- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 615
Kysyin tästä FIA:lta mutta ei ole tullut vielä vastausta.
Venäjä = Euraasia = kolme toteutuu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kysyin tästä FIA:lta mutta ei ole tullut vielä vastausta.
Mut sutsi-satsiahan ei ole vielä varmistettu muutenkaan.Venäjä = Euraasia = kolme toteutuu
Formula 1 expects the revised 2020 season to have between 15 to 18 races, ending in the Gulf region in mid-December.
Tuossa aika hyvin kiteytettynä, miksi Kimin pitäisi jo tulla pois sieltä itseään nolaamasta.
"The last time #F1 raced at Imola Max was 8, Lando was 6 & Kimi was 5th"
Tarkoitat kai aika hyvin kiteytettynä, miten harvassa oikeasti hyvät kuskit on.Tuossa aika hyvin kiteytettynä, miksi Kimin pitäisi jo tulla pois sieltä itseään nolaamasta.
Kimi oli hyvä kuski. (Kertaalleen jopa maailman paras) Auton kehittäjänä hyvä edelleen. Sitä ei voi kiistää. Mutta kokemus ei täysin kompensoi iän tuomia haasteita. Reaktiot hidastuu vääjäämättä, kun ikää tulee ja perhe lisää varovaisuutta radalla.Tarkoitat kai aika hyvin kiteytettynä, miten harvassa oikeasti hyvät kuskit on.
Niinhän sitä sanotaan, mutta ei se kyllä radalla ole IMO näkynyt ja ennemminkin ollut tilanteita joista tietää että jos Kimin paikalla olisi ollut nuorempi kuski siellä olisi molemmat seinässä eikä ulkona mutkasta turvallisesti kun ajetaan vähän rinta rinnan, korostui tietenkin Ferrarilla kun nyt tuon Alfan vauhti on sarjan paskinta niin ei näy samaan tapaanKimi oli hyvä kuski. (Kertaalleen jopa maailman paras) Auton kehittäjänä hyvä edelleen. Sitä ei voi kiistää. Mutta kokemus ei täysin kompensoi iän tuomia haasteita. Reaktiot hidastuu vääjäämättä, kun ikää tulee ja perhe lisää varovaisuutta radalla.
Totta. Näkisin kuitenkin, että etu on niillä juniorikuskeilla, jotka ovat ajaneet viimeisen 5 vuoden aikana Imolassa alemmissa luokissa (sama pätee Mugelloon). Rataan on kuitenkin tehty pieniä muutoksia 2006 jälkeen.Ja Kimi on myöskin gridin ainoa kuski joka on ajanut ykkösillä kilpaa aikaisemmin Imolassa?
Totta. Näkisin kuitenkin, että etu on niillä juniorikuskeilla, jotka ovat ajaneet viimeisen 5 vuoden aikana Imolassa alemmissa luokissa (sama pätee Mugelloon). Rataan on kuitenkin tehty pieniä muutoksia 2006 jälkeen.
Omasta puolestani saa siellä pyöriä niin kauan kun haluaa, en itse sen nopeampi olisi, vaikka olis merssu alla.Niin kauan kun Räkä on nopeempi ku tallikaveri, ni mun puolesta saa siellä pyöriä.
Ilman muutoksiakin olisi niin muinaisesta asiasta kyse, mutta myös muissa luokissa auto on niin erilainen kuin F1 (max Formula 3 tai vastaava koska F2 luonnollisesti ei myöskään ole radalla ajanut), että koko asia saanee liikaa merkitystä. Milloin muutenkaan olette kuulleet F1-kuljettajan selittäneen hitauttaan sillä ettei tuntenut rataa ennestään.Totta. Näkisin kuitenkin, että etu on niillä juniorikuskeilla, jotka ovat ajaneet viimeisen 5 vuoden aikana Imolassa alemmissa luokissa (sama pätee Mugelloon). Rataan on kuitenkin tehty pieniä muutoksia 2006 jälkeen.
Aika hyvin kiteytettynä myös se, miten nuorena nykyisin hypätään F1 auton rattiin. Olihan Kimikin nuori ja oli silti todella poikkeuksellinen tapaus. Nykyisin jos gridillä nähdään 18-vuotias kisakuski, ei se oikeastaan hetkauta enää ketään.Tuossa aika hyvin kiteytettynä, miksi Kimin pitäisi jo tulla pois sieltä itseään nolaamasta.
Jos tässä joku nyt nolaa itseään niin on peiliin katsomisen paikka silloin.Tuossa aika hyvin kiteytettynä, miksi Kimin pitäisi jo tulla pois sieltä itseään nolaamasta.
Tallikaverien väliset aika-ajot kertoo jotain:Jos tässä joku nyt nolaa itseään niin on peiliin katsomisen paikka silloin.
Tästä olen täysin samaa mieltä. Oikeasti mukava katsoa vakioratojen sijaan jotain muuta. Tallin henkilökunta on kovilla, mutta lajin seuaajille tämä on mukava tilanne, kun kisoja tulee tiuhaan tahtiin.Asiaan ->Tämä uusi kalenteri on ihan mahtavaa piristystä tuohon semi stabiiliin vanhaan kalenteriin. Minusta nuo kaikki kolme voisi jättää kalenteriin ja Hockenheim vielä lisäksi niin avot!
Ymmärrän pointtisi. Mutta eikö kannattaisi verrata mieluummin kisatuloksia? Kaikkihan sen tietää, että aika-ajo ei ole koskaan ollut Kimin vahvuuksia. Kisathan lopulta ratkaisee kuinka paljon saa pisteitä.Tallikaverien väliset aika-ajot kertoo jotain:
2020 Räikkönen 1 - 2 Giovinazzi
2019 Räikkönen 12 - 9 Giovinazzi
2018 Räikkönen 6 - 15 Vettel
2017 Räikkönen 5 - 14 Vettel
2016 Räikkönen 13 - 8 Vettel
2015 Räikkönen 4 - 15 Vettel
2014 Räikkönen 3 - 16 Alonso
2013 Räikkönen 10 - 7 Grosjean
2012 Räikkönen 9 - 10 Grosjean
En nyt nopeasti löytänyt mitään helppoa tilastoa mistä näkisi suoraan per kausi, mutta sun statistiikoilta syö arvoa aika huomattavasti se, että Kimi hävisi jopa mestaruusvuonnaan aika-ajotaiston tallikaverilleen.Tallikaverien väliset aika-ajot kertoo jotain:
2020 Räikkönen 1 - 2 Giovinazzi
2019 Räikkönen 12 - 9 Giovinazzi
2018 Räikkönen 6 - 15 Vettel
2017 Räikkönen 5 - 14 Vettel
2016 Räikkönen 13 - 8 Vettel
2015 Räikkönen 4 - 15 Vettel
2014 Räikkönen 3 - 16 Alonso
2013 Räikkönen 10 - 7 Grosjean
2012 Räikkönen 9 - 10 Grosjean
Tästä olen täysin samaa mieltä. Oikeasti mukava katsoa vakioratojen sijaan jotain muuta. Tallin henkilökunta on kovilla, mutta lajin seuaajille tämä on mukava tilanne, kun kisoja tulee tiuhaan tahtiin.
Kaikki tuolla on kovia kuskeja. Jopa maailman hitain Heikki ja kapteeni JJ ovat olleet niin kovia, ettei ole mitään asiaa koittaa pysyä kyydissä radalla. Ulkolaisia esimerkkejä epäonnistuneista löytyy varmaan pilvin pimein, mutta suomalaisena ei jää nimet mieleen siinä määrin, kuin suomalaisista kuskeista.Ymmärrän pointtisi. Mutta eikö kannattaisi verrata mieluummin kisatuloksia? Kaikkihan sen tietää, että aika-ajo ei ole koskaan ollut Kimin vahvuuksia. Kisathan lopulta ratkaisee kuinka paljon saa pisteitä.
2014 -> Auto oli tehty Alonsolle täysin. Jos yhtään tutkinut asiaa, niin Alonsolla ja Kimillä lähes päinvastaiset ajotyylit, jolloin auto ei sopinut Kimille ollenkaan. Lisätään tähän se fakta, että Alonso on myös erittäin kova kuski.
Vettel on sitten muutoin kova kuski ja aina oli näin ykköskuski. Muuten Kimi on tilastoissa ollut tallikavereitaan parempi kaikki kisat huomioiden. (- Heidfeld)
Tämä nyt ei liity enää mitenkään kauteen 2020, mutta en jaksa kaivaa tilastoja niin pitkältä. Joutuisi laskemaan ihan käsin vuosilta 2001-2009, miten on asiat menneet. Mutta henkilökohtainen mielipiteeni on, että Räikkönen on jo vanha (olen samanikäinen, niin tiedän sanoa, mitä vuodet tekevät), kylläinen (motivaatio ei riitä enää, kun on tarpeeksi saavuttanut) ja varovainen. (liian paljon menetettävää)En nyt nopeasti löytänyt mitään helppoa tilastoa mistä näkisi suoraan per kausi, mutta sun statistiikoilta syö arvoa aika huomattavasti se, että Kimi hävisi jopa mestaruusvuonnaan aika-ajotaiston tallikaverilleen.
Veikkaan että jos katsotaan kaikki Kimin kaudet siellä on enemmän kausia missä on hävinnyt kuin voittanut tallikaverinsa aika-ajoissa myös ennen taukoa
Ja juuri viime kaudellahan Räikkönen tosiaan voitti tallikaverinsa, tämän kauden alussako se ikäraja tuli vastaan?
En kyllä pitäisi Giovinazzille pärjäämistä minään mittatikkuna. Tai se on jonkin sortin mittatikku, jos ei pärjää.Veikkaan että jos katsotaan kaikki Kimin kaudet siellä on enemmän kausia missä on hävinnyt kuin voittanut tallikaverinsa aika-ajoissa myös ennen taukoa
Ja juuri viime kaudellahan Räikkönen tosiaan voitti tallikaverinsa, tämän kauden alussako se ikäraja tuli vastaan?
Häkkinenkin haikaili jossain vaiheessa takaisin formuloiden rattiin, mutta sapattivuosien jälkeisissä testiajoissa vauhtia ei enää ollut entiseen malliin, joten jäi paluu tekemättä.Minun mielipiteeni on, että olisi aika jo jättää kisaaminen muille. Häkkinen teki aivan loistavan ratkaisun ja siirtyi syrjään ajoissa. Hänet muistetaan aina maailman nopeimpana miehenä piestyään kaikkien aikojen kuskiksi noteeratun Schumacherin ja vielä kahdella kaudella. Ja siten en ymmärrä Schumacherin paluuta. Rahaa oli ja kaikki mahdollinen oli jo saavutettu. Miksi piti palata menettämään se kaikki kunnioitus. Schumista vielä analyysinä, että palatessaan se ei ollut enää semmoinen kokovartalokyrpä kuin alkuaikoina. Oli varmaan osasyy heikkoon menestykseen iän tuomien rasitteiden lisäksi.
Jännä logiikka.En kyllä pitäisi Giovinazzille pärjäämistä minään mittatikkuna. Tai se on jonkin sortin mittatikku, jos ei pärjää.
Joo siis niin päin, että vaikka peittoaa aika-ajossa Giovinazzin, niin se ei ole vielä mikään saavutus.Jännä logiikka.
F1 Facts on ystäväsi:Tämä nyt ei liity enää mitenkään kauteen 2020, mutta en jaksa kaivaa tilastoja niin pitkältä. Joutuisi laskemaan ihan käsin vuosilta 2001-2009, miten on asiat menneet.
Kun puhutaan Räikkösestä, niin pelkkä tilastojen kyttääminen on aika turhaa, kun miettii millanen tuuri Räkällä on ollu formulavuosina.
2014 on alkanut alamäki
2014 on alkanut alamäki
Tuossakin tapauksessa pelkkien tilastojen tuijottaminen on tyhmää.
Kuitenkin tiedetään miten Ferrari tallimääräyksin ja taktiikkamuutoksin siirsi Vettelin Räikkösen edelle kilpailuissa.
Miten tämä muokattu kuva liittyy 2020 Formula 1 -kauteen?
Etelä-Afrikassa ovat joskus ajaneet. En tiedä täyttääkö rata nykyvaatimuksia.Ei Afrikasta löydy yhtään F1 kelpoista rataa? Ei korona rajoitukset siellä haittaa ja jos vaan liput tarpeeksi halpoja niin yleisöäkin tulisi varmasti paikalle. Olisi hyvää mainosta tuolle F1 sponsoroimalle blm sateenkaari jutulle "We race as one". Lisäksi täyttyisi tuo mestaruus vaatimus.
Autossa oli pahoja ongelmia, eivät saaneet korjattua, ei kaivannut sitä puolta ajamisesta enää. Vertailukelpoiset ajat erikseen...Häkkinenkin haikaili jossain vaiheessa takaisin formuloiden rattiin, mutta sapattivuosien jälkeisissä testiajoissa vauhtia ei enää ollut entiseen malliin, joten jäi paluu tekemättä.
Pitäs olla ilman Mersua ja tappiaTuli vastaan Redditissä, miltä MM-sarja näyttäisi ilman Mersua. Yllättäen ei olisi melkein yhtään nykyistä mielenkiintoisampi voittajan osalta, kiitos Maxin ajotaitojen:
Tämä on se kausi kun voi kokeilla ideoita. Hyvä vaan kun tekevät noin.Imola viikonloppu tulee olemaan aika villi, kisa on tiivistetty kaksipäiväiseksi ja kuskit ajavat vain yhdet harjoitukset lauantaina ennen aika-ajoja.
Drivers to face unique challenge at Imola as organisers confirm race will have only one practice session | Formula 1®
The teams and driver will get just one 90-minute practice session on Saturday morning to dial in their cars ahead of qualifying.www.formula1.com
Viimeksi kun tarkistin niin kisa saa kestää maksimissaan kaksi tuntia . No ei, hyvä että erikoinen aikataulu pakottaa kokeilemaan jotain uutta.kisa on tiivistetty kaksipäiväiseksi