Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Pitäisikö porukan laittaa niitä kauppiaspalautteita vähän ahkerammin, kerta tässäkin tapauksessa useampi "uhri" ja silti palautteista löytyy vain yksi negatiivinen? Tää kummiskin vaikuttaa taas melko selvältä keissiltä, suoraan vaan ylläpidolle viestiä niin saa kitkettyä näitä mätäpusseja kauppa-alueelta.
 
Tämä ketju on useasti viihdyttävää luettavaa.

”Kun ollaan chattäilty jo jonkin verran. Niin voitin tuossa matkan ja se olisi jo huomenna. Enkä ole lahjakortteja saanut kaupattua matkakassaa varten. Ei olisi halua ostaa talteen verkkiksen lahjakorttia? Tai vipata esim. 90e -> 100e takaisin 7.3. tai 180e -> 200e takaisin 7.3.? Onko kiinnostusta ostoon tai vippaukseen? Auttaisi paljon jompikumpi. Mutta et varmaan lähde tämmöiseen...”

Tämmösiä kanssa ehdotteli mulle

Luulisi lainaa saavan pankistakin. Pankit vissiin lainaa mielellään riittävällä korolla.
 
Hmm. Minäkin ostin käyttäjältä @xLokki verkkokaupan lahjakortin, joka paljastui käytetyksi. Varmistin asian verkkokauppa.com asiakaspalvelusta.
Kaveri sen sijaan ei oikein ottanut vastuuta, venkoili vastauksissaan ja panttasi rahojani viikon mutta palautti lopulta kun tein rikosilmoituksen.

Laita negatiivinen kauppiaspalaute. :tup:
 
Laitoin nyt kun on näköjään herran viimeaikaiset kaupustelut paljastuneet pikavippailuksi.
Olisihan sen voinu laittaa jo samantien, täydet perusteet oli olemassa koska sulle myytiin käytetty lahjakortti. Ei sillä ole sun, eli ostajan, kannalta väliä tiesikö myyjä asiasta vai ei. Parempi kuitenkin myöhään kuin ei milloinkaan, eli hyvä että palaute on nyt kirjattu. Negatiiviseen palautteeseen voi sen saanut hakea aina korjausta, mutta jos nää jää hiljaseks kirvelyks selkänahassa, niin eihän se anna kauppaa käyvälle mitään signaalia korjata toimintaansa.
 
Olisihan sen voinu laittaa jo samantien, täydet perusteet oli olemassa koska sulle myytiin käytetty lahjakortti. Ei sillä ole sun, eli ostajan, kannalta väliä tiesikö myyjä asiasta vai ei. Parempi kuitenkin myöhään kuin ei milloinkaan, eli hyvä että palaute on nyt kirjattu. Negatiiviseen palautteeseen voi sen saanut hakea aina korjausta, mutta jos nää jää hiljaseks kirvelyks selkänahassa, niin eihän se anna kauppaa käyvälle mitään signaalia korjata toimintaansa.

Jos nyt miettii miten asia teoriassa voi mennä niin:
Sinä myyt jotain minkä olet vaikka ostanut tai saanut joltain. Sitten kun olet sen myynyt ostaja väittää että tuote onkin käytetty (esim. lahjakortti).
Sitten maksat ehkä vielä postit takaisin (tai et palauta ostajan rahoja ennenkuin hän on palauttanut tuotteen sinulle omilla varoillaan että voit testata sen) että saat tuotteen itsellesi.. miettien oliko se todella käytetty, kun testaat se on käytetty mutta käyttikö ostaja sen vai saitko / ostitko sen itse käytettynä? Tai sitten huomaat kun testaat että ostaja ei osannut käyttää tuotetta ja se toimi mutta nyt se onkin sinun käyttämäsi?

Eli kumpikin sitten antaa negatiivisen palautteen koska, jos nyt ihan rehellisiä ollaan tuskin kummallekaan tuosta tuli hyvä mieli tai koki kauppakokemuksen olevan onnistunut?

Eli siksi ei varmaan tuollaisesta normaalisti anneta negatiivista palautetta vaan pyritään molemin puolin ehkä unohtamaan se koska ei voida olla varmoja kusettiko jompikumpi vai mitä tässä oikein tapahtui.

Ainakin itse otaksun että et voi ensin testata jotain lahjakorttia ja sitten kun tiedät sen olevan OK alkaa myymään sitä? Vaan jos "testaat sen" samoin kuin esim. pelin koodin Steamissa tjsp. niin oletkin jo käyttänyt sen samantien joten se oli siinä. Eli jos testaat sitä ei saa takaisin vaan se on käytetty. En ole käyttänyt noita lahjakortteja mutta otaksun että jos ne netin kautta testaisi ne tulisi siinä samalla käytettyä kuten pelikooditkin. Mikäli näin ei ole sitten kyseessä on myyjän hyväuskoisuus / virhe ehkäpä.

EDIT: saako muuten lahjakortista jotenkin tietää KOSKA se on käytetty? Ainakaan steam / pelikoodista ei, pelkästään tiedon että se on jo käytetty.
 
Jos nyt miettii miten asia teoriassa voi mennä niin:
Sinä myyt jotain minkä olet vaikka ostanut tai saanut joltain. Sitten kun olet sen myynyt ostaja väittää että tuote onkin käytetty (esim. lahjakortti).
Sitten maksat ehkä vielä postit takaisin (tai et palauta ostajan rahoja ennenkuin hän on palauttanut tuotteen sinulle omilla varoillaan että voit testata sen) että saat tuotteen itsellesi.. miettien oliko se todella käytetty, kun testaat se on käytetty mutta käyttikö ostaja sen vai saitko / ostitko sen itse käytettynä?

Eli kumpikin sitten antaa negatiivisen palautteen koska, jos nyt ihan rehellisiä ollaan tuskin kummallekaan tuosta tuli hyvä mieli tai koki kauppakokemuksen olevan onnistunut?

Eli siksi ei varmaan tuollaisesta normaalisti anneta negatiivista palautetta vaan pyritään molemin puolin ehkä unohtamaan se koska ei voida olla varmoja kusettiko jompikumpi vai mitä tässä oikein tapahtui.

Ainakin itse otaksun että et voi ensin testata jotain lahjakorttia ja sitten kun tiedät sen olevan OK alkaa myymään sitä? Vaan jos "testaat sen" samoin kuin esim. pelin koodin Steamissa tjsp. niin oletkin jo käyttänyt sen samantien joten se oli siinä. Eli jos testaat sitä ei saa takaisin vaan se on käytetty. En ole käyttänyt noita lahjakortteja mutta otaksun että jos ne netin kautta testaisi ne tulisi siinä samalla käytettyä kuten pelikooditkin. Mikäli näin ei ole sitten kyseessä on myyjän hyväuskoisuus / virhe ehkäpä.

EDIT: saako muuten lahjakortista jotenkin tietää KOSKA se on käytetty? Ainakaan steam / pelikoodista ei, pelkästään tiedon että se on jo käytetty.
Ole höpöttämättä. Useista lahjakorteista pystyy tarkistamaan kaupassa onko saldoa jäljellä, eikä niitä tarvitse kerralla yleensä käyttää.
Se on myyjän vastuulla, ei ostajan, että onko kortti käytetty vai ei. Sinä vastaat myymästäsi tuotteesta.
 
Ole höpöttämättä. Useista lahjakorteista pystyy tarkistamaan kaupassa onko saldoa jäljellä, eikä niitä tarvitse kerralla yleensä käyttää.
Se on myyjän vastuulla, ei ostajan, että onko kortti käytetty vai ei.

Okei, tuota kysyinkin oikeastaan. Ehkä Steamistakin löytyy jokin numero mihin voi soittaa / sähköposti minne voi laittaa viestiä ja tarkistaa onko jokin pelikoodi voimassa vai ei, ennenkuin sen myy. Mutta ainakin ns. perinteisellä tavalla jos sen tarkistaa se samalla rekisteröityy itsellesi, ellei sitten ole niin että sinulla jo on kyseinen tuote.
 
Viimeksi muokattu:
Olisihan sen voinu laittaa jo samantien, täydet perusteet oli olemassa koska sulle myytiin käytetty lahjakortti. Ei sillä ole sun, eli ostajan, kannalta väliä tiesikö myyjä asiasta vai ei. Parempi kuitenkin myöhään kuin ei milloinkaan, eli hyvä että palaute on nyt kirjattu. Negatiiviseen palautteeseen voi sen saanut hakea aina korjausta, mutta jos nää jää hiljaseks kirvelyks selkänahassa, niin eihän se anna kauppaa käyvälle mitään signaalia korjata toimintaansa.
Niin, jäin tuossa epäröimään palautteen kanssa kun ilmeisesti aiemmat kaupat olivat sujuneet ok ja kun rahatkin palautui niin ehti siinä mieli kummasti leppyä. Kokemushan oli kyllä huono, siitä ei käy kiistäminen.

Omakin keissi on joka tapauksessa tuore ja palaute oli vielä sormenpäissä. Mutta nyt kun tuli ilmi nämä muutkin tapaukset, niin kusetushan tässä taisi olla meneillään.

Minulle myyjä kertoi tarkistaneensa lahjakortin saldon päivä-pari ennen myyntiä. Kortin saatuani lunastus ei kuitenkaan onnistunut ja aspan tuomio oli tyly, käytetty mikä käytetty, tee rikosilmoitus. Tarkempia tietoja lahjakortin käytöstä luovuttavat ainoastaan poliisille.
 
Ensimmäinen forumihistorian heikompi kauppakokemus takana, joten jaetaan:

Nimimerkin Leeviheikkinen kanssa sovitut kaupat jämähtivät jäihin, kun maksutietojen lähettämisen jälkeen sain vastauksen, että hän palaa seuraavana aamuna työkiireidensä vuoksi.
Tämä seuraava aamu oli yli viikko sitten 16.2, enkä saanut enää vastausta viesteihin tämän jälkeen.

En olisi pahastunut viestistä ”en valitettavasti tarvitsekkaan näyttöä, joten voisimmeko perua kaupat?”, mutta radiohiljaisuus ja hupihuutelu on asia erikseen - tälläistä toimintaa en arvosta.

Suhtaudun jatkossa tämän käyttäjän tarjouksiin suurella varauksella.
 
Ensimmäinen forumihistorian heikompi kauppakokemus takana, joten jaetaan:

Nimimerkin Leeviheikkinen kanssa sovitut kaupat jämähtivät jäihin, kun maksutietojen lähettämisen jälkeen sain vastauksen, että hän palaa seuraavana aamuna työkiireidensä vuoksi.
Tämä seuraava aamu oli yli viikko sitten 16.2, enkä saanut enää vastausta viesteihin tämän jälkeen.

En olisi pahastunut viestistä ”en valitettavasti tarvitsekkaan näyttöä, joten voisimmeko perua kaupat?”, mutta radiohiljaisuus ja hupihuutelu on asia erikseen - tälläistä toimintaa en arvosta.

Suhtaudun jatkossa tämän käyttäjän tarjouksiin suurella varauksella.
Ilmeisesti yksi vippaus alla hänellä myös. Palautetta vaan kehiin, niin osaa muutkin varoa.
 
Ensimmäinen forumihistorian heikompi kauppakokemus takana, joten jaetaan:

Nimimerkin Leeviheikkinen kanssa sovitut kaupat jämähtivät jäihin, kun maksutietojen lähettämisen jälkeen sain vastauksen, että hän palaa seuraavana aamuna työkiireidensä vuoksi.
Tämä seuraava aamu oli yli viikko sitten 16.2, enkä saanut enää vastausta viesteihin tämän jälkeen.

En olisi pahastunut viestistä ”en valitettavasti tarvitsekkaan näyttöä, joten voisimmeko perua kaupat?”, mutta radiohiljaisuus ja hupihuutelu on asia erikseen - tälläistä toimintaa en arvosta.

Suhtaudun jatkossa tämän käyttäjän tarjouksiin suurella varauksella.
Kai jätit negatiivisen kauppiaspalautteen silloin?
 
Käyttäjä @Rebotoc ei ole (tietääkseni) saanut pakettia liikkumaan pariin viikkoon. Kuitenkin samaan aikaan käynyt onnistuneesti kauppaa muiden kanssa kauppiaspalautteesta päätellen eikä tämä nyt miltään koijarilta suoraan sanottuna vaikuta kun tuotteista on varmasti uniikit kuvat ja näinpoispäin :confused:

Kaksi viikkoa sitten maanantaina kertoi ihan omatoimisesti että ei laittanut pakettia postiin, viikko sitten maanantaina kertoi että eipä lähettänytkään mutta että nyt menee ja sen jälkeen on ollut hiljaista taas
 
Suomen virkavaltakin vaan hyysää näitä.
Ei saada perittyä mitään eikä kukaan käy kovistelemassa.
Lampaita koko suomen kansa ja oikeuslaitos!

Täällä kanssa huijatuksi tullut!
Myyjä esitteli hienosti Jimmsin kuittia muttei mitään saa lähetettyä.
Hämeenkyrössä asustaa tämä sankari ainakin Jimms kuitin mukaan ja tottelee nimeä T. L.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suomen virkavaltakin vaan hyysää näitä.
Ei saada perittyä mitään eikä kukaan käy kovistelemassa.
Lampaita koko suomen kansa ja oikeuslaitos!

Täällä kanssa huijatuksi tullut!
Myyjä esitteli hienosti Jimmsin kuittia muttei mitään saa lähetettyä.
Hämeenkyrössä asustaa tämä sankari ainakin Jimms kuitin mukaan ja tottelee nimeä T. L
Laitatko hieman selvemmän kuvauksen kaupoista. Ilmeisesti Io-techin kaupasta kyse, tämä ketju on täällä käytyä kauppaa varten, joten tägää myös myyjän nimimerkki.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viimeksi muokattu:
Suomen virkavaltakin vaan hyysää näitä.
Ei saada perittyä mitään eikä kukaan käy kovistelemassa.
Lampaita koko suomen kansa ja oikeuslaitos!

Tämä on kyllä valitettava tosiasia. Kesäkuussa huijatuksi tullut; kesällä jo kymmeniä lieviä petoksia kaverilla poliisin mukaan ja vasta helmikuun lopulla poliisilta tieto, että lähdetään kaveria tavoittelemaan. Tässä yhteydessä todettiin, ettei lievistä petoksista etsintäkuulutettua oteta kiinni tavattaessa, vaan ainoastaan kehotetaan saapumaan kuulusteltavaksi.

Älkää ostako palautteettomilta postilla.
 
Tuore tunnus ja kaikki 5 viestiä kauppa-alueelle. Silti jo useampi mennyt halpaan. :hmm:
Voi olla bannatun Fatal_Anoxia:n altteri. Kaveri myi hiukan samanlaista tavaraa Hämeenkyrö paikkakuntana (tietysti nämä voi huijata). Steamin ID oli nimenomaan nakkikiisseli, joka on tämän mahdollisen huijarin nimi foorumilla (voi olla hyvinkin sattumaa). Oli linkannut profiilinsa yhteen postaukseen, jossa myi pelejä Steamin kautta 20% alennuksella: Myyty - Mikä tahansa steam peli 20% alennuksella, mutta oli käynyt poistamassa linkin profiiliin, kun käry kävi Fatal_Anoxia:lla. 24.7.2022 viimeisin muokkaus. Ja ensimmäinen ilmoitus tähän ketjuun oli 16.7.2022. Tärkeä - Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Kaikki voi hyvinkin olla sattumaa, mutta lähinnä samanlaisia yhteensattumia, että oli pakko laittaa.

Edit: muutamat typot
 
Jälleen henkilötietojen jakamista
Ihan sama millä nimimerkillä huseeraa.
T.L kuitenkin nauttinut rahat eikä rahojen lähettäjä ole saanut tavaraansa niinkuin ei varmaan kukaan muukaan "halpaan" mennyt.
Tulen kirjoittamaan tämän koko nimen julkisesti jollei tämä T kykene palauttamaan rahoja.
Sain viestin että hoitaa viikonloppuna kaupat mutta sen jälkeen numeroni on estetty hänelle.
Pelaa siis vain aikaa mutta omapahan on häpeensä jos tälläisellä summalla haluaa nimensä julkiseksi ja rikosnimikkeen itselleen.
Helvetti että pistää vihaksi nämä vapaamatkustajat!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihan sama millä nimimerkillä huseeraa.
T.L kuitenkin nauttinut rahat eikä rahojen lähettäjä ole saanut tavaraansa niinkuin ei varmaan kukaan muukaan "halpaan" mennyt.
Tulen kirjoittamaan tämän koko nimen julkisesti jollei tämä T kykene palauttamaan rahoja.
Sain viestin että hoitaa viikonloppuna kaupat mutta sen jälkeen numeroni on estetty hänelle.
Pelaa siis vain aikaa mutta omapahan on häpeensä jos tälläisellä summalla haluaa nimensä julkiseksi ja rikosnimikkeen itselleen.
Helvetti että pistää vihaksi nämä vapaamatkustajat!

Julkisella keskustelupalstalla ei saa julkaista henkilötietoja. Kirjoitat rikosilmoituksen ja pistät negatiivisen kauppiaspalautteen hänen kättäjätunnuksen profiilin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sitä suuremmalla syyllä niitä ei saa julkaista. Näiden syytösten paikkansa pitävyyden tarkistaa kuitenkin poliisi, eikä palstan huutokuoro. Kyllä ne sitten julkaistaan, jos rikos on tarpeeksi vakava. :smoke:

Tämä, on useampia tapauksia missä käytetään kaverin, seurustelukumppanin, täysin tekaistua tai vaikka vanhempien tietoja. Monesti myös se aiheuttaa ihmetystä ja epäilyksiä (tai pitäisi aiheuttaa) että nimenä on ihan eri kuin pankkitiedoissa vastaanottajan nimi (eri sukupuolta tms jopa).

Joskus tuo on ihan OK (esim. äiti /vaimo tms) joskus taas yritetään selkeästi huijata.

Teoriassahan et tarvitse kuin jonkun sähköpostin mihin saat seurantakoodin jos tilaat jotain ja ehkä vielä saat jonkun toisen henkilön hakemaan sen automaatista. (Sekä vaikka jonkun postiluukusta laskusta varastetut henkilötiedot jos tilaat netistä sitä tavaraa aikomattakaan maksaa)

Tai toisinpäin tarvitset vaan jonkun tilin (vaikka kaverin jolle olet velkaa) ja näin "maksat" velkasi tai jopa vähän ylikin ja saat siitä rahaa (olet esim. velkaa 40€ ja pyydät tyypin tilinumeron, tilille tulee 300€ ja pyydät 250€ itsellesi jolloin olet maksanut 40€ velan ja 10€ korkoja). Tietysti tämä tyyppi voi joutua ongelmiin kun poliisi alkaa kyselemään rahoja jolloin voi olla aika vaikea näyttää että niistä nostetuista 300€ 250€ on annettu jollekin toiselle joka "tarvitsi ne käteisenä kun oli perjantai ilta ja hänellä tili kuulema toisessa pankissa" tjsp.
 
^kaikki (2) joudutte taatusti virkavallan kanssa tekemisiin jos toimii tuon viimeisen kappaleen mukaan.
 
^kaikki (2) joudutte taatusti virkavallan kanssa tekemisiin jos toimii tuon viimeisen kappaleen mukaan.

Kaverilla ei ole vieläkään negatiivista palautetta. Vai onko muiden kärsimys toissijaista? Vai onko strategiasi antaa kaverin kusettaa mahdollisimman montaa, jotta oikeuteen mennään varmemmin? Vai onko sulla jokin harhaluulo, että palauttaa rahat jos et brändää häntä palautteissa huijariksi, vaikka syytät ja jaat täällä henkilötietoja?
 
Kaverilla ei ole vieläkään negatiivista palautetta. Vai onko muiden kärsimys toissijaista? Vai onko strategiasi antaa kaverin kusettaa mahdollisimman montaa, jotta oikeuteen mennään varmemmin? Vai onko sulla jokin harhaluulo, että palauttaa rahat jos et brändää häntä palautteissa huijariksi, vaikka syytät ja jaat täällä henkilötietoja?
Tyypin ulosanti sellaista, että mikäköhän on homman nimi...
 
Helvetti että pistää vihaksi nämä vapaamatkustajat!

Sinun lipullasi vapaamatkustaa, kun et vieläkään ole aikaiseksi saanut jättää sitä negatiivista kauppiaspalautetta. Ei me muut voida sitä tehdä.
Ei tässä mitään nimiä tartte julkaista, että ihmiset osaavat varoa, vaan käyttää sitä foorumin kauppiaspalautejärjestelmää.
Nyt voisit itse ryhdistäytyä ja jättää sen palautteen tai saat vaan riehunnallasi itsellesi bannit, kun huijari jatkaa huijauksiaan niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.

Eli painat tuosta: @Nakkikiisseli
Sitten Kauppiaspalaute
Sitten Anna Palaute
Laitat siihen Negatiivinen ja kirjoitat jotain tyyliin "Otti rahat, ei lähettänyt tuotetta"
 
Valitettavasti @Nakkikiisseli paljastuikin sarjakusettajaksi. Logitech g pro x wireless -kuulokkeista maksettu 50 euroa on varmaan jo narkattu hyvän aikaa sitten. Olisi pitänyt nimi käyttää hakujen kautta ennen mobilepay maksun hyväksymistä, mutta väsyneenä jäi epähuomiossa tekemättä.
Soittelin tuossa myös mobilepaylle, että mitäs mieltä ne on tälläsestä liimatukasta joka käyttää teidän palvelua ihmisten huijaamiseen eikä hänellä ole aikomustakaan lähettää myytäviä tuotteita niin laittoivat herralta mobilepayn käyttökieltoon ja toivotti mukavaa päivänjatkoa.
Toivottavasti kaikki huijatuksi tulleet tekevät asiasta rikosilmoituksen, niin saadaan nistille merkintä rekisteriin vaikka siellä varmaan on jo ennestään vaikka mitä. Kaikenlaisia paskahousuja sitä leipä elättääkin :)
 
@stashender harmin paikka mutta hyvä kun sait kyseisen huijarin mobilepayn käyttökieltoon, tästä myös kysymykseni, riittikö siis yksi soitto, suullinen sanasi ja toisen käyttäjän puhelinnumero tämän myötä käyttökieltoon ?

Itseäni on huijattu 2-3 kertaa vuosien saatossa ja joka kerta olen tehnyt rikosilmoituksen vaikka summat ovat olleetkin pieniä.
 
Valitettavasti @Nakkikiisseli paljastuikin sarjakusettajaksi. Logitech g pro x wireless -kuulokkeista maksettu 50 euroa on varmaan jo narkattu hyvän aikaa sitten. Olisi pitänyt nimi käyttää hakujen kautta ennen mobilepay maksun hyväksymistä, mutta väsyneenä jäi epähuomiossa tekemättä.
Tätä en tajua, en sitten millään. Koristeeksiko nuo kauppiaspalautteet, tunnuksen ikä, viestien määrä ja viestihistoria on tarkoitettu?

Sinä olet jo kohta 5 vuotta ollut foorumin käyttäjä etkä osannut/hoksannut/muistanut tarkistaa kauppiapalautteita. Uudelta tunnukselta tämän vielä voi ymmärttää, mutta 5 vuotta?

Jos kauppiaspalautteita ei ole, niin silloin olisi pitänyt tarkistaa tunnuksen ikä ja viestien määrä. Nämä näkyy klikkaamalla siitä käyttäjän tunnuksen nimestä.

Sanotaan ettei uhria saisi syyllistää ja ettei huijatuksi tuleminen ole uhrin vika. Mutta joissain näinkin selvissä tapauksissa kyllä voi jo sanoa että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tai tässä tapauksessa lompakko.

Tätä en tarkoita ilkeilyllä, vaan enemmänkin varoituksen sanana muille ja toivon hartaasti että näin selvästä asiasta muut osaisi ottaa oppia. Jos yksi polttaa kätensä laittaessaan sen kuumalle levylle, niin luulisi muiden ymmärtävän ettei kättä kannata laittaa kuumalle levylle.

Loppuun totean vain että toivottavasti saat rahat vielä joskus takaisin ja opit jotain tästä tapauksesta.
 
Tätä en tajua, en sitten millään. Koristeeksiko nuo kauppiaspalautteet, tunnuksen ikä, viestien määrä ja viestihistoria on tarkoitettu?

Sinä olet jo kohta 5 vuotta ollut foorumin käyttäjä etkä osannut/hoksannut/muistanut tarkistaa kauppiapalautteita. Uudelta tunnukselta tämän vielä voi ymmärttää, mutta 5 vuotta?

Jos kauppiaspalautteita ei ole, niin silloin olisi pitänyt tarkistaa tunnuksen ikä ja viestien määrä. Nämä näkyy klikkaamalla siitä käyttäjän tunnuksen nimestä.

Sanotaan ettei uhria saisi syyllistää ja ettei huijatuksi tuleminen ole uhrin vika. Mutta joissain näinkin selvissä tapauksissa kyllä voi jo sanoa että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tai tässä tapauksessa lompakko.

Tätä en tarkoita ilkeilyllä, vaan enemmänkin varoituksen sanana muille ja toivon hartaasti että näin selvästä asiasta muut osaisi ottaa oppia. Jos yksi polttaa kätensä laittaessaan sen kuumalle levylle, niin luulisi muiden ymmärtävän ettei kättä kannata laittaa kuumalle levylle.

Loppuun totean vain että toivottavasti saat rahat vielä joskus takaisin ja opit jotain tästä tapauksesta.

Mieluummin luottaa ja pettyy - kuin että alkaa epäilemään ihan jokaista uutta tunnusta. Sitten ei maalla asuvat uudet tunnukset saa myytyä mitään. Tässä on vielä 50€ kyse, eikä kenenkään talous siihen kaadu. Eri asia, jos olisi 700€ näytönohjain.

Kauppiaspalautetta @Öppö ei ole vieläkään laittanut, ja se negatiivinen on käyttäjältä, jonka pyysit niitä tarkistamaan ennen kauppoja..

Ensimmäinen viestini MuroBBS:ään oli myynti-ilmoitus. Siellä kuulemma oli alan harrastajia, joille on helppo myydä.

Pahimmassa tapauksessa tulee semmoinen stigma syyllistetyille, että eivät kehtaa enää kertoa tulleensa huijatuiksi, pistävät vaan tappiot omaan piikkiinsä ja jatkavat hiljaa. Itsehän olen täällä kertomassa jo kympin huijauksesta ja vaikka sen kuvitteellisen kympin pelikoodin voin ostaa joltain uudelta käyttäjältä, kunhan näyttää siltä, että hänellä oikeasti on se.

--

Rikosilmoitus ja täällä valittaminen kannattaa kyllä aina. Ja mielellään niin, että rikosilmoituksella uhkaillaan ensin pari viikkoa ja sitten se vaan oikeasti tehdään. Poliisin resursseille helpompaa, jos ei tarvitse sitä tehdä. Ja tänne heti se negatiivinen palaute, niin muut ei mene huijarin ansaan.
 
Mieluummin luottaa ja pettyy - kuin että alkaa epäilemään ihan jokaista uutta tunnusta. Sitten ei maalla asuvat uudet tunnukset saa myytyä mitään. Tässä on vielä 50€ kyse, eikä kenenkään talous siihen kaadu. Eri asia, jos olisi 700€ näytönohjain.
Uudelta tunnukselta ei kannata ostaa postilla, vaan ajaa vaikka paikan päälle. Ostaa vasta kun se tunnus on kypsynyt joko kauppiaspalautteilla tai viestihistorialla. Myös tunnuksen ikääntyminen tuo pikkasen sitä turvaa, mutta vain pikkasen. Ja se on vähän voi voi, jos asuu maalla ja päättää että nyt haluan myydä täällä tuotteen x. Jos osallistuisi aktiivisesti keskusteluihin niin se herättäisi edes vähän luottamusta. Tämä on ylläpidon sanoin keskustelufoorumi, ei kauppapaikka.

Pahimmassa tapauksessa tulee semmoinen stigma syyllistetyille, että eivät kehtaa enää kertoa tulleensa huijaituksi, pistävät vaan tappiot omaan tiliinsä ja jatkavat hiljaa. Itsehän olen täällä kympin huijauksesta ja vaikka sen kuvitteellisen kympin pelikoodin voin ostaa joltain uudelta käyttäjältä, kunhan näyttää siltä, että hänellä oikeasti on se
Joo, ei ollut tarkoitus syyllistää ivaamismielessä, vaan enemmänkin etsimään ja ymmärtämään, mitä toiminnassaan voisi parantaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä en tajua, en sitten millään. Koristeeksiko nuo kauppiaspalautteet, tunnuksen ikä, viestien määrä ja viestihistoria on tarkoitettu?

Sinä olet jo kohta 5 vuotta ollut foorumin käyttäjä etkä osannut/hoksannut/muistanut tarkistaa kauppiapalautteita. Uudelta tunnukselta tämän vielä voi ymmärttää, mutta 5 vuotta?

Jos kauppiaspalautteita ei ole, niin silloin olisi pitänyt tarkistaa tunnuksen ikä ja viestien määrä. Nämä näkyy klikkaamalla siitä käyttäjän tunnuksen nimestä.

Sanotaan ettei uhria saisi syyllistää ja ettei huijatuksi tuleminen ole uhrin vika. Mutta joissain näinkin selvissä tapauksissa kyllä voi jo sanoa että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tai tässä tapauksessa lompakko.

Tätä en tarkoita ilkeilyllä, vaan enemmänkin varoituksen sanana muille ja toivon hartaasti että näin selvästä asiasta muut osaisi ottaa oppia. Jos yksi polttaa kätensä laittaessaan sen kuumalle levylle, niin luulisi muiden ymmärtävän ettei kättä kannata laittaa kuumalle levylle.

Loppuun totean vain että toivottavasti saat rahat vielä joskus takaisin ja opit jotain tästä tapauksesta.
Kyllä minä osaan tätä foorumia käyttää, mutta kai sä ymmärrät ettei sitä ihminen ole aina virkeimmillään. Eihän sitä nyt voi lähtökohtaisesti olettaa, että kaikki uudet tunnukset jolla ei ole palautteita on automaattisesti huijareita. Se on hienoa jos sä olet ylivarovaisella käytöksellästi onnistunut täysin välttymään huijareilta niin onneksi olkoon siitä!
 
Ja eihän uudet tunnukset saa palautteitakaan (Postitus) jos ei kauppoja hiero ensimmäisestä lähtien. Jos aina menee asetelmalla, että kaikki on huijareita yms. Varovaisuus on aina paikallaan en sitä kiellä.
 
@stashender harmin paikka mutta hyvä kun sait kyseisen huijarin mobilepayn käyttökieltoon, tästä myös kysymykseni, riittikö siis yksi soitto, suullinen sanasi ja toisen käyttäjän puhelinnumero tämän myötä käyttökieltoon ?

Itseäni on huijattu 2-3 kertaa vuosien saatossa ja joka kerta olen tehnyt rikosilmoituksen vaikka summat ovat olleetkin pieniä.
Kyllä yksi puhelu riitti ja ottavat kuulemma mielellään tälläisten sarjakusettajien nimiä ja numeroita tietoonsa sekä auttavat asiakkaitaan toimittamalla viranomaisille tietopyyntöjä.
 
Juu,
Kannattaa aina nuo ilmotella.
Useampi lievä, niin lähtee normina etiä päin.
Itekki tossa tein kuulustelut yhtä sankaria varten. Muutama kuukaus tosin meni ilmotuksesta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 415
Viestejä
4 868 749
Jäsenet
78 657
Uusin jäsen
Haline

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom