F1 kausi 2017

Eikös joku Rellun johtohenkilö vasta vähän aikaa sitten sanonut, että ei halua nähdä turhautunutta Alonsoa ajamassa Renaultin moottoreilla ja nyt kävi näin.

Taisi olla Renault tallin tallipäälikkö ja puhui Renaultin tallista. Näin ulkomuistista väittäisin
 
Siis oliko Kubicalla jo alustava sopimus kuljettajan paikasta vai oliko tuo lähinnä jokin testikuljettajan pesti mikä purettiin?
Tuskin oli juuri lihaa tuossa sopimuksessa, koska kunnollisia testisessioita ei ole mahdollista järjestää ollenkaan ennen helmikuussa käynnistyvää talvitestien rupeamaa. Vanhoilla autoilla saa toki ajella vapaasti rinkiä mutta se ei hyödyttäisi Kubicaa. Eikä oikeastaan Renaultiakaan, koska he päättivät palkata Sainzin toiseksi kuljettajakseen eikä Kubicalle ole enää käyttöä. Sopimushan oli solmittu jo toukokuussa, jolloin talli ei vielä tiennyt, mitä kaikkea se voisi Kubben kanssa tehdä ja millä aikataululla.
 
No mutta tuo varmisti täysin sen että Bottas on pelkkä placeholder kunnes muualta vapautuu "parempia" kuskeja.
Toki, voihan olla että Bottas halusi itse yksivuotisen sopparin, jospa miehellä on Ferrarin penkki kiikarissa vuodelle 2019.. ;)
 
Bottaksen on sitten parempi ajaa se mestaruus ensikaudella, tai vielä paremmin, jo kuluvalla kaudella. ;)
 
Voi olla, ettei mersu ees kovin pitkään formula 1:ssä ole enää.

Keskittyy formula e:hen ja sähköautoihin.

Who knows.
 
Bottaksen markkina-arvo ei oo kauheen korkealle, sen takia 1 vuotinen soppari. 2019 on todennäköisesti niin kovia nimiä vapaana ettei bottasta oo mitään järkeä pitää kauemmin
 
Bottaksen markkina-arvo ei oo kauheen korkealle, sen takia 1 vuotinen soppari. 2019 on todennäköisesti niin kovia nimiä vapaana ettei bottasta oo mitään järkeä pitää kauemmin
Jermu nyt on tykännyt kertoa aina miten huonoja suomalaiskuskit on, mutta silti niitä on ollut yli 20 vuotta 1-2 kpl kärkitalleissa, joten miten jaksat aina vain?
Peak oilistakin on huudettu -70-luvulta lähtien, kyllä se toteutuu joskus, jos tarpeeksi kauan huutaa!
 
Autosport kirjoittaa nyt sellaista, että Renault haluaisi eroon myös Red Bull Racingin moottorisopimuksesta, mikä voisi johtaa siihen, että myös RBR siirtyy Hondan koneisiin kaudesta 2019 alkaen. Mitään selvää motiivia tälle välirikolle ei kylläkään anneta, mutta jo entuudestaan Red Bullin ja Renault'n välillä on ollut skismaa, eikä se ole tämän kauden teknisten ongelmien myötä varmastikaan laantunut. Autosportin mukaan kulisseissa on aiemmin sovittu jatkosta kauden 2020 loppuun asti eli jonkin sortin U-käännös olisi tapahtumassa.

Se on tietysti selvää, että Red Bull kyttää Hondan kehitystä Toro Rosson avulla ja sitä kautta tallilla on jo toinen jalka Hondan oven välissä. Renault'n kannalta ei ole mitään järkeä olla sinisilmäinen ja tyytyä Red Bullin aisuriksi ja jättää valttikortteja heidän käsiinsä.
 
Kyllähän Mersu haluaa pitää kaikki kortit kädessään ja siksi vain yksi vuotinen jatko Bottakselle. Ensi vuonna sitten helppo joko jatkaa sopparia tai sanoa "heihei", jos Bottas ei pysty huipputasolla ajamaan. Ei Bottaksella oikein valttikortteja noissa neuvotteluissa ollut, kun ainut realistinen vaihtoehto jatkaa Mersulla. Toki tämän kauden hyvät näytöt ja tallikaverin kanssa toimeentuleminen johtivat siihen, että tuo jatko kuitenkin saatiin aikaan... Ensi kauden neuvotteluasemat onkin sitten ihan Bottaksen ajotaidoista kiinni, kun kuskimarkkinat avautuu. Tärkeää olisi ottaa vielä se lopullinen askel kirkkaimmalle huipulle. Jos maailmanmestaruuden onnistuu nappaamaan ensi kaudella, niin sitten onkin kortit Bottaksen käsissä ja Mersun yksivuotinen jatko osui Mersun omaan nilkkaan. :cigar2:
 
Eipä siinä olisi ollut mitään järkeä, että Bottas olisi vaihdettu vuodeksi johonkin Wehrleiniin ja sen jälkeen hankittu jälleen joku toinen kuski pidemmällä sopimuksella hänen tilalleen. Verstappeniahan kaikki tallit kyttäävät tässä vaiheessa ja Ricciardo lienee vahva kakkonen. Rixun soppari päättyykin jo ensi kaudella mutta Verstappenin suhteen joudutaan jännäämään sitä, kuinka hyvin Red Bull pärjää ja täyttyvätkä suorituskykypykälän ehdot. Max voi toki aina tehdä vettelit ja ajaa alkukauden alakanttiin päästäkseen sopimuksestaan eroon, tosin se ei liene oikea ratkaisu vielä hänen meriiteillään...

Enpä olisi yllättynyt, mikäli Bottasille sorvattaisiin vielä kolmaskin vuoden pituinen diili ensi kaudella. Mutta olisi se äärimmäisen epäkunnioittavaa käytöstä tallin suunnalta. Eläkeikää kolkutteleville vanhoille parroille sellainen voi toimia, mutta nuoren kuskin kohdalla se olisi halveksuttavaa. Mersulla leijaillaan edelleen pilvilinnoissa ja tallin johto on vähän päässyt unohtamaan sen, mistä moottoriurheilussa puhtaimmillaan pitäisi olla kyse.
 
Saa RB nostaa kuskien palkkoja jos meinaa niistä pitää kiinni, muistaakseni aika maltilliset palkat on noilla nykyisillä vrt. Hamiltoniin, Vetteliin puhumattakaan Alonsosta (jonka palkan ens vuonna kuka maksaa?) :lol:

Toivoisin että ens kauden aikana Honda saisi palikat Torolla kulkemaan ja siitä saataisiin RB:lle 2019 tehokas ja kestävä voimanlähde. Kuin se että koko tiimi lopettaisi kokonaan ens kauteen.
 
Red Bullin kitinä sarjasta vetäytymisestä on kuitenkin mahdoton ajatus ja pelkkää uhittelua. Sitä se oli jo silloin kaksi vuotta takaperin. FIA kyllä järjestäisi asian vaikka "poikkeuslailla", mikäli tilanne eskaloituisi oikeasti siihen pisteeseen, että Red Bull olisi poistumassa sarjasta täysin kelvottoman moottorin vuoksi. Tuskin edes Jean Todt voi olla niin epäpätevä sarjapomo, että antaisi neljän auton pudota pois puhtaasti poliittisista syistä.
 
Nyt on sitten Sainzin siirto Renault'lle ja, ennen kaikkea, McLarenin ja Hondan yhteistyön päättyminen tehty viralliseksi.

Samaan aikaan Horner on vihjaillut muualla, että Red Bullillta olisi tulossa moottoriuutisia, jotka liittyisivät johonkin aivan muuhun tahoon kuin Hondaan tai huhuissa aiemmin pyörineeseen Porscheen. Toyota? BMW?
Audi on ainakin pyörinyt huhuissa muistaakseni. Mutta noiden pitäisi koskea vasta vuotta 2021 kun moottorisääntöjä uudistetaan
 
Audi ja Porsche ovat samaa konsernia, joten olisi aika laimea tapa sanoa, että se ei ole Porsche, mutta mentiinkin siihen viereiselle ovelle Audin luo. Audihan se on ollut vuosien saatossa sitkeimmin mukana F1-huhuissa mutta se mahdollisuus nähtiin menetetyksi sen jälkeen, kun Audi lopetti WEC-projektinsa ja päätti vaihtaa Formula E:hen. Tuolloin he muistaakseni kommentoivat jotain sinne päin, ettei F1 ole kiinnostava vaihtoehto.
 
Aston Martinin ongelma on se, että kyse on nyrkkipajasta, joka ei ole edes ollut kovin tuottoisa. Firman varallisuus ei riitä F1:n kaltaisiin harrasteprojekteihin. Aston Martinhan on ollut Red Bullin kanssa yhteistyössä jo jonkin aikaa, ja liittoumalta on tulossa ensi vuonna kuluttajamarkkinoille superauto, jonka kehittämisessä mukana on ollut myös Adrian Newey.
 
Eikös Porschen tulo ole jo käytännössä varma, vuodesta 2021 taisivat puhua jossain vaiheessa.
 
#@&! verstappen... Aina sama mies

Edit.
Mutta siis joo.. Oikeastihan syyllinen oli Vettel blokatessaan Verstappenia.
 
Viimeksi muokattu:
Aika haastavaksi meni kyllä tämän myötä Vettelin mestaruustaisto. 6 kisaa jäljellä ja Hamilton johtaa 28 pisteellä. Jos oletetaan, että HAM tulee aina vähintään toiseksi niin Vettelin pitää voittaa 4 kisaa edes päästäkseen tasoihin. Viimeisessä kahdessa kisassa jos molemmat voittavat toisen toisen ollessa kakkosena taitaa Vettelillä olla enemmän voittoja ja sitä kautta tulla mestaruus (tasapistetilanteesta). Vettelen pitäisi siis kerätä 5 voittoa kuudesta kisasta tai toivoa Hamiltonille epäonnea (ja Hamiltonin häviäminen kelle vain muulle paitsi Vettelille tuntuu olevan sitä). Lisäksi Mersun "varaosatilanne" taitaa olla paremmassa kuosissa kuin Ferrarin, joten tältä saralta Vettelille tulee todennäköisesti rankkua ennen Hamia.

Periaatteessa Vettelin pitäisi nyt toivoa, että Hamiltonkin joutuu keskeyttämään tai sitten Kimin pitäisi vihdoin alkaa napsimaan Hamiltonilta noita pisteitä pois. Jotenkin on tältä kaudelta jäänyt sellainen vaikutelma, että Bottas on tehnyt pisteissä paljon enemmän vahinkoa Vettelille, kuin Räikkönen Hamiltonille. Bottas on vienyt Vettelillä pari voittoa Hamiltonin huonoina päivinä, kun taas Kimi on sijoittunut Hamiltonin edelle tämän ollessa sijoilla ynnämuut (esim. Monaco). Mersu on myös saanut enemmän 1&2 sijoja kuin Ferrari (siten, että Hamilton on voittanut).
 
Toivotaan että pari kisaa sitten Vettel voittaisi ja Hamis jäisi kauemmaksi kuin 2.

Tällä kaudella on hieman enemmän sopankeittäjiä, joten jotain tuollaista saattaisi tapahtua kuitenkin helpommin kuin viime kaudella.
 
Kvyat olisi kuitenkin alustavasti jatkamassa ensi kaudella, koska Red Bullilla ei taida olla muitakaan junnuja, joita kannattaisi stressata F1-tasolla juuri nyt. Itse asiassa nykyisten superlisenssin tasopisteiden aikakaudella yksikään heidän junnuistaan ei edes voi kisata F1-tasolla (Gaslyä lukuun ottamatta).

Toro Rosso ei ole pitkään aikaan katsellut avoimille kuskimarkkinoille, joten tuskin sinne otetaan esimerkiksi F1-paikkansa menettäviä kuljettajiakaan ajelemaan. Vapaista miehistä parhaimmat ovat jo kilpailevien tallien junnuakatemioissa, joten siinä on sekin rasite, että mikä järki antaa testiaikaa vihamiesten junnuille.
 
Kiva asema Kvyatilla. On ajopaikka mutta silti odottelet vain sitä, että joku saataisiin tilalle. Toki osittain itseaiheutettua ja osittain huonoa tuuria. Eipä tuolta kummemmin enää noustakaan parempiin talleihin ja mahtaako tuolla olla muutenkaan talleja, jotka huolisivat. Viimeinen niitti nyt tietty on se, jos ensikaudella häviää vielä Gaslylle.
 
Mielenkiintoinen näkemys F1-kuskien tienisteistä:
Räikkönen kaikkien aikojen kolmanneksi eniten tienannut F1-kuski

Mielestäni Alonso on _aina_ tienannut enemmän kuin Kimi, mutta, jos on noin pieni ero kokonaisansioissa, niin jotain olen missannut! Vai onko lonson liksaan ilmoitettu mukaan muiden voitelu sponsoreiden toimesta?
Myäs Vettelin tienistit vaikuttaa alakanttiin olevalta...

Räikkönen kaikkien aikojen kolmanneksi eniten tienannut F1-kuski
Sport > F1 > Uutiset Julkaistu 27.09.2017 22:56

Kimi Räikkönen


Ferrarin suomalaisässä Kimi Räikkönen on kautta aikain kolmanneksi eniten tienannut F1-kuljettaja, kertoo Business & Sport -julkaisu.

Julkaisun laskelmien mukaan Räikkönen on vuonna 2001 alkaneella F1-urallaan tienannut yhteensä noin 274 miljoonaa euroa.

37-vuotiaan suomalaispilotin edelle tiennesteissä menevät vain lajin seitsenkertainen mestarikuski Michael Schumacher sekä espanjalaistähti Fernando Alonso. Schumin lasketaan keränneen uransa aikana noin 328 miljoonan euron ansiot ja Alonson tilipussi on tähän mennessä karttunut 285 miljoonalla.

Muista nykykuljettajista kymmenen eniten tienaavan listalle mahtuvat myös Lewis Hamilton (184 miljoonaa euroa) ja Sebastian Vettel (132).

F1-kausi jatkuu tulevana viikonloppuna Malesiassa.

F1-kuskien tienestit:
1. Michael Schumacher 328 miljoonaa euroa
2. Fernando Alonso 285
3. Kimi Raikkonen 274
4. Lewis Hamilton 184
5. Jenson Button 157
6. Sebastian Vettel 132
7. Jacques Villeneuve 92
8. Nico Rosberg 73
9. Ayrton Senna 61
10. Alain Prost 59

Lähde: Business & Sport
 
Aika jännä, että joku Villeneuve ja Rosberg listalla ja sitten taas Häkkinen ei.

Häkkinen taisi tehdä 1 sopimuksen maailmanmestarina ja BAR Honda varsinkin taisi maksaa aikaa poskettomasti palkkaa kanadalaiselle... Rosbergilla oli tosi hyvä agentti
 
Mielenkiintoinen näkemys F1-kuskien tienisteistä:
Räikkönen kaikkien aikojen kolmanneksi eniten tienannut F1-kuski

Mielestäni Alonso on _aina_ tienannut enemmän kuin Kimi, mutta, jos on noin pieni ero kokonaisansioissa, niin jotain olen missannut! Vai onko lonson liksaan ilmoitettu mukaan muiden voitelu sponsoreiden toimesta?
Myäs Vettelin tienistit vaikuttaa alakanttiin olevalta...

Miksi kuvittelit Alonson ansiot suuremmiksi verrattuna Kimiin? Toki ne sitä tän arvion mukaan on, mut Alonsohan on ylijumala Suomen alapuolella toimittajien mielestä. Alonso ei esim. varmasti koskaan sarjan "suosituin" kuski ole ollut äänestyksissä. Lisäksi Kimi veti ihan hemmetin hyvää liksaa Ferrarille siirtyessään.

Lie miten ovat tuloksiin pääseet, kun olisi ystävällistä kertoa sekin fakta. Mut, enivei. Jos Räikkönen on suomalaisena noin lähellä maailman isoimpien kielien edustajia, nii hattu pois päästä. Rispect.
 
Miksi kuvittelit Alonson ansiot suuremmiksi verrattuna Kimiin? Toki ne sitä tän arvion mukaan on, mut Alonsohan on ylijumala Suomen alapuolella toimittajien mielestä. Alonso ei esim. varmasti koskaan sarjan "suosituin" kuski ole ollut äänestyksissä. Lisäksi Kimi veti ihan hemmetin hyvää liksaa Ferrarille siirtyessään.
Mutulla siitä, että Alonso on saanut mestaruuksiensa jälkeen luokkaa $30M vuodessa, Kimin nauttiessa kolmannesta siitä. Ja Kimillä oli pari välivuottakin. Mutta voi olla, että olen jotain missannutkin.
Lie miten ovat tuloksiin pääseet, kun olisi ystävällistä kertoa sekin fakta. Mut, enivei. Jos Räikkönen on suomalaisena noin lähellä maailman isoimpien kielien edustajia, nii hattu pois päästä. Rispect.
Itseä kanssa kiinnostaisi tuo laskentatapa. Mutta onhan Kimi hullut hillot tuolta kiskonut, ei voi kuin arvostaa.
 
Mutulla siitä, että Alonso on saanut mestaruuksiensa jälkeen luokkaa $30M vuodessa, Kimin nauttiessa kolmannesta siitä. Ja Kimillä oli pari välivuottakin. Mutta voi olla, että olen jotain missannutkin.
Itseä kanssa kiinnostaisi tuo laskentatapa. Mutta onhan Kimi hullut hillot tuolta kiskonut, ei voi kuin arvostaa.

Eikös Kimin ensimmäinen sopimus Ferrarille ollut 160-170M€(?)/5v. Ja tuo liksa maksettiin myös välivuosilta sillä ehdolla ettei Kimi aja f1:ssä. Siksi siis välivuodet rallin parissa.
 
Eikös Kimin ensimmäinen sopimus Ferrarille ollut 160-170M€(?)/5v. Ja tuo liksa maksettiin myös välivuosilta sillä ehdolla ettei Kimi aja f1:ssä. Siksi siis välivuodet rallin parissa.

Oli nuo välivuodetkin yksi eniten palkkaa F1 tallilta saavista kuskeista, vaikka ei siis ajanut...
Totta, toi eka Ferraristintti taitaa olla se asia, mikä hämärtää kokonaisuutta.
 
Mielenkiintoinen näkemys F1-kuskien tienisteistä:
Räikkönen kaikkien aikojen kolmanneksi eniten tienannut F1-kuski

Mielestäni Alonso on _aina_ tienannut enemmän kuin Kimi, mutta, jos on noin pieni ero kokonaisansioissa, niin jotain olen missannut! Vai onko lonson liksaan ilmoitettu mukaan muiden voitelu sponsoreiden toimesta?
Myäs Vettelin tienistit vaikuttaa alakanttiin olevalta...

Räikkönen kaikkien aikojen kolmanneksi eniten tienannut F1-kuski
Sport > F1 > Uutiset Julkaistu 27.09.2017 22:56

Kimi Räikkönen


Ferrarin suomalaisässä Kimi Räikkönen on kautta aikain kolmanneksi eniten tienannut F1-kuljettaja, kertoo Business & Sport -julkaisu.

Julkaisun laskelmien mukaan Räikkönen on vuonna 2001 alkaneella F1-urallaan tienannut yhteensä noin 274 miljoonaa euroa.

37-vuotiaan suomalaispilotin edelle tiennesteissä menevät vain lajin seitsenkertainen mestarikuski Michael Schumacher sekä espanjalaistähti Fernando Alonso. Schumin lasketaan keränneen uransa aikana noin 328 miljoonan euron ansiot ja Alonson tilipussi on tähän mennessä karttunut 285 miljoonalla.

Muista nykykuljettajista kymmenen eniten tienaavan listalle mahtuvat myös Lewis Hamilton (184 miljoonaa euroa) ja Sebastian Vettel (132).

F1-kausi jatkuu tulevana viikonloppuna Malesiassa.

F1-kuskien tienestit:
1. Michael Schumacher 328 miljoonaa euroa
2. Fernando Alonso 285
3. Kimi Raikkonen 274
4. Lewis Hamilton 184
5. Jenson Button 157
6. Sebastian Vettel 132
7. Jacques Villeneuve 92
8. Nico Rosberg 73
9. Ayrton Senna 61
10. Alain Prost 59

Lähde: Business & Sport
Taisi Vettelin mestaruusvuodet mennä suhteellisen pienellä liksalla. Red Bullille mennessä ei ollut valmis tähti (eikä Red Bull muutenkaan pahemmin valmiita tähtiä kovilla liksoilla hanki). Eikös Vettelillä ole nyt menossa vasta kolmas vuosi tuolla vuosipalkkalistauksen kärkisijoilla? Tältä pohjalta tuo Vettelin lukema ei kovin kummallinen ole.
 
Taisi Vettelin mestaruusvuodet mennä suhteellisen pienellä liksalla. Red Bullille mennessä ei ollut valmis tähti (eikä Red Bull muutenkaan pahemmin valmiita tähtiä kovilla liksoilla hanki). Eikös Vettelillä ole nyt menossa vasta kolmas vuosi tuolla vuosipalkkalistauksen kärkisijoilla? Tältä pohjalta tuo Vettelin lukema ei kovin kummallinen ole.

Näin uskoisin. Ainakin etäisesti muistelen, että Vettel on ollut (kenties juuri Red Bullin aikaan) halvimpia kuljettajia 'ansaitut mm-pisteet/€' suhteessa.
 
Totta kai pisteistä tulee halpoja, jos voittaa joka kisan vs. että vaikkapa keskeyttäisi puolet niistä. Esimerkiksi kaudella 2013 Vettel keräsi yksinään pistepotin, jolla Red Bull olisi voittanut valmistajien mestaruuden.
 
Mielenkiintoinen näkemys F1-kuskien tienisteistä:
Räikkönen kaikkien aikojen kolmanneksi eniten tienannut F1-kuski

Mielestäni Alonso on _aina_ tienannut enemmän kuin Kimi, mutta, jos on noin pieni ero kokonaisansioissa, niin jotain olen missannut! Vai onko lonson liksaan ilmoitettu mukaan muiden voitelu sponsoreiden toimesta?
Myäs Vettelin tienistit vaikuttaa alakanttiin olevalta...

Räikkönen kaikkien aikojen kolmanneksi eniten tienannut F1-kuski
Sport > F1 > Uutiset Julkaistu 27.09.2017 22:56

Kimi Räikkönen


Ferrarin suomalaisässä Kimi Räikkönen on kautta aikain kolmanneksi eniten tienannut F1-kuljettaja, kertoo Business & Sport -julkaisu.

Julkaisun laskelmien mukaan Räikkönen on vuonna 2001 alkaneella F1-urallaan tienannut yhteensä noin 274 miljoonaa euroa.

37-vuotiaan suomalaispilotin edelle tiennesteissä menevät vain lajin seitsenkertainen mestarikuski Michael Schumacher sekä espanjalaistähti Fernando Alonso. Schumin lasketaan keränneen uransa aikana noin 328 miljoonan euron ansiot ja Alonson tilipussi on tähän mennessä karttunut 285 miljoonalla.

Muista nykykuljettajista kymmenen eniten tienaavan listalle mahtuvat myös Lewis Hamilton (184 miljoonaa euroa) ja Sebastian Vettel (132).

F1-kausi jatkuu tulevana viikonloppuna Malesiassa.

F1-kuskien tienestit:
1. Michael Schumacher 328 miljoonaa euroa
2. Fernando Alonso 285
3. Kimi Raikkonen 274
4. Lewis Hamilton 184
5. Jenson Button 157
6. Sebastian Vettel 132
7. Jacques Villeneuve 92
8. Nico Rosberg 73
9. Ayrton Senna 61
10. Alain Prost 59

Lähde: Business & Sport
Jossain vaiheessa (varmaan 2009) Kimihän oli maailman toiseksi kovapalkkaisin urheilija Tiger woodsin jälkeen. Mclarenillakin ehti monta vuotta netota 10+ miljoonan palkkaa, mutta ferrarilla ollessaan oli kyllä kovinta palkkaa kiskova kuski.
 
Jossain vaiheessa (varmaan 2009) Kimihän oli maailman toiseksi kovapalkkaisin urheilija Tiger woodsin jälkeen. Mclarenillakin ehti monta vuotta netota 10+ miljoonan palkkaa, mutta ferrarilla ollessaan oli kyllä kovinta palkkaa kiskova kuski.
Ummm häh? Kimi sai Mäkillä palkkaa, mutta onko Woods saanut joskus palkkaa golfista?
 
Williams testauttaa Kubicaa ja Di Restaa ensi kauden kuskivalintoja varten:

Williams plans to run Kubica in a 2014-spec car, which has been used by Stroll for circuit familiarisation during last season and at points this year.

He will complete a one-day test at Silverstone on October 11 and another at Budapest - where he drove a 2017-spec Renault for a day during in-season testing in August - on October 18.
.
Also testing with the team in Hungary will be another 2018 candidate di Resta, who will drive the 2014-spec car the day before Kubica takes the wheel.

Di Resta has been pushing for a return to a full-season race seat for the first time since 2013 after a strong performance as Massa's stand-in in Hungary.

Sources suggest Massa remains in contention to keep his seat next year, with the outfit grateful for him stepping in at short notice to replace Valtteri Bottas at late notice.

It is understood the team feel the Brazilian is a known quantity and may prove a better option than di Resta, depending on the outcome of the latter's test.
Williams sets up test days to evaluate Kubica, di Resta

Wehrleinkin olisi tarjolla, mutta kun tallissa pitää olla ainakin yksi vähintään 25-vuotias Martini-sponssin vuoksi niin se ei ole mahdollista kun nuori Stroll jatkaa toisena kuskina.
 
Jonkinlaisen yllätyksen se mielestäni vaatii, jotta Massa menettäisi paikkansa jommalle kummalle noista kahdesta muusta nimestä. Hän tuo kuitenkin auton varmasti maaliin ja olosuhteiden salliessa kerää jäännöspisteitä, vaikka onkin nyt itse asiassa hävinnyt Strollille kolmessa kilpailussa perätysten. Ja onhan hänellä ilmeisesti edelleen sponsorirahaakin takanaan.

Di Restaa ajatetaan siitä syystä, että on vähän niin kuin pakko. Hän on tallin virallinen varakuljettaja ja onnistui kohtalaisesti Massaa tuuratessaan. Näen asian niin, että hän on kuitenkin enemmän vertailukohta Kubicalle kuin toisin päin. Se kolmas vaihtoehto.

Kubica on ilmeisesti edelleen nopea mutta miten lie poikkeustilanteissa, pystyykö hän reagoimaan tarvittavalla varmuudella yllättäviin liirtoihin tai radan muuttuneisiin olosuhteisiin, kuten edessä tapahtuvaan kolariin? Yhdellä kädellä ajaessa tarkkuus kärsii varsinkin äkkiliikkeissä. Vaikka rallin ajaminen onkin ihan oma juttunsa formuloihin nähden, niin sielläkin hänen suurin ongelmansa oli selvitä maaliin asti...
 
Kubica on ilmeisesti edelleen nopea mutta miten lie poikkeustilanteissa, pystyykö hän reagoimaan tarvittavalla varmuudella yllättäviin liirtoihin tai radan muuttuneisiin olosuhteisiin, kuten edessä tapahtuvaan kolariin? Yhdellä kädellä ajaessa tarkkuus kärsii varsinkin äkkiliikkeissä. Vaikka rallin ajaminen onkin ihan oma juttunsa formuloihin nähden, niin sielläkin hänen suurin ongelmansa oli selvitä maaliin asti...
Eihän se millään yhdellä kädellä aja, vaan kahdella. :confused:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom