F1 Kausi 2018

Jaahas, meetooon jälkimainigit ulottuvat näköjään jo formulasirkukseenkin. Onpas hieno homma. Onneksi meillä suomalaisilla on Mervi paikan päällä vai pitäisiköhän maikkarin vaihtaa Pulkkinen takaisin kehiin etteivät lähetykset vaikuta femmareiden tai Liberty median setämiesten mielestä liian seksistisiltä. :facepalm:
 
Väittäisin että monet kuskit kyllä vaikuttaa kypäriinsä aika paljonkin. Kimi ei vaan kuulu niihin.

Voi olla. Mut on heillä parempaakin tekemistä. Pointti oli se, että Kimin perus design on pysynyt samana ja nykyinen potta edustaa sitä.
 
Jaahas, meetooon jälkimainigit ulottuvat näköjään jo formulasirkukseenkin. Onpas hieno homma. Onneksi meillä suomalaisilla on Mervi paikan päällä vai pitäisiköhän maikkarin vaihtaa Pulkkinen takaisin kehiin etteivät lähetykset vaikuta femmareiden tai Liberty median setämiesten mielestä liian seksistisiltä. :facepalm:

Siitähän se vasta ulina alkais, jos nainen ei kelpaakkaan formula ympyröihin... onhan tuo Mervi ollut kuitenkin 1000 kertaa kovempi tekijä tuolla kuin Pulkkinen (a.k.a "ei uskalla haastatella ketään") ikinä.
 
Oon tässä nyt vuorokauden hissukseen ajatellut ja sulatellut tytötöntä lähtöruudukkua, ja tulin siihen johtopäätökseen, että onhan se vähän hassua seisottaa naisia autojen vieressä. Mutta jos tytöt olisi bikineissä tai yläosattomissa niin sittenhän siinä olisi taas järkeä.
 
Höh. Kuvittelin jokaisen auto+kuski -kombon painavan, muutaman hassun kilon tarkkuudella, minimipainon verran.

Paketin painon alarajaa en silti usko kuskin painon muuttaneen, mutta se lienee siviseikka.

Käsittääkseni sitä on nostettu ihan kuskien terveyden vuoksi. Alaraja korkeammalle => kuskin painon osuus pienempi. Tottakai auto tehdään niin kevyeksi kun voidaan. Siihen päälle tulee sitten kuski + lisäpainot, että painojakaumaa voidaan säätää. lisäpainoja sen verran, että auto painaa minimipainon verran. Jos kuski on kookkaampi tai autosta ei ole saatu tarpeeksi kevyttä, niin lisäpainoja jokatapauksessa tarvitaan edes jonkin verran ja paketti voi olla painavempi kuin tallikaverilla.

Miten lie Räikkösellä ja Vettelillä.. onko Räikkösellä vähemmän säätövaraa painoissa, vai antaako painossa tasoitusta. Varmaan jotain siltä väliltä.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä tulee varmaan hirveä ulina, mutta itselleni ihan sama. Tallit varmaan saavat palkata edelleen omat varikkotyttönsä jos haluavat.
Noin se on mennyt muissa parissa muussa sarjassa jotka saman kiellon ja PR-tempun teki, eli koskee vain itse sarjan palkkaamia promolorttoja lähtöruudukossa. Eli siis käytännössä ei vaikuta juuri mihinkään, tv-katsojlla ei mitään väliä ja paikalla olevalle vielä vähemmän kun tavallisella katsojalla ei sinne lähtöruudukkoon mitään asiaa ole (seuraava hyvä vaihe olisikin heittää VIP-julkkikset vittuun sieltä ja antaa mahdollisuus ostaa tavallisille katsojille joku paddock pass lippu lisähinnalla). On varmaan jo tarpeeksi vaikea profiloitua muille kuin keski-ikäisille miehille ja jos nämä promolortot tuo jonkun mielestä jotain lisäarvoa niin itse radalla olevassa tuotteessa lienee jotain vikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Noin se on mennyt muissa parissa muussa sarjassa jotka saman kiellon ja PR-tempun teki, eli koskee vain itse sarjan palkkaamia promolorttoja lähtöruudukossa. Eli siis käytännössä ei vaikuta juuri mihinkään, tv-katsojlla ei mitään väliä ja paikalla olevalle vielä vähemmän kun tavallisella katsojalla ei sinne lähtöruudukkoon mitään asiaa ole (seuraava hyvä vaihe olisikin heittää VIP-julkkikset vittuun sieltä ja antaa mahdollisuus ostaa tavallisissa katsojille joku paddock pass lippu lisähinnalla). On varmaan jo tarpeeksi vaikea profiloitua muille kuin keski-ikäisille miehille ja jos nämä promolortot tuo jonkun mielestä jotain lisäarvoa niin itse radalla olevassa tuotteessa lienee jotain vikaa.
Jos kyse olisi vain urheilukilpailusta niin olisit ehkä oikeassa, mutta F1-kisat ovat aina olleet "show-tapahtumia" eikä pelkkiä kisoja.
 
Jos kyse olisi vain urheilukilpailusta niin olisit ehkä oikeassa, mutta F1-kisat ovat aina olleet "show-tapahtumia" eikä pelkkiä kisoja.

Jokaisesta urheilukilpailusta pyrityään nykyään tekemään tapahtuma ja tämä nimenomaisesti työnsää urheilufaneja poispäin.
Minulle ainkain urheilullinen sisältö on kaikki kaikessa ja ylimääräiset showt vain lähinnä vituttavat.

E: Ja muutenkin helvetin hyvä ratkaisu: nyt noista grid-girleistä maksoivat kaikki saman verran, mutta jatkossa ei ole pakko maksaa mitään, jos ei niitä pidä. Tai sitten saa tallit suoraan omasta pussista palkata vaikka vähän erikoisemmat show-tytöt (tai pojat), jos halua löytyy.
 
Kannattaa nyt oottaa jotain muuta lähdettä kuin iltalehti ennenkuin alkaa edes spekuloimaan
 
Kannattaa nyt oottaa jotain muuta lähdettä kuin iltalehti ennenkuin alkaa edes spekuloimaan

Kyllä askelmerkit ovat ihan just jetsulleen selvät ilman iltalehteäkin: maailmanmestaruus tai lähtö Mersulta. Pieni mahdollisuus jatkolle myös kakkossijalla, jos aidosti haastaa viimeiseen kisaan asti ja häviää samaan tyyliin kuin Massa 2008
 
Kyllähän se valitettavasti näin on, jos ei tällä kaudella onnistu, joutuu kattemaan kuskin paikkaa muusta tallista. Toki toivottavasti tällä kaudella mclaren ja renault pääsis lähemmäs kärkeä jolloin olisi enemmän hyviä talleja kun nyt.
 
Kyllä askelmerkit ovat ihan just jetsulleen selvät ilman iltalehteäkin: maailmanmestaruus tai lähtö Mersulta. Pieni mahdollisuus jatkolle myös kakkossijalla, jos aidosti haastaa viimeiseen kisaan asti ja häviää samaan tyyliin kuin Massa 2008

no näinhän kaikki "tietää". Aina välillä saa lehteenkin jutun jos ei muuta satu keksimään. Ei se silti asiaa yhtään sen todemmaksi tee, spekulaatiota kuitenkin
 
Minun on jotenkin vaikea nähdä Ricciardoa lähtemässä mihinkään. Red Bull tuskin haluaa hänestä luopua, ja muutenkin Ricciardo sopii Red Bullin imagoon täydellisesti, ja toisinpäin.
 
Tässä ei kuitenkaan lähde ole edes Iltalehti vaan jonkun kirjoittelijan isäpappa. Turha alkaa keulia.

Kärkitalleissa on vapaita kuljettajia kolme: Räikkönen, Hamilton ja Ricciardo. Näistä kolmesta Ricciardo on juurikin se, joka katselee aktiivisesti kaikkia vaihtoehtoja siinä, missä kaksi muuta lähinnä miettivät, että jatkaako sarjassa ollenkaan. Vettelin ego ja herkkä mieli ei kestäisi Ricciardoa tallikaverina, joten Riksun ainoa realistinen vaihtoehto Red Bullille lienee Mercedes, elleivät muut Renault'n voimalla kulkevat tallit nosta tasoaan merkittävästi.

Ricciardon vaihtaessa tallia Sainz kutsuttaisiin Red Bullille, jolloin Bottasille jäisivät käteen ne samat kaksi korttia, jotka olivat pöydässä myös vuonna 2015: Ferrari ja Renault. Bottas on juuri sopivan hidas-nopea ja seesteinen kuljettaja, joka sopisi pariksi hermoherkälle Vettelille. Renault'lle hän toisi tasaisen suorituskyvyn ja hyvän määrän kokemusta.

Onhan markkinoilla sitten myös se vielä vuosi sitten kuumaksi mielletty nimi Sergio Pérez, mutta hänenkin tähtensä on laskemassa tallikaverin ansiokkaan paineen myötä.
 
Haas 2018
V3H0gyh.jpg


Haas first to reveal 2018 F1 car images

Tuo halo :wtf:
 
Halo on ruma mutta auton väritys on onnistunut. Vaihtaisin vain keulan harmaan mustaksi.
 
Kummastuttaa mikä se fian todellinen syy tuolle halolle on sen pleksikalvon sijaan. Sitähän indyissä nyt testataan ja incarissa tuo näytti paljon paremmalta kuin halo. Yhtälailla tuosta halosta voi osua välistä kypärään tukivartta tai pienempää tippuvaa osaa joka tekee pahaa jälkeä päälle. Jotenkin nyt vaikea uskoa että tuo pleksi jotenkin vääristäisi tai huurustuisi.
 
Kyllä FIA on jo kertonut ajat sitten miksi halo valittiin. Pelkkä "tuulilasi" ei kestä juurikaan mitään haloon verrattuna. Pitäisi olla täydellinen kuomu. Sillon tulee paljon muita turvallisuusongelmia, jonka lisäksi autot pitäisi suunnitella hyvin pitkälti uusiksi.
 
Kummastuttaa mikä se fian todellinen syy tuolle halolle on sen pleksikalvon sijaan. Sitähän indyissä nyt testataan ja incarissa tuo näytti paljon paremmalta kuin halo. Yhtälailla tuosta halosta voi osua välistä kypärään tukivartta tai pienempää tippuvaa osaa joka tekee pahaa jälkeä päälle. Jotenkin nyt vaikea uskoa että tuo pleksi jotenkin vääristäisi tai huurustuisi.
Tuostapa video, miksi HALOon päädyttiin.

Edit: Video alkaa jostain syystä puolesta välistä linkin kautta, älkää siitä välittäkö.
 
Osittainhan projektissa on kyse kasvojen pelastamisesta. FIA toitotti isosti tekevänsä jotain "massiiviselle ongelmalle" ja joutui kuitenkin perääntymään aluksi halon kanssa, koska sen piti tulla jo kaudelle 2017 (taidettiin puhua myös kaudesta 2016) mutta niin ei tapahtunut.

Totuus on se, ettei halo olisi pelastanut kenenkään henkeä eikä oikeastaan edes ole ollut tarpeellinen sitten 1970-luvun. Massan tapauksessa se olisi luultavasti auttanut mutta melkeinpä yhtä hyvin olisi voinut olla turha tai mahdollisesti jopa vaaraksi.

Tämä nyt on pelkkää käsien heiluttelua vs. FIA:n tekninen tutkimustyö, mutta mielestäni halo voi myös luoda uusia vaaratilanteita. Turvakaari on niin tiukasti kiinni auton rungossa ja se kestää myös erittäin raskaita kuormia, joten on periaatteessa mahdollista, että kypärää kohti tuleva auton keula tai muu pitkulainen kappale painautuu turvakaaren "auttamana" tiukemmin kuljettajaa vasten osuessaan kypärän ja turvakaaren väliin.

Käytännössä tässä joudutaan keksimään skenaarioita, joissa halo olisi auttanut, niin miksei sitten voi keksiä niitäkin tapauksia, joissa se olisi vaaraksi.
 
mutta mielestäni halo voi myös luoda uusia vaaratilanteita. Turvakaari on niin tiukasti kiinni auton rungossa ja se kestää myös erittäin raskaita kuormia, joten on periaatteessa mahdollista, että kypärää kohti tuleva auton keula tai muu pitkulainen kappale painautuu turvakaaren "auttamana" tiukemmin kuljettajaa vasten osuessaan kypärän ja turvakaaren väliin.
Taitaa kuitenkin olla häviävän pieni mahdollisuus tuolle skenaariolle, että hyödyt on suuremmat kuin haitat niinkuin tuossa linkkaamassani videossa on kerrottu erilaisten esimerkkien kautta.
 
Osittainhan projektissa on kyse kasvojen pelastamisesta. FIA toitotti isosti tekevänsä jotain "massiiviselle ongelmalle" ja joutui kuitenkin perääntymään aluksi halon kanssa, koska sen piti tulla jo kaudelle 2017 (taidettiin puhua myös kaudesta 2016) mutta niin ei tapahtunut.

Totuus on se, ettei halo olisi pelastanut kenenkään henkeä eikä oikeastaan edes ole ollut tarpeellinen sitten 1970-luvun. Massan tapauksessa se olisi luultavasti auttanut mutta melkeinpä yhtä hyvin olisi voinut olla turha tai mahdollisesti jopa vaaraksi.

Tämä nyt on pelkkää käsien heiluttelua vs. FIA:n tekninen tutkimustyö, mutta mielestäni halo voi myös luoda uusia vaaratilanteita. Turvakaari on niin tiukasti kiinni auton rungossa ja se kestää myös erittäin raskaita kuormia, joten on periaatteessa mahdollista, että kypärää kohti tuleva auton keula tai muu pitkulainen kappale painautuu turvakaaren "auttamana" tiukemmin kuljettajaa vasten osuessaan kypärän ja turvakaaren väliin.

Käytännössä tässä joudutaan keksimään skenaarioita, joissa halo olisi auttanut, niin miksei sitten voi keksiä niitäkin tapauksia, joissa se olisi vaaraksi.

Ihan mutulla heitän ulkomuistista, että viimevuosina ollut monta tilannetta, josta on "tuurilla" selvitty. Toki niissäkin (jos olisi pikkuisen huonompi tuuri ollut) ehkä ihan tuollainen astetta kestävämpi tuulilasi olisi voinut auttaa. Mutua tämäkin. Halon tarkoitus on käsittääkseni kuitenkin suojata juurikin isoimmilta osumilta, kuten auto tai rengas. Kypärä pelastaa pienemmät, kuten Massankin tapauksessa (senkin jälkeen taidettu kypäriä kehittää).

edit: miksi noista pienistä kappaleista edes keskustellaan, kun Massa on elävä esimerkki siitä, että kypärät toimii? Se ei ollut enää ihan pieni kappale massaltaan ( :rolleyes: ), joka osu. Joo tuli osumaa ja damagea, mut seki oli melkoisen epätodennäköinen onnettomuus, jota tuskin ihan heti uusiksi tapahtuu. Damagesta huolimatta kaverilla on silmä tallessa. Pelko ehkä perseessä, mut se on toinen asia.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mutulla heitän ulkomuistista, että viimevuosina ollut monta tilannetta, josta on "tuurilla" selvitty.
Jos kyse olisi tuurista, niin silloin huomattava osa tapauksista olisi johtanut vakaviin onnettomuuksiin. On luonnonlakien vastaista, että joka hemmetin kerta vain käy "hyvä tuuri". Päin vastoin vakavia vammoja aiheuttavat onnettomuudet vaativat poikkeuksellisen huonoa tuuria kuten Massankin onnettomuudessa.

Toisaalta Massallakin kävi hyvä tuuri siinä, että onnettomuuden aiheuttanut kappale osui hänen kypäränsä ulkosyrjään, jolloin suuri osa liike-energiasta ns. jatkoi matkaansa eikä purkautunut Massan pääkoppaan. Nyt selvittiin pelkällä kallonmurtumalla. Osuma pikkuisen keskemmälle ja kyse voisi olla aivovauriosta.

Massan onnettomuus on F1-sarjan toiseksi vakavin yli 20 vuoden ajalla ja noin top 5:ssä 30-35 vuoden ajalla – totta kai siitä on pakko puhua, kun keskustellaan pään suojauksen kehittämisestä.
 
Viimeksi muokattu:
Sepäse, tässä vain yritetään varautua kaikkeen mahdolliseen, kuuluuko ns. ylisuojelu huippu urheiluun? Kaverit jotka siellä kilpailee tietävät myös mahdolliset riskit, tuossa videossakin sanoivat että nykyisillä kypärillä ei enään nuo pikkuosat ole vaaraksi(joita varten haloa ei ole edes tehty) plus 2019 tulossa vielä paremmat kypärät.
 
Jos kyse olisi tuurista, niin silloin huomattava osa tapauksista olisi johtanut vakaviin onnettomuuksiin. On luonnonlakien vastaista, että joka hemmetin kerta vain käy "hyvä tuuri". Päin vastoin vakavia vammoja aiheuttavat onnettomuudet vaativat poikkeuksellisen huonoa tuuria kuten Massankin onnettomuudessa.

Toisaalta Massallakin kävi hyvä tuuri siinä, että onnettomuuden aiheuttanut kappale osui hänen kypäränsä ulkosyrjään, jolloin suuri osa liike-energiasta ns. jatkoi matkaansa eikä purkautunut Massan pääkoppaan. Nyt selvittiin pelkällä kallonmurtumalla. Osuma pikkuisen keskemmälle ja kyse voisi olla aivovauriosta.

Massan onnettomuus on F1-sarjan toiseksi vakavin yli 20 vuoden ajalla ja noin top 5:ssä 30-35 vuoden ajalla – totta kai siitä on pakko puhua, kun keskustellaan pään suojauksen kehittämisestä.

Täh? Mitä sinä luonnonlakeja vedät tähän, jos on ollut lähellä piti -tilanteita? Ne ei vaa ole sattunut juuri silloin meneen kuskin päähän. Autot on menny monokin yli jne.. kyllä se iha "munkkia" on, ettei menny kuskin kypärän yli. Bianchi ois mitä luultavammin myöskin hengisä halon myötä. "Pieni", mut vitun suuri osuma, ku kypärään nasahtaa. Muissa sarjoissa kans nähty ku rengas tai auto.. joku isompi kappale kopsahtaa, nii se on siinä. Kypärä kyllä pienmmiltä kappaleilta suojaa. TODISTETUSTI. Mikä oli ongelma?
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tuo halo onneksi suoraan esille noissa tähän mennässä julkaissuissa vehkeissä hyppää, aika hyvin sulautuu autoon kun samaa väriä halon ympärillä.
 
Täh? Mitä sinä luonnonlakeja vedät tähän, jos on ollut lähellä piti -tilanteita? Ne ei vaa ole sattunut juuri silloin meneen kuskin päähän. Autot on menny monokin yli jne.. kyllä se iha "munkkia" on, ettei menny kuskin kypärän yli. Bianchi ois mitä luultavammin myöskin hengisä halon myötä. "Pieni", mut vitun suuri osuma, ku kypärään nasahtaa. Muissa sarjoissa kans nähty ku rengas tai auto.. joku isompi kappale kopsahtaa, nii se on siinä. Kypärä kyllä pienmmiltä kappaleilta suojaa. TODISTETUSTI. Mikä oli ongelma?

Sen verran tähän, että muistaakseni todettiin että Halo ei kyllä olisi Bianchia pelastanut. Sen verran massivinen kolari oli, kun auto toistasataa kiskaisi parin tonnin vastapainon alle, että olisi joka tapauksessa tullut vakavat traumat päähän eikä Halo olisi kestänyt sitä iskua.
 
Eipä tuo halo onneksi suoraan esille noissa tähän mennässä julkaissuissa vehkeissä hyppää, aika hyvin sulautuu autoon kun samaa väriä halon ympärillä.

Omasta mielestä hyppää kyllä aika kovastikin silmille ja pilaa autojen virtaviivaiset muodot aika täydellisesti. Incar-kuvaa nyt ei varmaan pysty edes katsomaan kun se helvetin rinkula on siinä edessä.

Kyllähän tuo on todella ylimääräisen näköinen härpäke, tuskin tuohon tulee tottumaan.
 
Enemmän toi haineväkin häiritsee kuin halo ja kaukana, todella kaukana niistä hirveimmistä hirvityksistä mitä noihin autoihin on tungettu.
 
RB14 väliaikas värityksessä

DWYsTfGX0AALYgt.jpg


Väritys piilotti esim tässä kuvassa erottuvat todella pienet sidepodit.

2_gallery_rb14_2512412412.jpg
 
Joo, ei kyllä haittaisi vaikka olisikin tuon näköinen. Nätti tuo mustan, tummansinisen ja valkoisen yhdistelmä.
 
Toivottavasti lopullinen väritys on jotain tuon tyylistä. Paljon hienompi mitä edellisinä vuosina.
 
On kyllä ruma tuo halo. Studiokuvissa varmasti hieman tarkoituksellakin koitetaan pienentää sen näkyvyyttä.
 
Halot saattaa tuosta vielä rumentua, kun tiimithän saavat tehdä niihin aerodynaamisia lisähärpäkkeitä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 259
Viestejä
4 486 945
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom