F1-kausi 2022

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tohelo
  • Aloitettu Aloitettu
Juuri näin!
Laittamalla ylärajat pomppimisen aiheuttamille voimille, sen sijaan että asetettiin jokin minimi ajokorkeus.
Tällöin tallit jotka ovat saaneet pomppimisen kuriin ilman ajokorkeuden liiallista nostoa, eivät joutuisi kärsimään toisten tallien takia.
Kun taas tallit joilla on autossa pillastunut kenguru kartturina, niin tuolla maksimi voimalla mitattuna nuo olisivat pakotettuja nostamaan ajokorkeutta eikä kuskien selät kärsisi.

Tuolle voisi asettaa jonkin keskiarvon, ettei mikään hetkellinen epätavallinen pomppiminen laukaisisi tuota hälyä.
No siinäpä ei kauaa mennyt että fialla lukivat kommenttini ja tekivät siitä säännön.

Ei vaan, hyvä että reagoivat ja vieläpä niin että juuri pomppivat autot kärsivät ja 2022 auton suunnittelussa onnistuneet tallit puolestaan eivät.

Mahtoiko tuo Russellin kolmas palli olla tän kauden viimeinen podium sija Mersulla?
 
Hyvä että tuli päätös porpoisingiin. Toivottavasti 1 ja 2 harjoituksessa saadaan jotain konkreettista tietoa katsojille missä mennään, ettei jää vaan FIAn toimistolle anturitiedot. Kuskin kypärästä ja pohjan raapimisesta katsojat saavat infon, kyllä toi anturitirto pitäisi olla näkyvissä jotenkin. FIAlla on se tieto, mutta onko se salattua tallien puolelta?

Rangaistus, 10mm korotus ajokorkeuteen on kanssa hankala vahvistaa, auto kulkee >250 km/h pomppi ja ajokorkeuden pitäisi olla 10mm korkeampi rankun mukaan. Onkohan pomppiminen täysin riippuvainen nopeudesta? Tai sitten radan epätasaisuus aloittaa pomppimisen. Jokuhan siellä pohjassa muuttuu kun nopettta lisätään, sakkaamistako jossain kohtaa halutaan? Jos mitataan paikallaan ollessa oikean rangaistus korkeuden määrittely on vaikeaa, eli siis pakko todeta vain kiihtyvyysantureista ajon aikana onko tullut muutosta pomppimiseen, jos rangaistus on tullut. Vertailutiedot ennen Kanadaa ja jälkeen olisi mukava nähdä. Hitaammin ajamalla harjoitukset, ei tule rankkua eikä pompi, kisassa mennään täysillä ja pomppii. Näinkö mennään!

Mersu, Ferrari, Macci ja AlfaTauri, oisko ne pahimmin ongelmissa olevat tallit.
 
Mahtoiko tuo Russellin kolmas palli olla tän kauden viimeinen podium sija Mersulla?
Eipä ollu Barcelonassa Mersulla tätä ongelmaa etten usko. Ilmeisesti heidän auton säätöalue on todella kapea tän suhteen eivätkä täysin ymmärrä vielä aihetta.

Ferrarillakin oli tulossa uusi jousitus kesätauon jälkeen niin saa nähdä millainen vaikutus sillä on.

FIA:lle peukku nopeasta ja oikeudenmukaisesta toiminnasta. En osannut odottaa tätä.
 
Mersulla on jo vastaus. Bakussa ei ollut kyse porpoisingista vaan pomppimisesta (bouncing). Tarkkana FIA (säännön muotoilussa).

“Come now to Monaco and to Baku, what that unfortunately uncovered is a second issue that was being masked by the first. I’m confident we’ve made a step forward in terms of porpoising, but we very clearly have bouncing, and to the outside it looks almost identical, but there is a subtle difference between the two.”

Vowles said the bouncing is simply a function of the car striking the track: “What is happening now is that the car is lower, as a result of fixing the first issue, but now hitting the deck quite hard, and that’s creating the bouncing that you see at the moment.

“Again, you try and extract performance by running the car low but the problem is very different and the bumpier the track the more the input is clearly having an effect, which is what we saw in Baku.

 
Ei nähdä, mutta ilmeisesti mitataan. Tästä olisi mukava saada infoa. Taidetaan nähdä parantuneita autoja kun deadline lähestyy :hmm:
 
Todeltahan tuo vaikuttaa.
Ossi asiasta puhuikin jo maaliskuussa ja myöhemminkin, eikä ole sääntömuutoksen puolestapuhuja ko. asian tiimoilta.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi yleisesti luullaan erheellisesti että pomppimisen kurissa pitävät tallit kärsisivät? Verstappenin hokee tätä.
 
Miksi yleisesti luullaan erheellisesti että pomppimisen kurissa pitävät tallit kärsisivät? Verstappenin hokee tätä.
Täh? Täällä ainaki ollut yleinen mielipide ihan eri? Missä toisin ja mitä Verstappen on sanonut? edit: Toki tossa on se, että minkälaisia (minkä suuruisia) rajoja päätetään.. ja minkä perusteella. Kuskeilla ei pitäis olla tässä sananvaltaa, koska eturistiriita.
-"sulla oli tollainen x geen höykytys, oliko ok?"
-"joo kaikki ok"
(vaikka sattuu iha perkeleesti suoralla.) Muu vastaus vois vaikuttaa auton suorituskykyyn heikentävästi. Näin esimerkkinä.

edit2: meinaan siis, ku pitää ensin löytää ne rajat jollain mittaustavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi yleisesti luullaan erheellisesti että pomppimisen kurissa pitävät tallit kärsisivät? Verstappenin hokee tätä.

Tuossa menossa olevissa harjoituksissa Bottas kertoi ennen harjoitusta tehdyssä nauhoituksessa että pomppimisen kuriin laittaminen ei vaikuta niihin talleihin, joilla asia on ollut jo kunnossa. Ne tallit, joilla asia on ongelma tulevat kärsimään "jonkin verran".

Itse olen samaa mieltä.
 
Täh? Täällä ainaki ollut yleinen mielipide ihan eri? Missä toisin ja mitä Verstappen on sanonut? edit: Toki tossa on se, että minkälaisia (minkä suuruisia) rajoja päätetään.. ja minkä perusteella. Kuskeilla ei pitäis olla tässä sananvaltaa, koska eturistiriita.
-"sulla oli tollainen x geen höykytys, oliko ok?"
-"joo kaikki ok"
(vaikka sattuu iha perkeleesti suoralla.) Muu vastaus vois vaikuttaa auton suorituskykyyn heikentävästi. Näin esimerkkinä.

edit2: meinaan siis, ku pitää ensin löytää ne rajat jollain mittaustavalla.
Täällä oleva mielipide ei ole yleinen mielipide. ;) Kun lukee eri aviiseja niin aistii yleisen mielipiteen. Verstappenin kommenttia en tähän hätään löytänyt mutta jonkun tv:n haastiksessa sanoi että tämä ei palvele mersua mutta muita talleja.

Mittaustapa on jo löytynyt, taajuus (en tiedä onko vahvistettu). Näitä tuloksia esiteltiin jo F1tv:n tech talkissa.

Tällaiset muutokset ei ole mikään uusi juttu sarjassa:
2013: FIA päätti muuttaa renkaita ja toi uudet renkaat Unkarin GP:n -> Red bull ja Vettel voitti kaikki loput kauden kisat. Kimin loppukausi meni vtuiksi kun Lotarilta loppui rahat eivätkä pystyneet kehittämään autoa vastaamaan uusia renkaita.
2020: FIA päätti kieltää party moden
2021: Masi päätti muuttaa sääntöjä kesken kisan. Belgiassa päätettiin ajaa feikki kisa turva-auton perässä. Varikkostoppeihin tuli toleranssit.
Renkaiden minimipaineita on muuteltu vuosien aikana kymmeniä kertoja.
 
Viimeksi muokattu:
Horner hieman kiukkuaa muutoksesta. hieman oikeutetustikin.
Milloinkohan Horner tajuaa että mikään ei ole muuttunut. Nyt tulee vaan sääntö joka suojelee kuskeja.

edit: paitsi jos uusissa tarkemmissa tutkimisissa löytyy jo valmiiksi jotain laitonta Red Bull:n autosta. :hmm:
 
Niin, jossain vaiheessahan taisi olla puhetta että pomppiminen pistettäisiin kuriin sillä että kaikki joutuvat nostamaan maavaraa. Jos siihen oltaisiin lähdetty niin oltaisiin rangaistu niitä talleja jotka osasivat hoitaa asiansa kunnolla mutta nyt kärsivät vain he joiden pitääkin.
 
Tuossa on sitten että miten korvataan talleille joilla ei ole ongelmaa se että toisien(suurempien) tallien suorituskyky paranee ja nämä toiset saavat siitä kärsiä.

Sama kuin se budjettijuttu, mitä hyvää pienet tallit saavat korvaukseksi kun isot saa luvan käyttää miljardin lisää.
 
Tuossa on sitten että miten korvataan talleille joilla ei ole ongelmaa se että toisien(suurempien) tallien suorituskyky paranee ja nämä toiset saavat siitä kärsiä.

Sama kuin se budjettijuttu, mitä hyvää pienet tallit saavat korvaukseksi kun isot saa luvan käyttää miljardin lisää.
Miten se suorituskyky paranee tämän ansiosta?
Nythän se tulee niin että pomppivat autot joutuvat nostamaan ajokorkeutta, kunnes auto ei enää pompi.
Kun taas autot jotka eivät pompi, niin mikään ei ole muuttunut.
 
Mittaustapa on jo löytynyt, taajuus (en tiedä onko vahvistettu). Näitä tuloksia esiteltiin jo F1tv:n tech talkissa.
Tarkoitin, että miten määrittelevät oikean tason. Esim. Liian tiukka raja antaa ehkä etua (tai tasoittaa eroja) eniten pomppiville autoille.
Red Bull -pomon mukaan FIA tulee kohtaamaan isoja haasteita yrittäessään selvittää, liikkuuko auto suorilla sallituissa rajoissa.
– En tiedä, kuka määrittelee esimerkiksi sen, millä ajokorkeudella ajat. Tai mikä pomppimistaso on hyväksyttävää ja mikä ei? Jos tuuli muuttuu, sillä on vaikutusta. Miten valvot sitä? Horner kysyy.
 
Onhan tuossa Hornerilla ihan hyvä pointti. Aika paljon tulee olemaan haasteita siinä miten mitataan ja mihin ne rajat vedetään. Hyvät skandaalin ainekset käsillä käsillä, kun joku kärkiauto alkaakin yhtäkkiä kisan loppupuolella pomppimaan kun tuuli kääntynyt sopivasti tms ja joudutaan liputtamaan varikolle.
 
Jotenkin uskon, että tämä sääntö tulee olemaan yhtä iso farssi kuin jokunen vuosi sitten se aika-ajoissa ollut sääntö. Loppujen lopuksi ei nähty niitä viimeisiä vetoja ja nopeasti palattiin vanhaan. Oliko se kausi 2015 vai -16.

Kuten edelle jo olikin, on Hornerilla hyvä pointti tuossa. Mitä jos RB anturit sanoo, että nyt pomppii liikaa vaikka kuskit ei tunne mitään. Mersulla anturit sanoo kaikki ok ja kuskit tarvii apua noustessaan autosta koska selkä paskana. (Toki kaiken järjen mukaan tuo nyt ei voi olla mahdollista?)
 
Kovia päänahkoja on Valtterilla kyllä vielä takana MM-pisteissä. Eikä Norriskaan ole kuin 6 pinnaa edellä. :thumbsup:
 
Span kisaan tulee uudet blank eli pohjalevy säännöt. Ferrari ja Red Bull on tehnyt pohjalevyt jotka antaa eri kohdasta erilaisen taipuman. Mersu yritti tätä mutta epäonnistui.

En muista tarkkoja asetuksia mutta paksuus ainakin piti olla vakio koko matkalta.

edit: tästä siis kyse

Pohjalevy on kaikille sama, Ferrari ja Red Bull löysi porsaanreiän tavasta millä mitataan kulumista, FIA tilkitsi tämän uudella sääntötarkennuksella.

 
Toton mielestä kisat olleet tylsiä eikä niin viihdyttäviä tällä kaudella. Tarkoituksellako unohtaa kaudet 2014-2020 :facepalm:


“I think the reason why races have less entertainment is because there’s just too much performance gap between the teams,” Wolff said.
 
Johan se tyyli jolla Toto ensin heitti Valtterin susille, kun "Valtteri ajoi 5cm liian pitkälle" joka muka aiheutti sen että yksi neljästä pulttipojista hioi pultin pyöreäksi ja huhu kertoo että se rengas on yhä kiinni ripustuksissa Mersun tehtaalla.
Ja seuraavassa kisassa Lewis itse UNOHTI vaihtaa jarrutusmoodin renkaanlämmittelystä kisamoodiin.
Tämä tietysti oli kuulemma insinöörien vika ja Toto henkilökohtaisesti varmistaa ettei moista enää pääse tapahtumaan.
Eihän siinä mennyt kuin voitto ja mahdollisesti myös mestaruus.

Noiden jälkeen en ole kovinkaan paljoa antanut painoarvoa tuon hepun horinoille.
Joten aika samalla tasolla tuon jutun perusteella herran vitamiinit näkyy olevan.

Onhan hän luotsannut Mersun toki 7 kuljettajan ja 8 tallin mestaruuteen, että kai ne pillerit jotenkin toimii.
Mutta älkää Mersulla herranjumala enää päästäkö häntä 200m päähän hastattelijoiden mikrofooneista.
 
Williams saa käyttöön ensimmäistä kertaa tällä kaudella vaihdelaatikon Mersulta :

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Miten mie olen aina kuvitellu, että näillä asiakastalleilla on käytössä koko voimansiirto "emo" - tallilta :hmm:
 
Williams saa käyttöön ensimmäistä kertaa tällä kaudella vaihdelaatikon Mersulta :

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Miten mie olen aina kuvitellu, että näillä asiakastalleilla on käytössä koko voimansiirto "emo" - tallilta :hmm:

Muistaakseni Williams on ollut juuri poikkeus, että aiemmin vaihdelaatikko olisi ollut ilmeisesti Williamsin omaa tuotantoa. Syytä en oikein tiedä, kun luulisi Mersun oma olisi vähän parempi?
 
Williams ja McLaren ovat rakentaneet omat vaihdelaatikkonsa. Tällöin takaripustusten kiinnityspisteet ja koko takajousituksen voi suunnitella mielensä mukaan.
 
Toto itkee kun on tylsää RB/Ferrarin ylivoiman takia. :facepalm:


Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff on huolissaan Formula 1 -sarjan nykytilasta. Uusien sääntömuutosten myötä kuninkuusluokan kärjessä häärää kaksi tallia, Red Bull sekä Ferrari.

Toto Wolff lyttää F1-sarjan nykytilan – ”Red Bullin ja Ferrarin ylivoima tekee lajista tylsän”
© Kuva: Getty ImagesToto Wolff lyttää F1-sarjan nykytilan – ”Red Bullin ja Ferrarin ylivoima tekee lajista tylsän”
Kauden puolivälissä yksikään muu talli ei ole voittanut osakilpailua kaudella 2022. Uusien sääntömuutosten oli määrä tehdä sarjasta tasaisempaa, mutta näin ei ole tapahtunut.

– Kilpailut eivät ole enää yhtä mielenkiintoisia. Tallien välillä on vain liian suuri vauhtiero, Wolff aloitti The Independentin haastattelussa.

– Jos Verstappen (Max) katoaa horisonttiin joka kilpailussa ja Ferrarit tarjoavat ainoan viihteen kilpailun aikana, on tilanne huono. Kaikki heidän perässään muodostavat DRS-junia. Se ei tee hyvää kilpailulle.

Kommentti on erikoinen, sillä Wolffin johtama Mercedes on voittanut kahdeksan edellistä valmistajien mestaruutta F1-sarjassa. Verstappen onnistui katkaisemaan tallin ylivoiman voittamalla kuljettajien mestaruuden viime kaudella.

The post Toto Wolff lyttää F1-sarjan nykytilan – ”Red Bullin ja Ferrarin ylivoima tekee lajista tylsän” appeared first on SuomiF1.

Vittu mikä äijä.
 
Toto itkee kun on tylsää RB/Ferrarin ylivoiman takia. :facepalm:




Vittu mikä äijä.
Eikö ne Mersulla huomaa kuinka tuolle Totolle nauraa jo pihan harakatkin, eikö ne voisi tehdä jo jotain sopimusta että suoria haastatteluja ei hänen kanssaan saa tehdä, vaan kaikki pitää vetää jonkun Mercedeksen mediavastaavan läpi.
Lienee turha muistuttaa Toton sammakoista viimekauden Monacon ja Bakun kisojen jälkeen.
Tuntuu että joka kerta kun hän pääsee median eteen, että ei voi ottaa herran puheita kuin jonain ö luokan komediana.
 
Alkaako Bemari pikkuhiljaa tulemaan esiin....vai???
mercedes-w13-nose-comparison.jpg
 
Toto itkee kun on tylsää RB/Ferrarin ylivoiman takia. :facepalm:




Vittu mikä äijä.
Mistähän haastattelusta tämä on? On nyt äkkiä löydä uutista asiasta kuin SuomiF1 sivuilta ja siellä ei mainita mitään lähdettä sen kummemmin. Ulkomaan uutisista ei tuommoista löydy
 
Mistähän haastattelusta tämä on? On nyt äkkiä löydä uutista asiasta kuin SuomiF1 sivuilta ja siellä ei mainita mitään lähdettä sen kummemmin. Ulkomaan uutisista ei tuommoista löydy
Toto Wolff Says Red Bull, Ferrari Dominance Makes F1 Boring This Season (thedrive.com)
Mercedes boss Toto Wolff blames Red Bull and Ferrari for F1 being ‘less entertaining’ this season | The Independent

Löytyi googlesta hakusanalla "toto wolff comments on 2022 season"
 
Maksumuurin takana toikin mutta jos nyt vähän klikkihuoraus otsikoiden takaa katsoo mitä Toto oikeastti sanoi:

Austrian supremo Wolff said: “I think the reason why races have less entertainment is because there’s just too much performance gap between the teams.
“If you have [Red Bull's Max] Verstappen disappearing into the distance, the two Ferraris being the only entertainment during the race and then we are in the middle of nowhere in no man’s land.

Eli Verstappen ajaa voittoon ja Ferrarit takana taistelee keskenään, eil nillittää kilpaulun puutteesta, ei niinkään Ferrarin ja Red Bullin ylivoimasta. Mercedes boss Toto Wolff says Red Bull and Ferrari's dominance of F1 to blame for lack of entertainment

Vähän tarkemmin mitä Wolff sanoi:

But the reason for that contrast is a change for Verstappen, says Wolff, with the World Champion now allowed to relax his approach thanks to having the fastest car on the grid.

"Last year Max Verstappen used a crowbar (drove aggressively) with a less good car and became World Champion. Now that he has the fastest car, everything is easier for him," said Wolff, speaking to Austrian outlet Sport24Auto.

Eli Verstappen voitti viime vuonna huonommalla autolla ja nyt ajaa parhaalla autolla ja voittaa kaikki

E: sulla olikin kaksi linkkiä tuossa, en heti huomannut. Katsoin vain tuota jälkimmäistä joka on maksumuurin takana
 
En ole samaa mieltä Damon Hillin kanssa. Se vaatii Räikkösen tapaisen kylmähermoisen Suomalaisen jotta ei mene hermot Ferrarin sirkustellessa taktiikoiden ja autojen luotettavuuden kanssa, Leclerc on parempi kuski kuin Sainz ja selvä ykköskuski tälle kaudelle.
 
En ole samaa mieltä Damon Hillin kanssa. Se vaatii Räikkösen tapaisen kylmähermoisen Suomalaisen jotta ei mene hermot Ferrarin sirkustellessa taktiikoiden ja autojen luotettavuuden kanssa, Leclerc on parempi kuski kuin Sainz ja selvä ykköskuski tälle kaudelle.
Leclerc on nopeampi kun katsotaan yksittäisiä kierroksia mutta se vaan ei riitä mestaruuteen.

Jos Sainz olisi kauden alussa ollut sinut auton kanssa + tuuria (esim. Itävalta) niin Leclerc soittaisi kakkosviulua nyt.
 
Leclerc on nopeampi kun katsotaan yksittäisiä kierroksia mutta se vaan ei riitä mestaruuteen.

Jos Sainz olisi kauden alussa ollut sinut auton kanssa + tuuria (esim. Itävalta) niin Leclerc soittaisi kakkosviulua nyt.
Paha sanoa. Vaikuttaa siltä että kyllä kaikki tietävät ettei Sainzin absoluuttinen nopeus riitä samalla tavalla kuin Leclercillä. Toisaalta Sainz on tasaisempi, ei tee yhtä pahoja jättimäisiä virheitä kuin Leclerc. Minusta tää kausi oli pitkästä aikaa Leclerciltä nimenomaan VARMAA suorittamista, mutta vaikuttaa siltä ettei ”pojalla” sittenkään kestä pää, kuten on aikaisemmillakin kausilla nähty. Sainz kokonaisuutena siis ehkä parempi kuljettaja, jos arvioidaan nimenomaan tasaisuutta ja koko kauden mittakaavaa.
 
Nopeesti unohtunu millaista virhettä virheen perään Sainzin ekat kisat oli tällä kaudella. Lisäksi nopeus ei oo riittääny mihinkään. En tajua ollenkaan tätä keskustelua. Jossittelu yhtä tyhjän kanssa kun Carlosin kasetti oli täysin solmussa alkukaudesta. Hyvä että nyt alkaa kulkea mutta eihän hän ole ole ollut nopeampi kuin yhdessä aika-ajossa koko kaudella ja joka kisassa hitaampi usein reilulla marginaalilla niin miten se yhtäkkiä sieltä nousisi taisteluun.

Ja viime kisan unsafe releasekin meni ihan omaan piikkiin mutta kaikki vaan siitäkin syyttää Ferraria. Symppis tyyppi muttei tasoa ole mestaruustaistoon.
 
Nopeesti unohtunu millaista virhettä virheen perään Sainzin ekat kisat oli tällä kaudella. Lisäksi nopeus ei oo riittääny mihinkään. En tajua ollenkaan tätä keskustelua. Jossittelu yhtä tyhjän kanssa kun Carlosin kasetti oli täysin solmussa alkukaudesta. Hyvä että nyt alkaa kulkea mutta eihän hän ole ole ollut nopeampi kuin yhdessä aika-ajossa koko kaudella ja joka kisassa hitaampi usein reilulla marginaalilla niin miten se yhtäkkiä sieltä nousisi taisteluun.

Ja viime kisan unsafe releasekin meni ihan omaan piikkiin mutta kaikki vaan siitäkin syyttää Ferraria. Symppis tyyppi muttei tasoa ole mestaruustaistoon.
Sainz paini alkukaudesta saman ongelman parissa kuin Gasly ja Ricciardo painii edelleen. Norris ja Alonso kärsi aiemmin mutta ei enään. Se ongelma on ajotyyli kauden 2022 autolla. Sainz itsekin sanoi että ei ole sinut auton kanssa ja vähän kolisi (2 kisaa).

Tällä kaudella 4/12 voitettu paalulta kertoo hyvin että absoluuttinen kierrosnopeus ei ole mikään menestyksen tae.

Sainzin käyrä on ylöspäin kun Leclercillä se on alas.

Melkoiset lasit saa olla päässä jos tuon Unsafe releasen saa kuskin viaksi.
 
Sainz paini alkukaudesta saman ongelman parissa kuin Gasly ja Ricciardo painii edelleen. Norris ja Alonso kärsi aiemmin mutta ei enään. Se ongelma on ajotyyli kauden 2022 autolla. Sainz itsekin sanoi että ei ole sinut auton kanssa ja vähän kolisi (2 kisaa).

Yks kuskin tärkeimpiä kykyjä on sopeutuminen autoon ja sen hetkisiin vaateisiin. Sainzilta se ei alkukaudesta onnistunut. "Vähän kolisi" on kuin "vähän meni leveäksi" leclarcillä viime kisassa. Ja Sainzille näitä sattui useammin kuin kerran.
Tällä kaudella 4/12 voitettu paalulta kertoo hyvin että absoluuttinen kierrosnopeus ei ole mikään menestyksen tae.
No jos oot voittanut tallikaveris kerran ajamalla (koska se itse ajoi ulos) niin eipä menestykselle ole kauheena edellytyksiä.
Sainzin käyrä on ylöspäin kun Leclercillä se on alas.
Leclercillä on yksi virhe nyt takana. Onko se alaspäin osoittava käyrä sitten niin se on tulkintakysymys. Tätä edellisessä kisassa kolme erinomaista ohitusta Verstappenista eikä virheen virhettä. Sainzin käyrä on ylöspäin siksi koska ennen muutamaa viime kisaa ei ole saanut oikein mitään aikaiseksi. Viime kisaa lukuun ottamatta tällä käyrän kärjelläkin taso on ollut huonompi kuin Leclercillä.
Melkoiset lasit saa olla päässä jos tuon Unsafe releasen saa kuskin viaksi.
No kenen vika se sitten on jos lähtee punaisten palaessa?
edittiä: löytyhän tästä videokin ettei tarvi f1tv:stä tonkia
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Tämänkin keskustelun perusteella pätee lausahdus: Olet niin hyvä kuin viimeisin kisasi.

Jos joku saisi löydettyä tilaston, kuinka paljon tällä kaudella kukin kuski on menettänyt ajovirheisiin (piste)sijoituksia, niin virheherkkyyksistä voitaisiin oikeasti puhua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 841
Viestejä
4 961 870
Jäsenet
79 708
Uusin jäsen
-eme-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom