Felipe Massa ilmoitti uudelleen: F1-ura päättyy
SPORT >
F1 >
UUTISET JULKAISTU 04.11.2017 14:23
Felipe Massa
Felipe Massa ei jatka Williams-tallissa tämän kauden jälkeen. Talli tiedotti asiasta lauantaina. Samalla loppuu brasilialaisen F1-ura.
36-vuotias Massa on ajanut tallissa kaudesta 2014 lähtien. Hän ehti jo hyvästellä F1-sarjan ja tallin viime syksynä, mutta hän palasi rattiin, kun
Valtteri Bottas siirtyi Mercedekselle.
Massa on ilmaissut halunsa jatkaa Williamsilla, mutta hänen osaltaan spekulaatio on nyt ohi. Hän ilmoitti, että F1-ura päättyy.
– Kuten kaikki tietävät, kun olin ilmoittanut urani loppumisesta viime vuonna, lupauduin palaamaan tälle kaudelle auttamaan Williamsia, kun kutsu kävi. Olen nauttinut neljästä yhteisestä vuodesta tallissa, mutta minun urani F1:ssä tulee lopulta päätökseen tämän kauden loputtua, Massa totesi tallin tiedotteessa.
Kaudella 2002 alkanutta F1-uraa on siis jäljellä enää kaksi kisaa, ensi viikonloppuna Massan kotikisa Brasiliassa sekä kauden päättävä Abu Dhabin kilpailu. Massa oli lähellä maailmanmestaruutta kaudella 2008, mutta hävisi
Lewis Hamiltonille lopulta pisteellä.
– Tällä kertaa tämä on todella viimeinen kisani Brasiliassa ja viimeinen kisani Abu Dhabissa, hän lisäsi kiitosvideossaan faneilleen.
Felipe Massa
✔@MassaFelipe19
Thanks for the support love you guys
2:02 PM - Nov 4, 2017
Twitter Ads info and privacy
Williamsin apulaistallipäällikkö
Claire Williams kiitteli vuolaasti Massaa neljästä yhteisestä vuodesta.
– Hänen kanssaan on ollut ilo työskennellä. Olemme erityisen kiitollisia, että hän suostui lykkäämään lopettamistaan yhdellä vuodella, kun Valtteri siirtyi Mercedekselle, mikä osoitti rakentamamme suhteen syvyyttä. Paluu ei ollut hänelle helppo päätös, kun hän sai niin tunteikkaat hyvästit viime vuonna.
Massa on puhunut aiemmin, että saattaa siirtyä Formula E -sarjaan, mikäli ei jatka F1-kuskina. Kiitosvideossaan hän sanoi, että toivottavasti fanit kannustavat häntä tulevaisuudessa jossain muussa kilpailumuodossa.
Williams ei ole vielä vahvistanut ensi kauden kuskejaan, mutta Massan tallikaverin
Lance Strollin jatkosta on annettu jo julkinen lupaus. Toista kuljettajaa kartoitetaan edelleen.