Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Toisaalta ei siinä oo väärää jos vaikka vuoden päästä myy pois. Käytettyään jonku aikaa itse. Mut heti parin päivän päästä on toki eri asia.

Jos joku lahjoittaa "jotain osia" ja toinen henkilö (se joka ottaa tuotteen vastaan) esim. kokoaa siitä koneen ja vaikka laittaa sen tänne myyntiin ns. "heti" kunhan on saanut koottua ja testattua en näkisi sitä ongelmana. (Aivan sama onko kyseessä DVD-asema, emolevy, muistikitti tai mitä onkaan)

Toki jos lahjoitetaan kokonainen kone ja se laitetaan heti myyntiin asia on eri, vähintään huono maku jäisi suuhun. Sama jos se lahjoitettu tuote laitetaan samantien myyntiin (esim. DVD-asema, emolevy, muistikitti tai mitä onkaan)

Lähinnä se haittaa jos runoillaan kertomusta miten on köyhä, kipeä ja lapselle menee joten halutaan kaikki mahdollinen mitä irti saa. Sitten laitetaan samantien myyntiin.

Esim. minä olen saanut varmaan noin 20v+ sitten lahjoituksena kasan (monta muovikassillista) MAD lehtiä Muropaketin kautta. Jos nyt myisin ne en kokisi siitä omantunnon tuskia. Mutta olisi väärin jos olisin samantien kun ne hain vienyt ne divariin tai laittanut myyntiin Muron myyntipalstalle (tai mihinkään muuallekaan). Ei, en ole myymässä, mutta noin ja esimerkin vuoksi.

@Jskjape voi itse kertoa kokemuksen toisen puolen. Kiistää kaiken toki yksityisviesteissä. Tori ilmoituksessa oli tismalleen samoja osia (toki kaksi erillistä ilmoitusta, toinen jo aiemmin tällä viikolla). Mutta esimerkiksi aiemmassa ilmoituksessa näkyi vielä paperipussi jossa annoin tuotteet hänelle, joten olen 100% varma että samat tavarat. Eikä mulla ole vahvoja todisteita kun poisti ilmoituksen torista, vaihtoi nimeä ja kuvaa. Olisi pitäny tietty ottaa screenshotit..

Profiili: Kirjaudu sisään - Tori
ilmoitus joka poistettiin: https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/31453419

Minun ilmoitus lahjoituksesta:

Koitan kaivella selaimen välimuistista jos jotain löytyisi.
Edit, alla kuvat mitä löysin välimuisista, päivitän sitä mukaan kun löydän:

1760004498218.png

kuva.jpg
1760522422885.png

Sieltähän ne taas löytyis halukkaalle. Ilmeisesti nuo sitten oli tosiaan toimivia kun ei mainintaa vioista.

Edit. Mun puolesta saa siis myydä, ihan sama. Mutta onhan tää jo hieman huvittavaa että kivenkovaan väitetään vastaan ja sitten ne kuitenkin tuonne ilmestyy. Ja tosiaan emolevyt oli pikkuvikaisia, näissä ei mainita vioista.

Viimeksi muokattu:
offtopiccina mahdollisille huijareille vinkki:

Jos on niin paha tilanne, että tarvitset parikymppiä ihan oikeasti ruokaan (olut ja huumeet ei ole ruokaa), niin luulenpa että tältä foorumilta löytyy ihan mukavia ihmisiä, jotka voi vaikka sen pari kymppiä lahjoittaa (ilman että heidän talous kaatuu siihen), niin ei tarvitsisi täällä huijata. Puhun nyt toki muiden suulla, koska itellä ei oo vara lahjoitella edes sitä paria kymppiä random tyypeille :D

1760522422885.png

Sieltähän ne taas löytyis halukkaalle. Ilmeisesti nuo sitten oli tosiaan toimivia kun ei mainintaa vioista.

Edit. Mun puolesta saa siis myydä, ihan sama. Mutta onhan tää jo hieman huvittavaa että kivenkovaan väitetään vastaan ja sitten ne kuitenkin tuonne ilmestyy. Ja tosiaan emolevyt oli pikkuvikaisia, näissä ei mainita vioista.
Bannattu kauppa-alueen väärinkäytöstä. Lahjoitetut tavarat ovat tarkoitettu hyötykäyttöön niitä tarvitseville, ei Toriin myytäväksi.

Kuka maksaa 5€ osasta 7€ postit...
Minä. 2 postimerkkiä maksaa 5,50 €, XXS-paketti on 6,90 €. 1,40 € on mitätön hinta seurannasta ja sen tuomasta mielenrauhasta. Bonuksena pakettiin mahtuu painon puolesta 8 kertaa enemmän tavaraa.

Arvon kanssaforumistit, kehotan edelliseen vedoten miettimään toisenkin kerran ennen kirjeenä lähettämiseen suostumista.

Nyt on mielenkiintonen case...

Tämä ketju, ostettiin kimpassa @Sähköapina :n kanssa @Masaaaa :lta wlan purkkeja.
Muuten jees, mutta kuten ketjusta ilmenee, omat purkkini hakee device.arubanetworks.com osoitteesta zero touch provisioning asetukset heti päästyään verkkoon, eli ne ovat vielä jonkuin firman hallinnassa.

Pyysin Masaaaa:ta irroittamaan ne hallinnasta pois, en saanut vastausta, mutta Sähköapina oli saanut yksityisviesteillä kontaktia häneen, ja Masaaaa ei pysty ottamaan niitä pois. Pyysimme tietoja, mistä nämä purkit on peräisin, koska ainakin itselleni on hyvin triviaalia lähteä ottamaan ko. tahon tietohallintoon yhteyttä ja pyytämään ainakin noiden omien purkkien poistoa.

Ilmeni, että Masaaaa ei tiedä noiden purkkien alkuperää ollenkaan.

Täten ainakin hieman tuo kauppakokemus meni negatiivisen puolelle, laite ei käytännössä toimi kuten pitää, vähän hankala käyttää wlan AP:ta, jota ei saa päästää internettiin. Sinänsä reitittimestä jos blokkaan tuon arubanetworks hostin, niin näin saanen asetukset pysymään, mutta tämmöiseen kikkaan turvautumisen tarve vetää vähän "toimivia laitteita" käsitteen vähintään vinoutuneeksi. Tämän päälle hyvin vahvasti nyt nousee niskakarvat pystyyn, että olenko jopa mennyt ostamaan varastettua tavaraa, mutta en halua uskoa että tämä olisi totta.

@Masaaaa tulisitko vähän kertomaan että mikä tässä nyt on juttu? Lisäksi, jos on jotain esitystä, kuinka asia saataisiin kuntoon?

Viimeksi muokattu:
Voin vahvistaa @TunTuri 'n kertoman eli AP:t olivat aluksi hallinnassani siksi, että saisin ne päivitettyä hänelle.

Samalla ilmeni, että ne ovat edelleen jonkin organisaation hallinnassa ja kuten jo mainittu, hakevat ne automaattisesti organisaation asetukset kytkeytyessään verkkoon. Tämän voi kiertää tosiaan estämällä verkon tasolla pääsyn device.arubanetworks.com -domainiin, mutta nyt jälkeenpäin jäi vähän paha maku suuhun kaikesta, kun @Masaaaa ei ilmeisesti edes tiedä laitteiden alkuperää.

Mielestäni ei lähtökohtaisesti saisi myydä varsinkaan toimivana sellaisia laitteita, joiden alkuperästä eikä toimivuudesta ole tietoa. Nämä olisi ennemmin pitänyt myydä esim. ilmauksella "ostajan vastuulla". Myyjä ei lähtökohtaisesti tarjonnut eikä pystynyt tarjoamaan apua laitteiden käyttöönotossa. Itse tarjouduin tekemään tämän @TunTuri 'n iloksi ja samalla sain tämän selville.

Olin omalta osaltani ehtinyt jo antaa positiivista palautetta @Masaaaa 'lle, koska en odottanut mitään yllätystä vastaanotettuani laitteet ja tarkistaessani, että ne lähtevät käyntiin. Olisi pitänyt perusteellisemmin vielä käydä ne läpi ja kysyä alkuperästä, koska minulle tässä haiskahtaa juuri se, että myyjä ei edes tiennyt, mitä oli myymässä. Vähän huteralta nyt vaikuttaa myyjän toimesta.

Toivottavasti korjaat @Masaaaa tänne aikeesi kera, miten hyvität tilanteen! Kiitos.

Viimeksi muokattu:
Yhtä viestiä lukuun ottamatta kaikki kauppa-alueelle ja myynyt random sälää, joka kaikki on voinut olla jonkin yrityksen (konkurssipesän?) jäämistöä.

Make of that what you will. Siinä nyt sinänsä mitään väärää, mutta kyllä myydyn tavaran alkuperä ja kunto tulee tietää.

Yhtä viestiä lukuun ottamatta kaikki kauppa-alueelle ja myynyt random sälää, joka kaikki on voinut olla jonkin yrityksen (konkurssipesän?) jäämistöä.

Make of that what you will. Siinä nyt sinänsä mitään väärää, mutta kyllä myydyn tavaran alkuperä ja kunto tulee tietää.
Juuri näin. Kuten totesin, ei kyseessä ole kuitenkaan SERriä, mutta näillä tiedoilla, mitä ei myynti-ilmoituksessa jo kerrottu ja mihin myyjä eli @Masaaaa ei ole osannut antaa vastausta, ei myöskään ole toimittu oikein. En olisi tuntemattoman alkuperän, edelleen toisen organisaation hallinnassa olevan verkkolaitteesta halunnut maksaa 40€ (minun osuuteni tuosta kimppaostoksesta), eikä varmastikaan olisi @TunTuri halunnut maksaa hänen osuudestaan niin paljon.

Eli tässä nimenomaan epäkohta on se, ettei myyjä edes tiedä, mitä hänellä on ollut käsillään, tai ei ole ainakaan halunnut paljastaa kyseistä tietoa, eikä myöskään ole voinut edes tarkistaa laitteiden kuntoa, mikä on ilmiselvää nyt jälkikäteen. Siksi väite siitä, että myynti-ilmoituksessa "kaikki ovat toimivia laitteita" ei pidä paikkansa ja tämä olisi pitänyt tuoda esille ja viimeistään ottaa huomioon hinnassa. Itse toivoisin, että @Masaaaa tulisi vastaan esim. hinnanalennuksella.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 570
Jäsenet
79 809
Uusin jäsen
SubstiTuutti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom