F1 Yleiskeskustelu

Jos kimi sopimuksen tekee niin se on 2v tai ei mitään, 1 vuoden sopimuksessa ei tosiaan ole tässä vaiheessa mitään järkeä.
Saa nähdä että kuin pitkään kimi ajaa, jos mies ois varmuudella lopettamassa niin kyllä hän ois sen jo suoraan sanonut, joten kyllä se jatko on ainakin harkinnassa.

No toisaalla Kimi tahtonee mahd. vähän häslinkiä, niin pitänyt viimeiseen asti omana tietonaan. Ehkä toi huhu "kuun loppuun mennessä" liittyy enemmänki alfan tahtoon? Jos Kimi ois lopettamassa, nii kertois varmaa mieluiten viimeisen kisan jälkeen ja lähtis kämpille :D Jos tietää jatkavansa, nii olis jo kertonu, että ei tarvis asiasta jauhaa (tai sit asia viipyy, koska alfa saa näkyvyyttä+valtteja neuvotteluihin).

Saahan sitä pohtia ja mutuilla. Kohta se kuite selviää. :tup:
 
F1 Driver Robert Kubica in BMW M4 on the Nürburgring

Tuoreessa videossa Alfa Romeon kolmoskuski Robert Kubica kiertää Nürburgringin rataa BMW M4:lla. Toisen käden liikkuvuus ei ole vieläkään täysin palautunut vuoden 2011 hirvittävästä rallionnettomuudesta, niin mies painaa rataa ympäri sellaisella vauhdilla etten pleikallakaan ajaisi kaarteisiin yhtä lujaa. Helvetin symppis mies vielä kaiken lisäksi!
 
No toisaalla Kimi tahtonee mahd. vähän häslinkiä, niin pitänyt viimeiseen asti omana tietonaan. Ehkä toi huhu "kuun loppuun mennessä" liittyy enemmänki alfan tahtoon? Jos Kimi ois lopettamassa, nii kertois varmaa mieluiten viimeisen kisan jälkeen ja lähtis kämpille :D Jos tietää jatkavansa, nii olis jo kertonu, että ei tarvis asiasta jauhaa (tai sit asia viipyy, koska alfa saa näkyvyyttä+valtteja neuvotteluihin).

Saahan sitä pohtia ja mutuilla. Kohta se kuite selviää. :tup:

Mitä häslinkiä siinä on jos kimi sanoo että ura loppuu nyt, kyllä se kyse on siitä että kimi oikeasti harkitsee jatkoa.
 
Mitä häslinkiä siinä on jos kimi sanoo että ura loppuu nyt, kyllä se kyse on siitä että kimi oikeasti harkitsee jatkoa.

Sitä, että loppukauden jauhetaan siitä. Toimittajat utelee, mites ny näin ja mitäs nyt ja mitä mitä ja sitä... Sit on kaikenmaailman juhlallisuuksia jne, kuten Massan tapauksessa :) Ois varmasti kivempi viimeisen kisan jälkee vaa sanoa jäähyväiset ja lähteä kämpille :D ja iha puoliläpällä mainittin.
 
Ite uskon että kimi tekee vielä sopimuksen, liian hyvä vauhti jättää nyt kesken.
Jos jää kesken niin sitten jää, yksi aika kausi silloin loppuu, en haluais nähdä sitä loppua vielä..
 
Ite uskon että kimi tekee vielä sopimuksen, liian hyvä vauhti jättää nyt kesken.
Jos jää kesken niin sitten jää, yksi aika kausi silloin loppuu, en haluais nähdä sitä loppua vielä..

Kuten sanottu, sen täytyy olla minimissää 2 vuotta. Ens kausi on tän kauden jatkumoa. Ilman koronaa se ois "one more year".
 
F1 Driver Robert Kubica in BMW M4 on the Nürburgring

Tuoreessa videossa Alfa Romeon kolmoskuski Robert Kubica kiertää Nürburgringin rataa BMW M4:lla. Toisen käden liikkuvuus ei ole vieläkään täysin palautunut vuoden 2011 hirvittävästä rallionnettomuudesta, niin mies painaa rataa ympäri sellaisella vauhdilla etten pleikallakaan ajaisi kaarteisiin yhtä lujaa. Helvetin symppis mies vielä kaiken lisäksi!

itse kiertänyt Porschella tuon, ja ihan samanlaiselta se näytti Lähestulkoon:)
 
Ja Kimi viimeiseen ruutuun. Käy varmaan laittamassa jatkosopimuksen silppuriin. :D
edit. väärä ketju.
 
Milloinhan kimin ja pikku schumin sopimukset julkaistaan, tosin se edellyttää sitä että pikku schumi on nopea perjantain harjoituksissa.
Ois se tavallaan hienoa nähdä kimi schumin vanhana taisteluparina ajamassa hänen poikansa kanssa. Tuommoinen nuoripoika oppii kimiltä todella paljon jos on halua oppia.
 
Tippui varsin harmillinen uutispommi: Honda lähtee F1:stä 2021 kauden päätteeksi.


Saapa nähdä mihin suuntaan Red Bull nyt kallistuu. Renault yhteistyön hankaluudet on tuskin unohtuneet mihinkään ja Ferrarin moottori tuskin ihan parissa vuodessa nousee takaisin huipulle, joten...
Pitäis saada joku uusi valmistaja tilalle. Varmasti jotkut valmistajat jo miettivät asiaa tämän uutisen jälkeen.
 
Tämä osui silmään:

"Kimi has driven 31% of all F1 Gran Prix in the history of F1. "
Niin hurja prosentti, että piti ihan tarkistaa. Kyllä se kaiketi tuolle sektorille osuu. :D

RaceYearGrand PrixCircuit
1​
1946​
Turin Grand PrixValentino Park
100​
1961​
West GermanyNürburgring
200​
1971​
MonacoMonte Carlo
300​
1978​
South AfricaKyalami
400​
1984​
AustriaSpielberg
500​
1990​
AustraliaAdelaide
600​
1997​
ArgentinaBuenos Aires
664
2001
Kimi joins F1Melbourne
700​
2003​
BrazilInterlagos
800​
2008​
SingaporeMarina Bay
900​
2014​
BahrainSakhir
1000​
2019​
Chinese GPShanghai
1028​
2020​
RussiaSochi
 
Eli Moottoritoimittajat vaan vähenee ja sähköformulta alkaa vetämään porukkaa enemmän puoleensa.
Mersukin varmaan myy tallinsa pois ja sitten lähtee F1:stä kun suosio ja menestys loppuu. Ferrari jää ainoastaan paikalle jos saa huijata. Renault ajelee rauhassa mestaruuksiin Alonson ajaessa 80 vuotiaaksi.
 
Sääli kyllä, että viimein Hondan paketin ollessa kasassa päättävät lähteä. Kaudella 2022 RB:llä olisi kuitenkin ollut mahdollisuus yllättää uusien sääntöjen kanssa. Uutta valmistajaa tosiaan kaivattaisiin mutta eipä tuonne kovin helposti ketään saada. Mielenkiintoista nähdä miten tämä vaikuttaa Red Bulliin ja lajiin. Palaavatko Renaultin asiakkaaksi vai toteuttavatko viimein uhkauksensa lopettamisesta. Olikos tuohon moottorien toimittamiseen jokin sääntö? Saiko moottorivalmistaja kieltäytyä asiakastalleista vai oliko niillä jokin velvoite, että kolmelle tallille pitää tarvittaessa toimittaa?
 
Mielenkiintoista nähdä miten tämä vaikuttaa Red Bulliin ja lajiin. Palaavatko Renaultin asiakkaaksi vai toteuttavatko viimein uhkauksensa lopettamisesta.

RedBull on allekirjoittanut sen Concorde-sopimuksen, mikä velvoittaa heitä pysymään mukana 2025 vuoteen saakka.

Mielenkiintoista nähdä mihin moottoritoimittajaan päätyvät. :think:
 
RedBull on allekirjoittanut sen Concorde-sopimuksen, mikä velvoittaa heitä pysymään mukana 2025 vuoteen saakka.

Mielenkiintoista nähdä mihin moottoritoimittajaan päätyvät. :think:

Marko on vahvistanut että sopimuksesta voi lähteä jokaisen kauden jälkeen.

"You can cancel it annually, as nothing is as certain as it used to be anymore," Red Bull's top Austrian official Marko told motorsport-total.com.
 
Cosworth vaan tekemään taas asiakaskoneita tms. Tai ehkä on (pakko)aika spec-moottorille.
 
Renaultillahan ei taida olla ensi kaudella enää yhtään asiakastallia? Olisi aika kieroa, jos Red Bull kaiken jälkeen palaisi Renaultin hoiviin ainoana asiakastallina.
 
Jaahas. No oma tietoni on täältä: ANALYSIS: Six key questions answered following Honda’s shock exit announcement


"3. Are Red Bull going to stay in F1?

Yes. Red Bull signed on the dotted line to stick around in Formula 1 until at least the end of 2025 with both their works team and AlphaTauri, so there is no suggestion they will be departing with Honda."
Kaksi eri asiaa. Itse kommentoin Concorde-sopimusta josta RB voi lähteä jokaisen kauden jälkeen. Sun maininta on RB:n kommentti aikooko he jatkaa. Tämä on heidän näkemys tänään mutta laulu voi olla toinen jos tai siis kun kunnon moottoria ei saada.
 
Noh, kansanauton moottorit Red Bullille tulevaisuudessa?
Nyt F1 Insider on tehnyt kovan paljastuksen.

Sen tietojen mukaan saksalainen autovalmistaja Volkswagen kaavailee lähtemistä F1-sarjaan moottoritoimittajaksi.

Volkswagen ei toisi sarjaan omaa talliaan, mutta tekisi yhteistyötä Red Bullin kanssa. Tällä hetkellä Red Bullin moottorit toimittaa Honda.

Nyt on hurja huhu: Volkswagen mukaan F1-sarjaan? (sportti.com)
 
Tyyliin 10's kerta huhuissa sitten vihdoin totta? Volkkari-groupinhan on eräänkin kerran huhuttu tulevan. Tosin päästökeissi taisi viimeksi jo "varman" tulon kaataa, Porschen WEC yms lopeteltiin sitä varten.
 
Nykyaikaisen F1-moottorin kehittäminen tyhjästä taitaa viedä niin kauan aikaa, ettei Wolkkari olisi valmiina kaudelle 2022 vaikka nyt aloittaisivat täyttä höyryä kehityksen
 
Nykyaikaisen F1-moottorin kehittäminen tyhjästä taitaa viedä niin kauan aikaa, ettei Wolkkari olisi valmiina kaudelle 2022 vaikka nyt aloittaisivat täyttä höyryä kehityksen
Ei todellakaan. Ja siinä vaiheessa kun se olisi valmis ja kilpailukykyinen alkaisi jo puhe seuraavista säännöistä n. 2025 eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäköhän se Concorde -sopimus sanoo tallin myymisestä?

Eikös tälläkin hetkellä ole voimassa soppari ja ainakin Williams on myyty sen aikana.

Red Bull voisi myydä tallinsa ens kauden jälkeen jollekkin "sijoittajalle" joka seuraavana päivänä menisi nurin...
 
Muuten heitänpä yhden kysymyksen kun Bottaksesta ei vaan ole uhkaamaan Hamiltonia niin oliko Nico kovempi, nopeampi kuin Bottas kuskina? Minusta on selkeästi.
 
Muuten heitänpä yhden kysymyksen kun Bottaksesta ei vaan ole uhkaamaan Hamiltonia niin oliko Nico kovempi, nopeampi kuin Bottas kuskina? Minusta on selkeästi.
Mun mielestä kyse ei oo nopeudesta. Ei bottas hidas ole, eikä Nico mitenkään maagisesti nopeampi.

Bottas on liian pehmeä ja varoo isompansa. Nico oli häikäilemättömämpi ja osasi mennä ihon alle myös radan ulkopuolella.
 
Suomalaisten urheilijoiden ongelma yleensäkin, sinisilmäistä ja mukavaa kun pitäisi mennä "tappamaan" vastustajat keinolla millä hyvänsä. Siksi vaikkapa jenkit yms monessa lajissa menestyy kun vain se oma tulos on merkitsevä, muita ei säälitä mitenkään tai tunneta armoa. Rehelliselle kansalle kuten suomi tuo vaan on vaikempaa kuin kansanluonteellaan jo huijaavien maiden edustajille.
 
Muuten heitänpä yhden kysymyksen kun Bottaksesta ei vaan ole uhkaamaan Hamiltonia niin oliko Nico kovempi, nopeampi kuin Bottas kuskina? Minusta on selkeästi.
Minä väitän, että Hamilton on vaan entistä parempi ja varmempi kuski. Nico oli ollut Mersun kuski jo kolme kautta siinä vaiheessa, kun Hamilton liittyi mukaan. Nicon paikka tallissa oli siis vakaa ja hän lähti taisteluun Hamiltonia vastaan ihan erilaisista lähtökohdista. Bottas sen sijaan on kokoajan se paikkakuski, joka ajelee vuoden soppareilla ilman varmuutta tulevasta.
 
Minä väitän, että Hamilton on vaan entistä parempi ja varmempi kuski. Nico oli ollut Mersun kuski jo kolme kautta siinä vaiheessa, kun Hamilton liittyi mukaan. Nicon paikka tallissa oli siis vakaa ja hän lähti taisteluun Hamiltonia vastaan ihan erilaisista lähtökohdista. Bottas sen sijaan on kokoajan se paikkakuski, joka ajelee vuoden soppareilla ilman varmuutta tulevasta.

Nicohan sai sen mestaruudenkin vasta, kun Hamiltonilla oli murheita/epäonnea kauden aikana (tarpeeksi). Viimeinenkin arvostus Nicoa kohtaan meni, ku lopetti sit heti. Toki toisaalla jees, mut silti kokoajan ollut antamassa mielipidettänsä. Lähtis jo pois koko skenestä. Kimiki tais jotain aiheesta taannoin kommentoida.. olikohan kirjassa vain jossain toisessa yhteydessä :D

Bottas sen sijaan on kokoajan se paikkakuski, joka ajelee vuoden soppareilla ilman varmuutta tulevasta.

Toi on ollut todella surkeaa kohtelua tallin puolesta. edit: mut eipä ole ollut oikein vaihtoehtoja Bottaksella. Mut tallit kyntäny pitkään.
 
Viimeksi muokattu:
^ se on voitonnälkäiselle kuskille ehkä kovin paikka päättää ollako kakkoskuski voittajatallissa vai ykköskuski jossain muussa. Harva pääsee valitsemaan ja Bottas on siinä harvojen joukossa.
 
^ se on voitonnälkäiselle kuskille ehkä kovin paikka päättää ollako kakkoskuski voittajatallissa vai ykköskuski jossain muussa. Harva pääsee valitsemaan ja Bottas on siinä harvojen joukossa.
Tarkoitit varmaan minun viestiä. Käytä lainaus toimintoa. Mut ogelma ollut se, että Botaksellla ei ole ollut vaihtehtoja. Kimin aikaan Ferrari ja Mäkki oli samaa tasoa, oli helppo ottaa tarjous vastaan. Bottas on tallissa, joka on ylivoimainen. 1+1? No helpotan sua, ainut vastaus on mersu. Ainut talli, jossa voit mestaruudesta taistella. Ei ole kovin "kova" paikka.

edit: Toki nössöt lähtee pois ykkösistä tai vaihtaa tallia tuossa kohtaa. Jos ei nappaa mestaruudesta taistella.
 
Tarkoitit varmaan minun viestiä. Käytä lainaus toimintoa. Mut ogelma ollut se, että Botaksellla ei ole ollut vaihtehtoja. Kimin aikaan Ferrari ja Mäkki oli samaa tasoa, oli helppo ottaa tarjous vastaan. Bottas on tallissa, joka on ylivoimainen. 1+1? No helpotan sua, ainut vastaus on mersu. Ainut talli, jossa voit mestaruudesta taistella. Ei ole kovin "kova" paikka.

edit: Toki nössöt lähtee pois ykkösistä tai vaihtaa tallia tuossa kohtaa. Jos ei nappaa mestaruudesta taistella.
Ei sitten ainakaan sotketa James Hunt:a tuohon yhtälöön.
 
^ se on voitonnälkäiselle kuskille ehkä kovin paikka päättää ollako kakkoskuski voittajatallissa vai ykköskuski jossain muussa. Harva pääsee valitsemaan ja Bottas on siinä harvojen joukossa.
Ei Bottas tällä hetkelläkään ole kakkoskuski. Joka kauteen on Hamilton ja Bottas lähteneet tasavertaisesta asemasta. Ja ovat sitä yhä tällä kaudella, kun Bottaksen käsistä ei ole vielä mestaruus livennyt.

Kakkoskuskin rooli on kutsunut vasta sitten, kun Bottaksen omat mahdollisuudet ovat menneet.
 
Ajatelkaas jos Schumi ei olisi lopettanut uraansa juuri ennen Mersun nousua, voisi hyvinkin olla 10 mestaruutta taskussa. Toki ikä olisi hänelläkin tullut vastaan jossain kohtaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 428
Viestejä
4 550 938
Jäsenet
74 985
Uusin jäsen
Cactus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom