Muunsin bensiinikäyttöisen ajoneuvon toimimaan etanolilla. Laitoin 31.01.2021 pikakirjeenä menemään asennustodistuksen ja katsastuspaperit ja kuitista kopiot Traficomille ja olen päivittäin soitellut tuesta. Olen jo ootellut kaksi kokonaista kuukautta ja laittanut automaatti sähköpostin kerran viikossa laittamaan automaattikyselyn hakemuksen tilanteesta, johon saan automaatti vastauksen.
Asiakaspalvelijasta riippuen vastaus on puhelimessa:
"Hakemus on käsittelyssä", "valitettavasti on ruuhkaa käsittelyssä", "voitko jo lopettaa soittamisen ja hankkii elämän, mullon muitakin asiakkaita palveltavana!", "Emme voi puhelimitse kertoa ajankohtaista tilannetta", "En näe hakemustasi vielä, mikä auton rekkari?", "Ei tää käsittely aika yhtää nopene vaikka soittaisit joka toinen tunti", "Laita vaikka spostia", "tyypillinen käsittely aika on viikko tai pari viikkoa tai kuukaus tai pari kuukautta riippuen hakemusten määrästä", "Viimeaikoina on tullut paljon hakemuksia, en voi taikoo sun hakemusta esille ja siirtää rahoi tilille.", "Mene ihan oikeasti jonnekkin esson baarii valittamaan!"
Moni asiakaspalvelija ei edes yritä valitettavasti ja ei ole kiinnostunut autosta. Kysyn puhelimen lopussa, kun tiedän et aspa pihalla asioista, "miten voit tietää hakemukseni tilanteen jos soitan prepaidista ja numeroni on salattu ja en ole paljastanut rekkaria?" ja saanu vastauksen "No, kerro sitten sun hetu ja auton rekkari jos sua noin paljon kiinnostaa se pari sataa"...
Traficomin pitäisi lisätä muuntotuen saannin kesto ja kuulema ihan samalla tavalla kestää muissa tuissa traficomilla ettei rahoja samantien saa.
Kun muutat bensiini- tai dieselkäyttöisen henkilöauton toimimaan kaasulla tai etanolilla 2018-2021 välisenä aikana, voit saada muutoksen kattamiseksi Traficomilta rahallista tukea. Muuntotukea voi hakea vuoden 2021 loppuun saakka.
www.traficom.fi