- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 3 360
Ai hitsi, voitit sentillä
St1 Lahti Renkomäki
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä tuo +3 on, tarkoitettu käynnistymään +3C lämpötilassa?Eflexplussasta laitettu käynnistysparametriksi +3 ja silti vaikka oli vaan -3 astetta niin joutui kolmesti autoa starttaamaan että käynnistyi (volvo t6). Ongelmaan löytyi ratkaisu kun webastoa käytättää 2-3min ennen starttia niin silloin käynnistyy laakista.
Toinen vaihtoehto olisi laittaa enemmän bensaa tankilliseen sekaan, nyt laittanut 50 litran tankilliseen 10 litraa bensaa sekaan.
ps. e85 oli taas kohtuun hintaista 1.417/l
Mikä tuo +3 on, tarkoitettu käynnistymään +3C lämpötilassa?
Eikö siinä ole säätövaraa isontaa vielä rikastusta?
Itselläni vain vanha karvalakkimalli jossa ei mitään hienoja säätöjä.![]()
Eflexplussasta laitettu käynnistysparametriksi +3 ja silti vaikka oli vaan -3 astetta niin joutui kolmesti autoa starttaamaan että käynnistyi (volvo t6). Ongelmaan löytyi ratkaisu kun webastoa käytättää 2-3min ennen starttia niin silloin käynnistyy laakista.
Toinen vaihtoehto olisi laittaa enemmän bensaa tankilliseen sekaan, nyt laittanut 50 litran tankilliseen 10 litraa bensaa sekaan.
En kyllä itse lähtisi viinailemaan pluggareilla, kun pluggari käytännössä maksimoi haitat ja minimoi hyödyt.Aika kova juttu kyllä että hybrideitäkin voidaan muuttaa etanolikäyttöseksi.
Antaako se fuelcut:in jos menee laihalle? Aika ikävä sekin jos ohituksen aikana rekka tulossa vastaan ja polttoaineen syöttö katkeaa.Mikä T6 kyseessä eli millä koneella? Kyselin nettisivun lomakkeen kautta sopivuutta omaan ja vastaus oli, että suuttimet ei riitä täysteholla. Etanolilla tuskin ehkä silti nakuttaisi ja täystehon tarvekkin on kyllä vähän niin ja näin. Kokemukset muuten myönteisiä?
-Tomppa
Mikä T6 kyseessä eli millä koneella? Kyselin nettisivun lomakkeen kautta sopivuutta omaan ja vastaus oli, että suuttimet ei riitä täysteholla. Etanolilla tuskin ehkä silti nakuttaisi ja täystehon tarvekkin on kyllä vähän niin ja näin. Kokemukset muuten myönteisiä?
-Tomppa
Ok, sama kone täälläkin ja Polestar pohjina. Saiko tuosta Eflexplussasta dataa ulos eli suuttimien aukioloaikoja?B6304T4 on variantti. Tosta asiakaspalvelun kans pohdittiin tota suuttimien riittävyyttä ja tultiin siihen tulokseen että jos meinaa kovin sporttisesti tai radalla ajaa niin puhtaalla etanolilla tulee ongelmia. Tavan ajoon riittää tai sitten laittaa pienen määrän bensaa tankilliseen. Itse päädyin siihen että laittanut tankilliseen 10 litraa tavan bensaa ja loput etanolia, näin etanoliprosentti pyörinyt siellä 70-75% nurkilla ja ei ole ongelmia esiintynyt.
E: ja tulossa isommat suuttimet muutoinkin kun on softattu polestarilla niin suuttimet aika tapissa muutenkin ja tarkoitus vielä tehoa ottaa lisää.
En kyllä itse lähtisi viinailemaan pluggareilla, kun pluggari käytännössä maksimoi haitat ja minimoi hyödyt.
Etanolin hyödyt on IMO lähinnä:
-Mahdollinen kustannusäästö polttoaineessa
-Pienemmät CO2 päästöt.
ja haitat:
- Alkuinvestointi
- Heikompi käynnistyvyys
- Hetkellisesti suurempi kulutus käynnistyessä
- Huonompi säilyvyys
- Nopeampi öljyjen pilaantuminen, varsinkin pätkä-ajossa.
… ja sitten kun mietitään pluggaria, niin kulutus on selvästi pienempi (eli CO2 ja kustannusylityksiä murto-osa, mikä pidentää radikaalisti takaisinmaksuaikaa ja vähentää päästöhyltyä) paljon koneen pätkäkäyttöä ja käyttöä kylmänä, öljyt kovilla mikä sattaa pilata koneen, polttoaine vaihtuu hitaasti.
Eli minusta aika huono yhdistelmä.
Ok, sama kone täälläkin ja Polestar pohjina. Saiko tuosta Eflexplussasta dataa ulos eli suuttimien aukioloaikoja?
Polttoainelinja pääsee tyhjenemään viallisen paineensäätimen takia ja webaston käyttö pumppaa linjan täyteen?Eflexplussasta laitettu käynnistysparametriksi +3 ja silti vaikka oli vaan -3 astetta niin joutui kolmesti autoa starttaamaan että käynnistyi (volvo t6). Ongelmaan löytyi ratkaisu kun webastoa käytättää 2-3min ennen starttia niin silloin käynnistyy laakista.
Toinen vaihtoehto olisi laittaa enemmän bensaa tankilliseen sekaan, nyt laittanut 50 litran tankilliseen 10 litraa bensaa sekaan.
ps. e85 oli taas kohtuun hintaista 1.417/l
Polttoainelinja pääsee tyhjenemään viallisen paineensäätimen takia ja webaston käyttö pumppaa linjan täyteen?
Ok, sama kone täälläkin ja Polestar pohjina. Saiko tuosta Eflexplussasta dataa ulos eli suuttimien aukioloaikoja?
Tuli teetettyä syksyllä myös itse etanolimuunnos. Autona kahdeksannen korimallin Ford Fiesta. 1.0 ecoboost automaatilla eli jokaisen autoharrastajan pahin painajainen. Alla noin 3800km pelkällä etanolilla ajelua. Ekojen etanolitankkausten jälkeen tuli fiilis, että autossa olisi enemmän voimaa, mutta en ikinä käynyt dynolla joten pidin sitä vain lumevaikutuksena. Nyt tuli pitkästä aikaa tankattua bensiiniä ja auto tuntuu jotenkin todella laiskalta. Huomaa, että "selkärangasta" tuleva kaasupolkimen asento ei enää pidä paikkaansa vaan joutuu polkemaan enemmän. Jossain vaiheessa tavoitteena käyttää tuo penkissä. Pelkästään oma mielenkiinto sitä kaipaa, mutta uskoisin kiinnostavan myös muita ecoboostin omistajia.
Minkä muutossarjan asensit? Kovin arvokas ainakin tuo eFlexFuelin setti tuohon, 529€ näyttäisi olevan omaan fiestaan.Tuli teetettyä syksyllä myös itse etanolimuunnos. Autona kahdeksannen korimallin Ford Fiesta. 1.0 ecoboost automaatilla eli jokaisen autoharrastajan pahin painajainen. Alla noin 3800km pelkällä etanolilla ajelua. Ekojen etanolitankkausten jälkeen tuli fiilis, että autossa olisi enemmän voimaa, mutta en ikinä käynyt dynolla joten pidin sitä vain lumevaikutuksena. Nyt tuli pitkästä aikaa tankattua bensiiniä ja auto tuntuu jotenkin todella laiskalta. Huomaa, että "selkärangasta" tuleva kaasupolkimen asento ei enää pidä paikkaansa vaan joutuu polkemaan enemmän. Jossain vaiheessa tavoitteena käyttää tuo penkissä. Pelkästään oma mielenkiinto sitä kaipaa, mutta uskoisin kiinnostavan myös muita ecoboostin omistajia.
Millainen etanolimuutos? Mikä moottorin tehoversio? Näitähän on 100, 125 ja 140hv?
Mitenkä suuttimien riittävyys? Kyllähän nuo penkitystulokset muitakin kiinnostaa.![]()
Minkä muutossarjan asensit? Kovin arvokas ainakin tuo eFlexFuelin setti tuohon, 529€ näyttäisi olevan omaan fiestaan.
Eikö etanoliin vaihdon myötä öljyn vaihtoväli pidä puolittaa, jolloin taloushyöty jää aika olemattomaksi?
On ne öljyt hyvä vaihtaa useammin, kuin autonvalmistaja minimissään vaatii.
Eikö etanoliin vaihdon myötä öljyn vaihtoväli pidä puolittaa, jolloin taloushyöty jää aika olemattomaksi?
Missä saat kulutettua 170e öljynvaihtoon?Puolitusta suosittaa tosiaan moni paikka, mutta esim Eflexfuel ei tuota kehota tekemään ellei tule paljoa nurkka- tai kylmäajoa. Ei sinällään itseä liikuta, kun puolitin vaihtovälin jo bensalla ajaessa. 30tkm vaihtoväli litrasella pikkuturbolla, jossa hihna ui öljyssä kuulostaa vähän karulta.Öljynvaihto on minimaalinen kulu (169e/vaihto) siitä, että auto pysyisi mahdollisimman hyvänä. Pelkkä auton omistaminen maksaa vuodessa jo moninkertaisesti.
Nyt kun katsoin tarkemmin niin tuo RS-huollon 169e paketti on joku "tarkistushuolto" (öljyt + suodattimet + jotain tsekkauksia). Pääsee siis varmasti myös halvemmalla. Pointtina oli lähinnä ehkä se, että toi vuosittainen kulu ei oo juuri mitään verrattuna muihin kuluihin.Missä saat kulutettua 170e öljynvaihtoon?
Hyvät on katteet silti. Kannu öljyä maksaa sen 30e ja suti vitosen mutta huollossa toki tulee työ päälle.Nyt kun katsoin tarkemmin niin tuo RS-huollon 169e paketti on joku "tarkistushuolto" (öljyt + suodattimet + jotain tsekkauksia). Pääsee siis varmasti myös halvemmalla. Pointtina oli lähinnä ehkä se, että toi vuosittainen kulu ei oo juuri mitään verrattuna muihin kuluihin.
Eflexfuelin direct tuli asennettua tai tarkemmin asennutin valtuutetussa pisteessä. Kyseessä on huikea 100hv malli. Eflexfuel kertoo tarkistavansa suuttimien riittävyyden ja omaan autoon ei tehty muutoksia.
En ole kertaakaan huomannut, ettei riittäisi suuttimet. Penkkiin viedään kun perse kestää taas sellasia hupeja. Kallista touhuahan tämä on, mutta toistaiseksi vaikuttaa ihan fiksulta ostolta.
Itse olin käsittänyt että lähinnä konversiosta seuraava vaihto kannattaa olla lyhyemmällä välillä, jos sattuu että etanoli saa irti jotain sakkaa, jota bensiini ei saanut.Puolitusta suosittaa tosiaan moni paikka, mutta esim Eflexfuel ei tuota kehota tekemään ellei tule paljoa nurkka- tai kylmäajoa.
Luulisi, että suomalainen tuote osaisi antaa riittävästi ryyppyä... vai onko tuossa joku manuaalisäätö?
No miksei voi käyttää +3 jos +2 ei riitä?
Polttaako webasto etanolia?no itsellä on volvossa käytössä +3 ja sillä on käynnistynyt sen harvan kerran kun yleensäkään kylmänä starttaa. yleensä esilämmitän webastolla.
Eiköhän. Ainoa ongelma voi olla, että palaa niin puhtaalla liekillä, ettei tunnistin näe sitä ja sammuttaa webaston.Polttaako webasto etanolia?
Polttaako webasto etanolia?
Ja ei oo ongelmia ollut weban käytössä etanolilla.
Tuon Fordin Ecoboostin kohdalla jokainen täysjärkinen vaihtaa öljyt sen kerran vuodessa/15tkm välein jo pelkästään öljykylpyisen jakohihnan ongelmien välttämisen takia. Valmistajan suositus 2v/30tkm tuolle moottorille on about yhtä fiksu kuin sille jakohihnalle annettu vaihtoväli 10v/240tkm![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.