F1 2021 - Abu Dhabin GP

Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
398
Mutta kysyttiin kuitenkin. Masi teki ehkä kiistanalaisen ratkaisun mutta oikean, olisi ollut todellinen pannukakku-loppu kaudelle kun olisi ajettu safety carin perässä maaliin.
Eikö tämä ole pannukakku -loppu? Tämä on juuri sellainen loppu josta ei osaa nauttia vaikka Maxia olisi kannustanutkin..

Kummallakin tallilla oli kuitenkin mahdollisuus reagoida ja vaihtaa renkaat, vain toinen vaihtoi ja näin kävi.
Kyllä, mutta ns. "normaalitapauksessa" Mercedes olisi tehnyt oikein ja pitäneet rataposition, koska turva-auto ei olisi ehtinyt tulla tässä normaalissa menettelytavassa enää sisään.
 
Liittynyt
29.07.2019
Viestejä
183
Kunnon jäätyminen mersulta. Jos olisivat käyneet hakemassa uudet renkaat niin Hamilton olisi mestari.
Edelleenkin, ei kärjessä ajavalla ollut muuta realistista ratkaisua kuin jatkaa radalla ja olla tarjoamatta kakkossijalla ajavalle mahdollisuutta siirtyä kärkeen. Jos tapahtuu kolari viisi kierrosta ennen maalia, niin oletus on että maaliin tullaan turva-auton perässä. Mersu olisi tehnyt itsensä naurunalaiseksi, jos Hamilton olisi tullut sisään, Max olisi siirtynyt kärkeen ja maaliin olisi körötelty (sääntöjen mukaisestI) turva-auton perässä.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 581
Eikö tämä ole pannukakku -loppu? Tämä on juuri sellainen loppu josta ei osaa nauttia vaikka Maxia olisi kannustanutkin..
Kyllä tästä osaa nauttia. Lewis ansaitsi tuon kisan voiton, mutta kyllä Max rehellisesti ansaitsi koko kauden voiton. Ei välttämättä tullut aivan sääntöjen mukaan, mutta mielestäni osoite on oikea.

Ja kyllä, Max ajoi loppukaudesta likaisemmin kuin Lewis. Kun radoilta poistetaan sorat ja nurmet mutkien ulkopuolelta ja sääntörikkomusten linja heittelee kisasta toiseen, näin tapahtuu.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
398
Kyllä tästä osaa nauttia.
Ehkä sitten, kun tulos on sinetöity ja oikeustaistot yms. ohi.. Toivottavasti Mercedes vie tuon loppuun saakka, jotta tämä saadaan naulattua ja haudattua.

Jostain syystä itse en uskalla hyppiä seinille ennenkuin kaikki on varmaa ja tällainen kyseenalainen loppu on kyllä iso floppi.
Mutta eihän tämä enää silloin miltään tunnu, kun kaikki on selvitetty ja varmaa.

Edit. En toki usko, että Verstappenin mestaruutta viedään (wuhuu, jes?), mutta jos tiedetään että tässä on tehty virheitä niin.. ei se oikein ole.
Vaikka Verstappen oli kauden aikana parempi ja "ansaitsi" mestaruuden, niin urheilun hienous on kyllä siinä että ne huonommatkin kisat pelaa isoa merkitystä pitkän kauden aikana.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
495
Ehdotus uudesta sääntömuutoksesta; jos jokin tietty määrä kierroksia enää jäljellä (esim kahdeksan) ja olisi tarve safety carille, heilutettaisiinkin punaisia lippuja ja kisa jatkuisi radan siivoamisen/kunnostuksen jälkeen. Punaisten jälkeen voitaisiin ottaa lähtö turva-auton takaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 449
Paras olis miettiä turva-auto niin, että se rankaisisi kaikkia. Nythän turva-auto voi ratkaista kisan, sen sijaan voisi miettiä miten sen saisi haittamaan kaikkia, ehkä helpointa olisi kieltää varikolla käynti jos turva-auto saapuu radalle.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 525
Paras olis miettiä turva-auto niin, että se rankaisisi kaikkia. Nythän turva-auto voi ratkaista kisan, sen sijaan voisi miettiä miten sen saisi haittamaan kaikkia, ehkä helpointa olisi kieltää varikolla käynti jos turva-auto saapuu radalle.
Tämä olisi toki urheilullisesti se paras ratkaisu, niin monet kerrat on tullut kiroiltua Hannu Hanhen onnen kantamoisia mutta sitten taas toisaalta, tämä juurikin lisää sitä viihdearvoa, jotkut tallit ovat saattaneet ottaa riskejä varikko käyntiensä suhteen ja aina joskus tämä on sitten palkittu turva-auton tulon myötä ja joskus taasen joku hyötyy vain hyvän onnensa ansiosta. Jos nämä kaikki ennalta arvaamattomat tekijät karsitaan kisoista pois, tulos on tylsiä ennakkoon arvattavia kisoja. Urheilullista, ei, lisääkö viihdearvoa, kyllä.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 726
Nii. Sanna Marinin sanoin get over it. Luuleeko joku, että kaikki menee aina sääntöjen mukaan. No ei mene. Ja olihan tää nyt sata kertaa parempi ratkaisu, kun jonossa ajelu. Eihän niillä oo ees aktiivista cruiscontrollia.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
398
Ja olihan tää nyt sata kertaa parempi ratkaisu, kun jonossa ajelu. Eihän niillä oo ees aktiivista cruiscontrollia.
Mieluummin siis koet, että on "parempi" hakea ratkaisua oikeusteitse katsojilta tietämättä, kuin nähdä se että kisaa dominoinut kuljettaja ajaa kilpaillun voittoon sääntöjen mukaisesti turva-auton takana maagisen hypetys- selostuksen saattelemana sen jälkeen kun on kääntänyt kolmessa edellisessa kisassa koko kuljettajien mestaruustaiston itselleen?

En ymmärrä.

Huom. allekirjoittanut halusi, että Max voittaa tänävuonna. Sääntöjä viilaamatta.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
65
Nii. Sanna Marinin sanoin get over it. Luuleeko joku, että kaikki menee aina sääntöjen mukaan. No ei mene. Ja olihan tää nyt sata kertaa parempi ratkaisu, kun jonossa ajelu. Eihän niillä oo ees aktiivista cruiscontrollia.
Näin suomalaisittain olisi ollut parempi ratkaisu, jos Räikkösestä olisi leivottu uusilla säännöillä mestari. Jos kerran säännöt ovat vain mielikuvitusta niin helpostihan Kimin mestaruus olisi ollut mahdollista. Kimille +1500 pistettä ja kansa olisi tykännyt.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 781
Tämäkin on menty tässä ketjussa läpi jo 10 kertaa. Koeta ymmärtää syyt miksi mersun ei kannattanut tehdä pysähdystä. Yritä edes.
Jos mersu olisi vaihtanut Renkaat niin Maxille ei olisi vaihdettu, joten Hamilton olisi ollut paremmassa asemassa.

Syy toki se että Mersulla oli vaihtoehtoja, Maxin tiimillä ei, joten päätösten teko jälkimmäisellä helppoa ja nopeaa.

Pidemmin Red Bullilla yksinkertainen lokiikka, Mersu vaihtaa -> ei vaihdetta, Mersu ei vaihda -> vaihdetaan

Mersulla arvontaa ja lisäksi vaikutti se että kynnys vaihtaa isompi, se olisi voinut olla moka, sellaisen päätöksen tekeminen missä riksi on vaikeampaa kuin olla tekemättä mitään.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
398
Jos mersu olisi vaihtanut Renkaat niin Maxille ei olisi vaihdettu, joten Hamilton olisi ollut paremmassa asemassa.
Ei.
Mercedes teki täysin oikean ratkaisun olla tulematta sisään ja antamatta 1. paikkaa Verstappenille. Ilman sääntöjen sähläämistä Hamilton olisi voittanut. Tässä ei mikään muu tuonut voittoa Verstappenille, kuin se että Masi päätti niin (sääntöhärdellillä) Hornerin painostuksesta. Yksinkertaista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
17
By the way, Brawn ilmoittanut että kisan aikaiset radioyhteydet tuomaristoon on poikki ensi kaudesta lähtien.
Itse arvelisi että tulee yksi nimitetty henkilö per talli joka saa olla yhteydessä kilpailunjohtoon, joka ei nähtävästi saa olla tallinjohtaja. En usko että yhteydet vedetään kokonaan poikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Ei.
Mercedes teki täysin oikean ratkaisun olla tulematta sisään ja antamatta 1. paikkaa Verstappenille. Ilman sääntöjen sähläämistä Hamilton olisi voittanut. Tässä ei mikään muu tuonut voittoa Verstappenille, kuin se että Masi päätti niin (sääntöhärdellillä) Hornerin painostuksesta. Yksinkertaista.
Sinä kyllä jälkiviisastelet kovasti myös.
Kun SC tuli, niin kyllä siinä jännitti ehtiikö ne romut siivota ja kilpailu saa jatkua. Ei sillä hetkellä kun renkaanvaihtoja suoritettiin ollut mitenkään 100% varmaa, että enää ei ajeta.
Se miten asia lopulta hoidettiin oli ehkä sääntökirjan vastaista, mutta turha väittää, että Mersulla olisi ollut varma tieto asiasta. Jos asia olisi ollut varma, niin kukaan ei olisi ajellut varikolle koska kisahan oli jo ohi....vai oliko?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
570
Sinä kyllä jälkiviisastelet kovasti myös.
Kun SC tuli, niin kyllä siinä jännitti ehtiikö ne romut siivota ja kilpailu saa jatkua. Ei sillä hetkellä kun renkaanvaihtoja suoritettiin ollut mitenkään 100% varmaa, että enää ei ajeta.
Se miten asia lopulta hoidettiin oli ehkä sääntökirjan vastaista, mutta turha väittää, että Mersulla olisi ollut varma tieto asiasta. Jos asia olisi ollut varma, niin kukaan ei olisi ajellut varikolle koska kisahan oli jo ohi....vai oliko?
Onhan se nyt nyt itsestäänselvää että Mersu ei voi tuollaisessa tilanteessa kärkipaikkaa antaa pois jos on vähänkään todennäköinen mahdollisuus että kilpailua ei jatketa. Pelkkää hävittävää. Parhaimmillaankin oltaisiin oltu Maxin takana ja joutunut taikomaan ohituksen radalla jos ajamaan ehditään.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
398
Sinä kyllä jälkiviisastelet kovasti myös.
Tottakai, aivan kuten muutkin? Sitähän tämä pelkästään on.

Se miten asia lopulta hoidettiin oli ehkä sääntökirjan vastaista, mutta turha väittää, että Mersulla olisi ollut varma tieto asiasta. Jos asia olisi ollut varma, niin kukaan ei olisi ajellut varikolle koska kisahan oli jo ohi....vai oliko?
Bono päivitti asiaa Hamiltonille ja muunmuassa kertoi ettei pitäisi keretä enää kisailemaan, koska kierroksella ohitettujakaan ei ole päästetty vielä menemään omalle paikalleen. Tieto ei tietenkään ole ollut 100% varma.
Edit. lisäksi Verstappen sai ilmaisen pysähdyksen ilman rataposition muuttumista ja samalla Horner aneli Masilta yhtä kisakierrosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Tottakai, aivan kuten muutkin? Sitähän tämä pelkästään on.
No ei suoranaisesti.
Osa jossittelee ja osa vain toteaa tilanteen kuten se oli. =)

Bono päivitti asiaa Hamiltonille ja muunmuassa kertoi ettei pitäisi keretä enää kisailemaan, koska kierroksella ohitettujakaan ei ole päästetty vielä menemään omalle paikalleen. Tieto ei tietenkään ole ollut 100% varma.
Edit. lisäksi Verstappen sai ilmaisen pysähdyksen ilman rataposition muuttumista ja samalla Horner aneli Masilta yhtä kisakierrosta.
Niin, Mersu teki sen huonomman päätöksen, harmi homma!
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
65
Niin, Mersu teki sen huonomman päätöksen, harmi homma!
Et vaan halua ymmärtää ja hyväksyt sääntöjen muutokset lennossa?

Pelataanko pieni peli. Säännöt ovat seuraavat:

1) Minulla on mielessä numero, joka on väliltä 1-10
2) Saat kokeilla kolme kertaa

Sinä: 1
Minä: väärin
Sinä: 7
Minä: väärin
Sinä: 9
Minä: väärin

Numero oli alun perin 7, mutta muutin sen 37. Muutin vain sääntöä numero 1.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Et vaan halua ymmärtää ja hyväksyt sääntöjen muutokset lennossa?

Pelataanko pieni peli. Säännöt ovat seuraavat:

1) Minulla on mielessä numero, joka on väliltä 1-10
2) Saat kokeilla kolme kertaa

Sinä: 1
Minä: väärin
Sinä: 7
Minä: väärin
Sinä: 9
Minä: väärin

Numero oli alun perin 7, mutta muutin sen 37. Muutin vain sääntöä numero 1.
Ei. Et vain itse ilmeisesti halua ymmärtää? Kirjoitinko, että "..oli ehkä sääntökirjan vastaista"? Sen puntaroi lopullisesti joku muu kuin tämä foorumi, onneksi!

Homman nimi on se, että Mersu ei tehnyt väärin, he vain valitsivat huonommin lopun tapahtumien takia. Hekin olisivat vaihtaneet renkaat jos ratapositiota ei olisi menetetty jne.
Ei ollut kenenkään muun kuin kilpailun johdon vika, että kävi miten kävi. Niissä puitteissa mitä kisalle suotiin, niin Max voitti ihan oikein, koska renkaat oli tuoreet.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
5 353
Otetaan skenaario että Lewis lopussa varikolle:
1) Max jäisi radalle
2) väliin jää 3-4 autoa
3) Masi ilmoittaa ettei kierroksella ohitettavia päästetä ohi
4) Karen ei itke yhtä kisakierrosta Masille
5) Kierroksella olevat jää Lewisin eteen
-> Max ajaa mestariksi :hmm:
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
103
Tottakai, aivan kuten muutkin? Sitähän tämä pelkästään on.


Bono päivitti asiaa Hamiltonille ja muunmuassa kertoi ettei pitäisi keretä enää kisailemaan, koska kierroksella ohitettujakaan ei ole päästetty vielä menemään omalle paikalleen. Tieto ei tietenkään ole ollut 100% varma.
Edit. lisäksi Verstappen sai ilmaisen pysähdyksen ilman rataposition muuttumista ja samalla Horner aneli Masilta yhtä kisakierrosta.
Ei se kyllä varmalta kuulostanut. Hamiltonin radio sisälsi paljon BLEEBSejä turva-auton ajalta.
Bono sanoi:
...cars through. So... it may not restart.
Hamilton sanoi:
%&#!%&! is he right behind me?
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
387
Homman nimi on se, että Mersu ei tehnyt väärin, he vain valitsivat huonommin lopun tapahtumien takia. Hekin olisivat vaihtaneet renkaat jos ratapositiota ei olisi menetetty jne.
Ei ollut kenenkään muun kuin kilpailun johdon vika, että kävi miten kävi. Niissä puitteissa mitä kisalle suotiin, niin Max voitti ihan oikein, koska renkaat oli tuoreet.
Niinpä. Mersu päätti gämblätä että ratapositio riittää tässä tapauksessa voittoon. Jälkikäteen on helppo sanoa että ei riittänyt. Ei sillä hetkellä kukaan voinut varmuudella vielä tietää saadaanko rata kuinka nopeasti puhtaaksi ja meneekö SC loppuun asti vai ei.
 
Liittynyt
29.07.2019
Viestejä
183
Ja vaikka Mersu olisi vaihtanut Hamiltonille renkaat ja päästänyt Maxin edelle, ohitus viimeisen kierroksen aikana olisi ollut lievästi sanottuna haastavaa. Maxille kun riitti mestaruuteen se, että molemmat ajavat ulos. Todennäköisimmät vaihtoehdot olisivat siten olleet A) Lewis ei pääse ohi ja Max voittaa mestaruuden, tai B) autot kolaroivat ja Lewis voittaa mestaruuden _mahdollisesti_ rangaistuksen myötä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Otetaan skenaario että Lewis lopussa varikolle:
1) Max jäisi radalle
2) väliin jää 3-4 autoa
3) Masi ilmoittaa ettei kierroksella ohitettavia päästetä ohi
4) iso T itkee yhtä kisakierrosta Masille
5) Masi päästää välissä olevast ohi ja kisa saa jatkua viimeisen kierroksen
6) Hamilton kurvaa helposti ohi Maxista tuoreilla pehmeillä
-> Hamilton ajaa mestariksi :hmm:
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 990
Niinpä. Mersu päätti gämblätä että ratapositio riittää tässä tapauksessa voittoon. Jälkikäteen on helppo sanoa että ei riittänyt. Ei sillä hetkellä kukaan voinut varmuudella vielä tietää saadaanko rata kuinka nopeasti puhtaaksi ja meneekö SC loppuun asti vai ei.
Mersulla tiimi voinut arvioida, että radan siivoamisessa menee vähintään 3-4 kierrosta aikaa turva-auton perässä, siihen yksi kierros ajattaa letkan autot omille paikoilleen ja sitten vielä yksi kierros kokonaan ajellaan turva-auton perässä ennen uutta starttia. Eli 1-2 kierrosta pidempään siinä olisi mennyt turva-auton perässä kuin mitä kisassa on kierroksia jäljellä.

Laskelma oli aivan oikein, mutta sitten tuli Masi ja päätti masittaa säännöt uusiksi ja jätti ajattamatta kuskit omille paikoilleen ja jätti ajattamatta turva-autoa yhtä kierrosta sen jälkeen kun tilanne oli kunnossa ja rata putsattu ja kuskit omilla paikoillaan.

Joku täälläkin hehkuttaa Redbullin tallin nerokasta taktiikkaa turva-auton tullessa radalle, jonka vuoksi Verstappen ansaitsi voittonsa. Ilman sääntökirjan masittamista eli heittämistä roskiin ja mielivaltaisia Masin päätöksiä Redbullin taktiikka olisi ollut täysin neutraali. Eli haettua vain uudet kumit ettei renkaat puhkea silloin kun körötellään turva-auton perässä kakkossijalla maaliin.

Mersu jos olisi käskyttänyt Hamiltonin varikolle renkaan vaihtoon turva-auton tullessa radalle, niin Verstappen olisi painellut siitä ohi käymättä hakemassa uusia renkaita ja normaalisti ilman masittamisia riski olisi ollut vain siinä että Verstappenin renkaat puhkeavat siinä kun körötellään turva-auton perässä maaliin. Hamiltonille ja Mersun tallille naurettaisiin porukalla vieläkin kun hävisivät maailman mestaruuden kun päättivät körötellä varikolle renkaan vaihtoon turhaan pari kierrosta ennen maalia turva-auton perässä körötellessään.

Tällä kaudella formuloiden mestaria ei ratkaistu radalla ajamalla vaan joko masittamalla tai sitten vetoomustuomioistuimessa tai kulisseissa jälkipeleissä. Tunteeko koko lajin histoa yhtä pahaa antikliimaksia mestaruuden ratkaisulle? Entä jossain muussa autosarjassa päästy yhtä antikliimaksin tasolle joskus mestaruuden ratkaisussa?
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
387
Tällä kaudella formuloiden mestaria ei ratkaistu radalla ajamalla vaan joko masittamalla tai sitten vetoomustuomioistuimessa tai kulisseissa jälkipeleissä. Tunteeko koko lajin histoa yhtä pahaa antikliimaksia mestaruuden ratkaisulle? Entä jossain muussa autosarjassa päästy yhtä antikliimaksin tasolle joskus mestaruuden ratkaisussa?
Formula 1 on aina ollut politiikkaa, ei tässä mitään uutta ole. Katso Prostin mestaruus 89.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
398
Mersulla tiimi voinut arvioida, että radan siivoamisessa menee vähintään 3-4 kierrosta aikaa turva-auton perässä, siihen yksi kierros ajattaa letkan autot omille paikoilleen ja sitten vielä yksi kierros kokonaan ajellaan turva-auton perässä ennen uutta starttia.

Laskelma oli aivan oikein, mutta sitten tuli Masi ja päätti masittaa säännöt uusiksi ja jätti ajattamatta kuskit omille paikoilleen ja jätti ajattamatta turva-autoa yhtä kierrosta sen jälkeen kun tilanne oli kunnossa ja rata putsattu ja kuskit omilla paikoillaan.
Juuri näin.
En ymmärrä mikä tässä on niin hankala sisäistää..

Luuleeko tämä ymmärtämätön porukka oikeesti, että Mercedes protestoi ihan huvin vuoksi ja koko skandaali on vaan jossittelua?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 376
Mersulla tiimi voinut arvioida, että radan siivoamisessa menee vähintään 3-4 kierrosta aikaa turva-auton perässä, siihen yksi kierros ajattaa letkan autot omille paikoilleen ja sitten vielä yksi kierros kokonaan ajellaan turva-auton perässä ennen uutta starttia. Eli 1-2 kierrosta pidempään siinä olisi mennyt turva-auton perässä kuin mitä kisassa on kierroksia jäljellä.

Laskelma oli aivan oikein, mutta sitten tuli Masi ja päätti masittaa säännöt uusiksi ja jätti ajattamatta kuskit omille paikoilleen ja jätti ajattamatta turva-autoa yhtä kierrosta sen jälkeen kun tilanne oli kunnossa ja rata putsattu ja kuskit omilla paikoillaan.

Joku täälläkin hehkuttaa Redbullin tallin nerokasta taktiikkaa turva-auton tullessa radalle, jonka vuoksi Verstappen ansaitsi voittonsa. Ilman sääntökirjan masittamista eli heittämistä roskiin ja mielivaltaisia Masin päätöksiä Redbullin taktiikka olisi ollut täysin neutraali. Eli haettua vain uudet kumit ettei renkaat puhkea silloin kun körötellään turva-auton perässä kakkossijalla maaliin.

Mersu jos olisi käskyttänyt Hamiltonin varikolle renkaan vaihtoon turva-auton tullessa radalle, niin Verstappen olisi painellut siitä ohi käymättä hakemassa uusia renkaita ja normaalisti ilman masittamisia riski olisi ollut vain siinä että Verstappenin renkaat puhkeavat siinä kun körötellään turva-auton perässä maaliin. Hamiltonille ja Mersun tallille naurettaisiin porukalla vieläkin kun hävisivät maailman mestaruuden kun päättivät körötellä varikolle renkaan vaihtoon turhaan pari kierrosta ennen maalia turva-auton perässä körötellessään.

Tällä kaudella formuloiden mestaria ei ratkaistu radalla ajamalla vaan joko masittamalla tai sitten vetoomustuomioistuimessa tai kulisseissa jälkipeleissä. Tunteeko koko lajin histoa yhtä pahaa antikliimaksia mestaruuden ratkaisulle? Entä jossain muussa autosarjassa päästy yhtä antikliimaksin tasolle joskus mestaruuden ratkaisussa?
Koko homma on viihdettä, ja siltä kannalta ratkaisu ajaa kisana eikä turva-auton perässä maaliin oli oikea. Jos sitä oikeaa mestaria haetaan pitää käydä todella monta asiaa läpi, niin paljon tällä kaudella oli turva-autoja ja kiistanalaisia tuomaritulkintoja.
Max antoi kauteen normaalia enemmän viihdettä eikä Hami vaan taas saanut sitä "lahjaksi"
joten, eiköhän suoda tämä kausi Maxille. Uskon, että Totokin suunnilleen näin on asiaa miettinyt ehkö myös, että Max on hyvä kuski ja voi vielä ajaa tuolla 18-vuotta (vrt. Kimi)
Hami taas on jo lähellä eläke ikää.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
kauden viimeinen ja tärkein kisa jäi tällä kertaa välistä, mutta ihan sama. Keinotekoinen ratkaisu ja kabinettimestari.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
65
Max antoi kauteen normaalia enemmän viihdettä eikä Hami vaan taas saanut sitä "lahjaksi"
joten, eiköhän suoda tämä kausi Maxille. Uskon, että Totokin suunnilleen näin on asiaa miettinyt ehkö myös, että Max on hyvä kuski ja voi vielä ajaa tuolla 18-vuotta (vrt. Kimi)
Hami taas on jo lähellä eläke ikää.
Hamilton on yksi parhaista kuljettajista koskaan ja hänellä on ollut paras auto käytettävissään. Tällä yhdistelmällä vaan voitetaan mestaruuksia. Ylivoimainen voitto pisteissä ei tarkoita "lahja" mestaruutta. Jos muut tallit eivät kykene haastamaan Mersua niin se on heidän häpeänsä. Jos oma tallikaveri on kykenemätön haastamaan mestaruutta niin sekin on tallikaverin häpeä.

Yleensä moottoriurheilussa paras auto ja paras kuljettaja voittaa. Jos F1 sirkuksessa "suodaan voitto Maxille, kun on niin kiva" niin miksi enää ajaa yhtään mitään? Miksi yleisön pitäisi katsoa, jos mestaruus loppujen lopuksi on "sovittu juttu". Myöskään kuljettajan ikä ei voi vaikuttaa kenelle mestaruus "kuuluisi".
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
387
Hamilton on yksi parhaista kuljettajista koskaan ja hänellä on ollut paras auto käytettävissään. Tällä yhdistelmällä vaan voitetaan mestaruuksia. Ylivoimainen voitto pisteissä ei tarkoita "lahja" mestaruutta. Jos muut tallit eivät kykene haastamaan Mersua niin se on heidän häpeänsä. Jos oma tallikaveri on kykenemätön haastamaan mestaruutta niin sekin on tallikaverin häpeä.

Yleensä moottoriurheilussa paras auto ja paras kuljettaja voittaa. Jos F1 sirkuksessa "suodaan voitto Maxille, kun on niin kiva" niin miksi enää ajaa yhtään mitään? Miksi yleisön pitäisi katsoa, jos mestaruus loppujen lopuksi on "sovittu juttu". Myöskään kuljettajan ikä ei voi vaikuttaa kenelle mestaruus "kuuluisi".
Mestaruus voitetaan koko kauden aikana, ei yksi kisa sitä ratkaise.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
65
Ei ollut kenenkään muun kuin kilpailun johdon vika, että kävi miten kävi. Niissä puitteissa mitä kisalle suotiin, niin Max voitti ihan oikein, koska renkaat oli tuoreet.
Ei kai tässä nyt muuta yritetäkään selvittää kuin kilpailunjohtajan tekemisiä. Max ei tosiaankaan tehnyt mitään väärää. Mutta temppu oli väärin, jolla se mahdollisuus Maxille suotiin.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 376
Hamilton on yksi parhaista kuljettajista koskaan ja hänellä on ollut paras auto käytettävissään. Tällä yhdistelmällä vaan voitetaan mestaruuksia. Ylivoimainen voitto pisteissä ei tarkoita "lahja" mestaruutta. Jos muut tallit eivät kykene haastamaan Mersua niin se on heidän häpeänsä. Jos oma tallikaveri on kykenemätön haastamaan mestaruutta niin sekin on tallikaverin häpeä.

Yleensä moottoriurheilussa paras auto ja paras kuljettaja voittaa. Jos F1 sirkuksessa "suodaan voitto Maxille, kun on niin kiva" niin miksi enää ajaa yhtään mitään? Miksi yleisön pitäisi katsoa, jos mestaruus loppujen lopuksi on "sovittu juttu". Myöskään kuljettajan ikä ei voi vaikuttaa kenelle mestaruus "kuuluisi".
Kyllä Hami on selkeästi ollut Mersun ykköskuski (lue saa paremman palvelun) ja auto on ollut erittäin ylivoimainen (mikä ei siis ole Hamin ansio). Esim. Kimi, Vettel ja Alonso ovat näyttäneet, että auto on se joka ne voitot ratkaisee, hyviä kuskeja tuolla riittää.

Toi on viihdettä ja siihen kuulluu nuo urheilullisesti epäoikeudenmukaiset turva-auto tilanteiden
aiheuttamat hyötymiset ja tappiot. Ikä on vaan tuolla realiteetti, vaikka kuinka toivoisit Hami ei tuolla aja enää 10-vuoden päästä Max. saattaa jopa vielä ajaa ja sattaa olla se halutuin kuski autoon ja tallipäälliköt ajattelenevat asioita myös useiden vuosien päähän.

Kyllähän sinäkin "tiesit" heti kauden alussa, että mestaruuden vie joko Max tai Hami, toki monet Bottasta sinne toivoivat. Sattuma (turva-autot kolarit) ja huonot tuomarit sitten rat-
kaisivat asian Max:n hyväksi. Turha sitä Haminkaan on tätä kisaa murehtia. Olis ajanut paremmin ja jättänyt muutaman virheen pois niin olisi mestari tälläkin kaudella.

Hyvää hänelle, että jäi "nälkää" ensikaudelle.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
692
Formula 1 on aina ollut politiikkaa, ei tässä mitään uutta ole. Katso Prostin mestaruus 89.
Tulkittiin sääntöä vahvasti ranskalaisittain, vaikka muita ei rangaistu koko kauden aikana kuin Sennaa. Minun papereissa Sennalla on neljä mestaruutta ja Prostilla kolme. Ainakin hyvät vittuilut sai aikaan, että pitääkö hänen jatkossa kääntyä ja ajaa radalla väärään suuntaan, että selviää ilman rangaistusta shikaanin "oikaisemisesta". Lähes yhtä räikeä kusetus kuin 1966 Monte Carlo ralli, jolloin hylättiin neljä ensimmäistä autoa, että Citroën voittaa rallin.

Kimi joutui kaikista pahimmin sääntöjen soveltamisen kohteeksi, joten herrat voisivat olla ihan hiljaa ja tyytyä tuloksiin, koska ne ei muutu.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 990
Max antoi kauteen normaalia enemmän viihdettä eikä Hami vaan taas saanut sitä "lahjaksi"
joten, eiköhän suoda tämä kausi Maxille. Uskon, että Totokin suunnilleen näin on asiaa miettinyt ehkö myös, että Max on hyvä kuski ja voi vielä ajaa tuolla 18-vuotta (vrt. Kimi)
Hami taas on jo lähellä eläke ikää.
Tälle linjalle kun lähdetään, niin kyllähän se mestaruus olisi pitänyt antaa ehdottomasti Kimille kun on vanhalla iällä ajanut vielä reippaasti F1 sarjaa ja koska valittiin 2021 kauden päätös"kisassakin" päivän kuljettajaksi yleisöäänillä.

Ensi kaudella varsinaisia kisoja on turha edes ajaa vaan päätetään vain, että nyt on aika kiinalaisen voittaa mestaruus, niin saadaan lajille lisää rahaa sieltä suunnalta ja vielä saadaan nuori 23-vuotias mestari kun
Guanyu Zhou valitaan mestariksi. Näytöksen vuoksi voisivat keväällä käydä kuitenkin ajamassa koko F1 poppoolla muutaman kierroksen Monacon katuradalla turva-auton perässä.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 376
Tälle linjalle kun lähdetään, niin kyllähän se mestaruus olisi pitänyt antaa ehdottomasti Kimille kun on vanhalla iällä ajanut vielä reippaasti F1 sarjaa ja koska valittiin 2021 kauden päätös"kisassakin" päivän kuljettajaksi yleisöäänillä.

Ensi kaudella varsinaisia kisoja on turha edes ajaa vaan päätetään vain, että nyt on aika kiinalaisen voittaa mestaruus, niin saadaan lajille lisää rahaa sieltä suunnalta ja vielä saadaan nuori 23-vuotias mestari kun
Guanyu Zhou valitaan mestariksi. Näytöksen vuoksi voisivat keväällä käydä kuitenkin ajamassa koko F1 poppoolla muutaman kierroksen Monacon katuradalla turva-auton perässä.
Kimi on suosittu, mutta ei niin paljon että hänelle ponsoroitaisiin se paras auto.
Kiinalaiselle annataan varmasti mahdollisuus, jos kaverilla ajotaitoa löytyy. Hänen markkina-arvonsa on aivan eri tasoa kuin Bottaksen. Tuolla raha puhuu enemmän kuin aina muistammekaan.
 

Puukamana

Ruuvit löysällä
NOSTO
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
471
Tulkittiin sääntöä vahvasti ranskalaisittain, vaikka muita ei rangaistu koko kauden aikana kuin Sennaa. Minun papereissa Sennalla on neljä mestaruutta ja Prostilla kolme. Ainakin hyvät vittuilut sai aikaan, että pitääkö hänen jatkossa kääntyä ja ajaa radalla väärään suuntaan, että selviää ilman rangaistusta shikaanin "oikaisemisesta". Lähes yhtä räikeä kusetus kuin 1966 Monte Carlo ralli, jolloin hylättiin neljä ensimmäistä autoa, että Citroën voittaa rallin.

Kimi joutui kaikista pahimmin sääntöjen soveltamisen kohteeksi, joten herrat voisivat olla ihan hiljaa ja tyytyä tuloksiin, koska ne ei muutu.
Sennan hylkäämisellä ei ratkaistu mestaruutta '89. Prost olis voittanu muutenkin, vain yhtä osakilpailua myöhemmin. Ihan sama Villeneuven kanssa '97.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
662
Se miten paljon on vääntöä tästä asiasta on puoleen ja toiseen, eikä osa kuskeistakaan ole hyväksynyt tällaista toimintaa, kertoo että nyt pitäisi ensi kaudelle tehdä suurempia muutoksia.
Ainakin Masin persaukseen kengän jälki jos ei muuta. Toivottavasti jotain muutoksia tulee ettei tämä farssi toistu taas ja taas uudestaan..
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
692
Sennan hylkäämisellä ei ratkaistu mestaruutta '89. Prost olis voittanu muutenkin, vain yhtä osakilpailua myöhemmin. Ihan sama Villeneuven kanssa '97.
Jotenkin ne muistikuvat välillä muokkautuu...

Parempi olisi mitätöidä vain viimeinen kierros koska silloin oikeus voittaisi. Ei Verstappenin osalta mutta Masi näpeilleen ettei noin voi toimia.
Kuskit on näihin päätöksiin syyttömiä, jos aussia pitää rangaista niin hoitakoon muuten, menee uskottavuus koko sarjasta, jos aletaan kauden jälkeen muuttamaan tuloksia. Siellä on ollu huonoja päätöksiä pitkin kautta, pitäisikö Red Bullin sitten ottaa Silverstone uusintakäsittelyyn tai Mersun syynätä koko kauden muut päätökset, mites Kimin sorsiminen Imolassa jne. Norris on myös kiva jätkä, jota ei tarvi tuomita, mutta ne kaikki on kisakohtaisia päätöksia, ei varmastikaan kaikki oikeita tai reiluja. Sääntöjä pitäisi selkeyttää, joka nopeuttaisi myös päätöksiä kisan aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 376
Se miten paljon on vääntöä tästä asiasta on puoleen ja toiseen, eikä osa kuskeistakaan ole hyväksynyt tällaista toimintaa, kertoo että nyt pitäisi ensi kaudelle tehdä suurempia muutoksia.
Ainakin Masin persaukseen kengän jälki jos ei muuta. Toivottavasti jotain muutoksia tulee ettei tämä farssi toistu taas ja taas uudestaan..
Eiköhän sitä jotain muutosta tule ja uudet farssit tilalle :)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 395
Hyvä ainakin että toi radioyhteys katkaistaan. Olihan se välillä viihdyttävää, mutta varmaan aika syvältä tehdä päätöksiä, kun tallipomot räyhää luureissa täysin päinvastaisia käskyjä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 378
Eniten olen ihmetellyt sitä, että ne Masin radiokeskustelut on päästetty lähetyksiin. Miten voi olla kenenkään intresseissä, että kilpailun johto vaikuttaa idiootilta? Jossain kohtaa kautta niitä selitettiin "viihteenä" ja sitähän ne pitkälti on, mutta minimissään nuo lähetykseen ajettavat keskustelut poistuu tai sensuroidaan rankasti.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 069
Hyvä ainakin että toi radioyhteys katkaistaan. Olihan se välillä viihdyttävää, mutta varmaan aika syvältä tehdä päätöksiä, kun tallipomot räyhää luureissa täysin päinvastaisia käskyjä.


Mun mielestä oli ainakin hauskoja nuo keskustelut ja Toton reaktiot, lisää viihdearvoa ja sitähän Liberty Media haluaa :D
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 376


Mun mielestä oli ainakin hauskoja nuo keskustelut ja Toton reaktiot, lisää viihdearvoa ja sitähän Liberty Media haluaa :D
Joo noita "pitää" katsoa viihteenä ja välillä sentään saamme katsella niitä hienoja taisteluita kuskien kesken, jos ohjaaja on hereillä.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
802
En voi käsittää kisan viimekierroksien tapahtumia.

Olisivat nyt laittaneet punaisen lipun ja sitä kautta olisi ollut varmaan sen 4-5 kierrosta ajettava. Kaikilla uudet renkaatkin sitämyöten alla, kun silloin voi renkaat sääntöjen puitteissa vaihtaa.

Miten mersu olisi tajunnut ottaa Hamiltonin sisään, kun kaikissa muissa kisoissa on mennyt paljon kauemmin romujen siivoamiseen radalta ja turva-autoprotokollan suorittamiseen. Lisäksi silloin kun Mersu kävi keskustelua renkaiden vaihdosta näytöllä oli teksti Lapped cars cannot overtake.

Varmaan jatkossa kannattaa vikassa kisassa käydä aina ennen viimeistä kierrosta vaihtamassa uudet renkaat alle ja alkaa vaikka ajaan rataa vastakarvaan, tiedä vaikka tuomaristo muuttaa kierrosten laskutapaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 200
Viestejä
4 330 062
Jäsenet
72 148
Uusin jäsen
yasj

Hinta.fi

Ylös Bottom