Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Jälleen epäilyttävä myyjä. @Deeweer lähettämä 5600g saapui pinnivikaisena itselleni, voi toki olla postin piikkiin, mutta kommunikonti asian selvittämiseksi loppunut täysin ja näillä näkymin joudun ottamaan koko summan omaan takkiin. Pinnien suoristamisen jälkeen prossu ei edelleenkään toimi.

Lisäksi lähetyksestä puuttui luvattu prossujäähy, joka unohduksen jälkeen luvattiin lähettää 28.2., mutta ei ole vieläkään saapunut ja keskusteluyhteys tosiaan lakannut.

 

Liitteet

  • IMG20220304120949.jpg
    IMG20220304120949.jpg
    2,2 MB · Luettu: 295
Jälleen epäilyttävä myyjä. @Deeweer lähettämä 5600g saapui pinnivikaisena itselleni, voi toki olla postin piikkiin, mutta kommunikonti asian selvittämiseksi loppunut täysin ja näillä näkymin joudun ottamaan koko summan omaan takkiin. Pinnien suoristamisen jälkeen prossu ei edelleenkään toimi.

Lisäksi lähetyksestä puuttui luvattu prossujäähy, joka unohduksen jälkeen luvattiin lähettää 28.2., mutta ei ole vieläkään saapunut ja keskusteluyhteys tosiaan lakannut.

Elä vaan sano että kirjekuoressa tuli kuplamuoviin kaapaistuna :facepalm:
 
No ei muuta kuin rikosilmoitus vetämään ja vaadit kaupan purkua koska et saanut kaikkia luvattuja tavaroita + ne mitä sait tulivat rikkinäisinä perille eikä myyjä vastaa kyselyihin...
 
Jälleen epäilyttävä myyjä. @Deeweer lähettämä 5600g saapui pinnivikaisena itselleni, voi toki olla postin piikkiin, mutta kommunikonti asian selvittämiseksi loppunut täysin ja näillä näkymin joudun ottamaan koko summan omaan takkiin. Pinnien suoristamisen jälkeen prossu ei edelleenkään toimi.

Lisäksi lähetyksestä puuttui luvattu prossujäähy, joka unohduksen jälkeen luvattiin lähettää 28.2., mutta ei ole vieläkään saapunut ja keskusteluyhteys tosiaan lakannut.


Laitahan kauppiaspalautetta jotta muut ei mahollisesti tee kauppaa kyseisen kekkulin kanssa kunnes asia on selvinnyt.
 
Tunnus keskustelufoorumille luotu vain kaupankäyntiä varten, 0 palautetta (edelleenkin).
Sama kuin ostaisi Torista postilla.

Tarkoitus ei ole syyllistää ostajaa, hän ei ole tehnyt mitään väärin.
Itse vain en olisi uskaltanut ryhtyä kauppiohin.
 
Jälleen epäilyttävä myyjä. @Deeweer lähettämä 5600g saapui pinnivikaisena itselleni...

Ilmoitat henkilölle takarajan milloin rahat ovat takaisin tilillä tai rikosilmoitus lähtee vetämään.

Tuliko prosessori pelkässä kirjekuoressa? Ei se suojakotelokaan suojele hirveästi, kun menevät logistiikkakeskusten mankeleiden läpi. Saitko tämän digitaalisen kuitin? Pinnit suoraan ja takuuseen?
 
Ilmoitat henkilölle takarajan milloin rahat ovat takaisin tilillä tai rikosilmoitus lähtee vetämään.

Tuliko prosessori pelkässä kirjekuoressa? Ei se suojakotelokaan suojele hirveästi, kun menevät logistiikkakeskusten mankeleiden läpi. Saitko tämän digitaalisen kuitin? Pinnit suoraan ja takuuseen?
Ei vaan suoraan rikosilmon tekee ja sitten peruu sen jos rahat saa takaisin. Tässä kun on viesteihin vastaaminen lopetettu niin selvä merkki että ollaan tietoisia mitä on tehty.
 
Pinnien suoristamisen jälkeen prossu ei edelleenkään toimi.

Valitan offtopiccia ja onhan tässä huonot kaupat tehty (ja aihetta rikosilmoitukseen), mutta en luovuttaisi tuon kanssa. Yksi 2700X on vahingossa minulla pinnit vääntyneet reunasta, niinkuin sinulla, ja kyllä se toimimaan lähti, kun väänsi hammastikulla ja luottokortilla takaisin. Se syö aikaa ja kärsivällisyyttä ja jos ei ole täysin suorassa, niin prosessori ei mene pohjaan asti kunnolla, eikä pinnit ota kontaktia. Eli pyörittelisin kevyesti sitä vielä socketissa, että menee varmasti pohjaan asti ja itse puhdistin vielä päät alkoholipitoisella elektroniikan puhdistusaineella, niin kyllä se siitä. Kevyesti, että ei muut pinnit väänny, mutta sen verran, että pari vääntynyttä pinniä asettuu paikalleen... tai sitten sama kunnon valon ja suurennuslasin ja hammastikun kanssa.

Toki, jos lähtee toimimaan näin, on silti myyjältä kohtuullista antaa vähintään hinnanalennus tai purkaa kauppa.

Jotkut ovat käyttäneet näitä kellosepällä ja siellä on parinkympin maksusta korjattu prosessori. Ei ole omaa kokemusta tästä, mutta tarjouksen kysyminen sieltä ei maksa sinulle mitään. Tietenkin, tämä vaihtoehto ehkä enemmän sitten, jos/kun myyjä ei suostu kauppojen purkuun, joka olisi tässä se reiluin vaihtoehto.

Ilmoitat henkilölle takarajan milloin rahat ovat takaisin tilillä tai rikosilmoitus lähtee vetämään.

Tuliko prosessori pelkässä kirjekuoressa? Ei se suojakotelokaan suojele hirveästi, kun menevät logistiikkakeskusten mankeleiden läpi. Saitko tämän digitaalisen kuitin? Pinnit suoraan ja takuuseen?

Jos takuukuitti on Jimm'sille ja siellä katsovat elektronimikroskoopilla , että pinnejä on sörkitty ja eväävät takuun ja laskuttavat 50€? Olen tosissani tämän skenaarion kanssa.
 
Jeps... Sattui se sitten itselläkin kohdalle yksi mätämuna hyvien joukosta: vagmies kanssa tehtiin kaupat 2.3 GTX 1070ti Inno3D kortista, rahat maksoin mobilepaylla ja yksityisviestinä sain kortista kuvia koneessa kiinni että irtaallaan. Whatsapissa aloin kyselemään että milloin kortti postiin viedään ja nyt selittelyt jatkuneet tähän päivään asti eikä kortti vieläkään postissa.
Alussa kyllä unohdin pariinkin kertaan videä paketin, ja sitten tuli myöhemmin terveydelliset syyt minkä takia en pystynyt viemään, tuosta Jonnsski on kyllä nyt tietoinen.
Paremmin sitä ainakin olisi voinut kommunikoida missä mennään.
Paketti on postissa mutta ei tämä kauppa mielestäni niin mennyt kuin pitäisi, tästä pahoittelut.
 
Alussa kyllä unohdin pariinkin kertaan videä paketin, ja sitten tuli myöhemmin terveydelliset syyt minkä takia en pystynyt viemään, tuosta Jonnsski on kyllä nyt tietoinen.
Paremmin sitä ainakin olisi voinut kommunikoida missä mennään.
Paketti on postissa mutta ei tämä kauppa mielestäni niin mennyt kuin pitäisi, tästä pahoittelut.
Tosiasia on, että kun itse estyy niin sen voi joku toinen tehdä estyneen puolesta. Siis jos on halua hoitaa asiansa niin, kuin on luvannut. Toisaalta eipä tässäkään tapauksessa kovin ole ostajaa harmittanut, kun yhä myyjä pelkillä positiivisella palautteilla.
 
Jeps... Sattui se sitten itselläkin kohdalle yksi mätämuna hyvien joukosta: vagmies kanssa tehtiin kaupat 2.3 GTX 1070ti Inno3D kortista, rahat maksoin mobilepaylla ja yksityisviestinä sain kortista kuvia koneessa kiinni että irtaallaan. Whatsapissa aloin kyselemään että milloin kortti postiin viedään ja nyt selittelyt jatkuneet tähän päivään asti eikä kortti vieläkään postissa.

En ihan tajua näiden kusettajien mentaliteettia siitä, että kerrotan "Unohtui sori." "Olen ajossa nyt mutta lähetän x iltana" "Hyväkun muistutit, lähetän sen huomenna"
Itsekin tallaiseen kusetukseen mennyt ja sama "syystä x en pysty postittamaan nyt tai vastaamaan nyt". Onko sillä väliä tekeekö lopulta rikosilmoituksen nyt vai 2 viikon päästä viivyttelyiden takia? Koittavatko tässä 2 viikossa kusettaa niin monta ihmistä kuin vaan suinkin mahdollista?
 
Tosiasia on, että kun itse estyy niin sen voi joku toinen tehdä estyneen puolesta. Siis jos on halua hoitaa asiansa niin, kuin on luvannut. Toisaalta eipä tässäkään tapauksessa kovin ole ostajaa harmittanut, kun yhä myyjä pelkillä positiivisella palautteilla.

Toki jos on sellainen kaveri, joka tuon jaksaa, pystyy tai haluaa viedä. Itse kyllä palauttelisin vain rahat takaisin tuossa tilanteessa kun puhelin nyt aikalailla joka paikassa on mukana ja tuo ei montaa sekuntia vie. Ei tartte pitää ainakaan ostajaa stressissä, että tuleeko pakettia joskus vai ei.
 
En ihan tajua näiden kusettajien mentaliteettia siitä, että kerrotan "Unohtui sori." "Olen ajossa nyt mutta lähetän x iltana" "Hyväkun muistutit, lähetän sen huomenna"
Itsekin tallaiseen kusetukseen mennyt ja sama "syystä x en pysty postittamaan nyt tai vastaamaan nyt". Onko sillä väliä tekeekö lopulta rikosilmoituksen nyt vai 2 viikon päästä viivyttelyiden takia? Koittavatko tässä 2 viikossa kusettaa niin monta ihmistä kuin vaan suinkin mahdollista?

Luulisin että tätä taktiikkaa käyttävät enempi henkilöt jotka yrittävät (ja ottavat) ns. pikavipin. Sitten noin parin viikon päästä kun saavat rahaa muualta maksavat sen takaisin selittelyjen kera (luokkaa: "katsoin sitä tarkemmin ja se olikin viallinen" tms) toivoen että eivät saisi negatiivista palautetta ja ehkä jopa että elämäntilanne parantuisi (mistä tuo pikavippi sitten johtuukaan, ehkä alkoholi, ehkä huumeet, ehkä peliriippuvuus).

Oikeasti jos ei ole mitään tarkoitusta maksaa rahoja takaisin tai lähettää tuotetta ei se 2 viikkoa suuntaan tai toiseen merkitse heille mitään. Poliisilla kuitenkin kestää oma aikansa tutkia juttuja minkä aikana he ehtivät hyvin kerätä niitä satoja tai mahdollisesti tuhansia riippuen miten ahkerasti toimivat ja sitten kun se kymmenien tai satojen tuhansien petosvyyhti käsitellään joudutaan taas hetkeksi vankilaan.
 
En ihan tajua näiden kusettajien mentaliteettia siitä, että kerrotan "Unohtui sori." "Olen ajossa nyt mutta lähetän x iltana" "Hyväkun muistutit, lähetän sen huomenna"
Itsekin tallaiseen kusetukseen mennyt ja sama "syystä x en pysty postittamaan nyt tai vastaamaan nyt". Onko sillä väliä tekeekö lopulta rikosilmoituksen nyt vai 2 viikon päästä viivyttelyiden takia? Koittavatko tässä 2 viikossa kusettaa niin monta ihmistä kuin vaan suinkin mahdollista?

Jep. Näissä tapauksissa heti vaan ilmoitusta kehiin.
Turhaa viivyttelyä.

Itse pyrin tekemään kaupat silloin, että saa vietyä sen käytännössä heti postiin.
Tai ennen rahojen lähettämistä kerron, että pystyn viemään tavaran ajankohtana x postiin.
 
Elä vaan sano että kirjekuoressa tuli kuplamuoviin kaapaistuna :facepalm:
Tuli prossujäähyn pakettiin pakattuna, oli kuplamuovia päällä. Outoa tosin oli, miksi prossujäähy oli unohtunut, vaikka paketti tuli.

Tunnus keskustelufoorumille luotu vain kaupankäyntiä varten, 0 palautetta (edelleenkin).
Sama kuin ostaisi Torista postilla.

Tarkoitus ei ole syyllistää ostajaa, hän ei ole tehnyt mitään väärin.
Itse vain en olisi uskaltanut ryhtyä kauppiohin.
Tämä on totta ja kyllä sitä mietin, mutta tuohon mennessä ei ollut tullut vielä yhtään huonoa kaupantekokokemusta, joten olin liian luottavainen ja ajattelin, että jostain on jokaisen aloitettava.
Ilmoitat henkilölle takarajan milloin rahat ovat takaisin tilillä tai rikosilmoitus lähtee vetämään.

Tuliko prosessori pelkässä kirjekuoressa? Ei se suojakotelokaan suojele hirveästi, kun menevät logistiikkakeskusten mankeleiden läpi. Saitko tämän digitaalisen kuitin? Pinnit suoraan ja takuuseen?
Sain prossujäähyn kotelossa ja sain digitaalisen kuitin, mutta juuri tuo mietityttää, jos takuusta ilmoitetaan, että pinnejä väännelty eivätkä suostu korvaamaan + joudun maksamaan 50€ lisää. Lienee viisainta yrittää itse suoristaa vielä, jos jokin on vielä hieman vinossa.

Valitan offtopiccia ja onhan tässä huonot kaupat tehty (ja aihetta rikosilmoitukseen), mutta en luovuttaisi tuon kanssa. Yksi 2700X on vahingossa minulla pinnit vääntyneet reunasta, niinkuin sinulla, ja kyllä se toimimaan lähti, kun väänsi hammastikulla ja luottokortilla takaisin. Se syö aikaa ja kärsivällisyyttä ja jos ei ole täysin suorassa, niin prosessori ei mene pohjaan asti kunnolla, eikä pinnit ota kontaktia. Eli pyörittelisin kevyesti sitä vielä socketissa, että menee varmasti pohjaan asti ja itse puhdistin vielä päät alkoholipitoisella elektroniikan puhdistusaineella, niin kyllä se siitä. Kevyesti, että ei muut pinnit väänny, mutta sen verran, että pari vääntynyttä pinniä asettuu paikalleen... tai sitten sama kunnon valon ja suurennuslasin ja hammastikun kanssa.

Toki, jos lähtee toimimaan näin, on silti myyjältä kohtuullista antaa vähintään hinnanalennus tai purkaa kauppa.

Jotkut ovat käyttäneet näitä kellosepällä ja siellä on parinkympin maksusta korjattu prosessori. Ei ole omaa kokemusta tästä, mutta tarjouksen kysyminen sieltä ei maksa sinulle mitään. Tietenkin, tämä vaihtoehto ehkä enemmän sitten, jos/kun myyjä ei suostu kauppojen purkuun, joka olisi tässä se reiluin vaihtoehto.



Jos takuukuitti on Jimm'sille ja siellä katsovat elektronimikroskoopilla , että pinnejä on sörkitty ja eväävät takuun ja laskuttavat 50€? Olen tosissani tämän skenaarion kanssa.
Kävin kolmella kellosepällä kysymässä, yksikään ei ottanut vastaan. Paras mahdollisuuteni lieneekin yrittää suoristaa itse.

Kaupan purkua olen toki ehdottanut ilman mitään vastausta. Aion tehdä rikosilmoituksen maanantaina jos myyjästä ei kuulu siihen mennessä.
 
En ihan tajua näiden kusettajien mentaliteettia siitä, että kerrotan "Unohtui sori." "Olen ajossa nyt mutta lähetän x iltana" "Hyväkun muistutit, lähetän sen huomenna"
Itsekin tallaiseen kusetukseen mennyt ja sama "syystä x en pysty postittamaan nyt tai vastaamaan nyt". Onko sillä väliä tekeekö lopulta rikosilmoituksen nyt vai 2 viikon päästä viivyttelyiden takia? Koittavatko tässä 2 viikossa kusettaa niin monta ihmistä kuin vaan suinkin mahdollista?
Itsellä tullut vastaan myös ja ihmettelin samaa. Olisiko useampi koijaus menossa ja ei halua että muut huijattavat saa vihiä asiasta. Toinen on mahdollinen pikavippaus jossa ehkä ajatus jopa maksaa takasi ja yrittää venyttää että saisi jostakin rahaa maksaa takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
En ihan tajua näiden kusettajien mentaliteettia siitä, että kerrotan "Unohtui sori." "Olen ajossa nyt mutta lähetän x iltana" "Hyväkun muistutit, lähetän sen huomenna"
Itsekin tallaiseen kusetukseen mennyt ja sama "syystä x en pysty postittamaan nyt tai vastaamaan nyt". Onko sillä väliä tekeekö lopulta rikosilmoituksen nyt vai 2 viikon päästä viivyttelyiden takia? Koittavatko tässä 2 viikossa kusettaa niin monta ihmistä kuin vaan suinkin mahdollista?
Mitäs sitä rikosilmoitusta tekemään jos paketti kerran nyt on postissa?
 
Mitäs sitä rikosilmoitusta tekemään jos paketti kerran nyt on postissa?
Omalla kohdallani odotin viikon ja pyysin rahoja takaisin. (Epämääräisiä vastauksia ja muutenkin kesti ihan kaikki. Tori.fi tapaus siis)
Tämän jälkeen pyysin maksamaan kauppahinnan tililleni, tai teen asiasta rikosilmoituksen. (Tässä kohtaa olin jo selvittänyt pankista että vahvasti tuntuu siltä, että nimi ja tilinumero eivät täsmänneet). Lupasi maksaa "kunhan saa palkan parin päivän päästä." Tästä odotin vielä 4pv tästä ""palkanmaksu""-päivästä. Tämä palkanmaksupäivänä maksu oli viimeinen kommunikaatio myyjän kanssa.

2 viikkoa siitä kun alunperin maksoin hänen tililleen niin tein rikosilmoituksen. Omapostissa ei vieläkään seurantaa näy eikä myyjästä kuulu :)

Kauppahinta ei ollut iso (30€ + 5€ postikuluja), ja myyjä oli omien sanojensa mukaan "kokoajan töissä eikä tämän takia pystynyt maksamaan". Mutta kuitenkin, vaikka 247 tekee töitä niin tätä 35€ ei ollut varaa maksaa kuin vasta palkkapäivänä. Lopulta sitten (odotettavasti) tätä maksua ei ikinä saapunut.

Ja tosiaan vaikka 35€ menetys ei meikäläisen taloutta kaada, vituttaa se näille "epärehellisille"-ihmisille hävitä se eurokin. Tekisi tarkemmin kuvailla mitä mieltä näistä huijareista olen, mutta jätetään sanomatta :asif:
 
Omalla kohdallani odotin viikon ja pyysin rahoja takaisin. (Epämääräisiä vastauksia ja muutenkin kesti ihan kaikki. Tori.fi tapaus siis)
Tämän jälkeen pyysin maksamaan kauppahinnan tililleni, tai teen asiasta rikosilmoituksen. (Tässä kohtaa olin jo selvittänyt pankista että vahvasti tuntuu siltä, että nimi ja tilinumero eivät täsmänneet). Lupasi maksaa "kunhan saa palkan parin päivän päästä." Tästä odotin vielä 4pv tästä ""palkanmaksu""-päivästä. Tämä palkanmaksupäivänä maksu oli viimeinen kommunikaatio myyjän kanssa.

2 viikkoa siitä kun alunperin maksoin hänen tililleen niin tein rikosilmoituksen. Omapostissa ei vieläkään seurantaa näy eikä myyjästä kuulu :)

Kauppahinta ei ollut iso (30€ + 5€ postikuluja), ja myyjä oli omien sanojensa mukaan "kokoajan töissä eikä tämän takia pystynyt maksamaan". Mutta kuitenkin, vaikka 247 tekee töitä niin tätä 35€ ei ollut varaa maksaa kuin vasta palkkapäivänä. Lopulta sitten (odotettavasti) tätä maksua ei ikinä saapunut.
No juu, mutta:

A) Tori-tapaus ja
B) alunperin kommentoit tuota Vagmies -tapausta

niin ihmetyttää vaan aina kun täällä pitää sitte jatkaa miten itse tekisi jne, vaikka ei liity asiaan mitenkään.

No offense siis, ihan vaan ihmettelen.
 
Mitäs mieltä täällä ollaan isompien kauppojen peruuttamisesta yksityishenkilöiden kesken? Tässä juur vastikään myin noin 500 euron puhelimen Torissa ja ostaja laittoi parin tunnin päästä viestiä, että tuli katumapäälle ja haluaisi palauttaa puhelimen. En suostunut asiaan sisältyvien moninaisten riskien (puhelin vaikka tippunut jne. jne.) ja aiheutuvan vaivan vuoksi, mutta sain tuosta kurjan fiiliksen ja paheksuvia viestejä ostajalta. Miten olisitte itse toimineet? Ostaja siis sai tutustua tuotteeseen rauhassa, tuote oli täysin ilmoituksen mukainen ja uutta vastaava. Kyse siis vain ilmeisesti buyer's remorsesta.
 
Mitäs mieltä täällä ollaan isompien kauppojen peruuttamisesta yksityishenkilöiden kesken? Tässä juur vastikään myin noin 500 euron puhelimen Torissa ja ostaja laittoi parin tunnin päästä viestiä, että tuli katumapäälle ja haluaisi palauttaa puhelimen. En suostunut asiaan sisältyvien moninaisten riskien (puhelin vaikka tippunut jne. jne.) ja aiheutuvan vaivan vuoksi, mutta sain tuosta kurjan fiiliksen ja paheksuvia viestejä ostajalta. Miten olisitte itse toimineet? Ostaja siis sai tutustua tuotteeseen rauhassa, tuote oli täysin ilmoituksen mukainen ja uutta vastaava. Kyse siis vain ilmeisesti buyer's remorsesta.
Kävikö hän hakemassa sen?
 
Kyllä. Kuten sanoin, ostaja sai rauhassa näprätä puhelinta ja kysellä siitä mitä halusi. Oletan myös, että ilmeisesti tekniikasta perillä olleena olisi tiennyt mitä osti.
Yksityisten välillä ei ole mitään palautusoikeutta. Sano, että pistää myyden eteenpäin jos haluaa.
Sitä ei koskaan tiedä toki, että kerkisikö sille käymään jotain...
 
Mitäs mieltä täällä ollaan isompien kauppojen peruuttamisesta yksityishenkilöiden kesken? Tässä juur vastikään myin noin 500 euron puhelimen Torissa ja ostaja laittoi parin tunnin päästä viestiä, että tuli katumapäälle ja haluaisi palauttaa puhelimen. En suostunut asiaan sisältyvien moninaisten riskien (puhelin vaikka tippunut jne. jne.) ja aiheutuvan vaivan vuoksi, mutta sain tuosta kurjan fiiliksen ja paheksuvia viestejä ostajalta. Miten olisitte itse toimineet? Ostaja siis sai tutustua tuotteeseen rauhassa, tuote oli täysin ilmoituksen mukainen ja uutta vastaava. Kyse siis vain ilmeisesti buyer's remorsesta.

Itse en ostajana odottaisi ikinä saavani palauttaa tuotetta ja vielä vähemmän paheksuisin myyjää tällöin :D
Myyjänä en ottaisi vastaan palautusta.
imho et tehnyt mitään väärää.
 
Yksityisten välillä ei ole mitään palautusoikeutta. Sano, että pistää myyden eteenpäin jos haluaa.
Sitä ei koskaan tiedä toki, että kerkisikö sille käymään jotain...

Juuri näin. Minähän en sitä voi tietää, eikä se oikein enää tulisi itselleni edes ilmikään, koska en ottaisi puhelinta käyttöön, vaan aikaisintaan mahdollisesti seuraavalla ostajalla. Mutta itse kantaisin sitten riskin ja seuraukset. Ei kiitos.
 
Itse en ostajana odottaisi ikinä saavani palauttaa tuotetta ja vielä vähemmän paheksuisin myyjää tällöin :D
Myyjänä en ottaisi vastaan palautusta.
imho et tehnyt mitään väärää.

Yritin sanoa samaa, että ostan itsekin paljon, mutta koskaan ei ole tullut mieleeni kysyä tuotteen palautusta myyjälle, vaikka joskus ehkä tullutkin hasardeja kauppoja.
 
Mitäs mieltä täällä ollaan isompien kauppojen peruuttamisesta yksityishenkilöiden kesken? Tässä juur vastikään myin noin 500 euron puhelimen Torissa ja ostaja laittoi parin tunnin päästä viestiä, että tuli katumapäälle ja haluaisi palauttaa puhelimen. En suostunut asiaan sisältyvien moninaisten riskien (puhelin vaikka tippunut jne. jne.) ja aiheutuvan vaivan vuoksi, mutta sain tuosta kurjan fiiliksen ja paheksuvia viestejä ostajalta. Miten olisitte itse toimineet? Ostaja siis sai tutustua tuotteeseen rauhassa, tuote oli täysin ilmoituksen mukainen ja uutta vastaava. Kyse siis vain ilmeisesti buyer's remorsesta.
Aivan turha murehtia, varsinkin jos on käynyt paikan päältä hakemassa eikä kyse ole harhaanjohtaneesta myynti-ilmoituksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä ~parinkymmenen vuoden erinäisen elektroniikan kaupankäynnin aikana tasan kerran on tullut tilanne, että ostaja olisikin halunnut purkaa kaupat, vaikkei tuotteessa ollut mitään vikaa/moitetta (itsekin tämän sanoi), rupesi vaan kaduttamaan rahan käyttö tavaraan jota ei lopulta tarvinnutkaan (aikanaan hurjan suuri 160GB S-ATA-kovo :D ). Sanoin puolittain vitsillä, että puolet rahoista voin hyvittää jos tuo levyn takaisin. Toi, ja oli vielä kiitollinen tarjouksesta.

Joka tapauksessa, ei tietenkään yksityishenkilöiden välillä mitään kaupanpurkuvelvollisuutta tai edes "hyvää tapaa" ole, ostajan moka. Myyköön itse eteenpäin.
 
Toi myynti-ilmoitus pitäisi ylläpidon hoitaa kuntoon tai sitten poistaa.

Jos myyjä tosissaan, niin ei voi kauppaa käydä. Jos taas kusetus, niin ostajille vittumainen.

Se olisi kunnossa jos ei turhan päiväisiä spämmääjiä olisi huutelemassa. Jos oot ostamassa nii voit tulla kotiovelta hakemaan jossa näät samalla että tuote on kunnossa. Tämä on minun myyntiketju josta on ylläpidolle jo tehty ilmoitusta nuista hupiostelijoista. Esim sellaisia ostajia jotka on noudolla tulossa hakemaan mutta samaan aikaan ovat toiselta puolelta Suomea hakemassa eri tuotetta noudolla.
 
Se olisi kunnossa jos ei turhan päiväisiä spämmääjiä olisi huutelemassa. Jos oot ostamassa nii voit tulla kotiovelta hakemaan jossa näät samalla että tuote on kunnossa. Tämä on minun myyntiketju josta on ylläpidolle jo tehty ilmoitusta nuista hupiostelijoista. Esim sellaisia ostajia jotka on noudolla tulossa hakemaan mutta samaan aikaan ovat toiselta puolelta Suomea hakemassa eri tuotetta noudolla.
Ylläpito siivosi ketjun joten kiitoksia heille
 
Kokemuksia laihaläskistä? Ostin häneltä facen kautta kk sitten osia kotiovelta noutaen. Tuli tarve myös pumpulle joten sovittiin siitäkin kaupat, postilla. Lupasi edellisviikon sunnuntaina postittaa, muttei postittanu. Oiskohan torstaina vastannu viestiin, että oli kipeä eikä vienyt, koronaepäily. teki kotitestin ja oli nega, sitten postiin jonottamaal 39 asteen kuumeessa ja posti ei teknisistä syistä ota vastaan yms. Sitten huomaan hänellä kys. pumpun täällä myynnissä, ei voinut viedä postiin koska oli koronassa(??). En nyt kunnolla muista missä järjestyksessä noi koronaepäilyt yms oli mutta tarpeen vaatiessa kaivan oikeat tiedot esille.
 
Kokemuksia laihaläskistä? Ostin häneltä facen kautta kk sitten osia kotiovelta noutaen. Tuli tarve myös pumpulle joten sovittiin siitäkin kaupat, postilla. Lupasi edellisviikon sunnuntaina postittaa, muttei postittanu. Oiskohan torstaina vastannu viestiin, että oli kipeä eikä vienyt, koronaepäily. teki kotitestin ja oli nega, sitten postiin jonottamaal 39 asteen kuumeessa ja posti ei teknisistä syistä ota vastaan yms. Sitten huomaan hänellä kys. pumpun täällä myynnissä, ei voinut viedä postiin koska oli koronassa(??). En nyt kunnolla muista missä järjestyksessä noi koronaepäilyt yms oli mutta tarpeen vaatiessa kaivan oikeat tiedot esille.
Jos epäilet rikosta, tee rikosilmoitus.
 

Ei tuo ainakaan vielä näytä epärehelliseltä mielestäni.

Edit: Silmääni ei osunut ilmoituksesta myöhemmin kerrottua pumppujen lukumäärää ja kuvissa 1 kpl.
 

Ei tuo ainakaan vielä näytä epärehelliseltä mielestäni.

Edit: Silmääni ei osunut ilmoituksesta myöhemmin kerrottua pumppujen lukumäärää ja kuvissa 1 kpl.
Poisti tekstistä maininnan d5 pumpusta, kuvan pumppu jonka tankissa tarra on mun ostama
 
Kokemuksia laihaläskistä? Ostin häneltä facen kautta kk sitten osia kotiovelta noutaen. Tuli tarve myös pumpulle joten sovittiin siitäkin kaupat, postilla. Lupasi edellisviikon sunnuntaina postittaa, muttei postittanu. Oiskohan torstaina vastannu viestiin, että oli kipeä eikä vienyt, koronaepäily. teki kotitestin ja oli nega, sitten postiin jonottamaal 39 asteen kuumeessa ja posti ei teknisistä syistä ota vastaan yms. Sitten huomaan hänellä kys. pumpun täällä myynnissä, ei voinut viedä postiin koska oli koronassa(??). En nyt kunnolla muista missä järjestyksessä noi koronaepäilyt yms oli mutta tarpeen vaatiessa kaivan oikeat tiedot esille.

Minusta olet kyllä tehnyt väärin, kun Facebook-kaupoistasi menet täällä antamaan negatiivisen kauppiaspalautteen.

Täällä voi pahimmassa tapauksessa olla ihan eri henkilö ja nyt olet
  • Antanut negatiivisen kauppiaspalautteen (IO-techissä, Facebook-kaupoista)
  • Mennyt myyntiketjuun häröilemään
  • Tullut tähän ketjuun nostamaan meteliä (edelleen, Facebook-kaupoista)
Mielestäni sinulle kuuluisi tässä rangaistus tai vähintään huomautus..
 
Minusta olet kyllä tehnyt väärin, kun facebook-kaupoistasi menet täällä antamaan negatiivisen kauppiaspalautteen.

Täällä voi pahimmassa tapauksessa olla ihan eri henkilö ja nyt olet
  • Antanut negatiivisen kauppiaspalautteen (IO-techissä, Facebook-kaupoista)
  • Mennyt myyntiketjuun häröilemään
  • Tullut tähän ketjuun nostamaan meteliä..
Mielestäni sinulle kuuluisi tässä rangaistus.
Sama henkilö, juttelin erään kanssa joka häneltä meinasi ostaa ja maksutiedot olivat samat
 
Ei ole enää syytä spekuloida tapausta koska palautin rahat eli case closed.

Edit: Neutraalin tuosta voi pudottaa muttei mitään syvempää jos ostaja niin kokee.
Niih, miten itse kukin kokee asian. Positiivinen kauppakokemus kun sai rahat takaisin, neutraali kauppakokemus kun ei jäänyt tappiolle ostajana, negatiivinen kauppakokemus, kun myyjä ei pitänyt lupauksiaan kaupan suhteen. Kuka kiinnittää mihinkin huomiota kaupoissa.
 

vähän kyllä haiskahtaa tämä myynti ilmoitus...
 
Haiskahtaa kun kuvakaan eli ole itse otettu. Löytyy käänteisellä kuva haulla monelta sivulta tuo.
 
En suosittele kaupankäyntiä käyttäjän isanttu kanssa.




Edit. muokattu viestiä.
 
Viimeksi muokattu:
En suosittele kaupankäyntiä käyttäjien lintus kanssa.


Väärinkäsitys. En ole hupihuutelija. Viestit vain olivat hävinneet bittiavaruuteen tietoteknisten ongelmien vuoksi. Asia on jo kunnossa ja sovittu Mop:n kanssa. Palautteet yms tullaan korjaamaan. Näitä sattuu :) Jäitä hattuun!

Kommenttini:
Myyty - Steelseries Arctis 3 (10€) -Tku
 
Viimeksi muokattu:
Oppirahat on näköjään maksettava jos kaverilla on tuollaiset palautteet. Jos on alle 5 positiivista myyntipalautetta niin en edes harkitse etukäteen rahojen lähettämistä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 309
Viestejä
4 508 864
Jäsenet
74 351
Uusin jäsen
Hopis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom