F1 Yleiskeskustelu

Pieni pettymys että GIO saa jatkaa. Niin löysä keskinkertaisuus. Parempi olisi ajattaa jotain tulevaisuuden toivoa kokeneen kuskin rinnalla.
 
Erinomaista että Kimi jatkaa, toivottavasti Alfan paketti on ensikaudella edes hieman parempi. Sääli ettei kuitenkaan saatu Schumacheria Gion tilalle. Eikös Ferrari päätä tuosta Gion paikasta niin erikoista, että haluavat hänet pitää. F2:ssa olisi monia potentiaalisempia Ferrarin kuskeja mutta mieluummin ilmeisesti ajatetaan Italian lippua.
 
Ei haluta että Kimin huippu ajosuoritukset tuhoavat enää yhtään lupaavaa urheilujanuorukaista.
Hehe niinpä. Toisaalta Kimi jos kuka on paras mittari siinä mielessä, että kyydissä pitäisi pysyä, mutta toisaalta ei käy Kimin itsetunnolle vaikka nuorempi kuski olisikin nopeampi. Olisi ollut niin makea tarina F1:lle jos Kimi olisi saanut coachata Mick Schumaherin lentoon ennen poistumistaan. Alkukausi Kimille, läpsystä vaihto ja osa tuota Kimin historiaa jäisi vielä Pikku-Schumin myötä lähtöruudukkoon jäljelle. Tilalle saatiin lautasellinen spagettia, jota kukaan ei muista kolmen vuoden päästä.
 
Myös Williamsin kuskit vahvistettu. Jokohan sitten kohta kuullaan Perezin Red Bull paikasta.

Perez Haasille kurvaileen, Hulkenberg Redbullille :p Ehkä tyhmä kysymys, mut onko Redbullilla vielä kertaakaan otettu kuskia muualta kuin kakkostallista?
 
Onhan siellä ajellut mm. Couldhart ja Webber eli on kyllä. En tosin tiedä oliko RB:llä vielä samanlaista akatemiaa DC:n aikana.
 
Jos Perez nyt pääseekin Red Bullille niin onpa se aikamoinen onnenpotku kaverille, että siis sai aiemmin yllättäen kenkää Racing Pointilta ja sen ansiosta pääseekin nyt ehkä parempaan talliin seuraavaksi.
EDIT: Siis tuossa yllä olevassa racefans sivuston uutisessa vaan vihjaillaan RB ja Perez mahdollisuudesta. En tiedä onko realistinen kuvio, todennäköisempi kuitenkin Haas & Perez sponsori miljoonat.
 
Viimeksi muokattu:
Jos Perez nyt pääseekin Red Bullille niin onpa se aikamoinen onnenpotku kaverille, että siis sai aiemmin yllättäen kenkää Racing Pointilta ja sen ansiosta pääseekin nyt ehkä parempaan talliin seuraavaksi.
EDIT: Siis tuossa yllä olevassa racefans sivuston uutisessa vaan vihjaillaan RB ja Perez mahdollisuudesta. En tiedä onko realistinen kuvio, todennäköisempi kuitenkin Haas & Perez sponsori miljoonat.

Niin, saas nähdä. Haas halusi rahaa tuovia kuskeja, joten siihen yhtälöön olisi sopinut hyvin Perez+Mazepin. Tuonne on kuitenkin huhuttu myös Schumacheria, joka tämän Alfan julistuksen myötä voisikin pitää ihan paikkaansa. Meinaan olisi erikoista, jos Ferrari jättäisi Schumacherin ilman paikkaa kun hänet olisi hyvin voinut istuttaa tuohon Gion tilalle Alfalle. Mielenkiintoista nähdä onko Haasin kokoonpano siis Mazepin+Perez, Perez+Schumacher vai Schumacher+Mazepin. Ei jotenkin uskoisi Haasin lähtevän ihan junnutiimiinkään vaikka ei heillä tietysti nykytilanteeseen nähden paljon hävittävääkään ole. Pereziä nyt varmasti kiinnostaisi eniten paikka RB:llä mutta mieluiten soisi kyllä sen istuimen Hulkille. Mutta siis jos Haas päätyy tuohon Schumacher+Mazepin niin sitten sponsorirahat taitavat kääntää RB:n paikan Perezin eduksi.
 
Törmäsin sattumalta tähän, auto säätyy itekseen. Onkohan Vettelillä samat ongelmat...

 

Aika varma vahvistus, että Kvjat lähtee pois tämän kauden jälkeen. Ei sinäänsä yllätys kylläkään
 
Mazepinilla ei mielestäni ole mitään asiaa F1:seen ilman mestaruutta. Highlighteja varmasti tulee, mutta niin tuli Maldonadollakin. Toivottavasti paikka menee jollekulle sen oikeasti ansainneelle. Mikähän siinä edes on, kun kaikki haikailevat ihmelasten perään? Eivät ne tallista tule kuitenkaan eläköitymään (paitsi että yllättävän monet tulevat, koska liian aikainen nousu pilaa helposti uran).
 
Jos ja kun jostain löytyisi ylimääräistä hilloa sen verran, että saataisiin piiiiitkän kauden jälkeen seuraavanlainen ylimääräinen skaba aikaiseksi...

- kuljettajat äänestäisivät alustavasti ajettavan radan
- tarvittaessa kolmen eniten "ääniä" saaneen radan osalta kuljettajien uusi äänestys, jossa eniten ääniä saanut valitaan
- kuljettajat arvottaisiin "uusiin" talleihin, ei saisi olla kauden oma talli

Radan selvittyä tehtaan sopeutumisaika ja kuljettajien tututustuminen uuteen talliin yms. heitetään tasapuolisesti vaikka 2-3 viiikkoa. Testiajoista ei varsinaisesti kantaa.

Kilpailuviikonloppu esim. käyntiin siten, että Hamilton on Haassilla, Kimi Red Bullilla ja Grosjean Mersulla.
Voisin jopa maksaa kyseisestä pay per view-viikonlopusta kaljakopan verran ylimääräistä.
 
Jos ja kun jostain löytyisi ylimääräistä hilloa sen verran, että saataisiin piiiiitkän kauden jälkeen seuraavanlainen ylimääräinen skaba aikaiseksi...

- kuljettajat äänestäisivät alustavasti ajettavan radan
- tarvittaessa kolmen eniten "ääniä" saaneen radan osalta kuljettajien uusi äänestys, jossa eniten ääniä saanut valitaan
- kuljettajat arvottaisiin "uusiin" talleihin, ei saisi olla kauden oma talli

Radan selvittyä tehtaan sopeutumisaika ja kuljettajien tututustuminen uuteen talliin yms. heitetään tasapuolisesti vaikka 2-3 viiikkoa. Testiajoista ei varsinaisesti kantaa.

Kilpailuviikonloppu esim. käyntiin siten, että Hamilton on Haassilla, Kimi Red Bullilla ja Grosjean Mersulla.
Voisin jopa maksaa kyseisestä pay per view-viikonlopusta kaljakopan verran ylimääräistä.

Että mitä? :confused: :poop: Mut joo.. joku muu, kuin f1-autoilla käytävä skaba vois olla hauska bonus. Vähä vastaavahan on jo, Race of Champions. Samantyyppinen kisa, mut vain f1-kuskeja?
 
Viimeksi muokattu:
@Mr X toi vois olla hyvä ns bonari kuukaus tms, ei ehkä toimisi koko kauden ajalla. Vähän ku rallissa ne sisäratakuviot.
 
Voi yhden kerran.. :facepalm:

Tl;dr, Verstappen sanoi jotain toista kuskia sanalla "mongol" jossain tilanteessa, nyt Mongolian valtio kehottaa YK:ta tutkimaan Red Bullia ja Verstappenia koska rasistinen haukkuma.

Nykyaika helvetti.


Mongolian government urges UN to take action against Verstappen and Red Bull
2020 F1 season
Posted on
3rd November 2020, 9:25 | Written by Keith Collantine

The government of Mongolia has drawn the United Nations into its complaint against Max Verstappen, accusing the Red Bull driver of failing to publicly apologise for repeatedly using racist language.

ADVERT | BECOME A SUPPORTER & GO AD-FREE

Verstappen’s use of the word “mongol” on two occasions, at this year’s Portuguese Grand Prix and during the 2017 United States Grand Prix, is detailed in a letter from Mongolia’s ambassador and permanent representative to the UN, Lundeg Purevsuren, to the UN’s representatives on matters relating to racism.

Purevsuren criticised the response he received from Verstappen’s Red Bull team to a letter he sent them last week, following the driver’s outburst in Portugal. Verstappen referred to rival Lance Stroll as a “mongol” following a collision between the pair, which was broadcast live on the F1 TV streaming service.
RaceFans understands Red Bull’s response to Purevsuren characterised Verstappen’s remarks as comments made in the heat of the moment which were not intended to cause offence.
Asked about his entire tirade at Stroll, in which he also called the driver a “retard” and swore several times, Verstappen acknowledged his words were “not correct” but added those who were unhappy with his outburst don’t “need to make it bigger than it is”. He told Fox Sports Asia he “never intended to offend anyone in the world”.
ADVERT | BECOME A RACEFANS SUPPORTER AND GO AD-FREE

Red Bull team principal Christian Horner described Verstappen’s response as an emotional reaction. Horner said the team “don’t condone Max’s comments on the team radio” the day after he made them. “They were made in the heat of the moment when emotions were running high and Max did not mean to cause any offence. We have discussed this with Max internally.”

Collision with Stroll triggered Verstappen’s outburstThe Mongolian government considers Verstappen’s comments a matter of “serious importance” because he has used “similar language in 2017 during the Formula 1 US Grand Prix,” wrote Purevsuren. “In both cases he refused to apologise publicly for using… words based on the term ‘mongol’ [and] respect the Mongolian nation and community.

“It is [obvious] that him and the Aston Martin Red Bull Racing Team did not learn the lesson in 2017, insisting that it was not his problem if anyone [was] offended by his language. Unfortunately, [the] lack of proper response from the Aston Martin Red Bull Racing Team management and their attempts to stop the driver’s unacceptable behaviour as ’emotional outburst’ have a negative effect on their image.”
Purevsuren asked the UN to support their complaint against the team and its sponsors.
“Recalling the International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination adopted in 1965 and the Guiding Principles on Business and Human Rights, endorsed in 2011, in [particular] its articles 11 to 15, I urge for your support to take actions against Max Verstappen and the Aston Martin Red Bull Racing Team and their sponsors for his unacceptable behaviour of repeatedly using racist and derogatory language against any ethnic groups in order to prevent the recurrence of such unethical behaviour in sports.”
Purevsuren’s letter was sent to Li Yanduan, the chairperson of the Committee on the Elimination of Racial Discrimination and E. Tendayi Achiume, the UN’s special rapporteur on contemporary forms of racism, and copied to FIA president Jean Todt.
In June Formula 1 launched its “#WeRaceAsOne” initiative to “show that we as a sporting community stand united against racism”. It supports the FIA’s “#PurposeDriven” movement in which the sport’s governing body committed “to fight systemic racism and prejudice”.
 
Voi yhden kerran.. :facepalm:

Tl;dr, Verstappen sanoi jotain toista kuskia sanalla "mongol" jossain tilanteessa, nyt Mongolian valtio kehottaa YK:ta tutkimaan Red Bullia ja Verstappenia koska rasistinen haukkuma.

Nykyaika helvetti.

Ei ole edes ensimmäinen kerta:
The 20-year-old driver even called one of the stewards - named by Dutch media as Australian Garry Connelly - a "mongool". It translates to "mongol", and the insult upset a Down Syndrome group.
 
Naurettavaa huomionhakuisuutta. Mongolia, josta uutisia ei tule kuin kerran 30 vuodessa, ovat näemmä viimeinkin löytäneet somen ja oppineet, kuinka tänä päivänä tulee pahoittaa mielensä.
Ikävää heidän kannalta, että ovat asiassa hakoteillä. "Mongoloidi" tarkoittaa down-syndroomaista, ei Mongolian valtion kansalaista. Mongoloidi-termi taas tulee silmien mongolipoimusta, joka on yhteinen kaikilla aasialaisilla ja melko yleinen länsimaissakin.

Edellinen viestini moderoitiin sarkasmin takia. Ilmeisesti muutkin kuin mongoolit pahoittavat nykyään mielensä pienestä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt verstappenille kolme kisaa ajokieltoa, julkinen anteeksi pyyntö jossa osoittaa itku silmässä katumusta sekä mm pisteiden menetys
 
Onpa mautonta Max Verstappenilta käyttäytyä yhä uudestaan tuolla tavalla. Vetää sanattomaksi, että sälli, jolla on päällisin puolin kaikkea saatavilla ja pinkka kunnossa, ei arvopakka ole mitenkään kasassa. Nimitellä "normaalin" perimän omaavaa, normaalin geeniperimän omaavana nimityksellä jonka omaavat ihmiset eivät ole voineet valita perimäänsä tms.
 
Onpa mautonta Max Verstappenilta käyttäytyä yhä uudestaan tuolla tavalla. Vetää sanattomaksi, että sälli, jolla on päällisin puolin kaikkea saatavilla ja pinkka kunnossa, ei arvopakka ole mitenkään kasassa. Nimitellä "normaalin" perimän omaavaa, normaalin geeniperimän omaavana nimityksellä jonka omaavat ihmiset eivät ole voineet valita perimäänsä tms.
Aika moni sanoo mustalaista manneksi ja se ei herätä mitään pahennusta. Tuo jeesustelu myös ylittää kaiken valikoidun huomion ja n'ekeri pitää myös nykyisin sensuroida, vaikka rasismia ei mitenkään edes hakemalla haettaisi! Mennään niin muodin mukana ja vitut niistä oikeista ongelmista, kun pitää paikotellen loukkaantua joka asiasta, jotka itselle sopii.
 
Viimeksi muokattu:

Aika varma vahvistus, että Kvjat lähtee pois tämän kauden jälkeen. Ei sinäänsä yllätys kylläkään

Heh, Kvyat ajoi aika hyvän kisan näiden juttujen jälkeen.

Toivottavasti Hulk pääsee RB:lle ja nappaisi lopulta sen podiumin. Palkkatoive tuskin on älytön hänen asemassaan ja jos auton saa istumaan niin voisi takoa tasaisesti pisteitä. Toki Perezistä voi sanoa ihan samaa, mutta liputan Hulkin puolesta :kahvi:
 
Heh, Kvyat ajoi aika hyvän kisan näiden juttujen jälkeen.

Toivottavasti Hulk pääsee RB:lle ja nappaisi lopulta sen podiumin. Palkkatoive tuskin on älytön hänen asemassaan ja jos auton saa istumaan niin voisi takoa tasaisesti pisteitä. Toki Perezistä voi sanoa ihan samaa, mutta liputan Hulkin puolesta :kahvi:

Kvyatille taitaa olla liian myöhäistä enää tehdä mitään.

Tossa kisan jälkeen Sky Sportsilla se toimittaja Ted Kravitz käsitteli RB tilannetta sen verran että kait heidän tietojen mukaan Albonin paikasta siis kisaa Hulk ja Perez mutta Hulkenberg olisi Helmut Markon suosikki ja oli quote että "Marko uskoo Hulkenbergin kestävän paremmin vääjäämättömän tappion tallikaverilleen Maxille toisin kuin ehkä Perez".
 
Kvyatille taitaa olla liian myöhäistä enää tehdä mitään.

Tossa kisan jälkeen Sky Sportsilla se toimittaja Ted Kravitz käsitteli RB tilannetta sen verran että kait heidän tietojen mukaan Albonin paikasta siis kisaa Hulk ja Perez mutta Hulkenberg olisi Helmut Markon suosikki ja oli quote että "Marko uskoo Hulkenbergin kestävän paremmin vääjäämättömän tappion tallikaverilleen Maxille toisin kuin ehkä Perez".
Kviat ja Albon saavat jatkaa uraansa jossain muualla, se tuli selväksi tiimin kommenteista. Molemmilla oli tilaisuutensa näyttää osaamisensa ja kumpikaan ei oikein suoriutunut.
 
Tää on niitä takuuvarmoja kuivan kelin kisoja, missä ei mitään tapahdu
Täytyy toivoa että lamput sammuisi. :p
On kyllä surkeita lisäyksiä nämä katuradat ja vieläpä tuonne aavikolle.

Kohta pitää perustaa F1 historic sarja joka kiertää vain euroopan klassikkoratoja ja tietenkin viime vuosituhannen V12 koneilla.
 
Täytyy toivoa että lamput sammuisi. :p
On kyllä surkeita lisäyksiä nämä katuradat ja vieläpä tuonne aavikolle.

Kohta pitää perustaa F1 historic sarja joka kiertää vain euroopan klassikkoratoja ja tietenkin viime vuosituhannen V12 koneilla.
Vähiin jää osallistujat, kun V12 oli harvinainen moottori alkuvuosien jälkeen.
 
Täytyy toivoa että lamput sammuisi. :p
On kyllä surkeita lisäyksiä nämä katuradat ja vieläpä tuonne aavikolle.

Kohta pitää perustaa F1 historic sarja joka kiertää vain euroopan klassikkoratoja ja tietenkin viime vuosituhannen V12 koneilla.
Semmonen on ollut jo keksitty toista kymmentä vuotta.

 
Hyvältä kuulostaa, vaikka vähän sukkasillaan tuolla ajellaan näköjään. Täytyypä tutustua ketä siellä ajaa ja minkälaisilla vehkeillä.

Mielellään toisin nuo F1:sten kisaviikonlopulle mutta ei taida sopia FIA:n pirtaan.
 
Saudi Arabia on varmistettu ensi kaudelle.


Odotan jo innolla F1:n ja Hamiltonin radiohiljaisuutta.

Aika huono vastaanotto fanien keskuudessa ainakin F1:n Instagramissa. "We race as one" tuntuu vähän hassulta kun kalenterissa on tällaisia kisoja, mutta rahahan näissä puhuu.

Harmittaa, että tänä vuonna lisättyjä ratoja ei taideta nähdä ainakaan ensi vuonna :tdown:
 
F1 organisaatio ei tunnu oppineen mitään tästä kaudesta mitä tulee siihen kisaamisen viihdyttävyyteen näillä vanhoilla kunnon radoilla sen sijaan että mennään ties minne paskalle katuradalle rahankiilto silmissä.
 
Kasa hiekkaa noiden parkkialueiden tilalle, tekisi monesta tilkenkin radasta ainakin puolet viihdyttävämpää seurattavaa.
Toivottavasti nämä tämän kauden pari vanhanliiton rataa nurmi ja hiekka-alueineen herättelisi libertynkin soittelemaan radoille muutaman tonnin hiekkaa.
 
Hamiltonin 7. maailmanmestaruuden jälkeen alkoi luonnollisesti loputon väittely kaikkien aikojen F1-kuljettajasta. Tähän kauteen asti Schumacher oli tilastollisesti Hamiltonin edellä mutta nyt brittikuski on tullut maailmanmestaruuksissa tasoihin ja GP-voitoissa ohi. Kriitikot jaksavat kuitenkin aina muistuttaa, että Hamilton on ajanut suurimman osan urastaan ylivertaisena pidetyllä Mercedeksellä.
Hamilton saavutti yhden mestaruuden myös McLarenilla mutta tallin moottoritoimittajana toimi niin ikään Mercedes.
Toisaalta Schumacher voitti seitsemästä mestaruudesta viisi Ferrarilla, joka keräsi valmistajien maailmanmestaruuksia lähes Mercedeksen tavoin 2000-luvun alussa. Oliko siis Schumacherilla allaan ihan yhtä ylivoimainen auto kuin Hamiltonilla nykyään?

Kasasin alla olevan kuvaajan pohdinnan tueksi, jotta kysymykseen voidaan vastata edes jollain tasolla. Kuvaajassa on esitetty kauden voittojen osuus talleittain vuodesta 1990 lähtien. Maailmanmestaruuksia harvemmin voitetaan Keke Rosbergin tavoin vain yhdellä GP-voitolla, joten voitot ovat hyvä mittari auton ylivertaisuuden arvioimiseksi.

Kuvaajasta nähdään heti, että jonkinlaisia dynastioita on ollut vuosien saatossa useampi: Williams 1990-luvulla, Ferrari 2000-luvulla, RedBull 2010-luvun alussa ja Mercedes siitä eteenpäin. Yksittäisiä väläytyksiä löytyy myös sieltä täältä, esim. Benetton 1994-1995 ja Brawn Mercedes. Totaalista dominointi ei kuitenkaan ole havaittavissa kuin kausittain Mercedestä lukuunottamatta.

Benetton oli pitelemätön kaudella 1995 ja Williams heti perään 1996. Tämän jälkeen Ferrari on ollut suvereeni kausilla 2002 ja 2004 sekä RedBull 2011 ja 2013. Mercedeksen voidaan katsoa hallinneen F1-sirkusta mielinmäärin kausilla 2014-2016 ja 2019-2020. Kausilla 2017-2018 voittoja ropisi myös muille talleille, mitä saattaa osittain selittää myös Rosbergin vaihtuminen Bottakseen. Parhaimmasta tallista ei kuitenkaan ollut epäselvyyttä.

Jos palataan takaisin Schumacherin ja Hamiltonin väliseen vertailuun, niin Schumacher on voittanut maailmanmestaruuksistaan kolme ylivoimaisella autolla ja Hamilton ainakin neljä. Loppujen lopuksi mestarien välille ei saada suurta eroa muodostettua tälläkään vertailulla. Se kannattaa kuitenkin laittaa merkille, että molemmat kuljettajat ovat menestyneet hyvin, vaikka tallitoveri ei olisikaan aina pärjännyt. Tämä lienee lopulta mestaruuksien ja voittojen salaisuus.

1605526004396.png


smjv2iyem8k11.png

4u8ngvdxt3121.png
 
Vaikka Schumacher noita mestaruuksia voittikin niin Schumia kuitenkin useimpina voittovuosinaan haastettiin, Hill, Häkkinen, Räikkönen, Montoya, Alonso.. Ei Schumilla lopulta niin monta vuotta ollut jolloin pystyi kruisailemaan mestaruuksiin kuin Hamilton.
 
Vaikka Schumacher noita mestaruuksia voittikin niin Schumia kuitenkin useimpina voittovuosinaan haastettiin, Hill, Häkkinen, Räikkönen, Montoya, Alonso.. Ei Schumilla lopulta niin monta vuotta ollut jolloin pystyi kruisailemaan mestaruuksiin kuin Hamilton.
Kasaamani voittotilaston perusteella Schumacherilla ei ollut juuri kilpailua 1995, 2002 ja 2004. Mestaruusputki olisi saattanut jatkua vielä pidempään mutta kaudella 2005 otettiin käyttöön uudet rengassäännöt, jotka koituivat Bridgestonen renkaita käyttävän Ferrarin kohtaloksi. Todennäköisesti koko sääntö otettiin käyttöön nimenomaan Ferrarin ylivoiman kampittamiseksi.

Hamiltonilla ei ole ollut todellista haastajaa Rosbergia lukuunottamatta Mercedes aikakaudella mutta kausilla 2017 ja 2018 voittoja napsi niin Ferrari kuin RedBullikin jonkin verran. Mercedes ei siis ollut aivan yhtä ylivoimainen kuin aiemmilla kausilla eli mistään täysin dominoivasta autosta ei voida puhua. Bottaskaan ei menestynyt kyseisillä kausilla mainittavasti.
 
Olisikohan kuvaavampaa voittojen sijaan katsoa montako prosenttia kauden pisteistä talli on hankkinut?
 
Tähän nyt ei saada minkäänlaista ratkaisua. Totuus on että Hamilton on tän hetken paras F1 kuski sekä myös paras urheilija kaikki lajit huomioon ottaen. Piste.
 
Olisikohan kuvaavampaa voittojen sijaan katsoa montako prosenttia kauden pisteistä talli on hankkinut?
Pisteiden esittäminen kaaviossa olisi vähän hankalaa, kun eri talleja olisi huomattavasti enemmän. Tai sitten tarkasteluun pitäisi ottaa vain kolme parasta tallia per kausi tms. Lisäksi pisteet eivät ole ihan yksiselitteisiä, kun pisteytys on muuttunut vuosien varrella. Voittoja on helppo verrata toisiinsa kausien välillä.

Sellaisen huomion voi myös tehdä, että Schumacher voitti ensimmäisen mestaruuden 1994, vaikka Benetton jäi ilman mestaruutta. Samoin teki myös Hamilton 2008 Ferrarin viedessä valmistajien mestaruuden.
 
Niin paljon autosta kiinni että mahdotonta sanoa kuka on absoluuttisesti nopein kuski, jos autot ois identtiset niin sitten tulisi se ongelma että kenelle se kyseinen auto sopii.
Jos nykyisiä autoja kierrätettäis kauden aikana kuskien välillä niin se taitais olla ainut tapa saada nopein/paras kuski selville.
 
Niin paljon autosta kiinni että mahdotonta sanoa kuka on absoluuttisesti nopein kuski, jos autot ois identtiset niin sitten tulisi se ongelma että kenelle se kyseinen auto sopii.
Jos nykyisiä autoja kierrätettäis kauden aikana kuskien välillä niin se taitais olla ainut tapa saada nopein/paras kuski selville.
Ei selviä välttämättä edes kierrättämällä, kun eri olosuhteet vaikuttaa. Ei siinä viikonlopun aikana myöskään autoa hirveästi muutella kuskille paremmaksi, jos ongelmia ilmenee. W series sentään toimii noin, ei ole omaa tallia ja menestyksellä ansaitaan rahat. F1 kaikkine vakoiluineen eri tiimien välillä kuskien vaihtuessa olisi kyllä jo huvittavaa. Hämiksen valitus miten Haas säätyy itekseen olisi kyllä kuulemisen arvoista. That car just tried to kill me!
 
Ei pitäisi tulla yllätyksenä että F1 on välineurheilua. Ei niitä hiihdon olympiamitalejakaan oteta paskoilla suksilla tai laitehuololla.

Todella vaikeata verrata eri kuskeja keskenään. Objektiivisin tapa on ulkoistaa arvioiminen ja katsoa kuka noussut pienemmistä talleista kärkitalleihin.

Vaikken Hamiltonista juurikaan perusta niin pakkohan se on myöntää että on kiistaton lajilegenda.
 
Spekulointia seuraavasta uutisesta(toiveajattelua, en usko tähän oikeasti):

Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff sanoi Lewis Hamiltonin MM-voiton tarkoittavan sitä, että brittitähti on nyt entistäkin kalliimpi kuljettaja saksalaistallille.

Typerää pomolta heittää tällainen kommentti ennen seuraavan kauden sopimusneuvotteluja, joten ajattelin että Toto sanoi sen siksi että Hamilton on lähdössä/lopettamassa mersulta, ja tällä Toto yrittää herättää Hamilton pyytämään vielä lisää liksaa, ja sitä kautta jäämään talliin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 493
Viestejä
4 490 222
Jäsenet
74 246
Uusin jäsen
KernelPanicking

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom