F1 2021 - Abu Dhabin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Masinoida
  1. Arkikielessä, arkikielinen, varsinkin politiikka, poliittinen järjestää, ohjailla juonitellen.
    Esimerkiksi: Masinoitu kokous on kokous, joka on järjestetty siten, että haluttu päätös syntyy vastoin enemmistön tahtoakin.

Synonyymejä: organisoida, järjestää, valmistella, suunnitella, koota, juonitella.
 
Ei. Et vain itse ilmeisesti halua ymmärtää? Kirjoitinko, että "..oli ehkä sääntökirjan vastaista"? Sen puntaroi lopullisesti joku muu kuin tämä foorumi, onneksi!

Homman nimi on se, että Mersu ei tehnyt väärin, he vain valitsivat huonommin lopun tapahtumien takia. Hekin olisivat vaihtaneet renkaat jos ratapositiota ei olisi menetetty jne.
Ei ollut kenenkään muun kuin kilpailun johdon vika, että kävi miten kävi. Niissä puitteissa mitä kisalle suotiin, niin Max voitti ihan oikein, koska renkaat oli tuoreet.
Ei siinä ole mitään punnittavaa. Masi yksiselitteisesti rikkoi sarjan sääntöjä ja sen myötä teki Verstappenista ainakin nyt väliaikaisesti mestarin.
Ainut mitä oikeasti punnitaan on FIAn selkäranka myöntää ja korjata virheensä.
 
mitäpä jos tuomioistuimella kestää yli ensi kauden avauksen, tuomio olisi sitten se että Masi sekoili ja viimeinen kierros mitätöidään.
jos tuo vielä tarkoittaisi sitä että Hamilton saisi sen kahdeksannen mestaruuden, niin miten kävisi tuolle auton numerolle?
Max on jo sanonut tuovansa numeron 1 takaisin gridille, niin olisiko mestaruuden vaihduttua Maxin vaihdettava takaisin numeroon 33.
olisiko Max tuolloin historian ainoa kuski, joka olisi ajanut samalla kaudella kahdella eri numerolla.

toki tämä on pieni ysityiskohta ja tuskin se nyt kauden avauksen yli menee, mutta ihan ajatuksen tasolla kiinnostaa.
 
Ja voittasi kaksi kisaa eri numeroilla. Olisi historian ainoa kuski joka on pitänyt yksin kaksoisjohtoa mm-pisteissä.
Saattaisin epäillä että pisteet ovat sidottu kuskiin, ei numeroon. Tuomioistuimella on muistaakseni yksi kuukausi päästä päätökseen, eli ehtii ennen ensi kautta.
 
[
mitäpä jos tuomioistuimella kestää yli ensi kauden avauksen, tuomio olisi sitten se että Masi sekoili ja viimeinen kierros mitätöidään.
jos tuo vielä tarkoittaisi sitä että Hamilton saisi sen kahdeksannen mestaruuden, niin miten kävisi tuolle auton numerolle?
Max on jo sanonut tuovansa numeron 1 takaisin gridille, niin olisiko mestaruuden vaihduttua Maxin vaihdettava takaisin numeroon 33.
olisiko Max tuolloin historian ainoa kuski, joka olisi ajanut samalla kaudella kahdella eri numerolla.

toki tämä on pieni ysityiskohta ja tuskin se nyt kauden avauksen yli menee, mutta ihan ajatuksen tasolla kiinnostaa.
F1 on aina ollut politiikkaa niin en usko sellaiseen ratkaisuun että tuloslistoja enää muutetaan. Olisi vielä pahempi karhunpalvelus koko lajille kuin tuo SC episodi.

Käsittääkseni tästä pitäisi siis valittaa sinne FIAn omaan ”riippumattomaan” tuomioistuimeen? Ja sen jälkeen sinne CASiin?

Onko CAS käsitellyt muita keissejä kuin doping tuomioita? Kiinnostaako koko keissi niitä ja onko heillä valtaa muuttaa lopputuloksia tälläisessä tapauksessa?
 
Jos mersu olisi vaihtanut Renkaat niin Maxille ei olisi vaihdettu, joten Hamilton olisi ollut paremmassa asemassa.



Syy toki se että Mersulla oli vaihtoehtoja, Maxin tiimillä ei, joten päätösten teko jälkimmäisellä helppoa ja nopeaa.



Pidemmin Red Bullilla yksinkertainen lokiikka, Mersu vaihtaa -> ei vaihdetta, Mersu ei vaihda -> vaihdetaan



Mersulla arvontaa ja lisäksi vaikutti se että kynnys vaihtaa isompi, se olisi voinut olla moka, sellaisen päätöksen tekeminen missä riksi on vaikeampaa kuin olla tekemättä mitään.

Jos mersu olisi vaihtanut Renkaat niin Maxille ei olisi vaihdettu, joten Hamilton olisi ollut paremmassa asemassa.

Ei.

Mercedes teki täysin oikean ratkaisun olla tulematta sisään ja antamatta 1. paikkaa Verstappenille. Ilman sääntöjen sähläämistä Hamilton olisi voittanut. Tässä ei mikään muu tuonut voittoa Verstappenille, kuin se että Masi päätti niin (sääntöhärdellillä) Hornerin painostuksesta. Yksinkertaista.
Toki olisi ollut paremmassa asemassa.

Mersu ei tiennyt , kuten ei muutkaan, ja toki Mersulla kynnys vaihtaa oli isompi, olla tekemättä mitään oli sille helpompi päätös.

Päätöksen teon osalta oletetaan toki että talleilla on etupanotteisesti lasketaan eri vaihtoehtojen mahdollisuuksia/riskejä(*, joiden avulla saavat nopeutta päätöksen tekoon ja merskunkin otti aivan ilmeisesti tietoisen riskin että näin käy(*, ei silti pidä tuomita heidän päätöstään vääräksi (enkä sitä vääräksi ole tuomitsemassa)



(*
Tietoisena siitä että kisamaalla ajataan maaliin jos suinkin voi.

Ja uskotaan että seinään ajo oli ihan vahinko, tälläkertää onnenpotku Maxille.
 
Eikä se ollut mikään itsestäänselvyys ollu silloin että Max sen mestaruuden vie kun viimeiselle kierrokselle lähdettiin. Hamiltonin piti pystyä puolustamaan niillä vanhoilla renkailla vain yhden kierroksen ajan, mikä oli täysin mahdollista. Kysykää vaikka Checolta.
 
Eikä se ollut mikään itsestäänselvyys ollu silloin että Max sen mestaruuden vie kun viimeiselle kierrokselle lähdettiin. Hamiltonin piti pystyä puolustamaan niillä vanhoilla renkailla vain yhden kierroksen ajan, mikä oli täysin mahdollista. Kysykää vaikka Checolta.
Maxin oli helppo olla argressiivinen ja yrittää käytännössä ihan mitä tahansa. Jos yritys olisi päätynyt törmäykseen ,niin maksi olisi voittanut. Sama asenne näkyi jo avauskierroksella.

Omasta mielestä jos sääntöjä on rikottu Masin taholta, niin lusikka kauniiseen käteen ja myöntää, että virhe on tapahtunut. Päätös olisi monelta tapaa oikeutettu. Väärä tulkinta kilpailunjohtajalta ja viimeisen kisan paras kuski voittaisi. Viimeisessä kisassa ei ole oikestaan mitään syytä miksi Maxin pitäisi voittaa. Hän oli aika statistin roolissa ja voitti viimeisen kisan puhtaasti säkällä, joka perustui sääntöjen väärään tulkintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eikä se ollut mikään itsestäänselvyys ollu silloin että Max sen mestaruuden vie kun viimeiselle kierrokselle lähdettiin. Hamiltonin piti pystyä puolustamaan niillä vanhoilla renkailla vain yhden kierroksen ajan, mikä oli täysin mahdollista. Kysykää vaikka Checolta.

Ei itsestäänselvyys mutta eihän noita tilanteita voi oikein verrata. Checolle ja Maxille olisi luultavasti ollut ihan ok jos sattuu osumaan Hamiltoniin. Kun taas Hamiltonin oli pakko saada auto maaliin.

Checolle iso hatun nosto että pelasi puhtaasti. Myös Bottakselle ja Mersulle että eivät parkkeeranneet Bottaksen autoa lopussa jolloin turva-autoa olisi ollut pakko jatkaa.
 
Jep, varsinkin Checon ja Hamiltonin taistelussa kuljettajilla oli täysin erilaiset lähtökohdat. Checolla oli mahdollisuus ajaa erityisen aggressiivisesti, kun taas Hamiltonin oli oltava extra-varovainen. Jos Max olisi kolaroinut Hamiltonin kanssa niin rangaistus Maxille olisi vielä ollut ihan mahdollinen. Mutta jos Checo ja Hamilton olisivat kolaroineet toisensa ulos (muuten kuin aivan päivänselvällä tahallisuudella) niin minkälaiset mahdollisuudet tuomaristolla olisi ollut rangaista Maxia...?
 
Maxin oli helppo olla argressiivinen ja yrittää käytännössä ihan mitä tahansa. Jos yritys olisi päätynyt törmäykseen ,niin maksi olisi voittanut. Sama asenne näkyi jo avauskierroksella.
Ei välttämättä, rankgaistus valikoimissa on (oli) myös piste menetyksiä.
Mutta Maxilla ilman muuta se etu että tasapistetilanteessa MAX olisi MM voittaja.
 
Maxin oli helppo olla argressiivinen ja yrittää käytännössä ihan mitä tahansa. Jos yritys olisi päätynyt törmäykseen ,niin maksi olisi voittanut. Sama asenne näkyi jo avauskierroksella.
Paitsi jos Hamiltonilla olisi ollut nopein kierros. Tällöin olisi saanut ajaa kärjessä huomattavasti vapautuneemmin.
 
Mikäli Hamilton olisi pysähtynyt ja paikat vaihtuneet, en epäile hetkeäkään etteikö Checoa olisi SC:n aikana parkkeerattu radan varteen. Checohan ajatettiin varikolle ettei vaan mitään tällaista pääsisi käymään - eli olisi ollut ihan uskottavat perusteet keskeyttääkkin. Itseasiassa ihmettelin ettei Bottakselle tehty samoin, mutta ilmeisesti tilanne tuli sen verran yllättävästi päälle, että homma olisi ollut liian läpinäkyvää.
 
Eiköhän sekin kerro jotain, että suurin osa Hamin ja Maxin takana tulleista kuljettajista oli loppuratkaisun jälkeen lievästi sanottuna ihmeissään. Ricciardon radio: “I'm glad I'm not part of that, whatever just happened. Seemed, uh, pretty f***** up,".
 
Aiheuttiko tämä haittaa jollekin muulle tallille ? Kai protestin voi tehdä mikä tahansa talli jos mersu sitä ei jostain syystä tee.
 
Sanotaanko säännöissä nimenomaan, että kierroksella ohitetut kuljettajat pitää ajattaa pois välistä ennen kuin kisa voi jatkua? Eikö kisaa voisi jatkaa niiltä sijoiltaan, eli kierroksella ohitettavat olisi siellä missä olivat ennen turva-autoakin? Tämä tuntuisi reilummalta ja vähemmän aikaa vievältä, kukaan ei saisi ihan niin selkeästi ilmaista varikkostoppia. Toki kisan jatkumisesta voi tulla hieman sekamelskaa kun kierroksella ohitetut kisaa omaa kisaansa samalla kun pitäisi päästää takaa tulevia joukolla ohi.
 
Sanotaanko säännöissä nimenomaan, että kierroksella ohitetut kuljettajat pitää ajattaa pois välistä ennen kuin kisa voi jatkua?

Menee vähän ulkomuistista, mutta siellä lukee että "any cars" ja sitten että nämä pitää ajattaa välistä. Johon sitten kaksi asiaa jolla asian saa lakiteknisesti riittävän epäselväksi:
- "any is not all" :smoke:
- kilpailun johtaja voi yliajaa omalla päätöksellä muut pykälät
 
Maikkarilla oli itseasiassa juuri uutinen tuosta turva-auto säännöstä: Tämä puraisee F1-kilpailujohtajaa! MM-taiston kohupäätös räikeästi ristiriidassa vuoden takaisen lausunnon kanssa

Palataan ajassa taakse päin lokakuuhun 2020.
Tuolloin Eifelin GP:ssä turva-auto tuli radalle McLarenin Lando Norrisin keskeytyksen seurauksena. Lopulta turva-auton perässä ajettiin viisi kierrosta, sillä kisaa johtanut Hamilton oli ohittanut neljää autoa vaille kaikki vastustajansa. Monen kuljettajan mielestä kierroksella ohitettujen autojen ohi päästämisessä ja niiden asemien uudelleen hakemisessa meni liian kauan aikaa.

Masin vastaus Eifelin GP:ssä annettuun kritiikkiin sotii täysin hänen Abu Dhabissa viime sunnuntaina tekemiään päätöksiä vastaan.
– Sarjan säännöt vaativat sitä, että kaikki kierroksella ohitetut autot ajatetaan turva-auton ohi.

– Siinä vaiheessa kisaa 10-11 autoa joutui siirtymään turva-auton etupuolelle, joten turva-autotilanne kesti hieman normaalia kauemmin, Masi perusteli motorsportweek.comin mukaan.
 
Menee vähän ulkomuistista, mutta siellä lukee että "any cars" ja sitten että nämä pitää ajattaa välistä. Johon sitten kaksi asiaa jolla asian saa lakiteknisesti riittävän epäselväksi:
- "any is not all" :smoke:
- kilpailun johtaja voi yliajaa omalla päätöksellä muut pykälät
Sit ku otetaan konteksti mukaan, niin ei ole epäselvää:
"any cars that have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety car"

"Once the last lapped car has passed the leader the safety car will return to the pits at the end of the following lap."

Kilpailunjohtaja hallitsee safeycarin käyttöä joo.Mistäs toi,että voi tehdä mitä lystää?
 
Masi siis tietoisesti lahjoitti voiton Verstappenille. Reiluinta olisi ollut mennä sääntökirjan mukaan. Nyt ohitettiin sääntöpykälät kilpailujohtajan oikeuksilla viihteen vuoksi, tai kostoksi Toto Wolffin radioitkuille.
Paska makuhan tuosta nyt jäi varmaan kaikille muille paitsi Verstappen faneille. Ja varmaan sieltäkin leiristä löytyy porukkaa, jotka vähän ihmettelevet, että miten tuo nyt oikein noin meni. Viimeiset pari kisaa oli kuin tv-sarjasta. You can't make this shit up!

Itse sitä alkoi loppukaudesta olemaan sitä mieltä, että ihan sama kumpi voittaa. Hieno taistelu ollut läpi kauden, mutta nyt jotenkin tämä loppufarssi pilasi minulta koko kauden.
 
Masi siis tietoisesti lahjoitti voiton Verstappenille. Reiluinta olisi ollut mennä sääntökirjan mukaan. Nyt ohitettiin sääntöpykälät kilpailujohtajan oikeuksilla viihteen vuoksi, tai kostoksi Toto Wolffin radioitkuille.
Paska makuhan tuosta nyt jäi varmaan kaikille muille paitsi Verstappen faneille. Ja varmaan sieltäkin leiristä löytyy porukkaa, jotka vähän ihmettelevet, että miten tuo nyt oikein noin meni. Viimeiset pari kisaa oli kuin tv-sarjasta. You can't make this shit up!

Itse sitä alkoi loppukaudesta olemaan sitä mieltä, että ihan sama kumpi voittaa. Hieno taistelu ollut läpi kauden, mutta nyt jotenkin tämä loppufarssi pilasi minulta koko kauden.
Tai jos olisi antanut SCn mennä loppuun asti niin olisi lahjoittanut voiton Hamiltonille. Tällä tavalla kuitenkin saatiin yhden kierroksen kisa mestaruudesta, Hamiltonilla oli kuitenkin ratapositio ja mahdollisuus puolustaa vanhoilla renkailla kuten Checo näytti että se on mahdollista.
 
Jos kisaamalla oltaisiin haluttu saada ratkaistua, niin Latifin kolarin jälkeen punaiset liput. Olisi ollut 5 kierrosta aikaa kisata ja ratkaista voitto tuoreilla kumeilla. Tuo meni nyt niin kikkailuksi, että oikein vitutti. Hamilton kuitenkin johti kisaa alusta saakka, kasvatti etumatkaa ja mukamas olisi ollut lahjoitettu voitto? Vähän voi ottaa niitä Red Bullin laseja pois.

Siihen SC nähden se olisi ollut ehkä lahjavoitto. SC kuitenkin tuli radalle, siitä ei pääse minnekään.
Olisi hyvin jo kierrosta aiemmin voinut kasata autot oikeaan järjestykseen, mutta ei, ja kohta ollaan oikeudessa asti miettimässä oliko lopullinen ratkaisukaan hyvä juttu. =D
Kyllä olisi itkua tullut siitäkin, että SC perässä loppu kilpailu. Olisi sekin ollut väärin, koska aikaa olisi tosiaan ollut ajattaa kaikki kierroksella jääneet oikealle paikalle.

Veikkaan, että SC säännöt muuttuu ensi kaudeksi. IMO voisi hyvin tuoda lisää vaihtoehtoja, kuten kierroksella jääneiden tiputtaminen taaksepäin - tai sitten mahdollisuus "Masittaa", vai miten se oli. ;)
 
Jos Hamilton olisi ottanut uudet renkaat ja Max ei, ja Hamiltonille olisi lahjoitettu voitto samalla tavalla... Voin taata että ulina olisi vielä kertaluokkaa kovempaa.
 
F1 kuski Jolyon Palmer valittaa (Maikkarin mukaan), että Bottas aiheutti sen ettei Hami voittanut (Verstappen sai ilmaisen varikkokäynnin, kun Bottas oli niin kaukana takana).

Aivan turhaa itkemistä maamiehensä? puolesta. Bottas teki viisi vuotta sen mistä hänelle maksettiin eli voitti kaikkina vuosina tallimestaruuden. Jos Hami ei tuon parempaan :)
pystynyt, niin turhaan siitä on tallista pois lähtevää (ainakin epäsuorasti potkittua) kaveria syyttää. Bottashan kertoi, ettei hän halunnut riskeerata tuomiaan pisteitä, jotta mestaruus tulee.

Sehän se vasta hölmöä olisikin ollut, että olisi kolaroinut itsensä ensi kauden aluksi sairaalakuntoon. Mersu antoi hänelle alitehoisen auton, joten sinne ne Palmerin moitteet pitäisi
suunnata. Toivotaan Bottakselle hyvää tulevaa kautta.
 
Jos kisaamalla oltaisiin haluttu saada ratkaistua, niin Latifin kolarin jälkeen punaiset liput. Olisi ollut 5 kierrosta aikaa kisata ja ratkaista voitto tuoreilla kumeilla. Tuo meni nyt niin kikkailuksi, että oikein vitutti. Hamilton kuitenkin johti kisaa alusta saakka, kasvatti etumatkaa ja mukamas olisi ollut lahjoitettu voitto? Vähän voi ottaa niitä Red Bullin laseja pois.
Pitäisi muuttaa sääntöjä, että punaisen lipun aikana ei saa vaihtaa renkaita.
 
Mielestäni tämä on kyllä noloa Red Bullilta. Haluavat oikein alleviivata säkävoittoaan.

Horner lähetti kilpailun jälkeen erityiskiitokset Latifille.
– Hän saa Red Bullia ilmaiseksi loppuelämänsä ajan. Se on täysin varmaa, Horner sanoi.

 
Mielestäni tämä on kyllä noloa Red Bullilta. Haluavat oikein alleviivata säkävoittoaan.



Eikös tuo ole vaan rehellistä. Samalla muistutetaan meille, että tuurilla on iso osuus mestaruustaistoissa.
 
Mitä sitä peittelemään, mutta tuon olisi voinut jättää tekemättä. Ei varmasti myöskään Latifille mieluinen lahja, että hänet palkitaan mokastaab.
 
Ihan saatanasti tuuria, että kilpailun johtaja soveltaa sääntökirjaa mielivaltaisesti.
Eipä oo eka, eikä viimeinen kerta. Masi on ottanut ehkä vähän aiempaa enemmän jalkapallotuomareilta mallia. He pyrkivät pitämään pelin reiluna koko sen keston ajan, ei pelkästään yksittäisten tapahtumien suhteen. Jos esim. ajatellaan, että tämä Abu Dhabin kisa olisi tapahtunut keskellä kautta, ja Silverstone viimeisenä kisana, niin molemmissa noissa kisoissa olisi tuomaripäätökset olleet ihan erilaisia. Tällainen koko kauden kattava pelisilmä on ihailtavaa, mutta se tulisi myös avoimesti kertoa jottei spekulaatiolle jää tilaa.

Itse ehkä summaisin niin, että Verstappen ansaitsi mestaruutensa, muttei Abu Dhabin voittoa. Tasealueen rajaus luo suurimman osan mielipide-eroista.
 
Toivottavasti Mersu ei vie asiaa oikeuteen, vaikka Masi heidät 100% ryösti. Toivottavasti FIA palkkaa ensikaudeksi kunnollisen tyypin Masin tilalle, siellä pitää olla sääntökirjaa lukeva auktoriteettinen hahmo jota kaikki kunnioittaa, tuo Masi teki kauden edetessä itsestään pellen.

Toto vetää kyllä näköjään tunteella tuolla pilttuussa ja myös vapaa-ajalla.


 
Ihan saatanasti tuuria, että kilpailun johtaja soveltaa sääntökirjaa mielivaltaisesti.
Eikös sitä sohellettu sääntökirjaa läpi kauden ja se perimmäinen syyhän tässä vikassakin oli se Williamsin seinään ajo. Onneksi oli Mersun koneella, muuten olis helposti tullut mieleen, että teki "Piquetit". :)
 
Eikös sitä sohellettu sääntökirjaa läpi kauden ja se perimmäinen syyhän tässä vikassakin oli se Williamsin seinään ajo. Onneksi oli Mersun koneella, muuten olis helposti tullut mieleen, että teki "Piquetit". :)

Jos se olikin FIA:n tilaama kolari. Williamsin budjettiin pieni lisäys :giggle:
 
Siihen SC nähden se olisi ollut ehkä lahjavoitto. SC kuitenkin tuli radalle, siitä ei pääse minnekään.
Olisi hyvin jo kierrosta aiemmin voinut kasata autot oikeaan järjestykseen, mutta ei, ja kohta ollaan oikeudessa asti miettimässä oliko lopullinen ratkaisukaan hyvä juttu. =D
Kyllä olisi itkua tullut siitäkin, että SC perässä loppu kilpailu. Olisi sekin ollut väärin, koska aikaa olisi tosiaan ollut ajattaa kaikki kierroksella jääneet oikealle paikalle.

Veikkaan, että SC säännöt muuttuu ensi kaudeksi. IMO voisi hyvin tuoda lisää vaihtoehtoja, kuten kierroksella jääneiden tiputtaminen taaksepäin - tai sitten mahdollisuus "Masittaa", vai miten se oli. ;)

oishan se ollut ihan oikeudenmukaista mennä SC:n perässä loppuun asti, sen verran ylivoimainen hamilton oli tässä kisassa
 
oishan se ollut ihan oikeudenmukaista mennä SC:n perässä loppuun asti, sen verran ylivoimainen hamilton oli tässä kisassa
TAI aloittaa vikakiekka siinä järjestyksessä missä turva-auton takana oltiin. Sekin olisi ollut käsittääkseni vaihtoehto. Ei vaan red bullille (Verstappenki uhriutu, että onpa ylläri tms.) kelvannut, nii Masi sit sooloili sääntöjen ohi ja päästi vain valitut kuskit ohi.
 

FIAn "vastaus" skandaaliin = läjä sanoja ilman asiaa.
Mutta paistaa vain läpi, että "tiedetään, että homma kustiin mut ei voi mitään".
 
  • Tykkää
Reactions: mol

FIAn "vastaus" skandaaliin = läjä sanoja ilman asiaa.
Mutta paistaa vain läpi, että "tiedetään, että homma kustiin mut ei voi mitään".

Itsehän olen tässä ollut koko ajan sitä mieltä, että homma meni sääntöjen mukaan (koska säännöt on tahallaan kirjoitettu "joustaviksi") ja että hyvä että Hamiltonkin joutuu edes kerran elämässään kärsimään sääntötulkinnasta ja huonosta tuurista.
Siltikin, on aika v-mäisesti kirjoitettu nuo diibadaabat:
The circumstances surrounding the use of the Safety Car following the incident of driver Nicholas Latifi, and the related communications between the FIA Race Direction team and the Formula 1 teams, have notably generated significant misunderstanding and reactions from Formula 1 teams, drivers and fans, an argument that is currently tarnishing the image of the Championship and the due celebration of the first Drivers' World Championship title won by Max Verstappen and the eighth consecutive Constructors' World Championship title won by Mercedes.

Tuosta kun ottaa boldatun, niin tuohan sanoo melko suoraan, että teidän mielipiteet ja mielipiteiden ilmaiseminen pilaa meidän lajin. Joka tavallaan pitää paikkaansa, mutta kannattaako sitä noin aggressiivisesti tuoda julki :D Ei ehkä ole ihan nykyajan viestintätapojen mukainen, tuollaisia lauseita kun liikaa viljelee niin osuu omaan nilkkaan :smoke:
 
Viitaten tuohon FIA:n tekstiin.

FIA olettaa, että he voivat tehdä mitä vaan ja F1-kansa on aina innoissaan: "Ai, katos uusi turva-auto käytäntö ja näin tehtiin uusi mestari. Hienoa, hieno laji, hyvää kisailua, rehti meno! Ansaittu voitto!" :rofl:

FIA on pahalla päällä, kun fanit eivät niele kaikkea mitä suuhun laitetaan. FIA ihan itse kuseksi tuon turva-auton ja kisan sekä näillä toimilla tahrannut Maxin tittelin. Ja näin se tullaan aina muistamaan.
 
Whitingiä täällä kaivataan
Uutisesi on päivätty 14.3.2019 5:00
Hänen aikaan ei laitettu ihan samaan malliin keskusteluja suoraan lähetykseen. Hänen aikaan sai siivota rataa vähän "rohkeammin".
Vaikka lokaa tuli hänellekkin, niin pitkähistoria ja kunnioitusta sai. "järjestelty" vinoilut meni kisoje omistajan piikkiin
 
Mitäpä lottootte millainen teksti olisi jos Vatanen olisi päässyt FIA:n isoksi kihoksi?

jos olisin VW:n johtaja niin ilmoittaisin että F1 suunnitelmat lopetettiin just, kiitos FIA:n.

Todennäköisesti tämän casen ansiosta Mersu ilmoittaa myös että he on out.
 
Mitäpä lottootte millainen teksti olisi jos Vatanen olisi päässyt FIA:n isoksi kihoksi?
Mietit että miten hän olisi vaikuttanut F1iin, Todt veti innolla selvänä ratissa kamppista, jotkut sano että vähän liikaa.
Vatanen poliitikko, joten ehkä osaisi sen homman.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 927
Viestejä
4 570 362
Jäsenet
75 332
Uusin jäsen
Wildhoney

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom