Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Yli päivän epätietoisuus vei nyt voiton. Koska menee aikaraja, jolloin voisin nostattaa kaupoista älämölön?

Eilen aamulla tein mobilepay siirto, vastattiin että on vastaanottanut mobilepay ilmotuksen maksusta, muttei näy vielä tilillä. Sen jälkeen alkoi mykkäkoulu, ei käy foorumilla vastaamassa ja luki vain whatsapp viestini.

Ei tuon myyjän profiili ainakaan näytä millään lailla epäilyttävältä, mutta virtuaalisen tuotteen kohdalla ei pitäisi olla mitään syytä vitkutella. Suosittelen soittamaan jos ei reagoi viesteihin.

@cojones
 
Viimeksi muokattu:
Mobilepayn toimintaan viitaten, itse myin näytön viikko tai pari sitten ja kaupantekohetkellä mobilepayssa oli joku toimintahäiriö. Raha siis meni ostajan tililtä katevarauksiin mut mulle ei tullut mitään. Päivän päästä toi katevaraus palautui ostajan tilille. Pointtina se, että ei se mobilepay ihan aina toimi ja maksun "peruuntuminen" on kyllä mahdollista, vaikka en usko että @aleksi0 keississä on vastaava tilanne.
 
Mobilepayn toimintaan viitaten, itse myin näytön viikko tai pari sitten ja kaupantekohetkellä mobilepayssa oli joku toimintahäiriö. Raha siis meni ostajan tililtä katevarauksiin mut mulle ei tullut mitään. Päivän päästä toi katevaraus palautui ostajan tilille. Pointtina se, että ei se mobilepay ihan aina toimi ja maksun "peruuntuminen" on kyllä mahdollista, vaikka en usko että @aleksi0 keississä on vastaava tilanne.

Mutta tässä myös vastaanottajan MobilePayhyn oli tullut maksusta ilmoitus, joten oli se onnistunut. Totta kai myyjänä pitääkin odottaa kunnes tulee itselle vahvistus saapuneesta maksusta.

Mutta sekinhän on fakta että joihinkin pankkeihin (esim S-Pankki) MobilePay-maksut ei mene tilille asti reaaliaikaisesti vaan noin seuraavana arkipäivänä, joten etenkin vasta-alkaja tai muuten vain erityisen skeptinen saattaa haluta odottaa siihen asti. Silti kyllä maksun näkyminen vastaanottajan MobilePayssä (kuten tässäkin tapauksessa) on jo varma tieto onnistuneesta maksusta.
 
Näin on tarkoitus töiden jälkeen tehdä. Jos ei vastaa, niin ryhdyn toimenpiteisiin.


Tällä kertaa kun oikein seuraili tiliä, niin oli pari päivää katevarauksessa ja tänään rahat lähti kortiltani.
Kai tää on selvä keissi tällasessa tapauksessa. Oli muutenki "epäilyttävän" halvalla ja aluksi harmitti, että joku muu ehti ostaa ensin.
 
Ässään menee nykyään reaaliaikaisesti.

OK, kiitos tiedosta! Vielä viimeksi ei itselleni tullut, ja googlaamalla en löytänyt tietoa että ovat liittyneet SEPA Instant Credit Transferiin.

e: Nyt löytyi vain Ylilauta-ketju 1,5 kk:n takaa, mutta uskon! Hyvä kehityssuunta.
 
Kai tää on selvä keissi tällasessa tapauksessa. Oli muutenki "epäilyttävän" halvalla ja aluksi harmitti, että joku muu ehti ostaa ensin.
Nimenomaan heittomerkkeissä, olen ostanut aiemminkin tuollasilla hinnoilla yksityishenkilöiltä ja ilman suurempaa ongelmaa.
 
Koskaan ei ole itsellä saapunut kuitenkaan reaaliaikaisesti, vaikka näin sanotaan.

Selvä, minulla ei ole muuta tietoa kun mitä mobilepayn sivuilla lukee. Maksusta oli kulunut tässä tapauksessa kuitenkin jo päivä, eiköhän ne siinä ajassa näy tilillä jos mainostetaan reaaliaikaisena.

Mobilepay1 .jpg
 
@cojones

Maanantai 04.04.2022
Kaupat sovittiin klo 00:07, koska myyjä ei ollut enään kotona, niin sovittiin kaupat aamupäivälle.
Aamulla klo 10:28, myyjä ilmoittaa menevänsä lounastauolla käymään kotona.
Klo 10:40 maksettu Mobilepayllä myyjälle -> hiljaisuus.
Klo 11:55 otin yhteyttä -> myyjä vahvistaa, että on vastaanottanut Mobilepayssä maksun, muttei summa näkynyt tilillä -> Mykkäkoulu alkoi eikä hän näytä enään käyvän foorumilla, vaikka kuinka lähetin viestiä. Samalla kirjautumisella myös merkkasi hänen muut myyntikohteet myydyiksi.

Tiistaina 05.04.2022
Klo 14:17 otin yhteyttä Whatsappin kautta -> luki viestin 16:38, muttei vastannut.

Keskiviikko 06.04.2022
Tänään lähti katevaraus ja siirto veloitettu kortiltani.
Klo 10:16 Otin uudelleen yhteyttä Whatsappissä -> Ei ole lukenut viestiä.
Klo 15:02 Yritän soittaa hänelle -> Menee vastaajalle.
Klo 15:20 Laitoin hänelle Mobilepay ominaisuudella "Pyydä rahaa" viestin: "Maksat rahat takaisin tai teen rikosilmoituksen. Sinun valintasi"

EDIT:
Torstai 07.04.2022
Klo 14:17 Pyyntö hyväksyttiin ja rahat palautettu tilille. Selitys tapahtumalle jääköön minun ja myyjän väliseksi. Minun puolesta *case closed*.
 
Viimeksi muokattu:
Suosittelen olemaan tarkkana käyttäjän @Takalaiton kanssa.

Tarjosi ostoilmoitukseeni "serkun" emolevyä ja prosessoria. Saatiin kaupat sovittua ja kun pyysin vielä kuvia varmistukseksi tuotteista ja niiden kunnosta niin sain vastineeksi kuvan myyntipakkauksista. Tuotteet olivat kuulemma paketoitu jo postilähetystä varten ja osoitetarrat valmiiksi liimattuna pakettiin eikä olisi halunnut avata enää pakettia kuvia varten. Pyysin saada kuvan tästä "valmiista" paketista osoitetietoineen, niin sitten tuli muuttujia.. Ei kuulemma pystynytkään lähettämään kamppeita ja halusi laittaa kaupat jäihin. Tarjouduin vielä hoitamaan kaupat maaliin "serkun" kanssa mutta yhteydenpito lakkasi kun tiedustelin yhteystietoja. Käyttäjä on kuitenkin edelleen aktiivinen palstalla ja laittanut jopa yhden uuden myynti-ilmoituksenkin tämän episodin jälkeen.

Olisiko tällaisen veivaamisen jälkeen oikeutettua laittaa negatiivinen kauppiaspalaute vaikka mitään kauppa-aktia ei varsinaisesti tapahtunut? Mitä tästä opimme? Vaikka käyttäjän kauppiaspalaute näyttää pelkkää positiivista, niin todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Itselleni jäi tästä tapauksesta tunne että vältyin myöntämästä korotonta lainaa kyseiselle nimimerkille.

Tuus nyt @Takalaiton ite kertoo mikä homma.
 
Suosittelen olemaan tarkkana käyttäjän @Takalaiton kanssa.

Tarjosi ostoilmoitukseeni "serkun" emolevyä ja prosessoria. Saatiin kaupat sovittua ja kun pyysin vielä kuvia varmistukseksi tuotteista ja niiden kunnosta niin sain vastineeksi kuvan myyntipakkauksista. Tuotteet olivat kuulemma paketoitu jo postilähetystä varten ja osoitetarrat valmiiksi liimattuna pakettiin eikä olisi halunnut avata enää pakettia kuvia varten. Pyysin saada kuvan tästä "valmiista" paketista osoitetietoineen, niin sitten tuli muuttujia.. Ei kuulemma pystynytkään lähettämään kamppeita ja halusi laittaa kaupat jäihin. Tarjouduin vielä hoitamaan kaupat maaliin "serkun" kanssa mutta yhteydenpito lakkasi kun tiedustelin yhteystietoja. Käyttäjä on kuitenkin edelleen aktiivinen palstalla ja laittanut jopa yhden uuden myynti-ilmoituksenkin tämän episodin jälkeen.

Olisiko tällaisen veivaamisen jälkeen oikeutettua laittaa negatiivinen kauppiaspalaute vaikka mitään kauppa-aktia ei varsinaisesti tapahtunut? Mitä tästä opimme? Vaikka käyttäjän kauppiaspalaute näyttää pelkkää positiivista, niin todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Itselleni jäi tästä tapauksesta tunne että vältyin myöntämästä korotonta lainaa kyseiselle nimimerkille.

Tuus nyt @Takalaiton ite kertoo mikä homma.
Minulta tulisi negatiivinen palaute. Moni varmaan sitä mieltä, että ei ole aihetta negatiiviseen, kun kaupat ei syntynyt. Mutta kokemus voi olla negatiivinen myös ilman sitäkin. Ylläpito poistaa kyllä palautteen, jos osoittautuu vääräksi.
 
Suosittelen olemaan tarkkana käyttäjän @Takalaiton kanssa.

Tarjosi ostoilmoitukseeni "serkun" emolevyä ja prosessoria. Saatiin kaupat sovittua ja kun pyysin vielä kuvia varmistukseksi tuotteista ja niiden kunnosta niin sain vastineeksi kuvan myyntipakkauksista. Tuotteet olivat kuulemma paketoitu jo postilähetystä varten ja osoitetarrat valmiiksi liimattuna pakettiin eikä olisi halunnut avata enää pakettia kuvia varten. Pyysin saada kuvan tästä "valmiista" paketista osoitetietoineen, niin sitten tuli muuttujia.. Ei kuulemma pystynytkään lähettämään kamppeita ja halusi laittaa kaupat jäihin. Tarjouduin vielä hoitamaan kaupat maaliin "serkun" kanssa mutta yhteydenpito lakkasi kun tiedustelin yhteystietoja. Käyttäjä on kuitenkin edelleen aktiivinen palstalla ja laittanut jopa yhden uuden myynti-ilmoituksenkin tämän episodin jälkeen.

Olisiko tällaisen veivaamisen jälkeen oikeutettua laittaa negatiivinen kauppiaspalaute vaikka mitään kauppa-aktia ei varsinaisesti tapahtunut? Mitä tästä opimme? Vaikka käyttäjän kauppiaspalaute näyttää pelkkää positiivista, niin todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Itselleni jäi tästä tapauksesta tunne että vältyin myöntämästä korotonta lainaa kyseiselle nimimerkille.

Tuus nyt @Takalaiton ite kertoo mikä homma.

Sanoin että en ole kotona niin kuin yyveestä varmaan luit? Laitoin kaupat jäihin koska en kyennyt lähettämään näitä. Eli rehellisesti laitoin pelin seis, koska en kirjaimellisesti voi tehdä kauppoja loppuun kanssasi.


Ei ne mun olekaan, kunhan serkun kamppeita hänen puolestaan myyn :). Tuli muutama muuttuja tänään niin en mennytkään kotiin. Laitetaan jäihin nää kaupat tästä hetkestä etespäin kun en voi lähettää näitä.
 
Suosittelen olemaan tarkkana käyttäjän @Takalaiton kanssa.

Tarjosi ostoilmoitukseeni "serkun" emolevyä ja prosessoria. Saatiin kaupat sovittua ja kun pyysin vielä kuvia varmistukseksi tuotteista ja niiden kunnosta niin sain vastineeksi kuvan myyntipakkauksista. Tuotteet olivat kuulemma paketoitu jo postilähetystä varten ja osoitetarrat valmiiksi liimattuna pakettiin eikä olisi halunnut avata enää pakettia kuvia varten. Pyysin saada kuvan tästä "valmiista" paketista osoitetietoineen, niin sitten tuli muuttujia.. Ei kuulemma pystynytkään lähettämään kamppeita ja halusi laittaa kaupat jäihin. Tarjouduin vielä hoitamaan kaupat maaliin "serkun" kanssa mutta yhteydenpito lakkasi kun tiedustelin yhteystietoja. Käyttäjä on kuitenkin edelleen aktiivinen palstalla ja laittanut jopa yhden uuden myynti-ilmoituksenkin tämän episodin jälkeen.

Olisiko tällaisen veivaamisen jälkeen oikeutettua laittaa negatiivinen kauppiaspalaute vaikka mitään kauppa-aktia ei varsinaisesti tapahtunut? Mitä tästä opimme? Vaikka käyttäjän kauppiaspalaute näyttää pelkkää positiivista, niin todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Itselleni jäi tästä tapauksesta tunne että vältyin myöntämästä korotonta lainaa kyseiselle nimimerkille.

Tuus nyt @Takalaiton ite kertoo mikä homma.
Minullakin oli tuossa pari viikkoa sitten ongelmia kyseisen käyttäjän kanssa. Tarjosi veljen näytönohjainta. Sain kuitenkin rahani takaisin.
 
@peketo @finsamuel

Laittakaa näistä ihmeessä palautetta, vaikka neutraalia, jos nega tuntuu TEIDÄN mielestä liian rajulta ja kertokaa miten kävi. Kyseessä on kuitenkin "palaute", joka on kiinni mielikuvista, jotka kaupasta jäi. Kauppa on sovittu siinä kohtaa, kun se on sovittu ja ihan sama liikkuuko tuote tai raha niin palautteen siitä voi jättää.

Jos henkilö myy toisen omaisuutta niin kantaa hän myös kaupasta ja sen onnistumisesta täyden vastuun. Ei se ole mikään syy, ettei serkku tai kummin kaiman toveri halunnutkaan myydä. "Höpö höpö" kauppoja varten on sitten olemassa jo parempia alustoja, kuten tori.
 
@peketo @finsamuel

Laittakaa näistä ihmeessä palautetta, vaikka neutraalia, jos nega tuntuu TEIDÄN mielestä liian rajulta ja kertokaa miten kävi. Kyseessä on kuitenkin "palaute", joka on kiinni mielikuvista, jotka kaupasta jäi. Kauppa on sovittu siinä kohtaa, kun se on sovittu ja ihan sama liikkuuko tuote tai raha niin palautteen siitä voi jättää.

Jos henkilö myy toisen omaisuutta niin kantaa hän myös kaupasta ja sen onnistumisesta täyden vastuun. Ei se ole mikään syy, ettei serkku tai kummin kaiman toveri halunnutkaan myydä. "Höpö höpö" kauppoja varten on sitten olemassa jo parempia alustoja, kuten tori.

Kauppa jäi leijumaan omien menojen takia @peketo :n kanssa. Siitä keskusteltiinkin jo. Paha mieli jäi.

@finsamuel :n kauppojen kanssa nostan oman käden ylös virheen myöntämiseksi. 12-tuntiset työt otti vähän tunteisiin joten en kerennyt hänelle koskaan lähettää 1070:aa ja sen jälkeen kaiken kukkuraksi kipeenä vajaan viikon..

Että joo. Palautetta vaan. Nostan käteni virheen myöntämiseksi ja kannan vastuun.
 
@cojones

Maanantai 04.04.2022
Kaupat sovittiin klo 00:07, koska myyjä ei ollut enään kotona, niin sovittiin kaupat aamupäivälle.
Aamulla klo 10:28, myyjä ilmoittaa menevänsä lounastauolla käymään kotona.
Klo 10:40 maksettu Mobilepayllä myyjälle -> hiljaisuus.
Klo 11:55 otin yhteyttä -> myyjä vahvistaa, että on vastaanottanut Mobilepayssä maksun, muttei summa näkynyt tilillä -> Mykkäkoulu alkoi eikä hän näytä enään käyvän foorumilla, vaikka kuinka lähetin viestiä. Samalla kirjautumisella myös merkkasi hänen muut myyntikohteet myydyiksi.

Tiistaina 05.04.2022
Klo 14:17 otin yhteyttä Whatsappin kautta -> luki viestin 16:38, muttei vastannut.

Keskiviikko 06.04.2022
Tänään lähti katevaraus ja siirto veloitettu kortiltani.
Klo 10:16 Otin uudelleen yhteyttä Whatsappissä -> Ei ole lukenut viestiä.
Klo 15:02 Yritän soittaa hänelle -> Menee vastaajalle.
Klo 15:20 Laitoin hänelle Mobilepay ominaisuudella "Pyydä rahaa" viestin: "Maksat rahat takaisin tai teen rikosilmoituksen. Sinun valintasi"

EDIT:
Torstai 07.04.2022
Klo 14:17 Pyyntö hyväksyttiin ja rahat palautettu tilille. Selitys tapahtumalle jääköön minun ja myyjän väliseksi. Minun puolesta *case closed*.

Selvisikö tämä case, kun kaveri näyttää tehneen paluun foorumeille?
 
Te jotka olette joutuneet huijatuksi ja tehneet rikosilmoituksen, oletteko saaneet rahoja takaisin?

Itse olen pari kertaa tullut huijatuksi ja menettänyt yhteensä 200€.
Ensimmäisellä kerralla lähti 30€ noin vuosi sitten. Rikosilmoituksen tein ja tutkiva poliisi soitti viime syksynä. Poliisilla ilmeisesti on huijarin tiedot, kun maksoin huijarille tilisiirrolla.
Rahoja tuskin tulen näkemään ikinä.
Toisella kerralla lähes sama homma, tilisiirrolla maksu myyjälle ja täysi hiljaisuus. Tämä tapahtui viime elokuussa.
 
Te jotka olette joutuneet huijatuksi ja tehneet rikosilmoituksen, oletteko saaneet rahoja takaisin?

Itse olen pari kertaa tullut huijatuksi ja menettänyt yhteensä 200€.
Ensimmäisellä kerralla lähti 30€ noin vuosi sitten. Rikosilmoituksen tein ja tutkiva poliisi soitti viime syksynä. Poliisilla ilmeisesti on huijarin tiedot, kun maksoin huijarille tilisiirrolla.
Rahoja tuskin tulen näkemään ikinä.
Toisella kerralla lähes sama homma, tilisiirrolla maksu myyjälle ja täysi hiljaisuus. Tämä tapahtui viime elokuussa.


Eipä ole tullut, n. 2v sitten menetin 350e. Tekijä kumminkin oli ollut poliisin haastateltavana jne. rikosilmoituksen tehtyäni. Siinäpä se.
 
@Miihail @Hakkonen_88 @hnn

Tällä aiheelle voisi kai laittaa oman ketjusta, jos ei ole jo. Yleensä kyseessä sellaisia elämäntapataiteilijoita, ettei rahojaan saa takaisin kuin tuurilla, esim. tulevasta perinnöstä. Tai sitten henkilöä ei koskaan tavoiteta ja rikos vanhenee 2 vuoden kuluessa ilman syytettä.

Sen enempää asiaa ei tarvitse gallupoida, kun valtaosa ei tule koskaan näkemään rahoja. Valitettavasti.
 
Sanon kuitenkin:
Jos ette tee rikosilmoitusta, kun "rahoja tuskin saa takaisin" - ette saa rahoja takaisin ja turha on valittaa ja se on omaa syytänne.
Jos teette rikosilmoituksen, vaikka "rahoja tuskin saa takaisin", teillä on nollasta eroava todennäköisyys saada rahanne takaisin ja viette ehkä huijarilta perinnön tai lottovoiton. Ja luottotiedot menee, jos/kun asia menee käräjille.

Mielellään kyllä jossain toisessa ketjussa mietitään, kuka sai rahat takaisin tai ei - mutta älkää antako huijarin voittaa.

--

Kertauksena, jos teitä on huijattu:
  1. Koettakaa tavoittaa huijari ja saada tuote/rahat takaisin. Joskus on vaikka korona tai muuta ikävää.
  2. Itse tulisin tänne ihan huijarin nimimerkin kanssa ja laittaisin linkin myynti-ilmoitukseen. Jos tuli liian aikaisin tai tuli väärinkäsitys, niin ei iso virhe - täällä ne ratkaistaan ja ylilyöntejä tulee aina.
  3. Jos asia ei tunnu ratkevan ja huijari on vielä hiljaa, vaikka tänne on viestitelty, niin 1-2 pv sisään negatiivinen kauppiaspalaute. Tämänkin saa ylläpidon kanssa muutettua, niin mitää peruuttamatonta ei tapahdu ja sen voi jättää jo aikaisemmin, jos on varma siitä, että on huijattu. Edelleen sairastapaus perheessä tai yllätysvuoro töissä voi aiheuttaa, että ei ihan saman päivän aikana pääse vastaamaan.
  4. Täältä ketjusta ja muualta selvitetään huijarin henkilötietoja.. Siis YV:llä muiden uhrien kanssa.
  5. Jos asia ei ole yli viikkoon edennyt siitä, kun vaadit huijaria tilille, tehdään rikosilmoitus, jossa on kaikki löytämäsi tiedot huijarista. Tätä ei saa peruttua, niin odota ainakin viikko.
 
Viimeksi muokattu:
Sattumalta osui silmiin ylemmät viestit kun itsenikin trollattiin eilen tänne sarjaspammaajan toimesta niin voisin postata myös kauppapaikat keskusteluun postaamani viestin jos se toisi hieman toivoa huijatuille kun tuota samaa aina hoetaan kuinka rikosilmoitusta ei jakseta tehdä tmv.

"Kyllä se rikosilmoitus kannattaa aina tehdä ja asia laittaa ulosottoon. Vaikkei pelkästään itsensä takia niin muiden takia. Itse kun on tullut noin 15v tehtyä todella paljon kauppaa niin muutamiin huijauksiinkin on haksahtanut joista ekat 4 joskus 2009-2011 ja vikat kaksi nyt parin viime vuoden aikana. Olen ihan huvikseen pitänyt kirjaa asiasta kun pitää noita aina silloin tällöin muistaa ulosotosta uusia. Nykyisin tehty tosi helpoksi kaikki eikä enää tarvitse mitään papereita postitella kuten aikoinaan. Alla olevassa listassa ekana summa joka huijattu minulta.

20€ | Ulosottoon lähetykseen mennyt 3€ = 23€ | Maksanut takaisin: 1/2018: 33.53€ | Voittoa: 10.53€
20€ | Ulosottoon lähetykseen mennyt 3€ = 23€ | Maksanut 0€ | Tappio 23€
45€ | Tullut 50€ (Maksoi kuulusteluissa) | Voittoa: 5€
340€ | Tullut 19.68€ + 87,44€ + 19,68€ = 126,8€ (oikeudesta) Maksanut 2014: 90,91€, 2017: 102.55€, 2018: 52,74€ 2021: 154,80€ + 43.12€ + 38.71€ +5,69€ + 6,15€ = 621,47€ | Voittoa 281,47€ (Velkaa jäljellä noin 100€)
50€ | Tullut 0€ | Tappio 50€
60€ | Asian käsittely kesken

Huijattu yhteensä: 541€
Tullut takaisin: 705€
Voitolla 164€"
 
Viime keskiviikko aamuna tehty kaupat GTX 1060 näyttiksestä. Sanoi lähettävänsä torstaina tai perjantaina ja antavansa tämän jälkeen seurantakoodin. Viesteihin ei vastaa ja Postin app:ssa ei näy lähetystä.

@Jcp mikä kestää?

Ettei nyt lähtenyt vähän etukäteen defenssit? Pitkät pääsiäisen pyhät, jos ei torstaina ehtinyt niin ennen tätä päivää joka tapauksessa mikään ei olisi liikkunut postissa paitsi virkamiesten palkat..
 
Ettei nyt lähtenyt vähän etukäteen defenssit? Pitkät pääsiäisen pyhät, jos ei torstaina ehtinyt niin ennen tätä päivää joka tapauksessa mikään ei olisi liikkunut postissa paitsi virkamiesten palkat..
Olet oikeassa, mutta jos on luvattu lähettää torstaina tai perjantaina, niin olisi voinut kuvitella että maanantaina on viimeistään postissa. Tosin itse olisin varmaan antanut myyjälle yhden tai kaksi arkipäivää kertoa asiat, eli tullut tänne kyselemään vasta tänään illalla tai huomenna illalla.
 
Viime keskiviikko aamuna tehty kaupat GTX 1060 näyttiksestä. Sanoi lähettävänsä torstaina tai perjantaina ja antavansa tämän jälkeen seurantakoodin. Viesteihin ei vastaa ja Postin app:ssa ei näy lähetystä.

@Jcp mikä kestää?

Eipä kuulu myyjästä mitään.
Jotenkin kuvittelin että 21kpl positiivista palautetta omaavaan myyjään voisi luottaa.

Alkaa mennä luotto mennä Io-techin myyntipalstaan kun kaksi ostosta peräkkäin jäänyt saamatta..
 
Täällä myös @Jcp kanssa yritetty tehdä kauppaa, lupasi postittaa viikko sitten, enää ei vastaa viestiin foorumilla eikä numero ole käytössä. Käy sinäkin @Warfe laittamassa negatiivinen kauppiaspalaute. Rikosilmoitusta rupean itse väsämään jossain vaiheessa, mutta en ihan vielä
 
Viimeksi muokattu:
@The_Jerska Tarjoili myymästäni 5700xt:stä karvan alle pyyntihinnan, heti kun hyväksyin tarjouksen yv:llä ja rupesin kyselemään tietoja käyttäjä näytti käyneen paikalla, mutta ilmoitti tarjouksen perumisesta vasta pari päivää YV:n jälkeen. Kommenttihistorian perusteella oli tehnyt kauppaa myös aikaisemmin vastaavista tuotteista. Kävin jättämässä negatiivisen myyntipalautteen myyjästä, koska sääntöjen mukaan ostaja on tarjotessaan sitoutunut ostamaan tuotteen tarjotulla hinnalla. Oman negatiivisen palautteen jälkeen ostaja kävi jättämässä meikäläiselle kostopalautteen.
 
@The_Jerska Tarjoili myymästäni 5700xt:stä karvan alle pyyntihinnan, heti kun hyväksyin tarjouksen yv:llä ja rupesin kyselemään tietoja käyttäjä näytti käyneen paikalla, mutta ilmoitti tarjouksen perumisesta vasta pari päivää YV:n jälkeen. Kommenttihistorian perusteella oli tehnyt kauppaa myös aikaisemmin vastaavista tuotteista. Kävin jättämässä negatiivisen myyntipalautteen myyjästä, koska sääntöjen mukaan ostaja on tarjotessaan sitoutunut ostamaan tuotteen tarjotulla hinnalla. Oman negatiivisen palautteen jälkeen ostaja kävi jättämässä meikäläiselle kostopalautteen.
ylläpitoon suoraan yhteyttä
 
@The_Jerska Tarjoili myymästäni 5700xt:stä karvan alle pyyntihinnan, heti kun hyväksyin tarjouksen yv:llä ja rupesin kyselemään tietoja käyttäjä näytti käyneen paikalla, mutta ilmoitti tarjouksen perumisesta vasta pari päivää YV:n jälkeen. Kommenttihistorian perusteella oli tehnyt kauppaa myös aikaisemmin vastaavista tuotteista. Kävin jättämässä negatiivisen myyntipalautteen myyjästä, koska sääntöjen mukaan ostaja on tarjotessaan sitoutunut ostamaan tuotteen tarjotulla hinnalla. Oman negatiivisen palautteen jälkeen ostaja kävi jättämässä meikäläiselle kostopalautteen.
"Antoi negatiivisin palautteen koska minulle tuli odottamaton kulu josta hänelle ilmoitin, joka on mielestäni asiallista. Mutta ei näköjään rehellisyys kaikille ole tarpeeksi :("

Hänen mielestään ostajan odottamattomat kulut kuuluvat myyjän vastuulle, pettämätön logiikka :lol:
 
Tosijaa @Esa013 kanssa epäonnistuneet kaupat. Rahat meni.
Aukaisetko enemmän tätä keissiä? Palautteissa jäänyt kesken lause:
" Laitoin rahat näyttiksestä ja melkein kuukauden jälkeen en ole saanut mitään muuta kuin selityksiä. Luvattiin laittaa rahat takaisin kun ei onnistunutkaan lähetys ja parin viikon odottelun jäl "
 
Aukaisetko enemmän tätä keissiä? Palautteissa jäänyt kesken lause:
" Laitoin rahat näyttiksestä ja melkein kuukauden jälkeen en ole saanut mitään muuta kuin selityksiä. Luvattiin laittaa rahat takaisin kun ei onnistunutkaan lähetys ja parin viikon odottelun jäl "
Jostain syystä ei voinut laittaa enempää tekstiä. "Odottelun jälkeen rahoja ei vieläkään näy"
 
Sunnuntaina pistin rahat menemään mobilepay eli samantien mennyt perille, ilmoitti laittavansa kamat postiin kun sopivan kokonen laatikko löytyy. Ei oo foorumilla käynyt 3päivään ja ei myöskään postissa näy yhtään mitään. Eilen laitoin illasta ? Whatsapp että millon pakettia aateltiin laittaa postiin ja tietenkään ei vastausta siihen. Joko pitää alkaa nostaa meteliä ja kysellä rahoja takas mobilepay&negat palautteet ja sunnuntaina/maanantaina rikosilmoo jos rahoja/tuotetta ala näkyä? :hmm:
 
Sunnuntaina pistin rahat menemään mobilepay eli samantien mennyt perille, ilmoitti laittavansa kamat postiin kun sopivan kokonen laatikko löytyy. Ei oo foorumilla käynyt 3päivään ja ei myöskään postissa näy yhtään mitään. Eilen laitoin illasta ? Whatsapp että millon pakettia aateltiin laittaa postiin ja tietenkään ei vastausta siihen. Joko pitää alkaa nostaa meteliä ja kysellä rahoja takas mobilepay&negat palautteet ja sunnuntaina/maanantaina rikosilmoo jos rahoja/tuotetta ala näkyä? :hmm:
Kyllähän tuo täydellinen hiljaisuus aina aika vakava merkki on. Tägääppä "myyjä" tänne.
 
Mjooh, antaisin tämän viikon aikaa ja maanantaina sitten rikosilmoa ja negaa
 
Viime keskiviikko aamuna tehty kaupat GTX 1060 näyttiksestä. Sanoi lähettävänsä torstaina tai perjantaina ja antavansa tämän jälkeen seurantakoodin. Viesteihin ei vastaa ja Postin app:ssa ei näy lähetystä.

@Jcp mikä kestää?

Myyjä palautti rahat 15 päivän jälkeen. Negatiivinen palaute saa jäädä, mutta tarvitseeko palautetta käydä editoimassa ja kertomassa että rahat palutettu?
 
Kyselläänpä raadin mielipidettä mönkään menneestä tavaralahjoituksesta käyttäjän @Data kanssa.

Kyseessä oli siis tämä AMD FX-8350 prosessori: Lahjoitettu - Tavara lahjoitettu Ilmoituksen teksti on jo editoitu pois, mutta minulla sattui olemaan vielä tuo ilmoitus auki selaimen välilehdessä ja siinä luki siis alunperin näin:

"Lahjoitan pinniviallisen AMD FX-8350 -prosessorin korjattavaksi, eli pinnejä pitäisi suoristaa. Varmaan noin 20 pinniä vinossa, muttei yhtäkään poikki.

Jonkun läjän mukana tainnut joskus tulla, ei ole omalta jäljiltä tällaiseksi mennyt.

Ainoastaan postitus 5 €."

Vastasin ilmoitukseen ensimmäisenä ja sanoin että voin ottaa tuon korjattavaksi ja keskustelua jatkettiin yksityisviesteillä. Asia sovittiin ja sain jo maksutiedotkin postimaksun maksamista varten ja enää oli neuvottelut kesken siitä, että tapahtuuko toimitus kirjeenä vai pakettina. Sitten yllättäen tänään sain kuulla, että prosessori olikin mennyt jollekin toiselle. Nyt ihmetyttää ja ketuttaa kun sovituista asioista ei pidetty kiinni.

Mikä on ollut käytäntö tällaisissa tapauksissa? Onko negatiivinen palaute paikallaan kun kyseessä on kuitenkin vain lahjoitus? Mitään en ehtinyt maksaa, eli rahaa en menettänyt.
 
Kyselläänpä raadin mielipidettä mönkään menneestä tavaralahjoituksesta käyttäjän @Data kanssa.

Kyseessä oli siis tämä AMD FX-8350 prosessori: Lahjoitettu - Tavara lahjoitettu Ilmoituksen teksti on jo editoitu pois, mutta minulla sattui olemaan vielä tuo ilmoitus auki selaimen välilehdessä ja siinä luki siis alunperin näin:

"Lahjoitan pinniviallisen AMD FX-8350 -prosessorin korjattavaksi, eli pinnejä pitäisi suoristaa. Varmaan noin 20 pinniä vinossa, muttei yhtäkään poikki.

Jonkun läjän mukana tainnut joskus tulla, ei ole omalta jäljiltä tällaiseksi mennyt.

Ainoastaan postitus 5 €."

Vastasin ilmoitukseen ensimmäisenä ja sanoin että voin ottaa tuon korjattavaksi ja keskustelua jatkettiin yksityisviesteillä. Asia sovittiin ja sain jo maksutiedotkin postimaksun maksamista varten ja enää oli neuvottelut kesken siitä, että tapahtuuko toimitus kirjeenä vai pakettina. Sitten yllättäen tänään sain kuulla, että prosessori olikin mennyt jollekin toiselle. Nyt ihmetyttää ja ketuttaa kun sovituista asioista ei pidetty kiinni.

Mikä on ollut käytäntö tällaisissa tapauksissa? Onko negatiivinen palaute paikallaan kun kyseessä on kuitenkin vain lahjoitus? Mitään en ehtinyt maksaa, eli rahaa en menettänyt.
Kyllä mä laittaisin negatiivisen. Kauppa se sinällään on mutta hinta vain on nollat. Ilman muuta huono kokemus tuollainen, ja jos nollahintaisissa kaupoissa ei pidä sovituista kiinni, ei ole kyllä mitään takeita, että "oikeissa" kaupoissa menisi asiat sen paremmin.

EDIT: Ja tähän samaan hengenvetoon, kannustan ilman muuta kaikkia antamaan myös sitä positiivista palautetta myös noista lahjoituskaupoista, molempiin suuntiin. Niille, joille postitus on erinäisistä syistä käytännössä ainut vaihtoehto, tuollaiset palautteet ovat niitä rahakauppoja varten erittäin arvokkaita.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä laittaisin negatiivisen. Kauppa se sinällään on mutta hinta vain on nollat. Ilman muuta huono kokemus tuollainen, ja jos nollahintaisissa kaupoissa ei pidä sovituista kiinni, ei ole kyllä mitään takeita, että "oikeissa" kaupoissa menisi asiat sen paremmin.

EDIT: Ja tähän samaan hengenvetoon, kannustan ilman muuta kaikkia antamaan myös sitä positiivista palautetta myös noista lahjoituskaupoista, molempiin suuntiin. Niille, joille postitus on erinäisistä syistä käytännössä ainut vaihtoehto, tuollaiset palautteet ovat niitä rahakauppoja varten erittäin arvokkaita.

Olen samaa mieltä, lähinnä siksi koska muistan miten jotkut käytännössä trollasivat nyt jo edesmenneen Muropaketin lahjoitetaan osastolla, välistä kun (otaksuma) ottivat hieman enempi miestä väkevämpää lahjoittivat vanhaa autoa ja ties mitä, sitten eivät koskaan kuitenkaan mitään lahjoittaneet. Toki myös sopivat noutoja mutta eivät olleet paikalla tai "ehtineet paikalle" eikä tavaraa ikinä lahjoitettu. Koska kyseessä ei ollut kauppa (vaan lahjoitus) alue saivat perseillä rauhassa. En tahtoisi samanlaista menoa tänne.
 
Olipa lahjoitus, osto tai myynti niin mielestäni samalla tapaa negat ja posit. Tapauskohtaista toki, jos lahjoitustavara ei ollutkaan ihan priimaa ja pränikkää niin siitä ei negaa kuulu laittaa, mutta totaalinen ohimarssi kyllä siihen oikeuttaa. Mielestäni.
Ai tämmöistäkin on ollut? :D Ajatella että jos joku "myyjä" sopisi jostain suositusta tuotteesta kaupat vaikka 5-10hlö kanssa, ajeluttaisi ne kaikki samaan pisteeseen tekemään bisneksiä noutona. :'D
Kohta joku saa mahti-idean järjestää tällä tapaa jonkun K&K-miitingin :smoke:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 968
Viestejä
4 414 855
Jäsenet
73 277
Uusin jäsen
Tarjousmaakari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom