- Liittynyt
- 12.12.2016
- Viestejä
- 4 477
Eihän se millään yhdellä kädellä aja, vaan kahdella.
Ajaa kylläkin formulaa efektiivisesti ehkä noin 1.2 kädellä... Ei siinä rikkinäisessä ole tartuntavoimaa juurikaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eihän se millään yhdellä kädellä aja, vaan kahdella.
Kyllä se ihan kahdella kädellä ajaa. Ja Massan maalintulovarmuus on vähän sama kuin aikoinaan Mika Salolla, se ei silti tuota maksimaalista tulosta auton ja tallin potentiaaliin nähden.Jonkinlaisen yllätyksen se mielestäni vaatii, jotta Massa menettäisi paikkansa jommalle kummalle noista kahdesta muusta nimestä. Hän tuo kuitenkin auton varmasti maaliin ja olosuhteiden salliessa kerää jäännöspisteitä, vaikka onkin nyt itse asiassa hävinnyt Strollille kolmessa kilpailussa perätysten. Ja onhan hänellä ilmeisesti edelleen sponsorirahaakin takanaan.
Di Restaa ajatetaan siitä syystä, että on vähän niin kuin pakko. Hän on tallin virallinen varakuljettaja ja onnistui kohtalaisesti Massaa tuuratessaan. Näen asian niin, että hän on kuitenkin enemmän vertailukohta Kubicalle kuin toisin päin. Se kolmas vaihtoehto.
Kubica on ilmeisesti edelleen nopea mutta miten lie poikkeustilanteissa, pystyykö hän reagoimaan tarvittavalla varmuudella yllättäviin liirtoihin tai radan muuttuneisiin olosuhteisiin, kuten edessä tapahtuvaan kolariin? Yhdellä kädellä ajaessa tarkkuus kärsii varsinkin äkkiliikkeissä. Vaikka rallin ajaminen onkin ihan oma juttunsa formuloihin nähden, niin sielläkin hänen suurin ongelmansa oli selvitä maaliin asti...
Onko jossain muka spekuloitu, että Massa ei saisi halutessaan jatkaa? Itse olen ymmärtänyt niin, että Massa nimenomaan haluaa lopettaa ja siksi hänelle etsitään seuraajaa.Olishan se Williamsilta melkonen "fak juu" Massalle jos kenkää antaisivat, sai kuitenkin kenkää jo viime kauden päätteeksi, mutta tuli nöyrästi "eläkkeeltä" takas että Bottas pääsi parempaan talliin. Ja Massahan ne pisteet tällä kaudella on tuonut, ei Strölli.
Olishan se Williamsilta melkonen "fak juu" Massalle jos kenkää antaisivat, sai kuitenkin kenkää jo viime kauden päätteeksi, mutta tuli nöyrästi "eläkkeeltä" takas että Bottas pääsi parempaan talliin. Ja Massahan ne pisteet tällä kaudella on tuonut, ei Strölli.
No tavallaan sai kenkää, koska Stroll korvasi Massan ja Stroll toi mukanaan paljon rahaa.
Nyt Massa jo voisi lopettaa, jos haluaa jo eläkkeelle?
Joo. Tarkoitin just tuota vuosi sitten ollutta tilannetta, kun Massa päätti lopettaa ajamisen. Piti siis alunperin toki olla 2017 Bottas ja Stroll pari. Ja Nicon lopetus sai sitten uudet muutokset myöhemmin.Stroll tuotiin Massan tilalle jo tälle kaudelle, koska Massa sanoi hyvissä ajoin viimevuonna, että tämä on viimeinen kausi.
Eikös Massa ilmoittanut lopettavansa sen jälkeen kun Williams ilmoitti ettei Massa saa uutta sopimusta heidän kanssaan?Stroll tuotiin Massan tilalle jo tälle kaudelle, koska Massa sanoi hyvissä ajoin viimevuonna, että tämä on viimeinen kausi.
Onko jossain muka spekuloitu, että Massa ei saisi halutessaan jatkaa? Itse olen ymmärtänyt niin, että Massa nimenomaan haluaa lopettaa ja siksi hänelle etsitään seuraajaa.
No pisteet on aikas tasan Massa 33p vs Stroll 32p.
Eikös Stroll ole ajanut yllättävänkin hyvin, varsinkin odotuksiin nähden.
Mm-hmm. Massa on ajanut oikeastaan hyvin samanlaisen kauden kuin viime vuonna, jolloin hän keräsi 53 pistettä koko kaudelta. Tällä hetkellä hänellä on kasassa 33 pistettä ja siitä tosiaan "puuttuvat" esimerkiksi pisteet Azerbaidjanista, missä hän olisi todennäköisesti ollut podiumilla. Lisäksi Unkarin GP jäi ajamatta sairastumisen vuoksi. Vertailun vuoksi Valtteri Bottas ajoi viime kaudella Williamsille 83 MM-pistettä eli yli 50 % Massaa enemmän. Ehkä Massa ajaa nyt paremmin, ehkä auto on nyt huonompi, mutta Strollin suoritusta voidaan peilata varovasti myös Bottasin viimevuotiseen tulokseen.Onhan tuo mielestäni ihan hyvin. Pärjäilee kohtuullisesti Massaa vastaan ja ei tuolla Williamssilla kuitenkaan ihmeisiin pystytä.
Maxilla on kuintenkin sopimus seuraavasta kahdesta kaudesta, joten RB:llä ei ole tarvetta myydä sopimusta kenellekään. Varsinkin kun Ricciardon sopimus on katkolla jo ensi kauden jälkeen. Vaihtoehtoja ei kuitenkaan ole, Gaslyä lukuunottamatta. Ja Toro Rossolla on jo nyt ongelma nostaa uusia lupauksia talliin.Jaha, Perstapilla kysyntää?
Huhumylly Max Verstappenin ympärillä kiihtyy: Ferrari ja Mercedes valmistelevat tuntuvia tarjouksia
Lienee yksi syy, miksi Valen soppari oli vain yksivuotinen.
F1:ssähän sopimukset on kiveen hakattu.
Huhumylly Max Verstappenin ympärillä kiihtyy: Ferrari ja Mercedes valmistelevat tuntuvia tarjouksia
08.10.2017 20:19
Max Verstappen on osoittanut kahdessa edellisessä kilpailussa, että hän kykenee ajamaan loistavia tuloksia, kunhan auto on luotettava. Nuoren hollantilaisen saldo kahdesta edellisestä kilpailusta on voitto ja toinen sija.
Loistavat suoritukset lyhyen ajan sisään ovat nostaneet jälleen Verstappenin markkina-arvoa. Viimeisimmät huhut F1-varikoilta kertovat, että Mercedes ja Ferrari valmistelevat todella tuntuvia tarjouksia houkutellakseen kuljettajalupausta riveihinsä.
Red Bull -pomo Helmut Marko ei ole huolissaan siirtohuhuista. Verstappenilla on vielä kaksi vuotta sopimustaan jäljellä Red Bullin kanssa ja itävaltalaistalli on useaan otteeseen sanonut, ettei päästä Verstappenia pois kesken sopimuskauden mistään hinnasta.
– En ole huolissani huhuista. Max aloitti taipaleensa F1:ssä meidän kanssa ja hän haluaa myös voittaa mestaruuden meidän kanssa. Voin vahvistaa, että halu on molemminpuolinen, Marko totesi Bild am Sonntag -lehdelle.
Marko kommentoi vielä huhuja, joiden mukaan Mercedeksen kiinnostus Verstappenista ei ole pelkästään yksipuolista.
– Se, että Toto Wolff juttelee Maxin isän, Jos Verstappenin kanssa, on aivan tavallista F1:ssä. En menetä yöuniani sen takia.
Kun tässä näitä ex-kuski-kommentaattoreita on päässyt ajamaan jo tällä kaudella yksi niin ehkä toinenkin? Salo Toro Rosson rattiinNyt varmistui sekin, että Gasley ei aja Austinissa, noinkohan Buemi pääsisi kisaamaan pitkästä aikaa?
Eikös buemi aja formula-e:tä?
Tuskin siihen rahaakaan tarvitaan kun kaveri on Red Bullin virallinen varakuski ja Toro Rosso samaa perhettäKausi loppui jotain kaksi kuukautta sitten ja seuraava alkaa joulukuun alussa, eli vapaalla on. Toki jotain testejä voi olla, mutta eiköhän noista rahalla selviä...
Sainz ajaa jo Yhdysvaltain GP:ssä Renaultilla, tekeeköhän Kvyat paluun Toro Rosselle?
F1-tallilla kova suunnitelma – uusi hankinta edesauttaa tavoitteen saavuttamista | SuomiF1
Niin siis onko tuo ollut jo kauankin tiedossa että Sainz vaihtaa jo Yhdysvaltain GP:hen Renaultille? Itse huomasin vasta tänään tuon. Olen ollut siinä luulossa että Sainz ajaa Toro Rossolla kauden loppuun ja toisen auton kuskia arvuutellaanKvyatin ajaminenhan nyt on aikalailla itsestäänselvyys. Ennemmin kysymys lienee se, että kuka ajaa Gaslyn tilalla jos tämä ajaa muualla.
Se oli jo selvää, että Kviat ajaa Toro Rossolla. Ongelma sen sijaan on löytää tallille toinen kuski Austinin kisaan, nyt kun Gasly ei ole käytettävissä.Sainz ajaa jo Yhdysvaltain GP:ssä Renaultilla, tekeeköhän Kvyat paluun Toro Rosselle?
F1-tallilla kova suunnitelma – uusi hankinta edesauttaa tavoitteen saavuttamista | SuomiF1
Johan se edellisessä kisassa tuli julki.Niin siis onko tuo ollut jo kauankin tiedossa että Sainz vaihtaa jo Yhdysvaltain GP:hen Renaultille? Itse huomasin vasta tänään tuon. Olen ollut siinä luulossa että Sainz ajaa Toro Rossolla kauden loppuun ja toisen auton kuskia arvuutellaan
Eihän noista ole realistisia vaihtoehtoja kuin Palmer. Ja hänkin vain sen vuoksi, että on ajanut tämän kauden autoa.Kyllähän noita jäähdyttelijöitä ja muuten vaan tippuneita kuljettajia on maailma täynnä. Nytkin Palmer sai kenkää. Ennen 2016 kautta, sen jälkeen tai aikana tippuivat sarjasta: Maldonado, Stevens, Merhi, Haryanto, Rossi, Gutiérrez, Giovinazzi ja Nasr. Nuot pikaisella wikipediatarkastuksella..
Eri asia sitten on, miten kilpailukykyisen kuljettajan löytävät. Tosin tuolla on tuskin Toro Rossolle suurtakaan väliä. Pääasia kaiketi, että kuljettaja tuo auton maaliin ehjänä.
Näinpä. Erikoinen tilanne RB:lla, kun yleensä niillä on junnuja pilvin pimein joita nostaa sarjaan.Buemilla ei ole tulevaisuutta sarjassa, joten hänen ajattamisensa on ihan turhaa. Kvyat ajaa tämän kauden loppuun ja melko todennäköisesti ensi vuonnakin, ellei Red Bull adoptoi äkkiä uutta junnua esimerkiksi GP3-sarjasta. Tosin vaihtoehdot ovat silloinkin vähissä, koska niitä superlisenssipisteitä ei ole riittävästi kuin muutamalla harvalla kuljettajalla.
Tulee mieleen muuan Niko Kari, joka olisi GP3-luokassa vakuutettuaan ollut kaiketi nousemassa F1:iin ensi vuonna...Näinpä. Erikoinen tilanne RB:lla, kun yleensä niillä on junnuja pilvin pimein joita nostaa sarjaan.
Joka ei ole tämän kauden jälkeen RB:n junnuja, joten eivät taida antaa tilaisuutta.Tulee mieleen muuan Niko Kari, joka olisi GP3-luokassa vakuutettuaan ollut kaiketi nousemassa F1:iin ensi vuonna...
Ainakin mikäli katson noita pistetaulukoita oikein, niin GP3-mestaruudella hän olisi saanut kasaan vaadittavat pisteet, kun mukaan lasketaan myös F4-mestaruus vuodelta 2015.
Kvyathan sitä toista Rossoo siellä ajaa, mielenkiintoisempi kysymys on, että kuka ajaa toisessa autossa.Sainz ajaa jo Yhdysvaltain GP:ssä Renaultilla, tekeeköhän Kvyat paluun Toro Rosselle?
F1-tallilla kova suunnitelma – uusi hankinta edesauttaa tavoitteen saavuttamista | SuomiF1
Buemikin on ajanut WEC:n P1-luokassa, voitti mestaruuden 2014. Ja tietenkin, Buemi on ajanut F1-sarjassa.Niin, näköjään se oli jo vahvistettu, että Gasly palaa Japaniin ajamaan pikkuformuloiden herruudesta. Sainzin tilalla STR:llä ajaisi Autosportin tietojen mukaan joko Brendon Hartley tai sitten tuo aiemmin mainittu Sébastien Buemi. Hartley on Buemin kanssa saman ikäinen mutta on toisaalta ajanut kovatasoisempaa LMP1-luokkaa WEC-sarjassa. Mutta hänet pitäisi saada lainaan Porschelta, joka tosin vetäytyy LMP1:stä tämän viikonlopun osakilpailun jälkeen, joka päättää kisakauden.
Varmasti. FE-mestari sun muuta. Hyvä valinta olisi, mutta saapa nähdä.No niinpä onkin. Vaikea muistaa kaikkia nimiä, kun yhtä autoa kuskaa kolme eri tyyppiä. Kummallista, ettei Red Bullilla välitetä palkita Buemia sitoutumisesta talliin. Onhan hän toiminut "potkut" saatuaan tallin varakuljettajana jonkin aikaa ja ajellut erilaisissa promotapahtumissakin. Arvelen, että hän itse kyllä haluaisi vaikka millä hinnalla tahansa takaisin F1-auton rattiin.
Olikohan Japanin harkoissa kun Skyn lähetyksissä spekuloitiin, että Renault olisi napannut FIA:n entisen... nomikäsenytoli - jonkun teknisistä säännöistä vastaavan ja sen henkilön, jolta tiimit käy kysymässä että onko tämä ok jo ensi kautta varten. Närää oli herättänyt se, että karenssiaika oli lyhyt ja paikallisen lain (Sveitsin) mukainen.Sainz ajaa jo Yhdysvaltain GP:ssä Renaultilla, tekeeköhän Kvyat paluun Toro Rosselle?
F1-tallilla kova suunnitelma – uusi hankinta edesauttaa tavoitteen saavuttamista | SuomiF1
Tuo taisi ihan Japanin GP:n aikana varmistua, kun Renaultin tallipomo vastaili lehdistötilaisuudessa asiaa koskeviin kysymyksiin. Karenssi taisi olla 3kk, eli äijällä on tiedot kaikista tämän kauden autoista ja mahdollisesti jo tulevista, jos tallit ovat kyselleet osista kehitystyön aikana. Tiedot tosiaan luokkaa tarkat tekniset piirustukset autoista ja osista.Olikohan Japanin harkoissa kun Skyn lähetyksissä spekuloitiin, että Renault olisi napannut FIA:n entisen... nomikäsenytoli - jonkun teknisistä säännöistä vastaavan ja sen henkilön, jolta tiimit käy kysymässä että onko tämä ok jo ensi kautta varten. Närää oli herättänyt se, että karenssiaika oli lyhyt ja paikallisen lain (Sveitsin) mukainen.