Viimeksi kun tarkistin niin kisa saa kestää maksimissaan kaksi tuntia . No ei, hyvä että erikoinen aikataulu pakottaa kokeilemaan jotain uutta.kisa on tiivistetty kaksipäiväiseksi
Viimeksi kun tarkistin niin kisa saa kestää maksimissaan kaksi tuntia . No ei, hyvä että erikoinen aikataulu pakottaa kokeilemaan jotain uutta.kisa on tiivistetty kaksipäiväiseksi
Saisi tulla tavaksi, yhdet harkat ennen aika-ajoja/kisaa, ja jotta geneerisemmälle testaamiselle jää jotain aikaa niin vaikka testisessio kisan jälkeen kun kamoja ei ole vielä pakattu.Imola viikonloppu tulee olemaan aika villi, kisa on tiivistetty kaksipäiväiseksi ja kuskit ajavat vain yhdet harjoitukset lauantaina ennen aika-ajoja.
Drivers to face unique challenge at Imola as organisers confirm race will have only one practice session | Formula 1®
The teams and driver will get just one 90-minute practice session on Saturday morning to dial in their cars ahead of qualifying.www.formula1.com
Tuohan saattaa olla hyvä testi tiivistetympään kisaviikonloppuun... Eikös osa tiimeistä/kuskeista ole tätä toivonutkin?Imola viikonloppu tulee olemaan aika villi, kisa on tiivistetty kaksipäiväiseksi ja kuskit ajavat vain yhdet harjoitukset lauantaina ennen aika-ajoja.
Näitähän on aivan turha tuijottaa, tuo (Amazonin tarjoama) data ei pidä lähes koskaan paikkaansa.Se tv:ssä nähty Pirellin data tai ennustus näytti kyseiseeen renkaaseen 10% olevan jäljellä.
Oma mutu on että tuossa grafiikassa oli vielä virheellisesti hamilton vaikka tarkoitettiin bottasta.Näitähän on aivan turha tuijottaa, tuo (Amazonin tarjoama) data ei pidä lähes koskaan paikkaansa.
Libertyhän haluaisi tehdä tuosta vakion, kuluja vähentämään. Ei vaan tainnut talleille kelvata.Imola viikonloppu tulee olemaan aika villi, kisa on tiivistetty kaksipäiväiseksi ja kuskit ajavat vain yhdet harjoitukset lauantaina ennen aika-ajoja.
Drivers to face unique challenge at Imola as organisers confirm race will have only one practice session | Formula 1®
The teams and driver will get just one 90-minute practice session on Saturday morning to dial in their cars ahead of qualifying.www.formula1.com
Kyllä siinä Hamiltonia myös tarkoitettiin. Tuossahan Bottaksen rengas on jo rikki, jolloin tuo grafiikka näyttäisi 0%.Oma mutu on että tuossa grafiikassa oli vielä virheellisesti hamilton vaikka tarkoitettiin bottasta.
Kuvattu auto oli Bottas
No jäljellä olevaa pitoahan siinä kuvataan, eikä aikaa renkaan puhkeamiseen. Hyvät ja turvalliset kisarenkaat olisivat sellaiset, että pitävä kumi kuluu pois ja sen alla on saippuanliukas, mutta kestävä kivikova kumi. Eli ei puhkeamisriskiä, mutta jossainkohtaa pito heikkenee reilusti.Muistaakseni viime kaudella nuo oli monesti 10% ja tämä tarkoitti vain liukastelua radalla. Onko Silverstone jotekin vaativampi renkaan rakenteelle ja/tai pitoa löytyy vaikka rengas lähes puhki?
Edelleen kannattaa muistaa, että tv-ruudun prosentit eivät ole oikeaa dataa, vaan lähinnä valistunutta arvailua. Sen perusteella ei kannata tehdä suuria johtopäätöksiä mistään.Muistaakseni viime kaudella nuo oli monesti 10% ja tämä tarkoitti vain liukastelua radalla. Onko Silverstone jotekin vaativampi renkaan rakenteelle ja/tai pitoa löytyy vaikka rengas lähes puhki?
Ei tietenkään ja usein nuo pienet prosentit muuttuivat muutamassa kierroksessa suuremmiksi. Tarkoitin vain, että viime kaudella pito hävisi täysin eikä mitään puhkeamisia tullut. Nyt pidon puute ei näkynyt radalla kovinkaan selvästi, mutta renkaat silti puhkesivat.Edelleen kannattaa muistaa, että tv-ruudun prosentit eivät ole oikeaa dataa, vaan lähinnä valistunutta arvailua. Sen perusteella ei kannata tehdä suuria johtopäätöksiä mistään.
Koska ongelma oli rungossa eikä kulutuspinnassa.Nyt pidon puute ei näkynyt radalla kovinkaan selvästi, mutta renkaat silti puhkesivat.
Sitä juuri tuossa alkuperäisessä viestissä kysyin eli onko Silverstone jotenkin vaativampi rata renkaan rakenteelle(/rungolle)?Koska ongelma oli rungossa eikä kulutuspinnassa.
Muistaakseni viime kaudella nuo oli monesti 10% ja tämä tarkoitti vain liukastelua radalla. Onko Silverstone jotekin vaativampi renkaan rakenteelle ja/tai pitoa löytyy vaikka rengas lähes puhki?
eikös tuolla ole ne mäkkets&pekkets -mutkat siinä, jotka ajetaan "täysillä"?Sitä juuri tuossa alkuperäisessä viestissä kysyin eli onko Silverstone jotenkin vaativampi rata renkaan rakenteelle(/rungolle)?
Aikalailla yksi-yhteen ne menee, eli rata on yhtälailla raskas renkaalle kokonaisuutena ja renkaan runko kuuluu tähän. Silverstonelle ominaista on lähinnä se, että yksi neljästä renkaasta rasittuu selvästi muita enemmän, joka luo omat ongelmatekijänsä. Toki yhden eturenkaan rasittuminen muita enemmän ei ole outoa muillakaan radoilla, mutta tämä hieman korostuu Silverstonessa.Sitä juuri tuossa alkuperäisessä viestissä kysyin eli onko Silverstone jotenkin vaativampi rata renkaan rakenteelle(/rungolle)?
FIA kertoo päätöksessään olevansa Renault'n protestin kannalla ja langettaneensa Racing Pointille yhteensä 400 000 dollarin sakot kauden toisesta osakilpailusta, Steiermarkin GP:stä. Tämän lisäksi Racing Pointilta vähennetään 15 pistettä valmistajien MM-sarjasta.
FIAn tuomio tuli! Mercedeksen kopioinnista syytetty Racing Point menettää MM-pisteitä – talli tuomittiin myös sakkoihin
FIA on saanut valmiiksi tutkimuksensa Racing Pointin RP20-autosta. Renault teki autosta protestin kolmena peräkkäisenä GP-viikonloppuna, koska he katsovat Racing Pointin kopioineen Mercedeksen viime vuoden W10 -auton sääntöjenvastaisesti.www.mtvuutiset.fi
Katsotaan lähteekö Renault hakemaan kovempaa tuomiota, tuohan on vain pieni läpsäytys ranteelle.Renaultin protesti meni läpi ellei RP:lla ole vielä jotain sanottavaa.
eh.. eli Talli on kopioinut sääntöjen vastaisesti ja ajanut sillä autolla kisaa protestoinnin jälkeen kolme kisaa, niin ainoastaan ekasta menettää pisteet, mutta jälkimmäisistä kahdesta ei, koska FIAn päätöksenteossa on kestänyt aikaa..Renaultin protesti meni läpi ellei RP:lla ole vielä jotain sanottavaa.
Vähän erikoinen joo, mut liittyykö siihen, että missä kisassa protesti on tehty? Ei mitää hajua.. Sehän on selvää, etteivät enää voi samaa osaa käyttää, koska protesteja tulis lisää. edit: mistähän toi 15 pistettä on keksitty? edit2: 7,5pistettä per auto tallipisteistä oli fian sivuilla tarkennettuna F1 - Renault Protest Decisioneh.. eli Talli on kopioinut sääntöjen vastaisesti ja ajanut sillä autolla kisaa protestoinnin jälkeen kolme kisaa, niin ainoastaan ekasta menettää pisteet, mutta jälkimmäisistä kahdesta ei, koska FIAn päätöksenteossa on kestänyt aikaa..
The Stewards acknowledge that since the RBDs are compliant with the 2020 FIA F1 Technical Regulations, it is not realistic to expect Racing Point to re‐design or re‐engineer the BDs in a way that would effectively require them to "unlearn" what they already know," said the FIA.
"Therefore, the penalty imposed is intended to penalise the potential advantage Racing Point may have accrued in the BD design process which resulted in the use of LPs which were not designed by it."
Racing Point loses 15 points, gets €400k fine after Renault wins F1 protest
Racing Point käyttää myös mersun tiloja ja tuulitunnelia. Onhan tuolla taustalla kaikennäköistä kuviota, Toto Wolff sijoitti Aston Martiniin ja ensi vuonna Racing point vaihtaa nimensä Aston Martiniksi."F1 news: Racing Point docked points as Renault wins protest
www.motorsport.com
In its statement, the FIA said that it did not accept Racing Point's arguments that it had designed the brake ducts from scratch.
It revealed that Racing Point had taken delivery of a complete set of Mercedes 2019 brake ducts on January 6.
"
öö?? Mersu lähettelee osiaan tosta vaan??
Mersu myi niitä osia, koska viime vuoteen asti ko. osien ostaminen ja myyminen oli sallittua.F1 news: Racing Point docked points as Renault wins protest
www.motorsport.com
"
In its statement, the FIA said that it did not accept Racing Point's arguments that it had designed the brake ducts from scratch.
It revealed that Racing Point had taken delivery of a complete set of Mercedes 2019 brake ducts on January 6.
"
öö?? Mersu lähettelee osiaan tosta vaan??
Ferrari kärsii tänä vuonna siitä, että se ei enää huijaa, niin tottakai pitää käydä muiden kimppuunF1 news: Ferrari to appeal FIA’s Racing Point ruling
www.motorsport.com
Aika hauskaa että Ferrari on se ensimmäinen tiimi joka haluaa selvyyttä asiaan
Öh? Ferrari sai pitää sääntöjen vastaisen moottorinsa koko viime kauden, eikä sitä rangaistu mitenkään. Eikä nyt ole kyse siitä, että RP olisi kopioinut koko auton, vaan ainoastaan yhdet osat, jotka vielä viime kaudella sai ostaa toiselta tallilta.Ymmärrän täysin Ferrarin pointin tuossa valituksessa. Heidän moottorihuijauksensa torpattiin. Nyt sitten RP kopioi koko auton. Uskoisin että Ferrari hakee tuossa linjaa sille mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä. Jos kerran kokonaisen auton saa kopioida ja se maksaa 400 000$ ylimääräistä. Kai se nyt on järkevä myös tehdä.
En ota kantaa tuohon mitä McLaren mukaa tuloon mutta ymmärrän miksi tallit eivät hyväksy RP:n autoa. Kuten Oikarinen sanoi niin tallit säästävät jos kolme kehittää autoja ja muut kopioi. Ei tässä ole mitään järkeä.
Huhujen mukaan FIA oli vain varma että se rikkoo sääntöjä mutta eivät osanneet todistaa miten, Ferrari vain valitsi että riski että keksisivät miten ei ole sen arvoinenÖh? Ferrari sai pitää sääntöjen vastaisen moottorinsa koko viime kauden, eikä sitä rangaistu mitenkään. Eikä nyt ole kyse siitä, että RP olisi kopioinut koko auton, vaan ainoastaan yhdet osat, jotka vielä viime kaudella sai ostaa toiselta tallilta.
Ferrarin viime kauden moottori oli paljon isompi sääntörikkomus, kuin mikään mitä RP on tällä kaudella tehnyt.
Nythän tallit ihmettelevät vain rangaistusta, kun siinä tavallaan todetaan että samanaikaisesti sääntöjä on rikottu ja ei ole rikottu. Selkeyttä tuohon lähinnä halutaan, jotta tallit tietävät jatkossa, että mitä saa tehdä ja mitä ei.
Alfa– Lopussa oli pitoa, mutta täristi niin kauheasti, että oli pakko hidastaa suorilla, ettei jotain osia lähde irti.
Eikö tuo Alfa ole vähän sellainen Early Access -formula-auto?Kimi Räikkösen kommentti kertoo kaiken siitä, miten surkealla autolla konkari ajaa: ”Oli pakko hidastaa suorilla”
Kimi Räikkösen auto oli Silverstonessa sitä tasoa, ettei suomalainen uskaltanut ajaa edes suorilla lämä pohjassa.www.iltalehti.fi
Alfa
Alpha-versioEikö tuo Alfa ole vähän sellainen Early Access -formula-auto?
Meitä eli katsojia varten ne siellä rinkiä kiertävät, ja me saadaan arvostella jos siltä tuntuu. Kyllä esim jalkapallossa saavat pelaajat kovaakin arvostelua, mutta luulis sen kestävän monien miljoonien palkalla ja lähtökohtaisesti faneja kuitenkin enemmän kuin arvostelijoitaKaikille trollipettereille olisi kiva järjestää joku karting kisa, jossa aika-ajoon annetaan uudet renkaat ja kisaan lähes kankailla olevat renkaat. Siinä olisi kiva huutaa vieressä, että miten helvetissä ajotaito loppui kisassa kesken ja miksi et ajanut kovempaa.
Öö, ainakin nuo muutamat edellä olevat kommentit kohdistuvat kaikki autoon, ei kuljettajaan...Kaikille trollipettereille olisi kiva järjestää joku karting kisa, jossa aika-ajoon annetaan uudet renkaat ja kisaan lähes kankailla olevat renkaat. Siinä olisi kiva huutaa vieressä, että miten helvetissä ajotaito loppui kisassa kesken ja miksi et ajanut kovempaa.
Iltapaskan kommentteja lukiessa tormää jo hienouksiin. Kyllä itsekin saan päivässä renkaat piloille väärällä paineella, vaikka muuten kestäisi vuoden radalla. Ylikuumentuminen tuhoaa renkaat nopeasti, vaikka ei se trollaaja/normaaleja renkaita käyttävä henkilö sitä ymmärrä tai halua ymmärtää. Paineita ei voinut laskea viikonloppuna normaaleiksi, jolloin paineet nousi liikaa ja renkaat suli eräiltä, jos vauhtia meinasi pitää. Aika-ajoissa myös soft nosti liikaa paineita, kun nopein aika ei tullut sillä. "Ajais kovempaa niin ei tarvisi selitellä", täällähän ollaan sentään asioista enemmän perillä.Öö, ainakin nuo muutamat edellä olevat kommentit kohdistuvat kaikki autoon, ei kuljettajaan...
Sietäis Alfa Romeo "vuokrata" viimekauden Ferrari, kun kerran nuhteilla ja leasing maksuilla selviää. Ei tartteis ajaa tommosella pomppulinnalla, mistä voi lentää osat irti - kun ei ole laite nähnytkään balanssia.Dafuck.. Racing Point jatkaa osien käyttöä ja FIA ei osaa tehdä muuta kuin nuhdella..
F1:n hämärä kopiointikohu saa uusia kierroksia – FIA:n tuomaristo antoi nyt ”nuhtelut”
Min en ymmarra, nyt Fia vähän rotia siihen touhuun prkl.