F1 kausi 2017

Minäkin toivoisin Räikkösen eläköityvän, koska mies ei tosiaan varsinkaan Ferrarilla voi saavuttaa mitään Vettelin apupoikana. Se ei kuitenkaan ole pelkästään Räkän käsissä, vaan Ferrari halunnee pitää hänet tiimissä, kunnes se mielenkiintoisempi kuljettaja on saatavilla. F1-sarja tuskin voittaisi mitään sillä, jos joku Grosjean tai Pérez nostettaisiin Vettelin aisuriksi.

Siis väität että Räikkönen ei itse saisi lopettaa, jos sitä haluaisi, vaan Ferrari pakottaisi jatkamaan? Mitä vittua nyt taas. Tietenkin Kimi voi Ferrarillakin vielä saavuttaa mitä tahansa, jos vain alku kaudella olisi hereillä eikä jatkuvasti häviäisi Vettelille. Muutenkin kyllä isolla osalla suomalaisista lopahtaa kiinnostus forumuloihin kun Kimi lopettaa. Toivottavasti nyt edes ensi kauden jatkaa kun ei HMV-Bottas kiinnosta juuri pätkääkään.
 
Viimeksi muokattu:
--

Voikohan asia oikeasti olla niin, että Honda on koko tämän kolme vuotta testannut "moottoriaan" yksisylinterisenä protona testipenkissä? Selittäisi kyllä todella hyvin sen, miksi kone on niin saatanan paska. Googlettelin kuvia F1-testipenkeistä, niin ainakin Renault on jo kauan sitten käyttänyt kokonaisia moottoreita penkissäkin.

Voihan se olla että kiire parantaa menoa on ollut niin suuri ettei ole ehditty rakentamaan täysikokoisia V6 protoja vaan menty suoraan 1-pyttysestä "proof of concept" -tyyppisestä kokeilusta suoraan kisakoneisiin.
 
Kimi on 37 vuotias. Muistan ku sen jossain haastattelussa kauan sitten viitaten Schumiin sano ettei aio pyöriä täällä niin vanhana enää ja niin vaan se pyörii. :D
Ei kyllä haittaa. Veikkasin jo aiemmin täällä, että Kimi aja vielä yhden kauden ja sit lopettaa.
 
Hieno juttu että Kimi jatkaa kaudella 2018. Jos Bottas vielä jatkaisi mersulla, niin olisi molemmat kuskit erittäin hyvissä talleissa.
 
Kimi on 37 vuotias. Muistan ku sen jossain haastattelussa kauan sitten viitaten Schumiin sano ettei aio pyöriä täällä niin vanhana enää ja niin vaan se pyörii. :D
Sehän se on jännä puoli ikääntymisessä, että ei ole mitään selkeää rajaa, että milloin on turhan vanha johonkin. Nuorena miehenä tuntuu, että jotkut ovat kehäraakkeja, mutta sitten kun on itse yhtä vanha, ei välttämättä tunnukaan siltä. ;)

Mielenkiintoista sinänsä nähdä, että mitä Räikkönen alkaa tehdä kun F1-ura on ohi.
 
Sehän se on jännä puoli ikääntymisessä, että ei ole mitään selkeää rajaa, että milloin on turhan vanha johonkin. Nuorena miehenä tuntuu, että jotkut ovat kehäraakkeja, mutta sitten kun on itse yhtä vanha, ei välttämättä tunnukaan siltä. ;)

Mielenkiintoista sinänsä nähdä, että mitä Räikkönen alkaa tehdä kun F1-ura on ohi.
Varmasti olisi kysyntää LMP / WEC sarjoissa.
 
Sehän se on jännä puoli ikääntymisessä, että ei ole mitään selkeää rajaa, että milloin on turhan vanha johonkin. Nuorena miehenä tuntuu, että jotkut ovat kehäraakkeja, mutta sitten kun on itse yhtä vanha, ei välttämättä tunnukaan siltä. ;)

Mielenkiintoista sinänsä nähdä, että mitä Räikkönen alkaa tehdä kun F1-ura on ohi.

Viettää tietysti aikaa perheensä kanssa :p
Onhan tuolla Kimillä oheisprojektia taustalla ettei tartte vaan sormia pyöritellä. Ice One Racing
 
Samaahan sanottiin Räikkösestä kun McLareni hajos jatkuvasti, mutta sitten taas Lotuksella tais ajella ennätysputken ilman keskeytyksiä. Kyllä se minusta kuskin pitäisi vaan antaa painaa niin paljon kun vehkeestä lähtee irti eikä huolehtia kalustosta. Valitettavasti ei vaan ihan noin nykyään mene.

Kyllähän ne moottorit tuohonaikaan savusi myös tallikaverilla, ei ehkä niin paljon mutta savusi kuitenkin enemmän kuin tarpeeksi. Kyllä suurempi syy niille savuaville mersun moottoreille löytyy vuoden 2001 berilium bannistä joka heitti mersun moottorien kehitykselle huomattavasti takapakkia.

Banned: Beryllium · F1 Fanatic
 
Sehän se on jännä puoli ikääntymisessä, että ei ole mitään selkeää rajaa, että milloin on turhan vanha johonkin. Nuorena miehenä tuntuu, että jotkut ovat kehäraakkeja, mutta sitten kun on itse yhtä vanha, ei välttämättä tunnukaan siltä. ;)

Mielenkiintoista sinänsä nähdä, että mitä Räikkönen alkaa tehdä kun F1-ura on ohi.
Rallycrossi voi olla kova räkälle :D
 
We are changing our way of development. We're not too much insisting on mono-cylinder [dyno] development.

We can check factors or elements or many concepts with the mono-cylinder [block] but we now understand we need to check with the V6 to finalise our specification.

So we are no longer relying too much on the mono-cylinder results.

Voikohan asia oikeasti olla niin, että Honda on koko tämän kolme vuotta testannut "moottoriaan" yksisylinterisenä protona testipenkissä? Selittäisi kyllä todella hyvin sen, miksi kone on niin saatanan paska. Googlettelin kuvia F1-testipenkeistä, niin ainakin Renault on jo kauan sitten käyttänyt kokonaisia moottoreita penkissäkin.

Voihan se olla että kiire parantaa menoa on ollut niin suuri ettei ole ehditty rakentamaan täysikokoisia V6 protoja vaan menty suoraan 1-pyttysestä "proof of concept" -tyyppisestä kokeilusta suoraan kisakoneisiin.

Kuulostaa kyllä erikoiselta, jos testit on pääosin tehty muulla kuin kisakonetta vastaavalla moottorilla. Kiire kuulostaa huonolta selitykseltä, Hondalla kun pitäisi ensinnäkin olla resursseja aivan tarpeeksi, ja tällä tasolla luulisi kyllä muutenkin, että hommat tehdään viimeisen päälle.


Rallycrossi voi olla kova räkälle :D

Jokerivaihtoehto, Ahosen tiimiin dragsterin puikkoihin. :smoke:
 
Nyt Mäkki sitten keskustelee Rellun kanssa moottoreista, joskin on aika epätodennäköistä että johtavat mihinkään:

Renault has confirmed that talks have taken place with McLaren about a potential customer engine supply next year.
It has been clear for some time that Renault is reluctant to expand to a fourth supply for 2018, with it currently committed to Red Bull, Toro Rosso and its own works team already.

While there remains an outside chance that Toro Rosso could end up switching to Honda if talks do accelerate, it is looking increasingly likely that this will not happen.

Speaking at the Belgian Grand Prix, Renault F1 managing director Cyril Abiteboul admitted that there had been discussions but suggested that a deal was not looking likely.
Renault confirms engine talks with McLaren

Käytännössä mahdollista vain jos Toro Rosso ottaa Hondan moottorit. Eikä juuri nyt siltä vaikuta.
 
Onkos Alonso aina ollut älykkö vai onko se oppinut iän myötä?
Fernando Alonso pamauttaa: ”Ilman Hondan tehovajetta McLaren olisi ottanut kärkisijat”
Niin, jos olisi enemmän tehoja pärjäisi paremmin :smoke:

Fernando Alonso pamauttaa: ”Ilman Hondan tehovajetta McLaren olisi ottanut kärkisijat”
26.08.2017 18:14

McLarenin Fernando Alonso pettyi Belgian GP:n aika-ajoissa, mutta kommenttiensa suhteen espanjalainen ei nöyristele. Alonso uskoo McLarenin olevan autojen puolesta valmis kärkitaistoon, mutta Honda ei tähän kykene.

Alonso tipahti Q3-osiosta hiuksenhienosti miehen viimeisen aikakierroksen mennessä pilalle Hondaan ilmestyneen äkillisen tehovajeen vuoksi. Alonso vakuutti aika-ajojen jälkeen syyn nykyiseen suoritustasoon liittyvän täysin japanilaismerkkiin.

– Q2-osiossa hävisimme kärjelle noin puolitoista sekuntia, ja laskelmiemme mukaan se on juuri sen verran mitä häviämme moottoritehoissa kärjelle. Jos meillä olisi enemmän tehoja, olisimme helposti olleet sijoilla yksi ja kaksi, Alonso latasi Autosportille.

Alonson mukaan hän kärsi viimeisellä aikakierroksellaan äkillisestä akkuongelmasta, joka söi hetkessä kuusi kymmenystä aikaparanuksesta.

– Ilman sitä virhettä olisin ollut aika-ajojen päätösosiossa helposti. Ehkä tässä on kuitenkin jotain hyvää. Nyt pääsemme starttaamaan kilpailuun tuoreilla renkailla suhteellisen hyvistä asemista.
 
Tosiaan Hondan moottorinohjauksessa oli Alonson autossa toimintahäiriö Q2-osiossa: Alonso veti tuossa osiossa Poulhon-mutkan ensimmäistä kertaa nostamatta jalkaa kaasulta ja järjestelmä sekosi eikä tiennyt missä osassa rataa Alonso ajoi. Tästä syystä järjestelmä ei antanut hänelle tarvittua akkutehoja seuraavalla suoralla.
 
Sainz on tehnyt sopimuksen Rellun kanssa ja on ilmeisesti osa Rellun ja McLarenin alkavaa yhteistyösopimusta moottoreista. Eli Toro Rosso ottaisi niskoilleen Hondan nuhapumppukoneet ja Mäkki saisi Rellun moottorit.

Carlos Sainz has signed a deal to join Renault, Motorsport.com has learned, in a move that will trigger a series of dominos to secure McLaren the French car manufacturer’s engine for 2018.
While news of McLaren’s progress in its efforts to switch from Honda engines has not been forthcoming in public, behind-the-scenes developments appear to show it has succeeded.

High level sources have confirmed that Sainz’s deal has been agreed as part of a sweetener for Renault to end its Toro Rosso contract early.

With the Sainz deal agreed, that has opened the way for Toro Rosso to finalise a switch to Honda engines next year, which in turn ensures McLaren gets hold of its supply of customer Renaults for 2018.
Sainz's Renault switch agreed as McLaren deal looms

"Although the provisional deal is for 2018, sources have suggested that Sainz could join Renault as early as this year's Malaysian Grand Prix if the outfit elects not to continue with Jolyon Palmer.

If that development happens from Sepang, then it is likely that Pierre Gasly will be given the call-up to join Daniil Kvyat at Toro Rosso.

No firm decision has been taken regarding Sainz's full-time replacement for 2018, but one contender would be Honda junior driver Nobuharu Matsushita, who will likely be released from his McLaren development driver role."
Sainz Renault deal sets up McLaren Honda changes

No niin. Josko Mäkki saisi vihdoin juonesta kiinni. Lonsokin saattaa jäädä sarjaan.
 
Mäkkihän voi alkaa sitten kilpailemaan Red Bullin kanssa.

Tosin epäilen hieman tätä Renaultin kuvin järkevyyttä Renaultin itsensä kannalta. Siellä on pakko olla jotain voimakasta testituloksien jakopykälää tai vastaavaa ehtoa sopimuspapereissa, ellei asiakasmoottoreita sitten hieman kuristeta. Muuten Renaultin johtoportaassa voidaan jossain kohtaa joutua pohtimaan, että olikos tämä sittenkään järkevä ratkaisu. Käy nimittäin helposti semmoinen lapsus, että energiajuomajätin ja mäkin autot paahtavat edellä ja Renault-nimiset tulee sitten perästä.. :vihellys:
 
Mäkkihän voi alkaa sitten kilpailemaan Red Bullin kanssa.
On se kuitenkin parempi kuin kilpailla Saubereiden kanssa. :tup:

Tosin epäilen hieman tätä Renaultin kuvin järkevyyttä Renaultin itsensä kannalta. Siellä on pakko olla jotain voimakasta testituloksien jakopykälää tai vastaavaa ehtoa sopimuspapereissa, ellei asiakasmoottoreita sitten hieman kuristeta. Muuten Renaultin johtoportaassa voidaan jossain kohtaa joutua pohtimaan, että olikos tämä sittenkään järkevä ratkaisu. Käy nimittäin helposti semmoinen lapsus, että energiajuomajätin ja mäkin autot paahtavat edellä ja Renault-nimiset tulee sitten perästä.. :vihellys:
Rellun osaltahan tuo ei muuta mitään, sama määrä asiakastalleja kuin ennenkin ja oma suoritus ratkaisee emotiimin tulokset.
 
On se kuitenkin parempi kuin kilpailla Saubereiden kanssa. :tup:

Rellun osaltahan tuo ei muuta mitään, sama määrä asiakastalleja kuin ennenkin ja oma suoritus ratkaisee emotiimin tulokset.
Joo, on todellakin. Käytännössä mäkki voi yltää palkintopallille jos RB:n tän kauden esitykset ovat sopiva vertailukohta.

Ei muuta, mutta Renaultilla on kyllä ollut noissa neuvotteluissa selvästi vahvempi asema, koska Mäkki on aivan varmasti korvia myöten täynnä Hondaa. Renaultin puolesta en siis ihmettelisi yhtään jos tuollaisia ehtoja laitetaan soppariin, koska nehän voivat hyödyttää myös omaa kehitystä. :D
 
Joo, on todellakin. Käytännössä mäkki voi yltää palkintopallille jos RB:n tän kauden esitykset ovat sopiva vertailukohta.

Ei muuta, mutta Renaultilla on kyllä ollut noissa neuvotteluissa selvästi vahvempi asema, koska Mäkki on aivan varmasti korvia myöten täynnä Hondaa. Renaultin puolesta en siis ihmettelisi yhtään jos tuollaisia ehtoja laitetaan soppariin, koska nehän voivat hyödyttää myös omaa kehitystä. :D
Jotain hyötyjä siellä tietenkin on pakostakin Rellulle ollut. Eihän heillä mitään tarvetta ollut asiakassopimuksia muuttaa. Käytännössä he tekivät ison palveluksen Mäkille ja Hondalle, joten jotain isoa siellä on luvattu. Mäkillä ja Hondalla tuskin ainakaan rahasta on pulaa.
 
Jotain hyötyjä siellä tietenkin on pakostakin Rellulle ollut. -- Käytännössä he tekivät ison palveluksen Mäkille ja Hondalle, joten jotain isoa siellä on luvattu. Mäkillä ja Hondalla tuskin ainakaan rahasta on pulaa.
Ikään kuin Renault olisi tässä kaiken ytimessä... Nope. Kyse on palapelistä, jossa kaikki ovat yhtä tärkeitä. En väheksyisi ollenkaan Red Bullin roolia tässä asiassa. Emotalli haluaa eroon Rellusta ja Honda voi olla se mahdollisuus. Toro Rosson tuloksilla yhtiölle ei ole mitään väliä, joten se voi protoilla Hondalla pikkutallinsa kanssa niin paljon kuin haluaa. Heti, kun Honda alkaa pärjätä, ne koneet tulevat löytymään Red Bull Racingin autoista. Ja jos Honda jatkaa varjojen mailla, niin kyse on mitättömästä uhrauksesta.

Jutun perusteella STR olisi ollut vapaa vaihtamaan moottoritoimittajaa ensi kauden jälkeen, joten purkuun sopimalla Renault varmisti itselleen Sainzin sopimuksen, mitä se olikin tavoitellut jo aiemmin. Kuuden auton pitäminen radalla on toki myös tärkeä seikka jo moottoridatan puolesta.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, on todellakin. Käytännössä mäkki voi yltää palkintopallille jos RB:n tän kauden esitykset ovat sopiva vertailukohta.
Tosin RB:llä on ollut vuodesta toiseen vahva aeropaketti Neweyn vetätymisestä huolimatta.
Mäkin aerosta taas ei oikein ole kunnon kuvaa tuhnun motin takia, mutta ei välttämättä heti ole Mäkilläkään asiaa podiumille.
 
Ikään kuin Renault olisi tässä kaiken ytimessä... Nope. Kyse on palapelistä, jossa kaikki ovat yhtä tärkeitä.
Olet väärässä. Rellulla ei ollut mitään intressejä itsellään, joten se on ollut heidän kannaltaan täysin ostajan markkinat. Heillähän ei ole mitään hävittävää jatkaa nykyiselläkään systeemillä.

En väheksyisi ollenkaan Red Bullin roolia tässä asiassa. Emotalli haluaa eroon Rellusta ja Honda voi olla se mahdollisuus.
Paitsi että emotalli jatkaa edelleen Rellun moottoreilla.

Toro Rosson tuloksilla yhtiölle ei ole mitään väliä, joten se voi protoilla Hondalla pikkutallinsa kanssa niin paljon kuin haluaa. Heti, kun Honda alkaa pärjätä, ne koneet tulevat löytymään Red Bull Racingin autoista. Ja jos Honda jatkaa varjojen mailla, niin kyse on mitättömästä uhrauksesta.
Varsin epätodennäköinen skenaario, varsinkin kun moottoriuudistus on vain parin vuoden päässä ja kukaan ei tiedä mikä moottoritoimittaja pystyy toimittamaan parhaimmat koneet silloin. Lisäksi Hondalla ei ole ollut kiinnostusta sen vuoksi kehittää nykymoottoreitaan nykyistä versiotaan pidemmälle. Toki, kehittäen sitä.

Jutun perusteella STR olisi ollut vapaa vaihtamaan moottoritoimittajaa ensi kauden jälkeen, joten purkuun sopimalla Renault varmisti itselleen Sainzin sopimuksen, mitä se olikin tavoitellut jo aiemmin. Kuuden auton pitäminen radalla on toki myös tärkeä seikka jo moottoridatan puolesta.
Ja mihin ajattelit että STR olisi vaihtanut? Takaisin vanhoihin Ferrareihin?
 
Tosin RB:llä on ollut vuodesta toiseen vahva aeropaketti Neweyn vetätymisestä huolimatta.
Mäkin aerosta taas ei oikein ole kunnon kuvaa tuhnun motin takia, mutta ei välttämättä heti ole Mäkilläkään asiaa podiumille.
Mäkkihän on pärjännyt parhaiten juuri radoilla, joilla moottorin merkitys on vähäisempi. Tosin lähinnä aika-ajoissa on saatu kohtuullisia tuloksia, koska sitten kisassa on taas jouduttu laittamaan koneeseen kevyemmät asetukset että päästään maaliin asti. Vastaavasti RB on pärjäillyt radoilla, joilla on merkityksellisessä asemassa hyvä aerodynamiikka, vaikka moottoritehoissa jäädäänkin.
 
Mäkkihän on pärjännyt parhaiten juuri radoilla, joilla moottorin merkitys on vähäisempi. Tosin lähinnä aika-ajoissa on saatu kohtuullisia tuloksia, koska sitten kisassa on taas jouduttu laittamaan koneeseen kevyemmät asetukset että päästään maaliin asti. Vastaavasti RB on pärjäillyt radoilla, joilla on merkityksellisessä asemassa hyvä aerodynamiikka, vaikka moottoritehoissa jäädäänkin.
Jep, en vähätelytkään Mäkin aeroa, totesin vain, että sen todellista suorituskykyä ei olla päästy moneen vuoteen mittaamaan.
 
jostain muisan lukeneeni, että tämä skenaario tulee tapahtumaan, MUTTA, mclaren palaisi myöhemmin Hondan koneisiin, kun ne on vihdoin toimivaksi saatu. McLarenin on nyt pakko jotain tuloksia saada.

Eli ei välttämättä muut talllit saa koneita silloin, ku niitä halutaan. Voi olla mäkki jonossa ensimmäisenä. McLaren oli kärsivällinen, mut ehkäpä Hondallakin ymmärrettiin, että parempi palata asiaan myöhemmin. Tehnyt todella pahaa McLarenin imagolle.
 
Viimeksi muokattu:
Olet väärässä. Rellulla ei ollut mitään intressejä itsellään, joten se on ollut heidän kannaltaan täysin ostajan markkinat. Heillähän ei ole mitään hävittävää jatkaa nykyiselläkään systeemillä.
Renault halusi Sainzin talliinsa mutta RB oli aiemmin blokannut siirron.

Paitsi että emotalli jatkaa edelleen Rellun moottoreilla.
Niin? Se on tässä hetkessä ainoa järkevä veto.

Varsin epätodennäköinen skenaario, varsinkin kun moottoriuudistus on vain parin vuoden päässä ja kukaan ei tiedä mikä moottoritoimittaja pystyy toimittamaan parhaimmat koneet silloin. Lisäksi Hondalla ei ole ollut kiinnostusta sen vuoksi kehittää nykymoottoreitaan nykyistä versiotaan pidemmälle.
Miten tämä nyt pitäisi ymmärtää? Honda laittoi moottorikonseptinsa uusiksi tälle kaudelle, kuinka se ei ole merkittävää kehitystyötä? Totta kai se tavoittelee menestystä myös seuraavilta kausilta eikä vain istu ja odota vuotta 2021.
 
Taisi olla samalla Kubicalle viimeinen naula arkkuun, tuskimpa nähdään enää kisoissa. Toivottavasti olen väärässä.
 
Taisi olla samalla Kubicalle viimeinen naula arkkuun, tuskimpa nähdään enää kisoissa. Toivottavasti olen väärässä.

F1 2018 Drivers - Formula One - GP Hub

Aika hyvin näyttäisi olevan ensikauden paikat täytettynä. Bottas jatkanee Mersulla nyt kun Ferrarikaan ei sotke. Alonso jatkanee McLarenilla, kun Hondasta päästään eroon. Torolle menossa melko varmasti Gasly, toinen paikka sitten avoimena ja itse ainakin vaihtaisin Kvyatin jos vain on joku tilalle. Force India jatkanee Perezin sopimusta.

Oikeastaan tuolla taitaa olla enää vain Torolta Kvyatin paikka, Sauberin molemmat paikat ja Williamssilta Massan paikka. Noissakin tilanne toki se, että Ferrari auttanee Giovinazzin Sauberille(?) ja Wehrlein saanee myös paikan Sauberilta tai Williamssilta. Ja Kubicaa jos mietitään niin Massan paikka lienee tosiaan se ihan viimeinen, joskin epätodennäköinen, mahdollisuus.

Mercedes HAM & BOT
Ferrari VET & RAI
McLaren VAN & ALO
Red Bull RIC & VER
Force India PER & OCO
Renault SAI & HUL
Haas MAG & GRO
Williams Stroll & Massa (tai Massan lopettaessa Wehrlein/Kubica)
Sauber ??? & ??? (Tänne nelikosta Wehrlein, Ericsson, Giovinazzi, Leclerc)
Toro Rosso GAS & ??? (Kvyat jos ei ole ketään tilalle)
 
Viimeksi muokattu:
F1 2018 Drivers - Formula One - GP Hub

Aika hyvin näyttäisi olevan ensikauden paikat täytettynä. Bottas jatkanee Mersulla nyt kun Ferrarikaan ei sotke. Alonso jatkanee McLarenilla, kun Hondasta päästään eroon. Torolle menossa melko varmasti Gasly, toinen paikka sitten avoimena ja itse ainakin vaihtaisin Kvyatin jos vain on joku tilalle. Force India jatkanee Perezin sopimusta.
Perez-FI lienee selvä tapaus, kun kummallakaan ei ole parempaa vaihtoehtoa. Itsekin näkisin mielelläni venäläisen torpedon jo poistuvan, hänelle kun on annettu jo enemmän mahkuja mitä olisi ansainnut. Tiedä sitten keitä RB:llä on junnuohjelmassa tuoda tilalle.

Oikeastaan tuolla taitaa olla enää vain Torolta Kvyatin paikka, Sauberin molemmat paikat ja Williamssilta Massan paikka. Noissakin tilanne toki se, että Ferrari auttanee Giovinazzin Sauberille(?) ja Wehrlein saanee myös paikan Sauberilta tai Williamssilta. Ja Kubicaa jos mietitään niin Massan paikka lienee tosiaan se ihan viimeinen, joskin epätodennäköinen, mahdollisuus.
Selkein Sauber-kuski on tietenkin LeClerc, joka on ehkä dominoivin GP2/F2-kuski ikinä. Jos Sauber on tosiaan samassa asemassa Ferrarille kuin Toro Rosso RB:lle, niin sitten Giovanazzi on toinen kuski. Silloin Wehrlein ajaa jossain toisessa sarjassa ja toimii kolmoskuskina Mersulle.

Aika vaikeaa on nähdä, että Williams vaihtaisi kuskejaan.
 
Sauber varmaan palkkaa taas noi kaikki neljä kandidaattia jos tuovat rahaa mukanaan.
 
Siis oliko Kubicalla jo alustava sopimus kuljettajan paikasta vai oliko tuo lähinnä jokin testikuljettajan pesti mikä purettiin? Luulisi, että nimenomaan Rellu olisi ollut se varteenotettavin ja järkevin paluutalli. Williams on kovin ailahteleva suoritustasoltaan ja Sauberille tuskin kannattaa mennä (ja Ferrarikaan tuskin sitä puoltaisi).
 
Eikös joku Rellun johtohenkilö vasta vähän aikaa sitten sanonut, että ei halua nähdä turhautunutta Alonsoa ajamassa Renaultin moottoreilla ja nyt kävi näin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom