F1 Kausi 2018

Bottaksella on 8 podiumia eikä yhtään voittoja. Aika heikko kausi siis Kimiin verrattuna vaikkapa.
 
Bottaksella on 8 podiumia eikä yhtään voittoja. Aika heikko kausi siis Kimiin verrattuna vaikkapa.
Samaa mieltä heikosta kaudesta kyllä. Varsinkin loppupuolisko ollut aikamoista rämpimistä. Voitto olisi tullut kylläkin Sotshissa, mutta Hämis piti väkisin päästää ohi..
 
Useampaan kertaan mersu ajatti Bottasta liian pitkään vanhoilla renkailla kai hidastaakseen Vetteliä tms. Samalla Bottaksen oma kisa meni kyllä siinä pahasti pieleen.

Sitte tosiaa toi Sotshi ja epäonni Baku ja oliko vielä joku kolmaskin mahollinen voitto, niin ei se ihme että vähän penkin alle meni.

Toki loppukausi mennyt aika lörinäksi, mutta varmaan se motivaatiokaan ei ole kovin korkealla enää.
 
Juu, Bottasta kyllä aika lailla syrjittiin loppukaudesta myös, ei varmasti kauhean hyvä ole motivaatio. Toivottavasti ensi kauden alku on hyvä ja voittojakin tulis heti alun kisoissa.
 
Kimillä tältä kaudelta 12 podiumia, ja samalla sivuaa hänen omaa ennätystään mestaruusvuodelta 2007. Mahtava lopetus Ferrarilla.

Samalla odotan jo innoissani ensi vuotta ja Sauberin kovaa panosta.

Oispa päässy Sauberin sijaan vaikka RedBulille!!
 
Oispa päässy Sauberin sijaan vaikka RedBulille!!

Maxin talliin? En loppupeleissä tiedä olisiko Kimi edes halunnut tuonne vaikka olisi päässyt. Sauber on kuitenkin todella hyvässä nousujohteessa ja siellä Kimi saa ansaitsemansa arvostuksen ja selkeän ykköskuskin roolin. RB:llä taas vaikea sanoa miten homma olisi toiminut Maxin kanssa. Ja sitten tietysti Honda on pienimuotoinen kysymysmerkki edelleen, vaikea sanoa mihin suuntaan RB menee ensikaudella.
 
Useampaan kertaan mersu ajatti Bottasta liian pitkään vanhoilla renkailla kai hidastaakseen Vetteliä tms. Samalla Bottaksen oma kisa meni kyllä siinä pahasti pieleen.

Sitte tosiaa toi Sotshi ja epäonni Baku ja oliko vielä joku kolmaskin mahollinen voitto, niin ei se ihme että vähän penkin alle meni.

Toki loppukausi mennyt aika lörinäksi, mutta varmaan se motivaatiokaan ei ole kovin korkealla enää.


no kyllä se nyt vaan oon surkea kuski, ei siitä mihinkään pääse. Ocon ajoi verstappenin kylkeen mersun pyynnöstä koska on sinne siirtymässä
 
no kyllä se nyt vaan oon surkea kuski, ei siitä mihinkään pääse. Ocon ajoi verstappenin kylkeen mersun pyynnöstä koska on sinne siirtymässä
Kyllä se toisin päin meni Verstappen ajoi Oconin päälle. Ocon antoi niin paljon tilaa kuin oli mahdollista, rengas oli enää vain muuttaman sentin kanttarellin ulkoreunan päällä, osiin siis ilmassa.

Tilanne huomioiden... hölmöä toimintaa molemmilta.
 
Täällä kun Bottaksesta taas jauhetaan, niin eikö sekin saanu mersupestin vaan sen takia, että mersu ei nähny Oconin olevan vielä valmis? Nyt sit ens kausi Bottaksen kaa ja sit Ocon (tai joku muu)?
 
Täällä kun Bottaksesta taas jauhetaan, niin eikö sekin saanu mersupestin vaan sen takia, että mersu ei nähny Oconin olevan vielä valmis? Nyt sit ens kausi Bottaksen kaa ja sit Ocon (tai joku muu)?
Tuolloinhan puhuttiin enemmän Wehrleinista ja Ocon oli vaan joku b-junnu ja enempi Renault'n käytössä. Oconilla oli läheisemmät suhteet Force Indiaan ja sai varmaan siitä syystä kisakuskin paikan siitä tallista Wehrleinin joutuessa Sauberille. Jotain sellaistakin huhuttiin, että Wehrlein olisi ollut ikävänpuoleinen persoona.
 
Tuosta voi olla suomalaisena ylpeä. Sitten taas kahdessa nopeimmassa tallissa saavutus ole paljon mittään.
 
Macaun F3-kisassa melko raaka kolari. TV:ssä eivät suostu kertomaan mitään mutta toisaalta ei ole tietoa siitäkään, että siellä olisi erityistä hätätilaakaan. Tuossa on naiskuskin lisäksi vaarassa ollut myös ratahenkilökunta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ei saatana mikä kolari...en ensin saanut selvää että missä kohtaa tapahtuu kun videon alkupäässä oli sekalaista metelöintiä mutta jännästi porukka suorastaan hiljeni siinä kohtaa kun tuli se itse asia.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuosta vielä hidastuksena. Ei hyvälle näytä.
 
Tuosta lähikuvasta näyttää siltä, että yksi ratavirkailija saisi suoraan rata-aidan tukipilarista päähänsä ja hän lentää tuon sinisen katoksen alle selälleen. Ja taitaa jäädä senteistä kiinni, ettei saa vielä F3-autoa niskaansakin.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuosta vielä hidastuksena. Ei hyvälle näytä.

Näyttää siltä että yksi ratamies jää auton perän alle kun se tulee alas..
Sama ihminen lähti lentoon kun auto tuli siitä ohi/yli/läpi

E:Hidas
 
Sairaan näköinen kolari, harmittavasti toinen auto toimii kuin hyppyrinä tuossa. Ihmettelen jos tuo ratavirkailija selviää.
 
Ollut tajuissaan ja kommunikoinut. Luki kyllä et vakavasti loukkaantunut, mut median kielellä se on sama ku jalka murteilla.

Kolme valokuvaajaa ja kameramies loukkaantuneet myös.
 
Vaarallisessa paikkaa ulkokurvissa väkeä. Auton kattokin ottaa aika kovaa osumaa tuosta rakennuksesta. Näyttää että olisi aika kova vauhti tuolla lentävällä autolla.
 
Vaarallisessa paikkaa ulkokurvissa väkeä. Auton kattokin ottaa aika kovaa osumaa tuosta rakennuksesta. Näyttää että olisi aika kova vauhti tuolla lentävällä autolla.
Oli menettänyt kaksi rengasta jo suoralla tapahtuneesta osumasta, että ei siinä paljon jarruteltu.
 
Hengissä selviäminen tuosta on kyllä ihme. Ilmeisesti pää juuri tuon rakennuksen tähystysaukon kohdalla, ja turvakaari on kestänyt iskun.

Ilmalentoja tietysti nähdään formulaluokissa joka vuosi, mutta ikinä ei toivoisi sen tapahtuvan katuradalla suoran päässä. Valitettavasti on vain ajan kysymys, milloin Monacossa tai Bakussa nähdään vastaava tilanne. Vaatii vain etu- ja takapyörän kosketuksen, tai sen, että edellä oleva hyytyy/jarruttaa yllättäen eikä takana tuleva ehdi väistää. Macau on ehkä vielä vaarallisempi, mutta silti sielläkin ajetaan vuosittain moottoripyörillä kilpaa, jossa yksikin kaatuminen voi olla kohtalokas.
 
Vaarallisessa paikkaa ulkokurvissa väkeä. Auton kattokin ottaa aika kovaa osumaa tuosta rakennuksesta. Näyttää että olisi aika kova vauhti tuolla lentävällä autolla.
Toki tuo on radan kovin jarrutus, mutta ei tuo ole katsomo vaan valokuvaajat/joku ratavirkailijakoppi. Jos olettaa että auto on noin paljon ilmassa niin sittenhän lähes joka paikka on vaarallinen.

File:Circuito da Guia GP.svg - Wikipedia = Hotel Lisboa

Nuo F3-autot ovat kyllä aina olleet altiitta flippaamaan pienestäkin kontaktista.
 
Ei tainnut olla tätä kuvakulmaa vielä, näkee paljon paremmin miten se auto tuonne tulee (perä väärään suuntaan) ja mistä nappaa ilmaan. Huono ajoitus vaan. Vähän aiemmin olisi liukunut seinään ja vähän myöhemmin olisi ollut t-bone kolari ilman ilmalentoa, tai ainakaan ilman tuommoista hyppyriä toisen auton keulasta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Toki tuo on radan kovin jarrutus, mutta ei tuo ole katsomo vaan valokuvaajat/joku ratavirkailijakoppi. Jos olettaa että auto on noin paljon ilmassa niin sittenhän lähes joka paikka on vaarallinen.

File:Circuito da Guia GP.svg - Wikipedia = Hotel Lisboa

Nuo F3-autot ovat kyllä aina olleet altiitta flippaamaan pienestäkin kontaktista.
Jep. Jos tuota koppia ei olisi ollut auton edessä, niin auto olisi varmaan lentänyt rata-aidan läpi ulos. Toisaalta eipä siellä takana ketään näy, paitsi yksi henkilöauto.
 
Ei tainnut olla tätä kuvakulmaa vielä, näkee paljon paremmin miten se auto tuonne tulee (perä väärään suuntaan) ja mistä nappaa ilmaan. Huono ajoitus vaan. Vähän aiemmin olisi liukunut seinään ja vähän myöhemmin olisi ollut t-bone kolari ilman ilmalentoa, tai ainakaan ilman tuommoista hyppyriä toisen auton keulasta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Hyvin tosiaan hyppää ilmaan tuon vaalean auton perästä.

Screenshot_2018-11-18_182721.jpg
 
Huh hullun näköinen onnettomuus. Muut autot tulee jarrutellen mutkaan ja sitten sieltä tulee yksi kuin tyksin suusta ammuttuna. Toivottavasti tyttö vielä kävelee myös.
 
Mitäs paskaa tuossa on? Onko useamminkin tapahtunut tuolla jotain? Va mistä.moinen tuli mieleen että olisi paska rata?
 
Ei erityisen vaarallinen katuradaksi, mutta onhan tuo vanha ja pysynyt lähes muuttumattomana vuosikymmeniä. Puolethan siitä on niin hidasta ja ahdasta että tielle hädin tuskin mahtuu edes paikallaan rinnakkain kahta autoa, mutta toinen puoli on kaasu pohjassa osiota parilla nopealla mutkalla ja ne ohituspaikat on näissä, niin tästä syystä usein myös sattuu ja tapahtuu.

Viime vuonna ainakin kuoli yksi moottoripyöräilijä (samana viikonloppuna tosiaan ajetaankin niilläkin).
 
Radasta hirveästi tietämättömänä, voisiko johtua juurikin siitä että sama rataprofiili ja vuosien varrella ovat nopeutuneet autot vaikka F3:illa ajetaankin?
 
Ensimmäinen vammaisurheilija F1-sarjassa, sanoitte mitä sanoitte. Toivottavasti kyse ei ole vain rahasta vaikka tiettävästi rahallakin oli erittäin suuri paino tässä päätöksessä. Nyt kun vielä saataisiin nämä vanhat legendaariset tallit uuteen nousuun, niin ensi kaudesta olisi tiedossa erittäin jännittävä keskikastin osalta.
 
Vaikka tietenkin toivon kaikkea hyvää Kubicalle, niin en oikeen nää, että sillä on enää mitään annettavaa ykkösille.
En ees usko, että ajaa koko kautta.

edit:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Niki Lauda ei palaa vielä varikolle

F1-legenda Niki Lauda toipuu edelleen hänelle tehdystä keuhkojensiirrosta. Laudaa ei nähdä viikonloppuna Abu Dhabin varikolla.
Laudan piti alkuperäisen suunnitelman mukaan palata varikolle jo kauden päätöskisassa, mutta nyt on selvinnyt, ettei tämä tule tapahtumaan.

- Niki on kunnossa ja kaikki menee kuten pitääkin, Mersu-pomo Toto Wolff vahvisti Österreich-lehdelle.
- Tämä oli lääkäreiden ja Nikin oma päätös, Wolff jatkoi.

Laudalle tehtiin kesällä keuhkojensiirtoleikkaus ja hän oli sen vuoksi pitkään tehohoidossa. Laudan kuntoutuminen on edennyt raporttien mukaan kuitenkin hyvin.

Lähde:

Niki Lauda ei palaa vielä varikolle | Sportti.com
 
Sellainen fiilis, että kyllä se Kimi vielä viimeisessä Ferrari kisassaan voiton vie!

Go Kimi!


Toivottavasti Bottas pääsisi ensi vuonna kilpailemaan MM:n tittelistä oikein kunnolla! Oikea ja tarpeeksi nopea auto on, nyt tarvitsee enää vain ajaa paremmin kuin muut ja se on siinä!
 
Räikkösen voitto oli kauden kohokohta.
Kuskina Bottas oli kauden pettymys.
Tallina Ferrari oli pettymys. Taktiikat yms. sekoilut.
Sauber oli kauden positiivinen yllätys.
 
Kiitän tästä kaudesta. Kimillä vielä testit Sauberin kanssa ensi viikolla. Sitten odottelemaan taas seuraavaa kaikkien aikojen suomalaiskautta. :D Toivottavasti Bottas ei kuitenkaan saa potkuja talven aikana.
 
Olipa surkea kisa suomalaisittain ja oikeastaan kausikin. No kimi sai yhden voiton ja Bottakselal meni ihan penkin alle. Tosin ekan puoliskon Bottas suoritti ihan Hamiltonin tasolla , ollen välillä nopeampikin, sit iski pari kertaa todella huono tuuri ja voitot levisi savuna ilmaan. Sen jälkeen peli olikin selvä ja Bottas laitettiin jeesaamaan Hamiltonia. Huono kausi, mutta tulokset eivät kyllä Bottaksen kohdalla näytä koko totuutta. Eiköhän Bottas jatka myös 2020 mersulla. Keneen ne edes vaihtaisi? Ocon, kuski joka ei ole koskaan voittanut edes tallikaveriaan, Pereziä ei edes pidetä mitenkään erityisen nopeana kuskina ja vielä nyt tulee välivuosi eteen, ei varmasti asiaa Mersun rattiin vielä. Niin kaun kun mestaruudet tulee Mersulla kotiin, ei mitään syytä lähteä rikkomaan tätä pakettia, varsinkin kun niin tallipomot kuin kuskitkin sanovat, että paras tiimi koskaan heillä nyt kun Valtteri mukana.

Mietitään vaikka erästä Kimiä, ajeli aika monta vuotta Ferrarilla, vaikka hävisi aika tylysti joka vuosi tallikaverilleen, kaikessa. Tallikaveri nappaili voittoja tämän tästä ja kimi sai kasaan tasan yhden voiton viiden vuoden aikana Ferrarilla. Silti joka vuosi tuli uusi sopimus, koska tiimi toimi tästä huolimatta hyvin. Tosin kaksi kertaa Ferrari yritti Bottaksen saada Kimin tilalle, mutta molemmilla kerroilla Willams esti tämän siirron. Clairehan kertoi tämän kun Bottaksen siirto Mersulle varmistui, tosin ei se mikään salaisuus koskaan edes ollut, että Ferrari Bottasta yritti saada kuskiksi.

Valtteri taisi muuten napata eniten nopeimpia kierroksia kauden aikana "pystin". Tosin se ei varmasti lohduta yhtään.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 951
Viestejä
4 895 385
Jäsenet
78 897
Uusin jäsen
Tohtorigerhard

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom