F1 Yleiskeskustelu

Niin no, jos Senna olisi pysynyt hengissä taasen niin Schumilla ei koskaan olisi niin monta mm:ää ollut.
 
Tai Hamilton ois syntynyt kymmenen vuotta aikasemmin
Eihän sitä tiedä kuinka moni noista osaa edes ajaa ilman läpysköitä. Tässä on hyvä esimerkki siitä, kun läpyskät ja moottoriohjauksen tarjoama välikaasu on tehnyt tehtävänsä. Suoraan sanottuna vituttaa kattoa miten Jim Clark:n entistä autoa ajetaan ihan päin helvettiä, koska manuaalilla ei ole kisattu yhtään, takapyörät on lukossa...

 
Kuten videosta näemmä tuo auto on noin vuodelta 2000 johon noin 10 vuotta nuoremman Hamiltonin debuutti olisi ajoittunut.
 
Eihän sitä tiedä kuinka moni noista osaa edes ajaa ilman läpysköitä. Tässä on hyvä esimerkki siitä, kun läpyskät ja moottoriohjauksen tarjoama välikaasu on tehnyt tehtävänsä. Suoraan sanottuna vituttaa kattoa miten Jim Clark:n entistä autoa ajetaan ihan päin helvettiä, koska manuaalilla ei ole kisattu yhtään, takapyörät on lukossa...
Mitä ihmettä nyt taas, mitä nuo nykyään tekisi jollain keppitaidoilla muuta kuin tuhlaisivat hyvää treeniaikaa? Yhtälailla se Jim Clark olisi ollut täysin pihalla kun olisi istutettu aikanaan vuoden 2020 autoon. :zoom:
 
Mitä ihmettä nyt taas, mitä nuo nykyään tekisi jollain keppitaidoilla muuta kuin tuhlaisivat hyvää treeniaikaa? Yhtälailla se Jim Clark olisi ollut täysin pihalla kun olisi istutettu aikanaan vuoden 2020 autoon. :zoom:
Kuskin taito korostuisi, jos vieläkin ajettaisiin H-kaaviolla, nyt se on paras auto kisa viimeisen päälle, kun auto hoitaa osan ajamisestakin.
 
Kuskin taito korostuisi, jos vieläkin ajettaisiin H-kaaviolla, nyt se on paras auto kisa viimeisen päälle, kun auto hoitaa osan ajamisestakin.
Voithan siirtyä seuraamaan jotakin toista sarjaa, esim. Formula 2. Siellä on kaikilla tasan sama auto alla. :smoke: Kyllä sitä on ennenkin ylivoimaisesti parhaalla autolla voitettu mikäli joku tiimi on sellaisen sattunut tekemään.
 
Mitä ihmettä nyt taas, mitä nuo nykyään tekisi jollain keppitaidoilla muuta kuin tuhlaisivat hyvää treeniaikaa? Yhtälailla se Jim Clark olisi ollut täysin pihalla kun olisi istutettu aikanaan vuoden 2020 autoon. :zoom:
Mutta pitääkö "ajotaidoton" henkilö istuttaa legendaariseen autoon?
 
Voithan siirtyä seuraamaan jotakin toista sarjaa, esim. Formula 2. Siellä on kaikilla tasan sama auto alla. :smoke: Kyllä sitä on ennenkin ylivoimaisesti parhaalla autolla voitettu mikäli joku tiimi on sellaisen sattunut tekemään.
Hill climb ja historic kisat on mielenkiintoisempia, toivottavasti ne uudistukset toimii muutenkin kuin paperilla. Lähinnä se kisojen tylsyys haittaa nykyisin ja keinotekoiset ohitukset. Täysin asvaltoidut rata-alueet ei myöskään rankaise tarpeeksi virheistä. Tämähän on vain minun mielipide ja muilla on sitten omansa.
 
Viimeksi muokattu:
Minä väitän, että Hamilton on vaan entistä parempi ja varmempi kuski. Nico oli ollut Mersun kuski jo kolme kautta siinä vaiheessa, kun Hamilton liittyi mukaan. Nicon paikka tallissa oli siis vakaa ja hän lähti taisteluun Hamiltonia vastaan ihan erilaisista lähtökohdista. Bottas sen sijaan on kokoajan se paikkakuski, joka ajelee vuoden soppareilla ilman varmuutta tulevasta.
Joo veikkaan että Valtterin lähtökohdat oli vähän huonommat kuin mitä Nicolla. Tiimi oli Nicon ympärille rakenneltu aikalailla. Hamilton tuli vaan viemään juhlat :), josta Nico pääsi ponnistamaan kuitenkin voittoon.

Valtteri tuli aika nopeella sopparilla ja veikkaan että kesti se pari kautta päästä todella sisään autoon ja tiimiin. No nyt pitäs pärjätä sitte kunnolla, mutta eipä nyt oo oikee lähteny. Tosin eipä vastuskaan ole mikään kovin helppo.
 
On kyllä nurinkurista, että Bottasta haukutaan aina kun häviää Hamiltonille. Kuitenkin ajaa samassa tallissa henkilön kanssa, joka on rikkomassa kaikki mahdolliset ennätykset. Tuskin Massaa ja Barichelloa lytättiin viikosta toiseen. Tai jos olisivat suomalaisia, niin kyllä sitten. Pidän kyllä tuota vitun huutelua ja some-tappeluita turhana ja epäasiallisena käytöksenä. Tiedä sitten, saako niistä jotain oikeaa buustia, Rosberghan pisti somet ja kaikki kiinni 2016, jotta sai kaiken fokuksen vain Hamiltonin lyömiseen.
 
On kyllä nurinkurista, että Bottasta haukutaan aina kun häviää Hamiltonille. Kuitenkin ajaa samassa tallissa henkilön kanssa, joka on rikkomassa kaikki mahdolliset ennätykset. Tuskin Massaa ja Barichelloa lytättiin viikosta toiseen. Tai jos olisivat suomalaisia, niin kyllä sitten. Pidän kyllä tuota vitun huutelua ja some-tappeluita turhana ja epäasiallisena käytöksenä. Tiedä sitten, saako niistä jotain oikeaa buustia, Rosberghan pisti somet ja kaikki kiinni 2016, jotta sai kaiken fokuksen vain Hamiltonin lyömiseen.
Ei riko kaikkia ennätyksiä. Jochen Rindt:n ennätystä voi vain sivuta, kun kuolleena ei voi voittaa kahta mestaruutta.
 
Olisi kyllä hienoa jos ja kun Hulkki saataisiin takaisin gridille.

ACF8A2F3-68DC-4747-8406-C46A59F28028.jpeg
 
Saapa nähdä miten toisen Red Bull penkin kanssa käy. Kylläpä sitä on minusta kasvanut viimeisen kalenterivuoden aikana kunnon Hulkenberg fani. Olisihan upeeta jos #onemoreyear ja #hulkenback :)

Onhan toi Albonin alisuoriutuminen jotain aivan jäätävää. Verstappen pisteitä nyt 147 ja Albon 64. :|
 
Ei Albonin tarvitsisi varsinaisesti edes pärjätä Verstappenille tai pysyä tämän mukana. Kunhan ottaisi sen mitä tuolla autolla kuuluu mutta kun jatkuvasti painitaan hitaampien autojen takana. Red Bull on kaudella 2020 kuitenkin se selkeästi toiseksi nopein talli. Verstappen on sijoittunut jokaisessa maaliin ajamassa kisassaan podiumille, keskimääräisen sijoituksen ollessa toinen (keskeytyksiä on 3 eikä yksikään omaa syytä). Albon taas on sijoittunut kerran kolmanneksi, kerran neljänneksi ja loput on sijoja "ynnä muut" RB:n vauhtiin verrattuna. MM-pisteissä Ricciardo, Perez ja Norris ovat jo menneet Albonin ohi ja Leclerc on Ferrarin romukasalla 1 pisteen päässä. Tällä tahdilla ei vaikuta edes mahdottomalta, että Albon jäisi kokonaan top10 sakin ulkopuolelle MM-pisteissä. Ei tuossa nyt ainakaan mitään luulisi menettävän, jos antaa Hulkin kokeilla RB:tä edes osan ensikaudesta.
 

Pikku mutta:
"But this is only possible on condition that the engines are frozen by the first race in 2022 at the latest. We cannot afford further development, neither technically nor financially. That is a prerequisite."

Aiemmin idea on ollut jäadyttää asteittain johtaen täydelliseen jäädytykseen kaudeksi 2024.
 
Varmaan jo moni nähnytkin, mut hauska pätkä. Huomaa kyllä kummalla on enemmän kokemusta eri menopeleistä :D Miltähä Giovinazzilla tuntuis olla ralliauton kyydissä..

edit:
RAI: "hoplaa.. oiii!" :D

edit2:
GIO: I'm completely lost, honestly
RAI: No worries, it's a round track

 
Viimeksi muokattu:
Saapa nähdä että miten tässä käy, kyllä se ois oikeasti kova homma jos kimi alkais ajamaan pikku Schumin kanssa ens vuonna.
 
^^
Idea taisi olla että Gio:lle Nordschleife oli uusi rata ja Kimille ei...

Itellä oli aikoinaan aika lailla samat fiilikset kun simulaattorilla sen ekaa kertaa ajoi.
Nykyään vähän rennommin.
 
Varmaan jo moni nähnytkin, mut hauska pätkä. Huomaa kyllä kummalla on enemmän kokemusta eri menopeleistä :D Miltähä Giovinazzilla tuntuis olla ralliauton kyydissä..

edit:
RAI: "hoplaa.. oiii!" :D

edit2:
GIO: I'm completely lost, honestly
RAI: No worries, it's a round track


Tää on kyllä niin mieltä lämmittävä pätkä :slove:
 
^^
Idea taisi olla että Gio:lle Nordschleife oli uusi rata ja Kimille ei...

Itellä oli aikoinaan aika lailla samat fiilikset kun simulaattorilla sen ekaa kertaa ajoi.
Nykyään vähän rennommin.
Tuon sentään muistaa hyvin, mutta Targa Florio on mahdoton. Leksan reittiennätyksen arvostan aika korkeelle.
 
Jossain juuri luki että ei olisi Schumi menossa ainakaan Alfalle. Olisiko Haassille sitten?

Mediat kirjottaa aina kaikki mahdolliset skenaariot läpi ilman faktatietoa, jotta voidaan sitten kertoa kuinka "tiedettiin tämä jo sillon", vaikka tietoa ei oikeasti ollu. Spekulointi on kivaa.

Itsekin veikkaan Alfalla aja Kimi ja Schumi.
 
Viimeksi muokattu:
Kova veto Haasilta vaihtaa molemmat kuskit kerralta, tosin niillä ei liene juurikaan hävittävää.
Toivottavasti budjetti riittää mukana roikkumiseen, F1 ei kaipaa poistuvia talleja tässä kohtaa.
 
Jotenki Alonsosta tulee mieleen joku elokuva kuvaus. Ajaa rallia lippis päässä ja ilman ikkunaa.
1603608132192.png



Kova veto Haasilta vaihtaa molemmat kuskit kerralta, tosin niillä ei liene juurikaan hävittävää.
Toivottavasti budjetti riittää mukana roikkumiseen, F1 ei kaipaa poistuvia talleja tässä kohtaa.

Itse pitäisin järkevimpänä että Haas ja Redbull yhdistyisi.
Haas jatkaisi Hondan moottorin kehittämistä ja RedBull ajoa. Silloin kumpiki oli parhaalla osaamisalueellaan.
Jos täällä ei ole tietoa Haas on erikoistunu koneistuskeskusten valmistukseen joten varmaan myös niiden käyttö onnistuisi.
MCLarenillahan on suuri oma englannissa josta on luopumassa.
 
Viimeksi muokattu:
Joka kisassa 100x skyllä pyörivässä Alfa mainoksessa on aina Kimi ajamassa. Tänään useampaan kertaan pyörineissä mainoksessa Kimin osuus on leikattu pois. Mahtaako tuo kertoa että sopimus ei jatku.
 
Ei hirveästi yllättänyt, Hornerkin hieman jopa vähätellyt Gaslyn tämän kauden saavutuksia. Ottaisi varmaan koville palkata jo potkut saanut tyyppi takaisin päätalliin. Gaslyllekin olisi varmaan hyvä, jos pääsisi Alphalta myöhemmin RB:n ulkopuoliseen talliin. Vaikkapa aikanaan Oconin tilalle Renaultille.

Albonia eivät varmasti pidä tallissa ensikautta, joten Hulkenberg vaikuttaa aika todennäköiseltä valinnalta varmaksi kakkoskuskiksi. Tasavahvaa suorittamista mutta todennäköisesti vauhdiltaan hieman Maxia hitaampi eli juuri se mitä RB kaipaa, hyvä kakkoskuskin rooliin eikä tarvitse teennäisesti hidastaa tallimääräyksin. Toki suomilasit päässä voi aina haaveilla Kimin palkkaamisesta, kun vauhtia ja tekemisen halua selkeästi vielä löytyy. Eihän tuo tietysti tule tapahtumaan mutta jokin ylläriratkaisu sieltä voi tulla, kun nyt on hieman pakostakin valittava poikkeuksellisesti (lyhytaikainen?) kuski RB:n oman valikoiman ulkopuolelta.

EDIT: Oletan tässä siis, että Perez olisi menossa Haasille.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 428
Viestejä
4 550 938
Jäsenet
74 985
Uusin jäsen
Cactus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom