F1 Yleiskeskustelu

Ei ole. Hän oli tarkka yksityisyydestään. Siten myös hänen nykyinen tilansa ei kuulu muille. Jos hän jostain syystä heräisi ja toipuisi parempaan tilaan, se tuskin olisi hänelle järkytys että hänen tilansa on pimitetty muilta :facepalm:

Puolessa vuodessa aivovammoista toipuu kenties 90 prosenttia siitä mitä niistä on toivottavissa. Vuoden aikana 99 prosenttia ja loput sitten sen jälkeen.

Joulukuussa 2013 vuonna kun Schumi löi päänsä, niin siitä on jo aikaa seitsemän vuotta.

Eli aika olemattoman vähäiset mahdollisuudet siitä on Schumilla enää nykyistä parempaan kuntoon toipua. Mahdollisesti menee vain huonompaan suuntaan enää.

Ilmeisesti Schumi on vegetatiivisessa tilassa.


Tässä on yksi video tunnetusta vegetatiivisessa tilassa olleesta naisesta joka kuoli sitten myöhemmin.

 
Kubicalla hyvä sauma antaa nyt näyttöjä..

Tosin taitaa puolalaisen parhaat vuodet olla jo takanapäin!
 
Eikös joku loukkaantuminen pilannu uran?
Juu, rallionnettomuus. Oliko vasen käsi joka meni aika päreiksi, ja pieni ihme että nyt pystyy ajamaan formulaa, ja vieläpä ihan kilpailukykyisesti.

Ilman onnettomuutta historian kirjat näyttäisivät eriltä. Ymmärtääkseni Kubicalla oli jo sopimus Ferrarille Massan paikalle, mutta loukkaantumisen takia Massalla pitikin jatkaa vielä... Vai palkattiinko sitten Kimi sinne (Alonson kaveriksi), en muista enää.
 
Juu, rallionnettomuus. Oliko vasen käsi joka meni aika päreiksi, ja pieni ihme että nyt pystyy ajamaan formulaa, ja vieläpä ihan kilpailukykyisesti.

Ilman onnettomuutta historian kirjat näyttäisivät eriltä. Ymmärtääkseni Kubicalla oli jo sopimus Ferrarille Massan paikalle, mutta loukkaantumisen takia Massalla pitikin jatkaa vielä... Vai palkattiinko sitten Kimi sinne (Alonson kaveriksi), en muista enää.

Hyvin se jokatapauksessa ajo aikoinaan..
 
Ei huvita katsoa sitä videota enää toiste, mutta muistelen ettei siinä ollut ketään vaan se itse lähti laskemaan ensimmäisenä, kaatui ja löi päänsä yhteen niistä päänkokoisista kivistä.

Onko tästä oikein videokin?
 
On, joku sen seurueesta kuvasi koko jutun lähietäisyydeltä. Eiköhän se äkkiä löydy jos etsit.
Tästä en oo kuulukkaan, ainoastaan jotain feikkejä löytyy interwepistä. Jos joku aito video on jaossa, niin luulis sen saaneen vähän enemmän palstatilaa?
 
Tästä en oo kuulukkaan, ainoastaan jotain feikkejä löytyy interwepistä. Jos joku aito video on jaossa, niin luulis sen saaneen vähän enemmän palstatilaa?
Ihan aidolta se näytti. En seurannut silloin asiaan liittyviä nettikeskusteluja että saiko se paljon palstatilaa vai ei.
 
Tästä en oo kuulukkaan, ainoastaan jotain feikkejä löytyy interwepistä. Jos joku aito video on jaossa, niin luulis sen saaneen vähän enemmän palstatilaa?

minäkin olen näitä feikkejä nähnyt. Jännää että joku näkee vaivaa sellasiakin tehdä
 
Siinä näkemässäni videossa alussa näkyy sumi kavereineen virnistelemässä mäen päällä, sen naama näkyy selvästi, sitten se lähtee laskemaan ja kaatuu noin 10 metrin jälkeen, ottaa pompun maasta ja lyö sitten päänsä kiveen. Sitten en muista tarkemmin miten sitä hoidettiin ja siirrettiin sairaalaan, paitsi jäi mieleen sumin ilme kun se oli tajuissaan ja sen naamasta näki että se tajusi saaneensa pahan aivovamman.
 
Schumin tilanne on jo ollut pitkään täysin selvä. Tullut katsottua HBO:lta Coma niminen dokumentti aivovamma potilaista ja kyllä ne jotkut hereillä on mutta eivät kommunikoi mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Voipi olla että Mersun etu on ihan kohta gone...

Tiivistettynä: Mersu ohjaa pääjäähdytysjärjestelmän nestettä tilapäisesti moottorin ilman sisäänottoon (Plenum). Tällöin ilma on viileämpää ja moottori saa lisää tehoja. Ongelma: säännöissä lukee että sisääntuloilman lämpötila pitää olla vähintään 10 astetta lämpimämpää kuin ulkolämpötila.

 
Viimeksi muokattu:
Onko muuten tietoa miten Monzaan päästetään katsojia?
Ymmärsin että puolet siitä määrästä mitä aiemmin ollut, ja täytyy olla esittää Eurooppalainen koronapassi green pass. "A green pass, first used in Israel, is a paper document or app that proves the holder has been fully vaccinated or recovered from COVID. It grants access to indoor restaurants, bars, cafes and other indoor venues. "

The race event will take place in the Autodromo Nazionale Monza on 12 September 2021. The circuit will be able to welcome a number of fans reduced by 50% compared to the past and only spectators with a European green pass during the race weekend from September 10 to 12, respecting all the Covid-19 regulations in force, including those concerning the distance, as specified by the decree we were all waiting for. The event, which marks a partial return to normality for all motorsport fans after more than a year of behind closed doors activities, will take place exactly one hundred years after the first Italian Grand Prix of 1921 in Montichiari (Brescia).
Tuolta lisää Tickets for Formula 1 Heineken Italian Grand Prix 2021 on sale | Formula One World Championship Limited
 
Nyt se alkaa näkymään että Sainz kiilaa Leclercin edelle.


Ihan mielenkiintoinen juttu. Siinähän ei varmasti ole mitään erikoista että talleissa on tällaisia preferenssejä ja että niistä keskustellaan ja riidellään, mutta se että asia tulee ulos on mielenkiintoisinta. Jos juttu pitää paikkaansa, niin Ferrarin asemassa kiinnittäisin eniten huomiota siihen, että heillä on joku myyrä joka kertoo lehdistölle privaattiasioita. Toki on ihan realistisia myös vaihtoehdot että juttu on keksitty (italialainen mikälie-lähde) tai että talli vuotaa tällaista tahallaan syystä että [jotain].
 
Ihan perinteinen tuulimylly-Ferrari. Jos on totta, niin sama italialaisten säätö jatkuu jatkumistaan. Kumpikaan kuski ei ole mestaruuteen ajamassa, joten turha myrkyttää tallia teilaamalla ”ykköskuski”. Sainz on viime viikonloppuina tainnut olla seinässä joka kerta.
 
Nyt se alkaa näkymään että Sainz kiilaa Leclercin edelle.
Linkkisi mukaan talli nojaisi enemmän Sainzin palautteeseen "koska se on luotettavampaa".

Ei tuossa nyt avattu sen tarkemmin ja koska jotain epämääräistä, ei selvinnyt tarkemmin mistä väännössä kyse niin tarkoituksella jätetty mielikuva että jossain testaamisessa ollut eri näkemyksiä ja kokeneempi Sainz vakuuttavampi.
 
Ei kannata ottaa kovin tosissaan nuita Maikkarin F1-uutisointeja. Yleensä melkosen sensaatiohakuisia, muilta medioilta lainattuja juttuja, joissa yritetään ylidramatisoida jokin asia.
 
Linkkisi mukaan talli nojaisi enemmän Sainzin palautteeseen "koska se on luotettavampaa".

Ei tuossa nyt avattu sen tarkemmin ja koska jotain epämääräistä, ei selvinnyt tarkemmin mistä väännössä kyse niin tarkoituksella jätetty mielikuva että jossain testaamisessa ollut eri näkemyksiä ja kokeneempi Sainz vakuuttavampi.
Jos toinen ei tarjoa infoa mutta toinen tarjoaa niin kyllähän sen tietää kenen hanskaan se auto alkaa osumaan.

Kannattaa muistaa kuka oli tekemässä vuosia pohjia McLarenin nousulle joka huipentui kaksoisvoittoon.
 
Viimeksi muokattu:
Miten toi Kubica ajaa, ku toi oikee käsi kämmen näyttää siltä, että se vain roikkuu? edit: Noh vissii sen verran saa puristettua, että rattia pystyy kääntään. Mut ei varmasti oikealla kädellä ainakaan ratin taka-oikea -vipuja käytä. Kunnioitettavaa, että silti pystyy kuitenki siihen (f1-autolla ajamaan kilpailukykyisesti). Varmasti hitosti paremmin kuin minä :D

 
Viimeksi muokattu:
Aika dramaattinen kuva tilanteesta, joka näytti livenä pieneltä ja naurettavalta kompuroinnilta kahden kuskin kesken
241731074_10158732978413759_7760018033887247172_n.jpeg

Kyllähän tossa halo otti useamman sataa kiloa kiinni Hamiltonin niskojen sijaan. Aiheeseen liittyen.. Verstappenia ruoskittu, ku ei mukamas tsekannu Hamiltonin tilaa, noh mitä teki McLarenin väki kolarin jälkeen? Aplodeja lensi ja juhlivat ihan kympillä. Jotenki sellainen muistikuva lähetyksestä, että joku varikkoporukasta sentää elehti tyyliin "calm down".

edit: Olishan tää ehkä paremmin tonne kisa-topikkiin mennyt, mut lähinnä tota haloa lähdin kehuskeleen tässä.
 
Viimeksi muokattu:
Näyttää vielä pahemmalta kun ottaa huomioon ajoasennon tiukoissa vöissä. Siinä ei kropalla pysty tehdä mitään väistöliikettä painon alla, onneksi niskat joustaa.
1631855525551.png
 
Miten toi Kubica ajaa, ku toi oikee käsi kämmen näyttää siltä, että se vain roikkuu? edit: Noh vissii sen verran saa puristettua, että rattia pystyy kääntään. Mut ei varmasti oikealla kädellä ainakaan ratin taka-oikea -vipuja käytä. Kunnioitettavaa, että silti pystyy kuitenki siihen (f1-autolla ajamaan kilpailukykyisesti). Varmasti hitosti paremmin kuin minä :D


Lienee aika yleistä, että tapaturman ja korjaavan kirurgian jäljiltä tassu näyttää rentona ollessaan paljon pahemmalta, kuin se oikeasti on.
Olet luullakseni oikeassa siinä, että rajoitteita on, mutta luulen myös niiden olevan huomattavasti vähäisempiä, kuin mitä tuosta voisi päätellä.
 
Lienee aika yleistä, että tapaturman ja korjaavan kirurgian jäljiltä tassu näyttää rentona ollessaan paljon pahemmalta, kuin se oikeasti on.
Olet luullakseni oikeassa siinä, että rajoitteita on, mutta luulen myös niiden olevan huomattavasti vähäisempiä, kuin mitä tuosta voisi päätellä.
Kun hän palaili testaan f1:stä niin muistelen että oli juttua siitä miten homma oli hoidettu, jotain "optimointeja" autoon taidettiin silloin tehdä.

Edit:
Jotain mistä lähteä mtv 2017

Normaalisti F1-autoissa vaihdetta vaihdetaan ylös tai alas ratin eri puolilla olevilla vivuilla, mutta Kubican Renault'ssa vaihteita pystytään vasemmalta puolelta niin ylös kuin alas.
 
Aika dramaattinen kuva tilanteesta, joka näytti livenä pieneltä ja naurettavalta kompuroinnilta kahden kuskin kesken
241731074_10158732978413759_7760018033887247172_n.jpeg

Kyllähän tossa halo otti useamman sataa kiloa kiinni Hamiltonin niskojen sijaan. Aiheeseen liittyen.. Verstappenia ruoskittu, ku ei mukamas tsekannu Hamiltonin tilaa, noh mitä teki McLarenin väki kolarin jälkeen? Aplodeja lensi ja juhlivat ihan kympillä. Jotenki sellainen muistikuva lähetyksestä, että joku varikkoporukasta sentää elehti tyyliin "calm down".

edit: Olishan tää ehkä paremmin tonne kisa-topikkiin mennyt, mut lähinnä tota haloa lähdin kehuskeleen tässä.
Kaikille Halo kriitikoille hyvä näyttö tuon tarpeellisuudesta. Täälläkin niitä oli joiden mukaan Halosta ei juuri koskaan ole hyötyä.
 
Kaikille Halo kriitikoille hyvä näyttö tuon tarpeellisuudesta. Täälläkin niitä oli joiden mukaan Halosta ei juuri koskaan ole hyötyä.
Minä olen yksi niistä, joka vastusti haloa, mutta iloitsen nyt siitä, että olin väärässä. Nyt taaksepäin kun miettii niin on ollut kuskeilla onni myötä, ettei päähän ole aiemmin osunut. Poislukien tietysti massajousiepisodi, jota ei olisi Halo estänyt.
 
Aika dramaattinen kuva tilanteesta, joka näytti livenä pieneltä ja naurettavalta kompuroinnilta kahden kuskin kesken.

Kyllähän tossa halo otti useamman sataa kiloa kiinni Hamiltonin niskojen sijaan. Aiheeseen liittyen.. Verstappenia ruoskittu, ku ei mukamas tsekannu Hamiltonin tilaa, noh mitä teki McLarenin väki kolarin jälkeen? Aplodeja lensi ja juhlivat ihan kympillä. Jotenki sellainen muistikuva lähetyksestä, että joku varikkoporukasta sentää elehti tyyliin "calm down".

edit: Olishan tää ehkä paremmin tonne kisa-topikkiin mennyt, mut lähinnä tota haloa lähdin kehuskeleen tässä.

Kuten totesit niin näytti livenä pieneltä. Tämän vuoksi myös McLarenin kaverit tuuletti.
 
Oonko mä nyt ainoa jonka mielestä Halo ei ollut mikään ihmeidentekijä tuossa tilanteessa? Suurin osa Verstappenin auton takapään painosta kun lepäsi kuvankin hetkellä vielä Hamiltonin auton turvakaaren päällä, ei suinkaan Halon päällä.

Enkä nyt väitä etteikö Halosta olisi ollut apua, mutta toi on mun mielestäni hämäävä kuvakulma.
 
Oonko mä nyt ainoa jonka mielestä Halo ei ollut mikään ihmeidentekijä tuossa tilanteessa? Suurin osa Verstappenin auton takapään painosta kun lepäsi kuvankin hetkellä vielä Hamiltonin auton turvakaaren päällä, ei suinkaan Halon päällä.

Enkä nyt väitä etteikö Halosta olisi ollut apua, mutta toi on mun mielestäni hämäävä kuvakulma.
Luultavasti olet, Verstappenin auton pohjalevy hajosi ja rengas olisi sen takia päässyt painumaan alemmas ilman turvakaarta. Hyvä uudistus ja nyt silmäkin on siihen jo tottunut.
 
Oonko mä nyt ainoa jonka mielestä Halo ei ollut mikään ihmeidentekijä tuossa tilanteessa? Suurin osa Verstappenin auton takapään painosta kun lepäsi kuvankin hetkellä vielä Hamiltonin auton turvakaaren päällä, ei suinkaan Halon päällä.

Enkä nyt väitä etteikö Halosta olisi ollut apua, mutta toi on mun mielestäni hämäävä kuvakulma.
Veikkaisin että olet
 
Miten Hamiltonin ajolinja ja tapa poikkesi Verstappenin ajotavasta? Tästä samasta liikkeestä Max syyttää nyt Lewisiä :rolleyes:

Ei mitenkään, Daniel nosti kaasua ja boom ajoi voittoon :cigar2:

 
Miten Hamiltonin ajolinja ja tapa poikkesi Verstappenin ajotavasta? Tästä samasta liikkeestä Max syyttää nyt Lewisiä :rolleyes:
...
Verstappenin tapa on edelleen ajaa niin, että toinen väistää ja hän ei. Pelkästään Monzan esimerkit Ricciardon kanssa sprintissä ja Hamiltonin kanssa ensimmäisellä kierroksella osoittavat tämän. Joko tungetaan pieneen väliin tai viedään tila pois kylmän viileästi.

Varmasti tuo ajotapa on yksi keskeinen syy Verstappenin menestykseen. Muut ymmärtävät väistää tai kolahtaa. Kyseinen ajotapa on lisäksi viihdyttävää katseltavaa varsinkin Verstappenin tehdessä ohituksia.

Nyt tilanne on se, että ajetaan maailmanmestaruudesta ja vastapuoli ei väistä panosten ollessa kovat. Hyvä juttu toki, että Verstappen horjuttaa Hamiltonin norsunluutornia.

Itse pähkin asian niin, että jos Verstappen olisi jatkanut kisaa osuman jälkeen, olisi hän saanut 10s rangaistuksen vastaavasti kuin Hamilton Silverstonessa. Kun ei jatkanut, annettiin rankku seuraavaan kisaan.

Hieno ja huiman nopea kuski, mutta ei haittaisi kunnioittaa kilpakumppaneitaan hieman (enemmän).
 
Monzan ekan kierroksen tilanteessa Hamilton myös jää roikkumaan mutkaan, vaikka Max on edellä mutkaan mennessä. Vähän vastaava tilanne olisi se keskeytykseen johtanut kolarikin, sillä erolla että Max ei oikaissut mutkaa vaan piti linjansa itsepäisesti. Että siltä kantilta tuo lähtöruuturangaistus on ihan ok tuomio mun mielestä (ainakin nyt kun kisasta on kulunut viikko ja on kerennyt sulatella asiaa :D).

Hamilton on tuota roikkumista tehnyt monta kertaa, ja yllättävän harvoin hän on siitä joutunut itse kärsimään. Yleensä toinen osapuoli vähintäänkin ajautuu leveäksi tai spinnaa ulos radalta (tai menee silleen seinään että pitää käydä sairaalassa). Ja jos on jotain rankkua tullut, niin se on just jotain 10s aikarangaistusta kilpailun lopputuloksissa.
 
Verstappenin tapa on edelleen ajaa niin, että toinen väistää ja hän ei. Pelkästään Monzan esimerkit Ricciardon kanssa sprintissä ja Hamiltonin kanssa ensimmäisellä kierroksella osoittavat tämän. Joko tungetaan pieneen väliin tai viedään tila pois kylmän viileästi.

Varmasti tuo ajotapa on yksi keskeinen syy Verstappenin menestykseen. Muut ymmärtävät väistää tai kolahtaa. Kyseinen ajotapa on lisäksi viihdyttävää katseltavaa varsinkin Verstappenin tehdessä ohituksia.

Nyt tilanne on se, että ajetaan maailmanmestaruudesta ja vastapuoli ei väistä panosten ollessa kovat. Hyvä juttu toki, että Verstappen horjuttaa Hamiltonin norsunluutornia.

Itse pähkin asian niin, että jos Verstappen olisi jatkanut kisaa osuman jälkeen, olisi hän saanut 10s rangaistuksen vastaavasti kuin Hamilton Silverstonessa. Kun ei jatkanut, annettiin rankku seuraavaan kisaan.

Hieno ja huiman nopea kuski, mutta ei haittaisi kunnioittaa kilpakumppaneitaan hieman (enemmän).
Hamiltonhan oli tavallaa passiivinen osapuoli kolarissa ja Verstappen aktiivinen, tarkoitan että Verstappen omalla ratkaisullaan aiheutti kolarin. Hamilton ei mielestäni mitenkään erityisen epäreilusti shikaania ajanut verrattuna miten tossa normaalisti puolustetaan. Verstappenille ei voinut tulla yllätyksenä ahdas tila.
 
Rupesin miettimään että miten max ajaa kilpaa, kimi sen tässä aika hyvin kiteyttää, nyt on ollut jo mälliä ja lisää on tulossa.

 
Asiaton käytös
^ verstappen on kyllä oikea ihmiskyrpä. Toivottavasti joku tönäisis oikein kunnolla radalta
 
Verstappen on siistinyt otteitaan vuosien saatossa aika paljon. Toki nyt kun on realistinen sauma taistella mestaruudesta niin annetaan huomattavasti vähemmän periksi, ongelmana tietty on se myös että Hämis ei oo vuosiin tottunut siihen että joku ei suoraan anna tietä tai väistä niin näitä törmäämisiä tulee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 227
Viestejä
4 548 936
Jäsenet
74 947
Uusin jäsen
Wilmeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom