F1 Yleiskeskustelu

Tulipa muuten mieleen noista f1-kuskille sopivista autoista mieleen, ku Lotuksella hinkattiin Räikkösen auton ohjaustehostimen kanssa muistaakseni melko pitkään :D Ja toihan on vain yksi muuttuja autossa lukemattomista muista.

Tää onki sellanen asia mistä haluaisin itse Kimin kanssa puhua. Millasesta ohjaustehostimen tuntumasta se tykkää ja millanen siinä lotuksella oli, kun se ei sopinu Kimille.
 
Ehkä eniten huvittaa näiden rth:n ja muiden kohdalla tämä, kun aina selitellään, että ei kiinnosta Valtteri jne. Silti viestit enimmäkseen keskittyy juuri Valtteriin. No jokainen tyylillään.
 
Taitaa lähteä lapasesta monta pykälää isommallakin. Kanttarit sun muut vielä edesauttaa tangetin suuntaan lähtöä. Lisäksi jarrutukset menisivät vihkoon liian aikaisin hiljentäessä ja sitten sen jälkeen liian myöhään (tosin vain kerran).
Tulipa mieleen vielä sellainen, että ei taitaisi normaali sälli edes kierrosta kahta jaksaa ajaa F1:stä reipasta vauhtia, saati kovempaa. Voipi pää alkaa painamaan liikaa ja kroppa ei muutenkaan g-voimia osaa hanskata.

Ensi kaudesta on tulossa mielenkiintoinen kuski- ja sääntömuutosten myötä. Saataisiinko tylsistäkin radoista hieman kiinnostavampia?
Joo ei tuolla treenamaton kaveri täysillä pysty ajaa, mutta muutama kierros vauhtia pudottamalla ohjatusti saattaa onnistua. Kypärät on hyvin aerodynaamisia ja Hans tuki ottaa niskoilta jarruvoimaa vastaan, kaarteisiin tuskin kukaan ekapäivänä uskaltaa täysillä vetää tai no sen yhden kerran :)
 
En tajua miksi etenkin suomalaiset mielellään aina dissaa Bottasta. Kai se on sitten kateutta tai joku muoti-ilmiö.
Silloin kehutaan, kun on aihetta, ja motkotetaan, kun on aihetta. Pitää erottaa dissaaminen ja huonosta suorituksesta valittaminen. Kun Vale voittaa kisan, silloin vedetään liput salkoon. Mutta kun Vale tumpeloi Bakun tai Imolan malliin, on ihan ok heittää televisio 5. kerroksen ikkunasta ja toivoa Russellia tilalle.

Samalla tavalla yleisurheilussa voittajat saavat kutsun Linnan juhliin, mutta epäonnistuneita urheilijoita haukutaan verorahoilla loisiviksi kisaturisteiksi. Tai jääkiekossa voiton jälkeen "mennään torille", mutta tappion jälkeen vaaditaan Jalosen päätä pölkylle ja haetaan maanantaina ruotsin kansalaisuutta.
Penkkiurheilussa eletään tunteella.
 
Silloin kehutaan, kun on aihetta, ja motkotetaan, kun on aihetta. Pitää erottaa dissaaminen ja huonosta suorituksesta valittaminen. Kun Vale voittaa kisan, silloin vedetään liput salkoon. Mutta kun Vale tumpeloi Bakun tai Imolan malliin, on ihan ok heittää televisio 5. kerroksen ikkunasta ja toivoa Russellia tilalle.

Samalla tavalla yleisurheilussa voittajat saavat kutsun Linnan juhliin, mutta epäonnistuneita urheilijoita haukutaan verorahoilla loisiviksi kisaturisteiksi. Tai jääkiekossa voiton jälkeen "mennään torille", mutta tappion jälkeen vaaditaan Jalosen päätä pölkylle ja haetaan maanantaina ruotsin kansalaisuutta.
Penkkiurheilussa eletään tunteella.
F1 on vaan siitä ikävä laji katsojalle, että sitä pitää ajaa järjellä. Jos näkee, että kaksi tämän hetken parasta kuskia menee itseään vähän kovempaa. On hölmöä käyttää konetta täysillä ja pilata renkaitaan ja sitten pahimillaan rikkoa auto.
Vielä toi kilpa-autourheilussa järjetön bensan säästö => katsoja on välillä täysin pihalla mitä todellisuudessa tapahtuu.
Bottas ajaa järkevästi, siitä hänelle on pakko pointsit antaa. Sekä on aika-ajoissa (missä ei säästellä mitään) näyttänyt olevansa Hamin tasoa tai ainakin todella lähellä.
 
Onhan näitä, jotka tarjoaa vanhemmilla autoilla kokemuksia. esim. Toteuta unelmasi – aja F1-autoa

Muissa maissa vastaavia löytynee, ellei jopa jollain tunnetulla radallakin.

Onhan niitä tosiaan niitä vanhoja formula 1 autoja, joilla pääsee ajamaan maksua vastaan kuka tahansa. Tuokin Alastaron tykki on jo 14 vuotta vanha. Epäilemättä sellaisellakin saa unohtumattomat kyydit vaikka kyseessä ei olekkaan vuoden 2021 kisa-auto ja moottorikin lienee viritysasteelta ja muutenkin aika kaukana kisakoneesta.

Itsellä sen verran pituuttakin eli luokkaa jo 190 senttimetriä, että ei omilla mitoilla olisi edes mitään mahdollisuuksia mahtua F1 kisa-autoon.

Sitä en tiedä miten esimerkiksi tuolla Alastarossa F1 auton ohjaamoa on mahdollisesti kasvatettu että sinne mahtuu isompikin kaveri kyytiin kuin sellainen alle 170 cm pitkä ja alle 75 kiloinen kuski.
 
Kyllähän muutkin ovat varmaan huomanneet, että Valtterin voitot tuo jotain tyyliin käsi nyrkkiin ja "JES" ja sillä selvä. Niistä ei ole tullut sellaista raastavaa jännitystä kuten monista muista F1- suomalaissuorituksista, tai huomattavaa hyvänolon tunnetta jne. Periaatteessa voisi valittaa jostain Valen luonteesta mutta en mä nyt tiedä onko silläkään loppupeleissä niin suurta merkitystä kun ei tyyppiä oikeasti tunne kuitenkaan. Ja Hollannissa on katsomoissa kymmenet tuhannet ihmiset ekstaasissa vaikka Verstappen on luonteeltaan täysi mulkku (tosin johdonmukaisesti sellainen, jota tavallaan arvostan). Kai se nyt sitten vaan menee siihen, että Vale ajoi ylivoimaisella autolla neljä vuotta ja tuloksena 9 voittoa, mikä on toki ihan kiva mutta ei sen enempää. Luultavasti hehkuttaisin jotain Alfa Romeolla kairattua kolmossijaa enemmän.
 
Onhan niitä tosiaan niitä vanhoja formula 1 autoja, joilla pääsee ajamaan maksua vastaan kuka tahansa. Tuokin Alastaron tykki on jo 14 vuotta vanha. Epäilemättä sellaisellakin saa unohtumattomat kyydit vaikka kyseessä ei olekkaan vuoden 2021 kisa-auto ja moottorikin lienee viritysasteelta ja muutenkin aika kaukana kisakoneesta.

Itsellä sen verran pituuttakin eli luokkaa jo 190 senttimetriä, että ei omilla mitoilla olisi edes mitään mahdollisuuksia mahtua F1 kisa-autoon.

Sitä en tiedä miten esimerkiksi tuolla Alastarossa F1 auton ohjaamoa on mahdollisesti kasvatettu että sinne mahtuu isompikin kaveri kyytiin kuin sellainen alle 170 cm pitkä ja alle 75 kiloinen kuski.
Joo varmasti ihan tarpeeksi kovaa menee, vaikka pirusti sekunteja nyky-ykkösille häviääkin. Perus-ihmiset tuollakaan uskalla / pysty täysillä vetään, veikkaan.
 
Joku Monacolainen taisi mennä Ferrarille tyrkkimään jonkun 4 kertaisen mestarin johonkin keskitalliin. Riippunee tyypistä.
Ei Vettelillä ollut lähellekään samanlainen asema Ferrarilla kuin Hamilla Mersulla. Ensi kaudellahan se sitten nähdään että miten käy, autotkin uudistuu niin eihän sitä koskaan tiedä että miten ne kullekin sopii, kyllä siinä Russelilla voi pienet saumat olla.

Joo varmasti ihan tarpeeksi kovaa menee, vaikka pirusti sekunteja nyky-ykkösille häviääkin. Perus-ihmiset tuollakaan uskalla / pysty täysillä vetään, veikkaan.

Ei noilla normi ihmiset pysty täysillä ajamaan, g-voimat on tottumattomalle liikaa.
 
Kyllähän muutkin ovat varmaan huomanneet, että Valtterin voitot tuo jotain tyyliin käsi nyrkkiin ja "JES" ja sillä selvä. Niistä ei ole tullut sellaista raastavaa jännitystä kuten monista muista F1- suomalaissuorituksista, tai huomattavaa hyvänolon tunnetta jne. Periaatteessa voisi valittaa jostain Valen luonteesta mutta en mä nyt tiedä onko silläkään loppupeleissä niin suurta merkitystä kun ei tyyppiä oikeasti tunne kuitenkaan. Ja Hollannissa on katsomoissa kymmenet tuhannet ihmiset ekstaasissa vaikka Verstappen on luonteeltaan täysi mulkku (tosin johdonmukaisesti sellainen, jota tavallaan arvostan). Kai se nyt sitten vaan menee siihen, että Vale ajoi ylivoimaisella autolla neljä vuotta ja tuloksena 9 voittoa, mikä on toki ihan kiva mutta ei sen enempää. Luultavasti hehkuttaisin jotain Alfa Romeolla kairattua kolmossijaa enemmän.

Bottaksen kohdalla se voittamisen kulttuuri jääny puuttumaan. Siitä kait se johtuu. Onhan se ollu kiva, että tyylii kauden ekan kisan voittanu, "jospa nyt", mut ei sit kuitenkaan. Lisäksi tuo keskarihomma oli ekalla kerralla ok, mut tokalla kerralla aiheutti myötähäpeää, varsinki ku edelleenkää ei tullut keskarille katetta.

edit: Ei tuossa aikoinaan suomen jalkapallon maajoukkuettakaan _ihan hirveenä_ hurrannut, vaikka voittoja tuli. Oli joka kerta jees kyllä, mut nykyää alkanu oppiin jo siihen, että voittoja tulee ja tietää, että ne ei ole mitää yksittäisiä vaan, "tässä on oikeesti mahiksia" -fiiliksiä, ku esim. nyt mm-karsinnat menossa. Tulee voittoja riemuittua ihan eri tavalla.

edit: keskari -> "fu"
 
Viimeksi muokattu:
Eikös ne Top Gearissa kokeillut ajaa F1:stä?
Olisiko Hammond ollut?
Kyseessä nyt kuitenkin varmasti normi ihmistä parempi ajaja, eikä muistaakseni uskaltanut/pystynyt ajamaan tarpeeksi kovaa, että auton aerot olisi toimineet oikein.
 
En tiedä oisko tämä ollut ennemmin tyhmät ihmiset osioon, mutta ilmeisesti F1 hommia, siis poiminta aiemmin mainitun uutisen kommenteista:
 

Liitteet

  • F1_tieto.JPG
    F1_tieto.JPG
    35,4 KB · Luettu: 235
Muuten samaa mieltä, mut mihin tämä perustuu? Aika-ajoissa ollut aina hyvä, Räikkönen ei oikee koskaa ole edes niissä loistanut. Mitä nyt joitain McLaren välähdyksiä. Näen kyllä lähinnä niin, että GIO on vain kehittynyt. Ei se edelleenkään kisamatkassa Räikköselle ole pärjännyt.
Gio vs Kimi on vähän kuin Bot vs Ham.

Aika-ajot tasaisia, mutta kisassa toinen selkeesti nopeampi.

Aikaisempina kausina Vale oli kyllä selkeesti hitaampi aika-ajoissa, mutta kisassa pysyi paremmin Hamiltonin vauhdissa ja oli parempi starteissa.

Jotain erikoista tapahtunut, kun pari viime kautta kisavauhti hiipunut ja startit on lähes joka kisassa luokattomia..
 
Olen joskus aiemminkin sanonut tässä ketjussa, että tallien molemmat autot suunnitellaan ykköskuskin ajotyylin mukaan. Kakkoskuski kärsii siitä enemmän tai vähemmän... *BLA BLA*
Periaatteessa samaa mieltä mutta toisaalta ajattelen myös niin, että todellinen huippukuski pystyy mukauttamaan oman ajotyylinsä autoon sopivaksi.
 
Periaatteessa samaa mieltä mutta toisaalta ajattelen myös niin, että todellinen huippukuski pystyy mukauttamaan oman ajotyylinsä autoon sopivaksi.
Ei se ole niin helppoa. Voihan sitä koittaa mukauttaa, mutta ei se ole sama asia kuin sellaisella jolle auto on suunniteltu kuin hanska käteen.

Oli miten oli, Bottas on tienannut kymmeniä miljoonia leikkimällä tätä aikuisten leikkiä autolla ajelemisesta. Ihan sama vaikkei voittaisi ikinä mestaruutta, ainakin minun mielestä se on pärjännyt hyvin ja kerännyt enemmän kuin tarpeeksi rahaa elääkseen mukavasti.
 
Ei se ole niin helppoa. Voihan sitä koittaa mukauttaa, mutta ei se ole sama asia kuin sellaisella jolle auto on suunniteltu kuin hanska käteen.
Jep, puhutaan kuite sekunnin kymmenysten eroista tallikaverien kesken. Jos auto ei täysin lapaseen osu, nii ei se tarkoita, että sekuntitolkulla hävitään vaan just niitä viimeisiä tärkeitä kymmenyksiä/sadasosia. Kisassa sit vielä omat muuttujansa.
 
Monivuotinen = 3 vuotta. Hyvin yleinen ilmaisu.

Onhan tuo ny varmasti Valelle melkonen hengähdystauko kun on 3-vuotinen soppari taskussa noiden yhden vuoden soppareiden sijaan.
 
Monivuotinen = 3 vuotta. Hyvin yleinen ilmaisu.

Onhan tuo ny varmasti Valelle melkonen hengähdystauko kun on 3-vuotinen soppari taskussa noiden yhden vuoden soppareiden sijaan.

Onko siitä tullut jotain tietoa, että onko se sopimus kolme vuotta molempia osapuolia sitova? Vai onko se esimerkiksi mallia 2 vuotta ja yksi optiovuosi tai kenties 1+1+1 joista kaksi jälkimmäistä ovat optiota puolin ja toisin?

Sitä en tiedä miksi sopimuksen kesto halutaan pimittää kun sehän tieto tulee julkisuuteen tavalla tai toisella ennemmin tai myöhemmin.
 
Itse en nähnyt Mersun ilmapiiriä ihan niin toksisena mitä porukka on maailmalla puhunut.
Omasta mielestäni vähintään 90% toksisuudesta tuli sosiaalisen median ja lehdistön kautta, kun se erittäin vahvoja otteita esittänyt nuori kaveri Williamsilta ei ollutkaan Rosberg 2.0
Aikaisemmilta vuosilta etenkin kun Red Bull ei ollut näin tiukka vastus ja ympärillä ei ollut ihan näin paljon epäonnea Bottaksen suoritukset ovat olleet erittäin tasaisia ja juuri sitä mitä kuljettajien ja tallimestaruuden varmistamiseksi "kakkosviulun" tulee tehdä.
Mutta tämän vuoden aikana kohonnut vastus Red Bullin ja Verstappenin taholta, sekä muutama erittäin epäonninen kisa ovat saaneet Valtterin näyttämään huomattavasti huonommalta kuin mitä hän oikeasti on.

Täytyy toivoa että Alfa Romeo saa ne Mersun motit alleen ensikaudella ja Alfan Haasin tasoinen meno johtuu siitä että Ferrarin moottori on yhä liian laillinen, ja siitä että siellä on keskitytty täysillä tuohon 2022 autoon.

Jos Alfa nousee edes Aston Martinin tai jopa tämän vuoden Ferrarin tasolle, niin tuo tallin vaihto on Bottakselle ihan hyväkin asia.
Sieltä kun onnistuu jossain sade kaaoksessa tuomaan yksittäisen podiumin, ja jos onnistuu pitämään Alfaa tasaisesti kympin sakissa. En näkisi mahdottomaksi uutta nousua isompaan talliin takaisin.

Toki jos Alfa jää taistelemaan sijoista 17-20 Haasin kanssa, on näyttöjen antaminen paljon vaikeampaa ja parin vuoden päästä voi olla että se on Valtteri ulkona sarjasta.
 
Kyllähän muutkin ovat varmaan huomanneet, että Valtterin voitot tuo jotain tyyliin käsi nyrkkiin ja "JES" ja sillä selvä. Niistä ei ole tullut sellaista raastavaa jännitystä kuten monista muista F1- suomalaissuorituksista, tai huomattavaa hyvänolon tunnetta jne. Periaatteessa voisi valittaa jostain Valen luonteesta mutta en mä nyt tiedä onko silläkään loppupeleissä niin suurta merkitystä kun ei tyyppiä oikeasti tunne kuitenkaan. Ja Hollannissa on katsomoissa kymmenet tuhannet ihmiset ekstaasissa vaikka Verstappen on luonteeltaan täysi mulkku (tosin johdonmukaisesti sellainen, jota tavallaan arvostan). Kai se nyt sitten vaan menee siihen, että Vale ajoi ylivoimaisella autolla neljä vuotta ja tuloksena 9 voittoa, mikä on toki ihan kiva mutta ei sen enempää. Luultavasti hehkuttaisin jotain Alfa Romeolla kairattua kolmossijaa enemmän.
Valen osalta meinaa kisat olla aika tapahtumaköyhiä. Verstappen on huomattavasti viihdyttävämpi kisakuski.
 
Itse en nähnyt Mersun ilmapiiriä ihan niin toksisena mitä porukka on maailmalla puhunut.
Omasta mielestäni vähintään 90% toksisuudesta tuli sosiaalisen median ja lehdistön kautta, kun se erittäin vahvoja otteita esittänyt nuori kaveri Williamsilta ei ollutkaan Rosberg 2.0

Nico Rosberg oli yllättävän hyvä kuski kun onnistui Hamiltoninkin voittamaan viimeisellä kaudellaan. Olihan Hamiltonilla sillä kaudella huonoa tuuria, mutta kova se temppu oli silti.

Saa nähdä syntyykö Hamiltonin ja Russelin välille yhtä kireä tunnelma kuin mitä Hamiltonin ja Rosbergin välillä tallissa oli.
 
1630963145532.png


En tiedä onko tämä jo ollut täällä, mutta törmäsin äsken itse ko. kuvaan. Autot näyttää kyllä omaan silmään ihan helvetin hyviltä pienemmässä koossa.

Saa nähdä syntyykö Hamiltonin ja Russelin välille yhtä kireä tunnelma kuin mitä Hamiltonin ja Rosbergin välillä tallissa oli.
Tuskin Toto antaa tuon tapahtua kun ei antanut Hamiltonin ja Bottaksenkaan välillä.
 
Nico Rosberg oli yllättävän hyvä kuski kun onnistui Hamiltoninkin voittamaan viimeisellä kaudellaan. Olihan Hamiltonilla sillä kaudella huonoa tuuria, mutta kova se temppu oli silti.
Ylivoimainen auto ja tallikaverilla pirusti epäonnea. Olis Bottaksellekkin kelvannut. Mut päinvastoin on mennyt. Auto ollut todella hyvä, mut ei ihan samanlaista dominointia, että olis ollu varaa antaa vaa kisata, vaikka kolaroiden keskenään. En Rosbergin mestaruutta kovin korkeelle arvosta. Button on toinen, seku ajeli vain mestaruuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en nähnyt Mersun ilmapiiriä ihan niin toksisena mitä porukka on maailmalla puhunut.
Omasta mielestäni vähintään 90% toksisuudesta tuli sosiaalisen median ja lehdistön kautta, kun se erittäin vahvoja otteita esittänyt nuori kaveri Williamsilta ei ollutkaan Rosberg 2.0
Aikaisemmilta vuosilta etenkin kun Red Bull ei ollut näin tiukka vastus ja ympärillä ei ollut ihan näin paljon epäonnea Bottaksen suoritukset ovat olleet erittäin tasaisia ja juuri sitä mitä kuljettajien ja tallimestaruuden varmistamiseksi "kakkosviulun" tulee tehdä.
Mutta tämän vuoden aikana kohonnut vastus Red Bullin ja Verstappenin taholta, sekä muutama erittäin epäonninen kisa ovat saaneet Valtterin näyttämään huomattavasti huonommalta kuin mitä hän oikeasti on.

Täytyy toivoa että Alfa Romeo saa ne Mersun motit alleen ensikaudella ja Alfan Haasin tasoinen meno johtuu siitä että Ferrarin moottori on yhä liian laillinen, ja siitä että siellä on keskitytty täysillä tuohon 2022 autoon.

Jos Alfa nousee edes Aston Martinin tai jopa tämän vuoden Ferrarin tasolle, niin tuo tallin vaihto on Bottakselle ihan hyväkin asia.
Sieltä kun onnistuu jossain sade kaaoksessa tuomaan yksittäisen podiumin, ja jos onnistuu pitämään Alfaa tasaisesti kympin sakissa. En näkisi mahdottomaksi uutta nousua isompaan talliin takaisin.

Toki jos Alfa jää taistelemaan sijoista 17-20 Haasin kanssa, on näyttöjen antaminen paljon vaikeampaa ja parin vuoden päästä voi olla että se on Valtteri ulkona sarjasta.
"En näkisi mahdottomaksi uutta nousua isompaan talliin takaisin."

No jos niin tapahtuisi, voisi todella todeta että ihmeiden aika ei ole ohi.
Itse nääskatonääs nimenomaan kyllä näen nousun isompaan talliin takaisin mahdottomaksi. Varmaan eri silmälasien läpi katsellaan mualimmaa.
 
Tuskin Toto antaa tuon tapahtua kun ei antanut Hamiltonin ja Bottaksenkaan välillä.

Lewis ja Nicokin tiesi 100% varmasti että tallikaverin kanssa ei riidellä ja kolaroida. Huppista


Kannattaa muistaa että top level rookie Russellilla on hirveät paineet näyttää että on parempi kuin Bottas ja mielellään parempi kuin Lewis. Tältä pohjalta on ihan varma että sattuu ja tapahtuu, halusi Toto sitä tai ei.
 
Täällä kun on dissattu Kovalaista niin se näyttää pärjänneen ihan hyvin kuitenkin Heikki Kovalainen Net Worth

Bottaksen lukemat on ihmeen pienet, eikös se ole paljon enemmän tienannut Mersulla? Valtteri Bottas Net Worth

10 miljoonan US dollarin nurkilla Valtterin viime vuosien palkka lienee ollut mersun tallissa. Viisi vuotta ajanut mersulla, niin eiköhän sitä rahaa ole kertynyt ihan mukavasti sukan varteenkin. Ja tuskin talkoilla ajoi Williamsin aikoinakaan. Ja eiköhän Alfa Romeokin jotain palkkaa maksa jatkossa.

"En näkisi mahdottomaksi uutta nousua isompaan talliin takaisin."

No jos niin tapahtuisi, voisi todella todeta että ihmeiden aika ei ole ohi.
Itse nääskatonääs nimenomaan kyllä näen nousun isompaan talliin takaisin mahdottomaksi. Varmaan eri silmälasien läpi katsellaan mualimmaa.

Hyvin epätodennäköistä on, että Bottas enää nousee takaisin mihinkään huipputalliin. Mahdollisuus taitaa olla enää siinä, että Alfa Romeosta tulee mestaritalli sääntömuutosten yms. seurauksena ja Bottas pysyy siinä kyydissä.

Kova temppu se on yleensä päästä edes niiden 20 kisakuskin joukkoon kisaamaan F1 kisoissa. Aika monta kiinnostunutta tulijaa on sinne kuskiksi ja paikoista tapalleen verissäpäin. Osalla on sitten vielä merkittävästi etua siitä että on isolta markkina-alueelta josta yritetään pakolla saada kuskia nostettua ja osalla on taustalla rahaa niin paljon että niillä rahoilla ostaa vaikka oman tallin isäpappa pojalle harrastelua varten.
 
Alkaa paikat täyttymään. 2022 Formula One World Championship - Wikipedia

"Avoimia"
- Bottaksen tallikaveri: Nyck de Vriesiä on uutisoitu samaan tyyliin kuin näitä muita käänteitä jotka ovat toteutuneet
- Vettelin rinnalla jatkaako Stroll? Varmaan odotellaan jotain isukin pre-paymenttiä
- Mersu = Russell
- Williams = ???

Mutta eipä tuonne joukkoon kyllä todellakaan kovin helpolla pusketa ulkopuolelta ilman miljardööri-isää. Erityisesti kun vain 10 tallia.
 
Kauden paras sijoitus:
Bottas: 2.
Russell: 2.

Kakkossijojen lukumäärä:
Bottas: 1
Russell: 1

Mutta... Valtterilla lähes kymmenen kertaa enemmän pisteitä, vaikkei Mercedes ole kymmenen kertaa Williamsia parempi auto.
 
varmasti bottasta ei kiinnosta minun arvostukseni mutta sinuako kiinnostaa sen lompakon paksuus?
Sikäli kiinnostaa, että halusin nähdä kuinka hyvin se pärjäilee kun ajelut on ajeltu. Ottaisin itsekin ennemmin paksun lompakon kuin fanipoikien ihailun. Moottoriurheilukin on lopulta vain viihdettä, eikä suurin osa kadulla vastaantulijoista edes tiedä kuka se on, eikä niitä kiinnosta onko se jonkun urheilulajin entinen mestari vai ei. Vain fanipoikien maailmassa sillä on valtava merkitys kuka voitti mitäkin.
 

Virallinen ilmoitus tullut nyt Mercedekseltä.
Sieltä se viimein paukahti. Ja tämä on hieman ilkeästi toivottu, mutta toivon nyt kuitenkin että Yrjö ei tyydy siihen kakkoskuskin rooliin, mitä kaikki (Mersulla) odottaa, ja mikä varmaan soppariinkin on kirjattu, tavalla tai toisella. Se että kykeneekö haastamaan Hämistä kunnolla, varsinkin sunnuntaisin, on sitten asia erikseen.
 
Sikäli kiinnostaa, että halusin nähdä kuinka hyvin se pärjäilee kun ajelut on ajeltu. Ottaisin itsekin ennemmin paksun lompakon kuin fanipoikien ihailun. Moottoriurheilukin on lopulta vain viihdettä, eikä suurin osa kadulla vastaantulijoista edes tiedä kuka se on, eikä niitä kiinnosta onko se jonkun urheilulajin entinen mestari vai ei. Vain fanipoikien maailmassa sillä on valtava merkitys kuka voitti mitäkin.

Ihan puhdasta viihdettä formula ykköset ovat eikä niillä ole oikeastaan urheilun kanssa mitään tekemistä. Esimerkiksi kaluston vuoksi mestaruus ollut viimeiset viisi vuotta vain yhden tai kahden tallin voitettavissa. Sääntöjä sitten arvotaan sen mukaan jopa kesken kisan mikä on lompakon kannalta mukavin vaihtoehto. Tyyliin toissa kisan kellon pysäytys kesken kisan määräajan ja toissa kaudella kaikessa hiljaisuudessa annettu rangaistus kauden jälkeen seuraavaksi kaudeksi Ferrarin moottorikusetuksesta. Vieläkään ei ole kerrottu julkisuuteen millä tavalla Ferrarin koneet oli laittomia kyseisellä kaudella eikä sitä miten niitä siitä rangaistuksena piti rampauttaa seuraavaksi vuodeksi. Sääntöjen mukaan kun olisi menty niin käsittääkseni olisi pitänyt hylätä koko kauden kaikki Ferrarin koneella ajetut kisat ja sulkea sitä käyttäneet tallit seuraavaksi kaudeksi pois koko sirkuksesta.

Toki samanlaista kusetusta se on muissakin lajeissa. Joku norjainen hemohessu jää kiinni anabolisten steroidien käytöstä maastohiihdossa, niin sitten rangaistuksena siitä annetaan jollakin tekosyyllä aivan jotain muuta kuin se sääntöjen mukainen neljän vuoden kilpailukielto.
 
Russellille samantien monivuotinen soppari Mersulle, Valea pidettiin vuosi kerrallaan. :btooth:
Ero on siinä, että Mersu haluaa kouluttaa Russellista korvaajan Lewisille, joka todennäköisesti lopettaa lähivuosina. Russellilla on siis hyvin pullat uunissa, koska häntä ei tulla vaihtamaan, vaan hän todennäköisesti ottaa ykköskuskin paikan viimeistään siinä vaiheessa, kun Lewis eläköityy. Voi olla, että Mersullakin tapahtuu Leclerc-Vettel -tyylinen vaihdos, jossa nuori kaveri varastaa ykköskuskin paikan vanhalta mestarilta. Jos ensikauden auto ei sovi Hamiltonille, näin voi hyvinkin tapahtua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 587
Viestejä
4 501 289
Jäsenet
74 228
Uusin jäsen
JustinCase

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom