• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina poikkeuksellisesti noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

F1 kausi 2017

Olishan se Williamsilta melkonen "fak juu" Massalle jos kenkää antaisivat, sai kuitenkin kenkää jo viime kauden päätteeksi, mutta tuli nöyrästi "eläkkeeltä" takas että Bottas pääsi parempaan talliin. Ja Massahan ne pisteet tällä kaudella on tuonut, ei Strölli.
 
Olishan se Williamsilta melkonen "fak juu" Massalle jos kenkää antaisivat, sai kuitenkin kenkää jo viime kauden päätteeksi, mutta tuli nöyrästi "eläkkeeltä" takas että Bottas pääsi parempaan talliin. Ja Massahan ne pisteet tällä kaudella on tuonut, ei Strölli.
Onko jossain muka spekuloitu, että Massa ei saisi halutessaan jatkaa? Itse olen ymmärtänyt niin, että Massa nimenomaan haluaa lopettaa ja siksi hänelle etsitään seuraajaa.
 
Olishan se Williamsilta melkonen "fak juu" Massalle jos kenkää antaisivat, sai kuitenkin kenkää jo viime kauden päätteeksi, mutta tuli nöyrästi "eläkkeeltä" takas että Bottas pääsi parempaan talliin. Ja Massahan ne pisteet tällä kaudella on tuonut, ei Strölli.

Ei todellakaan "saanut kenkää", vaan omaehtoisesti ilmoitti uran loppumisesta. Tuli pyydettynä takaisin, kun Bottas siirtyi yllättäen mersulle ja tarjolla ilmeisesti olisi vielä vuoden jatkosopimus, jos vaan miehellä intoa olisi ajaa.
 
No tavallaan sai kenkää, koska Stroll korvasi Massan ja Stroll toi mukanaan paljon rahaa.

Nyt Massa jo voisi lopettaa, jos haluaa jo eläkkeelle?
 
No tavallaan sai kenkää, koska Stroll korvasi Massan ja Stroll toi mukanaan paljon rahaa.

Nyt Massa jo voisi lopettaa, jos haluaa jo eläkkeelle?


Stroll tuotiin Massan tilalle jo tälle kaudelle, koska Massa sanoi hyvissä ajoin viimevuonna, että tämä on viimeinen kausi.
 
Stroll tuotiin Massan tilalle jo tälle kaudelle, koska Massa sanoi hyvissä ajoin viimevuonna, että tämä on viimeinen kausi.
Joo. Tarkoitin just tuota vuosi sitten ollutta tilannetta, kun Massa päätti lopettaa ajamisen. Piti siis alunperin toki olla 2017 Bottas ja Stroll pari. Ja Nicon lopetus sai sitten uudet muutokset myöhemmin.
 
Stroll tuotiin Massan tilalle jo tälle kaudelle, koska Massa sanoi hyvissä ajoin viimevuonna, että tämä on viimeinen kausi.
Eikös Massa ilmoittanut lopettavansa sen jälkeen kun Williams ilmoitti ettei Massa saa uutta sopimusta heidän kanssaan?
 
Ei Massa koskaan halunnut lopettaa vaan Williams oli antamassa hänelle kenkää, jonka jälkeen mies päätti "lopettaa" ts. vaihtaa sarjaa. Edelleenkin Massa sanoo, että hän haluaisi jatkaa F1-sarjassa ja Williamsilla, mutta se on tallin päätös.
 
Onko jossain muka spekuloitu, että Massa ei saisi halutessaan jatkaa? Itse olen ymmärtänyt niin, että Massa nimenomaan haluaa lopettaa ja siksi hänelle etsitään seuraajaa.

Juuri katsoin Japanin lehdistötilaisuuden jossa Massa kertoi että haluaa jatkaa ensi kaudellakin ja neuvottelut ovat menossa.

No pisteet on aikas tasan Massa 33p vs Stroll 32p. :D

No juu näköjään, olin jämähtänyt jonnekin kesään pistetilanteen osalta, kun Stroll rämpi vielä keskeytysten kanssa.. :D
 
Eikös Stroll ole ajanut yllättävänkin hyvin, varsinkin odotuksiin nähden.

Onhan tuo mielestäni ihan hyvin. Pärjäilee kohtuullisesti Massaa vastaan ja ei tuolla Williamssilla kuitenkaan ihmeisiin pystytä. Aikalailla niillä sijoilla missä voisi olettaa olevankin, edessä lähinnä kovia kuljettajia/parempia autoja noin pisteiden näkökannalta. Alku meni aika penkin alle mutta on skarpannut nyt loppua kohden. Suorassa pistevertailussa toki tuo osittain tuurillakin tullut Azerbaidzanin kolmossija toki hieman hämää esim. vertailussa Massaan, joka olisi kyseisestä kisasta myös saanut hyvät pojot mutta joutui keskeyttämänä tekniikan vuoksi (mutta nämä kuuluvat lajiin).
 
Onhan tuo mielestäni ihan hyvin. Pärjäilee kohtuullisesti Massaa vastaan ja ei tuolla Williamssilla kuitenkaan ihmeisiin pystytä.
Mm-hmm. Massa on ajanut oikeastaan hyvin samanlaisen kauden kuin viime vuonna, jolloin hän keräsi 53 pistettä koko kaudelta. Tällä hetkellä hänellä on kasassa 33 pistettä ja siitä tosiaan "puuttuvat" esimerkiksi pisteet Azerbaidjanista, missä hän olisi todennäköisesti ollut podiumilla. Lisäksi Unkarin GP jäi ajamatta sairastumisen vuoksi. Vertailun vuoksi Valtteri Bottas ajoi viime kaudella Williamsille 83 MM-pistettä eli yli 50 % Massaa enemmän. Ehkä Massa ajaa nyt paremmin, ehkä auto on nyt huonompi, mutta Strollin suoritusta voidaan peilata varovasti myös Bottasin viimevuotiseen tulokseen.
 
Gasly meinaa ajaa ilmeisesti Superformuloiden kisassa seuraavan F1-kisan aikaan, kenetkähän meinaavat saada Toro Rossolle paikkaamaan? Ei taida Red Bull-junnuilla olla superlisenssiä. Ikävä kyllä, loogisin valinta olisi Palmer jolla on sekä lisenssi että kokemusta nykyautoista.
 
Jaha, Perstapilla kysyntää?
Huhumylly Max Verstappenin ympärillä kiihtyy: Ferrari ja Mercedes valmistelevat tuntuvia tarjouksia
Lienee yksi syy, miksi Valen soppari oli vain yksivuotinen.
F1:ssähän sopimukset on kiveen hakattu. :D

Huhumylly Max Verstappenin ympärillä kiihtyy: Ferrari ja Mercedes valmistelevat tuntuvia tarjouksia
08.10.2017 20:19

Max Verstappen on osoittanut kahdessa edellisessä kilpailussa, että hän kykenee ajamaan loistavia tuloksia, kunhan auto on luotettava. Nuoren hollantilaisen saldo kahdesta edellisestä kilpailusta on voitto ja toinen sija.

Loistavat suoritukset lyhyen ajan sisään ovat nostaneet jälleen Verstappenin markkina-arvoa. Viimeisimmät huhut F1-varikoilta kertovat, että Mercedes ja Ferrari valmistelevat todella tuntuvia tarjouksia houkutellakseen kuljettajalupausta riveihinsä.

Red Bull -pomo Helmut Marko ei ole huolissaan siirtohuhuista. Verstappenilla on vielä kaksi vuotta sopimustaan jäljellä Red Bullin kanssa ja itävaltalaistalli on useaan otteeseen sanonut, ettei päästä Verstappenia pois kesken sopimuskauden mistään hinnasta.

– En ole huolissani huhuista. Max aloitti taipaleensa F1:ssä meidän kanssa ja hän haluaa myös voittaa mestaruuden meidän kanssa. Voin vahvistaa, että halu on molemminpuolinen, Marko totesi Bild am Sonntag -lehdelle.

Marko kommentoi vielä huhuja, joiden mukaan Mercedeksen kiinnostus Verstappenista ei ole pelkästään yksipuolista.

– Se, että Toto Wolff juttelee Maxin isän, Jos Verstappenin kanssa, on aivan tavallista F1:ssä. En menetä yöuniani sen takia.
 
Jaha, Perstapilla kysyntää?
Huhumylly Max Verstappenin ympärillä kiihtyy: Ferrari ja Mercedes valmistelevat tuntuvia tarjouksia
Lienee yksi syy, miksi Valen soppari oli vain yksivuotinen.
F1:ssähän sopimukset on kiveen hakattu. :D

Huhumylly Max Verstappenin ympärillä kiihtyy: Ferrari ja Mercedes valmistelevat tuntuvia tarjouksia
08.10.2017 20:19

Max Verstappen on osoittanut kahdessa edellisessä kilpailussa, että hän kykenee ajamaan loistavia tuloksia, kunhan auto on luotettava. Nuoren hollantilaisen saldo kahdesta edellisestä kilpailusta on voitto ja toinen sija.

Loistavat suoritukset lyhyen ajan sisään ovat nostaneet jälleen Verstappenin markkina-arvoa. Viimeisimmät huhut F1-varikoilta kertovat, että Mercedes ja Ferrari valmistelevat todella tuntuvia tarjouksia houkutellakseen kuljettajalupausta riveihinsä.

Red Bull -pomo Helmut Marko ei ole huolissaan siirtohuhuista. Verstappenilla on vielä kaksi vuotta sopimustaan jäljellä Red Bullin kanssa ja itävaltalaistalli on useaan otteeseen sanonut, ettei päästä Verstappenia pois kesken sopimuskauden mistään hinnasta.

– En ole huolissani huhuista. Max aloitti taipaleensa F1:ssä meidän kanssa ja hän haluaa myös voittaa mestaruuden meidän kanssa. Voin vahvistaa, että halu on molemminpuolinen, Marko totesi Bild am Sonntag -lehdelle.

Marko kommentoi vielä huhuja, joiden mukaan Mercedeksen kiinnostus Verstappenista ei ole pelkästään yksipuolista.

– Se, että Toto Wolff juttelee Maxin isän, Jos Verstappenin kanssa, on aivan tavallista F1:ssä. En menetä yöuniani sen takia.
Maxilla on kuintenkin sopimus seuraavasta kahdesta kaudesta, joten RB:llä ei ole tarvetta myydä sopimusta kenellekään. Varsinkin kun Ricciardon sopimus on katkolla jo ensi kauden jälkeen. Vaihtoehtoja ei kuitenkaan ole, Gaslyä lukuunottamatta. Ja Toro Rossolla on jo nyt ongelma nostaa uusia lupauksia talliin.
 
Verstappenin sopimus ei liene puhtaasti kaksivuotinen vaan jälkimmäinen vuosi on tallin optio, johon liittyy lisäksi suorituskykypykälä. Jos Red Bullin kausi alkaa huonosti ensi keväänä, niin Verstappen voi hyvinkin olla vapaa vaihtamaan tallia jo kaudeksi 2019.

Edit: Ja toisaalta Marko on vihjannut, että Verstappenin sopimus voi olla "paljon pidempikin", mikäli kaikki ehdot vain täyttyvät...
 
Viimeksi muokattu:
Nyt varmistui sekin, että Gasley ei aja Austinissa, noinkohan Buemi pääsisi kisaamaan pitkästä aikaa?
 
Kausi loppui jotain kaksi kuukautta sitten ja seuraava alkaa joulukuun alussa, eli vapaalla on. Toki jotain testejä voi olla, mutta eiköhän noista rahalla selviä...
Tuskin siihen rahaakaan tarvitaan kun kaveri on Red Bullin virallinen varakuski ja Toro Rosso samaa perhettä
 
F1-sarjan virallisesti tukemassa F1 Esports kilpailussa ajettiin tänään semifinaalit, joissa oli mukana kaksi Suomalaista. Toinen heistä, eli Joni Törmälä pääsi semifinaalistaan jatkoon.

Finaaliin pääsi neljästä semifinaalista yhteensä 20 kuskia ja ymmärtääkseni heidät lennätetään paikan päälle Abu Dhabiin, jossa selvitetään ensimmäinen F1 Esports -mestari.

Semifinaalitkin ajettiin livenä Lontoossa, josta kilpailut lähetettiin livenä selostuksien ja studio-kommentaattorien kera netissä (ainakin Twitch/Youtube). Varsin hienosti ja ammattimaisesti toteutettu kokonaisuus oli, kun itse ehdin pari viimeistä kilpailua katsomaan. Hyvää viihdettäkin, sillä mukana olevat kuskit ovat todella hyviä ja tasaisia.

F1 on homman kanssa ilmeisen tosissaan, sillä ensi kaudella on tarkoitus pistää vielä astetta isompaa vaihdetta silmään.

F1® Esports Results
Twitch
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Imo mielenkiintonen video. Näkee vähän mitä kaikkee tapahtuu median kulisseissa.
 
Kvyatin ajaminenhan nyt on aikalailla itsestäänselvyys. Ennemmin kysymys lienee se, että kuka ajaa Gaslyn tilalla jos tämä ajaa muualla.
Niin siis onko tuo ollut jo kauankin tiedossa että Sainz vaihtaa jo Yhdysvaltain GP:hen Renaultille? Itse huomasin vasta tänään tuon. Olen ollut siinä luulossa että Sainz ajaa Toro Rossolla kauden loppuun ja toisen auton kuskia arvuutellaan
 
Niin siis onko tuo ollut jo kauankin tiedossa että Sainz vaihtaa jo Yhdysvaltain GP:hen Renaultille? Itse huomasin vasta tänään tuon. Olen ollut siinä luulossa että Sainz ajaa Toro Rossolla kauden loppuun ja toisen auton kuskia arvuutellaan
Johan se edellisessä kisassa tuli julki.
 
Se on kieltämättä mielenkiintoista nähdä mitä RB/TR keksii toisen kuskin ongelmaansa. Junnujahan noilla on, mutta ei superlisenssejä tai kokemusta autosta. Buemia on väläytelty mahdollisuutena, itse toivoisin tämän tapahtuvan.
 
Kyllähän noita jäähdyttelijöitä ja muuten vaan tippuneita kuljettajia on maailma täynnä. Nytkin Palmer sai kenkää. Ennen 2016 kautta, sen jälkeen tai aikana tippuivat sarjasta: Maldonado, Stevens, Merhi, Haryanto, Rossi, Gutiérrez, Giovinazzi ja Nasr. Nuot pikaisella wikipediatarkastuksella..

Eri asia sitten on, miten kilpailukykyisen kuljettajan löytävät. Tosin tuolla on tuskin Toro Rossolle suurtakaan väliä. Pääasia kaiketi, että kuljettaja tuo auton maaliin ehjänä.
 
Buemilla ei ole tulevaisuutta sarjassa, joten hänen ajattamisensa on ihan turhaa. Kvyat ajaa tämän kauden loppuun ja melko todennäköisesti ensi vuonnakin, ellei Red Bull adoptoi äkkiä uutta junnua esimerkiksi GP3-sarjasta. Tosin vaihtoehdot ovat silloinkin vähissä, koska niitä superlisenssipisteitä ei ole riittävästi kuin muutamalla harvalla kuljettajalla.
 
Kyllähän noita jäähdyttelijöitä ja muuten vaan tippuneita kuljettajia on maailma täynnä. Nytkin Palmer sai kenkää. Ennen 2016 kautta, sen jälkeen tai aikana tippuivat sarjasta: Maldonado, Stevens, Merhi, Haryanto, Rossi, Gutiérrez, Giovinazzi ja Nasr. Nuot pikaisella wikipediatarkastuksella..

Eri asia sitten on, miten kilpailukykyisen kuljettajan löytävät. Tosin tuolla on tuskin Toro Rossolle suurtakaan väliä. Pääasia kaiketi, että kuljettaja tuo auton maaliin ehjänä.
Eihän noista ole realistisia vaihtoehtoja kuin Palmer. Ja hänkin vain sen vuoksi, että on ajanut tämän kauden autoa.
 
Buemilla ei ole tulevaisuutta sarjassa, joten hänen ajattamisensa on ihan turhaa. Kvyat ajaa tämän kauden loppuun ja melko todennäköisesti ensi vuonnakin, ellei Red Bull adoptoi äkkiä uutta junnua esimerkiksi GP3-sarjasta. Tosin vaihtoehdot ovat silloinkin vähissä, koska niitä superlisenssipisteitä ei ole riittävästi kuin muutamalla harvalla kuljettajalla.
Näinpä. Erikoinen tilanne RB:lla, kun yleensä niillä on junnuja pilvin pimein joita nostaa sarjaan.
 
Näinpä. Erikoinen tilanne RB:lla, kun yleensä niillä on junnuja pilvin pimein joita nostaa sarjaan.
Tulee mieleen muuan Niko Kari, joka olisi GP3-luokassa vakuutettuaan ollut kaiketi nousemassa F1:iin ensi vuonna...

Ainakin mikäli katson noita pistetaulukoita oikein, niin GP3-mestaruudella hän olisi saanut kasaan vaadittavat pisteet, kun mukaan lasketaan myös F4-mestaruus vuodelta 2015.
 
Tulee mieleen muuan Niko Kari, joka olisi GP3-luokassa vakuutettuaan ollut kaiketi nousemassa F1:iin ensi vuonna...

Ainakin mikäli katson noita pistetaulukoita oikein, niin GP3-mestaruudella hän olisi saanut kasaan vaadittavat pisteet, kun mukaan lasketaan myös F4-mestaruus vuodelta 2015.
Joka ei ole tämän kauden jälkeen RB:n junnuja, joten eivät taida antaa tilaisuutta.
 
Niin, näköjään se oli jo vahvistettu, että Gasly palaa Japaniin ajamaan pikkuformuloiden herruudesta. Sainzin tilalla STR:llä ajaisi Autosportin tietojen mukaan joko Brendon Hartley tai sitten tuo aiemmin mainittu Sébastien Buemi. Hartley on Buemin kanssa saman ikäinen mutta on toisaalta ajanut kovatasoisempaa LMP1-luokkaa WEC-sarjassa. Mutta hänet pitäisi saada lainaan Porschelta, joka tosin vetäytyy LMP1:stä tämän viikonlopun osakilpailun jälkeen, joka päättää kisakauden.
 
Niin, näköjään se oli jo vahvistettu, että Gasly palaa Japaniin ajamaan pikkuformuloiden herruudesta. Sainzin tilalla STR:llä ajaisi Autosportin tietojen mukaan joko Brendon Hartley tai sitten tuo aiemmin mainittu Sébastien Buemi. Hartley on Buemin kanssa saman ikäinen mutta on toisaalta ajanut kovatasoisempaa LMP1-luokkaa WEC-sarjassa. Mutta hänet pitäisi saada lainaan Porschelta, joka tosin vetäytyy LMP1:stä tämän viikonlopun osakilpailun jälkeen, joka päättää kisakauden.
Buemikin on ajanut WEC:n P1-luokassa, voitti mestaruuden 2014. Ja tietenkin, Buemi on ajanut F1-sarjassa.
 
No niinpä onkin. Vaikea muistaa kaikkia nimiä, kun yhtä autoa kuskaa kolme eri tyyppiä. Kummallista, ettei Red Bullilla välitetä palkita Buemia sitoutumisesta talliin. Onhan hän toiminut "potkut" saatuaan tallin varakuljettajana jonkin aikaa ja ajellut erilaisissa promotapahtumissakin. Arvelen, että hän itse kyllä haluaisi vaikka millä hinnalla tahansa takaisin F1-auton rattiin.
 
No niinpä onkin. Vaikea muistaa kaikkia nimiä, kun yhtä autoa kuskaa kolme eri tyyppiä. Kummallista, ettei Red Bullilla välitetä palkita Buemia sitoutumisesta talliin. Onhan hän toiminut "potkut" saatuaan tallin varakuljettajana jonkin aikaa ja ajellut erilaisissa promotapahtumissakin. Arvelen, että hän itse kyllä haluaisi vaikka millä hinnalla tahansa takaisin F1-auton rattiin.
Varmasti. FE-mestari sun muuta. Hyvä valinta olisi, mutta saapa nähdä.
 
Sainz ajaa jo Yhdysvaltain GP:ssä Renaultilla, tekeeköhän Kvyat paluun Toro Rosselle?
F1-tallilla kova suunnitelma – uusi hankinta edesauttaa tavoitteen saavuttamista | SuomiF1
Olikohan Japanin harkoissa kun Skyn lähetyksissä spekuloitiin, että Renault olisi napannut FIA:n entisen... nomikäsenytoli - jonkun teknisistä säännöistä vastaavan ja sen henkilön, jolta tiimit käy kysymässä että onko tämä ok jo ensi kautta varten. Närää oli herättänyt se, että karenssiaika oli lyhyt ja paikallisen lain (Sveitsin) mukainen.
 
Viimeksi muokattu:
Olikohan Japanin harkoissa kun Skyn lähetyksissä spekuloitiin, että Renault olisi napannut FIA:n entisen... nomikäsenytoli - jonkun teknisistä säännöistä vastaavan ja sen henkilön, jolta tiimit käy kysymässä että onko tämä ok jo ensi kautta varten. Närää oli herättänyt se, että karenssiaika oli lyhyt ja paikallisen lain (Sveitsin) mukainen.
Tuo taisi ihan Japanin GP:n aikana varmistua, kun Renaultin tallipomo vastaili lehdistötilaisuudessa asiaa koskeviin kysymyksiin. Karenssi taisi olla 3kk, eli äijällä on tiedot kaikista tämän kauden autoista ja mahdollisesti jo tulevista, jos tallit ovat kyselleet osista kehitystyön aikana. Tiedot tosiaan luokkaa tarkat tekniset piirustukset autoista ja osista. :geek:
 
Toro Rosso harkitsee yllätysvetoa Gaslyn korvaajaksi:

"Porschen riveissä kestävyyskilpailuiden MM-sarjassa kisaava Brendon Hartley on saamassa ajomahdollisuuden Toro Rossolla USA:n osakilpailuun. Autosportin mukaan talli testaa myös mahdollisuutta kiinnittää Hartley tallin toiseksi kisakuljettajaksi ensi kaudeksi.
.
27-vuotias Hartley kuului takavuosina Red Bullin junioriohjelmaan. hän toimi tallin reservikuljettajana 2009 ja 2010, ajaen muutaman testipäivän. Red Bull -siteiden katkettua mies siirtyi kestävyyskilpailuiden pariin, joissa hän on tahkonnut menestystä Porschen ratissa. Le Mansin 24 tunnin ajon voiton lisäksi mies on hyvin lähellä tämän vuoden maailmanmestaruuden voittamista."
Todellinen yllätysnimi nousemassa F1-kuljettajaksi jo seuraaavaan osakilpailuun - Toro Rossolla hurjat suunnitelmat | SuomiF1

Kyseinen Hartley ajaa siis P1-luokassa WEC:ssä ja hänellä on jo mestaruus sarjasta vuodelta 2015, joten superlisenssi löytyy.
 
Toro Rosso harkitsee yllätysvetoa Gaslyn korvaajaksi:

"Porschen riveissä kestävyyskilpailuiden MM-sarjassa kisaava Brendon Hartley on saamassa ajomahdollisuuden Toro Rossolla USA:n osakilpailuun. Autosportin mukaan talli testaa myös mahdollisuutta kiinnittää Hartley tallin toiseksi kisakuljettajaksi ensi kaudeksi.
.
27-vuotias Hartley kuului takavuosina Red Bullin junioriohjelmaan. hän toimi tallin reservikuljettajana 2009 ja 2010, ajaen muutaman testipäivän. Red Bull -siteiden katkettua mies siirtyi kestävyyskilpailuiden pariin, joissa hän on tahkonnut menestystä Porschen ratissa. Le Mansin 24 tunnin ajon voiton lisäksi mies on hyvin lähellä tämän vuoden maailmanmestaruuden voittamista."
Todellinen yllätysnimi nousemassa F1-kuljettajaksi jo seuraaavaan osakilpailuun - Toro Rossolla hurjat suunnitelmat | SuomiF1

Kyseinen Hartley ajaa siis P1-luokassa WEC:ssä ja hänellä on jo mestaruus sarjasta vuodelta 2015, joten superlisenssi löytyy.
Vahvistettu, Hartley ajaa Austinissa:

"Brendon Hartley will make his Formula 1 debut for Toro Rosso at the United States Grand Prix, as exclusively predicted by Motorsport.com.
The Kiwi racer has been drafted in as replacement for Frenchman Pierre Gasly, who will be competing in the Super Formula Championship finale in Japan instead.

With Hartley having fallen off the F1 radar in recent years as he focused on sportscars, the call-up is a big shock.

"What an amazing feeling,” said the 27-year-old. “This opportunity came as somewhat of a surprise, but I never did give up on my ambition and childhood dream to reach F1."
Hartley joins Toro Rosso for Austin F1 race

:tup:
 
Mielenkiintoinen pätkä tuli vastaan logistiikasta mikä liittyy formuloihin :).

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 372
Viestejä
4 926 807
Jäsenet
79 363
Uusin jäsen
etsmi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom