Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Mitäs mieltä täällä ollaan isompien kauppojen peruuttamisesta yksityishenkilöiden kesken? Tässä juur vastikään myin noin 500 euron puhelimen Torissa ja ostaja laittoi parin tunnin päästä viestiä, että tuli katumapäälle ja haluaisi palauttaa puhelimen. En suostunut asiaan sisältyvien moninaisten riskien (puhelin vaikka tippunut jne. jne.) ja aiheutuvan vaivan vuoksi, mutta sain tuosta kurjan fiiliksen ja paheksuvia viestejä ostajalta. Miten olisitte itse toimineet? Ostaja siis sai tutustua tuotteeseen rauhassa, tuote oli täysin ilmoituksen mukainen ja uutta vastaava. Kyse siis vain ilmeisesti buyer's remorsesta.
 
Mitäs mieltä täällä ollaan isompien kauppojen peruuttamisesta yksityishenkilöiden kesken? Tässä juur vastikään myin noin 500 euron puhelimen Torissa ja ostaja laittoi parin tunnin päästä viestiä, että tuli katumapäälle ja haluaisi palauttaa puhelimen. En suostunut asiaan sisältyvien moninaisten riskien (puhelin vaikka tippunut jne. jne.) ja aiheutuvan vaivan vuoksi, mutta sain tuosta kurjan fiiliksen ja paheksuvia viestejä ostajalta. Miten olisitte itse toimineet? Ostaja siis sai tutustua tuotteeseen rauhassa, tuote oli täysin ilmoituksen mukainen ja uutta vastaava. Kyse siis vain ilmeisesti buyer's remorsesta.
Kävikö hän hakemassa sen?
 
Kyllä. Kuten sanoin, ostaja sai rauhassa näprätä puhelinta ja kysellä siitä mitä halusi. Oletan myös, että ilmeisesti tekniikasta perillä olleena olisi tiennyt mitä osti.
Yksityisten välillä ei ole mitään palautusoikeutta. Sano, että pistää myyden eteenpäin jos haluaa.
Sitä ei koskaan tiedä toki, että kerkisikö sille käymään jotain...
 
Mitäs mieltä täällä ollaan isompien kauppojen peruuttamisesta yksityishenkilöiden kesken? Tässä juur vastikään myin noin 500 euron puhelimen Torissa ja ostaja laittoi parin tunnin päästä viestiä, että tuli katumapäälle ja haluaisi palauttaa puhelimen. En suostunut asiaan sisältyvien moninaisten riskien (puhelin vaikka tippunut jne. jne.) ja aiheutuvan vaivan vuoksi, mutta sain tuosta kurjan fiiliksen ja paheksuvia viestejä ostajalta. Miten olisitte itse toimineet? Ostaja siis sai tutustua tuotteeseen rauhassa, tuote oli täysin ilmoituksen mukainen ja uutta vastaava. Kyse siis vain ilmeisesti buyer's remorsesta.

Itse en ostajana odottaisi ikinä saavani palauttaa tuotetta ja vielä vähemmän paheksuisin myyjää tällöin :D
Myyjänä en ottaisi vastaan palautusta.
imho et tehnyt mitään väärää.
 
Yksityisten välillä ei ole mitään palautusoikeutta. Sano, että pistää myyden eteenpäin jos haluaa.
Sitä ei koskaan tiedä toki, että kerkisikö sille käymään jotain...

Juuri näin. Minähän en sitä voi tietää, eikä se oikein enää tulisi itselleni edes ilmikään, koska en ottaisi puhelinta käyttöön, vaan aikaisintaan mahdollisesti seuraavalla ostajalla. Mutta itse kantaisin sitten riskin ja seuraukset. Ei kiitos.
 
Itse en ostajana odottaisi ikinä saavani palauttaa tuotetta ja vielä vähemmän paheksuisin myyjää tällöin :D
Myyjänä en ottaisi vastaan palautusta.
imho et tehnyt mitään väärää.

Yritin sanoa samaa, että ostan itsekin paljon, mutta koskaan ei ole tullut mieleeni kysyä tuotteen palautusta myyjälle, vaikka joskus ehkä tullutkin hasardeja kauppoja.
 
Mitäs mieltä täällä ollaan isompien kauppojen peruuttamisesta yksityishenkilöiden kesken? Tässä juur vastikään myin noin 500 euron puhelimen Torissa ja ostaja laittoi parin tunnin päästä viestiä, että tuli katumapäälle ja haluaisi palauttaa puhelimen. En suostunut asiaan sisältyvien moninaisten riskien (puhelin vaikka tippunut jne. jne.) ja aiheutuvan vaivan vuoksi, mutta sain tuosta kurjan fiiliksen ja paheksuvia viestejä ostajalta. Miten olisitte itse toimineet? Ostaja siis sai tutustua tuotteeseen rauhassa, tuote oli täysin ilmoituksen mukainen ja uutta vastaava. Kyse siis vain ilmeisesti buyer's remorsesta.
Aivan turha murehtia, varsinkin jos on käynyt paikan päältä hakemassa eikä kyse ole harhaanjohtaneesta myynti-ilmoituksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä ~parinkymmenen vuoden erinäisen elektroniikan kaupankäynnin aikana tasan kerran on tullut tilanne, että ostaja olisikin halunnut purkaa kaupat, vaikkei tuotteessa ollut mitään vikaa/moitetta (itsekin tämän sanoi), rupesi vaan kaduttamaan rahan käyttö tavaraan jota ei lopulta tarvinnutkaan (aikanaan hurjan suuri 160GB S-ATA-kovo :D ). Sanoin puolittain vitsillä, että puolet rahoista voin hyvittää jos tuo levyn takaisin. Toi, ja oli vielä kiitollinen tarjouksesta.

Joka tapauksessa, ei tietenkään yksityishenkilöiden välillä mitään kaupanpurkuvelvollisuutta tai edes "hyvää tapaa" ole, ostajan moka. Myyköön itse eteenpäin.
 
Toi myynti-ilmoitus pitäisi ylläpidon hoitaa kuntoon tai sitten poistaa.

Jos myyjä tosissaan, niin ei voi kauppaa käydä. Jos taas kusetus, niin ostajille vittumainen.

Se olisi kunnossa jos ei turhan päiväisiä spämmääjiä olisi huutelemassa. Jos oot ostamassa nii voit tulla kotiovelta hakemaan jossa näät samalla että tuote on kunnossa. Tämä on minun myyntiketju josta on ylläpidolle jo tehty ilmoitusta nuista hupiostelijoista. Esim sellaisia ostajia jotka on noudolla tulossa hakemaan mutta samaan aikaan ovat toiselta puolelta Suomea hakemassa eri tuotetta noudolla.
 
Se olisi kunnossa jos ei turhan päiväisiä spämmääjiä olisi huutelemassa. Jos oot ostamassa nii voit tulla kotiovelta hakemaan jossa näät samalla että tuote on kunnossa. Tämä on minun myyntiketju josta on ylläpidolle jo tehty ilmoitusta nuista hupiostelijoista. Esim sellaisia ostajia jotka on noudolla tulossa hakemaan mutta samaan aikaan ovat toiselta puolelta Suomea hakemassa eri tuotetta noudolla.
Ylläpito siivosi ketjun joten kiitoksia heille
 
Kokemuksia laihaläskistä? Ostin häneltä facen kautta kk sitten osia kotiovelta noutaen. Tuli tarve myös pumpulle joten sovittiin siitäkin kaupat, postilla. Lupasi edellisviikon sunnuntaina postittaa, muttei postittanu. Oiskohan torstaina vastannu viestiin, että oli kipeä eikä vienyt, koronaepäily. teki kotitestin ja oli nega, sitten postiin jonottamaal 39 asteen kuumeessa ja posti ei teknisistä syistä ota vastaan yms. Sitten huomaan hänellä kys. pumpun täällä myynnissä, ei voinut viedä postiin koska oli koronassa(??). En nyt kunnolla muista missä järjestyksessä noi koronaepäilyt yms oli mutta tarpeen vaatiessa kaivan oikeat tiedot esille.
 
Kokemuksia laihaläskistä? Ostin häneltä facen kautta kk sitten osia kotiovelta noutaen. Tuli tarve myös pumpulle joten sovittiin siitäkin kaupat, postilla. Lupasi edellisviikon sunnuntaina postittaa, muttei postittanu. Oiskohan torstaina vastannu viestiin, että oli kipeä eikä vienyt, koronaepäily. teki kotitestin ja oli nega, sitten postiin jonottamaal 39 asteen kuumeessa ja posti ei teknisistä syistä ota vastaan yms. Sitten huomaan hänellä kys. pumpun täällä myynnissä, ei voinut viedä postiin koska oli koronassa(??). En nyt kunnolla muista missä järjestyksessä noi koronaepäilyt yms oli mutta tarpeen vaatiessa kaivan oikeat tiedot esille.
Jos epäilet rikosta, tee rikosilmoitus.
 

Ei tuo ainakaan vielä näytä epärehelliseltä mielestäni.

Edit: Silmääni ei osunut ilmoituksesta myöhemmin kerrottua pumppujen lukumäärää ja kuvissa 1 kpl.
 

Ei tuo ainakaan vielä näytä epärehelliseltä mielestäni.

Edit: Silmääni ei osunut ilmoituksesta myöhemmin kerrottua pumppujen lukumäärää ja kuvissa 1 kpl.
Poisti tekstistä maininnan d5 pumpusta, kuvan pumppu jonka tankissa tarra on mun ostama
 
Kokemuksia laihaläskistä? Ostin häneltä facen kautta kk sitten osia kotiovelta noutaen. Tuli tarve myös pumpulle joten sovittiin siitäkin kaupat, postilla. Lupasi edellisviikon sunnuntaina postittaa, muttei postittanu. Oiskohan torstaina vastannu viestiin, että oli kipeä eikä vienyt, koronaepäily. teki kotitestin ja oli nega, sitten postiin jonottamaal 39 asteen kuumeessa ja posti ei teknisistä syistä ota vastaan yms. Sitten huomaan hänellä kys. pumpun täällä myynnissä, ei voinut viedä postiin koska oli koronassa(??). En nyt kunnolla muista missä järjestyksessä noi koronaepäilyt yms oli mutta tarpeen vaatiessa kaivan oikeat tiedot esille.

Minusta olet kyllä tehnyt väärin, kun Facebook-kaupoistasi menet täällä antamaan negatiivisen kauppiaspalautteen.

Täällä voi pahimmassa tapauksessa olla ihan eri henkilö ja nyt olet
  • Antanut negatiivisen kauppiaspalautteen (IO-techissä, Facebook-kaupoista)
  • Mennyt myyntiketjuun häröilemään
  • Tullut tähän ketjuun nostamaan meteliä (edelleen, Facebook-kaupoista)
Mielestäni sinulle kuuluisi tässä rangaistus tai vähintään huomautus..
 
Minusta olet kyllä tehnyt väärin, kun facebook-kaupoistasi menet täällä antamaan negatiivisen kauppiaspalautteen.

Täällä voi pahimmassa tapauksessa olla ihan eri henkilö ja nyt olet
  • Antanut negatiivisen kauppiaspalautteen (IO-techissä, Facebook-kaupoista)
  • Mennyt myyntiketjuun häröilemään
  • Tullut tähän ketjuun nostamaan meteliä..
Mielestäni sinulle kuuluisi tässä rangaistus.
Sama henkilö, juttelin erään kanssa joka häneltä meinasi ostaa ja maksutiedot olivat samat
 
Ei ole enää syytä spekuloida tapausta koska palautin rahat eli case closed.

Edit: Neutraalin tuosta voi pudottaa muttei mitään syvempää jos ostaja niin kokee.
Niih, miten itse kukin kokee asian. Positiivinen kauppakokemus kun sai rahat takaisin, neutraali kauppakokemus kun ei jäänyt tappiolle ostajana, negatiivinen kauppakokemus, kun myyjä ei pitänyt lupauksiaan kaupan suhteen. Kuka kiinnittää mihinkin huomiota kaupoissa.
 

vähän kyllä haiskahtaa tämä myynti ilmoitus...
 
Haiskahtaa kun kuvakaan eli ole itse otettu. Löytyy käänteisellä kuva haulla monelta sivulta tuo.
 
En suosittele kaupankäyntiä käyttäjän isanttu kanssa.




Edit. muokattu viestiä.
 
Viimeksi muokattu:
En suosittele kaupankäyntiä käyttäjien lintus kanssa.


Väärinkäsitys. En ole hupihuutelija. Viestit vain olivat hävinneet bittiavaruuteen tietoteknisten ongelmien vuoksi. Asia on jo kunnossa ja sovittu Mop:n kanssa. Palautteet yms tullaan korjaamaan. Näitä sattuu :) Jäitä hattuun!

Kommenttini:
Myyty - Steelseries Arctis 3 (10€) -Tku
 
Viimeksi muokattu:
Oppirahat on näköjään maksettava jos kaverilla on tuollaiset palautteet. Jos on alle 5 positiivista myyntipalautetta niin en edes harkitse etukäteen rahojen lähettämistä.
 
Oppirahat on näköjään maksettava jos kaverilla on tuollaiset palautteet. Jos on alle 5 positiivista myyntipalautetta niin en edes harkitse etukäteen rahojen lähettämistä.
Aluksi oli puhetta että noutaisin, kun oli 100km päässä näyttis. Mutta ajattelin säästää. 2,5h aikaa ja muutaman kympin bensoja.
 
Väärinkäsitys. En ole hupihuutelija. Viestit vain olivat hävinneet bittiavaruuteen tietoteknisten ongelmien vuoksi. Asia on jo kunnossa ja sovittu Mop:n kanssa. Palautteet yms tullaan korjaamaan. Näitä sattuu :) Jäitä hattuun!

Kommenttini:
Myyty - Steelseries Arctis 3 (10€) -Tku

Lintus ei ollut saanut tekstiviestiäni ja hän oli koittanut tavoitella minua Signal-sovelluksen kautta. Tätä sovellusta minulla ei ole ollut käytössä enää vuoteen. Juuri ennen tätä kaupantekoa oli sattunut toinen tapaus missä ostajaehdokas oli hävinnyt tuhkatuuleen, joten osaltani tapahtui väärä ja liian nopea oletus samanlaisesta tilanteesta.

Olemme nyt keskustelleet puhelimessa ja pahoittelin ylireagointiani.

Lintuksen kanssa kauppa näyttää toteutuvan tänään ja vaikkei hän sitä vielä tiedä tulen nakkaamaan toisen ketjun tuulettimet hänelle kaupan päälle.

@Sampsa

@Juha Kokkonen

Pyytäisin ylläpitoa poistamaan turhan negatiivisen kauppiaspalautteen lintusilta.
 
Aikamoinen julkinen sähläys saatiin aikaan 10€ kuulokkeista. ;)

Hyvä kuitenkin että selvisi ja muistakaa se että ei välttämättä ole kaikilla jotain signalia. Itse en ollut edes kuullutkaan koko sovelluksesta.
Jeps. Signal toimii sekä SMS-sovelluksena, että pikaviestinsovelluksena omassa salatussa verkossaan. Jos toisella käyttäjällä on puhnumerolleen Signal-tili rekisteröity, niin viestit menevät oletuksena Signal-verkossa. En edes osaa (ilmeisesti ei pysty) vaihtamaan Signalissa verkkoa SMS:ään, vaikka haluaisin. Joten piti ottaa käyttöön normi tekstarisovellus, että päästiin kommunikoimaan.. ja oikeastaan hoidettiin sitten ihan puhelulla.

Tässä tilanteessa vain oli paha, kun Mopilla oli joskus ollut signal, muttei enää ollut asennettuna; Signal tunnisti, että ko. numerolle on tili rekisteröity (se pitää ilmeisesti poistaa erikseen Signalin asetuksista) ja näin ollen viestit katosi bittiavaruuteen, koska Signalin mielestä vastaanottajallakin on Signal. Jos ei olisi, niin viesti menisi sms:nä. Jos olisin ollut tarkempi, olisin tajunnut, että viesti tuli SMS-verkossa.. huomasin sen vasta saatuani täällä palautteen, kun lähdin tutkimaan asiaa tarkemmin. Itsekin hieman kummastelin, miksei mies vastaa, vaikka laitettiin viestit samaan aikaan toisillemme. :)

Kaikkea sitä näkee. Huvittava homma tosiaan 10 euron kaupoista.. mutta ymmärrän tilanteen, kun kuulin Mopin tarinan ja syyt asiaan. Oli tehty jo aiemmin oharit.

Vaikkei tänne kuulu, niin kiitos Mopille hyvistä kaupoista ja bonareista. Mahtava kaveri. /Offtopic

Ja BTW Gösta, Signal on ihan paras ja turvallisin pikaviestinsovellus, toistaiseksi. Salatut puhelut myös laadukkaat.

Peace ja rauhallisia kaupantekohetkiä sekä hyvää kevättä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Foorumin käyttäjä @Miro.Simounen ei useiden viikkojen aikana lähetetyistä useista pyynnöistä huolimatta toimita myymänsä konepaketin osien osalta jälleenmyyjien antamia kuitteja, eikä vastaa enää laisinkaan yv-viesteihin. Möi koneen toiminimensä kautta, ja koostetussa kuitissa ei ole takuun kestoja kaikista osista, ja eipä tuolla kuitilla tee takuuasioiden osalta käytännössä yhtään mitään jos jotain hajoaa, kun mieheen ei saa kuitenkaan yhteyttä että osia vaihdettaisiin uusiin.
 
Foorumin käyttäjä @Miro.Simounen ei useiden viikkojen aikana lähetetyistä useista pyynnöistä huolimatta toimita myymänsä konepaketin osien osalta jälleenmyyjien antamia kuitteja, eikä vastaa enää laisinkaan yv-viesteihin. Möi koneen toiminimensä kautta, ja koostetussa kuitissa ei ole takuun kestoja kaikista osista, ja eipä tuolla kuitilla tee takuuasioiden osalta käytännössä yhtään mitään jos jotain hajoaa, kun mieheen ei saa kuitenkaan yhteyttä että osia vaihdettaisiin uusiin.
Toiminimen kautta kauppaaminen taitaa rikkoa jo niin räikeästi kauppa-alueen sääntöä
-Kauppa-alue on tarkoitettu ainoastaan yksityishenkilöiden väliseen kaupankäyntiin (poikkeuksena io-techin/techBBS:n yhteistyökumppanit), että ylläpidon tägääminen lienee paikallaan.

@Sampsa @Juha Kokkonen
 
Ilmoituskin muokattu sopivasti niin ettei ole tekstiä enää. Pari kuvaa vaan löytyy.

Ilmoituksessa ei minun muistin mukaan ollut edes mitään mainintaa, että kaupat hoituisi jollain muulla tavalla kuin yksityishenkilönä. Se kuitti vaan minkä koneesta sain, on toiminimikuitti osaerittelyllä. Olen lisäksi nyt 2 viikkoa antanut aikaa hoitaa asian niin, että tätä ei tartte julkisesti puida, mutta ei ole sujunut.
 
Foorumin käyttäjä @Miro.Simounen ei useiden viikkojen aikana lähetetyistä useista pyynnöistä huolimatta toimita myymänsä konepaketin osien osalta jälleenmyyjien antamia kuitteja, eikä vastaa enää laisinkaan yv-viesteihin. Möi koneen toiminimensä kautta, ja koostetussa kuitissa ei ole takuun kestoja kaikista osista, ja eipä tuolla kuitilla tee takuuasioiden osalta käytännössä yhtään mitään jos jotain hajoaa, kun mieheen ei saa kuitenkaan yhteyttä että osia vaihdettaisiin uusiin.


Toiminimen kautta kauppaaminen taitaa rikkoa jo niin räikeästi kauppa-alueen sääntöä
-Kauppa-alue on tarkoitettu ainoastaan yksityishenkilöiden väliseen kaupankäyntiin (poikkeuksena io-techin/techBBS:n yhteistyökumppanit), että ylläpidon tägääminen lienee paikallaan.

@Sampsa @Juha Kokkonen

Konetta ei ole myyty yrityksenä vaan ihan yksityis henkilönä, mutta takuulappu on melkeempä pakko olla jonkun yrityksen nimissä.

Tämäkö ei ole takuukuitti, jonka laitoin 1vrk koneen hakemisen jälkeen? Muokattu yhteystiedot pois.

Näemmä muistikammat jäänyt listalta pois ja monitorista pyysinkin sarjanumeron kun unohtu konetta noutaessa ottaa siitä kuva.

1648884951561.png
 
Viimeksi muokattu:
Konetta ei ole myyty yrityksenä vaan ihan yksityis henkilönä, mutta takuulappu on melkeempä pakko olla jonkun yrityksen nimissä.

Tämäkö ei ole takuukuitti, jonka laitoin 1vrk koneen hakemisen jälkeen? Muokattu yhteystiedot pois.

Näemmä muistikammat jäänyt listalta pois ja monitorista pyysinkin sarjanumeron kun unohtu konetta noutaessa ottaa siitä kuva.

katso liitettä 827293
Ei ole.

Kenelle tää "takuu" on, sulle? Teet yksityisenä kauppaa, mutta annat 12kk takuun toiminimen kautta kaikille osille?

"Takuu ei kata välillisiä kuluja", mitä tää meinaa? Osa hajoaa, ostaja joutuu ottamaan suhun yhteyttä, lähettämään osan sulle, sä lähetät giganttiin, gigantti hoitaa sen oikean takuunsa, lähetät osan takaisin ostajalle satasen laskulla varustettuna?

Mitä jos vain lähettäisit sen oikean kaupan takuukuitin ostajalle jos kerran yksityisenä teet kauppaa? Tai sitten perusta kunnon firma ja kysy pääsyä tuonne firma-alueelle jimssin, datatronicin ja muiden kanssa jos haluat jotain omia "takuukuitteja" tulostella
 
Taitaa olla sääntöjen vastaista.

Ja toihan on joku sun oma tekemä "kuitti" wordillä.

"vamistajan takuu" :facepalm:

Kenen tekemä se sitten pitäisi olla, sinun? vai minun naapurin?

Se on ihan virallinen kuitti, josta näkyy kaikki mitä tarvii näkyä takuun yms. hoitamiseen. Sitä faktaa ei sinun sanomiset muuta.
 
Kyllä tässä on taidettu mennä ihan sääntöjen mukaan. Takuu on kuitenkin yritykselle eikä sillä ole mitään väliä onko kyseessä yhden henkilön toiminimi vai tuhannen henkilön osakeyhtiö. Ongelmia saattaa tulla vasta siinä vaiheessa jos firma menee nurin ja pitää taistella valmistajan kanssa.

Verotuksellisesta näkökulmasta ongelmallista on tuo yksityishenkilönä myyminen ja toiminimen kautta kuitin antaminen, mutta sepä ei ole meidän ongelma.

Ja toki foorumin sääntöjä vastaan tuo ilmoituksen muokkaaminen jälkikäteen.
 
Se itse tehty kuitti ei oikeasti vaan riitä. Eli tuosta ei käy ilmi MISTÄ sen takuun saa, eli mistä firmasta tuo tuote on ostettu. Jos yrittää esim. emoa viedä takuuseen vaikka Verkkokauppaan tai Jimm's:n ei tuo takuu kuitti oikein käy. Sitten jos yrittää ottaa Asuksen universaaliin tukeen yhteyttä ( Official Support | ASUS Global ) ja kertoo että tuote on ostettu Miro Simounen nimiseltä henkilöltä joka myös teki kuitin.. ..en usko että takuu tuonkaan kautta oikein järjestyy...
 
Ei ole.

Kenelle tää "takuu" on, sulle? Teet yksityisenä kauppaa, mutta annat 12kk takuun toiminimen kautta kaikille osille?

"Takuu ei kata välillisiä kuluja", mitä tää meinaa? Osa hajoaa, ostaja joutuu ottamaan suhun yhteyttä, lähettämään osan sulle, sä lähetät giganttiin, gigantti hoitaa sen oikean takuunsa, lähetät osan takaisin ostajalle satasen laskulla varustettuna?

Mitä jos vain lähettäisit sen oikean kaupan takuukuitin ostajalle jos kerran yksityisenä teet kauppaa? Tai sitten perusta kunnon firma ja kysy pääsyä tuonne firma-alueelle jimssin, datatronicin ja muiden kanssa jos haluat jotain omia "takuukuitteja" tulostella

Onko sillä väliä kelle se takuu on? jos takuu on olemassa 12kk takuu osittain käytetylle koneelle ja valmistajan takuu kaikille osille on silti täysi. Ongelma?

Välilliset kulut on lähinnä käyttökatkosta tms. johtuvia kustannuksia, joita se Giganttikaan ei korvaa.
 
Se itse tehty kuitti ei oikeasti vaan riitä. Eli tuosta ei käy ilmi MISTÄ sen takuun saa, eli mistä firmasta tuo tuote on ostettu. Jos yrittää esim. emoa viedä takuuseen vaikka Verkkokauppaan tai Jimm's:n ei tuo takuu kuitti oikein käy. Sitten jos yrittää ottaa Asuksen universaaliin tukeen yhteyttä ( Official Support | ASUS Global ) ja kertoo että tuote on ostettu Miro Simounen nimiseltä henkilöltä joka myös teki kuitin.. ..en usko että takuu tuonkaan kautta oikein järjestyy...

Huoh.. kuitista Muokattu yhteystiedot pois.

En ole viekä koskaan tarvinut valmistajan takuuseen yhtään paperin palaa, eletään vuotta 2022 ja asia tuppaa valmistajan päässä olemaan myös sähköisenä.

And, Intel, Asus, Msi, Corsair ainakin onnistunut ihan tuotekoodilla ja sarjanumerolla.
 
Onko sillä väliä kelle se takuu on? jos takuu on olemassa 12kk takuu osittain käytetylle koneelle ja valmistajan takuu kaikille osille on silti täysi. Ongelma?

Onhan se nyt aika iso ongelma. Jos se takuu on lähellä sijaitsevaan kauppaan minne voin kävellä ja saada korvaavan tuotteen heti käteen ja takuukorjatun kun se joskus tulee. TAI jos se takuu onkin esim. skoteissa mihin täytyy ensin lähettää monitori ja maksaa se itse ja sitten odotella kuukausia että ne kuittaavat saaneensa lähetyksen, sitten kuittaavat että selvittelevät vikaa ja lopulta ehkä lähettävät takaisin monitorin sille.

Eli pitäisi se jo vähintään myynti-ilmoituksessa lukea jos se takuu on jossain Suomen ulkopuolella eikä "eihän sillä nyt mitään väliä ole jos takuu onkin Venäjällä, menet vaan junalla sinne ja kyllä ne korjaa"

Edit: täällä kyllä ON myyty ihan oikein tuotteita missä lukee esim: "Takuu hoituu minun kauttani". Mikä tarkoittaa sitä että jos osa hajoaa niin tuote lähetetään myyjälle joka sitten hoitaa sen takuun tai antaa rahat takaisin. MUTTA tärkeää on ollut se että tuo mainitaan myynti-ilmoituksessa.
 
Voi kyllä tulla mielenkiintoisia vääntöjä jos tolla "kuitilla" yrittää saada jotain takuuseen.

Kuitti on täysin vapaamuotoinen asiakirja. Voit kirjoittaa tupakka-askiin että "Tietokoneella on 12kk takuu alkaen 1.4.2022 terveisin Gösta" ja se riittää.
 
Kenen tekemä se sitten pitäisi olla, sinun? vai minun naapurin?

Se on ihan virallinen kuitti, josta näkyy kaikki mitä tarvii näkyä takuun yms. hoitamiseen. Sitä faktaa ei sinun sanomiset muuta.
Jospa antaisit ostajalle ne alkuperäiset takuukuitit. Tai sitten perustat firman ja teet takuukuitin, jossa on firman tiedot y-tunnusta myöten. Et voi istua kahdella pallilla yhtäaikaa. Eli sun on päätettävä oleko firma, vai yksityishenkilö ja sen mukaan sitten toimit. Ei voi olla näin vaikeaa.

Lisäksi jatkossa älä poista ilmoutusta, vaan vaihda eteen myyty etuliite.
 
Onhan se nyt aika iso ongelma. Jos se takuu on lähellä sijaitsevaan kauppaan minne voin kävellä ja saada korvaavan tuotteen heti käteen ja takuukorjatun kun se joskus tulee. TAI jos se takuu onkin esim. skoteissa mihin täytyy ensin lähettää monitori ja maksaa se itse ja sitten odotella kuukausia että ne kuittaavat saaneensa lähetyksen, sitten kuittaavat että selvittelevät vikaa ja lopulta ehkä lähettävät takaisin monitorin sille.

Eli pitäisi se jo vähintään myynti-ilmoituksessa lukea jos se takuu on jossain Suomen ulkopuolella eikä "eihän sillä nyt mitään väliä ole jos takuu onkin Venäjällä, menet vaan junalla sinne ja kyllä ne korjaa"

Edit: täällä kyllä ON myyty ihan oikein tuotteita missä lukee esim: "Takuu hoituu minun kauttani". Mikä tarkoittaa sitä että jos osa hajoaa niin tuote lähetetään myyjälle joka sitten hoitaa sen takuun tai antaa rahat takaisin. MUTTA tärkeää on ollut se että tuo mainitaan myynti-ilmoituksessa.

Eipä ole tälläkään ostajalla pitkä matka takuuta hoitamaan. Kovin moni tulee suuvaahdossa kommentoimaan lukematta että kuitista poistettu yhteysteidot.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 415
Viestejä
4 868 749
Jäsenet
78 657
Uusin jäsen
Haline

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom