Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Säännöt on nämä. Ilman niitä tämä olisi joku tori.fi tai Facebook marketplace sirkus.
Tämä vahvasti, itseä k*rpii tuolla torissa niin hupimyyjät kuin ostelijatkin. Torista en toki mitään postilla ostakaan kusettajien takia, täällä sentään käytännössä tietää toisen kauppahistorian. Facebookissa en vuosiin olekaan mitään enää myynyt lähinnä samoista syistä. Johonkin FB:n kirppisryhmään/marketplaceen tuotteen listatessa kymmenestä kommentista/viestistä viisi on kusetusyrityksiä ala M'gala M'tumbo haluaa maksaa tämän sinulle Westetn Unionin tai Nigerian pankin kautta, ja toiset viisi vittuilua tuotteesta/hinnasta.

Jos postitus ei kiinnosta, niin jättää sen pois. Se on maalaisjärkeä. Sääntö missä on tulkinnavara aiheuttaa vain parran pärinää....
Tjaa, no itseä ei harmittaisi juurikin sellainen skenaario jossa tarjoan hpn + postit ja pian sen jälkeen joku ilmoittaa halukkuutensa noutaa tuotteen samaan hintaan. Jonka myyjä siis hyävksyy. Suht aktiivisena myyjänä tiedän kuinka paljon nouto säästää molempien osapuolien vaivannäköä. Joskus keskiviikkona toteutuneissa postituskaupoissa tuote on käyttäjällä vasta seuraavalla viikolla.

Tjaa, no itseä ei harmittaisi juurikin sellainen skenaario jossa tarjoan hpn + postit ja pian sen jälkeen joku ilmoittaa halukkuutensa noutaa tuotteen samaan hintaan. Jonka myyjä siis hyävksyy. Suht aktiivisena myyjänä tiedän kuinka paljon nouto säästää molempien osapuolien vaivannäköä. Joskus keskiviikkona toteutuneissa postituskaupoissa tuote on käyttäjällä vasta seuraavalla viikolla.
Sitten laitat siihen myynti-ilmoon "vain nouto". Mikä siinä on niin vaikeaa?

Ohimyynti on sääntöjen vastaista. Turhaan tässä jossitella tilanteita ja kuvitella itseään paremmaksi kaupankävijäksi, kun antaa siimaa. Jos kokee lähettämisen noin vaikeaksi, niin pelkkä nouto ja piste.

Minulta tulisi negatiivinen kauppiaspalaute 110% varmasti. Huono kauppakokemus ei selity laiskuudella.

Olen mitä ilmeisemmin asiani kanssa yksin niin jätetään omalta osalta tähän. Sen verran voisi kuitenkin vielä mainita että toisella kauppapaikalla oli kaveri kysellyt tuotteen kuntoa ja kysyi että sopiiko tingata. Myyjä ei ollut tähän kerennyt vastata ja meikä heittikin tähän väliin että minä voin tarjota pyyntihinnan plus postit jos tämä edellinen kaveri ei ota. Myyjä ilmestyi paikalle ja kysyi ekalta kunnon kyselijältä ottaako täyteen hintaan. Kaveri otti ja meikä jäi nuolemaan näppejään. EIKÄ HARMITTANUT YHTÄÄN :) jäitä hattuun pojat ja tytöt

Olen mitä ilmeisemmin asiani kanssa yksin niin jätetään omalta osalta tähän. Sen verran voisi kuitenkin vielä mainita että toisella kauppapaikalla oli kaveri kysellyt tuotteen kuntoa ja kysyi että sopiiko tingata. Myyjä ei ollut tähän kerennyt vastata ja meikä heittikin tähän väliin että minä voin tarjota pyyntihinnan plus postit jos tämä edellinen kaveri ei ota. Myyjä ilmestyi paikalle ja kysyi ekalta kunnon kyselijältä ottaako täyteen hintaan. Kaveri otti ja meikä jäi nuolemaan näppejään. EIKÄ HARMITTANUT YHTÄÄN :) jäitä hattuun pojat ja tytöt
Niin jätät omalta osaltasi tähän mutta et jätä? Kumminkin, tällä foorumilla löytyy selvät säännöt minkä mukaan ku mennään ni ei tule hämminkiä.

