F1-kausi 2020

Sitten veikkaamaan että ehtiikö kisa alkaa ennen kuin keskeytetään renkaiden hajoamisten takia.
 
Ou beibi! Kerrankin saadaan poikkeuksellisia ratoja kalenteriin. Nopea ja kapea Mugello, old-school Imola ja Nürre, kumpuileva Portimao. Moderni ja vahdikas Istanbul. Superlyhyt ja melkein pelkkiä suoria sisältävä Sakhir. Toivottavasti tämän vuoden jälkeen ymmärretään, että tilkedrome-kloonit eivät ole tehneet hyvää F1:ille.

EDIT: "Ovaalilla" kyllä yleensä tarkoitetaan kallistettua ympyrärataa. Bahrainin tapauksessa ei voida puhua ovaalista.
 
Mahtavaa että "ovaali" toteutuu! Kierrosaikoja on veikattu alle 55s aika-ajoissa, kisassa noin minuutin pintaan.
 
EDIT: "Ovaalilla" kyllä yleensä tarkoitetaan kallistettua ympyrärataa. Bahrainin tapauksessa ei voida puhua ovaalista.
Sen takia puhutaankin "lähes ovaalimaisesta". Ovaaliin tuota on verrattu ihan virallisissakin yhteyksissä, joten ei se nyt täysin väärä sana ole tuota rataa kuvaamaan.
 
Tavallaan olis hienoa nähä ihan oikea ovaaliratakin ykkösissä.

Ei kyllä mitenkään vuosittain, mutta just tälläsena ihmekautena.
 
Tavallaan olis hienoa nähä ihan oikea ovaaliratakin ykkösissä.

Ei kyllä mitenkään vuosittain, mutta just tälläsena ihmekautena.
Jotenkin tulee edellinen kerta mieleen, kun Michelin kuskit ajoi lämmittelykierroksella varikolle. Katsomossa oli jenkeillä kupit nurin, kun vain muutama Bridgestone kuski ajoi kisan.
 
Vaikkauksia milloin Ferrari saa maagisesti koneeseen lisää voimaa? Joko Monzassa?
Ei tule saamaan. Ferrari on nyt sellaisen suurennuslasin alla, että jos yrittävät jotain vilppia, niin jäävät siitä kyllä kiinni. Ja ilman vilppiä ei tule tapahtumaan.
 
Saa nähdä miten tuo muutos moottorikarttoihin ensikisaan vaikuttaa. Luulisi ainakin aika-ajoissa vähän vaikuttavan. Williams luultavasti se isoin kärsijä kun ovat muutenkin aina häntäpäässä, ja eivät enää pysty käyttämään yhtä paljon tehoja (party mode) kun ennen.
 
Ei tule saamaan. Ferrari on nyt sellaisen suurennuslasin alla, että jos yrittävät jotain vilppia, niin jäävät siitä kyllä kiinni. Ja ilman vilppiä ei tule tapahtumaan.

Ferrari on suurin ja kaunein ja yhtä kuin Formula 1. Ihan varmasti kulissaissa puuhataan FIA:n kanssa. Kannattaa myös muistaa että FIA:n presidentin pallilla istuu "joku" Jean Todt.
 
Ferrari on suurin ja kaunein ja yhtä kuin Formula 1. Ihan varmasti kulissaissa puuhataan FIA:n kanssa. Kannattaa myös muistaa että FIA:n presidentin pallilla istuu "joku" Jean Todt.
Usko ihan rauhassa salaliittoihin, jos siltä tuntuu. Kyllä FIAn sisällä mätää on, mutta se on alkanut tulemaan niin vahvasti esille, että heilläkään ei ole varaa törttöilyyn entiseen tapaan.
 
Usko ihan rauhassa salaliittoihin, jos siltä tuntuu. Kyllä FIAn sisällä mätää on, mutta se on alkanut tulemaan niin vahvasti esille, että heilläkään ei ole varaa törttöilyyn entiseen tapaan.

Normaalisti ei tapahtuisi mitään mutta tuo nykyinen tason romahtaminen on lajille liikaa. Toinen vaihtoehto on se että muilla taso tippuu samalla tavalla kun party mode kielletään.
 
Normaalisti ei tapahtuisi mitään mutta tuo nykyinen tason romahtaminen on lajille liikaa. Toinen vaihtoehto on se että muilla taso tippuu samalla tavalla kun party mode kielletään.
Juuri romahtamisen vuoksi kaikki yhtäkkiset parannukset joutuisivat heti kovaan syyniin. Party moden poistuminen ei vaikuta kisavauhtiin ollenkaan, joten se ei tähän tule vaikuttamaan.
 
Ferrari on suurin ja kaunein ja yhtä kuin Formula 1. Ihan varmasti kulissaissa puuhataan FIA:n kanssa. Kannattaa myös muistaa että FIA:n presidentin pallilla istuu "joku" Jean Todt.
Foliohatut päähän. Nyt kun FIA kerää talleilta kaikki yksityiskohtaiset piirrustukset, niin kauanko menee että joku vuotaa Mersun paperit Ferkulle :smoke:
 

Lainaus Hornerin sanoista:
– On tärkeää, että tiedämme, mikä on sallittua ja mikä ei. Red Bull omistaa kaksi eri tallia (Red Bull ja AlphaTauri), mikä on uniikkitilanne formuloissa.
– Jos Racing Pointin auto todetaan lailliseksi, aiomme seurata tuota linjaa ja tuomme ensi kaudella radalle neljä identtistä autoa, Horner uhkaili PlanetF1:n mukaan.

Mikäli näin todella käy niin sen jälkeen RB:llä on hyvä mahdollisuus kehittää autoja kahdessa eri tallissa koska omistaja on sama. Samalla RB pystyy katsomaan heti parhaat parhaat kuskit RB:lle molemmista talleissa. Toivon todella RP todetaan täysin laittomaksi ettei näin kävisi. Tosin kukaan ei ole protestoinut RP:n aerodynamiikasta tai en ainakaan tiedä että olisi.
 
Toivon todella RP todetaan täysin laittomaksi ettei näin kävisi. Tosin kukaan ei ole protestoinut RP:n aerodynamiikasta tai en ainakaan tiedä että olisi.
Toivon todella, että näin kävisi. Tämän kauden Formulat on ollut helvetin puuduttavaa seurattavaa kärjen osalta, mitä enemmän saadaan sinne kilpailua, sitä parempi. Keskikastissa on ollut ihan mukavasti kilpailua tällä kaudella, onneksi tuli korona niin ohjaajan on ollut pakko näyttää niitä, ei ole voinut kuvata yleisöä tai jotain julkkista varikolla.

Ehkä tämä toimisi myös herätyksenä päättäville elimille, toisaalta sitä seuraavalla kaudella tulee täysin uudet säännökset. Ja olen kyllä mielestäni kuullut, että ensi kaudelle tehtäisiin kopiointia estäviä sääntömuutoksia.
 
Toivon todella, että näin kävisi. Tämän kauden Formulat on ollut helvetin puuduttavaa seurattavaa kärjen osalta, mitä enemmän saadaan sinne kilpailua, sitä parempi. Keskikastissa on ollut ihan mukavasti kilpailua tällä kaudella, onneksi tuli korona niin ohjaajan on ollut pakko näyttää niitä, ei ole voinut kuvata yleisöä tai jotain julkkista varikolla.

Ehkä tämä toimisi myös herätyksenä päättäville elimille, toisaalta sitä seuraavalla kaudella tulee täysin uudet säännökset. Ja olen kyllä mielestäni kuullut, että ensi kaudelle tehtäisiin kopiointia estäviä sääntömuutoksia.
Eli toivot että RP todettaisiin täysin lailliseksi ja että RB voisi tuoda radalle neljä RB:tä vaikka kaksi olisi Alfa Taureja? Samaa mieltä olen myös siitä että onneksi korona pakottaa ohjaajan seuraamaan keskikastin kilpailua. Kärjessä ei yleensä tapahdu mitään ellei tule sadetta tai teknisiä ongelmia.
 
Todennäköistä on, että RP on laillinen ja RB ei tule tekemään mitään Hornerin uhkaamia asioita.
 
Ferrarin nykyinen tallipäälliikö on täysin paska, tuo tyyppi elää omassa todellisuudessa missä charles on uusi chumi ja niin pois päin.
Sillä on täysin valheellinen oletus omassa päässä.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän OT, mutta miksi näin? Änärin arvokkain joukkue taitaa kuitenkin olla Rangers.
Näitä asioita mitataan jotenkin muuten kuin voitoilla tai rahoilla.

Huppis hups... uutta moottoria pukkaa
 
Saavat aika paljon taikoa tehoa koneeseen jos meinaavat lähellä edes mersua olla ensi vuonna tehoissa
 
Näitä asioita mitataan jotenkin muuten kuin voitoilla tai rahoilla.
Olisitko halunnut sitten avata näitä mittauksia? Esim. nyt kun f1 ketjussa ollaan, niin miksi Ferrari = f1? Onhan se iso osa formuloita, mutta en kutsuisi millään tapaa suurimmaksi ja kauneimmaksi tai yhtä kuin f1.
 
Olisitko halunnut sitten avata näitä mittauksia? Esim. nyt kun f1 ketjussa ollaan, niin miksi Ferrari = f1? Onhan se iso osa formuloita, mutta en kutsuisi millään tapaa suurimmaksi ja kauneimmaksi tai yhtä kuin f1.

Tunne, maine, historia on se mittari.
 
Eihän formulat olisi formulat ilman Ferraria.
Mut ei se pelkkä moottori syypää ole. Vettel jäi useamman Ferrari koneen taakse.
 
Toronto Maple Leafs on voittanut viimeksi Stanley Cupin 1967 silti sekin on suurin ja kaunein.

Pointti oli se että jos kerta FIA antaisi Ferrarin tehdä ihan mitä tahansa vilppiä, niin miksi eivät sitten olisi jotain välillä voittanutkin. Vähä huono vilppi, jos sillä ei edes voita mitään. :rofl:
 
Ei paljon party moden poistaminen vaikuttanut. Tylsää tulee kyllä olemaan tämä ja ensi vuosi kun käytännössä ilman ongelmia mersut on aina kärjessä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitähän Ferrarille on käynyt kahden viime kisan aikana kun Haas ja Alfa alkaneet olemaan nopeampia kuin Ferrarit. Vieläkö ne epätoivoisesti yrittävät parantaa pelkästään moottoria vai luovuttaneet täysin tämän kauden osalta ja ensi vuodelle luvassa jytkyä?


“We had tons of discussion internally and I told the guys ‘forget about the engine’. It’s Ferrari’s business, they will do their best for themselves.

“For us, let’s stay focussed on our side, on the chassis, on the driving and the collaboration internally just to try to improve the package.

“It’s not only the engine, even in quali. It means that we have to ‘clean in front of our door’ before we speak about the others.”

Over the opening three races, Vasseur believes the team “made some mistake because we over-reacted… to try to compensate the deficit of performance.”

Vielä kun löytäisivät tiimiin päteviä henkilöitä tekemään kisataktiikoita.
 
ferkku100th.JPG


Ferrarin ulkoasu 1000 GP kisaan.
 
Olet sitten ilmeisesti yllättynyt aika monta kertaa viime vuosina.

Kyllä. :D

Eikö siellä muka ole parempia kuskeja tarjolla kuin ne kaksi sankaria jotka siellä nyt on.

edit: toisaalta jos auto on huono, ni vaikka siellä olis kuka, niin ei sieltä kovin hyviä sijoituksia saa.
 
Eikö tää formulasirkus oo ollu tovin tätä "Päiväni murmelina" -leffaa jo tovin?
 
Tän kauden perusteella itsekin pitäisin Strollin tallissa.

Perez sitten Haassille? Oon yllättyny jos Haas pitää molemmat kuskit enskaudella.
Grossu ei ole oikein suoriutunut viime aikoina ja valituksen määrä on varmasti vituttanut tallia, joten eiköhän se lähtijä ole selvillä.
 
Yllätyn aidosti jos Gunther ei pistä molempia kuskeja vaihtoon. Sertsio voisi mennä Haasille tosiaan ja saada Hulkin tallikaveriksi. :smoke:
 
Taitaa mennä ohi tämän ketjun aiheesta nämä ensi kauden ajopaikat mutta silti ihmettelen tätä Hulkin ja Seko peresin nostamista jalustalle verrattuna Grosjeaniin ja Magnusseniin, omissa papereissa ne on samaa kastia, tulivat suunnilleen samoihin aikoihin 2010 alku puolella ja eivät ole mitään ihmeellisyyksiä pahemmin esitelleet tänä aikana ykkösissä joten toivoisin että saataisiin näiden tilalle mieluummin uutta verta kuten Norris, Gasly, Leclerc ja Russelikin Williamsilla osoittanut että on nähtävissä enemmän valoa uuden sukupolven kuskien tunnelin päässä kuin Hulk, Seko, Gros ja Mag nelikolla konsanaan.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa mennä ohi tämän ketjun aiheesta nämä ensi kauden ajopaikat mutta silti ihmettelen tätä Hulkin ja Seko peresin nostamista jalustalle verrattuna Grosjeaniin ja Magnusseniin, omissa papereissa ne on samaa kastia, tulivat suunnilleen samoihin aikoihin 2010 alku puolella ja eivät ole mitään ihmeellisyyksiä pahemmin esitelleet tänä aikana ykkösissä joten toivoisin että saataisiin näiden tilalle mieluummin uutta verta kuten Norris, Gasly, Leclerc ja Russelikin Williamsilla osoittanut että on nähtävissä enemmän valoa uuden sukupolven kuskien tunnelin päässä kuin Hulk, Seko, Gros ja Mag nelikolla konsanaan.
Haasilla voi olla nyt busineksen kannalta enemmän tarvetta karismaattisemmille kuskeille kuin joillekin vipperäpäille. En näe muutenkaan tuota tallia tällä hetkellä ainakaan minkäänlaisena ponnahduslautana. Gros ja Mag eivät kyllä edukseen ole näyttäytyneet missään kisassa, ainakaan muistaakseni. Tällä kaudella tallin sisällä ei ole tainnut olla mitään ongelmia, mutta varmasti viime kauden sekoilut muistetaan pitkään.
 
Nyt sitten vielä odotellaan Kimin ilmoitusta jatkosta. Lienee ihan Kimistä itsestä kiinni. Toisaalta onko järkeä jatkaa, jos tuo moottori ei tuosta ensi kaudeksi parane. Mutta olisi kiva nähdä keskikastin taisteluita Vettel-Alonso-Räikkönen.
 
Kyllä Kimin pitäisi toiseen talliin mennä. Alfassa on ferrarin kone.. Ferrarin pomo vielä kommentoinut, ettei auto tule olemaan kilpailukykyinen vielä ensi kaudellakaan, vaan vasta seuraavalla kun tulee uudet sääntömuutokset. Ovat jo keskittäneet kehitystä sinne.
 
Kyllä Kimin pitäisi toiseen talliin mennä. Alfassa on ferrarin kone.. Ferrarin pomo vielä kommentoinut, ettei auto tule olemaan kilpailukykyinen vielä ensi kaudellakaan, vaan vasta seuraavalla kun tulee uudet sääntömuutokset. Ovat jo keskittäneet kehitystä sinne.
Taitaa ainoat paikat olla Hondan leirissä Alpha Taurilla (ja teoriassa RB). Tuskin Haasille menossa ja Stroll tuskin vaihtaa nykyistä paikkaa.
 
Ehdottomasti Sauberin kannattais siirtyy käyttämään Hondaa, lähivuosiin ainoa moottorivalmistaja kenen moottorilla voitettu nyt kahden tallin toimesta.
 
Ehdottomasti Sauberin kannattais siirtyy käyttämään Hondaa, lähivuosiin ainoa moottorivalmistaja kenen moottorilla voitettu nyt kahden tallin toimesta.
Red Bull haluaa todennäköisesti pitää "yksin" kiinni Hondasta, jos se vain on mahdollista. Red Bull totesi jo vuosia sitten, että ei haluaisi käyttää muiden kanssa samoja moottoreita, toki tuolloin oli pääasiassa kyse siitä, että Rellun tehdastalli oli tekemässä paluuta sarjaan ja siitä tuli looginen "ykköstalli" Rellun moottoreilla ajavien tallien keskuudessa.

Honda on paras vaihtoehto, jos se olisi saatavilla, mutta Rellu ja Mersu toki myös päteviä vaihtoehtoja. Saa nähdä kuinka kauan Alfa on Alfa, ja mitä tapahtuu, jos siitä tulee jälleen Sauber.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 675
Viestejä
4 561 910
Jäsenet
75 006
Uusin jäsen
Nahkapip0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom