- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 6 272
Wehrlein ulos
Eiköhän Wehrlein joudu katsomaan muualta kuskin paikkaa kuin Sauberilta.
Wherlein on kyllä semmonen kynnysmatto ettei oo aikoihin nähty.
Häh? Paremminhan toi on ajanu kuin Eriksson..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Wehrlein ulos
Eiköhän Wehrlein joudu katsomaan muualta kuskin paikkaa kuin Sauberilta.
Wherlein on kyllä semmonen kynnysmatto ettei oo aikoihin nähty.
Eiköhän Leclerc löydy Sauberilta, olihan se Alonsokin Minardilla yli kolme sekuntia tallikaveria nopeampi, vaikka ei nyt ihan vertailukelpoinen ollutkaan, mutta avitti parempiin talleihin.Ericcson sais poistua, Kvyat hänen tilalleen ja Wehrlein ulos kans ja joku junnu hänen tilalleen, Sauberilla siis.
En ymmärrä miksi kukaan jo rahansa ansainnut konkari haluaisi Sauberille, ellei sitten kunnon haaste kiinnosta.Todennäköisesti juu. Sauberille tosin olisi nyt myös äärimmäisen tärkeää saada joku kokeneempi autoa kehittelemään ja samalla myös sponsoreita mukana. Leclercin Ferrari-kytköksistä on varmasti apua.
Onko sitten mitään hyötyä kehittää autoa, jos ei ole varaa tehdä sitä muutamaa virhettä matkan varrella?Ei sinne ihan kuka vaan haluakkaan, mutta joillekki se voi olla viimeinen oljenkorsi *kröhömKvyatkröhöm*
Ai kuten Kovalainen Caterhamille Rellun ja Macin jälkeen?En ymmärrä miksi kukaan jo rahansa ansainnut konkari haluaisi Sauberille, ellei sitten kunnon haaste kiinnosta.
No joo eihän se nykyisellään hirveästi kokemuksella loista.Ai kuten Kovalainen Caterhamille Rellun ja Macin jälkeen?
"Kokeneempi" ei Sauberin tapauksessa tarkoita välttämättä vanhaa konkaria.
Hyvä testaaja ja epävarma kuski on eri asioita, jolloin hyvä testikuski voisi toimia, koska oikea palaute on tärkein kehityksen kannalta, että osataan oikeasti parantaa autoa. Juha Kankkuselle muutettiin joskus auton säätöjä kertomatta hänelle, kun haluttiin tietää huomaako Juha mitään eroa, kyllä huomasi! Selkeä palaute pitää olla, kun kehitetään autoa. Ei edes tarvi olla se nopein, jos huomaa mitä pitää parantaa, jolloin henkilö on tallille arvokas.Nii eli sinne tarvis jonkun varmemman kaverin ennemmin ?
Häh? Paremminhan toi on ajanu kuin Eriksson..![]()
Niin. Säännöt ovat rikki ja sitä myöten koko laji on rikki, koska kilpaileminen ei onnistu, mikäli siitä tuomitaan mielivaltaisesti ja naamakertoimen mukaan. Verstappenin rangaistus oli tietääkseni ainoa seuraamus, mitä oikomisesta koko viikonlopun aikana jaettiin.Itsellänikin kiinnittyi huomio tuohon kommenttiin. Aivan älytön kaiken kaikkiaan. Kovasti koitetaan saada lisää katsojia ja näkyvyyttä lajilla, etenkin tuolla USA:ssa, ja yksi kuljettaja toivoo fanien kaikkoavan (koska sai sääntöjenmukaisen rangaistuksen).
Ainoa järkevä tapa on antaa kuljettajan päättää, voiko jostain ajaa vai ei. Hän sitten maksaa virhearviostaan ulosajon muodossa. FIA:n pitäisi pitää huoli, että radat rakennetaan oikein, jottei niitä tarvitse myöhemmin purkkapaikata vetelemällä valkoisia viivoja vähän minne sattuu.Salon kanssa kyllä samaa mieltä siitä, että tuota sääntöä pitäisi selkeyttää. Välillä saa mennä auto kokonaan yli ja välillä ei ollenkaan. Olisi vaikka sitten niin, että se 1 rengas pitää aina olla radalla kuten ehdotti.
Suorastaan kuvottavaa toimintaa Red Bullilta ja Helmut Markolta ajattaa miestä Texasissa vain sen takia, ettei talli halunnut palkata uutta nimeä hänen tilalleen. Mies ajoi tosiaan itselleen harvinaisen pistesijoituksen eli suoritti vähintään kelvollisesti, ja sitten hänelle annetaan kenkää sillä perusteella, että suoritustasoa on muka mahdotonta nostaa.Kvyatin F1-ura taitaa olla paketissa, ainakin RB/Toro Rosso-akselilla, enkä usko että mies enää muualtakaan töitä saa..
Red Bull -pomolta tyly vahvistus: Kvjatin F1-pesti ohi
Eihän niillä ollut ketään muuta ketä ajattaa siinä autossa. Muilla junnuilla ei ole superlisenssiä. Ja yksi kymmenes sija ei Kviatin kautta paranna, todellakaan.Suorastaan kuvottavaa toimintaa Red Bullilta ja Helmut Markolta ajattaa miestä Texasissa vain sen takia, ettei talli halunnut palkata uutta nimeä hänen tilalleen. Mies ajoi tosiaan itselleen harvinaisen pistesijoituksen eli suoritti vähintään kelvollisesti, ja sitten hänelle annetaan kenkää sillä perusteella, että suoritustasoa on muka mahdotonta nostaa.
Tietenkin. Kviatin sopimusta ei pureta, hän vain ei aja enää tälla kaudella ja ensi kaudesta hänellä ei liene sopimustakaan.Kun on kyse päinvastaisesta pelistä, eli kuljettajat puhuvat mahdollisuuksistaan purkaa Red Bullin kanssa tehty sopimus, niin silloin Marko on natsina sanomassa, että sopimus on sopimus ja kuljettajat eivät niistä päätä.
Esimerkiksi Buemi olisi ollut vapaana ja Toro Rosso myönsi, että hänet olisi kutsuttu hommiin siinä tapauksessa, ettei Brendon Hartley olisi päässyt Texasiin. Talli olisi myös Hondan nuoleskelun sijaan voinut pitää Gaslyn.Eihän niillä ollut ketään muuta ketä ajattaa siinä autossa. Muilla junnuilla ei ole superlisenssiä. Ja yksi kymmenes sija ei Kviatin kautta paranna, todellakaan.
Totta kai sopimus on purettu, jos hän ei sopimusehtojen vastaisesti aja tällä kaudella. Lisäksi hänellä on ainakin omasta mielestään ollut vielä diili kahdesta tulevasta kaudesta.Tietenkin. Kviatin sopimusta ei pureta, hän vain ei aja enää tälla kaudella ja ensi kaudesta hänellä ei liene sopimustakaan.
Eiköhän se kuvio ole hänelle ollut selvää jo hyvän aikaa.Esimerkiksi Buemi olisi ollut vapaana ja Toro Rosso myönsi, että hänet olisi kutsuttu hommiin siinä tapauksessa, ettei Brendon Hartley olisi päässyt Texasiin. Talli olisi myös Hondan nuoleskelun sijaan voinut pitää Gaslyn.
Helmut Markon ja Red Bullin organisaation käytös ei ollut pakon sanelemaa vaan mielipuolista ja häpeällistä. Vähintään Kvyatille itselleen olisi pitänyt tehdä homma selväksi jo etukäteen, mutta hän ei vielä tiennyt kuvioistaan edes paikan päällä ollessaan.
Selvästikään hänellä ei sellaista sopimusta ole, joka takaisi hänelle kisapaikan joka kisaan. Eihän hänellä ollut edes sopimusta, joka olisi taannut hänelle paikan siihen talliin johon aikanaan liittyi. Ja tulevien kausien sopimuksista me emme mitään tiedä. Epäilen, että hänellä olisi ollut muuta kuin löyhä optio.Totta kai sopimus on purettu, jos hän ei sopimusehtojen vastaisesti aja tällä kaudella. Lisäksi hänellä on ainakin omasta mielestään ollut vielä diili kahdesta tulevasta kaudesta.
EVVK.P.S. Kyseinen kyrillisesti kirjoitettu nimi translitteroidaan kansainvälisesti muotoon Kvyat ja suomalaisen standardin mukaan muotoon Kvjat.
Millainen sopimus Kvyatilla sitten on? Helmut Markon ja Red Bullin organisaation käytös antaisi olettaa, että se on melko pitkälle Helmut käskee ja kuljettaja tekee mitä käsketään-tyylinen soppari, jossa kuljettajalle on tiukat menestymisehdot joiden jäädessä täyttymättä kuljettaja voidaan korvata toisella tai pitää reservissä määrittelemättömän (tai todennäköisemmin määritellyn) ajan verran.Esimerkiksi Buemi olisi ollut vapaana ja Toro Rosso myönsi, että hänet olisi kutsuttu hommiin siinä tapauksessa, ettei Brendon Hartley olisi päässyt Texasiin. Talli olisi myös Hondan nuoleskelun sijaan voinut pitää Gaslyn.
Helmut Markon ja Red Bullin organisaation käytös ei ollut pakon sanelemaa vaan mielipuolista ja häpeällistä. Vähintään Kvyatille itselleen olisi pitänyt tehdä homma selväksi jo etukäteen, mutta hän ei vielä tiennyt kuvioistaan edes paikan päällä ollessaan.
Totta kai sopimus on purettu, jos hän ei sopimusehtojen vastaisesti aja tällä kaudella. Lisäksi hänellä on ainakin omasta mielestään ollut vielä diili kahdesta tulevasta kaudesta.
P.S. Kyseinen kyrillisesti kirjoitettu nimi translitteroidaan kansainvälisesti muotoon Kvyat ja suomalaisen standardin mukaan muotoon Kvjat.
Minun kommenttia asiasta ei näy, mutta ovat korjanneet juttua ja jättäneet aika-ajon pois.Hetkinen, itekki muistelisin, että Pironi katkaisi jalkansa jossain muualla, kilpailujen ulkopuolella.
Minä en ollut vielä silloin edes syntynyt, mutta kyllä se oli kisapäivän aamulla harjoituksissa ja kovassa vesisateessa.Vai hetkinen, oliko se peräti startissa ? Ku yhtään en muista koko hommaa ja yritän ulkomuistista muistella asiaa ilman Wikipediaa.![]()
En kyllä ymmärrä miksi tuota Ericssonia roikotellaan tuolla Sauberilla. Hävinnyt jokaisella kaudellaan tallissa tallikaverilleen. Silti tallikaveri on jäänyt ilman sopparia ja Ericsson on sen saanut. Ensin Nasr ja nyt Wehrlein.. Ei tuosta nyt ainakaan huonompaan suuntaan oltaisi menty vaikka oltaisiin korvattu hänet Giovinazzilla. (Vaikka tietysti kahden ensikertalaisen ottaminen ei välttämättä ole toivottua tallin suunnalta.)
Ihan vtn jeba että Leclercille löytyi paikka! Ericsonin rinnalla on helppo loistaa vaikka olisi minkälainen Sauber alla.Huhujen mukaan Ericsson jatkamassa ja Leclerc saamassa ajopaikan Sauberilla.
Lähde: Sauberin ensi kauden kuljettajat selvillä – Mersun suojatti jäämässä ilman ajopaikkaa
Eiköhän se hurri saa ennemmin kenkää kuin K-Mag.Mielenkiintoisia aikoja F1-sarjan häntäpäässä. Autosportin mukaan Leclerc olisi menossa Sauberille ja Ferrari yrittää edelleen löytää myös Giovinazzille kisahommia joko Sauberilta tai Haasilta. Siitä huolimatta, että Sauber on tiettävästi Ericssonin sponsoreiden hallussa, nämä ovat kuulemma antaneet tallipomolle luvan päättää itse siitä, ajaako Ericsson ensi vuonna vai ei.
Haasilla on paikat täynnä, joten pitäisin ihmeenä, jos Giovi jotenkin muilutetaan sinne... Mutta oikeastaan jopa toivon K-Magin saavan kenkää, koska mies ei ole nyt kolmannella kaudellaan ja kolmannessa tallissaankaan saanut mitään aikaiseksi.
"3000rpm higher engine running speed range to improve the sound"Vuoden 2021 moottoriuudistus alkaa jo hahmottumaan:
The key features of the proposals presented to manufacturer representatives at Tuesday's meeting:
FIA and Formula 1 set out clear direction for 2021 F1 power units
- 1.6 Litre, V6 Turbo Hybrid
- 3000rpm higher engine running speed range to improve the sound
- Prescriptive internal design parameters to restrict development costs and discourage extreme designs and running conditions
- Removal of the MGUH
- More powerful MGUK with focus on manual driver deployment in race together with option to save up energy over several laps to give a driver controlled tactical element to racing
- Single turbo with dimensional constraints and weight limits
- Standard energy store and control electronics
- High Level of external prescriptive design to give ‘Plug-And-Play’ engine/chassis/transmission swap capability
- Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used
"3000rpm higher engine running speed range to improve the sound"
Voisivathan nuo nytkin kierrättää 15k rpm, mutta eivät tee niin. Miksi tekisivät niin jatkossakaan?
Ja moottoreiden määrä neljästä kolmeen, kisojen määrä 20->25.Joo ei voi ymmärtää jos nyt jo bensarajoitukset on niin tiukat että vain keinotekoisesti saadaan myllyt kiertämään se 12 k. Millä hitolla ne saadaan kiertämään enemmän jos vielä tiukennetaan bensarajaa? Ettei vaan taas sillä että täysvirtaus on käytössä yli 15k rpm tai muuta yhtä idioottia.
Felipe Massa ilmoitti uudelleen: F1-ura päättyy
SPORT > F1 > UUTISET JULKAISTU 04.11.2017 14:23
Felipe Massa
Felipe Massa ei jatka Williams-tallissa tämän kauden jälkeen. Talli tiedotti asiasta lauantaina. Samalla loppuu brasilialaisen F1-ura.
36-vuotias Massa on ajanut tallissa kaudesta 2014 lähtien. Hän ehti jo hyvästellä F1-sarjan ja tallin viime syksynä, mutta hän palasi rattiin, kun Valtteri Bottas siirtyi Mercedekselle.
Massa on ilmaissut halunsa jatkaa Williamsilla, mutta hänen osaltaan spekulaatio on nyt ohi. Hän ilmoitti, että F1-ura päättyy.
– Kuten kaikki tietävät, kun olin ilmoittanut urani loppumisesta viime vuonna, lupauduin palaamaan tälle kaudelle auttamaan Williamsia, kun kutsu kävi. Olen nauttinut neljästä yhteisestä vuodesta tallissa, mutta minun urani F1:ssä tulee lopulta päätökseen tämän kauden loputtua, Massa totesi tallin tiedotteessa.
Kaudella 2002 alkanutta F1-uraa on siis jäljellä enää kaksi kisaa, ensi viikonloppuna Massan kotikisa Brasiliassa sekä kauden päättävä Abu Dhabin kilpailu. Massa oli lähellä maailmanmestaruutta kaudella 2008, mutta hävisi Lewis Hamiltonille lopulta pisteellä.
– Tällä kertaa tämä on todella viimeinen kisani Brasiliassa ja viimeinen kisani Abu Dhabissa, hän lisäsi kiitosvideossaan faneilleen.
Felipe Massa
✔@MassaFelipe19
Thanks for the support love you guys![]()
2:02 PM - Nov 4, 2017
Twitter Ads info and privacy
Williamsin apulaistallipäällikkö Claire Williams kiitteli vuolaasti Massaa neljästä yhteisestä vuodesta.
– Hänen kanssaan on ollut ilo työskennellä. Olemme erityisen kiitollisia, että hän suostui lykkäämään lopettamistaan yhdellä vuodella, kun Valtteri siirtyi Mercedekselle, mikä osoitti rakentamamme suhteen syvyyttä. Paluu ei ollut hänelle helppo päätös, kun hän sai niin tunteikkaat hyvästit viime vuonna.
Massa on puhunut aiemmin, että saattaa siirtyä Formula E -sarjaan, mikäli ei jatka F1-kuskina. Kiitosvideossaan hän sanoi, että toivottavasti fanit kannustavat häntä tulevaisuudessa jossain muussa kilpailumuodossa.
Williams ei ole vielä vahvistanut ensi kauden kuskejaan, mutta Massan tallikaverin Lance Strollin jatkosta on annettu jo julkinen lupaus. Toista kuljettajaa kartoitetaan edelleen.
Käytännössähän tässä haetaan pientä breikkiä täysin ryssittyjen 5-7 vuoden jälkeen, kuinka pitkään siinä sitten meneekään, että nykyisistä katastrofisäännöistä päästään eroon. Hybridien tuominen sarjaan olisi pitänyt toteuttaa nimenomaan standardoimalla suurin osa hybriditeknologiasta ja purkaa säännöstelyä myöhemmin.Hybridikoneet ovat hienoa tekniikkaa, mutta kuluja on pakko välillä karsia.
Standardimallisten osien tuominen on varmaan kulujen kannalta hyvä, mutta jossain vaiheessa tulee eteen kysymys siitä, halutaanko F1:ssä pitää mukana myös tekninen kilpailu kuten tähän asti.
Taisi talli viimein sanoa Felipelle, että ensi kaudella autoa ajaa joku muu. Itsehän tuo olisi edelleen halunnut jatkaa.Felipe Massa ilmoitti uudelleen: F1-ura päättyy
Massan F1-ura taitaa olla sit paketissa.
Sanon taas minkä sanoin sillon kun Massa viimeks lopetti, että on kuljettajia jotka ansaitsee mestaruuden ja kuljettajia jotka ei ansaitse mestaruutta ja Massa kuuluu siihen jälkimmäiseen. Onneks ei voittanu mestaruutta 2008.
Eipä taida olla paikkoja muissakaan tiimeissä. Ehkä Indycar tai Formula E?Nämä nyt on näitä että Brasiliassa vedetään taas pitkät jäähyväiset Massalle ja sitten taas katsellaan että antaako joku tiimi kuitenkin sopparia. Massallahan ei muuta tekemistä taida olla joten varmasti haluaisi jatkaa.
Tuo tarkoittaa maksimipolttoainevirran nostamista, aiempiinn uutisiin perustuen. Nythän tosiaan kierroslukurajoitus on ollut 15k, mutta se sillä ei ole väliä koska käytännössä rajan muodostaa polttoainevirtauksen maksimiraja."3000rpm higher engine running speed range to improve the sound"
Voisivathan nuo nytkin kierrättää 15k rpm, mutta eivät tee niin. Miksi tekisivät niin jatkossakaan?
Noinhan sitä toivoisi, kuten muunkin "säästämisen" lopettamista.Tuo tarkoittaa maksimipolttoainevirran nostamista, aiempiinn uutisiin perustuen.
Mikä avaa mahdollisuuden Wehrleinille, hyvä niin. Joskin kaksi junnua Williamsin kaltaisessa tallissa on aika iso riski.Paddy Lowe on haastattelussaan sanonut, että Williamsilla ollaan valmiita harkitsemaan myös 'alaikäisiä' kuljettajia ja että Martinin miellyttäminen ei ole tärkein kriteeri kuljettajan valinnassa. Tämä viittaisi siihen, että Williamsilla tarkkailtaneen Sauberin tilannetta ja ketä sen jälkeen on vapailla markkinoilla.
Jos Kubica ei olisi vakuuttanut testeissä, niin hänet olisi jo heivattu sivuun mahdollisten kuskien joukosta. Niin kuin selvästikin Massalle kävi. Parasta kuskia ne hakevat, eivät voimakkainta.Mielestäni Kubican tilannetta heikentää se, ettei talli ole jo vahvistanut hänen sopimustaan. Jos mies olisi oikeasti vakuuttanut testeissä, niin hänet olisi kiinnitetty saman tien. Jos valinta kahden tai kolmen kuljettajan välillä menee tiukaksi, niin ei silloin valita sitä, jolla on fyysisesti heikoimmat edellytykset pärjätä.
"Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used"Millä hitolla ne saadaan kiertämään enemmän jos vielä tiukennetaan bensarajaa?
Öö, wat? Ainakin syyskuussa Massa ilmaisi asian siten että
1) seuraavan kauden on oltava parempi että hän haluaisi jatkaa
2) williamsin pitää ilmaista haluavansa pitää nimenomaan hänet kuskina
Massa: Williams the only option to stay in F1
Eli ei mitenkään "Williams veti Massaa perseeseen" tai muuta vastaavaa
No kun tallilla ei ole vaihtoehtoja. Aiemmin Lowe sanoi, että valinta tehdään kolmikosta Massa, Kubica, Di Resta. Massa on nyt pudottautunut pois kilpailusta. Voi olla niinkin, että Massalle annettiin perinteiseen tapaan päivä aikaa ilmoittaa omista suunnitelmistaan ja tänään talli julkaisee valitsemansa kuljettajan nimen.Jos Kubica ei olisi vakuuttanut testeissä, niin hänet olisi jo heivattu sivuun mahdollisten kuskien joukosta. Niin kuin selvästikin Massalle kävi. Parasta kuskia ne hakevat, eivät voimakkainta.
"Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used"
Tämä todennäköisesti tarkoittaa sitä mitä itse nesteelle saa tehdä eikä määrää. Nyt sen kanssa saa touhuta kunhan lähetetyt näytteet täyttää kriteerit.