Miksi olisi harmittanut, kun kauppa meni ihan oikein :-D

Mä kun myin täälä emo + prossu + rammit ja jäähy settiä. Niin laitoin ensin että nouto, tai lähi alueelle kulkee pikku korvausta vastaan. Siihen ketjuun tuli jokunen kaveri ketkä tarjos HP + postit. Sain siis tarjouksia postitettuna. Sanoin että ok, jos ei nyt muutamaan päivään kukaan tule hakemaan, niin katotaan sitten uudelleen. Setti sitten meni postin välityksellä, kun ei ollut kiinostuneita hakemaan sitä.

Toi meni siis kaiketi kaikkien sääntöjenkin mukaan? :hmm:

Kerrataanpas nyt vähän tätä keissiä.

Säännöt sanoo siis näin:
- Kauppa-alue on tarkoitettu ainoastaan yksityishenkilöiden väliseen kaupankäyntiin.
@Miro.Simounen miten tämä kuvio siis käytännössä teknisesti menee, jos tuote ostetaan yksityishenkilöltä, mutta kuitti tulee myyjän yritykseltä? Minun nähdäkseni tämä on mutkan kautta oman yrityksen nimissä myymistä, eli sääntöjen kiertämistä/vastaista toimintaa? Lisäksi JOS tuosta ei ole aiemmin tilitetty rahoja firmalle, menee tuo myös kirjanpidollisesti&verotuksellisesti pieleen (joka nyt sinänsä on yrityksen omistajan ongelma). Voisiko myyjä avata, jos olen ymmärtänyt jotain väärin & näin ei ole?

Jos tuote hajoaa, miten takuukorjauksen hoitaminen tapahtuu? Ostajallahan on oikeus virhe- ja takuuasioissa asioida aina myyjän kanssa, vaikka valmistaja tarjoaisikin suoran takuun.

Lisäksi säännöt sanoo myös:
- Kun olet myynyt tuotteet, kerro siitä viiveettä ilmoituksessa, muokkaa otsikon etuliitteeksi Myyty, säilytä alkuperäinen myynti-ilmoitus ja ilmoita vielä, millä hinnalla tuote myytiin.
Tätä sääntökohtaa näyttäisi olevan ainakin rikottu.

------------------------------

Ulkopuoliset asiaan liittymättömät voisivat myös jälleen kerran lopettaa sen turha sivusta huutelemisen ketjussa ja jättää myös ne henkilökohtaisuudet pois keskustelusta, kiitos.h

Foorumin sääntöjen suhteen olen kyllä toiminut väärin se on pakko myöntää. Se toiminta loppui nyt.

Takuun osalta tässä tapauksessa on 12kk takuu kokonaisuuten (eli huollan koneen, jos se särkyy).
Komponenteillä erikseen valmistajalle ilmoitetut takuu, mutta 12kk jälkeen en enää tarjoa koko koneelle ilmasta huoltoa.
Takuu siis hoituu 100% varmasti, jos ei minulta henki mene.

kirjanpidollisesti asia on tietysti minun asia, mutta tässäkin tapauksessa on homma kunnossa.
Osa osista on lähes uusia ja osa vähän vanhempia, niistä on maksettu x summa ja myyty x summalla eteenpäin.
Näin pienessä toiminnassa ei tarvi exeliä kummempaa kirjanpitoa.

Niille jotka kuvittelee tämän toiminnan olevan kultakaivos ovat täysin väärässä, jos 1150€ koneen myynnistä jää alle n.50e "voittoa" niin onko edes järkeä?
Eipä siitä taloudelliseti muuten ole, kun tappioiden minimointi. Ei näiden romujen arvo ainakaan nouse jos ne makaa vuoden hyllyssä.
Vuositasolla puhutaan 1000-1500€ mitä tällä toiminnalla on saanut aikaan, jos se jollekin aiheuttaa tarvetta ilmotella asiasta jollekin niin antaapa mennä vaan.

Foorumin sääntöjen suhteen olen kyllä toiminut väärin se on pakko myöntää. Se toiminta loppui nyt.

Takuun osalta tässä tapauksessa on 12kk takuu kokonaisuuten (eli huollan koneen, jos se särkyy).
Komponenteillä erikseen valmistajalle ilmoitetut takuu, mutta 12kk jälkeen en enää tarjoa koko koneelle ilmasta huoltoa.
Takuu siis hoituu 100% varmasti, jos ei minulta henki mene.

kirjanpidollisesti asia on tietysti minun asia, mutta tässäkin tapauksessa on homma kunnossa.
Osa osista on lähes uusia ja osa vähän vanhempia, niistä on maksettu x summa ja myyty x summalla eteenpäin.
Näin pienessä toiminnassa ei tarvi exeliä kummempaa kirjanpitoa.

Niille jotka kuvittelee tämän toiminnan olevan kultakaivos ovat täysin väärässä, jos 1150€ koneen myynnistä jää alle n.50e "voittoa" niin onko edes järkeä?
Eipä siitä taloudelliseti muuten ole, kun tappioiden minimointi. Ei näiden romujen arvo ainakaan nouse jos ne makaa vuoden hyllyssä.
Vuositasolla puhutaan 1000-1500€ mitä tällä toiminnalla on saanut aikaan, jos se jollekin aiheuttaa tarvetta ilmotella asiasta jollekin niin antaapa mennä vaan.
En näe mitään moitittavaa itse myynnin suhteen tai siitä tulevan pikku voiton suhteen. Siis normioloissa, täällä toki voitto on kaikin puolin maailman loppua vastaava asia. Mutta toi takuu asia on ihan perseestä, kun et alkuperäisiä kuitteja antanut oston mukana.

Trokaajajahti ja siitä seurannut kyttäys on seurausta suomalaisesta kateudesta. Valitettavasti ylläpito ruokki sitä omalla toiminnallaan. Nyt onneksi pahin holhoaminen on laantunut.

Olisko kuitenkin lähtökohtaisesti kyse siitä, että on määritelty yhteiset säännöt kaikille, ja ihmiset myös haluaa että mennään sääntöjen mukaan.

:thumbsup:

Tämä on asia, jota olen tällä foorumilla huudellut jo useasti. Virheiden myöntäminen, ja niistä opiksi ottaminen on tämän päivän internet-keskusteluissa sen verran harvinaista että joka ainoalle iso peukku!

Yli päivän epätietoisuus vei nyt voiton. Koska menee aikaraja, jolloin voisin nostattaa kaupoista älämölön?

Eilen aamulla tein mobilepay siirto, vastattiin että on vastaanottanut mobilepay ilmotuksen maksusta, muttei näy vielä tilillä. Sen jälkeen alkoi mykkäkoulu, ei käy foorumilla vastaamassa ja luki vain whatsapp viestini.

Yli päivän epätietoisuus vei nyt voiton. Koska menee aikaraja, jolloin voisin nostattaa kaupoista älämölön?

Eilen aamulla tein mobilepay siirto, vastattiin että on vastaanottanut mobilepay ilmotuksen maksusta, muttei näy vielä tilillä. Sen jälkeen alkoi mykkäkoulu, ei käy foorumilla vastaamassa ja luki vain whatsapp viestini.
Viikon odottaisin. Päivä on olematon aika!

Yleensä noin viikon sisällä maksusta luulisi (pitäisi) tuotteen näkyä itsellä (noudettavissa noutopisteestä).
Toki hyvää palvelua on se että ilmoittaa toiselle seurantakoodin ja ainakin itse teen myös niin että seuraan sitä samaa koodia (myyjänä) että noutaako ostaja sen paketin vai ei. Esim. tänään näyttää paketti menneen perille (noudettavaksi) ja ilmoitus laitettu oma postiin sekä yritetty tavoittaa tekstiviestillä kello 15:27, vielä ei ole pakettia noudettu. Kaupat tehty siis viikonloppuna.

Tämän jälkeen (kun paketti on noudettu) otaksuisin että noin vuorokauden sisällä seuraisi myös myyjälle (minulle) positiivinen kauppiaspalaute. Ostaja on toki sen jo saanut (heti kun rahat näkyivät tilillä ja jo aiemmin kuin paketin vein postiin).

Kyseessä vain lahjakorttien koodit eli sähköinen toimitus.
Katso missä vaiheessa toinen kirjautuu taas foorumille, se on aika hyvä määre. Kunhan muistaa että tuon voi tehdä myös kännykästä. Eli voihan hyvin olla että hän on esim. aamusta tehnyt lumitöitä, ollut pitkän päivän töissä, illasta tehnyt lisää lumitöitä, tekee ruokaa perheelle ja vasta illasta ehtii koneelle?

Mutta ei tuollaisessa nyt kovin montaa päivää luulisi kuluvan.

Mutta ei tuollaisessa nyt kovin montaa päivää luulisi kuluvan.
Näinpä. Lisäyksenä, hän oma-aloitteisesti eilen aamulla lähti lounaalla kotiin hakee koodit, jotta saadaan "rahat käteen ja tuote mulle" kaupat. Muttei mennyt nyt kuin elokuvissa. :psmoke:

Viimeksi muokattu:
Kyseessä vain lahjakorttien koodit eli sähköinen toimitus.

Mobilepayn sivujen mukaan siirto menee OP, Nordea, Danske Bank, POP Pankit, S-Pankki ja Säästöpankkiin reaaliaikaisesti että pitäisi kyl näkyy tilillä. Pari päivää odottelisin.

Mobilepayn sivujen mukaan siirto menee OP, Nordea, Danske Bank, POP Pankit, S-Pankki ja Säästöpankkiin reaaliaikaisesti että pitäisi kyl näkyy tilillä. Pari päivää odottelisin.

Mobilepayta ei voi perua joten ainakin itse karsastan hieman jos joku jää odottamaan "tilillä näkymistä"

Näinpä. Lisäyksenä, hän oma-aloitteisesti lähti lounaalla kotiin hakee koodit, jotta saadaan "rahat käteen ja tuote mulle" kaupat. :psmoke:
Itse en odottele, kun alkaa haista. Täällä ymmärtäjiä noille riittää. En kuulu siihen sakkiin, joka uskoo kaiken päättyvän hyvin kun odottaa. Ei muuta kuin paine päälle lupausten rikkojalle.

Eipä siitä taloudelliseti muuten ole, kun tappioiden minimointi.

Tuo on aivan totta. Ei tuon koneen myynnistä ole voittoa tullut, ellei osat ole tippunut jouluaattona lahjasäkistä. Tiedän hyvin mitä ko. kone maksaisi jos sen itse olisin kasannut. Oli siihen ihan selkeä syy miksi pitkän linjan harrastajana ostan jonkun muun kasaamaan koneen, kun olen niitä 10 kasannut itsekin.

Ja mulle ei tästä hommasta ole mitään Miroa kohtaan hampaankoloon jäänyt, sanotaan se nyt julkisesti samalla.

Lähtökohtainen oletus vaan oli, että teen kauppaa täysin yksityisen tahon kanssa ja kuittiasiat menee samalla tavalla kuin näissä on aina mennyt. Mitään ongelmaa ei olisi mun ajatuksissa tullut, jos ilmoituksessa mistä koneen bongasin, olisi lukenut että "Konepaketin takuuasiat hoituu tmi se ja se kanssa". Olisin sitten miettinyt ostanko tuon setin vai jonkun muun.

Tässä ajatuksen kanssa asiaa miettineenä, se on mulle ihan sama miten mä noi takuuasiat hoidan (jos hoidan) kun kaiken pc-harrastamisen aikana on ainoa reklamoitu komponentti ollut paketista otettuna viallinen emolevy.

Tän keissin jälkeen ylläpitokin varmaan pitää selkeämmän linjan ja moderoinnin jatkossa kauppapaikan suhteen, olisi varmaan aika jees?

Nyt haisee kyllä vahvasti käry, ikävä kyllä.. voithan tägätä myyjän tähän ketjuun jos vauhdittaisi :think:

Jep, odotan vielä huomiseen. Jos ei tilanne parannu, niin ryhdyn toimenpiteisiin..

Normaaleissa postitapauksissa kannattaa odottaa noin viikko, tai pidempään, ennenkuin tekee rikosilmoituksen. Voi olla ties mitä estettä, kun ei saa postiin ja/tai rahat ei näy tilillä.

Mutta kun olet maksanut MobilePayllä, ne rahat näkyy HETI. Lisäksi jos lähetys tulee sähköpostilla/YV:nä (pelikoodi kun on kyseessä), niin nostaisin älämölön jo nyt. Laittaisin kauppakumppanin tähän keskusteluun ( @aleksi0 noin ) ja saisi tulla selittämään. Lisäksi jättäisin negatiivisen kauppiaspalautteen.. tai jos nyt asia ratkeaa nopeasti, niin voisin antaa myös neutraalin.

Mutta siihen se jäisi toistaiseksi.. Rikosilmoitus on iso asia ja sitä odottaisin ensi viikkoon, vaikka kyseessä on selvä tapaus. Lisäksi tottakai uhkailisin laittavani rikosilmoituksen, jos rahoja ei tule takaisin tai ostettua koodia. Täällä keskustelun voi aina vetää takaisin, samoin negatiivisen kauppiaspalautteen poistaa - mutta rikosilmoitukselle ei pysty tekemään mitään, kun sen laittanut, ennenkuin se menee tutkintaan. Ensi viikolla toki tekisin rikosilmoituksenkin, jos asia ei ole ratkennut.

Ei tuon myyjän profiili ainakaan näytä millään lailla epäilyttävältä, mutta virtuaalisen tuotteen kohdalla ei pitäisi olla mitään syytä vitkutella. Suosittelen soittamaan jos ei reagoi viesteihin.

@cojones

Viimeksi muokattu:
Mobilepayn toimintaan viitaten, itse myin näytön viikko tai pari sitten ja kaupantekohetkellä mobilepayssa oli joku toimintahäiriö. Raha siis meni ostajan tililtä katevarauksiin mut mulle ei tullut mitään. Päivän päästä toi katevaraus palautui ostajan tilille. Pointtina se, että ei se mobilepay ihan aina toimi ja maksun "peruuntuminen" on kyllä mahdollista, vaikka en usko että @aleksi0 keississä on vastaava tilanne.

Mobilepayn toimintaan viitaten, itse myin näytön viikko tai pari sitten ja kaupantekohetkellä mobilepayssa oli joku toimintahäiriö. Raha siis meni ostajan tililtä katevarauksiin mut mulle ei tullut mitään. Päivän päästä toi katevaraus palautui ostajan tilille. Pointtina se, että ei se mobilepay ihan aina toimi ja maksun "peruuntuminen" on kyllä mahdollista, vaikka en usko että @aleksi0 keississä on vastaava tilanne.

Mutta tässä myös vastaanottajan MobilePayhyn oli tullut maksusta ilmoitus, joten oli se onnistunut. Totta kai myyjänä pitääkin odottaa kunnes tulee itselle vahvistus saapuneesta maksusta.

Mutta sekinhän on fakta että joihinkin pankkeihin (esim S-Pankki) MobilePay-maksut ei mene tilille asti reaaliaikaisesti vaan noin seuraavana arkipäivänä, joten etenkin vasta-alkaja tai muuten vain erityisen skeptinen saattaa haluta odottaa siihen asti. Silti kyllä maksun näkyminen vastaanottajan MobilePayssä (kuten tässäkin tapauksessa) on jo varma tieto onnistuneesta maksusta.

Näin on tarkoitus töiden jälkeen tehdä. Jos ei vastaa, niin ryhdyn toimenpiteisiin.

Tällä kertaa kun oikein seuraili tiliä, niin oli pari päivää katevarauksessa ja tänään rahat lähti kortiltani.
Kai tää on selvä keissi tällasessa tapauksessa. Oli muutenki "epäilyttävän" halvalla ja aluksi harmitti, että joku muu ehti ostaa ensin.

Ässään menee nykyään reaaliaikaisesti.

OK, kiitos tiedosta! Vielä viimeksi ei itselleni tullut, ja googlaamalla en löytänyt tietoa että ovat liittyneet SEPA Instant Credit Transferiin.

e: Nyt löytyi vain Ylilauta-ketju 1,5 kk:n takaa, mutta uskon! Hyvä kehityssuunta.

Kai tää on selvä keissi tällasessa tapauksessa. Oli muutenki "epäilyttävän" halvalla ja aluksi harmitti, että joku muu ehti ostaa ensin.
Nimenomaan heittomerkkeissä, olen ostanut aiemminkin tuollasilla hinnoilla yksityishenkilöiltä ja ilman suurempaa ongelmaa.

Koskaan ei ole itsellä saapunut kuitenkaan reaaliaikaisesti, vaikka näin sanotaan.

Selvä, minulla ei ole muuta tietoa kun mitä mobilepayn sivuilla lukee. Maksusta oli kulunut tässä tapauksessa kuitenkin jo päivä, eiköhän ne siinä ajassa näy tilillä jos mainostetaan reaaliaikaisena.

Mobilepay1 .jpg

@cojones

Maanantai 04.04.2022
Kaupat sovittiin klo 00:07, koska myyjä ei ollut enään kotona, niin sovittiin kaupat aamupäivälle.
Aamulla klo 10:28, myyjä ilmoittaa menevänsä lounastauolla käymään kotona.
Klo 10:40 maksettu Mobilepayllä myyjälle -> hiljaisuus.
Klo 11:55 otin yhteyttä -> myyjä vahvistaa, että on vastaanottanut Mobilepayssä maksun, muttei summa näkynyt tilillä -> Mykkäkoulu alkoi eikä hän näytä enään käyvän foorumilla, vaikka kuinka lähetin viestiä. Samalla kirjautumisella myös merkkasi hänen muut myyntikohteet myydyiksi.

Tiistaina 05.04.2022
Klo 14:17 otin yhteyttä Whatsappin kautta -> luki viestin 16:38, muttei vastannut.

Keskiviikko 06.04.2022
Tänään lähti katevaraus ja siirto veloitettu kortiltani.
Klo 10:16 Otin uudelleen yhteyttä Whatsappissä -> Ei ole lukenut viestiä.
Klo 15:02 Yritän soittaa hänelle -> Menee vastaajalle.
Klo 15:20 Laitoin hänelle Mobilepay ominaisuudella "Pyydä rahaa" viestin: "Maksat rahat takaisin tai teen rikosilmoituksen. Sinun valintasi"

EDIT:
Torstai 07.04.2022
Klo 14:17 Pyyntö hyväksyttiin ja rahat palautettu tilille. Selitys tapahtumalle jääköön minun ja myyjän väliseksi. Minun puolesta *case closed*.

Viimeksi muokattu:
Suosittelen olemaan tarkkana käyttäjän @Takalaiton kanssa.

Tarjosi ostoilmoitukseeni "serkun" emolevyä ja prosessoria. Saatiin kaupat sovittua ja kun pyysin vielä kuvia varmistukseksi tuotteista ja niiden kunnosta niin sain vastineeksi kuvan myyntipakkauksista. Tuotteet olivat kuulemma paketoitu jo postilähetystä varten ja osoitetarrat valmiiksi liimattuna pakettiin eikä olisi halunnut avata enää pakettia kuvia varten. Pyysin saada kuvan tästä "valmiista" paketista osoitetietoineen, niin sitten tuli muuttujia.. Ei kuulemma pystynytkään lähettämään kamppeita ja halusi laittaa kaupat jäihin. Tarjouduin vielä hoitamaan kaupat maaliin "serkun" kanssa mutta yhteydenpito lakkasi kun tiedustelin yhteystietoja. Käyttäjä on kuitenkin edelleen aktiivinen palstalla ja laittanut jopa yhden uuden myynti-ilmoituksenkin tämän episodin jälkeen.

Olisiko tällaisen veivaamisen jälkeen oikeutettua laittaa negatiivinen kauppiaspalaute vaikka mitään kauppa-aktia ei varsinaisesti tapahtunut? Mitä tästä opimme? Vaikka käyttäjän kauppiaspalaute näyttää pelkkää positiivista, niin todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Itselleni jäi tästä tapauksesta tunne että vältyin myöntämästä korotonta lainaa kyseiselle nimimerkille.

Tuus nyt @Takalaiton ite kertoo mikä homma.

Tarjosi ostoilmoitukseeni "serkun" emolevyä ja prosessoria. Saatiin kaupat sovittua ja kun pyysin vielä kuvia varmistukseksi tuotteista ja niiden kunnosta niin sain vastineeksi kuvan myyntipakkauksista. Tuotteet olivat kuulemma paketoitu jo postilähetystä varten ja osoitetarrat valmiiksi liimattuna pakettiin eikä olisi halunnut avata enää pakettia kuvia varten. Pyysin saada kuvan tästä "valmiista" paketista osoitetietoineen, niin sitten tuli muuttujia.. Ei kuulemma pystynytkään lähettämään kamppeita ja halusi laittaa kaupat jäihin. Tarjouduin vielä hoitamaan kaupat maaliin "serkun" kanssa mutta yhteydenpito lakkasi kun tiedustelin yhteystietoja. Käyttäjä on kuitenkin edelleen aktiivinen palstalla ja laittanut jopa yhden uuden myynti-ilmoituksenkin tämän episodin jälkeen.

Olisiko tällaisen veivaamisen jälkeen oikeutettua laittaa negatiivinen kauppiaspalaute vaikka mitään kauppa-aktia ei varsinaisesti tapahtunut? Mitä tästä opimme? Vaikka käyttäjän kauppiaspalaute näyttää pelkkää positiivista, niin todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Itselleni jäi tästä tapauksesta tunne että vältyin myöntämästä korotonta lainaa kyseiselle nimimerkille.

Minulta tulisi negatiivinen palaute. Moni varmaan sitä mieltä, että ei ole aihetta negatiiviseen, kun kaupat ei syntynyt. Mutta kokemus voi olla negatiivinen myös ilman sitäkin. Ylläpito poistaa kyllä palautteen, jos osoittautuu vääräksi.

Sanoin että en ole kotona niin kuin yyveestä varmaan luit? Laitoin kaupat jäihin koska en kyennyt lähettämään näitä. Eli rehellisesti laitoin pelin seis, koska en kirjaimellisesti voi tehdä kauppoja loppuun kanssasi.

Ei ne mun olekaan, kunhan serkun kamppeita hänen puolestaan myyn :). Tuli muutama muuttuja tänään niin en mennytkään kotiin. Laitetaan jäihin nää kaupat tästä hetkestä etespäin kun en voi lähettää näitä.

Minullakin oli tuossa pari viikkoa sitten ongelmia kyseisen käyttäjän kanssa. Tarjosi veljen näytönohjainta. Sain kuitenkin rahani takaisin.

@peketo @finsamuel

Laittakaa näistä ihmeessä palautetta, vaikka neutraalia, jos nega tuntuu TEIDÄN mielestä liian rajulta ja kertokaa miten kävi. Kyseessä on kuitenkin "palaute", joka on kiinni mielikuvista, jotka kaupasta jäi. Kauppa on sovittu siinä kohtaa, kun se on sovittu ja ihan sama liikkuuko tuote tai raha niin palautteen siitä voi jättää.

Jos henkilö myy toisen omaisuutta niin kantaa hän myös kaupasta ja sen onnistumisesta täyden vastuun. Ei se ole mikään syy, ettei serkku tai kummin kaiman toveri halunnutkaan myydä. "Höpö höpö" kauppoja varten on sitten olemassa jo parempia alustoja, kuten tori.

@peketo @finsamuel

Laittakaa näistä ihmeessä palautetta, vaikka neutraalia, jos nega tuntuu TEIDÄN mielestä liian rajulta ja kertokaa miten kävi. Kyseessä on kuitenkin "palaute", joka on kiinni mielikuvista, jotka kaupasta jäi. Kauppa on sovittu siinä kohtaa, kun se on sovittu ja ihan sama liikkuuko tuote tai raha niin palautteen siitä voi jättää.

Jos henkilö myy toisen omaisuutta niin kantaa hän myös kaupasta ja sen onnistumisesta täyden vastuun. Ei se ole mikään syy, ettei serkku tai kummin kaiman toveri halunnutkaan myydä. "Höpö höpö" kauppoja varten on sitten olemassa jo parempia alustoja, kuten tori.

Kauppa jäi leijumaan omien menojen takia @peketo :n kanssa. Siitä keskusteltiinkin jo. Paha mieli jäi.

@finsamuel :n kauppojen kanssa nostan oman käden ylös virheen myöntämiseksi. 12-tuntiset työt otti vähän tunteisiin joten en kerennyt hänelle koskaan lähettää 1070:aa ja sen jälkeen kaiken kukkuraksi kipeenä vajaan viikon..

Että joo. Palautetta vaan. Nostan käteni virheen myöntämiseksi ja kannan vastuun.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 495
Jäsenet
78 837
Uusin jäsen
Pasi P

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom