Kerrataanpas nyt vähän tätä keissiä.
Säännöt sanoo siis näin:
- Kauppa-alue on tarkoitettu ainoastaan yksityishenkilöiden väliseen kaupankäyntiin.
@Miro.Simounen miten tämä kuvio siis käytännössä teknisesti menee, jos tuote ostetaan yksityishenkilöltä, mutta kuitti tulee myyjän yritykseltä? Minun nähdäkseni tämä on mutkan kautta oman yrityksen nimissä myymistä, eli sääntöjen kiertämistä/vastaista toimintaa? Lisäksi JOS tuosta ei ole aiemmin tilitetty rahoja firmalle, menee tuo myös kirjanpidollisesti&verotuksellisesti pieleen (joka nyt sinänsä on yrityksen omistajan ongelma). Voisiko myyjä avata, jos olen ymmärtänyt jotain väärin & näin ei ole?
Jos tuote hajoaa, miten takuukorjauksen hoitaminen tapahtuu? Ostajallahan on oikeus virhe- ja takuuasioissa asioida aina myyjän kanssa, vaikka valmistaja tarjoaisikin suoran takuun.
Lisäksi säännöt sanoo myös:
- Kun olet myynyt tuotteet, kerro siitä viiveettä ilmoituksessa, muokkaa otsikon etuliitteeksi Myyty, säilytä alkuperäinen myynti-ilmoitus ja ilmoita vielä, millä hinnalla tuote myytiin.
Tätä sääntökohtaa näyttäisi olevan ainakin rikottu.
------------------------------
Ulkopuoliset asiaan liittymättömät voisivat myös jälleen kerran lopettaa sen turha sivusta huutelemisen ketjussa ja jättää myös ne henkilökohtaisuudet pois keskustelusta, kiitos.h
Foorumin sääntöjen suhteen olen kyllä toiminut väärin se on pakko myöntää. Se toiminta loppui nyt.
Takuun osalta tässä tapauksessa on 12kk takuu kokonaisuuten (eli huollan koneen, jos se särkyy).
Komponenteillä erikseen valmistajalle ilmoitetut takuu, mutta 12kk jälkeen en enää tarjoa koko koneelle ilmasta huoltoa.
Takuu siis hoituu 100% varmasti, jos ei minulta henki mene.
kirjanpidollisesti asia on tietysti minun asia, mutta tässäkin tapauksessa on homma kunnossa.
Osa osista on lähes uusia ja osa vähän vanhempia, niistä on maksettu x summa ja myyty x summalla eteenpäin.
Näin pienessä toiminnassa ei tarvi exeliä kummempaa kirjanpitoa.
Niille jotka kuvittelee tämän toiminnan olevan kultakaivos ovat täysin väärässä, jos 1150€ koneen myynnistä jää alle n.50e "voittoa" niin onko edes järkeä?
Eipä siitä taloudelliseti muuten ole, kun tappioiden minimointi. Ei näiden romujen arvo ainakaan nouse jos ne makaa vuoden hyllyssä.
Vuositasolla puhutaan 1000-1500€ mitä tällä toiminnalla on saanut aikaan, jos se jollekin aiheuttaa tarvetta ilmotella asiasta jollekin niin antaapa mennä vaan.