Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän Toto puhui ihan faktaa Hamiltonin palkkaluokituksesta ja nyt uuden mestaruuden myötä se kasvoi jälleen. Toki, ei mitenkään merkittävästi, koska jonkinlaiset kipurajat tuossakin lajissa on.
Mutta se mikä eniten vaikuttaa taustalla perus kausipalkan päälle ovat radan ulkopuolella tapahtuvat asiat sekä tulevaisuus. Hamilton on kohtalaisen avoimesti tukemassa ns. Vihreää Teknologiaa ja ei hän tyhmä ole. Siellä sitä rahaa tulee virtaamaan tulevaisuudessa, niin kilpaurheilun kuin henkilöautoilun puolella. Uskoisin, että Hamiltonilla on myös varaa laatia muita pykäliä soppareihin. Vähän kuin Kimillä oli Sauberille tullessaan "mahdollisimman vähän mediajuttuja" eikä sitä taida paljon simulaattoritkaan kiinnostaa
Uskoisin, että nyt on kyse mitä Hamilton puuhastelee tulevaisuudessa: saako hän tarpeeksi valtaa ja mahdollisuuksia vaikuttaa Daimlerilla esim. "lifetime ambassadorina" ja sitä kautta edistää omaa asemaansa. Kilpailuvietti kun on niin jäätävän korkea.
Lewis Hamilton hävisi kolme vuotta jatkuneen oikeustaistelun.
Lewis oli haastanut oikeuteen vuonna 1892 perustetun Hamilton Watch Companyn "hänen 'Hamilton' nimensä" käytöstä
![]()
Lewis Hamilton loses three-year long legal battle against luxury watchmakers
Lewis Hamilton loses three-years long legal battle against luxury watchmakers 'Hamilton' as the brand created in 1892 holds copyright over the namethesportsrush.com
Though, in the end, Hamilton’s company 44IP had to pay £893 towards Hamilton International’s costs in the case.
Lewis Hamilton hävisi kolme vuotta jatkuneen oikeustaistelun.
Lewis oli haastanut oikeuteen vuonna 1892 perustetun Hamilton Watch Companyn "hänen 'Hamilton' nimensä" käytöstä
![]()
Lewis Hamilton loses three-year long legal battle against luxury watchmakers
Lewis Hamilton loses three-years long legal battle against luxury watchmakers 'Hamilton' as the brand created in 1892 holds copyright over the namethesportsrush.com
Tässä lienee lehtijuttu vähän paisutellut asiaa. Kyseessä taitaa olla ollut vaan EUIPO:lle jätetty väite/hakemus, jolla Hamiltonin juristit yrittivät saada Lewis Hamiltonin nimen tavaramerkiksi, joka ei onnistunut jo voimassaolleen Hamilton tavaramerkin vuoksi. Tuo 893 puntaa on EUIPO:n hakemusmaksu euroista (1000 euroa) käännettynä.Olis nyt enemmän kuluja ees ollut, mut miten noin pieni summa? Totta tuosta nollia puuttuu?
En täysin ymmärrä mitä outoa tässä on. Jos haluat tuotteistaa nimesi, edellyttää se tavaramerkkiä. Eiköhän Hamilton halua uransa jälkeen tehdä muutakin ja siinä toiminnassa Hamiltonin oma nimi on tunnetuin ja paras myyntituote. Omalla työllään kuitenkin Hamilton on nimestään tehnyt niin tunnetun kuin se on.Vai että pitäs Lewiksella olla yksinoikeus "hänen" Hamilton nimeen.. Nää Hamiltonin jutut menee joka vuosi vain naurettavimmiksi. Onko se ensi vuonna kun Lewis julistaa itsensä formuloiden ensimmäiseksi pyhimykseksi?
Onhan se hieman outoa, jos kuvitteli saavansa käyttää Hamilton nimeä kellojen myyntiin, kun kerran yli sata vuotta vanha tuotemerkki löytyy. Sitten jos niitä myydään Lewis Hamilton kelloina niin en näe ongelmaa.En täysin ymmärrä mitä outoa tässä on. Jos haluat tuotteistaa nimesi, edellyttää se tavaramerkkiä. Eiköhän Hamilton halua uransa jälkeen tehdä muutakin ja siinä toiminnassa Hamiltonin oma nimi on tunnetuin ja paras myyntituote. Omalla työllään kuitenkin Hamilton on nimestään tehnyt niin tunnetun kuin se on.
Totta, mutta toisaalta siinä muutoshakemuksen tekemissä ei häviä mitään. Joten tietysti juristit loppuun asti yrittää saada tavaramerkin voimaan. Ei siinä tarvitse mitään sen suurempaa ylimielisyyttä tai itseriittoisuutta olla taustalla.Onhan se hieman outoa, jos kuvitteli saavansa käyttää Hamilton nimeä kellojen myyntiin, kun kerran yli sata vuotta vanha tuotemerkki löytyy. Sitten jos niitä myydään Lewis Hamilton kelloina niin en näe ongelmaa.
Tässä lienee lehtijuttu vähän paisutellut asiaa. Kyseessä taitaa olla ollut vaan EUIPO:lle jätetty väite/hakemus, jolla Hamiltonin juristit yrittivät saada Lewis Hamiltonin nimen tavaramerkiksi, joka ei onnistunut jo voimassaolleen Hamilton tavaramerkin vuoksi. Tuo 893 puntaa on EUIPO:n hakemusmaksu euroista (1000 euroa) käännettynä.
Tässä viestissä on lähtökohtana se, että Lewis itse on tätä vaatinut. Minä uskon, että Lewis ei asiaan ole paljon itse puuttunut, vaan Lewiksen omistama yritys 44IP vaan on täyttänyt tehtäväänsä rekisteröidä Lewiksen nimi mahdollisimman laajasti. Sen tehtävän täyttämiseksi tottakai kaikki aiemmin voimassa olleet tavaramerkit yritetään kiistää. Nyt vaan yksi niistä kiistämisistä on ollut etukäteen jo ilmiselvästi mahdoton, mutta hölmöähän se olisi etukäteen luovuttaa.Mielestäni tämä tekee koko ajatuksesta naurettavaa pelleilyä Lewiksen suunnalta, koska vaikutelma minkä tästä saa on "minäminäminäminäminullekoskaminä". Siksipä pidän oikeuden päätöstä erinomaisena, tyrmätä "oikeutettu" brändivarkaus.
Mutta tuskin ne pelkkää Springsteeniä tai Jordania ovat rekisteröineet?Totta, mutta toisaalta siinä muutoshakemuksen tekemissä ei häviä mitään. Joten tietysti juristit loppuun asti yrittää saada tavaramerkin voimaan. Ei siinä tarvitse mitään sen suurempaa ylimielisyyttä tai itseriittoisuutta olla taustalla.
Nämä julkkisten nimirekisteröinnit on kuitenkin hyvin yleistä puuhaa, tunnetut henkilöt Bruce Springsteenistä Michael Jordaniin on rekisteröineet oman nimensä.
Tätä en osaa sanoa. Ja ymmärrän kyllä sinällään, että onhan se naurettavaa yrittää haastaa yli 100 vuotias kellomerkki nuoren ja nenäkkään ratinkääntäjän toimesta. Mutta en edelleenkään usko, että se on F1-kuski Lewis Hamiltonin suoranainen päätös ollut, vaan IP44 -yrityksen, joka Lewiksen puolesta toteuttaa sitä ainoaa tehtäväänsä, eli valvoo ja laajentaa Hamiltonin nimeä tavaramerkkinä. Nyt tämä yksittäinen ratkaisu sitten on mediassa laajennettu "suureksi oikeudenkäynniksi", vaikka tosiassa on vaan ollut asiaa valvovan viranomaisen päätös asiassa.Mutta tuskin ne pelkkää Springsteeniä tai Jordania ovat rekisteröineet?
Vuonna 2015 Grönholm harmitteli, että suuret ketjuliikkeet olivat mainostaneet tuotteitaan hänen MG Properties -perheyhtiönsä rekisteröimällä nimellä.
Grönholm on kertonut toivoneensa, etteivät muut yritykset olisi käyttäneet Black Friday -nimeä kampanjoissaan.
– Muut ovat käyttäneet nimeä aika villisti. Olen lähettänyt tämän takia kieltokirjeitä, Grönholm kertoi 2015 Taloussanomille.
Vuonna 2016 Grönholm kertoi Taloussanomille myös keskustelleensa asiasta juristien kanssa.
Maailma on "täynnä" Hamiltoneja, miksi Lewis Hamiltonille pitäisi antaa yksinoikeus Hamilton nimen käyttöön. Muutkin Hamiltonit nykyiset ja tulevat tekevät nimensä tunnetuksi.En täysin ymmärrä mitä outoa tässä on. Jos haluat tuotteistaa nimesi, edellyttää se tavaramerkkiä. Eiköhän Hamilton halua uransa jälkeen tehdä muutakin ja siinä toiminnassa Hamiltonin oma nimi on tunnetuin ja paras myyntituote. Omalla työllään kuitenkin Hamilton on nimestään tehnyt niin tunnetun kuin se on.
Maailma on "täynnä" Hamiltoneja, miksi Lewis Hamiltonille pitäisi antaa yksinoikeus Hamilton nimen käyttöön. Muutkin Hamiltonit nykyiset ja tulevat tekevät nimensä tunnetuksi.
Herralla on sen verran suhteita ja rahaa, että hän kyllä pärjää ilman, että estää Hamiltoneita käyttämästä omaa nimeään.
Eikä Levws Hamilton ole nimeään edes yksin tunnetuksi tehnyt. Ilman Ron Dennistä hänen uransa olisi ollut todennäköisesti erilainen, puhumattakaan niinsä sadoista mekaanikoista, suunnittelijoista jne..., jotka hänen uraansa ovat avittaneet.
Luulis herralla olevan jo sen verran, ettei tarvitseisi tollaseen lähteä.
Jos Lewia oliai hakenut suojaa LH44 tavaramerkille hän luultavasti olisi sen saanutkin?Mitä tässä on lukenut juttua tästä niin kuten @SheikYerbouti on sanonut, että on erittäin epätodennäköistä että Lewis itse olisi mennyt vänkäämään asiasta, vaan että firman lakitiimi on hakenut tavaramerkkiä, kuten tupataan tehdä, ja se hakemus hylättiin. Tässä ei mitään lakitaisteluita ole käyty eikä Lewis mitään itkupotkuraivareita ole pitänyt. Vaan ihan normaali hakemus jolla periaatteessa olisi voinut olla mahdollisuus saada hyväksyntä, sillä Lewis Hamilton ja LH44 jne. on kuitenkin hieman eri kuin pelkkä Hamilton. Jos firman lakimiehet olisivat pitäneet hylkäystä erittäin todennäköisenä, he tuskin olisivat edes hakemusta tehneet vaikka suhteellisen halpa hakemus itse olikin.
Moottorikehityksen rajoitus on käytännössä ainut syy, Mersu osui napakymppiin omilla ideoillaan, muut ei, ja koska kehitystä rajoitetaan niitä ei tosta vain korjata myöskään sitten jälkikäteen.Mersulle tuli tosiaan 7 mestaruutta putkeen. Mietin, että mitkä syyt tätä ylivoimaisuutta on edesauttanut? Tuskin siihen mitään yksittäistä syytä on, mutta ainakin moottorit vaihtui erityyppisiksi juuri kun mesen ylivoimakaudet alkoi? Myös moottorikehitystä rajoitettiin?
Moottorikehityksen rajoitus on käytännössä ainut syy, Mersu osui napakymppiin omilla ideoillaan, muut ei, ja koska kehitystä rajoitetaan niitä ei tosta vain korjata myöskään sitten jälkikäteen.
Jotain tämmöistä ounastelinkin. Ei kyllä nosta arvostusta hämiksen mestaruuksien määrää kohtaan yhtään. Onneksi roosperin poika vei yhden 2016. Toki hieman tuurillakin.Eikös mersulta joku joskus sanonut, että jos moottorisääntöjä muutetaan (tyyliin pois siitä hybrid V6:sta), niin mersu lähtee pois ykkösistä? Tai joku muistikuva olis tollasesta lausunnosta.
Näin jälkikäteen vois sanoa, että kilpailullisesti olis ollu kyllä paras vaihtoehto, jos mersu olis lähteny pois.![]()
Auto on pitempi kuin muilla, jolloin siihen mahtuu myös enemmän aerodynamiikkaa.Oikeastihan Mersu on tiiminä uskomattoman hyvin johdettu ja pyöritetty kokonaisuus. Ei ole mitään yksittäistä asiaa (moottori, taktiikat, aerodynamiikka) joka olisi ylivoimainen, vaan koko tiimi ihan sieltä kehitysosaston insinööreistä johtoportaan tyyppeihin tekee työnsä niin pirun hyvin, että tässä on lopputulos. Toto Wolf on oikeasti todella isona vaikuttajana tuossa, hänen tuoma ilmapiiri ja tapa toimia joukkueena on äärimmäisen ihailtavaa. Ei lynkata, hävitään ja voitetaan joukkueena, joka taas vuorostaan antaa ihmisille rauhan työskennellä ilman pelkoa siitä, että ekasta mokasta tulee potkut.
Onhan niillä hyvä moottori. Mutta niin on hyvä aerokin. Sekä myös taktiikat, varikkopysähdykset, innovaatiot (DAS jne.)... Kokonaisuutena ihan eri luokkaa kun mikään muu tiimi.
Vaikka tuota täytyy arvostaa, niin silti näin lajin fanina se vituttaa.
Auto on pitempi kuin muilla, jolloin siihen mahtuu myös enemmän aerodynamiikkaa.
Onhan se iPad mini myös iPad. Kunhan käyttisversiovaatimus täyttyy niin ei siinä ole muuta eroa kuin pienempi ruutuToimiihan tuo virallinen F1 appi hyvin myös iPad Minillä? Apple Storessa alleviivataan vain iPhone ja iPad yhteensopivuutta, mutta ei oteta kantaa esim. eri malleihin (Mini)
![]()
Formula 1®
Experience Formula 1 like never before with our official app! Your one-stop hub keeps you updated with the latest F1 news, thrilling highlights, race results, action-packed videos, real-time results and detailed schedules. Stay ahead of the curve with: • The latest F1 news and expert...apps.apple.com
Nyt saa joku elämänsä näyttöpaikan, kun ainahan kaikki sanoo, että kyllä minäkin Mersulla...Lewis Hamiltonilla koronatartunta ja jättää seuraavaan GP:n väliin.
Tilalle tulee Gutierrez tai Stoffel Vandoorne, siellä on joku Stoffelin puolesta jo kertonut että seuraavan Formula E -kisan jälkeen Vandoorne on lähdössä Bahrainiin.Nyt saa joku elämänsä näyttöpaikan, kun ainahan kaikki sanoo, että kyllä minäkin Mersulla...
Saako saman jutun jostain antamatta mainostuloja paskamedialle?Ihan mielenkiintoinen lyhyt artikkeli Michael Schumacherista, on se kyllä ollut kova äijä, kunnioitan.
![]()
F1-pomo paljasti Michael Schumacherin erikoisen vaatimuksen ensimmäisessä testissä Ferrarilla – ”En halua enää nähdä sitä silmissäni”
Michael Schumacher siirtyi Ferrarille marraskuussa 1995. Loppu on moottoriurheilun historiaa.www.is.fi
Saako saman jutun jostain antamatta mainostuloja paskamedialle?
Kiitos.
Kiitos.
Jaa se oli tämä![]()
‘He pushed us to develop grey areas’ – Binotto on the pressure of working for Marchionne and support of current Ferrari CEO Camilleri | Formula 1®
Ferrari Team Principal Mattia Binotto is the guest on this week's episode of F1 podcast Beyond The Grid, speaking about the pressures of the job, among other things...www.formula1.com
Saako saman jutun jostain antamatta mainostuloja paskamedialle?
Jaa se oli tämä![]()
Ei tunnu niin pahalta kun pistää tuon ajan moottoreiden kustannukset vertailuun nykyisten kanssa.Klikin säästäjä: Schumin vaatimus oli muuttaa Fioranon testiradan ensimmäinen mutka.
Aika kova juttu tuo moottorien määrä kisoissa ennen rajoituksia, 90-luvun lopulla pelkästään Japanin kisaan raahattiin 17 mottia.![]()