Olisiko linkkiä Fordin etanoliversioihin? Joku aika sitten katoin ja ei osunut silmään.
Kun tsekkaa sen hinnasto PDF:n niin siitä löytyy molempien mallien kohdalta Flexfuel-malli:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olisiko linkkiä Fordin etanoliversioihin? Joku aika sitten katoin ja ei osunut silmään.
Ootteko tarkistanu miltä sytytystulpat näyttää kun autolla ajettu re85:llä?
nokeentuvatko? onko tarvinnu laittaa kuumempi tulppa?
Mikä on tämän hetken tilanne noissa muutostuissa? Onko sitä tukea jäljellä vai miten se on? Eli kannattaako nyt muutoskatsastaa?
Millaista muutosta olet ajatellut?Mikä on tämän hetken tilanne noissa muutostuissa? Onko sitä tukea jäljellä vai miten se on? Eli kannattaako nyt muutoskatsastaa?
Millaista muutosta olet ajatellut?
Jaksanut satasen takia säätää mitään lappuja, tosin Traficomille kuulemma kelpaa nykyään muunnostyön suorittajaksi "Trionic 7 omavalmiste"
Edit: Autossa pitää tietty olla ko. Trionic 7 -moottorinohjaus (Saab 9-5 1998 - 2009 ja 9-3 2001 - 2003).
Trionic 8 (Saab 9-3 2003 - 2011) on kelvannut perusteeksi "käytetty muutossarja Saab BioPower Trionic 8 ja muutoksen tekijä Saab".
Ookoo, mutta mitäs tuo muutoskatsastus kustantaa muilla paikkakunnilla, vai onko tuo 100e joku yleinen "yhteisesti sovittu" hintataso?
Ei ainakaan multa ottaneet päästöjen mittauksesta hintaa, vaan kuulu tohon 58€ koko homma.Jyväskylässä K1-asemalla e85-muutoskatsastus 58€. Ottavat lie vielä päästöt, niin se on vielä 22€. Olen tehnyt vuosikatsastuksen yhteydessä, niin ei paha.
Ei ainakaan multa ottaneet päästöjen mittauksesta hintaa, vaan kuulu tohon 58€ koko homma.
Ookoo, mutta mitäs tuo muutoskatsastus kustantaa muilla paikkakunnilla, vai onko tuo 100e joku yleinen "yhteisesti sovittu" hintataso?
Onko tosiaan näin? Tilasin juuri asennussarjan 2014 vuoden toyota hybridiin.Niin, pakkohan ei ole muutoskatsastaa, jos ei halua. (R)E85:llä saa ajaa niin kuin bensallakin.
Onko tosiaan näin? Tilasin juuri asennussarjan 2014 vuoden toyota hybridiin.
Vähän jännittää, että jos kone ei joskus heti käynnistykään, niin mitäs sitten tapahtuu? Nyt kun nykyisellään kone on vauhdittamassa menoa heti, kun kaasupoljinta vaan komentaa reippaammin![]()
Ennen 1.9.2009 käyttöönotettuun bensiini- tai hybridihenkilöautoon saa Traficomilta 200 € muuntotuen, kun se muunnetaan käyttämään etanolipolttoainetta eFlexFuel-laitteella.
Tiedän ettei voi, kysymys olikin tarkoitettu näkökulmasta: onko pakko muutoskatsastaa. Ilmeisesti muunnetulla autolla saa ajella, vaikka ei olisi muutoskatsastanutkaanEi voi muutoskatsastaa.
Traficomin muuntotuki - eFlexFuel Technology
Saat 200€ muuntotuen Traficomilta, kun päivität autosi E85-polttoaineelle eFlexFuelilla.eflexfuel.com
Eikös se niin ole, että ellei ole muutoskatsastettu niin käytännössä on tieliikenteeseen kelpaamaton ajoneuvo?
vaikka maalaisjärki tässä tapauksessa sanoo, ettei tuolla muutoksella kauheasti vaikuteta turvallisuuteen tms.
Ei se tieliikenteeseen "kelpaamattomuus" mitenkään päälle päin näy, eikä ketään katsastuksen lisäksi edes kiinnosta.
RE85:den tuoma lisäteho voi yllättää.![]()
Ei varmaan, mutta siinä vaiheessa kun kolaroi voi vakuutusyhtiöstä tulla viesti ettei korvata mitään kun on ajettu laittomalla autolla liikenteessä...Voi tulla kalliiksi korvata vastapuolelle ja omat.
Ei ole lähteitä, siksi laitoin ”voi tulla”- termin. Vakuutusyhtiöt ovat tunnetusti aika nihkeitä korvaamaan juttuja jos pienikin muotoseikka löytyy, minkä turvin voivat välttyä korvaamasta.Laittaisitko lähteitä, kun kyseinen RE85 muunnos ei ole mitenkään vaikuttanut vahingon syntymiseen.
Mutta ympäristövaikutuksiin vaikutetaan ja nehän ovat yksi katsastuksessa tarkistettava osa-alue. Vaikka fossiiliset hiilidioksidipäästöt pienenevät, niin samalla mm. kylmäkäynnistyksen yhteydessä myrkylliset aldehydipäästöt kasvavat. Nämä päästöt ovat yksi syy kiristyneiden päästörajoitusten kanssa, miksi uusia tehdasvalmisteisia flexifuel-autoja ei enää paljoa ole.Eikös se niin ole, että ellei ole muutoskatsastettu niin käytännössä on tieliikenteeseen kelpaamaton ajoneuvo?
vaikka maalaisjärki tässä tapauksessa sanoo, ettei tuolla muutoksella kauheasti vaikuteta turvallisuuteen tms.
Toki jos auto palaa ja todetaan, että palo on saanut alkunsa muunnosboksin johdoista, vakuutusyhtiö voinee evätä korvauksen. Jos taas tapahtuu parkkipaikkakolhu, muunnos tuskin on kolhun syntymiseen vaikuttanut, eikä siten vaikuta korvaukseenkaan. Eri asia tietysti, jos todetaan, että auto on esimerkiksi rynnännyt toisen auton päälle muunnosboksin toimintahäiriön seurauksena (onkohan tämä edes teoriassa mahdollista).Ei varmaan, mutta siinä vaiheessa kun kolaroi voi vakuutusyhtiöstä tulla viesti ettei korvata mitään kun on ajettu laittomalla autolla liikenteessä...Voi tulla kalliiksi korvata vastapuolelle ja omat.
Kuinka teoreettista nämä aldehydipäästöt on, onko niiden määrää mitattu koskaan missään käytännön ajamisissa?Mutta ympäristövaikutuksiin vaikutetaan ja nehän ovat yksi katsastuksessa tarkistettava osa-alue. Vaikka fossiiliset hiilidioksidipäästöt pienenevät, niin samalla mm. kylmäkäynnistyksen yhteydessä myrkylliset aldehydipäästöt kasvavat. Nämä päästöt ovat yksi syy kiristyneiden päästörajoitusten kanssa, miksi uusia tehdasvalmisteisia flexifuel-autoja ei enää paljoa ole.
Ilmeisesti ne eivät ole pelkästään teoreettisia, jos osittain niiden takia autojen valmistus on käytännössä lopetettu. Ainakin itse pakkasaamuina myös haistan, että nyt putkesta tulee sellaista hajua, jota ei mielellään haistele. Toisaalta aldehydeiksi kossukin muuttuu maksassa sisäisesti nautittuna.Kuinka teoreettista nämä aldehydipäästöt on, onko niiden määrää mitattu koskaan missään käytännön ajamisissa?
Tuokin että etanolilla kylmä-ajossa niiden määrä on satakertainen bensiiniin verrattuna ei paljon kerro jos ei tiedä mitä sellainen määrä sitten merkitsee.
Jossakin sanottiin että aldehydipäästöt on myrkyllisyyden lisäksi pahan hajuista, itse en ole huomannut mitään hajua.
bensapumppu vissiin vetelee viimisiä. se ei kauaa kestänyt. vaikka piti olla re85 kestävä, paskan möivät.
mitä inline pumppua (bosch 044 -kokoista) suosittelette re85 käyttöön?
Ei ehjää pumppua kannata vaihtaa.Sattuuko olemaan kokemuksia vanhemman volkkarin (vm98-01) V6 koneesta tuolla flexfuelilla? Bensapumppu joutaa vaihtoon samalla mutta onko muuta mitä kauhulla odottaisi muutoksen jälkeen..?
Varsinkin ku se OEM pumppu todennäköisesti kestää kauemmin kuin se uusi "etanolipumppu"Ei ehjää pumppua kannata vaihtaa.
Oikeastaan kysymys on sama kuin painevoitelua koskien. On olemassa tapa seurata nestepainetta, sitä kutsutaan mittariksi. Mittarivarustus taas on tapana minimoida, koska se maksaa ja lisää "tarpeettomia" osia, käyttäjä oletetaan idiootiksi ja minimalismia eri syistä ihaillaan ja pakotetaan.
Toisaalta normaali paine ei varmuudella ennusta vikaa(tai siis vian ilmenemättömyyttä lähitulevaisuudessa), etenkään sähköpumpun tapauksessa, mutta muutenkin yllättävä katastrofinen tiellejättövika on aina mahdollinen.
Tämän pitäisi riittää kertomaan osassa tapauksia ennakoitavasta, etenevästä viasta siten, että pumpun käynnistyessä paine nousee hitaammin, tai mahdollisesti paine heiluu vakion alapuolelle normaalia havaittavammin.Jos bensapumppu pitää vakiopainetta suuttimilla, niin painemittari ei kerro kuntoa etukäteen? Kuluneenakin se saa sen vakiopaineen. Nyt en tunne niiden rakennetta ja tiedä mikä kohta pumpuista menee rikki.
Yli 30 vuoden aikana kolmesta autosta (mikään noista ei etanolilla) on pumppu hajonnut. Eivät varoittaneet etukäteen. Kahden kanssa jäin tien päälle, yksi ei startannut pihasta. Kaikilla kilsat oli kahden- ja kolmensadantuhannen välissä.Tämän pitäisi riittää kertomaan osassa tapauksia ennakoitavasta, etenevästä viasta siten, että pumpun käynnistyessä paine nousee hitaammin, tai mahdollisesti paine heiluu vakion alapuolelle normaalia havaittavammin.
Tietysti vikaantuminen on mahdollista myös siten, että suorituskyvyssä ei ilmene mitään poikkeamaa ennen katastrofista hajoamista, tai sitä ilmenee vain hetken.
Ja tämä sanottuna vain yleisesti ja teoriassa, myös ilman parempaa tietoa polttoainepumppujen yleisistä hajoamismekanismeista.
Yli 30 vuoden aikana kolmesta autosta (mikään noista ei etanolilla) on pumppu hajonnut. Eivät varoittaneet etukäteen. Kahden kanssa jäin tien päälle, yksi ei startannut pihasta.
Kaikilla kilsat oli kahden- ja kolmensadantuhannen välissä.
Ei näytä olevan nettiautossa tarjolla noita yhtään vielä. Ford fiestan "konfigurointisivu" näyttää kuitenkin tarjoavan jo moottorivaihtoehdoksi tuon 95hv flexfuel ecoboostin, millaiset lie toimitusajat sitten noilla. Mielenkiinnolla odottaen..
Taitaa enemmänkin ongelma olla tuo voortin hinnoittelumalli. Miksi ostaa flexifuel, jos noin pienellä hintaerolla saa hybridin?Eipä taida kukaan ostaa flexfuel ekopuusteja. Syy: https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysymys/Documents/KKV_418+2021.pdf?lang=fi
Tai miksi ostaa etanolikelpoinen auto, jos se tulee kuristettuna ja ei-flexfuelina saa normaalitehoisen. Oletetaan tässä, että useimmat eivät halua virittää takuunalaista uutta autoa tai edes selvittää mahdollisuuksia tähän. Loogisesti flexfuelissa pitäisi olla bensiinillä ajettaessa sama teho kuin moottorin tehokkaimmassa bensiiniversiossa ja E85 käytettäessä sama tai korkeampi.Taitaa enemmänkin ongelma olla tuo voortin hinnoittelumalli. Miksi ostaa flexifuel, jos noin pienellä hintaerolla saa hybridin?
Ei riitä suuttimissa potku lykkäämään tarpeeksi etanolia kun vetää tinin tiskiin.
Mulla on etanolimuutossarja tossa A6:ssa. Jostain syystä koko kierrosalue menee laihemmalla kuin pitäisi, sillon kun kaasu painetaan pohjaan. Tuntuu selvästi tehonpuutteena.
Tämä siis silloin kun tankissa on etanolit. Bensalla ei mitään ongelmaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.