Etanoli RE85

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja STech
  • Aloitettu Aloitettu
Näin teoriassa. Omalla kohdalla purkki, joko ei opi, tai kerkiä tallentamaan asetuksia johtuen virransyötöstä. Tosiasia kuitenkin on etanolin kanssa se, että sitä pitää oikeasti kaataa sylinteriin, että edes osa höyrystyy ja muodostaa syttyvän seoksen. Lisää rohkeasti rikastusta sellaiseksi, että moottori syttyy kerrasta.
Mun kiinaboksilla kanssa joutuu isommalla pakkasella sahailemaan (säätönuppi tapissa), saiskohan sitä jonkun ryyppynapin rakenneltua jolla ruikataan ekana aineet koneeseen ja sitten turautetaan tulille?
 
Mun kiinaboksilla kanssa joutuu isommalla pakkasella sahailemaan (säätönuppi tapissa), saiskohan sitä jonkun ryyppynapin rakenneltua jolla ruikataan ekana aineet koneeseen ja sitten turautetaan tulille?

ryyppy pitää olla sitten aika tarkka, vähän liikaa ja kastelet tulpat.

esim itellä on n. 6,5ms ruiskaus ennen starttia (hoidettu ecumasterilla tosin, ei millään napilla)

Kai tollasen tekee jos vähän osaa elektroniikkaa.
 
ryyppy pitää olla sitten aika tarkka, vähän liikaa ja kastelet tulpat.

esim itellä on n. 6,5ms ruiskaus ennen starttia (hoidettu ecumasterilla tosin, ei millään napilla)

Kai tollasen tekee jos vähän osaa elektroniikkaa.

Tai jos sopivasti pääsisi kertomaan moottorinohjaimelle kovempaa pakkasta (säätörajoissa). Itselle pitäisi viedä kaapelipari kabiiniin, jossa potentiometri sarjassa lämpöanturin kanssa. Siitä vain pakkasta ohjaimelle..
 
Tai jos sopivasti pääsisi kertomaan moottorinohjaimelle kovempaa pakkasta (säätörajoissa). Itselle pitäisi viedä kaapelipari kabiiniin, jossa potentiometri sarjassa lämpöanturin kanssa. Siitä vain pakkasta ohjaimelle..
Se vaan kun kinkkiboksissahan on oma lämpöantura? En tiiä miten sitä huijaisi.

Oon koneelta kyllä -10 kelissä napannu engine coolant temp sensorin irti, yhtälailla sahuuttaa vaikka sillon auton oma ecu rikastaa -40 pakkasen mukaan.

Voi toki olla että mulla ei suuttimissa yksinkertasesti riitä virtaukset noihin kovien pakkasten kylmäkäynnistyksiin ilman että sahaa koneeseen tavaraa. Ajossa toimii hienosti ja on menty jo varmaan 20tkm viinalla.
 
Se vaan kun kinkkiboksissahan on oma lämpöantura? En tiiä miten sitä huijaisi.

Oon koneelta kyllä -10 kelissä napannu engine coolant temp sensorin irti, yhtälailla sahuuttaa vaikka sillon auton oma ecu rikastaa -40 pakkasen mukaan.

Voi toki olla että mulla ei suuttimissa yksinkertasesti riitä virtaukset noihin kovien pakkasten kylmäkäynnistyksiin ilman että sahaa koneeseen tavaraa. Ajossa toimii hienosti ja on menty jo varmaan 20tkm viinalla.

Tuokin mahdollista. Rouvan ranskalainen (206 1.4 2005) ei siedä edes lämpöisenä kesäpäivänä täyttä etanoliseosta, vaan aina pitää jatkaa bensiinillä. Oma (406 V6 1998) sietää hienosti (pl kylmäkäynnistys nollan tuntumassa).
 
Näin teoriassa. Omalla kohdalla purkki, joko ei opi, tai kerkiä tallentamaan asetuksia johtuen virransyötöstä.
Laitoin tekniseen tukeen kysmyksen että olisiko pitänyt opettaa boksia starttailemalla vai oliko oikein alkaa käsin laittamaan säätöä?
Vastaus alla:
tekninen tuki sanoi:
Juurikin tälläisia tilanteita varten tuo säätömahdollisuus lisättiin
uusimpaan laiteversioon.
Jokainen auto on yksilö, varsinkin vanhemmat kuluneet autot.

Tällöin alkuperäinen rikastus ei välttämättä riitä ja tuota
säätöominaisuutta käyttämällä ei tarvitse antaa laitteen oppia
kompensointia itsekseen.

Lyhyt vastaus: teit täysin oikein.
Rivien välistä luen että molemmat keinot toimivat. ;)
 
Nyt olen "päässyt" muutaman kerran kokeilemaan tehdastekoisen Saab 9-5 2,3t Biopowerin kylmäkäynnistyvyyttä etanolilla pikkupakkasilla (-5 °C), hyvinhän tuo toimii, ei mitään rötäämistä yms.
Viina haisee kylmästä tallista lähtiessä just samaan malliin, kuin Saab-harrastajien kehittämillä jälkiasennus-biopower -softilla :wtf:
Juu, tehtaan versiosta ne viinakartat on kopsattu jälkiasenteisiin, mutta on niitä käsittääkseni hienosäädetty fiksummiksi.
 
Nyt olen "päässyt" muutaman kerran kokeilemaan tehdastekoisen Saab 9-5 2,3t Biopowerin kylmäkäynnistyvyyttä etanolilla pikkupakkasilla (-5 °C), hyvinhän tuo toimii, ei mitään rötäämistä yms.
Viina haisee kylmästä tallista lähtiessä just samaan malliin, kuin Saab-harrastajien kehittämillä jälkiasennus-biopower -softilla :wtf:
Juu, tehtaan versiosta ne viinakartat on kopsattu jälkiasenteisiin, mutta on niitä käsittääkseni hienosäädetty fiksummiksi.
Mitenhän nää fiksusti säädetyt kartat toimii sitten sielä -30 pakkasissa, suokon ohjelmilla ainakin lähtee ihan näyttämällä tulille. Pontikka kyllä haisee ja savupilvi on iso.
 
Mitenhän nää fiksusti säädetyt kartat toimii sitten sielä -30 pakkasissa, suokon ohjelmilla ainakin lähtee ihan näyttämällä tulille. Pontikka kyllä haisee ja savupilvi on iso.
Samoin JC:n softalla, 9 vuotta ollut 9-5 Aerossa tuo.

Tehtaan Biopowerin talvitestit taitaa jäädä tekemättä, on niin ikävä SID-Infoa, että kait se on softa hommattava tuohon.
Saisihan SID-Infon ruksittua vakiosoftaankin, mutta kun hommaan ryhtyy, niin ottaa sitten tarjolla olevat 30Hv/90Nm talteen :tongue:
 
  • +1: ei huomattavaa vaikutusta, toisella startilla jäi jo tyhjäkäynnille
  • +2:nikottelee, mutta ekasta startista jää tyhjäkäynnille.
  • +3: startti kuin bensiinillä.
Pitää talven tullen muistaa lohkolämmittimen hyödyt.
Kelin lämmittyä ongelmaksi tuli että startin jälkeen syötti liikaa tavaraa tyhjäkäynnillä. Eli palautin asetuksen takaisin oletukseen.
Joskus pitäisi vain luottaa valmistajan asetuksiin.
(Sytystulppien vaihtoa voisi toki harkita.)
 
Kelin lämmittyä ongelmaksi tuli että startin jälkeen syötti liikaa tavaraa tyhjäkäynnillä. Eli palautin asetuksen takaisin oletukseen.
Joskus pitäisi vain luottaa valmistajan asetuksiin.
(Sytystulppien vaihtoa voisi toki harkita.)
Onhan sulla vielä tuolla eflextunerilla mahdollisuus koittaa säätää lisää.
 
Huvittaisi tuommoinen Audi A5:n hankkia, 12-16 vm. Tällä hetkellä on taloudessa -09 diesel A4. Yritin katsella netin syövereistä, että saisiko tälle etanoli konversiota mutta en löytänyt varmaa tietoa. Tuolla Eflexfuelin sivuilla lukee vain, että ei ole varmistettu yhteensopivuutta. Audi A4:sta löytyy vähän nykyistä uudempaa tehtaan flexfuelina ja rapakon takana on tätä A5:kin tehtaan flexfuel versiona kahden litran moottorilla.
 
Huvittaisi tuommoinen Audi A5:n hankkia, 12-16 vm. Tällä hetkellä on taloudessa -09 diesel A4. Yritin katsella netin syövereistä, että saisiko tälle etanoli konversiota mutta en löytänyt varmaa tietoa. Tuolla Eflexfuelin sivuilla lukee vain, että ei ole varmistettu yhteensopivuutta. Audi A4:sta löytyy vähän nykyistä uudempaa tehtaan flexfuelina ja rapakon takana on tätä A5:kin tehtaan flexfuel versiona kahden litran moottorilla.
Taitaa olla TFSI moottori sellaisessa, eli kannattaa säästää pysymällä erossa.
 
Taitaa olla TFSI moottori sellaisessa, eli kannattaa säästää pysymällä erossa.
Kyllä on joo mutta mikäs siinä on ongelma? Öljyä söi ilmeisesti tuohon -12 vuosimalliin asti mutta muista ongelmista en tiedä. Laitoin asiasta viestiä tuonne eflexfuelille, että tarkoittaako tuo 'ei testattu' sitä että mahdollista mutta ei tosiaan vielä testattu. Ehkä kuitenkin laitan vain sähköauton ja hommaan tuommoisen A5:n ihan leluksi sitten. :D
 
Kun katselee miten harvassa noita etanolia myyviä asemia on niin voi todeta että on puhdasta idiotismia laittaa auto kulkemaan pelkällä RE85:lla jos on oikeasti tarkoitus liikkua sillä autolla. Puhumattakaan siitä että maksaisi 500e siitä lystistä koska polttoainekustannukset pysyvät samoina RE85:n matalamman energiasisällön vuoksi.
 
Elämä on valintoja. Riippuu vähän missä asuu.
Jos asuu korvessa, hankkii 1000 litran IBC-Kontin.

Pari jerrykannua boksissa niin pääsee aina seuraavalle E85 asemalle.

Taloudellisesti tuossa mitään järkeä olekkaan, mutta jos haluaa leikkiä mukana ja vähentää dino öljyn käyttöä.

Sähköautoilu jne. raiskaa loputkin maapallosta.

" Nykyiset mineraalivarat eivät riitä fossiilittomaan energiaan pohjautuvan infrastruktuurin rakentamiseen"


Tuolla asiaa avattu enemmän lontooksi:


Suomi on jo luonnontieteellisesti hiilineutraali, mutta poliittisesti ei. Hyvää rahastus bisnestä vain.
 
Viimeksi muokattu:
Kun katselee miten harvassa noita etanolia myyviä asemia on niin voi todeta että on puhdasta idiotismia laittaa auto kulkemaan pelkällä RE85:lla jos on oikeasti tarkoitus liikkua sillä autolla. Puhumattakaan siitä että maksaisi 500e siitä lystistä koska polttoainekustannukset pysyvät samoina RE85:n matalamman energiasisällön vuoksi.
Mulla menee nyt vähän ohi tämän avautumisen terä.

Yli 200 000 kilometriä etanolilla ajaneena pidän idiotisminä ajatusmallia, että auton muuntaminen etanolikäyttöiseksi poistaa ehdottomasti mahdollisuuden käyttää sitä myös bensiinillä tai bensiinin ja etanolin seoksella, riippumatta kummankaan polttoaineen seossuhteesta tankissa.

Omat turboahdetut kulkineet taas osaavat kiitettävästi nostaa hyötysuhdetta etanolia käytettäessä, vaikka energiasisältö onkin heikompi.
 
Mulla menee nyt vähän ohi tämän avautumisen terä.

Yli 200 000 kilometriä etanolilla ajaneena pidän idiotisminä ajatusmallia, että auton muuntaminen etanolikäyttöiseksi poistaa ehdottomasti mahdollisuuden käyttää sitä myös bensiinillä tai bensiinin ja etanolin seoksella, riippumatta kummankaan polttoaineen seossuhteesta tankissa.

Omat turboahdetut kulkineet taas osaavat kiitettävästi nostaa hyötysuhdetta etanolia käytettäessä, vaikka energiasisältö onkin heikompi.

Mikäli lukisit kaksi postausta tuon lainaamasi yläpuolelle niin se "terä" mahdollisesti aukeaisi, tekstini oli vastaus kommenttiin että auto tulisi muuntaa kulkemaan pelkällä E85:lla.
 
Minkähänlainen hullun homma olisi kaasutinmoottori saada mahdollisimman puhtaalla etanolilla toimimaan, hypoteettisesti. Juu ei varmasti mitään ideaa muuten kuin kokeilunhalusta, mutta jotenkin epäilen että ne brassien etanoliautot viimeset montakymmentä vuotta ei ole kaikki ruiskuvehkeitä olleet, kun siellä on autokantaa og Kuplasta lähtien mitkä viinalla toimii siitä huolimatta.

Ainakin luin että tiivisteissä olisi käytetty kumin sijasta nahkaa (?) jonkunlaisena ghettoratkaisuna. Kiihdytyspumpussa jne.
 
Mikäli lukisit kaksi postausta tuon lainaamasi yläpuolelle niin se "terä" mahdollisesti aukeaisi, tekstini oli vastaus kommenttiin että auto tulisi muuntaa kulkemaan pelkällä E85:lla.
Kappas, niinpä oli, sori.

Mutta juu, itse voisin ihan hyvin ajella pelkästään etanolilla toimivalla autolla. En edes muista, milloin olen viimeksi bensaa tankannut, reilu vuosi sitten varmaankin. Ajoja n. 20tkm/vuosi.
Enkä edes asu ruuhka-suomessa :btooth:
 
Nyt tekisi mieli nostaa esille sähköautokeskusteluissa vähän väliä kuultava "niin mutta pääseekö sillä edes Lappiin?"-argumentti. Ja samaan hengenvetoon voisin linkittää eFlexFuelin promovideon jossa kokeilivat asiaa ja pohjoisin tankkauspiste löytyi Rovaniemeltä. ;)

kyllähän se melko puritanistinen ratkaisu olisi pelkällä etanolilla ajaa ilman mahdollisuutta käyttää bensiiniä, mutta melkosen määrän suomea silläkin pärjäisi.
 
Kävin tankkaamassa auton täällä Oulussa ja etanolianturi sanoo että tankissa on 76% ainetta.
Samaa se sanoi viime tankillisestakin.
Milloinkahan tuo vaihtuu kesälaatuun?
 
Kävin tankkaamassa auton täällä Oulussa ja etanolianturi sanoo että tankissa on 76% ainetta.
Samaa se sanoi viime tankillisestakin.
Milloinkahan tuo vaihtuu kesälaatuun?
Todella harvoin on yli 70% etanolianturi näyttänyt, ja hyvä niin, kun bensassa on energiasisältö paljon parempi. Mitä vähemmän etanolia, sitä pienempi kulutus.
 
Todella harvoin on yli 70% etanolianturi näyttänyt, ja hyvä niin, kun bensassa on energiasisältö paljon parempi. Mitä vähemmän etanolia, sitä pienempi kulutus.
Tai sitten ne etanolianturit ei ole kalibroitu niin tarkkaan. Voiko olla 10% poikkeamia. Käytännössä se tarkkuus riittää normaalitoiminnassa autolle, kun säätövaraa löytyy.
 
kyllähän se melko puritanistinen ratkaisu olisi pelkällä etanolilla ajaa ilman mahdollisuutta käyttää bensiiniä, mutta melkosen määrän suomea silläkin pärjäisi.

Mun harrasteauto kulkee pelkällä etanolilla. Eipä siinä edes ole mitään puritanistista. Hyvin on kesällä päässyt kiertämään autotapahtumia eikä ole ollut tietoakaan että polttoaine loppuisi. 68 Litran tankki ja kulutus maantieajossa re85:llä 9,66L/100km eli tankillisella 700km.

Ei kai nyt kovin montaa automallia ole jossa olisi tästä huomattavasti pienempi tankki ja samaan aikaan huomattavasti isompi kulutus. Sit voi olla vaikeeta...
 
Mä oon 150t ajellut viinalla tässä vuosien varrella. Jossain pohjoiskarjalan ja lapin reissuilla on saanut kattoa tarkkaan mistä saa viinaa tai sitten tankannu bensaa, jyväskylän alapuolella ei tarvitse normaalitankilla viinan riittävyyttä kyllä miettiä.
 
EU päätti kieltää öljyn ostamisen Venäjältä.
21C14EAD-BE53-47E3-B68D-CF4995445AE2.png


Meanwhile in viinakauppa:
9C11FB4E-0076-476A-9A46-2217E5AFBBB8.png
 
Mun harrasteauto kulkee pelkällä etanolilla. Eipä siinä edes ole mitään puritanistista. Hyvin on kesällä päässyt kiertämään autotapahtumia eikä ole ollut tietoakaan että polttoaine loppuisi. 68 Litran tankki ja kulutus maantieajossa re85:llä 9,66L/100km eli tankillisella 700km.

Ei kai nyt kovin montaa automallia ole jossa olisi tästä huomattavasti pienempi tankki ja samaan aikaan huomattavasti isompi kulutus. Sit voi olla vaikeeta...

Eikai kukaan nyt viimeistä litraa myöten aja tankkia tyhjäksi? Itsellä 2001 vuoden astralla 2,2L koneella RE85 kulutus on pyörinyt 10-11L/100km ja kun tankkaan bensavalon syttyessä (tankissa 10/52L), niin eipä tuolla pääse etanolilla tankillisten välillä kohtuudella kuin sen 400-450km. Tällä hetkellä tuleekin otettua kannuun 11,5L, että polttoaine riittää arkipäivät ilman mittarilla käymistä.
 
Tehtaan Biopowerin talvitestit taitaa jäädä tekemättä, on niin ikävä SID-Infoa, että kait se on softa hommattava tuohon.
Saisihan SID-Infon ruksittua vakiosoftaankin, mutta kun hommaan ryhtyy, niin ottaa sitten tarjolla olevat 30Hv/90Nm talteen :tongue:

Niinhän siinä kävi, että nyt on postissa tulossa JC:n Stage1 -softalla varustettu ECU ( 245hv/400Nm E85 ).

Pääsyynä hankinnalle oli tuo avattu SID-info, eli Saabin tehtaan diagnostiikkatila, joka on poistettu käytöstä myyntimalleista.


Lisätietoa tuosta ominaisuudesta

Pääsee nyt sitten tutkimaan esim. ilmamassamittarin kunnon ja haarukoimaan mahdollisia ilmavuotoja. Öljypohjan ja -sihdin puhdistin männäviikolla, etanolilla ajelin ennen putsausta ~1000 kilsaa. Puhdasta oli, mutta varmuus on paras, kun autoa on todennäköisesti käytetty vain bensalla (auton historia on muuten tiedossa).
Niin ja juu, näkee automaattiaskin öljyn lämpötilan, tietoa tarvitaan öljyn tason tarkistamisessa :hammer:
 
Viimeksi muokattu:
Kävin pitkästä aikaa ottamassa tankin täyteen viinaa kun etanolia saa 1,70e/l ja ysivitonen on 80 senttiä enemmän.
 
Menikö se jotenkin näin: 1,28 x RE85 hinta = bensalitran hinta.

Eli Onaniasen hintojen mukaan vastaa bensan hintaa 1,70 x 1,28 = 2,18€/l

kun 95E10 maksoi 2,50€/l.

Säästöä tulisi.
 
About tuota luokkaa on itselläkin ollut se kerroin, en ole yrittänyt tarkkaan laskea toista desimaalia. :D

Oulussa halvin E85 1,80€/litra ja halvin 95E 2,40€/litra.
Etanolin kulutusero huomioon:
1,8€/litra * 1,28 = 2,30€/litra. Eli kymmenen senttiä litralta säästöä. En pane pahakseni.
 
Onko joku hankkinut autoonsa tuota ebayn ~ 200 euron e85 sarjaa, saako sillä muuta kuin päänsäryn ja v*tutuksen :D

Eli jos konversion haluaa, kannattaako suoraan ostaa joku näistä kotimaisista?
 
Tai kellään kokemuksia Fuel Flex Finlandin V8.0-mallista, jossa ei ole etanolianturia, mutta ilmeisesti kytkimellä valitaan etanolipitoisuus. Kovin paljon ei kyseisestä laitteesta irtoa tietoa, mutta hinta on 279-299e sylintereiden määrästä riippuen. Tohon muutoskatsastus +60e ja tuki -200e, niin eipä paljon maksaisi.

 
Tai kellään kokemuksia Fuel Flex Finlandin V8.0-mallista, jossa ei ole etanolianturia, mutta ilmeisesti kytkimellä valitaan etanolipitoisuus. Kovin paljon ei kyseisestä laitteesta irtoa tietoa, mutta hinta on 279-299e sylintereiden määrästä riippuen. Tohon muutoskatsastus +60e ja tuki -200e, niin eipä paljon maksaisi.

Onkohan se valintakytkin vain ON/OFF -painike?

Entä tuo V4.2, kysy niiltä sähköpostilla miten se "säätyy reaaliajassa automaattisesti pitäen seossuhteen optimaalisena" ilman polttoaineanturia.

 
Onkohan se valintakytkin vain ON/OFF -painike?

Entä tuo V4.2, kysy niiltä sähköpostilla miten se "säätyy reaaliajassa automaattisesti pitäen seossuhteen optimaalisena" ilman polttoaineanturia.

Toi V4.2 ilman anturia vaikuttaa kyllä ihan vitsiltä, ts. eihän se tiedä auton tilasta mitään muuta kuin suuttimien aukiolon ja moottorin lämpötilan, mutta eihän sen perusteella voi säätää vielä mitään muuta kuin sen, että kylmällä pidetään suuttimia auki vähän pitempään. Tai sitten en vaan ymmärrä.

V8.0 voisi olla ihan toimiva, jos siinä olisi edes muutama asetus, koska käyttäjä suunnilleen tietää, että paljonko etanolipitoisuus on +/- 20% ja auton oma säätövara hoitaa loput.
 
Hullu tuosta 4.2:sta maksaa uuden hintaa. Tyhmä boksi joka toimii ihan tuuripelillä.

Kannattaa katella käytettyinä ennemmin jos tuommosen haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toi V4.2 ilman anturia vaikuttaa kyllä ihan vitsiltä, ts. eihän se tiedä auton tilasta mitään muuta kuin suuttimien aukiolon ja moottorin lämpötilan, mutta eihän sen perusteella voi säätää vielä mitään muuta kuin sen, että kylmällä pidetään suuttimia auki vähän pitempään. Tai sitten en vaan ymmärrä.

V8.0 voisi olla ihan toimiva, jos siinä olisi edes muutama asetus, koska käyttäjä suunnilleen tietää, että paljonko etanolipitoisuus on +/- 20% ja auton oma säätövara hoitaa loput.

toi 4.2 pidentää suuttimien aukioloaikoja sen kiinteän määrän jatkuvasti oli tankissa mitä tahansa. ja sitten kylmänä käynnistyksen ajaksi vissiin vielä extraa.

teoriassa siis muuttaa auton toimimaan täydellä etanolilla-seoksella, ja luottaa auton ecuun että se toimii edelleen myös normaalilla bensalla, vaikka boksi ois kiinni :D (ja näiden välimuodoilla)

itellä tommonen löytyy ja en tosiaankaan uuden hintaa siitä maksaisi.

8.0 ON huomattavasti järkevämpi ainakin noiden speksien perusteella.
 
Kahlailin säiettä läpi, mutta ei oikein osunut silmään vertailuja näistä muunnossarjoista.
Ajatuksena olisi iskeä kyseinen systeemi kiinni vm. 2004 Skoda Octaviaan 1.8T koneella, jolla rullailtu 250tkm.Onko edes järkeä?
Onko näitä vielä muita varteenotettavia vaihtoehtoja kuin:

eFlexFuel
-eFleXPlus 499€

FuelFlexFinland
-Smart Fuel Control E85 V 7.0 4sylinteriset Etanolianturilla 369€ (loppu)
-V8.0 Veneisiin Autoihin Moottoripyöriin 4 Sylinteriset 279€ ( tästä jo mainittiin ylempänä, että vahva ehkä?)
-Smart Fuel Control E85 V 4.2 4sylinteriset 259€ ( ja tästä oli myös kommentoitu, että voisi olla parempi jättää hyllyyn)
 
Kahlailin säiettä läpi, mutta ei oikein osunut silmään vertailuja näistä muunnossarjoista.
Ajatuksena olisi iskeä kyseinen systeemi kiinni vm. 2004 Skoda Octaviaan 1.8T koneella, jolla rullailtu 250tkm.Onko edes järkeä?
Onko näitä vielä muita varteenotettavia vaihtoehtoja kuin:

eFlexFuel
-eFleXPlus 499€

FuelFlexFinland
-Smart Fuel Control E85 V 7.0 4sylinteriset Etanolianturilla 369€ (loppu)
-V8.0 Veneisiin Autoihin Moottoripyöriin 4 Sylinteriset 279€ ( tästä jo mainittiin ylempänä, että vahva ehkä?)
-Smart Fuel Control E85 V 4.2 4sylinteriset 259€ ( ja tästä oli myös kommentoitu, että voisi olla parempi jättää hyllyyn)

Itse suosittelen etanolianturilla olevaa muutossarjaa, niin ei tarvitse luottaa niin paljon moottorinohjaimen säätöjen riittävyyteen. Toki joka tapauksessa suuttimien tuotto on mysteeri. Jos mitoitettu tosi tarkasti bensiinille, suurilla kierrosnopeuksilla ikkuna ei riitä jatketulle avautumalle ja täytös jää laihalle (etanolilla).
 
Ajatuksena olisi iskeä kyseinen systeemi kiinni vm. 2004 Skoda Octaviaan 1.8T koneella, jolla rullailtu 250tkm.Onko edes järkeä?
Itse asennutin konversion vm. 2004 Toyota Corollaan 1.4 koneella. Takaisinmaksuaika polttoainekulujen säästön kautta noin vuosi, olen laskenut. Kun tarkoitus oli pitää autoa vielä ainakin niin kauan, niin sehän on vain lisää jälleenmyyntiarvoa että tuleva omistaja voi tankata etanolia. Ja tekee autosta helpomman myydä näillä polttoaineiden hinnoilla.
 
Täällä oli jo 80 senttiä E85 ja E95 ero. Jokohan alkaa kiinnostaa enemmissä määrin etanolilla ajo? Hain ruohonleikkuubensaa niin 20€ saanu kuin muutamia senttejä kanisterin pohjalle, oli otettava 40€:lla. Ennen sai 13-14l/20€. 2,609€/L E95.
 
Itse asennutin konversion vm. 2004 Toyota Corollaan 1.4 koneella. Takaisinmaksuaika polttoainekulujen säästön kautta noin vuosi, olen laskenut. Kun tarkoitus oli pitää autoa vielä ainakin niin kauan, niin sehän on vain lisää jälleenmyyntiarvoa että tuleva omistaja voi tankata etanolia. Ja tekee autosta helpomman myydä näillä polttoaineiden hinnoilla.
Autolla olisi tosiaan tarkoitus ajaa vielä niin pitkään, että konversio maksaisi itsensä takaisin. :tup:
Joltain foorumilta lukaisin, että noissa vanhemmat VAG konsernin tekeleissä bensapumppu ei välttämättä kestä etanoolia ja saman tyyppistä viestiä tuli myös eräältä pajalta, jolta kysyin tarjousta tuon asennuksesta.
Mikäli vaihtaisin myös tuon pumpun niin kokonaissummaksi asennuksineen, osineen ja muutoskatsastuksineen tulisi n. 800€, josta sitten vähennetään tuo 200€:n tuki.Kyseessä tuo eflexfuelin härpäke.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 286
Viestejä
4 507 971
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom