F1 Yleiskeskustelu

Ja nyt Bottas on jakanut Instagramin storyssaan kuvan Lewiksen koirasta lentokoneessa, ellei ole sitten hankkinut samanlaista itselleen. Tää on toki jo todella kaukaa haettua eikä varmasti liity mihinkään muuhun kuin siihen, että Bottas varmaan on jakanut lennon tallikaverinsa kanssa, mutta on joka tapauksessa todella harvinaista Bottakselta jakaa mitään Hamiltoniin liittyvää kisojen ulkopuolelta siviilielämästä.
Bottas kävi vetämässä Brackleyssä nimen soppariin, pressikuvat 2022 kuskijulkkaria varten Hamin kanssa ja pari rundia simua. Nyt kimppakyydillä Zandvoortiin.

Kun katsoo missä tallessa ja aikoina Mr Allison on viihtynyt niin en ihmettele sekuntiakaan miksi 2013 vuoden Lotari oli niin pirun nopea.
 
Renkaitahan siellä tosissaan taidettiin muuttaa kesken kauden, en tosin muista kenen tahdosta mutta Red Bull tuosta taisi hyötyä eniten. 2013 Lotushan käyttäytyi varsin hyvin noiden kauden alkuperäisten renkaiden kanssa. Eikös Kimi voittanut avauskisankin sen ansiosta, että rengaskulumaa oli hänellä muita reilusti vähemmän ja tämän ansiosta varikkopysähdyksiä tuli 1 vähemmän kuin muilla?

Vaikka mestaruuden jälkeen ym. Sijat ei ketään kiinnosta, Räikköselle ois se 2013 kausikin tuonut pronssia ilman selkäleikkauksia ja poisjääntiä kahdesta viimeisestä kisasta. Aika hyvin kerty kakkossijoja kaudella, mutta voittoja vain yksi....
 
Vaikka mestaruuden jälkeen ym. Sijat ei ketään kiinnosta, Räikköselle ois se 2013 kausikin tuonut pronssia ilman selkäleikkauksia ja poisjääntiä kahdesta viimeisestä kisasta. Aika hyvin kerty kakkossijoja kaudella, mutta voittoja vain yksi....
Ja aika tiukilla oli se 2007 mestaruuskin Ferrarilla.
 
Ja aika tiukilla oli se 2007 mestaruuskin Ferrarilla.

2007 kausihan oli tiukka kolmen kuljettajan kesken: Kimi 110, Hamilton 109, Alonso 109. Massa vielä neljäntenä siellä taistelussa (94 pistettä).

McLaren Hamilton ja Alonso taistelivat sekä sikailivat sijoituksista pitkin kautta. Hamilton sössi omat mahdollisuutensa silloin (muistaakseni) Kiinan kisassa ja jumitti itsensä varikon sisääntuloväylällä hiekoille. Kimi vei lopulta pisteellä mestaruuden, kun Hamilton kuseksi vielä viimeisessäkin kisassa Brasiliassa. Hamiltonin McLarenissa oli ongelmia siinä kisassa. Kaudella 2007 jaettiin vielä 10-pistettä kisan voittajalle.

Korjatkaa, jos muistini ei enää palvele.
 
Kimin urasta jää 2007 mestaruus mieleen päällimmäisenä. Meni pitkän aikaa että sai pyyhittyä tuon kisan jälkeen hymyn omilta kasvoilta pois, se vaan jäi päälle, oli jotenkin vaan niin onnellinen.
 
Russell kertonut että tallipaikka varmistui ennen Spa:ta. Hamilton myös sanoi että Span tulokset ei vaikuta päätöksiin. Edelleen olen valtavirtaa vastaan. Valtteri jatkaa kauden ja Russell hyppää 2023 Mersulle.
 
Upean uran Kimi teki formuloissa vaikka jonnet ei ymmärrä, voisi vielä lähtee ajamaan IndyCar sarjaa ja hakee mestaruuden sieltä.
 
Kimin urasta jää 2007 mestaruus mieleen päällimmäisenä. Meni pitkän aikaa että sai pyyhittyä tuon kisan jälkeen hymyn omilta kasvoilta pois, se vaan jäi päälle, oli jotenkin vaan niin onnellinen.

Tuon katsoin Helsingin Sports Academyssä, oli kyllä villi meno :D Muistan, että siellä oli joku espanjalainen Alonso-fani, joka näytti kuitenkin oikeasti ihan tyytyväiseltä loppupeleissä.
Se oli myös sitä hienoa aikaa kun oli junnu-Hamilton jolla ei mene aina kaikki oikein ja jolla voi myös olla huonoa tuuria joskus.
 
Se oli myös sitä hienoa aikaa kun oli junnu-Hamilton jolla ei mene aina kaikki oikein ja jolla voi myös olla huonoa tuuria joskus.
Hamiltonillahan oli alkuun sitä vikaa, että paineen alla sortui ihmeellisiin virheisiin. Ajoittain tuota samaa on vieläkin nähtävissä, mutta nykyään saa korjattua mokat aika tehokkaasti.
 
Kimin urasta jää 2007 mestaruus mieleen päällimmäisenä. Meni pitkän aikaa että sai pyyhittyä tuon kisan jälkeen hymyn omilta kasvoilta pois, se vaan jäi päälle, oli jotenkin vaan niin onnellinen.

Voi kumpa joskus tuntisi vielä sen tunteen kisaa seurattaessa.. paikoillaan ei pystyny olemaan ja välillä ei oikein uskaltanut edes katsoa kisaa vaan täytyi käydä ulkona happihyppelyllä
 
Onhan tuosta tosiaan lämpimät muistot. Kiinan kisan jälkeen tuli panostettua Räikkösen mestaruuteen muistaakseni kertoimella 20, ja tulihan siitä sitten kaiken mielihyvän lisäksi myös tuohta. Meikäläinen ei ole tainnut tuota ennen, taikka tuon jälkeen urheiluvedonlyöntiä harrastaakkaan.
 
Itse taas muistan sen äärettömän ahdistuksen, kun Rosbergin, Kubican ja Heidfeldin polttoaine todettiin liian kylmäksi kisan jälkeen. Ajattelin, että ei voi olla totta. Tähänkö se kaatui? Voiko näin karmealla tavalla mestaruus mennä? Lopultahan mestaruus varmistui vasta reilut 3 viikkoa myöhemmin. En tiedä olisiko suomalaisyleisö tai Kimi toipunut koskaan järkytyksestä. Kimi oli kutsuttu jo Linnan juhliin. Mitä lie tapahtunut, jos mestaruus olisi mennyt hylkäysten takia Hamiltonille.
 
Renkaitahan siellä tosissaan taidettiin muuttaa kesken kauden, en tosin muista kenen tahdosta mutta Red Bull tuosta taisi hyötyä eniten. 2013 Lotushan käyttäytyi varsin hyvin noiden kauden alkuperäisten renkaiden kanssa. Eikös Kimi voittanut avauskisankin sen ansiosta, että rengaskulumaa oli hänellä muita reilusti vähemmän ja tämän ansiosta varikkopysähdyksiä tuli 1 vähemmän kuin muilla?
Jep, renkaat siinä vauhdin hiipumisessa oli syynä. Valitus tuli akselilta Ferrari/RedBull/Mercedes, mutta en tarkkaan muista keltä.

Sinällään osoitti F1:sen yhden isonkin ongelman. Jos isot tallit suunnittelevat vaikka auton niin että rengaskuluma on muita pienempi, niin ei silloin tuumata muuta kuin "deal with it" valittajille. Aikaisintaan ensi kaudelle tehdään muutoksia, koska "kulut".

Velkaantunut tiukan budjetin (keskikastin) tiimi kun pätkii tupla/tripla budjetilla operoivia tiimejä säännöllisesti käkättimeen, niin johan löytyy muutoksia ja vauhdilla :)

------

Kimistä pitää sanoa, että päätös ei tullut yllätyksenä. Olen ollut miehen fani ihan ekasta kisasta lähtien, vaikka vauhti ei viime vuosina olekaan ollut sillä tasolla millä se oli ekalla F1-stintillä.

Uraan jäi mielestäni paljon jossiteltavaa menestyksen osalta. Yksi mestaruus tuli, mutta saumat oli ainakin kolmeen, ehkä jopa neljään mestaruuteen (2003, 2005, 2007 ja 2008).

2003 McLaren ajoi koko kauden edellisen kauden kehitysversiolla (mallinimi muistaakseni MP-17D), ja paukkuja laitettiin paljon siihen varsinaiseen autoon (MP-18), jonka kanssa oli kuitenkin paljon ongelmia eikä sitä koskaan saatu radalle. Jos autoa olisi kehitetty läpi kauden vastaavalla tavalla kuin Ferrari paransi omaansa, niin lopputulos olisi voinut olla eri.

2005 Kimi & McLaren oli koko lähtöruudukon nopein paketti, mutta valitettavan epäluotettava moottori lopulta pilasi mestaruus saumat.

2008 Kimi johti/hallitsi alkukautta, mutta sitten Massa alkoi saada juonen päästä kiinni ja Kimin paska säkä nosti taas päätään. Tästähän löytyy foliohattuteorioita, että Kimin heikentyneen suorituskyvyn taustalla oli Alonson hankkimista talliin boostannut Santander ja sen tarjoamat mottipäiset €uromäärät. Mene ja tiedä, mutta 2009 kun Massa loukkaantui niin Kimi oli siitä eteenpäin paljon iskukykyisempi ja ajoi jopa voittoon Ferrarilla, jota Kimikin taisi kommentoida aivan paskaksi. Muistaakseni Kimi myös keräsi loppukaudesta enemmän pisteitä kuin muut kuskit, mutta tuosta en ole ihan varma.

Joka tapauksessa Kimille kaikkea hyvää, nyt vielä Alfalla hyvät kisat (kalusto huomioon ottaen) pakettiin ja ansaitulle eläkepäiville! :)
 
1630594137798.png
 
Eipä missään
No eikö se ole ollut jo hetken aikaa aika selvää. Itse kyllä toivon, että Nyck De Vries perii Russellin paikan Williamsilla, kun Albon on jo saanut näytönpaikkansa ykkösissä.

Russelin vai Latifin paikalle? Albon varmasti toisi rahaa tarvittaessa matkassaan täyttämään Latifin jättämän aukon lompsassa :hmm:

Mutta joo, onhan näitä huhuja niin monesta paikasta jo tullut, että eiköhän me nähdä GR mersulla ensi kaudella. Vaikka itse veikkaan vieläkin Russelin jatkavan ensi kauden vielä Williamsilla ja kaudelle -23 mersulle.
 
Russelin vai Latifin paikalle? Albon varmasti toisi rahaa tarvittaessa matkassaan täyttämään Latifin jättämän aukon lompsassa :hmm:

Mutta joo, onhan näitä huhuja niin monesta paikasta jo tullut, että eiköhän me nähdä GR mersulla ensi kaudella. Vaikka itse veikkaan vieläkin Russelin jatkavan ensi kauden vielä Williamsilla ja kaudelle -23 mersulle.

Albon ei tule ikinä, painotan IKINÄ ajamaan Mersun F1 moottorista autoa.

Mitä mersu tekisi kuskilla joka on jo näyttänyt ettei pää kestä kärkikahinoissa?

Nyck de Vries tulee pyyhkimään pöytää Williamsin kakkoskuskilla.
 
Miksi missään ei ole spekuloitu paikasta Taurille(vai onko mulla menny ohi :rolleyes:)? Kummallakaan kuskilla ei käsittääkseni ole sopimusta ensi kaudelle? Gasly nyt varmasti jatkaa, mutta mites Yuki? Albon korvaaman hänet? de Vries Latifin paikalle? Onko tuo skenaario ihan mahdoton? :hmm:

(en fanita Bottasta millään tavalla)

Kuten @SampoTexaa asian ilmaisi, aika hullua antaa "omasta" tallista paikka tän hetken pahimmalle kilpakumppanille(talleista puhuttaessa)?
 
Miksi missään ei ole spekuloitu paikasta Taurille(vai onko mulla menny ohi :rolleyes:)? Kummallakaan kuskilla ei käsittääkseni ole sopimusta ensi kaudelle? Gasly nyt varmasti jatkaa, mutta mites Yuki? Albon korvaaman hänet? de Vries Latifin paikalle? Onko tuo skenaario ihan mahdoton? :hmm:

(en fanita Bottasta millään tavalla)

Kuten @SampoTexaa asian ilmaisi, aika hullua antaa "omasta" tallista paikka tän hetken pahimmalle kilpakumppanille(talleista puhuttaessa)?
En ole seurannut Tsunodan "kulisseja" niin paljoa, mutta kisa- ja aika-ajomeriittien perusteella en ihmettelisi jos hänelle annettaisiin monoa. Tätä tukee vielä tuo Hondan vetäytyminen ykkösistä.
 
Bottas Alfalle, Russell Mersulle, de Vries Williamsille ja Albon Alpha Taurille. Palapeli valmis.

Kimistä pari hyvää juttua:
 
Viimeksi muokattu:
Miten toi Latifi joka ajaa nyt Williamsilla? Miten rankkaisitte sen? Ajaako jossain paremmassa tallissa seuraavana?
 
Miten toi Latifi joka ajaa nyt Williamsilla? Miten rankkaisitte sen? Ajaako jossain paremmassa tallissa seuraavana?

Ei varmasti aja paremmissa talleissa tulevaisuudessakaan ellei sitten rahalla pääse niihin. Varmaan gridin heikoimpia kuskeja Mazepinin ohella.
 
Muiden kuskien mietteitä Räikkösestä

– Hän on ollut aina reilu ja muita kunnioittava, kova kilpailija. Vanhan liiton mies. Aina erittäin reilu. Ei temppuja. Siinä mielessä jään kaipaamaan häntä. Kun Kimin kanssa ajaa rengas rengasta vasten, häneen voi luottaa. Hän ei koskaan tee mitään hulluja temppuja tai sellaista, mikä aiheuttaisi vaaraa jommallekummalle, Alonso ylisti.
Bottas ja Hamilton kertovat tehneensä saman huomion.
– On aina ollut mukava kilpailla hänen kanssaan. Hän on kuljettaja, jonka kanssa voi ajaa huoletta rinnakkain. Hän kunnioittaa kilpailijoitaan. Niin minäkin haluan kilpailla, Bottas sanoi.

– Hän on yksi parhaista kuljettajista kaksintaisteluissa. Se on ollut kovaa mutta erittäin reilua. Ja tiesin aina, että hän on yksi parhaista. Olen aina kunnioittanut häntä radalla, Hamilton sanoi.



Youtubessa:



edit: Toimittajien ajatuksia myös
 
Olen sitä mieltä että jos Hamilton ei voita mestaruutta tänä vuonna nii hän ei tule voittamaan ikinä kahdeksatta mestaruutta. Nimittäin Russel pitää huolen siitä että Hamilton ei voita enää mestaruuksia Mersulla. Pidän Russelia huomattavasti nopeampana kuskina kuin Hamiltonia. Virheitä tulee ehkä vähän liikaa vielä. Vähän sama tilanne ku Leclerc siirty Ferrarille Vettelin tallikaveriksi. Itelle oli aivan selvää että Vettel ei tule pärjäämään ja niinhän siinä kävi :D
 
Olen sitä mieltä että jos Hamilton ei voita mestaruutta tänä vuonna nii hän ei tule voittamaan ikinä kahdeksatta mestaruutta. Nimittäin Russel pitää huolen siitä että Hamilton ei voita enää mestaruuksia Mersulla. Pidän Russelia huomattavasti nopeampana kuskina kuin Hamiltonia. Virheitä tulee ehkä vähän liikaa vielä. Vähän sama tilanne ku Leclerc siirty Ferrarille Vettelin tallikaveriksi. Itelle oli aivan selvää että Vettel ei tule pärjäämään ja niinhän siinä kävi :D

Vähän samoilla linjoilla. Tämä kausi on varmasti se paras sauma Hamiltonille ottaa kahdeksas mestaruus. Ensikaudella menee taas pakka niin vahvasti uusiksi, että homma vaikeutuu huomattavasti. Uusi nuori, nälkäinen ja nopea tallikaveri aiheuttaa omat haasteensa mutta siihen päälle vielä kaikki sääntömuutokset sun muut. Toivottavasti sääntömuutosten yhteydessä voimasuhteisiin tulisi kunnolla muutoksia ja joku muu talli nousisi kärkeen kuin Mersu/RB tai vähintään näisen tasolle jottei voittotaisto olisi vain kahden kuljettajan välistä (siihenhän se väkisin menee, kun pakko tiukassa tilanteessa kerätä pisteet yhdelle kuskille). Pahimmillaanhan voi toki käydä niin, että Mersu keksii jonkun konstin päästä taas selkeään johtoasemaan mutta en jotenkin usko tähän.
 
Luotto Maxiin on niin vahva kuin voi olla ja Hamilton ei sitä mestaruutta enää tällä kaudella ota, mutta saa nähdä. Mukava kyllä nähdä pitkästä aikaa tiukka mestaruustaistelu Formula ykkösissä.
 
Vähän samoilla linjoilla. Tämä kausi on varmasti se paras sauma Hamiltonille ottaa kahdeksas mestaruus. Ensikaudella menee taas pakka niin vahvasti uusiksi, että homma vaikeutuu huomattavasti. Uusi nuori, nälkäinen ja nopea tallikaveri aiheuttaa omat haasteensa mutta siihen päälle vielä kaikki sääntömuutokset sun muut. Toivottavasti sääntömuutosten yhteydessä voimasuhteisiin tulisi kunnolla muutoksia ja joku muu talli nousisi kärkeen kuin Mersu/RB tai vähintään näisen tasolle jottei voittotaisto olisi vain kahden kuljettajan välistä (siihenhän se väkisin menee, kun pakko tiukassa tilanteessa kerätä pisteet yhdelle kuskille). Pahimmillaanhan voi toki käydä niin, että Mersu keksii jonkun konstin päästä taas selkeään johtoasemaan mutta en jotenkin usko tähän.
Olishan se hienoa jos pakka menis kunnolla sekaisin ensi kaudella. Kuitenkin realistisin skenaario lienee että ns. isot tallit on edelleen isoja ja pienet pieniä. Itellä katse kohdistuu ennenkaikkea Ferrariin, jokohan saisivat rakkineensa kulkemaan siten että sillä voi ajaa voitoista? Jos saavat niin sitten LEC ilmoittautuu vahvasti mukaan mestaruustaistoon.
 
Olishan se hienoa jos pakka menis kunnolla sekaisin ensi kaudella. Kuitenkin realistisin skenaario lienee että ns. isot tallit on edelleen isoja ja pienet pieniä. Itellä katse kohdistuu ennenkaikkea Ferrariin, jokohan saisivat rakkineensa kulkemaan siten että sillä voi ajaa voitoista? Jos saavat niin sitten LEC ilmoittautuu vahvasti mukaan mestaruustaistoon.

Joo siis pakkahan menisi jo sillä sekaisin, kun Ferrari, McLaren tai Alpine ilmoittautuisivat mukaan kärkitaistoon. Mielestäni kaikilla näillä mahdollisuus siihen. Sellaiseen en itsekään usko, että tuolta joku Alfa Romeo, Williams tai Haas nousisi. Periaatteessa Aston Martinin tallilla on ollut hyvä historia ja voivat yllättää mutta tuskin ihan kirkkaimpaan kärkeen yltävät.
 
Olen sitä mieltä että jos Hamilton ei voita mestaruutta tänä vuonna nii hän ei tule voittamaan ikinä kahdeksatta mestaruutta. Nimittäin Russel pitää huolen siitä että Hamilton ei voita enää mestaruuksia Mersulla. Pidän Russelia huomattavasti nopeampana kuskina kuin Hamiltonia. Virheitä tulee ehkä vähän liikaa vielä. Vähän sama tilanne ku Leclerc siirty Ferrarille Vettelin tallikaveriksi. Itelle oli aivan selvää että Vettel ei tule pärjäämään ja niinhän siinä kävi :D
Eikä ikäkään ole enää Hamiltonin puolella, tammikuussa tulee 37 vuotta täyteen.
 
En usko että Russel on vielä ensi kaudella valmis ajamaan mestaruudesta, hyppäys Williamsilta mersulle on kuitenkin aika iso, siinä tulee mukana myös valtavat paineet.
 
En usko että Russel on vielä ensi kaudella valmis ajamaan mestaruudesta, hyppäys Williamsilta mersulle on kuitenkin aika iso, siinä tulee mukana myös valtavat paineet.

Miksi ei olisi? Se, annetaanko ajaa on toki asia erikseen. Muistuu mieleen eräs kuski joka nousi pikkuluokasta F1 ja hävisi yhdellä pisteellä mestaruuden tulokaskaudellaan. Siinä mielessä Russel on valmiimpi jo pelkän kokemuksen myötä.
 
Eikä ikäkään ole enää Hamiltonin puolella, tammikuussa tulee 37 vuotta täyteen.
Tuo ei vaikuta vielä mitään, ei se rataa kiertäminen ole mitään rakettitiedettä, niin kauan kun pysyy fyysisesti huippukunnossa niin se kyllä näiltä tyypeiltä luonnistuu. Alonso on jo 40v ja mitään ongelmia ei ole, kimi täyttää ensi kuussa 42v.

Miksi ei olisi? Se, annetaanko ajaa on toki asia erikseen. Muistuu mieleen eräs kuski joka nousi pikkuluokasta F1 ja hävisi yhdellä pisteellä mestaruuden tulokaskaudellaan. Siinä mielessä Russel on valmiimpi jo pelkän kokemuksen myötä.

Kyseessä on Hamiltonin talli ja Russel palkataan sinne apupojaksi, Russelin aika tulee korkeintaan sitten kun Hamilton lähtee mersulta. Kyllä Russel saattaa Hamiltonin koville laittaa, mutta ei häntä sinne vielä mestaruutta voittamaan palkattu.
 
Viimeksi muokattu:
En usko että Russel on vielä ensi kaudella valmis ajamaan mestaruudesta, hyppäys Williamsilta mersulle on kuitenkin aika iso, siinä tulee mukana myös valtavat paineet.
Ei tarvitse ajaa mestaruudesta. Kunhan vie reippaasta viidestä kisasta enemmän pisteitä kuin Hamilton, niin tilanne on aika haasteellinen Hämiksellä Verstappeniin nähden. Tämä toki sillä oletuksella, että ensi vuoden tallien voimasuhteet noudattavat tätä vuotta.
 

Valtteri Bottas jättää Mercedeksen F1-tallin kuluvan kauden jälkeen. Viisi kautta Mercedeksellä ajanut Bottas siirtyy Alfa Romeolle monivuotisella sopimuksella.
Kuinka pitkä tuo monivuotinen sopimus nyt oikeen on? En löydä oikein mistään.
 
Nyt sopii vaan toivoa että 2022 sääntömuutokset keikauttaa voimasuhteita edes johkin suuntaan, tai edes tasoittaa niitä.. Jos voimasuhteet pysyy samana niin eipä tuossa Alfa Romeon ajeluissa ole juuri seurattavaa kun ajellaan sijoista 10-15.
 
Jos ja kun Valtteri ajaa Alfalla hyvin, niin siitä on lyhyt matka Ferrarille mikäli sieltä aukeaa paikka.

Ei tullut Valtteri Bottaksesta koskaan F1 mestaria.

Ikää jo 32 vuotta, niin selvää on ettei siitä enää vuoden parin Alfa Romeolle sopimuksen jälkeen voittavaan talliin ykköskuskiksi nousta.

Toki siinä vielä pieni promille luokan mahdollisuus on, että Alfa Romeo tallista tulisikin ensi tai sitä seuraavalla kaudella F1 sarjan voittava talli.
 
Ei tullut Valtteri Bottaksesta koskaan F1 mestaria.

Ikää jo 32 vuotta, niin selvää on ettei siitä enää vuoden parin Alfa Romeolle sopimuksen jälkeen voittavaan talliin ykköskuskiksi nousta.

Toki siinä vielä pieni promille luokan mahdollisuus on, että Alfa Romeo tallista tulisikin ensi tai sitä seuraavalla kaudella F1 sarjan voittava talli.

Tässä voisi ironisesti vastata, että Ferrarin pitäisi olla ensin voittava talli, että voisi kutsua voittavaksi talliksi. :D

Mutta siis ymmärrän mitä tarkoitat ja voihan tässä tapahtua mitä vaan kuitenkin. Bottaksella on monta vuotta vielä hyvää aikaa pyöriä tuolla.
 
Tässä voisi ironisesti vastata, että Ferrarin pitäisi olla ensin voittava talli, että voisi kutsua voittavaksi talliksi. :D

Mutta siis ymmärrän mitä tarkoitat ja voihan tässä tapahtua mitä vaan kuitenkin. Bottaksella on monta vuotta vielä hyvää aikaa pyöriä tuolla.

Onhan se Bottas kuitenkin todella hyvin pärjännyt kun ajanut 8 vuotta jo F1 tasolla kilpaa, voittanut useampia yksittäisiä kisoja ja ollut kakkosena MM-sarjassakin kauden päätteeksi. Ja tienannut rahaa varmaan kymmeniä miljoonia euroja.

Vielä on useampia vuosia uutta sopimusta jäljellä ja aikaa ajaa kisoja.

Bottaksen suunta lienee kuitenkin kääntynyt jo alaspäin ja loistava tulevaisuus alkaa olla enemmänkin takanapäin kuin edessä.

Varmaan siinä ulkomaisten vedonlyöntitoimistojen kertoimet on kohdillaan jos veikkaa Bottaksen voittavan urallaan vielä F1 maailmanmestaruuden.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 596
Viestejä
4 501 685
Jäsenet
74 233
Uusin jäsen
Pitkiss

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom