F1-kausi 2020

Kiva Hamille, mutta ketään ei kiinnosta, että hän pääseee ajamaan.
Pettymys Russelelille, joka oisi ansainnnut toisen makun...
 
Ei passaa hävitä Bottakselle, ku sehän on kuulema aivan surkee kuski. :p Sairasloma-korttiahan voi aina käyttää.
 
Eli jos Bottas on parempi kuin Hamilton tänä viikonloppuna, logiikan mukaan Russell on parempi kuin Hamilton. "Koska olet juuri niin hyvä kuin viimeinen kisasi".
Ajaa kait se Russell nyt kuitenki vielä yhen kisan? Josta siis tulee se hänen viimeinen kisa jonka mukaan hyvyys määritellään?
 
Jos Bottas pystyy nyt lyömään Hamiltonin niin tilanne menee Haliltonin ongelmaksi.
Tämä vaatii Bottakselta suoriutumista, mutta kaikki on nyt omissa käsissä hänellä.
 
Niin se kausi taas loppuu. Ensin se ei meinannu millään alkaa ja sit se kausi menikin uskomattomalla nopeudella ja kohta se on ohi.

Veikkailin ennen kauden alkua näin

Mersu voittaa tallimestaruuden.
Bottas voittaa kuskimestaruuden. :woot:
Ferrari ja Redbull taistelee kakkospaikasta ja Redbull on toinen.
Verstappen voittaa 5 kilpailua.
Vetteillä menee kasetti lopullisesti sekasin kun Leclerc on useemmin nopeempi. Sen takii ferrari jää kolmanneks, kun siellä sählätään ja kisaillaan liikaa keskenään.
Kimin paras sijoitus on 4.
Salaa toivon, että Mclaren ottaa yhden yllätysvoiton... mutta renaultin moottori on kyllä kokokauden sellanen roska, että tuskin voittaa kuitenkaan.
Realistisempi yllätysvoittaja on sitten Albon.
-
-
Willimas on viiminen.

- Mersu voitti, toki ei mikään yllätys.
- Bottas ei voittanu, eikä sekään ollu niinkään yllätys, vaikka toivoin, että Bottas olis nostanu tasoa. Ei nostanu. edit: aika paljon epäonnea ollu mukana myös.
- RedBull on toinen, mutta ei taistellu Ferrarin kanssa ja Ferrari on kuudes. RedBullin toinen sija ei oo yllätys, Ferrarin kuudes sija on.
- Verstappen ei voitanu viittä kilpailua, vaan toistaiseksi yhden.
- Leclerc on ollu nopeempi ja Vettel vaihtaa tallia, eli kai se kasetti meni sitten sekaisin. :D
- Räikkösen paras sijoitus toistaiseksi on ollu 9. Tuskin paranee enää. Luulin, että Ferrarin moottori olis ollu parempi, ei ollut.
- McLaren ei ottanu yllätysvoittoa, vaan sen otti AlphaTauri, eikä Albon ollu yllätysvoittaja, vaan Gasly.
- Williams on viiminen. Ei sekään nyt yllätyksenä varmaan kenellekään tullu.

Ensi vuonna sitten paremmat ennustukset! :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Binotto syyttää epäsuorasti Marchionnea Ferrarin moottorihuijauksesta:

Binotto on ihan pelle kaveri joka ei tajua johtamisesta yhtään mitään. Hyvä suunnittelija kyllä mutta olisi jättänyt johtamisen niille jotka sen osaa. Hänen johtamansa Ferrari on ollut vapaapudotuksessa eikä loppua näy.
 
Binotto on ihan pelle kaveri joka ei tajua johtamisesta yhtään mitään. Hyvä suunnittelija kyllä mutta olisi jättänyt johtamisen niille jotka sen osaa. Hänen johtamansa Ferrari on ollut vapaapudotuksessa eikä loppua näy.
Arrivabene oli johtajuudessa timanttia. Hyvään suoritukseen riitti, että istui tuolillaan. Hän ei jättänyt työtä siihen, vaan tuki työntekijöitä ja kuskeja inhimillisellä lämmöllä. Tuloksia tuli, mutta se oli toissijaista. Seuraus ilosta peliin. Marchionne söi sen ilon aamupalakseen ja tässä ollaan. Harry Potter ei tajua tiimipelistä senkään vertaa, että olisi hiljaa aiemmista virheistä vaan päinvastoin siirtää vastuuta jota oli aluksi kovin mielellään ottamassa.
 
Arrivabene oli johtajuudessa timanttia. Hyvään suoritukseen riitti, että istui tuolillaan. Hän ei jättänyt työtä siihen, vaan tuki työntekijöitä ja kuskeja inhimillisellä lämmöllä. Tuloksia tuli, mutta se oli toissijaista. Seuraus ilosta peliin. Marchionne söi sen ilon aamupalakseen ja tässä ollaan. Harry Potter ei tajua tiimipelistä senkään vertaa, että olisi hiljaa aiemmista virheistä vaan päinvastoin siirtää vastuuta jota oli aluksi kovin mielellään ottamassa.
Itseä harmittaa ihan vietävästi se että Arrivabenen neljä vuotta rakentama Ferrari vedettiin Marchionnen toimesta roskikseen just sillä hetkellä kun Ferrari oli ottamasta viimeistä askelta ykköseksi.
 
Itseä harmittaa ihan vietävästi se että Arrivabenen neljä vuotta rakentama Ferrari vedettiin Marchionnen toimesta roskikseen just sillä hetkellä kun Ferrari oli ottamasta viimeistä askelta ykköseksi.
Miten Marchione tuohon liittyy, eikös se ole jo kuollut ukko?
 
Miten Marchione tuohon liittyy, eikös se ole jo kuollut ukko?
Marchionne halusi palavasti Leclercin Ferrarille jopa kesken 2018 kauden, Mauri puolusti Kimiä. Molemmat sai kenkää. Siitä homma lähti purkautumaan.

Marchionne panosti myös isosti Alfaan ja Ferrarin huipputekijöitä heitettiin sinne. Sen jälkeen joitain tyyppejä on kutsuttu takaisin mutta luottamus on menetetty.
 
Milloinkohan Ferrari on viimeksi sijoittunut yhtä huonosti valmistajien tilastossa? En äkkiseltään löytänyt tilastoa aiheesta.
 
Milloinkohan Ferrari on viimeksi sijoittunut yhtä huonosti valmistajien tilastossa? En äkkiseltään löytänyt tilastoa aiheesta.
En tiedä pitääkö tieto paikkansa
 
En tiedä pitääkö tieto paikkansa
Vuonna 1980 Ferrari näköjään tuli vasta kymmenenneksi, ja pisteitä kertyi vain 8 kappaletta. Silloin tosi pisteitä annettiin vain kuuden kärjelle. Seuraavalla kaudella sijoitus oli sentään jo viides.
 
1980 Ferrari oli liikenteessä auttamattoman vanhanaikasella 312T:llä (kyllä, sen saman auton jatkokehitelmä jolla Niki Lauda ajoi aikanaan). Sanomattakin selvää, että viidessä vuodessa tapahtui aika paljon kehitystä etenkin aerodynamiikassa ja Ferrari ei pysynyt millään Cosworthilla varustettujen kilpailijoidensa perässä. Ja moottorikin oli epäluotettava. Ainoa ei-Ford talli top 10:ssä oli Rellu. Ne muut kaksi eli Ferrari ja Alfa kunniakkaasti sijoilla 10. ja 11. sekä muuan Keke Rosberg sijoittui kummankin Ferrari-kuskin edelle MM-sarjassa :D
 

Kimi Räikkösen suoritus Portugalin GP:n ensimmäisellä kierroksella noteerattiin FIAn palkintogaalassa.

Räikkönen starttasi Portimaon radalla ajettuun kilpailuun 16. lähtöruudusta. Hän nousi ensimmäisen kierroksen aikana seitsemänneksi ja heti pian toisen kierroksen alkaessa kuudenneksi.
Räikkönen oli kärkikymmenikön ulkopuolella ainoa kuljettaja, joka aloitti kilpailun pehmeällä renkaalla. Rengasvalinta osoittautui oikeaksi, sillä Portimãon radalla tihkusi kilpailun alkaessa vettä, ja pehmeä rengas toimi näissä olosuhteissa huomattavasti keskikovaa paremmin.
Räikkösen nousu palkittiin FIAn gaalassa Action of the Year -palkinnolla, kauden mahtavimpana hetkenä. Voittaja valittiin maailmanlaajuisella yleisöäänestyksellä.

Olihan se kyllä huikee suoritus! :tup:
 
Stupid sexy Ferrari drivers...

inlgv58x71661.jpg
 
Hyvin on kypsynyt Grosjeanin kämmenselät, jos vieläki tolta näyttää. Ei ihme, että vähä "löyhytteli" käsiään siinä, ku turva-autolle juoksi.
edit: pistetään nyt kuite spoilereihin, nii ei silmille tule. Ei oo mitää core-kamaa kuite:

 
Hyvin on kypsynyt Grosjeanin kämmenselät, jos vieläki tolta näyttää. Ei ihme, että vähä "löyhytteli" käsiään siinä, ku turva-autolle juoksi.
edit: pistetään nyt kuite spoilereihin, nii ei silmille tule. Ei oo mitää core-kamaa kuite:



Siinä oli turha unelmoidakan osallistumisesta Abu Dhabin kilpailuun kun on tosiaan tuon näköistä vieläkin
 
Selittäkääpä, miksi Perez sai aikarangaistuksen kun liukasteli turva-auton takana ja palas omalle paikalleen. Kimi taas sai aika rangaistuksen kun liukasteli turva-auton takana ja ei palanut paikalleen.

EDIT: Oho väärään threadiinm meni. Pahoittelut.
 
Viimeksi muokattu:
Selittäkääpä, miksi Perez sai aikarangaistuksen kun liukasteli turva-auton takana ja palas omalle paikalleen. Kimi taas sai aika rangaistuksen kun liukasteli turva-auton takana ja ei palanut paikalleen.
Perezin tapaus oli normaalin turva-autotilanteen aikana jolloin ei saa ohittaa. Räikkösen tilanne taas oli punaisten lippujen jälkeinen turva-auton takaa tehtävä kisan uusintalähdön "lämmittelykierros" johon ilmeisesti pätee sama sääntö kun normaaliin starttiin. Eli kuskin pitää ottaa oma paikkansa viimeistään ennen turva-autolinjaa,jos tuo ei onnistu pitää ajaa varikolle ja lähtä muiden perästä.

Normaali rangaistus siis tuosta olisi 10s stop & go, mutta nyt kisan jälkeen annettuna +30s loppuaikaan joka suurinpiirtein menee kyseiseen rankun kärsimiseen.

Idioottimaisia sääntöjä kyllä.

Ja väärä lankakin vielä :)
 
Viimeksi muokattu:
Perezin tapaus oli normaalin turva-autotilanteen aikana jolloin ei saa ohittaa. Räikkösen tilanne taas oli punaisten lippujen jälkeinen turva-auton takaa tehtävä kisan uusintalähdön "lämmittelykierros" johon ilmeisesti pätee sama sääntö kun normaaliin starttiin. Eli kuskin pitää ottaa oma paikkansa viimeistään ennen turva-autolinjaa,jos tuo ei onnistu pitää ajaa varikolle ja lähtä muiden perästä.

Normaali rangaistus siis tuosta olisi 10s stop & go, mutta nyt kisan jälkeen annettuna +30s loppuaikaan joka suurinpiirtein menee kyseiseen rankun kärsimiseen.

Idioottimaisia sääntöjä kyllä.

Ja väärä lankakin vielä :)

on kyllä, ja kun Salolta kysytään ens lähetyksessä niin puolustelee tietenkin sääntöjä. Oli muuten Salon kirja 2 euroo akateemisessa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 128
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom