F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Siis jos auto on hitaampi 1.5 sekkaa asiantuntijoiden mielestä niin siinä on mukana tietysti myös moottori.
Ja tietysti verrataan viime kaudella saavutettuun nopeuteen, ei viime maaliskuun nopeuteen.

2019 overtaking rules to make F1 cars 1.5 seconds slower - RaceFans



Toki, testit on testejä ja kisa on kisaa.
Veikkaan kyllä itsekin että ovat nopeampia tänä vuonna, ennustavat asiantuntijat mitä tahansa.
Mitä tulee ohittamiseen, niin ei kannata odottaa suuria... Kommentti ei tältä viikolta:

F1 2019 changes produced 'worst possible outcome'

While the jury is out on whether this will result on better racing and more overtaking, Racing Point technical director Andy Green said the "relatively small" rules change impacted the car's performance and balance "a lot".

While the impact on car performance has been clear to see during development work, Green warned that F1 will "struggle to see a big different following another car".

"I hope I'm wrong, I hope all this work will result in some positives in following another car," he said.

"But for the analysis we've seen, it looks relatively small."
 
Renault paljasti uuden takasiiven salaisuutensa muille...

Dzwo9LEXgAAoHTO.jpg
 
Renault paljasti uuden takasiiven salaisuutensa muille...

Dzwo9LEXgAAoHTO.jpg
Niin senkö, että drs-fläbäri ei kestä käyttöä?
Daniel Ricciardo joutui pelottavaan tilanteeseen F1-testeissä auton petettyä
Toivottavasti saavat siiven kuntoon, että jollekin käy ohkoisesti.

Daniel Ricciardo joutui pelottavaan tilanteeseen F1-testeissä auton petettyä
Daniel Ricciardo siirtyi täksi kaudeksi Renault’lle. (KUVA: XPB Images)

Julkaistu: 19.2. 12:45

FORMULA 1
Renault’n aussikuljettajan F1-auto petti pahassa paikassa.
Ranskalaisvalmistaja Renault’n leipiin Red Bullilta siirtynyt Daniel Ricciardo joutui pelottavaan tilanteeseen F1-testeissä tiistaina.

Aussikuljettaja pyörähti Barcelonan F1-radan pääsuoran päässä, kun hänen autonsa takasiivestä irtosi osa.

Ricciardo lähestyi radan avausmutkaa takasiipi avattuna, kun siipi hajosi yhtäkkiä. Ricciardosta tuli matkustaja, ja hän paiskautui hietikolle mutta välttyi onneksi osumalta reunamuuriin.
Ricciardo oli ehtinyt ajaa ennen onnettomuuttaan 27 kierrosta. Nopein niistä kirjattiin 1.19,886. Hän oli kierrosaikavertailussa toisena Ferrarin Charles Leclercin jälkeen.
 
Taas mennään, Iltapaska revittelee hienosti..

Antonio Giovinazzi täräytti paremman ajan kuin Kimi Räikkönen - Ferrarin Charles Leclerc huippuiskussa testeissä

Otanta on vielä pieni ja kierrosajat toissijaisia, mutta Ferrari on vakuuttanut Katalonian F1-testeissä.

Maanantaina ylivoimaisen pohja-ajan kellottaneen Sebastian Vettelinviitoittamalla tiellä jatkoi tallikaveri Charles Leclerc, joka pääsi tiistaiaamuna ottamaan ensimaistiaisensa SF90-autosta.

Leclerc paahtoi aamupäivän sessiossa pohja-ajan, josta hän pani paremmaksi vielä myöhemmin. Monacolaisen aika 1.18,247 on tällä hetkellä melkein sekunnin nopeampi kuin toiseksi parhaan Haasin Kevin Magnussenin noteeraus.

Leclerc aika jäi Vettelin eilisestä huippuajasta vain 0,008 sekuntia.

Kolmanneksi nopein oli Antonio Giovinazzi, joka kuljetti Alfa Romeota kovempaa kuin tallikaverinsa Kimi Räikkönen eilen. Italialainen pysäytti kellot aikaan 1.19,321.

Eroa Räikköseen tuli 0,14 sekuntia.

Mercedeksen Lewis Hamiltonin paras kierros on tähän mennessä 1,7 sekuntia huonompi kuin Leclercin. Aika riittää tuloksissa seitsemänneksi.

Formula 2-sarjasta Toro Rossolle siirtyneen Alexander Albonin ura kuninkuusluokassa alkoi vähemmän mairittelevasti, kun debytantti ajoi ulos heti ensimmäisellä kierroksellaan.

Samantyyppisen pyörähdyksen esitti maanantain testien alussa Räikkönen.

Testit jatkuvat lounastauon jälkeen.

Mitäpä sitä suotta mainitsemaan että Giovinazzi teki aikansa pehmeämmällä rengasseoksella kuin Räikkönen..
Sama koskee muuten Leclerc-Vettel vertailua.

:facepalm:
 
Taas mennään, Iltapaska revittelee hienosti..

Antonio Giovinazzi täräytti paremman ajan kuin Kimi Räikkönen - Ferrarin Charles Leclerc huippuiskussa testeissä



Mitäpä sitä suotta mainitsemaan että Giovinazzi teki aikansa pehmeämmällä rengasseoksella kuin Räikkönen..
Sama koskee muuten Leclerc-Vettel vertailua.

:facepalm:
Puhumattakaan kukaan ei tiedä mitä simulaatiota tallit käy läpi. Paljonko polttoainekuorma, millä limiitillä mennään rengaskuluman suhteen.
 
Ajat livenä
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tässähän alkaa jo elättelemään toiveita Kimin Lotus-aikojen menosta. No jos 2 viikkoa testeissä keikkuvat ajoissa tuolla top-5 sijoituksilla, niin silloin kai saa jo vähän innostua? :)
 
Rengas oli yhtä astetta pehmeämpi seos kuin Vettelillä.

Autosportin forum sivuilta Kimin aikoja. Selvästi katottu aika-ajo aikaa. Ei tunnu kestävän toista kertaa noi renkaat.

Out

1:17.762
Cooldown
1:19.1
Cooldown
1:20.4
In-Drive through-Out

E:Autosport korjaa, Kimi käytti kaks napsua pehmeämpiä renkaita kuin Vettel.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka kyse on vain eka testeistä niin kyllä hyvät merkit on ilmassa, tulee Lotus testit mieleen :tup:
Huippunopeus tuntuu myös olevan Alfalla kohillaan.
 
Melko varmaa on kuitenkin jo se, että Kimi taistelee hyvistä pisteistä tällä kaudella, varmasti nähdään useasti kuuden sakissa. Podiumeista nyt ei kannata vielä puhua mitään, kolmas testipäivä. Mersu tulee olemaan ylivoimainen. Ferrari on niin sekaisin että en tiedä mitä siellä tapahtuu.
 
Ja onhan tuo hieno aika, erittäin lupaavalta näyttää. Jo testeissä yli sekunnin parempi aika viime vuoden Sauberiin, kehitystä on tapahtunut huimasti!
 
Olisi kyllä kiva nähdä Ferrarin vuosi, mikään ei ilahduttaisi enempää kuin Hamiltonin ulina radiossa kun hommat ei menekään herran haluamalla tavalla. :cigar2:
Ei siinä, mies on kaikki mestaruutensa kyllä ansainnu ihan taitojensa puolesta, mutta että olisi taas jotain jännäämisen arvoista muutakin kuin että montako kisaa on kaudessa jäljellä kun Hamilton varmistaa mestaruutensa.. :dead:
 
Olisi kyllä kiva nähdä Ferrarin vuosi, mikään ei ilahduttaisi enempää kuin Hamiltonin ulina radiossa kun hommat ei menekään herran haluamalla tavalla. :cigar2:
Toisaalta jos Hamilton rupeaa hajoilemaan kun asiat eivät sujukaan kuin tanssi, niin se sataa Bottaksen laariin. :)
 
Jotenkin tämän kaiken sekamelskan keskellä mielenkiintoinen seurata myös Ricciardon kurvailua Rellulla ja miten
Ric vs. Rai päättyy kauden loputtua.

Koko Rellu on jäänyt unholaan Alfahypen jälkeen.
 
Williams näyttää Trackmania pelistä repäistyltä. Näinköhän saavat myös aikakierroksen aikaan tänään? Autosportkin tietää kenestä fanit tykkää. Kimillä mehustellaan liveseurannassa melkoisen paljon.
 
Hyvin on lähtenyt testit käyntiin kimillä, nyt jo 138 kierrosta täynnä, mikä on eniten koko porukasta.
Tässähän alkaa jos itsekkin vähän innostumaan, pystyykö Alfa tekemään kimin kanssa sama tempun kuin Lotus.

Säännöt on muuttunut ja jos siellä on jotain löydetty niin kaikki on mahdollista.
 
ToroRosso/Kvyat palautteli Alfaa maanpinalle vielä aivan testipäivä lopuksi, ajamalla nopeimman ajan samalla rengasseoksella kuin mitä Kimi veti. Mersu se vaan pokkana vetelee melkein 200 kierrosta per päivä noita 1:20 kierroksia.
 
No eiköhän se Kimin kausi taas oo perinteisesti perseestä, taas monia sunnuntai vitutuksia tiedossa jos vanhat merkit paikkaansa pitää
 
Päivä 3 olisi ajettu. Alla parhaat kierrokset ja kierrosmäärät.

Leaderboard

Session status:

DRIVER TEAM TIME
1 Kvyat
tororosso.png
Toro Rosso 1m17.704s
2 Raikkonen
alfaromeo.png
Alfa Romeo 1m17.762s
3 Ricciardo
renault.png
Renault 1m18.164s
4 Vettel
ferrari.png
Ferrari 1m18.350s
5 Verstappen
redbull.png
Red Bull 1m18.787s
6 Hulkenberg
renault.png
Renault 1m18.800s
7 Grosjean
haas.png
Haas 1m19.189s
8 Fittipaldi
haas.png
Haas 1m19.249s
9 Sainz
mclaren.png
McLaren 1m19.354s
10 Perez
racingpoint.png
Racing Point 1m20.102s
11 Bottas
mercedes.png
Mercedes 1m20.693s
12 Hamilton
mercedes.png
Mercedes 1m20.818s
13 Russell
williams.png
Williams 1m25.625s
Last updated: 18:55


Total laps:
Raikkonen - 138
Kvyat - 137
Vettel - 134
Verstappen - 104
Hamilton - 94
Sainz - 90
Bottas - 88
Ricciardo - 80
Grosjean - 69
Perez - 67
Hulkenberg - 63
Fittipaldi - 48
Russell - 23
 
ToroRosso/Kvyat palautteli Alfaa maanpinalle vielä aivan testipäivä lopuksi, ajamalla nopeimman ajan samalla rengasseoksella kuin mitä Kimi veti. Mersu se vaan pokkana vetelee melkein 200 kierrosta per päivä noita 1:20 kierroksia.
Mersulla on siellä kaksi autoa rataa kiertämässä. Mielenkiintoista etteivät tuon nopeampaan kierrosaikaan kyenneet.
 
Huvittavasti kaikki mesut listan lopussa. Vaikka Mersu itse kiersi rataa paljon asiakastallit ajoivat niin vähän että Ferrarin moottoreille tuli taas enemmän kierroksia.
 
Tallina Mese ajoi eniten kierroksia.
Hakevat nyt vain luotettavuutta, tasaisella mutta riittävän hyvällä kisanopeudella päästään monesti jo pitkälle, kyllä sen ruuvin voi vääntää kireälle myöhemminkin.
 
Tallina Mese ajoi eniten kierroksia.
Mersulla on siellä kaksi autoa rataa kiertämässä.
Hakevat nyt vain luotettavuutta, tasaisella mutta riittävän hyvällä kisanopeudella päästään monesti jo pitkälle, kyllä sen ruuvin voi vääntää kireälle myöhemminkin.
Tai sitten eivät uskalla kokeilla moottorin rajoja?

Eiköhän tuo järjestys selviä viikolla.
 
Viime vuonna mersu oli 7. nopein testeissä, 1.5 sekkaa nopeinta (ferrari) hitaampi.
Ei siinä mistään rajojen kokeilun uskalluksesta ole kyse vaan tietystä ohjelmasta mikä on hyväksi havaittu.

Valitettavasti olet luultavastikin oikeassa, mersu näyttää kyllä taas kaapin paikan, toisaalta itselleni on aivan sama kuka niitä kisoja oikein voittaa tai vie mestaruuden jos Kimi ei ole ykkönen. Röyhkeydestä ja puhtaasta nopeudesta voisi toivoa ehkä menestystä Verstappenille täällä olevien kiusaksi ;)
 
On varmaan jo vanha juttu, mutta olenko ainoa, joka olisi halunnut ehkä tämän värityksen Alfalle:

f28666fbc5bc964cc2322b13b7ba8fd2.jpg


Ei siinä että nykyinen olisi ruma.
 
Melko varmaa on kuitenkin jo se, että Kimi taistelee hyvistä pisteistä tällä kaudella, varmasti nähdään useasti kuuden sakissa. Podiumeista nyt ei kannata vielä puhua mitään, kolmas testipäivä.
Minä ne pitäisi hyvin varmana mitään muuta kuin sen, että neljä tehdastallia tulevat valtaamaan kärkikahdeksikon useimmissa kilpailuissa. Se jättää kaksi pistesijaa ja yhteensä kolme pistettä muille talleille taisteltavaksi.
 
Olisi kyllä kiva nähdä Ferrarin vuosi, mikään ei ilahduttaisi enempää kuin Hamiltonin ulina radiossa kun hommat ei menekään herran haluamalla tavalla. :cigar2:
Ei siinä, mies on kaikki mestaruutensa kyllä ansainnu ihan taitojensa puolesta, mutta että olisi taas jotain jännäämisen arvoista muutakin kuin että montako kisaa on kaudessa jäljellä kun Hamilton varmistaa mestaruutensa.. :dead:

Samaa mieltä... Olispa hauskuuskerrointa f1-kisojen seuraamiseen ku hami rämpis siel 5-6 sijoilla.. "Auto ei käänny, renkaat on paskat, tehoja puuttuu, auto ei pysähdy...." :rofl::rofl:


On varmaan jo vanha juttu, mutta olenko ainoa, joka olisi halunnut ehkä tämän värityksen Alfalle:

f28666fbc5bc964cc2322b13b7ba8fd2.jpg


Ei siinä että nykyinen olisi ruma.

Liian saman näköinen Ferrarin kanssa. Se testiväritys olis ollu kiva mattamustalla pohjalla viininpunaisia apiloita :p
Mutta nykyinen väritys sopii hyvin :happy:
 
Mä pidän siitä ferrarin mattaväristä komeen näkönen, sama kuin redbull myös mieleeni
 
Viime vuonna mersu oli 7. nopein testeissä, 1.5 sekkaa nopeinta (ferrari) hitaampi.

Ja kuinkas sitten kävikään.. :dead:
Juuri tuon takia en aio, eikä kenenkään muunkaan kannata vetää testeistä vielä mitään ennakko-odotuksia, katsellaan ne realiteetit sitten muutaman viikon päästä.
 
Pystyykö Kimin mestaruudesta vedota vain ulkomailla vai onko suomessa jotain vedon tarjoajaa tuohon?
 
Pystyykö Kimin mestaruudesta vedota vain ulkomailla vai onko suomessa jotain vedon tarjoajaa tuohon?
Eiköhän se veikkauksen palveluunkin tule, mutta paljon huonommalla kertoimella. Jos alfa riskiä aikoo kokeilla, melkein kannattaisi veikata Giovinazzia, koska kerroin olisi paljon parempi. :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 229
Viestejä
4 929 854
Jäsenet
79 318
Uusin jäsen
Backmaan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom