- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 1 052
Melkosta kilvanajoa kun säästellään tehoja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nimenomaan parempaa kilvanajoa, kun saadaan lisää tehoa!Melkosta kilvanajoa kun säästellään tehoja.
Max taisi vielä 2018 kiukutella ja hölmöillä paljon, mutta kypsyi loppukautta kohden ja 2019 oli jo todella hyvää kisaamista. Tällä kaudella pystyy jo hassuttelemaan ratissa. Todella mielenkiintoinen kuski aikuistuttuaan. Aikaisemmin ärsytti todella paljon.
Kohta mersu puolustaa että he lähtee sarjasta jos niin käy.![]()
Renault pushing for Racing Point to lose all F1 points
www.motorsport.com
Rellu vaatii kaikkien pisteiden poistoa RP:ltä.
tldr: "we’re very confident we’ll win on the appeal.”
Ihan samat mietteet itselläkin Maxista!
Se että Kimin pitäs mennä Ferkulle, voi morjes, olispa melkonen ylläri. Tosin jos ferkku maksaa ja mies saa harrastaa, miksikäs ei![]()
Kohta mersu puolustaa että he lähtee sarjasta jos niin käy.
Kylläpä sitä ollaan taas niin negaa.Kimi kisaa kuitenkin etupäässä sarjan hitaimman kuskin tittelistä niin asia tuskin tapahtuu.
Joo, monilta tuntuu unohtuvan kaikki aiemmat suoritukset, kun kuski joutuu ajamaan sarjan huonoimmalla autolla. Kimi on edelleen keskitasoa parempi kuski tähän sarjaan.Kylläpä sitä ollaan taas niin negaa.
Kimi ei vieläkään ole huonoimpien kuskien joukossa.
- Tämä on linjassa sen pettymyksen kanssa, ettei hän ole enää täällä 2021. Hän ei anna meille enää mitään vinkkejä tulevaisuuteen. Hän tekee kovasti töitä, suhteet ovat hyvät ja viikonloppu oli hyvä. Hän otti askeleen eteenpäin. Spassa hänen pitäisi olla vähän paremmalla mielellä, Binotto jyrähti.
![]()
Sebastian Vettel tykitti rajua kritiikkiä Ferrarille: "Minun mielipiteeni ei ole enää tärkeä" | Sportti.com
Ferrarin ja Sebastian Vettelin tiet eroavat tämän kauden jälkeen. Sunnuntaina Barcelonassa Vettel oli seitsemäs ja teki kisan jälkeen selväksi, mitä hän todella ...www.sportti.com
No huoh, mitä settiä Binotto kehtaa laukoa...Naurettavaa. Täysin linjassa sen suhteen, mitä Vettel puhuu. Vettel tuskin siis iha turhaan turhautunut on. Suomennettuna: "hän on sanoo näin, koska on suuttunut, koska emme uusineet sopparia. lälläläää". Vettel ajo kuitenki hyvän kisan.
Binotto lienee Ferrarin ylimmän johdon "saunakavereita", näin suomalaisittain sanottuna, koska mitään muuta selitystä en keksi sille, että Binotto saa edelleen tallipäällikkönä jatkaa.Ferrari on menettänyt täysin ylpeytensä ja kaikki nauraa niille. Johtajat puhuu pskaa ja sysipaska rämpiminen kuitataan olan kohtautuksella. Nyt varmaan lepäilevät laakereilla ja 2022 ollaan taas sormikorvassa selittelemässä jotain höpöhöpöä.
En ihan äkkiä muista näin huonoa johtajaa kuin Binotto. Elkann on todennäköisesti samaa kerhoa.
Toisaalta on myös kiva katsoa, kun Williams ja etenkin McLaren ovat tekemässä uutta nousua. McLaren varsinkin tuntuu oikeastaan ihan uudelta tallilta, sillä sen verran uudella tavalla siellä asioita hoidetaan ja meininki on ajoittain mukavan rentoa. McLaren voi hyvinkin nousta lähivuosina kärkikahinoihin. Myös kuljettajakaksikko on siellä ensi vuodesta lähtien sarjan mielenkiintoisin, sekä samalla erittäin laadukas (Norris ja Ricciardo).Mutta toisaalta mielenkiintoista huomata, miten vanhan kansan mahtitallit Williams, McLaren ja Ferrari on suossa tai ainakin vähän rämpii, kun samaan aikaan nuoremmat tallit Red Bull, Mersu ja nyttemmin RP on noussut kärkikahinoihin.
Tottahan tuo, Mäkkärin kimpoilu moottorin kanssa vähän kummastuttaa, mutta tosiaan kuskit tekee mielenkiinnon kannalta paljon.Toisaalta on myös kiva katsoa, kun Williams ja etenkin McLaren ovat tekemässä uutta nousua. McLaren varsinkin tuntuu oikeastaan ihan uudelta tallilta, sillä sen verran uudella tavalla siellä asioita hoidetaan ja meininki on ajoittain mukavan rentoa. McLaren voi hyvinkin nousta lähivuosina kärkikahinoihin. Myös kuljettajakaksikko on siellä ensi vuodesta lähtien sarjan mielenkiintoisin, sekä samalla erittäin laadukas (Norris ja Ricciardo).
Claireahan tuosta alhosta on syytetty, mutta suunta oli jo alaspäin ennenkin ja nyt potentiaalinen nousukin tulee Clairen aikana.Williams on ihan syvimmistä pohjamudista jo noussut, mutta matka on edelleen pitkä.
Jonnet ei muista kun McLaren menetti kaikki kauden 2007 pisteet ja sai 100M$ sakkoja.Mikäli uutinen pitää paikkansa niin Mercedes voi myös saada rangaistuksen mutta en tiedä miten säännöt menee siinä jos annetaan dataa ja 60% tuulitunnelimalli autosta RP:n käyttöön.
![]()
F1-kopiointikohu paisuu – Mercedeksellä väitettyä suurempi rooli? Toto Wolffin niskaan epäilyksiä
F1:ssä koko alkuvuoden suurin puheenaihe on liittynyt niin sanottuun Pinkkiin Mercedekseen, eli Racing Pointin tämän kauden autoon. Tapaus on johtanut protestiaaltoon. Nyt koko kohusta tuli ilmi uusia, varsin messeviä väitteitä.www.mtvuutiset.fi
Virkistetään sitten näiden muistia. Mikäli muistan oikein niin kyseessä oli vakoiluskandaali josta McLaren sai nuo rangaistukset mitkä sanoit. Tämä talli siis vakoili Ferrarilta asioita. Tietääkeni rangaistukseen kuului se että Hamilto ei saanut voittaa maailmanmestaruutta mikä talli haluaa pysyä mukana sarjassa. Näin sitten tuli McLarenin vaihteistoon "vikaa" kuten myös se Kiinan varikkosuoran ulosajo ja muuan Kimi Räikkönen vei mestaruuden.Jonnet ei muista kun McLaren menetti kaikki kauden 2007 pisteet ja sai 100M$ sakkoja.
Ferrarin työntekijä (Nigel Stepney) otti yhteyttä ystäväänsä, joka oli töissä McLarenilla pääsuunnittelijana (Mike Coughlan). Homma meni siinä vaiheessa mönkään, kun Coughlan pisti vaimonsa skannaamaan Stepneyltä saadut Ferrarin dokumentit. Vaimohan ei jaksanut niitä ruveta itse skannailemaan, vaan ulkoisti homman kopiointiliikkeelle
Kyseisen liikkeen työntekijä sattui olemaan kova Ferrari-fani ja ilmoitteli Maranelloon että nyt on arkaluonteisia papereita liikenteessä.
Sittemmin Stepney kuoli auto-onnettomuudessathink
ja Coughlan on nykyään Nascar-touhuissa mukana.
Vieläkö tätä salaliitto sontaa joku jaksaa muistella/toistella?Tietääkeni rangaistukseen kuului se että Hamilto ei saanut voittaa maailmanmestaruutta mikä talli haluaa pysyä mukana sarjassa. Näin sitten tuli McLarenin vaihteistoon "vikaa" kuten myös se Kiinan varikkosuoran ulosajo ja muuan Kimi Räikkönen vei mestaruuden.
Veikkaan että Toto Wolff ei saa jatkopahvia. On siinä aika häikäilemätön pomo mikäli on tällä tavalla toiminut.Alonso oli myös täysillä messissä mutta F1:en imago ei olisi kestänyt jos olisi kärähtänyt.
Mitä @jukkis2000 luulet mitä mieltä Mercedes yhtiö on siitä että heidän tietoa (käytännössä koko auto tuulitunneli dataa myöten) on valunnut jonkun toimesta RP:lle? Veikkaan että ei kovin innoissaan.
Vedetään mutkat kunnolla suoriksi ja folio hattu päähän. Wolff on pääjehuna luotettavine miehineen toimittanut mersun tietoja RP:lle jotta tallista saadaan kilpailukykyinen. Kun kausi loppuu niin Wolff ilmoittaa että jättää Mersun ja siirtyy vetämään Aston Martinin projektia ex-racing pointille. Mukana siirtyy nämä luottoratsut, luonnollisesti. Messiin tulee Vettel joka on myös tietoinen tästä liikkeestä, muutenhan hän ei koskisi pitkällä tikullakaan RP:en. Hän myös pääsee rahoihin kiinni.
Sellainen pikku detaili tähän loppuun. Tobias Moers johti Mersun AMG divisionaa 31.3.2020 saakka. 1.4.2020 hän aloitti, yllätys yllätys Aston Martinin toimitusjohtajana![]()
Ei siitä missään mediassa ole faktapohjaisesti uutisoitu. Saahan siitä puhua, mutta ihmetellä täytyy, että joku jaksaa näin pitkän tauon jälkeen jauhaa salaliittoteorioista, joille ei ole mitään todisteita olemassa. Ainakin olisi suositeltavaa tehdä selväksi, että mistään faktasta ei ole kyse, kun tuosta mainitsee.Veikkaan että Toto Wolff ei saa jatkopahvia. On siinä aika häikäilemätön pomo mikäli on tällä tavalla toiminut.
Sitten @Emeron kunhan mainitsin asiasta. Jos se oli salaliitto niin antaa olla sitten. Kai täällä vielä saa kertoa sellaista jonka on lukenut medialta?
Taas kerran meni väärin. Ei nämä minulle uppoa. Ottaisin mielelläni tiedot suoraan McLarenilta, Ferrarilta, Mercedekseltä, RP:ltä ja FIA:lta jos se olisi mahdollista. Joko nyt täällä tajuttiin että olen edelleen uutisten varassa.Ei siitä missään mediassa ole faktapohjaisesti uutioitu. Saahan siitä puhua, mutta ihmetellä täytyy, että joku jaksaa näin pitkän tauon jälkeen jauhaa salaliittoteorioista, joille ei ole mitään todisteita olemassa. Ainakin olisi suositeltavaa tehdä selväksi, että mistään faktasta ei ole kyse, kun tuosta mainitsee.
Mutta tuntuu sulle muutenkin nämä salaliittoteoriat uppoavan. Onhan se nyt äärimmäisen epätodennäköistä, että Wolff olisi siellä kulisseissa tuollaista touhunnut.
Medialukutaito lienee sitten se ongelma tässä. Pitäisi erottaa faktat ja huhut, yms. faktoihin perustumattomat teoriat.Taas kerran meni väärin. Ei nämä minulle uppoa. Ottaisin mielelläni tiedot suoraan McLarenilta, Ferrarilta, Mercedekseltä, RP:ltä ja FIA:lta jos se olisi mahdollista. Joko nyt täällä tajuttiin että olen edelleen uutisten varassa.
Alonso oli täysillä mukana joo, kun uhkasi paljastaa koko homman, kun oli sitä mieltä, että talli suosii Hämistä. Mäkki ei oikeastaan virallisesti hyötynyt tai käyttänyt kyseistä dataa, mutta Ron Dennis joutui myöntämään, että olivat saaneet enemmän tietoja Ferrarilta, koska rotta Alonso kiristi sillä tallia, varsinaisen tutkinnan jälkeen.Alonso oli myös täysillä messissä mutta F1:en imago ei olisi kestänyt jos olisi kärähtänyt.
Mitä @jukkis2000 luulet mitä mieltä Mercedes yhtiö on siitä että heidän tietoa (käytännössä koko auto tuulitunneli dataa myöten) on valunnut jonkun toimesta RP:lle? Veikkaan että ei kovin innoissaan.
Vedetään mutkat kunnolla suoriksi ja folio hattu päähän. Wolff on pääjehuna luotettavine miehineen toimittanut mersun tietoja RP:lle jotta tallista saadaan kilpailukykyinen. Kun kausi loppuu niin Wolff ilmoittaa että jättää Mersun ja siirtyy vetämään Aston Martinin projektia ex-racing pointille. Mukana siirtyy nämä luottoratsut, luonnollisesti. Messiin tulee Vettel joka on myös tietoinen tästä liikkeestä, muutenhan hän ei koskisi pitkällä tikullakaan RP:en. Hän myös pääsee rahoihin kiinni.
Sellainen pikku detaili tähän loppuun. Tobias Moers johti Mersun AMG divisionaa 31.3.2020 saakka. 1.4.2020 hän aloitti, yllätys yllätys Aston Martinin toimitusjohtajana![]()
![]()
F1 schedule news: Turkey set for final 17-race calendar
www.motorsport.com
Turkki tulossa vielä "uutena" ratana 2020 kaudelle.
1.11 Imola
15.11 Turkki
29.11 Bahrain
6.12 Bahrain Speedway
13.12. Abu Dhabi
onko toi Bahrain speedway ihan sama rata?
Taitaa olla eri versio radasta, siihenhän rataan kuuluu lukuisia eri mahdollisia reittejä ja kerran ennenkin ajettu jo vaihtoehtoisellaonko toi Bahrain speedway ihan sama rata?
Näyttää aika tylsältä ajaa.Tämmöstä ovat kaavailleet
![]()
Yksin varmasti onkin aika tylsä, mutta tuolla radalla todennäköisesti ohitellaan niin paljon, että kisa ei välttämättä ole millään tavoin tylsä.Näyttää aika tylsältä ajaa.
Mikäli tämä rata osoittautuu hyväksi myös ohituksien osalta niin saisivat tuoda pysyvästi sarjaan.Tämmöstä ovat kaavailleet
![]()
Jos kisasta tulee viihdyttävä, niin ihmettelen mikäli rataa ei tuoda pysyvästi mukaan. Mikään ongelma sen ei pitäisi olla, jos F1:n johto sitä haluaa.Mikäli tämä rata osoittautuu hyväksi myös ohituksien osalta niin saisivat tuoda pysyvästi sarjaan.
Valtaosa radasta, keskiosaa lukuunottamatta, voisi olla DRS aluetta. Voisi jopa vallata nopeimman keskinopeuden tittelin Monzalta.Yksin varmasti onkin aika tylsä, mutta tuolla radalla todennäköisesti ohitellaan niin paljon, että kisa ei välttämättä ole millään tavoin tylsä.
Jos tuo toteutuu niin Ferrarin koneet ovat aika kovilla![]()
Mikä tässä niin paskaa on? Osa radoista on toki tylsiä, mutta suurimmalla osalla radoista nähdään oikein viihdyttäviä kisoja. Kärjen vähäinen taistelu on toki tylsää, mutta muuten radalla tapahtuu ihan mukavasti. Eniten kritisoin kisalähetysten ohjaajan toimintaa, kun niitä keskipakan taistoja näytetään ajoittain todella vähän, vaikka kärjessä ei samaan aikaan tapahdu mitään.Hyvä että yritetään jotain uutta, ei tätä paskaa muuten jaksaisi enää katsoa. Eikä kyllä jaksa kyllä muutenkaan. Mutta silti on pakko. Koska ne on formuloita.
Mikä tässä niin paskaa on? Osa radoista on toki tylsiä, mutta suurimmalla osalla radoista nähdään oikein viihdyttäviä kisoja. Kärjen vähäinen taistelu on toki tylsää, mutta muuten radalla tapahtuu ihan mukavasti. Eniten kritisoin kisalähetysten ohjaajan toimintaa, kun niitä keskipakan taistoja näytetään ajoittain todella vähän, vaikka kärjessä ei samaan aikaan tapahdu mitään.
Kyllähän totakin kierretään se 300km, niin kuin muitakin.Bahrain Speedway voi olla melko mielenkiintoinen rata renkaitten kannalta. Noin yksipuolisesti toista puolta kuluttavaa rataa ei ole vähään aikaan nähty. Keskinopeuden ollessa kova tuota ajetaan varmaan melkein sata kierrosta...
Kyllähän totakin kierretään se 300km, niin kuin muitakin.
Wikin perusteella tuo Speedway on sama kuin Outer Circuit, jolloin kierroksen pituus on 3,664km, kolmanneksen vähemmän kuin Bahrainin normi F1 rata.
Pikaisesti laskettuna kisan pituus siis 83 kierrosta, 304,1km.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.