F1 kausi 2017

Ericcson sais poistua, Kvyat hänen tilalleen ja Wehrlein ulos kans ja joku junnu hänen tilalleen, Sauberilla siis.
Eiköhän Leclerc löydy Sauberilta, olihan se Alonsokin Minardilla yli kolme sekuntia tallikaveria nopeampi, vaikka ei nyt ihan vertailukelpoinen ollutkaan, mutta avitti parempiin talleihin.
 
Todennäköisesti juu. Sauberille tosin olisi nyt myös äärimmäisen tärkeää saada joku kokeneempi autoa kehittelemään ja samalla myös sponsoreita mukana. Leclercin Ferrari-kytköksistä on varmasti apua.
En ymmärrä miksi kukaan jo rahansa ansainnut konkari haluaisi Sauberille, ellei sitten kunnon haaste kiinnosta.
 
Nii eli sinne tarvis jonkun varmemman kaverin ennemmin ?
Hyvä testaaja ja epävarma kuski on eri asioita, jolloin hyvä testikuski voisi toimia, koska oikea palaute on tärkein kehityksen kannalta, että osataan oikeasti parantaa autoa. Juha Kankkuselle muutettiin joskus auton säätöjä kertomatta hänelle, kun haluttiin tietää huomaako Juha mitään eroa, kyllä huomasi! Selkeä palaute pitää olla, kun kehitetään autoa. Ei edes tarvi olla se nopein, jos huomaa mitä pitää parantaa, jolloin henkilö on tallille arvokas.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellänikin kiinnittyi huomio tuohon kommenttiin. Aivan älytön kaiken kaikkiaan. Kovasti koitetaan saada lisää katsojia ja näkyvyyttä lajilla, etenkin tuolla USA:ssa, ja yksi kuljettaja toivoo fanien kaikkoavan (koska sai sääntöjenmukaisen rangaistuksen).
Niin. Säännöt ovat rikki ja sitä myöten koko laji on rikki, koska kilpaileminen ei onnistu, mikäli siitä tuomitaan mielivaltaisesti ja naamakertoimen mukaan. Verstappenin rangaistus oli tietääkseni ainoa seuraamus, mitä oikomisesta koko viikonlopun aikana jaettiin.

Lompakolla äänestäminen on käytännössä ainoa tapa, millä fanit voivat mielipiteensä ilmaista, joten Verstappen on oikeassa toivoessaan, että pettyneet fanit reagoisivat tilanteeseen.

Annetussa penaltissa on kuitenkin myös todellinen pointti: Verstappen sai paikkansa epäreilulla tavalla. Kimi sanoi itse blokanneensa mielestään riittävästi ja että Max vain silti tuli jostain. Niin, Kimi blokkasi ratamerkintöjä ajatellen riittävästi, mutta Max hakikin lisää tilaa radan ulkopuolelta.

Myös
puolustamisesta tulee mahdotonta, mikäli ei voi tietää, missä kohtaa radan rajat ovat. Tämä nähtii ykkösmutkassakin, missä ohitettiin ensisijaisesti "nurtsin puolelta".

Salon kanssa kyllä samaa mieltä siitä, että tuota sääntöä pitäisi selkeyttää. Välillä saa mennä auto kokonaan yli ja välillä ei ollenkaan. Olisi vaikka sitten niin, että se 1 rengas pitää aina olla radalla kuten ehdotti.
Ainoa järkevä tapa on antaa kuljettajan päättää, voiko jostain ajaa vai ei. Hän sitten maksaa virhearviostaan ulosajon muodossa. FIA:n pitäisi pitää huoli, että radat rakennetaan oikein, jottei niitä tarvitse myöhemmin purkkapaikata vetelemällä valkoisia viivoja vähän minne sattuu.

Kvyatin F1-ura taitaa olla paketissa, ainakin RB/Toro Rosso-akselilla, enkä usko että mies enää muualtakaan töitä saa..

Red Bull -pomolta tyly vahvistus: Kvjatin F1-pesti ohi
Suorastaan kuvottavaa toimintaa Red Bullilta ja Helmut Markolta ajattaa miestä Texasissa vain sen takia, ettei talli halunnut palkata uutta nimeä hänen tilalleen. Mies ajoi tosiaan itselleen harvinaisen pistesijoituksen eli suoritti vähintään kelvollisesti, ja sitten hänelle annetaan kenkää sillä perusteella, että suoritustasoa on muka mahdotonta nostaa.

Kun on kyse päinvastaisesta pelistä, eli kuljettajat puhuvat mahdollisuuksistaan purkaa Red Bullin kanssa tehty sopimus, niin silloin Marko on natsina sanomassa, että sopimus on sopimus ja kuljettajat eivät niistä päätä.
 
Viimeksi muokattu:
Ennen oli Spa:ssa myös hiekkaa, jos teki virheen niin saattoi jäädä hiekalle, mutta sekin on nykyisin asvalttia, siis Kemmel:n suoran jälkeisissä mutkissa.
 
Viimeksi muokattu:
Suorastaan kuvottavaa toimintaa Red Bullilta ja Helmut Markolta ajattaa miestä Texasissa vain sen takia, ettei talli halunnut palkata uutta nimeä hänen tilalleen. Mies ajoi tosiaan itselleen harvinaisen pistesijoituksen eli suoritti vähintään kelvollisesti, ja sitten hänelle annetaan kenkää sillä perusteella, että suoritustasoa on muka mahdotonta nostaa.
Eihän niillä ollut ketään muuta ketä ajattaa siinä autossa. Muilla junnuilla ei ole superlisenssiä. Ja yksi kymmenes sija ei Kviatin kautta paranna, todellakaan.

Kun on kyse päinvastaisesta pelistä, eli kuljettajat puhuvat mahdollisuuksistaan purkaa Red Bullin kanssa tehty sopimus, niin silloin Marko on natsina sanomassa, että sopimus on sopimus ja kuljettajat eivät niistä päätä.
Tietenkin. Kviatin sopimusta ei pureta, hän vain ei aja enää tälla kaudella ja ensi kaudesta hänellä ei liene sopimustakaan.
 
Eihän niillä ollut ketään muuta ketä ajattaa siinä autossa. Muilla junnuilla ei ole superlisenssiä. Ja yksi kymmenes sija ei Kviatin kautta paranna, todellakaan.
Esimerkiksi Buemi olisi ollut vapaana ja Toro Rosso myönsi, että hänet olisi kutsuttu hommiin siinä tapauksessa, ettei Brendon Hartley olisi päässyt Texasiin. Talli olisi myös Hondan nuoleskelun sijaan voinut pitää Gaslyn.

Helmut Markon ja Red Bullin organisaation käytös ei ollut pakon sanelemaa vaan mielipuolista ja häpeällistä. Vähintään Kvyatille itselleen olisi pitänyt tehdä homma selväksi jo etukäteen, mutta hän ei vielä tiennyt kuvioistaan edes paikan päällä ollessaan.

Tietenkin. Kviatin sopimusta ei pureta, hän vain ei aja enää tälla kaudella ja ensi kaudesta hänellä ei liene sopimustakaan.
Totta kai sopimus on purettu, jos hän ei sopimusehtojen vastaisesti aja tällä kaudella. Lisäksi hänellä on ainakin omasta mielestään ollut vielä diili kahdesta tulevasta kaudesta.

P.S. Kyseinen kyrillisesti kirjoitettu nimi translitteroidaan kansainvälisesti muotoon Kvyat ja suomalaisen standardin mukaan muotoon Kvjat.
 
Esimerkiksi Buemi olisi ollut vapaana ja Toro Rosso myönsi, että hänet olisi kutsuttu hommiin siinä tapauksessa, ettei Brendon Hartley olisi päässyt Texasiin. Talli olisi myös Hondan nuoleskelun sijaan voinut pitää Gaslyn.

Helmut Markon ja Red Bullin organisaation käytös ei ollut pakon sanelemaa vaan mielipuolista ja häpeällistä. Vähintään Kvyatille itselleen olisi pitänyt tehdä homma selväksi jo etukäteen, mutta hän ei vielä tiennyt kuvioistaan edes paikan päällä ollessaan.
Eiköhän se kuvio ole hänelle ollut selvää jo hyvän aikaa.

Totta kai sopimus on purettu, jos hän ei sopimusehtojen vastaisesti aja tällä kaudella. Lisäksi hänellä on ainakin omasta mielestään ollut vielä diili kahdesta tulevasta kaudesta.
Selvästikään hänellä ei sellaista sopimusta ole, joka takaisi hänelle kisapaikan joka kisaan. Eihän hänellä ollut edes sopimusta, joka olisi taannut hänelle paikan siihen talliin johon aikanaan liittyi. Ja tulevien kausien sopimuksista me emme mitään tiedä. Epäilen, että hänellä olisi ollut muuta kuin löyhä optio.

P.S. Kyseinen kyrillisesti kirjoitettu nimi translitteroidaan kansainvälisesti muotoon Kvyat ja suomalaisen standardin mukaan muotoon Kvjat.
EVVK.
 
Esimerkiksi Buemi olisi ollut vapaana ja Toro Rosso myönsi, että hänet olisi kutsuttu hommiin siinä tapauksessa, ettei Brendon Hartley olisi päässyt Texasiin. Talli olisi myös Hondan nuoleskelun sijaan voinut pitää Gaslyn.

Helmut Markon ja Red Bullin organisaation käytös ei ollut pakon sanelemaa vaan mielipuolista ja häpeällistä. Vähintään Kvyatille itselleen olisi pitänyt tehdä homma selväksi jo etukäteen, mutta hän ei vielä tiennyt kuvioistaan edes paikan päällä ollessaan.


Totta kai sopimus on purettu, jos hän ei sopimusehtojen vastaisesti aja tällä kaudella. Lisäksi hänellä on ainakin omasta mielestään ollut vielä diili kahdesta tulevasta kaudesta.

P.S. Kyseinen kyrillisesti kirjoitettu nimi translitteroidaan kansainvälisesti muotoon Kvyat ja suomalaisen standardin mukaan muotoon Kvjat.
Millainen sopimus Kvyatilla sitten on? Helmut Markon ja Red Bullin organisaation käytös antaisi olettaa, että se on melko pitkälle Helmut käskee ja kuljettaja tekee mitä käsketään-tyylinen soppari, jossa kuljettajalle on tiukat menestymisehdot joiden jäädessä täyttymättä kuljettaja voidaan korvata toisella tai pitää reservissä määrittelemättömän (tai todennäköisemmin määritellyn) ajan verran.

Se että kuljettaja ei pääse ajamaan ei välttämättä tarkoita, että sopimus olisi purettu. Sellainen tilannehan voidaan kirjata sopimukseen.
 
Vai hetkinen, oliko se peräti startissa ? Ku yhtään en muista koko hommaa ja yritän ulkomuistista muistella asiaa ilman Wikipediaa. :D
Minä en ollut vielä silloin edes syntynyt, mutta kyllä se oli kisapäivän aamulla harjoituksissa ja kovassa vesisateessa.
 
En kyllä ymmärrä miksi tuota Ericssonia roikotellaan tuolla Sauberilla. Hävinnyt jokaisella kaudellaan tallissa tallikaverilleen. Silti tallikaveri on jäänyt ilman sopparia ja Ericsson on sen saanut. Ensin Nasr ja nyt Wehrlein.. Ei tuosta nyt ainakaan huonompaan suuntaan oltaisi menty vaikka oltaisiin korvattu hänet Giovinazzilla. (Vaikka tietysti kahden ensikertalaisen ottaminen ei välttämättä ole toivottua tallin suunnalta.)
 
En kyllä ymmärrä miksi tuota Ericssonia roikotellaan tuolla Sauberilla. Hävinnyt jokaisella kaudellaan tallissa tallikaverilleen. Silti tallikaveri on jäänyt ilman sopparia ja Ericsson on sen saanut. Ensin Nasr ja nyt Wehrlein.. Ei tuosta nyt ainakaan huonompaan suuntaan oltaisi menty vaikka oltaisiin korvattu hänet Giovinazzilla. (Vaikka tietysti kahden ensikertalaisen ottaminen ei välttämättä ole toivottua tallin suunnalta.)

Ericssonin sponssit käytännössä omistavat Sauberin. Eli syynä on $$$
 
Ihan mielenkiintoinen tilasto... Jos kausi olisi alkanut vasta 4 kisaa sitten, niin MM-pistetilanne olisi seuraavanlainen:
80 VER
70 HAM
50 BOT
42 VET
40 RAI

On se Perstappi aikas hyvin ajellut...
 
Mielenkiintoisia aikoja F1-sarjan häntäpäässä. Autosportin mukaan Leclerc olisi menossa Sauberille ja Ferrari yrittää edelleen löytää myös Giovinazzille kisahommia joko Sauberilta tai Haasilta. Siitä huolimatta, että Sauber on tiettävästi Ericssonin sponsoreiden hallussa, nämä ovat kuulemma antaneet tallipomolle luvan päättää itse siitä, ajaako Ericsson ensi vuonna vai ei.

Haasilla on paikat täynnä, joten pitäisin ihmeenä, jos Giovi jotenkin muilutetaan sinne... Mutta oikeastaan jopa toivon K-Magin saavan kenkää, koska mies ei ole nyt kolmannella kaudellaan ja kolmannessa tallissaankaan saanut mitään aikaiseksi.
 
Mielenkiintoisia aikoja F1-sarjan häntäpäässä. Autosportin mukaan Leclerc olisi menossa Sauberille ja Ferrari yrittää edelleen löytää myös Giovinazzille kisahommia joko Sauberilta tai Haasilta. Siitä huolimatta, että Sauber on tiettävästi Ericssonin sponsoreiden hallussa, nämä ovat kuulemma antaneet tallipomolle luvan päättää itse siitä, ajaako Ericsson ensi vuonna vai ei.

Haasilla on paikat täynnä, joten pitäisin ihmeenä, jos Giovi jotenkin muilutetaan sinne... Mutta oikeastaan jopa toivon K-Magin saavan kenkää, koska mies ei ole nyt kolmannella kaudellaan ja kolmannessa tallissaankaan saanut mitään aikaiseksi.
Eiköhän se hurri saa ennemmin kenkää kuin K-Mag.
 
Grosjean valittaa paljon mutta kyllä hän keskikastin tallille tekee oikein kelvollista tulosta. Tälläkin hetkellä hän on kerännyt melkein kaksinkertaisen määrän pisteitä Magnusseniin nähden.
 
Se on se maaginen kesätauko taas ollut. Sen jälkeen Pérez on vain yhden kerran onnistunut voittamaan Oconin. Periaatteessahan kyse on Oconin debyyttikaudesta, joten on luonnollista, että alkukaudesta hän vielä "harjoitteli" F1:ssä.
 
Vuoden 2021 moottoriuudistus alkaa jo hahmottumaan:

The key features of the proposals presented to manufacturer representatives at Tuesday's meeting:
  • 1.6 Litre, V6 Turbo Hybrid
  • 3000rpm higher engine running speed range to improve the sound
  • Prescriptive internal design parameters to restrict development costs and discourage extreme designs and running conditions
  • Removal of the MGUH
  • More powerful MGUK with focus on manual driver deployment in race together with option to save up energy over several laps to give a driver controlled tactical element to racing
  • Single turbo with dimensional constraints and weight limits
  • Standard energy store and control electronics
  • High Level of external prescriptive design to give ‘Plug-And-Play’ engine/chassis/transmission swap capability
  • Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used
FIA and Formula 1 set out clear direction for 2021 F1 power units
 
Ferrari ja Mersu ovat ainakin jo älähtäneet että ei käy
 
Vuoden 2021 moottoriuudistus alkaa jo hahmottumaan:

The key features of the proposals presented to manufacturer representatives at Tuesday's meeting:
  • 1.6 Litre, V6 Turbo Hybrid
  • 3000rpm higher engine running speed range to improve the sound
  • Prescriptive internal design parameters to restrict development costs and discourage extreme designs and running conditions
  • Removal of the MGUH
  • More powerful MGUK with focus on manual driver deployment in race together with option to save up energy over several laps to give a driver controlled tactical element to racing
  • Single turbo with dimensional constraints and weight limits
  • Standard energy store and control electronics
  • High Level of external prescriptive design to give ‘Plug-And-Play’ engine/chassis/transmission swap capability
  • Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used
FIA and Formula 1 set out clear direction for 2021 F1 power units
"3000rpm higher engine running speed range to improve the sound"
Voisivathan nuo nytkin kierrättää 15k rpm, mutta eivät tee niin. Miksi tekisivät niin jatkossakaan?
 
"3000rpm higher engine running speed range to improve the sound"
Voisivathan nuo nytkin kierrättää 15k rpm, mutta eivät tee niin. Miksi tekisivät niin jatkossakaan?

Joo ei voi ymmärtää jos nyt jo bensarajoitukset on niin tiukat että vain keinotekoisesti saadaan myllyt kiertämään se 12 k. Millä hitolla ne saadaan kiertämään enemmän jos vielä tiukennetaan bensarajaa? Ettei vaan taas sillä että täysvirtaus on käytössä yli 15k rpm tai muuta yhtä idioottia.
 
Joo ei voi ymmärtää jos nyt jo bensarajoitukset on niin tiukat että vain keinotekoisesti saadaan myllyt kiertämään se 12 k. Millä hitolla ne saadaan kiertämään enemmän jos vielä tiukennetaan bensarajaa? Ettei vaan taas sillä että täysvirtaus on käytössä yli 15k rpm tai muuta yhtä idioottia.
Ja moottoreiden määrä neljästä kolmeen, kisojen määrä 20->25. o_O
 
Kaikki keinotekoiset bensan virtausrajoitukset ja vastaavat pitäisi saada ensimmäiseksi pois. Jos ei onnistu muuten niin sallimalla välitankkaukset. Pelkkä tankin kokorajoitus vielä menisi, mutta mielellään ei sitäkään.

Hybridikoneet ovat hienoa tekniikkaa, mutta kuluja on pakko välillä karsia.

Standardimallisten osien tuominen on varmaan kulujen kannalta hyvä, mutta jossain vaiheessa tulee eteen kysymys siitä, halutaanko F1:ssä pitää mukana myös tekninen kilpailu kuten tähän asti.
 
Felipe Massa ilmoitti uudelleen: F1-ura päättyy

Felipe Massa ilmoitti uudelleen: F1-ura päättyy
SPORT > F1 > UUTISET JULKAISTU 04.11.2017 14:23

Felipe Massa


Felipe Massa ei jatka Williams-tallissa tämän kauden jälkeen. Talli tiedotti asiasta lauantaina. Samalla loppuu brasilialaisen F1-ura.

36-vuotias Massa on ajanut tallissa kaudesta 2014 lähtien. Hän ehti jo hyvästellä F1-sarjan ja tallin viime syksynä, mutta hän palasi rattiin, kun Valtteri Bottas siirtyi Mercedekselle.

Massa on ilmaissut halunsa jatkaa Williamsilla, mutta hänen osaltaan spekulaatio on nyt ohi. Hän ilmoitti, että F1-ura päättyy.


– Kuten kaikki tietävät, kun olin ilmoittanut urani loppumisesta viime vuonna, lupauduin palaamaan tälle kaudelle auttamaan Williamsia, kun kutsu kävi. Olen nauttinut neljästä yhteisestä vuodesta tallissa, mutta minun urani F1:ssä tulee lopulta päätökseen tämän kauden loputtua, Massa totesi tallin tiedotteessa.

Kaudella 2002 alkanutta F1-uraa on siis jäljellä enää kaksi kisaa, ensi viikonloppuna Massan kotikisa Brasiliassa sekä kauden päättävä Abu Dhabin kilpailu. Massa oli lähellä maailmanmestaruutta kaudella 2008, mutta hävisi Lewis Hamiltonille lopulta pisteellä.

– Tällä kertaa tämä on todella viimeinen kisani Brasiliassa ja viimeinen kisani Abu Dhabissa, hän lisäsi kiitosvideossaan faneilleen.






Felipe Massa

✔@MassaFelipe19


Thanks for the support love you guys
1f609.png


2:02 PM - Nov 4, 2017
Twitter Ads info and privacy





Williamsin apulaistallipäällikkö Claire Williams kiitteli vuolaasti Massaa neljästä yhteisestä vuodesta.

– Hänen kanssaan on ollut ilo työskennellä. Olemme erityisen kiitollisia, että hän suostui lykkäämään lopettamistaan yhdellä vuodella, kun Valtteri siirtyi Mercedekselle, mikä osoitti rakentamamme suhteen syvyyttä. Paluu ei ollut hänelle helppo päätös, kun hän sai niin tunteikkaat hyvästit viime vuonna.

Massa on puhunut aiemmin, että saattaa siirtyä Formula E -sarjaan, mikäli ei jatka F1-kuskina. Kiitosvideossaan hän sanoi, että toivottavasti fanit kannustavat häntä tulevaisuudessa jossain muussa kilpailumuodossa.


Williams ei ole vielä vahvistanut ensi kauden kuskejaan, mutta Massan tallikaverin Lance Strollin jatkosta on annettu jo julkinen lupaus. Toista kuljettajaa kartoitetaan edelleen.

Massan F1-ura taitaa olla sit paketissa.

Sanon taas minkä sanoin sillon kun Massa viimeks lopetti, että on kuljettajia jotka ansaitsee mestaruuden ja kuljettajia jotka ei ansaitse mestaruutta ja Massa kuuluu siihen jälkimmäiseen. Onneks ei voittanu mestaruutta 2008.
 
Hybridikoneet ovat hienoa tekniikkaa, mutta kuluja on pakko välillä karsia.

Standardimallisten osien tuominen on varmaan kulujen kannalta hyvä, mutta jossain vaiheessa tulee eteen kysymys siitä, halutaanko F1:ssä pitää mukana myös tekninen kilpailu kuten tähän asti.
Käytännössähän tässä haetaan pientä breikkiä täysin ryssittyjen 5-7 vuoden jälkeen, kuinka pitkään siinä sitten meneekään, että nykyisistä katastrofisäännöistä päästään eroon. Hybridien tuominen sarjaan olisi pitänyt toteuttaa nimenomaan standardoimalla suurin osa hybriditeknologiasta ja purkaa säännöstelyä myöhemmin.

Ei, sen sijaan haluttiin kerrasta poikki -systeemi, jossa jokainen valmistaja sai vuoden tai pari aikaa suunnitella paketin, joka jäädytettäisiin sen jälkeen viideksi vuodeksi. No sehän ei tietenkään onnistunut, kuten nyt tiedämme. Toki valmistajat olivat hyväksyneet säännöt sellaisinaan, niin ketäpä siinä syyttäisi. Jälkikäteen hieman huvittaa, että siitä syntyi poru, että Honda saa muka kohtuuttoman edun tullessaan mukaan vuotta muita myöhemmin.
 
Felipe Massa ilmoitti uudelleen: F1-ura päättyy



Massan F1-ura taitaa olla sit paketissa.

Sanon taas minkä sanoin sillon kun Massa viimeks lopetti, että on kuljettajia jotka ansaitsee mestaruuden ja kuljettajia jotka ei ansaitse mestaruutta ja Massa kuuluu siihen jälkimmäiseen. Onneks ei voittanu mestaruutta 2008.
Taisi talli viimein sanoa Felipelle, että ensi kaudella autoa ajaa joku muu. Itsehän tuo olisi edelleen halunnut jatkaa.
 
Nämä nyt on näitä että Brasiliassa vedetään taas pitkät jäähyväiset Massalle ja sitten taas katsellaan että antaako joku tiimi kuitenkin sopparia. Massallahan ei muuta tekemistä taida olla joten varmasti haluaisi jatkaa.
 
Nämä nyt on näitä että Brasiliassa vedetään taas pitkät jäähyväiset Massalle ja sitten taas katsellaan että antaako joku tiimi kuitenkin sopparia. Massallahan ei muuta tekemistä taida olla joten varmasti haluaisi jatkaa.
Eipä taida olla paikkoja muissakaan tiimeissä. Ehkä Indycar tai Formula E?
 
Williams se sitten veti kuin vetikin Massaa perseeseen ihan kunnolla. :facepalm:
No, toivottavasti Wehrlein saa sitten Massan paikan koska on Mersun kuski, saisi edes jotain lohtua tähän vääryyteen.
 
Öö, wat? Ainakin syyskuussa Massa ilmaisi asian siten että
1) seuraavan kauden on oltava parempi että hän haluaisi jatkaa
2) williamsin pitää ilmaista haluavansa pitää nimenomaan hänet kuskina
Massa: Williams the only option to stay in F1

Eli ei mitenkään "Williams veti Massaa perseeseen" tai muuta vastaavaa
 
"3000rpm higher engine running speed range to improve the sound"
Voisivathan nuo nytkin kierrättää 15k rpm, mutta eivät tee niin. Miksi tekisivät niin jatkossakaan?
Tuo tarkoittaa maksimipolttoainevirran nostamista, aiempiinn uutisiin perustuen. Nythän tosiaan kierroslukurajoitus on ollut 15k, mutta se sillä ei ole väliä koska käytännössä rajan muodostaa polttoainevirtauksen maksimiraja.

Tämä kuva tehty joskus ennen vuotta 2014, joten arvio meni pari tuhatta alakanttiin mutta pointti on sama.

rvSWf.png
 
Viimeksi muokattu:
Paddy Lowe on haastattelussaan sanonut, että Williamsilla ollaan valmiita harkitsemaan myös 'alaikäisiä' kuljettajia ja että Martinin miellyttäminen ei ole tärkein kriteeri kuljettajan valinnassa. Tämä viittaisi siihen, että Williamsilla tarkkailtaneen Sauberin tilannetta ja ketä sen jälkeen on vapailla markkinoilla.

Lienee turha ajatella, että Ferrari istuttaisi toisen junnuistaan Williamsille, mutta Mersu-leiriin kuuluva Wehrlein voisi onnistuakin. Ja onhan Ericssonillakin rahaa takanaan, joskaan en usko, että Williams haluaisi sitoutua pitkäaikaisesti kahteen maksukuljettajaan. Jos sponsorirahassa voittaa jotain, niin sen menettää helposti MM-sarjan menestysbonuksissa.

Mielestäni Kubican tilannetta heikentää se, ettei talli ole jo vahvistanut hänen sopimustaan. Jos mies olisi oikeasti vakuuttanut testeissä, niin hänet olisi kiinnitetty saman tien. Mikäli valinta kahden tai kolmen kuljettajan välillä menee tiukaksi, niin ei silloin valita sitä, jolla on fyysisesti heikoimmat edellytykset pärjätä.

Ehkä tallissa odotetaan sittenkin samanlaista yllätystä kuin vuosi takaperin, mutta että se tällä kertaa olisi Williamsin eduksi.
 
Viimeksi muokattu:
Paddy Lowe on haastattelussaan sanonut, että Williamsilla ollaan valmiita harkitsemaan myös 'alaikäisiä' kuljettajia ja että Martinin miellyttäminen ei ole tärkein kriteeri kuljettajan valinnassa. Tämä viittaisi siihen, että Williamsilla tarkkailtaneen Sauberin tilannetta ja ketä sen jälkeen on vapailla markkinoilla.
Mikä avaa mahdollisuuden Wehrleinille, hyvä niin. Joskin kaksi junnua Williamsin kaltaisessa tallissa on aika iso riski.

Mielestäni Kubican tilannetta heikentää se, ettei talli ole jo vahvistanut hänen sopimustaan. Jos mies olisi oikeasti vakuuttanut testeissä, niin hänet olisi kiinnitetty saman tien. Jos valinta kahden tai kolmen kuljettajan välillä menee tiukaksi, niin ei silloin valita sitä, jolla on fyysisesti heikoimmat edellytykset pärjätä.
Jos Kubica ei olisi vakuuttanut testeissä, niin hänet olisi jo heivattu sivuun mahdollisten kuskien joukosta. Niin kuin selvästikin Massalle kävi. Parasta kuskia ne hakevat, eivät voimakkainta.
 
Millä hitolla ne saadaan kiertämään enemmän jos vielä tiukennetaan bensarajaa?
"Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used"

Tämä todennäköisesti tarkoittaa sitä mitä itse nesteelle saa tehdä eikä määrää. Nyt sen kanssa saa touhuta kunhan lähetetyt näytteet täyttää kriteerit.
 
Öö, wat? Ainakin syyskuussa Massa ilmaisi asian siten että
1) seuraavan kauden on oltava parempi että hän haluaisi jatkaa
2) williamsin pitää ilmaista haluavansa pitää nimenomaan hänet kuskina
Massa: Williams the only option to stay in F1

Eli ei mitenkään "Williams veti Massaa perseeseen" tai muuta vastaavaa

Eh.. Massa sai Williamsilta kenkää viime kauden päätteeksi, pari kk myöhemmin pyytävät miehen takaisin ja nyt sitten uudestaan kenkää kun ovat ilmeisesti hurmaantuneet Kubican mahdollisesta paluusta josta ei ole vielä mitään varmuutta, ainakaan julkisesti.

Joo ei tosiaan mitenkään perseeseen vetoa.. :rolleyes:

Mutta, pitää muistaa että puhutaan tallista joka antoi maailmanmestarillekin kenkää aikoinaan, ilmeisesti Sir Frankin mielipiteet on ne mitä vielä kuunnellaan vaikkei mies aktiivisesti enää toiminnassa mukana olekaan.
 
Jos Kubica ei olisi vakuuttanut testeissä, niin hänet olisi jo heivattu sivuun mahdollisten kuskien joukosta. Niin kuin selvästikin Massalle kävi. Parasta kuskia ne hakevat, eivät voimakkainta.
No kun tallilla ei ole vaihtoehtoja. Aiemmin Lowe sanoi, että valinta tehdään kolmikosta Massa, Kubica, Di Resta. Massa on nyt pudottautunut pois kilpailusta. Voi olla niinkin, että Massalle annettiin perinteiseen tapaan päivä aikaa ilmoittaa omista suunnitelmistaan ja tänään talli julkaisee valitsemansa kuljettajan nimen.

Joka tapauksessa: silloin kun vaihtoehtoja on vähän ja ne ovat kaikki toivottua heikompia, niin talli ei voi kuin pitää tilanteen avoinna. Nyt se mahdollisesti odottaa liikehdintää muissa talleissa tai käy kulisseissa neuvotteluita siitä, kuinka paljon Martini antaa sille joustoa markkinoinnillisissa asioissa.

Wehrleinin sekä Kvyatin kanssa on se iso ongelma, että kuljettajat ovat aivan liian nuoria, mikäli 25 vuoden ikärajaa pidetään vaatimuksena. Wehrlein täytti 23 vasta viime kuussa, eli hänen kohdallaan jouduttaisiin odottamaan kaksi vuotta, mikä on ikuisuus formuloissa. Kvyat on vain puoli vuotta vanhempi.

Mediassakaan kukaan ei tosin taida tietää, mitä vaikutuksia liian nuorella kuljettajalla oikeasti olisi Martinin pr-toiminnassa. Ilmeisesti UK:ssa on kiellettyä käyttää alkoholimainonnassa alle 25-vuotiaita, mutta siellä ajetaan vain yksi kisa.
 
"Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used"

Tämä todennäköisesti tarkoittaa sitä mitä itse nesteelle saa tehdä eikä määrää. Nyt sen kanssa saa touhuta kunhan lähetetyt näytteet täyttää kriteerit.

Aivan juu sitä tuo varmaan tarkoittaa. No kuitenkin tuskin sekään auttaa jos bensa ei saa enää olla niin laadukasta.
 
Formula1.com julkas vähän aikaa sitte sen malesian kisan kokonaisuudessaan. Onko jossain ollu puhetta millon ne julkasee seuraavan kokokisan? Mikä niiden ajatus on niiden kanssa?
Miksköhän ne ees panttaa niitä? Ostaako joku niitä vanhoja kisoja niin paljon, että kannattaa olla laittamatta esim youtubeen niitä kaikkia?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 433
Viestejä
4 537 653
Jäsenet
74 798
Uusin jäsen
STW1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom