F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Sinänsä juuri ensimmäiset kisat ovat yleensä niitä, joissa pienemmät tallit voivat loistaa ennen kuin suuremman budjetin tallit saavat asiansa kuntoon.
 
Kyllähän siihen MM-taisteluun voi toki olla riittävän merkittävät seuraukset jos ei ole alusta lähtien hyvä. Esim. silloin kun Brawn voitti niin Button voitti ekasta seitsemästä kisasta kuusi ja loput kaudesta sitten neppailtiin pistesijoilla.

En toki itse usko että Mersu olisi niin "hidas" että jäisi paljoa jälkeen ennen Euroopan kisoja. Vettel häviää joka toisen kisan aina omaan sekoiluunsa ja ketäpä muita siellä nyt olisi Hamiltonia uhkaamassa. "Uusi aggressiivisempi Bottas" todennäköisesti lanaa Kimin seinään jo Australian ekalla kierroksella.
 
Jotenkin aina osuu silmään toi uutisointi.. KIMI RÄIKKÖSEN UUSI ALFA ROMEO! ihanku se olisi kimin oma talli tai auto :facepalm:
 
Sanoo kaveri, joka oli "katsomassa" testejä ennenkuin testit oli alkaneetkaan. "F1-tietäjä" parhaimmillaan :D vai mikä se sinun nimimerkkis maikkarilla aikoinaan olikaan...
No joo ei ne ollut virallisia testejä, ennemminkin esittelyä.. en oo Maikkarilla koskaan ollut kommentoimas yhtään mitään :tup:
 
LIVE Updates: Follow the third day of the second test in 2019

Leclercin aamupäivän aika 1:16.2 on melkoisesti nopeampi kuin viime vuoden testien paras aika, joka taisi olla Vettelin 1:17.1.

410d8abd-9206-41d8-929f-e64be13088c1.png
 
Jaaha, Autosportin liveseurantaan tullu rekisteröitymispakko jos haluaa seurata testejä. :dead:
Pitäkööt paskansa, ei nuo nyt niin paljon kiinnosta. :shifty:
 
Ei olla edes vielä ihan viime kauden paaluajassa, joka ei todellakaan ollut pehmeimmällä renkaalla ja lisäksi uusi asvaltti auttaa. Viime vuoden testeissä oli myös aika kylmä. Takasiipi aukeaa myös enemmän tällä kaudella.

Tuskin tuolla kukaan ajaa aika-ajo modessa vielä ja parin kierroksen bensoilla, ja nyt jo 1.16.2 niin kyllä ollaan taas varmasti nopeampia tänä vuonna.
 
Ei olla edes vielä ihan viime kauden paaluajassa, joka ei todellakaan ollut pehmeimmällä renkaalla ja lisäksi uusi asvaltti auttaa. Viime vuoden testeissä oli myös aika kylmä. Takasiipi aukeaa myös enemmän tällä kaudella.
Asiantuntijat vaikuttavat olevan kuitenkin järjestään sitä mieltä, että autot ovat viime vuotisia nopeampia. Aeron 1.5s hidastavuudesta huolimatta.
Viime vuoden paaluun on turha verrata. Autot kehittyvät vielä paljon ennen kuin kisataan Montmelóssa.
 
Tuskin tuolla kukaan ajaa aika-ajo modessa vielä ja parin kierroksen bensoilla, ja nyt jo 1.16.2 niin kyllä ollaan taas varmasti nopeampia tänä vuonna.
Mikään ei ole vertailukelpoista viime vuoteen, mutta pehmeintä rengasta on käytetty noihin nopeisiin aikoihin ja ratakin on paremmalla pidolla. Varmasti moottoreissa on vielä reserviä, mutta ei "lerssi" kyllä montaa kierrosta noilla renkailla ajanut, satuin juuri silloin seuraamaan ihan sektoriaikoja myöten. Viime kauden paalu myös ajettiin supersoftilla, joten...
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin tuolla kukaan ajaa aika-ajo modessa vielä ja parin kierroksen bensoilla, ja nyt jo 1.16.2 niin kyllä ollaan taas varmasti nopeampia tänä vuonna.

Itseä ei kierrosajat kiinnosta alkuunkaan, paljon tärkempi juttu olisi se että kisoista saataisiin huomattavasti viihdyttävämpiä. Ihan sama vaikka olisivat 5s nopeampia kuin viimevuonna jos kaikki ajaa jonossa kuten viimevuodet on tapahtunut, telkkarista sitä ei erota kuitenkaan. Mutta kehitys kehittyy ja kyllähän nopeus tähän lajiin kuuluu en mä sillä.
 
Tuskin tuolla kukaan ajaa aika-ajo modessa vielä ja parin kierroksen bensoilla, ja nyt jo 1.16.2 niin kyllä ollaan taas varmasti nopeampia tänä vuonna.
Ainakin McLaren sortui käsittääkseni tuohon jo, eilen vai edellispäivänä päivän pohjat ja auto parkkiin radan varteen eli oli jopa aika-ajovetoja vähemmän bensaa
 
Kyllähän siihen MM-taisteluun voi toki olla riittävän merkittävät seuraukset jos ei ole alusta lähtien hyvä. Esim. silloin kun Brawn voitti niin Button voitti ekasta seitsemästä kisasta kuusi ja loput kaudesta sitten neppailtiin pistesijoilla.

En toki itse usko että Mersu olisi niin "hidas" että jäisi paljoa jälkeen ennen Euroopan kisoja. Vettel häviää joka toisen kisan aina omaan sekoiluunsa ja ketäpä muita siellä nyt olisi Hamiltonia uhkaamassa. "Uusi aggressiivisempi Bottas" todennäköisesti lanaa Kimin seinään jo Australian ekalla kierroksella.

Meinaat että Vale ja Kimi on lähellä toisiaan? :D
 
Kyllähän siihen MM-taisteluun voi toki olla riittävän merkittävät seuraukset jos ei ole alusta lähtien hyvä. Esim. silloin kun Brawn voitti niin Button voitti ekasta seitsemästä kisasta kuusi ja loput kaudesta sitten neppailtiin pistesijoilla.
Yksinkertaistat nyt liian ronskisti, sillä Brawn GP voitti kyllä kisoja loppukaudestakin mutta vain Barrichellon voimin. Buttonin ongelmat olivat ensisijaisesti pääkopassa. Tuolloin Vettel keskeytti viisi kilpailua Buttonin yhtä vastaan ja siihenpä se kaatuikin. Webberille pisteettömiä kisoja tuli peräti seitsemän, joista osa oli tosin taktisia mokia. Totta kai vahva alkukausi riittää silloin, kun vastustajat mokailevat läpi kauden. Button keräsi kuitenkin pisteitä yhtä vaille kaikista kilpailuista.

Kilpakausi on nykyaikana niin pitkä, että "huonon" alkukauden voi kääntää ympäri sitkeällä kehitystyöllä. Täydellistä romahdusta se ei kestä mutta jos ajatellaan kärkikolmikon olevan tälläkin kaudella koskematon, niin Mersulle riittäisi aloittaa kolmanneksi nopeimpana ja kehittyä siitä. Mutta ei sekään tietysti välttämättä riitä sitten, jos Vettel voittaa yksin ensimmäiset 6-7 kilpailua.
 
Viimeksi muokattu:
Itseä ei kierrosajat kiinnosta alkuunkaan, paljon tärkempi juttu olisi se että kisoista saataisiin huomattavasti viihdyttävämpiä. Ihan sama vaikka olisivat 5s nopeampia kuin viimevuonna jos kaikki ajaa jonossa kuten viimevuodet on tapahtunut, telkkarista sitä ei erota kuitenkaan. Mutta kehitys kehittyy ja kyllähän nopeus tähän lajiin kuuluu en mä sillä.

No lähinnä pointti oli se, että spekuloidaan testien vauhtia viime vuoden paaluaikaan ja sitä kautta arvailla voima-suhteita. Vaikea vaa sanoa, mitä se paalu-aika tänä vuonna voisi olla, ku sanovat +1,5s mutta ei sit kuitenkaan :)
 
Yksinkertaistat nyt liian ronskisti, sillä Brawn GP voitti kyllä kisoja loppukaudestakin mutta vain Barrichellon voimin. Buttonin ongelmat olivat ensisijaisesti pääkopassa. Tuolloin Vettel keskeytti viisi kilpailua Buttonin yhtä vastaan ja siihenpä se kaatuikin. Webberille pisteettömiä kisoja tuli peräti seitsemän, joista osa oli tosin taktisia mokia. Totta kai vahva alkukausi riittää silloin, kun vastustajat mokailevat läpi kauden. Button keräsi kuitenkin pisteitä yhtä vaille kaikista kilpailuista.

Kilpakausi on nykyaikana niin pitkä, että "huonon" alkukauden voi kääntää ympäri sitkeällä kehitystyöllä. Täydellistä romahdusta se ei kestä mutta jos ajatellaan kärkikolmikon olevan tälläkin kaudella koskematon, niin Mersulle riittäisi aloittaa kolmanneksi nopeimpana ja kehittyä siitä. Mutta ei sekään tietysti välttämättä riitä sitten, jos Vettel voittaa yksin ensimmäiset 6-7 kilpailua.
No vähän yksinkertaistat asioita itsekkin. Noista loppukauden kisoista Barrichello voitti kaksi, joista toisessa Button oli toinen ja kisoja oli kaksi(21vs19)vähemmän kuin viime vuonna. Braw tallin voiton avain oli tupladiffuusori.
 
Mitä tulee viime vuoden paaluun:
Charles Leclerc lähenteli Hamiltonin paaluaikaa F1-testeissä – Red Bull -kuski kolaroi autonsa
Jäi vain 6 kymmenystä viime vuoden paalusta, eli se -1,5sek. alkaa joutaan romukoppaan, mitä saavatkaan aikaseen ko. kisaan mennessä?

Charles Leclerc lähenteli Hamiltonin paaluaikaa F1-testeissä – Red Bull -kuski kolaroi autonsa
Tuukka Hyttinen
28.02.2019 19:47
getty_leclerccharlesbarcelona20190228-696x464.jpg

© Kuva: Getty Images
Torstain nopein Barcelonan talvitesteissä oli Ferrarin tuore pilotti Charles Leclerc, joka ylsi parhaimmillaan yhden minuutin ja 16,231 sekunnin aikaan.

Monacolaiskuljettajan aika jäi vain kuusi kymmenystä Lewis Hamiltonin viime vuoden Espanjan GP:n paaluajasta.

Leclerc kellotti kierrosennätyksensä Pirellin pehmeimmällä C5-seoksella. Ferrari-pilotti joutui vielä keskeyttämään noin 20 minuuttia ennen testien päätöstä, mutta ehti ajaa päivän mittaan jopa 138 kierrosta.

Toiseksi nopeimpaan aikaan ylsi Toro Rosson uusi kuskilupaus Alexander Albon, joka täräytti tulostaululle yhden minuutin ja 16,882 sekunnin ajan C5-renkailla.

Päivän hurjimmasta ulosajosta vastasi Red Bullin Pierre Gasly, joka rysäytti autollaan ulos Barcelonan radan nopeassa Campsa-mutkassa.

Gaslyn RB15-kilpurin etu- ja takasiivet repeytyivät rikki onnettomuudessa. Gasly pääsi autosta omin voimin ulos.

Nuorukainen kävi tarkastuttamassa tilansa Barcelonan lääkintäpisteellä ja ilmoitti pian medialle olevansa kunnossa.

Kimi Räikkönen ei ajanut tänään lainkaan. Alfa Romeon autoa piiskasi ympäri Katalonian rataa italialaiskuski Antonio Giovinazzi.

Valtteri Bottas ja Hamilton keskittyivät Mercedeksen kanssa lähinnä pitkiin vetoihin ja W10-autonsa luotettavuuden testaamiseen. Bottakselle kertyi kierroksia jopa 96 kappaletta.
 
Mitä tulee viime vuoden paaluun:
Charles Leclerc lähenteli Hamiltonin paaluaikaa F1-testeissä – Red Bull -kuski kolaroi autonsa
Jäi vain 6 kymmenystä viime vuoden paalusta, eli se -1,5sek. alkaa joutaan romukoppaan, mitä saavatkaan aikaseen ko. kisaan mennessä?

Charles Leclerc lähenteli Hamiltonin paaluaikaa F1-testeissä – Red Bull -kuski kolaroi autonsa
Tuukka Hyttinen
28.02.2019 19:47
getty_leclerccharlesbarcelona20190228-696x464.jpg

© Kuva: Getty Images
Torstain nopein Barcelonan talvitesteissä oli Ferrarin tuore pilotti Charles Leclerc, joka ylsi parhaimmillaan yhden minuutin ja 16,231 sekunnin aikaan.

Monacolaiskuljettajan aika jäi vain kuusi kymmenystä Lewis Hamiltonin viime vuoden Espanjan GP:n paaluajasta.

Leclerc kellotti kierrosennätyksensä Pirellin pehmeimmällä C5-seoksella. Ferrari-pilotti joutui vielä keskeyttämään noin 20 minuuttia ennen testien päätöstä, mutta ehti ajaa päivän mittaan jopa 138 kierrosta.

Toiseksi nopeimpaan aikaan ylsi Toro Rosson uusi kuskilupaus Alexander Albon, joka täräytti tulostaululle yhden minuutin ja 16,882 sekunnin ajan C5-renkailla.

Päivän hurjimmasta ulosajosta vastasi Red Bullin Pierre Gasly, joka rysäytti autollaan ulos Barcelonan radan nopeassa Campsa-mutkassa.

Gaslyn RB15-kilpurin etu- ja takasiivet repeytyivät rikki onnettomuudessa. Gasly pääsi autosta omin voimin ulos.

Nuorukainen kävi tarkastuttamassa tilansa Barcelonan lääkintäpisteellä ja ilmoitti pian medialle olevansa kunnossa.

Kimi Räikkönen ei ajanut tänään lainkaan. Alfa Romeon autoa piiskasi ympäri Katalonian rataa italialaiskuski Antonio Giovinazzi.

Valtteri Bottas ja Hamilton keskittyivät Mercedeksen kanssa lähinnä pitkiin vetoihin ja W10-autonsa luotettavuuden testaamiseen. Bottakselle kertyi kierroksia jopa 96 kappaletta.
Se paalu oli 1:16,173 ja se ajettiin supersofteilla, ei siis läheskään yhtä pehmeillä renkailla! Tällä kaudella takasiipi aukee myös enemmän. Viime kauden paalu olisi varmaan ollu 1-1,5s nopeampi noilla höysteillä. Toimittajan matiikka on hieman ruosteessa, kun aika on lähes sama. Vastaako C5 viime kauden hyperiä vai vielä pehmeämpää? Sitten vielä soppaa sekoittaa, että mitkä mahtaa olla kisaviikonlopun renkaat, vertaile siinä sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Toisaalla, jos aeron on ajateltu hidastavan ton verran, niin onko sit muualla (Voimayksiköt + tuo "tehokkaampi" DRS) tultu eteenpäin vai arvio ollut väärä?

Itse en usko, että voimayksiköstä puristetaan edes hieman enemmän avautuvan takasiiven avulla 1,5 sekuntia kovempaa yhtäkkiä*. Voimayksiköt on kuitenkin käytännössä vain seuraava versio edellisen kauden viimeisimmistä.

*siis jos oletetaan uusien aerojen hidastavan 1,5 sekkaa, mut näytettäis jo olevan viime vuoden vauhdissa.
 
Viimeksi muokattu:

Seuraavaksi hioo vähän koria jne.. "KIMI TUUNASI ALFA-ROMEOTAAN NOPEAMMAKSI, KATSO VIDEO" olis ollut parempi otsikko. Melkein sama silti. Iltiksellä nyt ote lipeämässä.

Mitähän Kimi tuossa niinkuin vakavasti ottaen tekee? Seku vain tahto tylsyyksissään itse hioa möykkyä pois ja tehdä hassun instapäivityksen siitä? Kohta se ukko siirtyy kovempiin huumeisiin ja alkaa twiittaileenki.
 
Viimeksi muokattu:
Hän varustautui suojalasein muttei muuten suojannut suutaan ja kasvojaan hiilikuitupölyltä, mikä on kerännyt jonkin verran hämmästelyä Räikkösen seuraajilta.

Mahtaako seuraajat olla tietoisia siitä että kuskit hengittelee hiilikuitupölyä joka kisassa muutenkin.. :D
 
Mahtaako seuraajat olla tietoisia siitä että kuskit hengittelee hiilikuitupölyä joka kisassa muutenkin.. :D

Oli niin tai näin, niin silti ihan validi pointti tuo hengityssuojaimen käyttö. Toki nyt jos kerran tolleen vähän rapsuttelee, nii enemmän paskaa sitä tuolla ulkona hengittelee, varsinkin näin kevään lähestyessä. Ei tee hiilikuitupölyn hengittämisestä silti yhtää vähemmän haitallista :)
 
Petaaminen uusille maksukanava-tilaajille on siis alkanut toden teolla.
Saattaahan tuon joku lajia seuraamaton uskoakin että "RÄIKKÖSEN ALFA ROMEO" vie Mersua kuin pässiä narussa.. :dead:
Miten Iltasanomat hyötyy siitä jos hehkutuksellaan saa lisää tilaajia Maikkarin kanavapaketille?
:speak:
 
Miten Iltasanomat hyötyy siitä jos hehkutuksellaan saa lisää tilaajia Maikkarin kanavapaketille?
Mietipä sitä vielä... poista adblocker käytöstä, niin valaistut? :D edit: ja samaa settiähän se on joka tuutista. Maikkarilla kaikki Leclerciin, ferrariin, alfaromeoon ja välillä Giovinazziin otsikoidaan Räikkösen nimeä käyttäen.

Lisäksi Vettel saattaa olla Räikkösen ex-tallikaveri tai muuta vastaavaa. Sit toisaalla otsikoidaan Kim Kardashian tai Kim Jong Ung "Kimi´nä"... :darra:

Minttu Räikkönen uutisoidaan yleensä omana nimellään, koska kantaa nimeä Räikkönen nykyään. Muuten olis Kimin/Räikkösen vaimo.

Enivei. Vittu mitä paskaa otsikointi voi olla. Tämä sen takia, ku bisnes pyörii klikeissä ja vierailijoissa.

edit: Sori offtopic jauhaminen. Ei kuulu tähän ketjuun. Eikä lainaus eikä sen lainaama. Eikä varmaan tännekkään: F1-lähetykset
 
Viimeksi muokattu:
Toisaalla, jos aeron on ajateltu hidastavan ton verran, niin onko sit muualla (Voimayksiköt + tuo "tehokkaampi" DRS) tultu eteenpäin vai arvio ollut väärä?
Ei ole ollut mitään arvioita, on ollut vain valeuutisia. "Puolitoista sekuntia hitaampi" tarkoitti sitä aikaa, kun inssit vaihtoivat vanhoista autoista siivekkeet uusiin ja testasivat suorituskykyä tuulitunnelissa. On täysin selvää, että kun autoihin laitetaan täysin erilaiset siivet, joille autoa ei ole suunniteltukaan, niin tulos on worst case scenario, josta parantaminen on triviaalia.

Uudet siivet ovat paljon suurempia kuin vanhat, joten yksinään se tuo lisää downforcea, kunhan auto vain ns. osaa käsitellä sen.
 
Ei ole ollut mitään arvioita, on ollut vain valeuutisia. "Puolitoista sekuntia hitaampi" tarkoitti sitä aikaa, kun inssit vaihtoivat vanhoista autoista siivekkeet uusiin ja testasivat suorituskykyä tuulitunnelissa. On täysin selvää, että kun autoihin laitetaan täysin erilaiset siivet, joille autoa ei ole suunniteltukaan, niin tulos on worst case scenario, josta parantaminen on triviaalia.

Uudet siivet ovat paljon suurempia kuin vanhat, joten yksinään se tuo lisää downforcea, kunhan auto vain ns. osaa käsitellä sen.
Lainaus Ferrarin tallipäälliköltä on valeuutinen ja heti perään heität hatusta jotain skenaarioita joilla selität tätä "valeuutista". Hieno tarina. :D
 
No vähän yksinkertaistat asioita itsekkin. Noista loppukauden kisoista Barrichello voitti kaksi, joista toisessa Button oli toinen ja kisoja oli kaksi(21vs19)vähemmän kuin viime vuonna. Braw tallin voiton avain oli tupladiffuusori.
Tuohan vain sotii väittämääsi vastaan entistäkin kovemmin. Kaudella 2009 oli sekä vähemmän kisoja että pistejärjestelmä oli täysin erilainen. Nykyään voitosta saa enemmän pisteitä suhteessa jämäsijoihin mutta toisaalta pisteitä jaetaan myös useammalle kuljettajalle.

Eilen ajettiin testien viimeinen päivä ja siten Mersukin alkoi jo ottaa tehoja ulos autosta. Hamilton 0,003 s Vetteliä hitaampi Bottasin jäädessä perinteiset +0,3 s Hamiltoniin. Kyllä nuo kuulostavat jo sellaisilta aika-ajoyrityksiltä vaikka tankissa on edelleen reilusti bensaa. En millään usko Toro Rosson yltävän 0,7 s:n päähän kärkitalleista Melbournessa.

Koodi:
1 Sebastian Vettel      Ferrari         1m16.221s -             110
2 Lewis Hamilton        Mercedes        1m16.224s 0.003s        61
3 Valtteri Bottas       Mercedes        1m16.561s 0.340s        71
4 Nico Hulkenberg       Renault         1m16.843s 0.622s        51
5 Daniil Kvyat          Toro Rosso      1m16.898s 0.677s        131
6 Carlos Sainz          McLaren         1m16.913s 0.692s        134
7 Romain Grosjean       Haas            1m17.076s 0.855s        73
8 Daniel Ricciardo      Renault         1m17.114s 0.893s        52
9 Kimi Raikkonen        Alfa Romeo      1m17.239s 1.018s        132
10 Kevin Magnussen      Haas            1m17.565s 1.344s        94
11 Max Verstappen       Red Bull        1m17.709s 1.488s        29
12 Sergio Perez         Racing Point    1m17.791s 1.570s        104
13 Robert Kubica        Williams        1m18.993s 2.772s        90
 
Viimeksi muokattu:
Se paalu oli 1:16,173 ja se ajettiin supersofteilla, ei siis läheskään yhtä pehmeillä renkailla! Tällä kaudella takasiipi aukee myös enemmän. Viime kauden paalu olisi varmaan ollu 1-1,5s nopeampi noilla höysteillä. Toimittajan matiikka on hieman ruosteessa, kun aika on lähes sama. Vastaako C5 viime kauden hyperiä vai vielä pehmeämpää? Sitten vielä soppaa sekoittaa, että mitkä mahtaa olla kisaviikonlopun renkaat, vertaile siinä sitten.
Toisaalta lämpötilakin on varmaan +10c lisää kisa-aikana? Pitoa paljon enemmän.
 
Monoa perseeseen ja kilometritehtaalle! Vähän jo etukäteen harmittaa kubican puolesta tuleva kausi..
 
Onko tälle foorumille kukaan tehnyt liigaa tuonne F1 Fantasy peliin? Vois olla mukava kisata kauden edetessä, juuri kun tiimitkin tuli tehtyä.
 
Pistemuutos tulossa, yksi piste nopeimmasta kierroksesta top-10 kuskille. Niin kuin F2-sarjassa. Jo tulevalle kaudelle

F1:n pisteuudistus läpi moottoriurheiluneuvostossa – todennäköisesti voimaan jo täksi kaudeksi | SuomiF1

Taitaa vain lisätä kärki-3 -tallien pistekeräilyä.
Näin taitaa käydä, viime kaudella Haasin Magnussen Singaporen GP:ssä oli ainut kärkikolmikkotallien ulkopuolelta joka onnistui nappaamaan nopeimman kierroksen nimiinsä.
 
Voihan tuo viimeisille kierroksille tuoda lisää mielenkiintoa, kun keskikastilaiset kurvaa varikolle hakemaan tuoret renkaat vielä yhtä nopeeta varten. Saa nähdä.
 
Kyllähän tuo 1 piste nopeimmasta vähentää köröttelyä kärjessä, kun porukka paukuttaa lopussa aika-ajo kierroksia jotta sais sen 1 pisteen.
 
Mielestäni ei tule vaikuttamaan kärkeen mitenkään kun voitosta saa 25 pistettä kuitenkin.
 
Tai sitten siellä on se joku 2018 alkukauden RB tyylinen talli, joka on selkeästi hitaampi kuin Ferrari+Mersu mutta selkeästi nopeampi kuin muut. Ferrari ja Mersu kituuttelevat loppuun renkaiden säästelyllä kisatakseen voitoista ja RB:n kuskit käyvät hakemassa tokavikalla kiekalla rauhassa tuoreet nakit napaten tuon pisteen.
 
Voihan tuo viimeisille kierroksille tuoda lisää mielenkiintoa, kun keskikastilaiset kurvaa varikolle hakemaan tuoret renkaat vielä yhtä nopeeta varten. Saa nähdä.
Saa nähdä, tosiaan. Mutta se varikkokäynti helposti tiputtaa kärkikymmeniköstä, jos ei kuulu kärkikuusikkoon.
 
Kyllä tuosta 1 pisteestä tulee taistelua, kuitenkin 21 pistettä otettavissa yhteensä.

Noilla nopeimmilla kierroksilla pystyy ratkaisemaan jopa mestaruuden.
 
Aika-ajoissakin voisi jakaa 1:n pisteen, mutta ettei menisi liian helpoksi, se pitäisi saada ajamalla nopein aika kaikissa kolmessa osiossa.
 
Kyllä tuosta 1 pisteestä tulee taistelua, kuitenkin 21 pistettä otettavissa yhteensä.

Noilla nopeimmilla kierroksilla pystyy ratkaisemaan jopa mestaruuden.
Miten? En vain pysty näkemään sitä, että heittopussitallin yksittäiset pisteet vaikuttaisivat millään tavalla kokonaiskilpailuun.
 
Täytyis olla 5 pistettä vaikka niin alkais kärkitallitkin tosissaan yrittämään
 
Aika-ajoissakin voisi jakaa 1:n pisteen, mutta ettei menisi liian helpoksi, se pitäisi saada ajamalla nopein aika kaikissa kolmessa osiossa.
No enpä tiedä. Aika-ajon palkinto se että lähdet ekana mikä jo itsessään antaa parhaimmat mahdollisuudet saada kisassa täydet pisteet.
 
Se aika-ajopiste tarvis melkein jakaa 2. osiosta, niin vois saada jotain hämmennystä aikaan, kun joku kärkikuski voisi käyttää ylimääräiset renkaat metsästäessään sitä. Muuten en oikein näe tuossa ideaa.

Tuosta nopein kierros -pisteestä oon kans vähän skeptinen. Jos olis vaikka 2 autoa karussa muilta, niin se kärjessä oleva ei voi tulla ekana sisään. Kakkonen voisi luovuttaa voittotaistelun vähän ennen maalia ja vaihtaa renkaat. Kärjestä tuohon ei oikein voi vastata, koska joutuu tulemaan sisään vasta seuraavalta kierrokselta, mikä antaa mahdollisuuden undercuttiin.

Tuo on vähän kuin rallin power stage. Niistäkin pisteistä ajaa tosissaan yleensä vain ne kärkitallien kuskit, jotka on sössineet kisansa jo aiemmin. Podium-kuskit ei ota enää riskiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 128
Viestejä
4 861 734
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Herttua

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom