Ei todellakaan mitään 30-45 minuutin odottelua vain, että viimeiset kierrokset saadaan ajettua. Ja mitä jos uusintalähdössä jää autoja radanvarteen? Taas punaiset liput? Siinä tulee jo 3 tunnin aikaraja vastaan. Sekös on kivaa?
Muutenkin punaisia lippuja käytetään nykyään liian heppoisasti. Aiemmin kisan keskeyttäminen tarkoitti, että kuski makasi elottomana/loukkaantuneena autossa, rata oli tukossa romuista tai rengasvallit olivat tuhoutuneet. Nytkö kisan keskeyttämisen syyksi riittää, että Netflix-sukupolvelle saadaan tarjottua viihdettä loppuun asti? Jos on seurannut F1:siä vuosikymmeniä, osaa hyväksyä, että F1 on urheilua ja urheiluun kuuluu tylsät hetket. Turva-auton perässä on ajettu maaliin monia kertoja, eikä kukaan ole marmattanut asiasta. Mutta ei toisaalta yllätä, koska nykyisin epämiellyttävien tunteiden sietäminen on ihmisillä nollassa. Siksi saammekin kuulla uutisia sprinttikisoista ja käännetyistä lähtöjärjestyksistä, koska ilmeisesti show on urheilua tärkeämpää.
www.lightsoutblog.com
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kilpailujohtaja tuhlasi kallisarvoisia minuutteja hölmöilyllään. Parempi olisi luopua koko turva-autoprotokollasta. Se olisi myös turvallisempaa. Monesti on nähty, että turva-autoa kiinni ajaessa kuskit paahtavat lujaa vaikka radalla olisi virkailijoita työssä, tai lämmittelevät turva-auton perässä renkaita niin että spinnaavat. Väliaikainen 60km/h nopeusrajoitus sinne, missä auto on pysähtynyt, traktori paikalle ja kun traktori on poistunut, nopeusrajoitus pois. Tässä menisi 2 minuuttia maksimissaan. Le Mansin 24 tunnin kisassa tämä on ollut arkipäivää jo vuosia.
Muutenkin punaisia lippuja käytetään nykyään liian heppoisasti. Aiemmin kisan keskeyttäminen tarkoitti, että kuski makasi elottomana/loukkaantuneena autossa, rata oli tukossa romuista tai rengasvallit olivat tuhoutuneet. Nytkö kisan keskeyttämisen syyksi riittää, että Netflix-sukupolvelle saadaan tarjottua viihdettä loppuun asti? Jos on seurannut F1:siä vuosikymmeniä, osaa hyväksyä, että F1 on urheilua ja urheiluun kuuluu tylsät hetket. Turva-auton perässä on ajettu maaliin monia kertoja, eikä kukaan ole marmattanut asiasta. Mutta ei toisaalta yllätä, koska nykyisin epämiellyttävien tunteiden sietäminen on ihmisillä nollassa. Siksi saammekin kuulla uutisia sprinttikisoista ja käännetyistä lähtöjärjestyksistä, koska ilmeisesti show on urheilua tärkeämpää.

F1 Races Which Finished Behind The Safety Car - Lights Out ●●●●●
There have been 11 occasions on which a Formula 1 Grand Prix has finished under Safety Car conditions. We take a look at the times that it has happened!

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kilpailujohtaja tuhlasi kallisarvoisia minuutteja hölmöilyllään. Parempi olisi luopua koko turva-autoprotokollasta. Se olisi myös turvallisempaa. Monesti on nähty, että turva-autoa kiinni ajaessa kuskit paahtavat lujaa vaikka radalla olisi virkailijoita työssä, tai lämmittelevät turva-auton perässä renkaita niin että spinnaavat. Väliaikainen 60km/h nopeusrajoitus sinne, missä auto on pysähtynyt, traktori paikalle ja kun traktori on poistunut, nopeusrajoitus pois. Tässä menisi 2 minuuttia maksimissaan. Le Mansin 24 tunnin kisassa tämä on ollut arkipäivää jo vuosia.