F1 Kausi 2018

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 051
Ihanaiset ruudukkopupuset ollaan mahdollisesti kieltämässä Lipertin toimesta.
No niin just. Ohan se tietysti väärin että tarjotaan työtä henkilöille jonka työ on olla mallina ja näyttää hyvältä. Tyytyväisiä ovat varmasti ainakin mallit itse kun taas on yksi viikonloppu ilman töitä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 111
Tuntuu, että kaikki joka jotenkin liittyy sukupuoleen ja seksuaalisuuteen halutaan häivyttää julkisuudesta. Kyllä aikuisten ihmisten pitäisi antaa tehdä mitä haluavat, kunhan se ei haittaa (fyysisesti) muita. Antaa F1-väen pitää vaikka ryhmäorgioita palkintopallilla, jos sitä halajavat.
Ja jos joku on halunnut lähteä mallin uralle, niin miksei F1:set rohkaisisi tällaista henkilöä tarjoamalla tilaisuuksia olla mallina? Nyt viesti on, että "sori, valintasi haluta malliksi on väärä".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 005
Kaudesta 2018.

Toive:
1. Räikkönen
2. Bottas
3. Alonso
4. Ricciardo

Oikee rivi (valitettavasti):
1. Hamilton
2. Vettel
3. Bottas
4. Ricciardo

Katotaa sit kauden lopussa osuko mikään oikein :p

Omalla kohalla koko ensvuoden suurin urheilutoive olis Räikkösen mestaruus ja sit heippa sarjasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Jos edes joku muu voittaisi kuljettajienmestaruuden kuin Hamilton tai tallimestaruuden kuin Mersu niin olisi jo hyvä. Parasta toki olisi, jos saataisiin joku yllättävä kova talli (McLaren+Alonso) tai sitten edes tasainen vääntö alusta asti kolmikon RB/MB/Ferrari välille.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Kuinka uutisoida tietämättä faktoja:

"Sauberin F1-tallin ensi kauden kuljettajavalinnoista sivuun jäänyt Pascal Wehrlein on ehkä lähellä uutta työpaikkaa. Motorsportin mukaan saksalaislupaus on ehdolla Mercedeksen DTM-tallin uudeksi kuljettajaksi tallin edellisen ykköspilotin Robert Wickens vaihdettua rata-autot amerikkalaiseen Indycar-sarjaan.
.
Mercedeksen kuljettajakisan uskotaan ratkeavan siihen, haluaako Wehrlein vielä yrittää pyrkiä jonkun F1-tallin varakuskiksi. Sisäpiirilähteiden mukaan saksalaisbrändiä epäilyttää myös ratauautountuvikon palkkaamista DTM-kilpurinsa rattiin."
Formulahylkiö ehdolla Mercedeksen rattiin huippusuositussa autoilusarjassa | SuomiF1
(alleviivaus minun)

Rata-autountuvikko? Pascal voitti ko. sarjan mestaruuden Mersun kuskina ennen F1-sarjassa kisaamista. :facepalm:
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Haha aika noloa uutisointia.
Niinpä. Näyttää siltä, etteivät SuomiF1:n toimittajat oikein osaa englantia:

"After losing his Sauber Formula 1 seat to Ferrari prodigy Charles Leclerc and missing out on the vacancy alongside Lance Stroll at Williams, 2015 DTM champion Wehrlein is now weighing up whether to return to the tin-top series for what will be Mercedes' final year in the championship.

The German manufacturer's decision to quit DTM at the end of 2018 in favour of a Formula E entry prompted Wickens to join the Schmidt Peterson Motorsports IndyCar squad earlier this year.

That leaves a vacancy in the six-car HWA line-up that would likely be filled by Juncadella, who raced in DTM for Mercedes from 2013-16, should Wehrlein prefer to focus on securing a third driver role in F1.

It's understood that Mercedes is not keen to add a rookie to its line-up for its final season, meaning Formula 3 frontrunner Maximilian Gunther is set to miss out on a full-time DTM graduation."
Wehrlein, Juncadella in the frame for Wickens DTM seat

Eli lainatussa jutussa viitataan aivan toiseen kuskiin rookiena, joka epäilyttää.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Kuinka uutisoida tietämättä faktoja:

"Sauberin F1-tallin ensi kauden kuljettajavalinnoista sivuun jäänyt Pascal Wehrlein on ehkä lähellä uutta työpaikkaa. Motorsportin mukaan saksalaislupaus on ehdolla Mercedeksen DTM-tallin uudeksi kuljettajaksi tallin edellisen ykköspilotin Robert Wickens vaihdettua rata-autot amerikkalaiseen Indycar-sarjaan.
.
Mercedeksen kuljettajakisan uskotaan ratkeavan siihen, haluaako Wehrlein vielä yrittää pyrkiä jonkun F1-tallin varakuskiksi. Sisäpiirilähteiden mukaan saksalaisbrändiä epäilyttää myös ratauautountuvikon palkkaamista DTM-kilpurinsa rattiin."
Formulahylkiö ehdolla Mercedeksen rattiin huippusuositussa autoilusarjassa | SuomiF1
(alleviivaus minun)

Rata-autountuvikko? Pascal voitti ko. sarjan mestaruuden Mersun kuskina ennen F1-sarjassa kisaamista. :facepalm:
Ovat käyneet hakemassa täällä oikean käännöksen koska nyt teksti on vaihtunut, silti meni väärin.. :D

Sisäpiirilähteiden mukaan brändi miettii palkkaako kokeneen saksalaisen tai espanjalaisen vai uuden rata-autountuvikon DTM-kilpurinsa rattiin.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Valtteri heitti Verstappenin roskiin. Kimi ei osallistunut.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Horner jo ennen joulua paljasti, että Verstappenin sopimus on vahvasti bonuspainotteinen, eikä tuo yli 20m€ todellakaan pidä paikkaansa. Samalla sanoi, että sopinuskaudella maailmanmestaruuden voittamalla tulee tienaamaan vähintään saman, mitä Hamilton ja Vettel, mutta huomattavat bonukset kyllä juoksevat jokaisesta pisteestä ja voitosta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
957
Kaipa tuolla saada hillittyä vähän Verstappenin kolariherkkyyttä, hyvä jos ensi vuonna ei tarvitsisi ekaa mutkaa aina jännittää ;)
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
439
Mutta, äijä on silti tehnyt läpimurron ja lopulta F1 mestariksi kymmenen vuotta sitten.
Kimillä tuntuu olevan tollainen rento asenne hommaan nykyään. Ennen hän oli tosi voitonnälkäinen. Hienoa että hän kuitenkin sai sen mestaruuden Ferrarilla, mikä hänelle olisi kuulunut jo McLaren vuosina. :)
Kimillä aina ollut sama asenne kuin nytkin. McLaren aikoina mm. käveli kesken Monacon kisan omalle jahdille ryyppäämään, sanoi ennen kisaa olleensa juuri paskalla, sekoili gorillapuvussa ympäriinsä jne.. Sama voitonnälkä ja asenne siis ennen ja jälkeen maailmanmestaruutta. Eihän Kimi muuten enää ajelisikaan jos ei haluaisi voittaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 613
F1-mestari, vanha lausuntoautomaatti lataa paskaa Bottaksen niskaan. :facepalm:
Villeneuven mielestä Bottakselle pitäisi antaa potkut. Tilalle hän tarjoaa Pascal Wehrleiniä, joka on jäämässä kokonaan ilman tallipaikkaa.

Bottaksen suoritus oli liki häpeällinen, Villeneuve tylytti nastolalaisen kautta Auto Bildissä.

– Hän on todellinen kakkoskuski eikä sen enempää. Vaihtaisin hänet Wehrleiniin, linjasi Villeneuve.
F1-mestarilta kova lausunto: Valtteri Bottakselle pitäisi antaa potkut

3 voittoa ja 4 paalua sarjan kovinta kuskia vastaan ensimäisellä kaudella tallissa.
Ei se nyt ihan potkujen arvoinen suoritus kuitenkaan ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
3 voittoa ja 4 paalua sarjan kovinta kuskia vastaan ensimäisellä kaudella tallissa.
Ei se nyt ihan potkujen arvoinen suoritus kuitenkaan ole.
Ja kun vielä huomioidaan se, että ensimmäistä kertaa pitkään aikaan Mersu ei ollut selkeästi paras koko kauden mitalla vaan Ferrari oli melkoisen tasaväkinen. Ei tätä kautta voi suoraan verrata esim. Rosbergin suorituksiin. Pelkän Hamiltonin lisäksi oli vastassa myös Vettel eli sarjan kaksi parasta kuljettajaa. (Ja jos ihan rehellisiä ollaan niin ei Bottas ainakaan vielä, eikä myöskään Rosberg tai Wehrlein, ollut näiden kahden tasolla. Eikä se nyt mielestäni ole häpeä hävetä kahdelle nelinkertaiselle mestarille ekana kunnon kautena.)

Bottas sai 84% Hamiltonin pistesaaliista. Tämä on aikalailla sama, mitä Rosberg sai 2014 & 2015 Hamiltonia vastaan. Mielestäni hyvä saavutus huomioiden, että tällä kertaa tuolla oli Vettel sotkemassa pakkaa kisasta toiseen.

Wehrleinille kyllä tallipaikan soisin tälle kaudelle mutta ei hän ainakaan vielä Mersulle kuulu. Noh, onneksi Villeneuve ei sitä päätä tai asiaan vaikuta päättömillä ja huomionhakuisilla kommenteillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Tosiaan Bottas oli loppupistessä lähempänä Hamiltonia kuin Rosberg ekana Mersukautenaan
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Hondalla puhutaan jo siitä, että kausi 2018 voidaan aloittaa vanhalla koneella, jos uuden kanssa on samanlaisia ongelmia kuin aiempina vuosina. Alkaa kuulostaa siltä, että McLarenin päätös vaihtaa toimittajaa oli ehdottomasti oikea. Se on toki selvää, ettei ensi kaudella voinutkaan odottaa Hondan nousevan edes Renault'n viime kaudella saavuttamalle tasolle (suhteessa muihin), mutta jos moottorivalmistaja ei uskalla edes luvata nostavansa tasoa, niin se on pelottavaa.

Uusi moottori on varmasti mitoiltaan tai muilta vaatimuksiltaan (esim. jäähdytys) hieman vanhasta poikkeava, joten tällaisen vaihtoehtojen välillä pallottelun luulisi myös haittaavan Toro Rosson kehitystyötä. Tällä hetkellä Hondalla ei tiedetä edes sitä, mitä kaikkea uuteen koneeseen saadaan valmiiksi kauden alkua varten.

Yusuke Hasegawa sanoi:
We haven't decided next year's complete specification but at least we have a back-up plan, which is the current engine. So, I'm sure we can start the season well next year.
Vanhan moottorin viimeisinkään revikka ei kyllä vaikuttanut kovin luotettavalta saati tehokkaalta...
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Sääntömuutokset koskien autoja: What are the new F1 technical rules for 2018?

Halo siis tulee, mutta sen toteutukseen on jätetty joitain vapauksia. Saa nähdä mitä hirvityksiä eri tiimit keksivät kauden aikana koittaessaan saada kaiken hyödyn irti aerodynamiikan osalta.
 

Proscribo

Kiitos.
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
984
2019: Superhypersoft.
2020: Ultrahypersoft.

Pelkkää hyvää tiedossa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Onko Williamsin pääsponsori vaihtumassa vai millä nyt selitetään tuota että Sirotkin olisi jo valittu? Viime vuonnakin Martini vaati vähintään 25 vuotiasta Strollin kaveriksi että edes toinen voi maasta riippumatta olla Martinin mannekiinina?
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Onko Williamsin pääsponsori vaihtumassa vai millä nyt selitetään tuota että Sirotkin olisi jo valittu? Viime vuonnakin Martini vaati vähintään 25 vuotiasta Strollin kaveriksi että edes toinen voi maasta riippumatta olla Martinin mannekiinina?
Ei se väite taida pitää paikkaansa. Muistelisin jonkin uutisen lukeneeni jo syksyllä, jossa Martini tiedotti että näin ei ole.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Ei se väite taida pitää paikkaansa. Muistelisin jonkin uutisen lukeneeni jo syksyllä, jossa Martini tiedotti että näin ei ole.
No, vuosi sitten se tuli suoraan Williamsin suusta että näin on, ehkä Martini on pehmentänyt otettaan.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
No, vuosi sitten se tuli suoraan Williamsin suusta että näin on, ehkä Martini on pehmentänyt otettaan.
Näin olen ymmärtänyt. Ikävä kyllä ei ole mitään linkkiä tähän heittää suoralta kädeltä.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Sirotkinilla lienee semmoiset 15 miljoonaa syytä enemmän tulla valituksi kuin selvästi lahjakkaammat Kubica ja Kviat. Ikävä kyllä. Ei sillä, etteikö Sirotkinkin voi olla hyvä hyvänä päivänä, mutta kuvaavaa on ettei edes Williamsin oma junnu Olivier Rowland ollut edes keskusteluissa mukana. Vaikka oli viime kaudella F2-sarjan kakkonen. Kun taas Sirotkin oli sijoilla: Myöskin sarjaan osallistui..
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Sirotkinilla kaksi kisaa sarjassa, jossa kolme vuotta vanhempi Rowland ajoi täyden kauden... Keskinäiset meni pistein 9-6 Sirotkinille tällä huikealla otannalla. Sirotkinilla on myös GP2-sarjan kolmostila.
Itse asiassa kaksikin, ainakin wikin mukaan. Sergey Sirotkin (racing driver) - Wikipedia

Kolmossijat eivät merkitse mitään, niin kuin ei edes mestaruudetkaan jos ne eivät ole ylivoimaisia kuten Vandoornella ja LeClercillä. Niin kuin on nähty useiden sarjan mestareiden kohdalla.

Strollin paikkaa ennemmin kyseenalaistaisin kuin Sirotkinin, jonka etuna on tietysti oligarkki- ja miljardööritukija, joka auttanee, Strollin suvun ohella, jos Williamsilla oli tarkoitus tulevaisuudessa ajaa sijoituksista. Tai olla ylipäätään talli nimeltä Williams, eikä pelkkiä varapulkkia ajattava brändinimi.

Tosin nämä nousukkaat leluostelijat eivät välttämättä ole se kaikista pitkäjänteisin tanssipari. Kohta tehdään Williamsilla Hjalmari "Hallis" Harkimot, jos Sirotkin herättää kansallistuntoa riittävästi ajonäytteillään.
Niin, raha menee taas lahjakkuuden edelle. Ikävä kyllä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 005
Ymmärrän kyllä hyvin Williamssin toimintaa tällähetkellä, että otetaan ennemmin rahaa, kuin ehkä parempi kuljettaja. Sillä autolla ei paraskaan kuljettaja voi voittaa ja tilanne sarjassa on se, että Mersu vie ja muut tulee perässä, saattaa olla pari vuottakin vielä niin... ja tuskin Williamssi on sitä ainakaan ensimmäisenä haastamassa.

Nyt otetaan niin paljon rahaa, ku mahdollista ja koitetaan kehittää voittavaa autoa ja jos siinä onnistutaan, ni sit palkataan voittava kuski, jos Stroll tai Sirotkin ei sitä ole.

Tai itekkin tekisin ainakin niin ku Williamssi tällähetkellä tekee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Ymmärrän kyllä hyvin Williamssin toimintaa tällähetkellä, että otetaan ennemmin rahaa, kuin ehkä parempi kuljettaja. Sillä autolla ei paraskaan kuljettaja voi voittaa ja tilanne sarjassa on se, että Mersu vie ja muut tulee perässä, saattaa olla pari vuottakin vielä niin... ja tuskin Williamssi on sitä ainakaan ensimmäisenä haastamassa.

Nyt otetaan niin paljon rahaa, ku mahdollista ja koitetaan kehittää voittavaa autoa ja jos siinä onnistutaan, ni sit palkataan voittava kuski, jos Stroll tai Sirotkin ei sitä ole.

Tai itekkin tekisin ainakin niin ku Williamssi tällähetkellä tekee.
Minä taas en ymmärrä. Jos scopena on vain ensi vuosi niin sitten ehkä, mutta pitkässä juoksussa tällaiset temput vie uskottavuutta tallilta ja koko lajilta. Sitä kautta ne "säästetyt" miljoonat menetetään joka tapauksessa. Ei ehkä yhdellä tilikaudella, mutta kumuloituvasti. Kubicalla taas olisi ollut aivan päinvastainen vaikutus.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Ymmärrän kyllä hyvin Williamssin toimintaa tällähetkellä, että otetaan ennemmin rahaa, kuin ehkä parempi kuljettaja. Sillä autolla ei paraskaan kuljettaja voi voittaa ja tilanne sarjassa on se, että Mersu vie ja muut tulee perässä, saattaa olla pari vuottakin vielä niin... ja tuskin Williamssi on sitä ainakaan ensimmäisenä haastamassa.

Nyt otetaan niin paljon rahaa, ku mahdollista ja koitetaan kehittää voittavaa autoa ja jos siinä onnistutaan, ni sit palkataan voittava kuski, jos Stroll tai Sirotkin ei sitä ole.
Jos Mersun moottorit lakkaavat olemasta aivan suvereeneja, niin tuollaisella paskaduolla Williams putoaa pistetaulukossa kuin kivi. Silloin ei auta mikään 15 miljoonan pikkupanos, kun sponsorit katoavat ja tallin menestysbonukset haihtuvat ilmaan.

Jo viime kaudella Williams jäi Mersujen MM-sarjan viimeiseksi – ja 100 pistettä jollekin vitun Force Indialle!

EHKÄ tuo Sirotkin osaa tulostensa vastaisesti ajaa F1-autoa ja tuoda menestystä, mutta olisin varmaankin itse laittanut kaikki munat Wehrleiniin kiinni siinä tapauksessa, että Kubican nopeus ja varmuus on alittanut vaatimukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Ja tuolla uudellakin duolla on turha haaveilla FI:n haastamisesta. FI:llä on kuitenkin 2 selkeästi parempaa kuljettajaa, jotka kykenevät jo paikkaamaankin jossain määrin auton puutteita mikäli sellaisia Williamssiin verrattuna olisi kaudella 2018. Moottoreiden erot taas taitavat kaventua kokoajan ja ainakin itse uskon, että muut ottavat kovempaa tahtia eroa kiinni kuin mitä Mersu pystyy kehittymään eteenpäin. Johan molemmat Williams kuskit hävisivät 2017 Sainzin ajamalle Torolle, jossa oli paljon parjattu Rellun kone.

Williamssin onneksi tosin Torollakaan ei 2018 ole kummoisen oloiset kuljettajat, joten ehkä vielä ainakin tämän kauden pärjäävät noita vastaan. Sen sijaan tuolla Williamssin takana on kaksi mielenkiintoista tallia eli Renault ja McLaren. Renaultilla on vihdoinkin kaksi oikeasti pistesijoista ajavaa kuljettajaa, kun Palmerista päästiin viimeinkin eroon. Lisäksi kehitystahti taitaa isolla tehdastallilla olla hieman parempi kuin Williamssilla ja osoittihan Hulk jo, että tuo 2017 viritelmäkin pärjää Williamssille. Todennäköisesti siis menevät tällä kaudella ohi. Samoiten tekee varmaan myös McLaren, jossa Alonso yksinään kerää jo varmaan paremmat pisteet kuin nuo Williamssin kuskit jos nyt tuo Rellun motti on edes siedettävä verrattuna Hondaan. Lisäksi myös Stoffel taitaa olla parempi kuin kumpikaan Williamssin kuskeista vaikka tuolla Hondan moottorilla sitä on ollut vaikea todistaa.

Williams oli kaudet 2014 & 2015 kolmossijoilla kiitos ylivoimaisen Mersun motin ja kahden hyvän kuskin. 2016 & 2017 tuo moottoriero alkoi karisemaan ja hyvistä kuljettajistakin alettiin luopumaan (eka Bottas ja nyt Massa) ja tuloksena valmistajien sarjan sija 5. 2018 moottori paikkaa taas vähemmän ja kuljettajat ovat huonommat kuin vuosiin. Pistekehityskin ollut huolestuttavassa laskussa 2014 320p (3.) -> 2015 257p (3.) -> 2016 138p (5.) -> 2017 83p (5.). En yhtään yllättyisi vaikka ensikaudella pudottaisiin se pari sijaa taas ja Williamssin kausi koostuisi sijasta 7 taistelemisesta Toro Rosson kanssa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 005
F1-kuljettajien laihdutuskuurit päättymässä – alle 80-kiloisille kuskeille lisäpainoja

F1-kuljettajien laihdutuskuurit päättymässä – alle 80-kiloisille kuskeille lisäpainoja
SPORT > F1 > UUTISET JULKAISTU 21.01.2018 15:50




F1-komissio on päätynyt ottamaan kaudella 2019 käyttöön kuljettajien alapainojaran, kertoo verkkosivusto F1Fanatic.

Kuljettajien alapainoraja oli yksi strategiaryhmän torstaisessa kokouksessa Lontoossa käsitellyistä asioista. Kuljettajan minimipaino tullaan asettamaan kaudella 2019 80 kilogrammaan. Tämän rajan alittavat kuljettajat joutuvat ottamaan autoihinsa tarvittavan määrän lisäpainoja.

Sääntömuutos jo ensi kaudelle olisi vaatinut tallien yksimielistä päätöstä, mutta sitä ei saavutettu. Sen sijaan sääntömuutos eteni F1-komission käsiteltäväksi, joka päätyi ottamaan sen käyttöön kaudella 2019.



Muutos antaa mahdollisuuden käsitellä auton ja kuljettajan painoja säännöissä erikseen. Tämän katsottiin olevan tarpeellista, koska sääntömuutosten myötä autojen minimipaino on kasvanut ja saattanut siten sarjan pidemmät kuljettajat yhä enemmän altavastaajan asemaan.
Tää on hyvä muutos. Oon monta vuotta jo miettiny, että minkä takia tällästä ei oo ollu ja tullu.

edit: kunhan ne lisäpainot tulee tyyliin penkkiin tasasesti niinku ihmisilllä olis, eikä auton eri paikkoihin, mistä siitä vois hyötyä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
Hyvä uudistus kyllä, nyt kevyet kuskit/autot hyötyny huomattavasti kun ovat voineet painoja laittaa auton suorituskyvyn kannalta sopiviin paikkoihin. Tosiaan pitäisi olla vai se yksi paikka niille painoille että on tasavertaista.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Hyvä uudistus kyllä, nyt kevyet kuskit/autot hyötyny huomattavasti kun ovat voineet painoja laittaa auton suorituskyvyn kannalta sopiviin paikkoihin.
Ei vaan kevyet kuskit nimenomaan eivät ole joutuneet kantamaan "lisäpainoja" oman kroppansa muodossa. Aiemmin autoille säädetty minimipaino on ollut aivan liian alakanttiin, mistä syystä kuljettajan oma paino on usein keikauttanut koko paketin painon alarajaa reilusti korkeammalle, koska autoista ei vaan ole enää voinut ottaa elektroniikkaa tai muita komponentteja pois painon karsimiseksi.

"Auton painoon" on siis aina laskettu mukaan myös kuljettaja varusteineen, mutta ennen hybridihömpötystä autot olivat jopa sata kiloa alle säännöissä mainitun alarajan, joten kuljettajien välinen painoero ei ollut oleellinen seikka.

Nyt sääntöjä muutettiin niin, että käytännössä kuljettajan osuus painorajasta on standardoitu ja "alipainoiset" kuskit joutuvat ottamaan kompensaatiopainoja vaikka auto täyttäisi yleisen painovaatimuksen.

Ei niitä minnekään penkkiin tulla liimailemaan, koska turvallisuussyistä kuljettaja on voitava irroittaa autosta penkkeineen mahdollisimman vaivattomasti. Se on myös kirjattu lajin teknisiin sääntöihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Jotenkin pitkän oloinen nimi? Tai siis tuota "Formula One Team" voisi mielestäni typistää joko lyhentämällä ekat kaksi F1 muotoon tai poistamalla tuon Team sanan.

Tarkennettaan nyt vielä sen verran, että FORCE on akronyymi tälle : Formula One Racing & Creative Engineering
Formula One Racing & Creative Engineering Formula One Team LTD :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Ei vaan kevyet kuskit nimenomaan eivät ole joutuneet kantamaan "lisäpainoja" oman kroppansa muodossa.
Kevyet kuskit ovat kyllä käsittääkseni kantaneet autoissaan lisäpainoja. Tästä on hyötyä. 55 kg kuski ja 45 kg lisäpainoa on parempi, kuin 100 kg kuski ilman lisäpainoja.
Aiemmin autoille säädetty minimipaino on ollut aivan liian alakanttiin, mistä syystä kuljettajan oma paino on usein keikauttanut koko paketin painon alarajaa reilusti korkeammalle, koska autoista ei vaan ole enää voinut ottaa elektroniikkaa tai muita komponentteja pois painon karsimiseksi.
Kuinka kuskin oma paino on nostanut koko paketin painon alarajaa?
Btw, eikö noi kaikki autot paina kuskeineen juuri minimin verran?
"Auton painoon" on siis aina laskettu mukaan myös kuljettaja varusteineen, mutta ennen hybridihömpötystä autot olivat jopa sata kiloa alle säännöissä mainitun alarajan, joten kuljettajien välinen painoero ei ollut oleellinen seikka.
Eikö kuskin pieni paino tuolloin tuo etua? Mansellin 100 kg on kaikki kuskin kohdalla, kun taas Perezin 55 kg on kuskin kohdalla ja 45 kg lisäpainoja on aseteltu tasan sinne, minne suunnittelija haluaa.

...vai ymmärsinkö postauksesi täysin väärin? :kippis:
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Force India on paininut nimiongelman kanssa juuri siitä syystä, ettei F1-oikeudet omistava FOM ole sallinut käyttää nimiä, jotka voidaan lyhentää muotoon F1, koska se loukkaa F1-sarjan tuotemerkkiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Sääli. Force Indiassa oli sellaista hyvää särmää. Vähän niinkuin kana Gordon Bleu. Tai Sylvester Stallone.

Pelkkä Force taas on enemmän jotain..Tyrell. Tai Pacific.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027


Räikkösen potta alkaa näyttämään kokoajan enemmän vaan joltain Motonetin halpisoksennukselta.

Hyi helvetti oikeasti. Ei mitään tyylitajua. Kimillä kun ollut uran alkupuolella kuitenkin ihan tyylikkäitä kypäriä.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Tuosta luonnoksesta on vaikea sanoa mitään. Potta näyttää kyllä siltä, että luonnossa se voi olla oikein nättikin. Sininen tuo pikantin lisän.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 223
Kevyet kuskit ovat kyllä käsittääkseni kantaneet autoissaan lisäpainoja. Tästä on hyötyä. 55 kg kuski ja 45 kg lisäpainoa on parempi, kuin 100 kg kuski ilman lisäpainoja.
..oman kroppansa muodossa.
Kuinka kuskin oma paino on nostanut koko paketin painon alarajaa?
Btw, eikö noi kaikki autot paina kuskeineen juuri minimin verran?
Otetaan nyt vaikka tuo sun 100kg kuski esimerkiksi.. helpompi siitä kuskista ottaa painoa pois kuin autosta..
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 223
Räikkösen potta alkaa näyttämään kokoajan enemmän vaan joltain Motonetin halpisoksennukselta.

Hyi helvetti oikeasti. Ei mitään tyylitajua. Kimillä kun ollut uran alkupuolella kuitenkin ihan tyylikkäitä kypäriä.
Täysin Räikkösen näköinen potta. Väritykselle ja mainoslätkille nyt ei varmaan mitään voi. Eikä kuskit noita itse suunnittele :facepalm:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 785
Viestejä
4 191 922
Jäsenet
70 787
Uusin jäsen
Pädington

Hinta.fi

Ylös Bottom