F1 Yleiskeskustelu

Spekulointia seuraavasta uutisesta(toiveajattelua, en usko tähän oikeasti):

Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff sanoi Lewis Hamiltonin MM-voiton tarkoittavan sitä, että brittitähti on nyt entistäkin kalliimpi kuljettaja saksalaistallille.

Typerää pomolta heittää tällainen kommentti ennen seuraavan kauden sopimusneuvotteluja, joten ajattelin että Toto sanoi sen siksi että Hamilton on lähdössä/lopettamassa mersulta, ja tällä Toto yrittää herättää Hamilton pyytämään vielä lisää liksaa, ja sitä kautta jäämään talliin.
Hamiltonin ei kyllä kannata vielä ensi kaudella lähteä mersulta, vaikka se tarkoittaisi ajamista ilmaiseksi, mikäli haluaa yksin hallita mm-tilastoa.
 
Eikös talli voisi vähän kiristää pienempää palkkaa. "Vai millä autolla meinasit seuraavan mestaruuden voittaa?"

Voisi Hamiltonkin vaihtaa maisemia.. Eikös Valentino Rossi joskus menny Yamahalle kun joku kova kilpakumppani valitteli ettei Yamahalla kyllä mestaruutta nyt voiteta. No voittihan Rossi sen useammankin kerran :)
 
Voisi Hamiltonkin vaihtaa maisemia.. Eikös Valentino Rossi joskus menny Yamahalle kun joku kova kilpakumppani valitteli ettei Yamahalla kyllä mestaruutta nyt voiteta. No voittihan Rossi sen useammankin kerran :)
Siinä oli samantapainen skenaario kuin Schumilla Benettonilta Ferrarille, eli mukana siirtyi tekninen tiimi, joka teki kalustosta voittavan. Tosin Schumille henkilöstö tuli vuoden viiveellä.
 
Siinä oli samantapainen skenaario kuin Schumilla Benettonilta Ferrarille, eli mukana siirtyi tekninen tiimi, joka teki kalustosta voittavan. Tosin Schumille henkilöstö tuli vuoden viiveellä.
Heh aika iso merkitys siis tolla taustaporukalla.

No näkeehän sen mitä räpeltämistä Ferrarilla tuolla budjetilla.
 
Kyllähän Toto puhui ihan faktaa Hamiltonin palkkaluokituksesta ja nyt uuden mestaruuden myötä se kasvoi jälleen. Toki, ei mitenkään merkittävästi, koska jonkinlaiset kipurajat tuossakin lajissa on.

Mutta se mikä eniten vaikuttaa taustalla perus kausipalkan päälle ovat radan ulkopuolella tapahtuvat asiat sekä tulevaisuus. Hamilton on kohtalaisen avoimesti tukemassa ns. Vihreää Teknologiaa ja ei hän tyhmä ole. Siellä sitä rahaa tulee virtaamaan tulevaisuudessa, niin kilpaurheilun kuin henkilöautoilun puolella. Uskoisin, että Hamiltonilla on myös varaa laatia muita pykäliä soppareihin. Vähän kuin Kimillä oli Sauberille tullessaan "mahdollisimman vähän mediajuttuja" eikä sitä taida paljon simulaattoritkaan kiinnostaa :D

Uskoisin, että nyt on kyse mitä Hamilton puuhastelee tulevaisuudessa: saako hän tarpeeksi valtaa ja mahdollisuuksia vaikuttaa Daimlerilla esim. "lifetime ambassadorina" ja sitä kautta edistää omaa asemaansa. Kilpailuvietti kun on niin jäätävän korkea.
 
Kyllähän Toto puhui ihan faktaa Hamiltonin palkkaluokituksesta ja nyt uuden mestaruuden myötä se kasvoi jälleen. Toki, ei mitenkään merkittävästi, koska jonkinlaiset kipurajat tuossakin lajissa on.
Tätä haastattelua kommentoit ?

Jos Toto tuossa vielä neuvottelee Mersulle, niin kenelle viesti suunnattu, muille kerrotaan että hinta on kova jos hänet haluatte.

Mersulle hinta on toinen.

Hamilton on kohtalaisen avoimesti tukemassa ns. Vihreää Teknologiaa ja ei hän tyhmä ole. Siellä sitä rahaa tulee virtaamaan tulevaisuudessa,
Hyvä nosto, lisäksi mielipiteiden osalta on ollut suht turvallinen kommenteissaan isännilleen suhteessa kuinka paljon kommentoi.
 
Kyllähän Toto puhui ihan faktaa Hamiltonin palkkaluokituksesta ja nyt uuden mestaruuden myötä se kasvoi jälleen. Toki, ei mitenkään merkittävästi, koska jonkinlaiset kipurajat tuossakin lajissa on.

Mutta se mikä eniten vaikuttaa taustalla perus kausipalkan päälle ovat radan ulkopuolella tapahtuvat asiat sekä tulevaisuus. Hamilton on kohtalaisen avoimesti tukemassa ns. Vihreää Teknologiaa ja ei hän tyhmä ole. Siellä sitä rahaa tulee virtaamaan tulevaisuudessa, niin kilpaurheilun kuin henkilöautoilun puolella. Uskoisin, että Hamiltonilla on myös varaa laatia muita pykäliä soppareihin. Vähän kuin Kimillä oli Sauberille tullessaan "mahdollisimman vähän mediajuttuja" eikä sitä taida paljon simulaattoritkaan kiinnostaa :D

Uskoisin, että nyt on kyse mitä Hamilton puuhastelee tulevaisuudessa: saako hän tarpeeksi valtaa ja mahdollisuuksia vaikuttaa Daimlerilla esim. "lifetime ambassadorina" ja sitä kautta edistää omaa asemaansa. Kilpailuvietti kun on niin jäätävän korkea.

:kahvi:
 
Lewis Hamilton hävisi kolme vuotta jatkuneen oikeustaistelun.

Lewis oli haastanut oikeuteen vuonna 1892 perustetun Hamilton Watch Companyn "hänen 'Hamilton' nimensä" käytöstä :srofl:

 
Lewis Hamilton hävisi kolme vuotta jatkuneen oikeustaistelun.

Lewis oli haastanut oikeuteen vuonna 1892 perustetun Hamilton Watch Companyn "hänen 'Hamilton' nimensä" käytöstä :srofl:


Olis nyt enemmän kuluja ees ollut, mut miten noin pieni summa? Totta tuosta nollia puuttuu?
Though, in the end, Hamilton’s company 44IP had to pay £893 towards Hamilton International’s costs in the case.
 
Lewis Hamilton hävisi kolme vuotta jatkuneen oikeustaistelun.

Lewis oli haastanut oikeuteen vuonna 1892 perustetun Hamilton Watch Companyn "hänen 'Hamilton' nimensä" käytöstä :srofl:


Silloin viimeistään tietää että on suhteellisuuden taju "pikkasen" hämärtynyt kun luulee voittavansa tuollaisen oikeusjutun :)
 
Olis nyt enemmän kuluja ees ollut, mut miten noin pieni summa? Totta tuosta nollia puuttuu?
Tässä lienee lehtijuttu vähän paisutellut asiaa. Kyseessä taitaa olla ollut vaan EUIPO:lle jätetty väite/hakemus, jolla Hamiltonin juristit yrittivät saada Lewis Hamiltonin nimen tavaramerkiksi, joka ei onnistunut jo voimassaolleen Hamilton tavaramerkin vuoksi. Tuo 893 puntaa on EUIPO:n hakemusmaksu euroista (1000 euroa) käännettynä.
 
Vai että pitäs Lewiksella olla yksinoikeus "hänen" Hamilton nimeen.. Nää Hamiltonin jutut menee joka vuosi vain naurettavimmiksi. Onko se ensi vuonna kun Lewis julistaa itsensä formuloiden ensimmäiseksi pyhimykseksi?
 
Vai että pitäs Lewiksella olla yksinoikeus "hänen" Hamilton nimeen.. Nää Hamiltonin jutut menee joka vuosi vain naurettavimmiksi. Onko se ensi vuonna kun Lewis julistaa itsensä formuloiden ensimmäiseksi pyhimykseksi?
En täysin ymmärrä mitä outoa tässä on. Jos haluat tuotteistaa nimesi, edellyttää se tavaramerkkiä. Eiköhän Hamilton halua uransa jälkeen tehdä muutakin ja siinä toiminnassa Hamiltonin oma nimi on tunnetuin ja paras myyntituote. Omalla työllään kuitenkin Hamilton on nimestään tehnyt niin tunnetun kuin se on.
 
  • Tykkää
Reactions: Exe
En täysin ymmärrä mitä outoa tässä on. Jos haluat tuotteistaa nimesi, edellyttää se tavaramerkkiä. Eiköhän Hamilton halua uransa jälkeen tehdä muutakin ja siinä toiminnassa Hamiltonin oma nimi on tunnetuin ja paras myyntituote. Omalla työllään kuitenkin Hamilton on nimestään tehnyt niin tunnetun kuin se on.
Onhan se hieman outoa, jos kuvitteli saavansa käyttää Hamilton nimeä kellojen myyntiin, kun kerran yli sata vuotta vanha tuotemerkki löytyy. Sitten jos niitä myydään Lewis Hamilton kelloina niin en näe ongelmaa.
 
Onhan se hieman outoa, jos kuvitteli saavansa käyttää Hamilton nimeä kellojen myyntiin, kun kerran yli sata vuotta vanha tuotemerkki löytyy. Sitten jos niitä myydään Lewis Hamilton kelloina niin en näe ongelmaa.
Totta, mutta toisaalta siinä muutoshakemuksen tekemissä ei häviä mitään. Joten tietysti juristit loppuun asti yrittää saada tavaramerkin voimaan. Ei siinä tarvitse mitään sen suurempaa ylimielisyyttä tai itseriittoisuutta olla taustalla.

Nämä julkkisten nimirekisteröinnit on kuitenkin hyvin yleistä puuhaa, tunnetut henkilöt Bruce Springsteenistä Michael Jordaniin on rekisteröineet oman nimensä.
 
Tässä lienee lehtijuttu vähän paisutellut asiaa. Kyseessä taitaa olla ollut vaan EUIPO:lle jätetty väite/hakemus, jolla Hamiltonin juristit yrittivät saada Lewis Hamiltonin nimen tavaramerkiksi, joka ei onnistunut jo voimassaolleen Hamilton tavaramerkin vuoksi. Tuo 893 puntaa on EUIPO:n hakemusmaksu euroista (1000 euroa) käännettynä.

Erittäin hyvä tarkennus. Tuon englannin kielisen linkin takana on asiaa käyty enemmänkin läpi ja tähän liittyy oleellisesti se, että Hamilton (Lewis), haluaa ITSE myydä samoja tuotteita samalla nimellä kuin jo + 100 vuotta alalla toiminut tekijä.
Mielestäni tämä tekee koko ajatuksesta naurettavaa pelleilyä Lewiksen suunnalta, koska vaikutelma minkä tästä saa on "minäminäminäminäminullekoskaminä". Siksipä pidän oikeuden päätöstä erinomaisena, tyrmätä "oikeutettu" brändivarkaus.
 
Mielestäni tämä tekee koko ajatuksesta naurettavaa pelleilyä Lewiksen suunnalta, koska vaikutelma minkä tästä saa on "minäminäminäminäminullekoskaminä". Siksipä pidän oikeuden päätöstä erinomaisena, tyrmätä "oikeutettu" brändivarkaus.
Tässä viestissä on lähtökohtana se, että Lewis itse on tätä vaatinut. Minä uskon, että Lewis ei asiaan ole paljon itse puuttunut, vaan Lewiksen omistama yritys 44IP vaan on täyttänyt tehtäväänsä rekisteröidä Lewiksen nimi mahdollisimman laajasti. Sen tehtävän täyttämiseksi tottakai kaikki aiemmin voimassa olleet tavaramerkit yritetään kiistää. Nyt vaan yksi niistä kiistämisistä on ollut etukäteen jo ilmiselvästi mahdoton, mutta hölmöähän se olisi etukäteen luovuttaa.
 
Totta, mutta toisaalta siinä muutoshakemuksen tekemissä ei häviä mitään. Joten tietysti juristit loppuun asti yrittää saada tavaramerkin voimaan. Ei siinä tarvitse mitään sen suurempaa ylimielisyyttä tai itseriittoisuutta olla taustalla.

Nämä julkkisten nimirekisteröinnit on kuitenkin hyvin yleistä puuhaa, tunnetut henkilöt Bruce Springsteenistä Michael Jordaniin on rekisteröineet oman nimensä.
Mutta tuskin ne pelkkää Springsteeniä tai Jordania ovat rekisteröineet?
 
Mutta tuskin ne pelkkää Springsteeniä tai Jordania ovat rekisteröineet?
Tätä en osaa sanoa. Ja ymmärrän kyllä sinällään, että onhan se naurettavaa yrittää haastaa yli 100 vuotias kellomerkki nuoren ja nenäkkään ratinkääntäjän toimesta. Mutta en edelleenkään usko, että se on F1-kuski Lewis Hamiltonin suoranainen päätös ollut, vaan IP44 -yrityksen, joka Lewiksen puolesta toteuttaa sitä ainoaa tehtäväänsä, eli valvoo ja laajentaa Hamiltonin nimeä tavaramerkkinä. Nyt tämä yksittäinen ratkaisu sitten on mediassa laajennettu "suureksi oikeudenkäynniksi", vaikka tosiassa on vaan ollut asiaa valvovan viranomaisen päätös asiassa.
 
@SheikYerbouti +1p kyllä tälle tavalle jolla toit tämän huomion esille. Samaa mieltä, nyt kun noin osasit sen sanoiksi pukea. Kyse on siis ensisijaisesti yritys vs yritys tilanteesta. Ei henkilö vs yritys.
Itselläni taustavaikuttiminena muistikuva siitä miten Kiinalaiset laillisesti kaappasivat mm Fiskars brändin niin että myyvät niitä kotimarkkinoillaan "kiinalaillisesti" ominaan. Tällainen ei vaan sovi omaan maailmankuvaani ja siksi nollasympatiat brändien laillistetuille varkauksille.
 
Moottoriurheilua sivuten toiveuusintana:
Vuonna 2015 Grönholm harmitteli, että suuret ketjuliikkeet olivat mainostaneet tuotteitaan hänen MG Properties -perheyhtiönsä rekisteröimällä nimellä.

Grönholm on kertonut toivoneensa, etteivät muut yritykset olisi käyttäneet Black Friday -nimeä kampanjoissaan.

– Muut ovat käyttäneet nimeä aika villisti. Olen lähettänyt tämän takia kieltokirjeitä, Grönholm kertoi 2015 Taloussanomille.

Vuonna 2016 Grönholm kertoi Taloussanomille myös keskustelleensa asiasta juristien kanssa.
 
En täysin ymmärrä mitä outoa tässä on. Jos haluat tuotteistaa nimesi, edellyttää se tavaramerkkiä. Eiköhän Hamilton halua uransa jälkeen tehdä muutakin ja siinä toiminnassa Hamiltonin oma nimi on tunnetuin ja paras myyntituote. Omalla työllään kuitenkin Hamilton on nimestään tehnyt niin tunnetun kuin se on.
Maailma on "täynnä" Hamiltoneja, miksi Lewis Hamiltonille pitäisi antaa yksinoikeus Hamilton nimen käyttöön. Muutkin Hamiltonit nykyiset ja tulevat tekevät nimensä tunnetuksi.
Herralla on sen verran suhteita ja rahaa, että hän kyllä pärjää ilman, että estää Hamiltoneita käyttämästä omaa nimeään.

Eikä Levws Hamilton ole nimeään edes yksin tunnetuksi tehnyt. Ilman Ron Dennistä hänen uransa olisi ollut todennäköisesti erilainen, puhumattakaan niinsä sadoista mekaanikoista, suunnittelijoista jne..., jotka hänen uraansa ovat avittaneet.

Luulis herralla olevan jo sen verran, ettei tarvitseisi tollaseen lähteä.
 
Maailma on "täynnä" Hamiltoneja, miksi Lewis Hamiltonille pitäisi antaa yksinoikeus Hamilton nimen käyttöön. Muutkin Hamiltonit nykyiset ja tulevat tekevät nimensä tunnetuksi.
Herralla on sen verran suhteita ja rahaa, että hän kyllä pärjää ilman, että estää Hamiltoneita käyttämästä omaa nimeään.

Eikä Levws Hamilton ole nimeään edes yksin tunnetuksi tehnyt. Ilman Ron Dennistä hänen uransa olisi ollut todennäköisesti erilainen, puhumattakaan niinsä sadoista mekaanikoista, suunnittelijoista jne..., jotka hänen uraansa ovat avittaneet.

Luulis herralla olevan jo sen verran, ettei tarvitseisi tollaseen lähteä.

Mitä tässä on lukenut juttua tästä niin kuten @SheikYerbouti on sanonut, että on erittäin epätodennäköistä että Lewis itse olisi mennyt vänkäämään asiasta, vaan että firman lakitiimi on hakenut tavaramerkkiä, kuten tupataan tehdä, ja se hakemus hylättiin. Tässä ei mitään lakitaisteluita ole käyty eikä Lewis mitään itkupotkuraivareita ole pitänyt. Vaan ihan normaali hakemus jolla periaatteessa olisi voinut olla mahdollisuus saada hyväksyntä, sillä Lewis Hamilton ja LH44 jne. on kuitenkin hieman eri kuin pelkkä Hamilton. Jos firman lakimiehet olisivat pitäneet hylkäystä erittäin todennäköisenä, he tuskin olisivat edes hakemusta tehneet vaikka suhteellisen halpa hakemus itse olikin.
 
Mitä tässä on lukenut juttua tästä niin kuten @SheikYerbouti on sanonut, että on erittäin epätodennäköistä että Lewis itse olisi mennyt vänkäämään asiasta, vaan että firman lakitiimi on hakenut tavaramerkkiä, kuten tupataan tehdä, ja se hakemus hylättiin. Tässä ei mitään lakitaisteluita ole käyty eikä Lewis mitään itkupotkuraivareita ole pitänyt. Vaan ihan normaali hakemus jolla periaatteessa olisi voinut olla mahdollisuus saada hyväksyntä, sillä Lewis Hamilton ja LH44 jne. on kuitenkin hieman eri kuin pelkkä Hamilton. Jos firman lakimiehet olisivat pitäneet hylkäystä erittäin todennäköisenä, he tuskin olisivat edes hakemusta tehneet vaikka suhteellisen halpa hakemus itse olikin.
Jos Lewia oliai hakenut suojaa LH44 tavaramerkille hän luultavasti olisi sen saanutkin?
Sehän ei estä muita Lewis Hamiltoneita käyttämästä nimeään.
Mitä tule firman lakimiehiin ja firman omistajaan (oli se mikä firma tahansa) lakimiehet noudattavat firman (Lue: Firma=on aina joko yksittäinen henkilö tai henkilöryhmä) toiveita.

Tässä mitä luultavimmin määräävässä asemassa Lewis Hamilton eli ainahan voi lakimiesten taakse mennä, mutta asiasta "hyötyvät" henkilöt ajavat omaa etuaan. Muiden "Lewis Hamiltoneiden " eduista tai oikeuksista välittämättä. En siis usko, etteikö Lewis olisi millään tasolla ollut asiasta tietoinen tai sitä vastaan.
 
Mersulle tuli tosiaan 7 mestaruutta putkeen. Mietin, että mitkä syyt tätä ylivoimaisuutta on edesauttanut? Tuskin siihen mitään yksittäistä syytä on, mutta ainakin moottorit vaihtui erityyppisiksi juuri kun mesen ylivoimakaudet alkoi? Myös moottorikehitystä rajoitettiin?
 
Mersulle tuli tosiaan 7 mestaruutta putkeen. Mietin, että mitkä syyt tätä ylivoimaisuutta on edesauttanut? Tuskin siihen mitään yksittäistä syytä on, mutta ainakin moottorit vaihtui erityyppisiksi juuri kun mesen ylivoimakaudet alkoi? Myös moottorikehitystä rajoitettiin?
Moottorikehityksen rajoitus on käytännössä ainut syy, Mersu osui napakymppiin omilla ideoillaan, muut ei, ja koska kehitystä rajoitetaan niitä ei tosta vain korjata myöskään sitten jälkikäteen.
 
Eikös mersulta joku joskus sanonut, että jos moottorisääntöjä muutetaan (tyyliin pois siitä hybrid V6:sta), niin mersu lähtee pois ykkösistä? Tai joku muistikuva olis tollasesta lausunnosta.

Näin jälkikäteen vois sanoa, että kilpailullisesti olis ollu kyllä paras vaihtoehto, jos mersu olis lähteny pois. :D
 
Moottorikehityksen rajoitus on käytännössä ainut syy, Mersu osui napakymppiin omilla ideoillaan, muut ei, ja koska kehitystä rajoitetaan niitä ei tosta vain korjata myöskään sitten jälkikäteen.
Eikös mersulta joku joskus sanonut, että jos moottorisääntöjä muutetaan (tyyliin pois siitä hybrid V6:sta), niin mersu lähtee pois ykkösistä? Tai joku muistikuva olis tollasesta lausunnosta.

Näin jälkikäteen vois sanoa, että kilpailullisesti olis ollu kyllä paras vaihtoehto, jos mersu olis lähteny pois. :D
Jotain tämmöistä ounastelinkin. Ei kyllä nosta arvostusta hämiksen mestaruuksien määrää kohtaan yhtään. Onneksi roosperin poika vei yhden 2016. Toki hieman tuurillakin.

Kaikenkaikkiaan viime vuodet olleet melko tylsää seurattavaa F1-maailmassa. Juurikin mersun ylivoiman vuoksi. Toivottavasti lähiaikoina taas voimasuhteet muuttuu.
 
Oikeastihan Mersu on tiiminä uskomattoman hyvin johdettu ja pyöritetty kokonaisuus. Ei ole mitään yksittäistä asiaa (moottori, taktiikat, aerodynamiikka) joka olisi ylivoimainen, vaan koko tiimi ihan sieltä kehitysosaston insinööreistä johtoportaan tyyppeihin tekee työnsä niin pirun hyvin, että tässä on lopputulos. Toto Wolf on oikeasti todella isona vaikuttajana tuossa, hänen tuoma ilmapiiri ja tapa toimia joukkueena on äärimmäisen ihailtavaa. Ei lynkata, hävitään ja voitetaan joukkueena, joka taas vuorostaan antaa ihmisille rauhan työskennellä ilman pelkoa siitä, että ekasta mokasta tulee potkut.

Onhan niillä hyvä moottori. Mutta niin on hyvä aerokin. Sekä myös taktiikat, varikkopysähdykset, innovaatiot (DAS jne.)... Kokonaisuutena ihan eri luokkaa kun mikään muu tiimi.

Vaikka tuota täytyy arvostaa, niin silti näin lajin fanina se vituttaa.
 
Oikeastihan Mersu on tiiminä uskomattoman hyvin johdettu ja pyöritetty kokonaisuus. Ei ole mitään yksittäistä asiaa (moottori, taktiikat, aerodynamiikka) joka olisi ylivoimainen, vaan koko tiimi ihan sieltä kehitysosaston insinööreistä johtoportaan tyyppeihin tekee työnsä niin pirun hyvin, että tässä on lopputulos. Toto Wolf on oikeasti todella isona vaikuttajana tuossa, hänen tuoma ilmapiiri ja tapa toimia joukkueena on äärimmäisen ihailtavaa. Ei lynkata, hävitään ja voitetaan joukkueena, joka taas vuorostaan antaa ihmisille rauhan työskennellä ilman pelkoa siitä, että ekasta mokasta tulee potkut.

Onhan niillä hyvä moottori. Mutta niin on hyvä aerokin. Sekä myös taktiikat, varikkopysähdykset, innovaatiot (DAS jne.)... Kokonaisuutena ihan eri luokkaa kun mikään muu tiimi.

Vaikka tuota täytyy arvostaa, niin silti näin lajin fanina se vituttaa.
Auto on pitempi kuin muilla, jolloin siihen mahtuu myös enemmän aerodynamiikkaa.
 
Auto on pitempi kuin muilla, jolloin siihen mahtuu myös enemmän aerodynamiikkaa.

Tämä on totta, ovat toki tämän asian kanssa painineet jo pitkään, mutta Hamiltonin sanoin tänä vuonna ovat saaneet tuon "pitkän auton" aiheuttamat heikkoudet hitaissa mutkissa eliminoitua, jolloin pöydälle jää pelkkää voittoa isomman auton pinta-alan mahdollistaman aerodynaamisen hyödyn vuoksi.
 
Toimiihan tuo virallinen F1 appi hyvin myös iPad Minillä? Apple Storessa alleviivataan vain iPhone ja iPad yhteensopivuutta, mutta ei oteta kantaa esim. eri malleihin (Mini)

 
Toimiihan tuo virallinen F1 appi hyvin myös iPad Minillä? Apple Storessa alleviivataan vain iPhone ja iPad yhteensopivuutta, mutta ei oteta kantaa esim. eri malleihin (Mini)

Onhan se iPad mini myös iPad. Kunhan käyttisversiovaatimus täyttyy niin ei siinä ole muuta eroa kuin pienempi ruutu
 

Pietro Fittipaldi ajaa Grosjeanin tilalla seuraavassa kisassa.
 
Nyt saa joku elämänsä näyttöpaikan, kun ainahan kaikki sanoo, että kyllä minäkin Mersulla...
Tilalle tulee Gutierrez tai Stoffel Vandoorne, siellä on joku Stoffelin puolesta jo kertonut että seuraavan Formula E -kisan jälkeen Vandoorne on lähdössä Bahrainiin.
 
Toki eri autolla, voimanlähteellä ja ihan vaikkapas ratin nappien oppiminen muutamassa tunnissa tuo haastetta. Aiemmin testipilotit (koelentäjät) sopeutuivat imo nopeammin asioihin useita vuosikymmeniä sitten.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 493
Viestejä
4 490 222
Jäsenet
74 246
Uusin jäsen
KernelPanicking

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom