F1-kausi 2020

Eipä nuo säännöt ole vuosiin niin radikaalisti muuttuneet joten talleilla on kyllä ollut aikaa ottaa kiinni. Mersun mylly on vain ollut niin kova joka antaa hyvän edun aeron kehittämiseen, kun ei tarvitse niin ressata sitä suoravauhdin riittämistä.
Mutta tähän asti jokaiselle vuodelle on tehty auto kokonaan uusiksi, joka on kuitenkin varsin eri asia kuin nykyisen auton kehittäminen. Ainakin RP:llä pitäisi olla mahdollisuuksia kiinni ottamiseen, kun moottori on sama ja aerossa häviävät nyt Mersulle.
 
Tämä IS:n uutinen nyt on aikalailla yhtä tyhjän kanssa, mutta Kimiä on silti jonkin verran huhuiltu Ferrarille loppukaudeksi, jos Ferrari päättää hankkiutua Vettelistä eroon.


Jos Kimin ura loppuu tähän kauteen joka tapauksessa, niin olisihan se mukavampi lopettaa Ferrarin ratissa, vaikka kärkisijoista ei silläkään taistella.
 
Tämä IS:n uutinen nyt on aikalailla yhtä tyhjän kanssa, mutta Kimiä on silti jonkin verran huhuiltu Ferrarille loppukaudeksi, jos Ferrari päättää hankkiutua Vettelistä eroon.


Jos Kimin ura loppuu tähän kauteen joka tapauksessa, niin olisihan se mukavampi lopettaa Ferrarin ratissa, vaikka kärkisijoista ei silläkään taistella.
Tuon jutun taustalla ei tainnut olla muuta kuin Toni Vilanderin omat sinivalkoiset spekulaatiot.
 
Tuon jutun taustalla ei tainnut olla muuta kuin Toni Vilanderin omat sinivalkoiset spekulaatiot.
Kuten sanoin, tuo juttu on yhtä tyhjän kanssa. Vettelin lähdöstä ja mahdollisista korvaajista on kuitenkin ollut puhetta muutenkin, eli ei tuo täysin tuulesta temmattua ole.
 
Tämän kirjoittaminen sattuu mutta mitä luulisitte Räikköselle tapahtuvan Leclercin kanssa jos turpaan on tullut jo nykyiseltäkin tallikaverilta aika-ajoissa 1-4 ja kisoissa ei ole sen paremmin mennyt.
 
Tämän kirjoittaminen sattuu mutta mitä luulisitte Räikköselle tapahtuvan Leclercin kanssa jos turpaan on tullut jo nykyiseltäkin tallikaverilta aika-ajoissa 1-4 ja kisoissa ei ole sen paremmin mennyt.
Ei varmasti kukaan odota Kimin olevan Leclerciä parempi, mutta ei tarvitsekaan olla. Kimin vauhti on edelleen hyvää, mutta Alfa on niin surkea auto, että tulokset voivat olla mitä tahansa yhdellä kierroksella. Kisoissa Kimi on edelleen suoriutunut pääosin tallikaveriaan paremmin.
 
Oisko Maksista haastamaan hamilton jo tuolla Redbull autolla. Kyllä se vaatii varmaan renkaita koska ei tuo auto ole tarpeeksi nopea, max on uskomattoman nopea jätkä ja se on nyt aika lailla prime kunnossa.
 
No nämä nyt on vain huhuja ja puhetta. Silti, ihan hyvin Kimi voisi mennä loppukaudeksi vielä kerran Ferrarille. Paukkuja siellä on selvästi laitettu enemmän Leclercille mutta luulisin mekaanikkojen kuuntelevan enemmän Kimin neuvoja kuin kiukuttelevan Vettelin lässytyksiä. Sitten vaan tämä kausi loppuun ja ura pakettiin.

Vettel vetää loppuvuoden henkeä ja siirtyy ensi vuonna Racing Pointille/Aston Martinille vai nimellä nyt se Force India liikkuukaan silloin.
Hulkenberg hyppää Kimin tilalle Alfa Romeolle.

Kimi selkeästi oli vapautuneempi kun pääsi pois Ferrarin sähläyksistä Alfa Romeolle, mutta tuskin häntä kovasti kiinnostaa ajella romulla joka hajoaa alle jos antaa vähän kaasua suoralla samalla taistellen viimeisistä sijoista...
 
No nämä nyt on vain huhuja ja puhetta. Silti, ihan hyvin Kimi voisi mennä loppukaudeksi vielä kerran Ferrarille. Paukkuja siellä on selvästi laitettu enemmän Leclercille mutta luulisin mekaanikkojen kuuntelevan enemmän Kimin neuvoja kuin kiukuttelevan Vettelin lässytyksiä. Sitten vaan tämä kausi loppuun ja ura pakettiin.

Vettel vetää loppuvuoden henkeä ja siirtyy ensi vuonna Racing Pointille/Aston Martinille vai nimellä nyt se Force India liikkuukaan silloin.
Hulkenberg hyppää Kimin tilalle Alfa Romeolle.

Kimi selkeästi oli vapautuneempi kun pääsi pois Ferrarin sähläyksistä Alfa Romeolle, mutta tuskin häntä kovasti kiinnostaa ajella romulla joka hajoaa alle jos antaa vähän kaasua suoralla samalla taistellen viimeisistä sijoista...
Nimenomaan huhuja ja puhetta, ei kukaan ole muuta väittänytkään.

Kimi oli vapautuneempi päästyään Alfalle, mutta onko enää? Kimi vaikuttaa olevan todella turhautunut, eikä se johdu pelkästään huonosta autosta, vaan Kimi ei ole tyytyväinen tiimin työskentelyyn kisojen aikanakaan. Veikkaanpa, että kulisesseissa tilanne ei ole yhtään parempi.
 
Ihmettelen että nyt ollaan kieltämässä moottorin aika-ajo moodi mersulta. Miten tuota ei muka ole muilla?
Joku hommassa ei täsmää. Jotenki tuntuu että tätä ei pystytä valvomaan.

1597327727468.png


1597327866443.png


Nimenomaan huhuja ja puhetta, ei kukaan ole muuta väittänytkään.

Kimi oli vapautuneempi päästyään Alfalle, mutta onko enää? Kimi vaikuttaa olevan todella turhautunut, eikä se johdu pelkästään huonosta autosta, vaan Kimi ei ole tyytyväinen tiimin työskentelyyn kisojen aikanakaan. Veikkaanpa, että kulisesseissa tilanne ei ole yhtään parempi.

Kimi vaikuttaa keskittyvän mainostamaan Alfa Romeota. Jos oikein olen katsonut viimeisiä mainoksia niin alfaa manostetaan nykyään ettei sitä ole tehty ralliin :) voi toki olla että olen kuullu väärin.

Jotenki tuntuu että kun ferrari värvää jonku ja se tuntuu virheeltä, laitetaan se Alfalle, siksi talli rämpii.
 
Viimeksi muokattu:
Poistamalla rajoitukset koskien polttoaineen hetkellistä virtausta saataisiin tämäkin keinotekoinen ongelma ratkaistua?
 
Max on kyllä melkein se ainut valopilkku formuloissa, sekin pitää ottaa huomioon että kaveri on parhaassa iässä.
 
Max on kyllä melkein se ainut valopilkku formuloissa, sekin pitää ottaa huomioon että kaveri on parhaassa iässä.
Max on kyllä valopilkku - ja kärkitallissa ajavana isoin sellainen - mutta ei suinkaan ainoa. Norris, Ricciardo ja Russell ovat ainakin sellaisia kuskeja, että kärkitalleissa ajaessaan heistä saataisiin paljon iloa irti. Nyt kun eivät kärjessä aja, niin huomio on vähäisempää.

Toivon todella paljon, että McLaren saisi seuraavien parin vuoden aikana kehitettyä autonsa kärkikahinoihin mukaan, sillä Norris ja Ricciardo ovat kuskeina todella nopeita ja myös erittäin viihdyttäviä. Sainz-Leclerc -kaksikko saattaa myös Ferrarilla olla mielenkiintoinen seurattava. Sainzilta löytyy luonnetta, jota on lähetyksissä nähty ja kuultu yllättävänkin vähän.

Ja onhan siellä kärjen takana eri tavoilla viihdyttäviä kuskeja monia muitakin, mutta kun ajetaan keskikaastissa tai joukon hännillä, niin viihdyttävyys ei pääse kunnolla esille. Suurin ongelma on toki siinä, että kärkipaikoista taistelevista kuskeista Max on tällä hetkellä aikalailla se ainoa valopilkku.
 
Max taisi vielä 2018 kiukutella ja hölmöillä paljon, mutta kypsyi loppukautta kohden ja 2019 oli jo todella hyvää kisaamista. Tällä kaudella pystyy jo hassuttelemaan ratissa. Todella mielenkiintoinen kuski aikuistuttuaan. Aikaisemmin ärsytti todella paljon.
 
Poistamalla rajoitukset koskien polttoaineen hetkellistä virtausta saataisiin tämäkin keinotekoinen ongelma ratkaistua?
Jep ja toinen on tuo moottorien säästely. Eli noi engine modet pitää olla, jotta moottoria voidaan säästää, kun niitä ei kaudessa voi montaa käyttää. Eli ihan FIA:n itse aiheuttama säätö tämäkin.

Käytetään huipputehoja vain silloin kun on "pakko".
 
Kun puhutaan eri sääntöjen ja rajoitusten muuttamisesta tai poistamisesta, niin kannattaa muistaa, että yksi merkittävimmistä tekijöistä niiden taustalla on autojen välisten erojen tasoittaminen. Mitä vähemmän rajoitetaan, sitä suuremmaksi kuilu kasvaa rikkaiden ja köyhempien tallien välillä.

Kun säännöt ja rajoitukset ovat kaikille samat, niin en ymmärrä miksi niistä tarvitsee jatkuvasti valittaa. F1:n suola on innovatiivisuus ja autojen kehittäminen, mutta ilman rajoituksia autoista tulisi herkästi vaarallisia ja hyvin epätasaisia keskenään, jolloin kilpailua olisi vähemmän.
 
Max taisi vielä 2018 kiukutella ja hölmöillä paljon, mutta kypsyi loppukautta kohden ja 2019 oli jo todella hyvää kisaamista. Tällä kaudella pystyy jo hassuttelemaan ratissa. Todella mielenkiintoinen kuski aikuistuttuaan. Aikaisemmin ärsytti todella paljon.

Ihan samat mietteet itselläkin Maxista!
Se että Kimin pitäs mennä Ferkulle, voi morjes, olispa melkonen ylläri. Tosin jos ferkku maksaa ja mies saa harrastaa, miksikäs ei :rofl:
 

Rellu vaatii kaikkien pisteiden poistoa RP:ltä.

tldr: "we’re very confident we’ll win on the appeal.”
Kohta mersu puolustaa että he lähtee sarjasta jos niin käy.

Ihan samat mietteet itselläkin Maxista!
Se että Kimin pitäs mennä Ferkulle, voi morjes, olispa melkonen ylläri. Tosin jos ferkku maksaa ja mies saa harrastaa, miksikäs ei :rofl:

Eihän ne kuskia vaihda kuin jos mahdollisuus kilpailla paremmista sijoista. Kimi kisaa kuitenkin etupäässä sarjan hitaimman kuskin tittelistä niin asia tuskin tapahtuu.
 
Kylläpä sitä ollaan taas niin negaa.
Kimi ei vieläkään ole huonoimpien kuskien joukossa.
Joo, monilta tuntuu unohtuvan kaikki aiemmat suoritukset, kun kuski joutuu ajamaan sarjan huonoimmalla autolla. Kimi on edelleen keskitasoa parempi kuski tähän sarjaan.

Viime kaudellakin Kimi teki huikeaa tulosta autolla, joka oli lopulta ehkä alempaa keskitasoa. Hyvin vaikeaa olisi ollut paremman tuloksen tekeminen, vaikka sinne olisi laitettu rattiin sarjan parasta kuskia.
 
Kimin aika-ajon jälkeisistä kommenteista saattoi rivien välistä lukea, että Kimin johdolla autoa on yritetty säätää kaikin tavoin tällä kaudella, mutta välillä säädöt eivät ole ihan osuneet nappiin, jonka vuoksi ei ole välttämättä pärjännyt edes Giolle. Kimi on siis mielestäni toiminut ihan oikein, eli on tehty kaikki mahdollinen, että jossain kohtaa saataisiin auto kulkemaan paremmin. Vaikuttaa siltä, että ensimmäiset positiiviset henkäykset nähtiin tänään.

Tuosta jäi selvästi sellainen tunne, että Kimin motivaatio on edelleen hyvällä tasolla ja Kimi ei todellakaan aio alistua kohtaloonsa, vaan tekee sen mitä tehtävissä on, jotta auto saadaan kilpailukykyisemmäksi.
 
"Hauska" pointti muuten, jos Silverstonen kisan rengasrikkojen lopputulema olisi mennyt toisin päin, eli Hamilton olisi menettanyt pisteet ja Bottas olisi ajellut voittoon, niin Bottas olisi nyt mm-sarjan kärjessä. Ei se tavallaan kaukana ollut, että olisi voinut mennä juuri näin, mutta kun homma meni Hamiltonin laariin, niin tässä ollaan.

Bottaksen dissaajien mielestä tämä on turhaa jossittelua, mutta jos olisi mennyt toisin päin, niin samat kaverit huutaisivat kurkku suorana, että Bottas on tuurilla mm-kärjessä.
 
Viimeksi muokattu:
No huoh, mitä settiä Binotto kehtaa laukoa...Naurettavaa. Täysin linjassa sen suhteen, mitä Vettel puhuu. Vettel tuskin siis iha turhaan turhautunut on. Suomennettuna: "hän on sanoo näin, koska on suuttunut, koska emme uusineet sopparia. lälläläää". Vettel ajo kuitenki hyvän kisan.

- Tämä on linjassa sen pettymyksen kanssa, ettei hän ole enää täällä 2021. Hän ei anna meille enää mitään vinkkejä tulevaisuuteen. Hän tekee kovasti töitä, suhteet ovat hyvät ja viikonloppu oli hyvä. Hän otti askeleen eteenpäin. Spassa hänen pitäisi olla vähän paremmalla mielellä, Binotto jyrähti.

 
No huoh, mitä settiä Binotto kehtaa laukoa...Naurettavaa. Täysin linjassa sen suhteen, mitä Vettel puhuu. Vettel tuskin siis iha turhaan turhautunut on. Suomennettuna: "hän on sanoo näin, koska on suuttunut, koska emme uusineet sopparia. lälläläää". Vettel ajo kuitenki hyvän kisan.

Ferrari on menettänyt täysin ylpeytensä ja kaikki nauraa niille. Johtajat puhuu pskaa ja sysipaska rämpiminen kuitataan olan kohtautuksella. Nyt varmaan lepäilevät laakereilla ja 2022 ollaan taas sormikorvassa selittelemässä jotain höpöhöpöä.

En ihan äkkiä muista näin huonoa johtajaa kuin Binotto. Elkann on todennäköisesti samaa kerhoa.
 
Ferrari on menettänyt täysin ylpeytensä ja kaikki nauraa niille. Johtajat puhuu pskaa ja sysipaska rämpiminen kuitataan olan kohtautuksella. Nyt varmaan lepäilevät laakereilla ja 2022 ollaan taas sormikorvassa selittelemässä jotain höpöhöpöä.

En ihan äkkiä muista näin huonoa johtajaa kuin Binotto. Elkann on todennäköisesti samaa kerhoa.
Binotto lienee Ferrarin ylimmän johdon "saunakavereita", näin suomalaisittain sanottuna, koska mitään muuta selitystä en keksi sille, että Binotto saa edelleen tallipäällikkönä jatkaa.
 
Mutta toisaalta mielenkiintoista huomata, miten vanhan kansan mahtitallit Williams, McLaren ja Ferrari on suossa tai ainakin vähän rämpii, kun samaan aikaan nuoremmat tallit Red Bull, Mersu ja nyttemmin RP on noussut kärkikahinoihin.
 
Mutta toisaalta mielenkiintoista huomata, miten vanhan kansan mahtitallit Williams, McLaren ja Ferrari on suossa tai ainakin vähän rämpii, kun samaan aikaan nuoremmat tallit Red Bull, Mersu ja nyttemmin RP on noussut kärkikahinoihin.
Toisaalta on myös kiva katsoa, kun Williams ja etenkin McLaren ovat tekemässä uutta nousua. McLaren varsinkin tuntuu oikeastaan ihan uudelta tallilta, sillä sen verran uudella tavalla siellä asioita hoidetaan ja meininki on ajoittain mukavan rentoa. McLaren voi hyvinkin nousta lähivuosina kärkikahinoihin. Myös kuljettajakaksikko on siellä ensi vuodesta lähtien sarjan mielenkiintoisin, sekä samalla erittäin laadukas (Norris ja Ricciardo).

Williams on ihan syvimmistä pohjamudista jo noussut, mutta matka on edelleen pitkä.
 
Toisaalta on myös kiva katsoa, kun Williams ja etenkin McLaren ovat tekemässä uutta nousua. McLaren varsinkin tuntuu oikeastaan ihan uudelta tallilta, sillä sen verran uudella tavalla siellä asioita hoidetaan ja meininki on ajoittain mukavan rentoa. McLaren voi hyvinkin nousta lähivuosina kärkikahinoihin. Myös kuljettajakaksikko on siellä ensi vuodesta lähtien sarjan mielenkiintoisin, sekä samalla erittäin laadukas (Norris ja Ricciardo).
Tottahan tuo, Mäkkärin kimpoilu moottorin kanssa vähän kummastuttaa, mutta tosiaan kuskit tekee mielenkiinnon kannalta paljon.

Williams on ihan syvimmistä pohjamudista jo noussut, mutta matka on edelleen pitkä.
Claireahan tuosta alhosta on syytetty, mutta suunta oli jo alaspäin ennenkin ja nyt potentiaalinen nousukin tulee Clairen aikana.
 
FIA laittaa lisää painetta talleille. Kaikilta moottorivalmistajilta on pyydetty tarkat tiedot ERS:stä CAD ja piirikaaviokuvia myöten. Tallien pitää varautua myös fyysisiin tarkistuksiin.

 
Mikäli uutinen pitää paikkansa niin Mercedes voi myös saada rangaistuksen mutta en tiedä miten säännöt menee siinä jos annetaan dataa ja 60% tuulitunnelimalli autosta RP:n käyttöön.

 
Mikäli uutinen pitää paikkansa niin Mercedes voi myös saada rangaistuksen mutta en tiedä miten säännöt menee siinä jos annetaan dataa ja 60% tuulitunnelimalli autosta RP:n käyttöön.

Jonnet ei muista kun McLaren menetti kaikki kauden 2007 pisteet ja sai 100M$ sakkoja.
 
Jonnet ei muista kun McLaren menetti kaikki kauden 2007 pisteet ja sai 100M$ sakkoja.
Virkistetään sitten näiden muistia. Mikäli muistan oikein niin kyseessä oli vakoiluskandaali josta McLaren sai nuo rangaistukset mitkä sanoit. Tämä talli siis vakoili Ferrarilta asioita. Tietääkeni rangaistukseen kuului se että Hamilto ei saanut voittaa maailmanmestaruutta mikä talli haluaa pysyä mukana sarjassa. Näin sitten tuli McLarenin vaihteistoon "vikaa" kuten myös se Kiinan varikkosuoran ulosajo ja muuan Kimi Räikkönen vei mestaruuden.
 
Viimeksi muokattu:
Ferrarin työntekijä (Nigel Stepney) otti yhteyttä ystäväänsä, joka oli töissä McLarenilla pääsuunnittelijana (Mike Coughlan). Homma meni siinä vaiheessa mönkään, kun Coughlan pisti vaimonsa skannaamaan Stepneyltä saadut Ferrarin dokumentit. Vaimohan ei jaksanut niitä ruveta itse skannailemaan, vaan ulkoisti homman kopiointiliikkeelle :facepalm:

Kyseisen liikkeen työntekijä sattui olemaan kova Ferrari-fani ja ilmoitteli Maranelloon että nyt on arkaluonteisia papereita liikenteessä.

Sittemmin Stepney kuoli auto-onnettomuudessa (:think:) ja Coughlan on nykyään Nascar-touhuissa mukana.
 
Ferrarin työntekijä (Nigel Stepney) otti yhteyttä ystäväänsä, joka oli töissä McLarenilla pääsuunnittelijana (Mike Coughlan). Homma meni siinä vaiheessa mönkään, kun Coughlan pisti vaimonsa skannaamaan Stepneyltä saadut Ferrarin dokumentit. Vaimohan ei jaksanut niitä ruveta itse skannailemaan, vaan ulkoisti homman kopiointiliikkeelle :facepalm:

Kyseisen liikkeen työntekijä sattui olemaan kova Ferrari-fani ja ilmoitteli Maranelloon että nyt on arkaluonteisia papereita liikenteessä.

Sittemmin Stepney kuoli auto-onnettomuudessa :)think:) ja Coughlan on nykyään Nascar-touhuissa mukana.

Alonso oli myös täysillä messissä mutta F1:en imago ei olisi kestänyt jos olisi kärähtänyt.

Mitä @jukkis2000 luulet mitä mieltä Mercedes yhtiö on siitä että heidän tietoa (käytännössä koko auto tuulitunneli dataa myöten) on valunnut jonkun toimesta RP:lle? Veikkaan että ei kovin innoissaan.

Vedetään mutkat kunnolla suoriksi ja folio hattu päähän. Wolff on pääjehuna luotettavine miehineen toimittanut mersun tietoja RP:lle jotta tallista saadaan kilpailukykyinen. Kun kausi loppuu niin Wolff ilmoittaa että jättää Mersun ja siirtyy vetämään Aston Martinin projektia ex-racing pointille. Mukana siirtyy nämä luottoratsut, luonnollisesti. Messiin tulee Vettel joka on myös tietoinen tästä liikkeestä, muutenhan hän ei koskisi pitkällä tikullakaan RP:en. Hän myös pääsee rahoihin kiinni.

Sellainen pikku detaili tähän loppuun. Tobias Moers johti Mersun AMG divisionaa 31.3.2020 saakka. 1.4.2020 hän aloitti, yllätys yllätys Aston Martinin toimitusjohtajana ;)
 
Tietääkeni rangaistukseen kuului se että Hamilto ei saanut voittaa maailmanmestaruutta mikä talli haluaa pysyä mukana sarjassa. Näin sitten tuli McLarenin vaihteistoon "vikaa" kuten myös se Kiinan varikkosuoran ulosajo ja muuan Kimi Räikkönen vei mestaruuden.
Vieläkö tätä salaliitto sontaa joku jaksaa muistella/toistella?
 
McLaren menetti tallipisteet, ei kuljettajien pisteisiin koskettu.
On kyl muutenkin tuuheaa salaliittoteoriaa
 
Alonso oli myös täysillä messissä mutta F1:en imago ei olisi kestänyt jos olisi kärähtänyt.

Mitä @jukkis2000 luulet mitä mieltä Mercedes yhtiö on siitä että heidän tietoa (käytännössä koko auto tuulitunneli dataa myöten) on valunnut jonkun toimesta RP:lle? Veikkaan että ei kovin innoissaan.

Vedetään mutkat kunnolla suoriksi ja folio hattu päähän. Wolff on pääjehuna luotettavine miehineen toimittanut mersun tietoja RP:lle jotta tallista saadaan kilpailukykyinen. Kun kausi loppuu niin Wolff ilmoittaa että jättää Mersun ja siirtyy vetämään Aston Martinin projektia ex-racing pointille. Mukana siirtyy nämä luottoratsut, luonnollisesti. Messiin tulee Vettel joka on myös tietoinen tästä liikkeestä, muutenhan hän ei koskisi pitkällä tikullakaan RP:en. Hän myös pääsee rahoihin kiinni.

Sellainen pikku detaili tähän loppuun. Tobias Moers johti Mersun AMG divisionaa 31.3.2020 saakka. 1.4.2020 hän aloitti, yllätys yllätys Aston Martinin toimitusjohtajana ;)
Veikkaan että Toto Wolff ei saa jatkopahvia. On siinä aika häikäilemätön pomo mikäli on tällä tavalla toiminut.

Sitten @Emeron kunhan mainitsin asiasta. Jos se oli salaliitto niin antaa olla sitten. Kai täällä vielä saa kertoa sellaista jonka on lukenut medialta?
 
Veikkaan että Toto Wolff ei saa jatkopahvia. On siinä aika häikäilemätön pomo mikäli on tällä tavalla toiminut.

Sitten @Emeron kunhan mainitsin asiasta. Jos se oli salaliitto niin antaa olla sitten. Kai täällä vielä saa kertoa sellaista jonka on lukenut medialta?
Ei siitä missään mediassa ole faktapohjaisesti uutisoitu. Saahan siitä puhua, mutta ihmetellä täytyy, että joku jaksaa näin pitkän tauon jälkeen jauhaa salaliittoteorioista, joille ei ole mitään todisteita olemassa. Ainakin olisi suositeltavaa tehdä selväksi, että mistään faktasta ei ole kyse, kun tuosta mainitsee.

Mutta tuntuu sulle muutenkin nämä salaliittoteoriat uppoavan. Onhan se nyt äärimmäisen epätodennäköistä, että Wolff olisi siellä kulisseissa tuollaista touhunnut.
 
Viimeksi muokattu:
Ei siitä missään mediassa ole faktapohjaisesti uutioitu. Saahan siitä puhua, mutta ihmetellä täytyy, että joku jaksaa näin pitkän tauon jälkeen jauhaa salaliittoteorioista, joille ei ole mitään todisteita olemassa. Ainakin olisi suositeltavaa tehdä selväksi, että mistään faktasta ei ole kyse, kun tuosta mainitsee.

Mutta tuntuu sulle muutenkin nämä salaliittoteoriat uppoavan. Onhan se nyt äärimmäisen epätodennäköistä, että Wolff olisi siellä kulisseissa tuollaista touhunnut.
Taas kerran meni väärin. Ei nämä minulle uppoa. Ottaisin mielelläni tiedot suoraan McLarenilta, Ferrarilta, Mercedekseltä, RP:ltä ja FIA:lta jos se olisi mahdollista. Joko nyt täällä tajuttiin että olen edelleen uutisten varassa.
 
Taas kerran meni väärin. Ei nämä minulle uppoa. Ottaisin mielelläni tiedot suoraan McLarenilta, Ferrarilta, Mercedekseltä, RP:ltä ja FIA:lta jos se olisi mahdollista. Joko nyt täällä tajuttiin että olen edelleen uutisten varassa.
Medialukutaito lienee sitten se ongelma tässä. Pitäisi erottaa faktat ja huhut, yms. faktoihin perustumattomat teoriat.
 
Alonso oli myös täysillä messissä mutta F1:en imago ei olisi kestänyt jos olisi kärähtänyt.

Mitä @jukkis2000 luulet mitä mieltä Mercedes yhtiö on siitä että heidän tietoa (käytännössä koko auto tuulitunneli dataa myöten) on valunnut jonkun toimesta RP:lle? Veikkaan että ei kovin innoissaan.

Vedetään mutkat kunnolla suoriksi ja folio hattu päähän. Wolff on pääjehuna luotettavine miehineen toimittanut mersun tietoja RP:lle jotta tallista saadaan kilpailukykyinen. Kun kausi loppuu niin Wolff ilmoittaa että jättää Mersun ja siirtyy vetämään Aston Martinin projektia ex-racing pointille. Mukana siirtyy nämä luottoratsut, luonnollisesti. Messiin tulee Vettel joka on myös tietoinen tästä liikkeestä, muutenhan hän ei koskisi pitkällä tikullakaan RP:en. Hän myös pääsee rahoihin kiinni.

Sellainen pikku detaili tähän loppuun. Tobias Moers johti Mersun AMG divisionaa 31.3.2020 saakka. 1.4.2020 hän aloitti, yllätys yllätys Aston Martinin toimitusjohtajana ;)
Alonso oli täysillä mukana joo, kun uhkasi paljastaa koko homman, kun oli sitä mieltä, että talli suosii Hämistä. Mäkki ei oikeastaan virallisesti hyötynyt tai käyttänyt kyseistä dataa, mutta Ron Dennis joutui myöntämään, että olivat saaneet enemmän tietoja Ferrarilta, koska rotta Alonso kiristi sillä tallia, varsinaisen tutkinnan jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 706
Viestejä
4 563 315
Jäsenet
75 011
Uusin jäsen
Pro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom