Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, olihan se sellainen tuhkimotarinan ja realismin yhteenotto.Ihan oikea päätös Kubicalta/Williamsilta, näkihän tuon jo het alkukaudesta ettei miehen fysiikka vaan taivu enää tähän touhuun.
Ericsson sponssirahoineen varmaan ihan hyvä veikkaus.
Sen siitä saa kun kauden mittaan ei ole kilpailukykyinen tallikaverinsa kanssa. Kauden alussa Hamilton joutui Valen johtaessa kisaa kakkosmieheksi Ferrareita blokkaamaan siinä missä Vale on tehnyt samaa Lewiksen johtaessa. Valitettavasti voittaminen Hamiltonin kaltaista kuskia vastaan vaatii Leclercin tyyppisen kuskin, joka ajattelee aina ensin omaa, ei tallin parasta. Kuten Rosberg 2016 teki.(Bottastahan en valitettavasti tuossa skenaariossa ottanut huomioon koska Singaporen kisan tallitoiminnan perusteella voidaan päätellä että jos Hamilton sattuu astumaan koirankakkaan, Valen tehtävä on nuolla kenkä puhtaaksi.)
Nyt on. (Kakkoskuski siis.)Ei ole ainakaan vielä, eikä varsinkaan ensi vuonna. Eiköhän Valtteri aja tällä kaudella mestaruudesta niin kauan, kuin siihen on vielä mahdollisuus.
Niinpä. Hamiltonin voittaminen ei vaadi vain sitä, että Bottas onnistuu nykyistä paremmin vaan myös sen, että Hamilton epäonnistuu. Jos molemmat onnistuvat, vie Hamilton aina lopulta mestaruuden, koska Hamilton on yksinkertaisesti parempi kuski.Mahdollistahan Bottaksen mestaruus tulevilla kausilla toki on, muttei kovin todennäköistä. Se vaatisi tilastollisesti Hamiltonille vähintään 60 pisteen menetystä syystä tai toisesta.
Kyllä.Mahdollistahan Bottaksen mestaruus tulevilla kausilla toki on, muttei kovin todennäköistä. Se vaatisi tilastollisesti Hamiltonille vähintään 60 pisteen menetystä syystä tai toisesta.
Lisäksi Mersulla on todellakin syytä suosia Hamiltonia. On selvää kumpi kuskeista tuo tasaista tulosta kaudesta toiseen ja kummalle talli maksaa jättipalkkaa. Myös sillä, että Hamilton rikkoo Mersun ratissa yksi kerrallaan ykkösten mahdottomina pidettyjä ennätyksiä on huima markkina-arvo. Yhtälailla kuten Schumin menestys yhdistetään edelleen Ferrariin, tullaan Hamilton yhdistämään uransa jälkeen Mersuun vielä vuosikymmenien ajaksi.
Rosbergin kanssa ajaessaan Hamilton oli vielä eri vaiheessa uraansa ja jopa silloin Hamiltonilla oli tiukka ote tallista. Halusi Bottas sitä tai ei niin nykyisellä tasolla ajava Hamilton on Mersulla ykköskuski uransa loppuun asti.
Ja tod. näk. kaksi uutta jonokisaa. Vietnam saattaa yllättää (tuskin kuitenkaan kun katukisa) ja hollannista tiedetään jo että niin kapea ettei ohi pääse.Ensi kauden kisakalenteri, 22 kisaa. Kaksi uutta, Vietnamin ja Hollannin kisat. Fanina tietysti tykkään isommasta kisamäärästä, mutta vaatimukset talleille ja tekniikalle..
F1 2020 calendar and test schedule confirmed
Zandvoort on kyllä helvetin hyvä lisäys, siellä tulee varmasti mielenkiintoisia kisoja kun rata on kapea.
Tulee varmasti joo kun autot on muutenkin aivan liian isoja kooltaan. Pelkkää jonossa ajelua.
Ainakin 5 kisaa vois heti karsia tuosta kalenterista. Nyt vaan säästellään osia entisestään ja ajellaan tylsissä ränneissä kuten Singapore, Baku ja Sochi.
Hmmm, mun mielestä Baku ja Sochi ovat tarjonneet ihan hyviä kisoja. Saatan toki olla väärässä tai muuten vaan perverssi.Nyt vaan säästellään osia entisestään ja ajellaan tylsissä ränneissä kuten Singapore, Baku ja Sochi.
Pitää ne uudet osat aina testata myös käytännössä. Nyt voi sitten kehittää kehitysosia, kun tiedetään ne varmuudella paremmiksi.Binotto kertonut että ovat tuoneet ensi kauden kehitykset autoon jo nyt. Stupid!!!
Äijä yrittää pelastaa vain omaa jakkaraa.
Tätä varten on talvitestit. Tällöin kilpailijat ei ehdi tutkimaan ja reagoimaan toisten innovaatioita ennen kauden 3-4 kisaa. Nyt Ferrari on näyttänyt ensi kauden kortit.Pitää ne uudet osat aina testata myös käytännössä. Nyt voi sitten kehittää kehitysosia, kun tiedetään ne varmuudella paremmiksi.
Binotto kertonut että ovat tuoneet ensi kauden kehitykset autoon jo nyt. Stupid!!!
Äijä yrittää pelastaa vain omaa jakkaraa.
On jo nyt tiedossa että Ferrari on tuonut keulaan ja keskelle uuden tyyppisen aeron. Isompi mullistus on välijäähdyttimessä joka on paineistettu ja mahdollistaa aika-ajoihin 20hp:tä ja kisaan 10hp:tä lisää.Sopii toivoa että Ferrari olisi oppinut jotain Mersun jokavuotisista sandbaggailyista ja muusta kikkailusta, ja yrittäisi nyt samaa itse. "Joo meillä jo ensi vuoden kehitykset käytössä" vaikka todellisuudessa ei ole. No, toivossa on hyvä elää, oikeasti taas kuitenkin mokailevat italialaiseen tyyliin.
Ei siinä hirveästi enää muutoksia kerkee tehdä, jos asiat ei toimi. Talvitestien olosuhteet on myös aina täysin arvoitus. Ideoita voi tietysti ottaa, mutta yleensä menee melkein koko auto uusiksi, ei Ferrarinkaan auto enää sama ole kauden alussa. Asiasta mainitseminen oli tietysti tyhmää. Saa nähdä miten käy.Tätä varten on talvitestit. Tällöin kilpailijat ei ehdi tutkimaan ja reagoimaan toisten innovaatioita ennen kauden 3-4 kisaa. Nyt Ferrari on näyttänyt ensi kauden kortit.
Rikotaan myös sääntöjä, jos tuota kokonaisuutta ei anneta asiakastalleille.On jo nyt tiedossa että Ferrari on tuonut keulaan ja keskelle uuden tyyppisen aeron. Isompi mullistus on välijäähdyttimessä joka on paineistettu ja mahdollistaa aika-ajoihin 20hp:tä ja kisaan 10hp:tä lisää.
Ferrari on myös saanut toimimaan MGU-H:n energian ohjauksen suoraan MGU-K:n. Tällä kierretään sääntöjä (kierrätys akun kautta on rajoitettu)
On jo nyt tiedossa että Ferrari on tuonut keulaan ja keskelle uuden tyyppisen aeron. Isompi mullistus on välijäähdyttimessä joka on paineistettu ja mahdollistaa aika-ajoihin 20hp:tä ja kisaan 10hp:tä lisää.
Ferrari on myös saanut toimimaan MGU-H:n energian ohjauksen suoraan MGU-K:n. Tällä kierretään sääntöjä (kierrätys akun kautta on rajoitettu)
On tuo perstappen kuitenkin paljon albonia nopeampi ollut. Hölmöillyt vaan helvetisti.
Onpa paska otsikko.
Tämä putki muuten jatkuu.Maanantain Kimi-stats!
Nyt menossa kolmen pisteettömän maaliin ajetun kilpailun putki on Räikköselle kolmas laatuaan. Yllättäen kaksi aiempaa tapahtui Ferrarilla 2008 ja 2009. Tulokaskaudella keskeytyksiä kyllä tuli, mutta vain kaksi peräkkäistä maaliinajettua kisaa meni pisteiden ulkopuolelle. Ja tuolloin pisteitä sai siis kuusi parasta.
Neljäs pisteetön kilpailu Ranskassa olisi Räikköselle ennätys maalinajettuja kilpailuja ilman pisteitä. Tämä tilasto kattaa myös ralliuran.
Tämä putki muuten jatkuu.
Edelleenkään ei ole Kimillä kolmea maaliinajettua kilpailua peräkkäin ilman pisteitä.
Kertoo paljon millaiset paineet Vettelillä ja Ferrarilla on.Iltalehti oli saanut kiinni siitä Vettelin kiroilusta kolarin jälkeen. Mein Gott, muss das sein? Vapaasti käännettynä Herran Jumala, pitikö näin käydä?
Ferrari-kuskit kolaroivat toisensa pihalle, mutkitellut Vettel kiehui ja huusi Leclercille saksaksi: ”Mein Gott!”
Kansainvälinen autoliitto FIA pyrkii entistä paremmin varmistamaan, ettei F1-sarjan moottorisääntöjä rikottaisi.
Varsinkin Mercedeksen ja Red Bullin leirissä on jo jonkin aikaa epäilty, että Ferrari pystyy jollakin tavalla kiertämään polttoainevirtausta koskevaa rajoitusta ja saa sitä kautta lisää tehoa suorille.
Sallittu maksimivirtaus on sata kilogrammaa tunnissa.
Kansainvälinen autoliitto FIA otti viime viikonloppuna ajetun Brasilian F1-kilpailun jälkeen haltuunsa polttoainejärjestelmään kuuluneita osia kolmesta autosta: Ferrarista, sen asiakastallin Haasin menopelistä sekä myös Red Bull-Hondasta.
Keskiviikkona FIA ilmoitti, että tallien pitää asentaa autoihin myös toinen polttoainevirtaustunnistin seuraavalle kaudelle. Sen avulla FIA pystyy entistä tarkemmin huolehtimaan, ettei sääntöjä rikota.
Ferrarin F1-moottori on ollut jo pitkään suurennuslasin alla huijausepäilyjen takia. Tallipäällikkö Mattia Binotto on koko ajan vakuuttanut, ettei Ferrari ole tehnyt mitään teknisten sääntöjen vastaista.
Ferrarin suorituskyky putosi Yhdysvaltojen ja Brasilian osakilpailuissa. Ennen niitä kisoja italialaistalli saavutti kuusi peräkkäistä paalupaikkaa, ja punaisten autojen suoravauhti hämmästytti monia.
– Noin käy, kun lopettaa huijaamisen, Red Bullin Max Verstappen laukoi Ferrarin heikentyneestä vauhdista hollantilaisella Ziggo Sport -kanavalla USA:n GP:n jälkeen.
Ferrarin mukaan notkahdus kilpailukyvyssä ei ole liittynyt FIA:n uusiin teknisiin direktiiveihin.
Aika-ajoihin tulisi vauhtia, mutta kisassa menoa rajoittaisi maksimi polttoainemäärä. Ohituksissa sitten reilusti lisää syöttöä ja lopuksi säästellään polttoainetta, että ei lopu kesken.Mitäpä jos vaan poistaisivat koko typerän säännön polttoainevirtauksista...
Mä en ole Albonista vielä ihan vakuuttunut. Luotettava kuskihan hän on, mutta juuri kriittiset muutamat kymmenykset hitaampi kuin Verstappen. Tosin ensi kaudella lienee helpompaa, kun saa olla tallissa kauden alusta lähtien.- Albonin vaihto RB:lle oli täysin oikea valinta. Ensi kaudella voittoja.