F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Red Bullin mattapinnoitteen kohdalla puhuttiin muistaakseni alussa sellaistakin, että se olisi jotain taikamaalia, joka vähentää ilmanvastusta, mutta tämä ei tainnut lopulta pitää paikkaansa. Red Bullin kohdalla kyse voi olla myös taiteellisesta valinnasta ja Neweyn oireyhtymistä, mutta jos Ferrari sanoo vaihtavansa väritystä 300 gramman takia, niin se kuulostaa jo epätoivoiselta.

Muistaakseni Red Bullin on kohdalla puhuttu mattavärin olevan 600 grammaa kevyempi. Onhan se merkittävä massa sijoittaa haluttuun paikkaan autossa.
Eikä ole.
 
4ugc09pv3ah21.jpg


Uusi Alfa Romeo.
 
Tuohon etusiivekkeen sivuun olisi hyvä saada muutama sponsorinmokoma lisää. :tup:
 
Sivuponttooneissakin aika paljon valkoista vielä.
Silti sponsoreita kuitenkin huomattavasti enemmän mitä viime vuonna ja onhan tossa isoja kuten Magneti Marelli. Jos tulosta syntyy tänä vuonna, varmasti lisää luvassa.
Toivottavasti Alfa taistelis nyt siellä 5-6 sakissa. Ihan en podiumeihin jaksa uskoa, sen verran nälkästä sakkia tossa kärjessä.
 
Viimeksi muokattu:
Silti sponsoreita kuitenkin huomattavasti enemmän mitä viime vuonna ja onhan tossa isoja kuten Magneti Marelli. Jos tulosta syntyy tänä vuonna, varmasti lisää luvassa.
Kimin mukaantulo kuvioihin varmasti auttanut tässä.
 
Outoa sinänsä ettei Räikkösen nimi ole tuonut tallille "suuria" sponsoreita, vaikka kamera-aika on takuuvarmaa tulevalla kaudella..

E. kuukausi kauden starttiin :kippis:
 
Kimillähän lähti kausi komeasti käyntiin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Leaderboard
Session status:

DRIVER TEAM TIME
1 Vettel
ferrari.png
Ferrari 1m20.920s
2 Raikkonen
alfaromeo.png
Alfa Romeo 1m20.945s
3 Sainz
mclaren.png
McLaren 1m22.348s
 
Leaderboard

Session status:

DRIVER TEAM TIME
1 Vettel
ferrari.png
Ferrari 1m20.920s
2 Raikkonen
alfaromeo.png
Alfa Romeo 1m20.945s
3 Sainz
mclaren.png
McLaren 1m21.403s
4 Grosjean
haas.png
Haas 1m21.500s
5 Perez
racingpoint.png
Racing Point 1m21.850s
6 Kvyat
tororosso.png
Toro Rosso 1m23.500s
7 Hulkenberg
renault.png
Renault 1m23.665s
8 Bottas
mercedes.png
Mercedes 1m24.381s
Verstappen
redbull.png
Red Bull No time
Last updated: 11:34

----

Aika makea tilanne kyllä, nautitaan nyt tästä hetkestä. :D

---------

MTV:n F1-uutisointi on kyllä luvattoman luokatonta. Vieläkin ykkösnostona Kimin hiekkajumitus vaikka aika paljon on jo tapahtunut sen jälkeen... :(
("Kimi Räikkönen heti ulos radalta F1-testeissä! Punaiset liput, ajojakso keskeytettiin")
 
Leaderboard
MTV:n F1-uutisointi on kyllä luvattoman luokatonta. Vieläkin ykkösnostona Kimin hiekkajumitus vaikka aika paljon on jo tapahtunut sen jälkeen... :(
("Kimi Räikkönen heti ulos radalta F1-testeissä! Punaiset liput, ajojakso keskeytettiin")
Sama iltalehdessä. Janne Palomäki taas ihan mehuissa kun tuli jotain kirjoitettavaa.

Kimi Räikkönen pyörähti heti ulos radalta!
 
Leaderboard

Session status:

DRIVER TEAM TIME
1 Vettel
ferrari.png
Ferrari 1m20.920s
2 Raikkonen
alfaromeo.png
Alfa Romeo 1m20.945s
3 Sainz
mclaren.png
McLaren 1m21.403s
4 Grosjean
haas.png
Haas 1m21.500s
5 Perez
racingpoint.png
Racing Point 1m21.850s
6 Kvyat
tororosso.png
Toro Rosso 1m23.500s
7 Hulkenberg
renault.png
Renault 1m23.665s
8 Bottas
mercedes.png
Mercedes 1m24.381s
Verstappen
redbull.png
Red Bull No time
Last updated: 11:34

----

Aika makea tilanne kyllä, nautitaan nyt tästä hetkestä. :D

---------

MTV:n F1-uutisointi on kyllä luvattoman luokatonta. Vieläkin ykkösnostona Kimin hiekkajumitus vaikka aika paljon on jo tapahtunut sen jälkeen... :(
("Kimi Räikkönen heti ulos radalta F1-testeissä! Punaiset liput, ajojakso keskeytettiin")


no näähän nyt ei kerro mitään. paitsi että bottas on siellä missä kuuluukin taitojensa puolesta :D
 
Kai iltalehdet ovat jo ehtineet laatia uudet otsikot? "Räikkönen sekuntitolkulla kärkeä perässä ja vähän kierroksia ajettuna".

Olosuhteet ilmeisesti paremmat kuin vuosi sitten ja ei taida autot olla kauheasti muuttuneet. Tärkeintä varmaan kaikille saada paljon kierroksia alle ilman teknisiä ongelmia. Raakaa vauhtia ehtii etsiä vielä tulevinakin päivinä. ...ja Kimi parantaa nousten taas toiseksi nopeimmaksi.
 
Vetteli jo vähän päästeli höyryjä 1.18.161 muut melkein 2 sekkaa hitaampia. Mutta mitä tekee bottas?
 
Jaa, iltapäivällä vaihtuu Hamilton Bottaksen tilalle ja Ricciardo ottaa Renaultin Hulkilta.
Onko aiemmin kuskeja vaihdettu kesken päivän? :confused:
 
Sanottiin että autot ovat about 1.5 sekkaa viimevuotista hitaampia, mutta vettelin aika jo nyt on ekana päivänä sekunnin päässä viimevuoden parasta aikaa joka tehtiin pehmeimmällä renkaalla.
Tietysti kelit varmaan vaikuttaa myös, pitäs tietää onko nyt lämpimämp jne.

Autot hitaampia mutta moottorikehitys jyllää... Ja lisäksi viimekauden aikana tapahtunut auton kehitys.. 2-3 sekkaa kauden alusta kauden loppuun.
 
Onkohan auto oikeasti vielä osina vai eikö ole rahaa ajaa? Konkurssikypsät tallit ovat ennenkin jättäneet ensimmäiset päivät ajamatta vedoten täysin muihin tekosyihin... Claire ei suostunut vieläkään vahvistamaan, että talli ajaisi keskiviikkonakaan. On se kumma, jos siellä ei muka ole selvää arviota siitä, kuinka kauan auton rakentaminen vielä kestää, kun muut ovat jo ajamassa talvitestejä.
 
Outoa sinänsä ettei Räikkösen nimi ole tuonut tallille "suuria" sponsoreita, vaikka kamera-aika on takuuvarmaa tulevalla kaudella..

E. kuukausi kauden starttiin :kippis:

Aamu-uutisia lukiessa osui silmiin. :) Toki siel on varmasti myös sponsoreita jotka ovat kiinnostuneita Alfasta mutta odottavat minkälaisia tuloksia kauden alkaessa alkaa tulemaan.

Thaimaan markkinajohtaja alallaan, olutmerkki Singha on yksi Alfa Romeon uusista yhteistyökumppaneista. Yhtiö seurasi Alfa Romeolle nimenomaan Räikköstä, jonka henkilökohtainen sponsori se on ollut vuodesta 2015 lähtien.

Kimi Räikköseltä tullut sähköposti yllätti – nyt olutjätti seuraa suomalaistähteä: ”Luulin aluksi, että se on vitsi”
 
Siis jos auto on hitaampi 1.5 sekkaa asiantuntijoiden mielestä niin siinä on mukana tietysti myös moottori.
Ja tietysti verrataan viime kaudella saavutettuun nopeuteen, ei viime maaliskuun nopeuteen.

2019 overtaking rules to make F1 cars 1.5 seconds slower - RaceFans



Toki, testit on testejä ja kisa on kisaa.
Veikkaan kyllä itsekin että ovat nopeampia tänä vuonna, ennustavat asiantuntijat mitä tahansa.
Mitä tulee ohittamiseen, niin ei kannata odottaa suuria... Kommentti ei tältä viikolta:

F1 2019 changes produced 'worst possible outcome'

While the jury is out on whether this will result on better racing and more overtaking, Racing Point technical director Andy Green said the "relatively small" rules change impacted the car's performance and balance "a lot".

While the impact on car performance has been clear to see during development work, Green warned that F1 will "struggle to see a big different following another car".

"I hope I'm wrong, I hope all this work will result in some positives in following another car," he said.

"But for the analysis we've seen, it looks relatively small."
 
Renault paljasti uuden takasiiven salaisuutensa muille...

Dzwo9LEXgAAoHTO.jpg
Niin senkö, että drs-fläbäri ei kestä käyttöä?
Daniel Ricciardo joutui pelottavaan tilanteeseen F1-testeissä auton petettyä
Toivottavasti saavat siiven kuntoon, että jollekin käy ohkoisesti.

Daniel Ricciardo joutui pelottavaan tilanteeseen F1-testeissä auton petettyä
Daniel Ricciardo siirtyi täksi kaudeksi Renault’lle. (KUVA: XPB Images)

Julkaistu: 19.2. 12:45

FORMULA 1
Renault’n aussikuljettajan F1-auto petti pahassa paikassa.
Ranskalaisvalmistaja Renault’n leipiin Red Bullilta siirtynyt Daniel Ricciardo joutui pelottavaan tilanteeseen F1-testeissä tiistaina.

Aussikuljettaja pyörähti Barcelonan F1-radan pääsuoran päässä, kun hänen autonsa takasiivestä irtosi osa.

Ricciardo lähestyi radan avausmutkaa takasiipi avattuna, kun siipi hajosi yhtäkkiä. Ricciardosta tuli matkustaja, ja hän paiskautui hietikolle mutta välttyi onneksi osumalta reunamuuriin.
Ricciardo oli ehtinyt ajaa ennen onnettomuuttaan 27 kierrosta. Nopein niistä kirjattiin 1.19,886. Hän oli kierrosaikavertailussa toisena Ferrarin Charles Leclercin jälkeen.
 
Taas mennään, Iltapaska revittelee hienosti..

Antonio Giovinazzi täräytti paremman ajan kuin Kimi Räikkönen - Ferrarin Charles Leclerc huippuiskussa testeissä

Otanta on vielä pieni ja kierrosajat toissijaisia, mutta Ferrari on vakuuttanut Katalonian F1-testeissä.

Maanantaina ylivoimaisen pohja-ajan kellottaneen Sebastian Vettelinviitoittamalla tiellä jatkoi tallikaveri Charles Leclerc, joka pääsi tiistaiaamuna ottamaan ensimaistiaisensa SF90-autosta.

Leclerc paahtoi aamupäivän sessiossa pohja-ajan, josta hän pani paremmaksi vielä myöhemmin. Monacolaisen aika 1.18,247 on tällä hetkellä melkein sekunnin nopeampi kuin toiseksi parhaan Haasin Kevin Magnussenin noteeraus.

Leclerc aika jäi Vettelin eilisestä huippuajasta vain 0,008 sekuntia.

Kolmanneksi nopein oli Antonio Giovinazzi, joka kuljetti Alfa Romeota kovempaa kuin tallikaverinsa Kimi Räikkönen eilen. Italialainen pysäytti kellot aikaan 1.19,321.

Eroa Räikköseen tuli 0,14 sekuntia.

Mercedeksen Lewis Hamiltonin paras kierros on tähän mennessä 1,7 sekuntia huonompi kuin Leclercin. Aika riittää tuloksissa seitsemänneksi.

Formula 2-sarjasta Toro Rossolle siirtyneen Alexander Albonin ura kuninkuusluokassa alkoi vähemmän mairittelevasti, kun debytantti ajoi ulos heti ensimmäisellä kierroksellaan.

Samantyyppisen pyörähdyksen esitti maanantain testien alussa Räikkönen.

Testit jatkuvat lounastauon jälkeen.

Mitäpä sitä suotta mainitsemaan että Giovinazzi teki aikansa pehmeämmällä rengasseoksella kuin Räikkönen..
Sama koskee muuten Leclerc-Vettel vertailua.

:facepalm:
 
Taas mennään, Iltapaska revittelee hienosti..

Antonio Giovinazzi täräytti paremman ajan kuin Kimi Räikkönen - Ferrarin Charles Leclerc huippuiskussa testeissä



Mitäpä sitä suotta mainitsemaan että Giovinazzi teki aikansa pehmeämmällä rengasseoksella kuin Räikkönen..
Sama koskee muuten Leclerc-Vettel vertailua.

:facepalm:
Puhumattakaan kukaan ei tiedä mitä simulaatiota tallit käy läpi. Paljonko polttoainekuorma, millä limiitillä mennään rengaskuluman suhteen.
 
Ajat livenä
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 706
Viestejä
4 974 599
Jäsenet
79 827
Uusin jäsen
IisakkiL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom