Tuore tunnus ja kaikki 5 viestiä kauppa-alueelle. Silti jo useampi mennyt halpaan.
Ja näin. Ei vaan pysty ymmärtämään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuore tunnus ja kaikki 5 viestiä kauppa-alueelle. Silti jo useampi mennyt halpaan.
Ja näin. Ei vaan pysty ymmärtämään.
Oli varmaan niin positiivinen kauppakokemus, että @Öppö ei jaksanut laittaa palautetta.Miten tuolla kaverilla ei ole yhtäkään palautetta, edes negatiivista, jos kerran on rikosilmoitustakin pitänyt hänestä tehdä?
Voi olla bannatun Fatal_Anoxia:n altteri. Kaveri myi hiukan samanlaista tavaraa Hämeenkyrö paikkakuntana (tietysti nämä voi huijata). Steamin ID oli nimenomaan nakkikiisseli, joka on tämän mahdollisen huijarin nimi foorumilla (voi olla hyvinkin sattumaa). Oli linkannut profiilinsa yhteen postaukseen, jossa myi pelejä Steamin kautta 20% alennuksella: Myyty - Mikä tahansa steam peli 20% alennuksella, mutta oli käynyt poistamassa linkin profiiliin, kun käry kävi Fatal_Anoxia:lla. 24.7.2022 viimeisin muokkaus. Ja ensimmäinen ilmoitus tähän ketjuun oli 16.7.2022. Tärkeä - Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemuksetTuore tunnus ja kaikki 5 viestiä kauppa-alueelle. Silti jo useampi mennyt halpaan.
Ihan sama millä nimimerkillä huseeraa.
T.L kuitenkin nauttinut rahat eikä rahojen lähettäjä ole saanut tavaraansa niinkuin ei varmaan kukaan muukaan "halpaan" mennyt.
Tulen kirjoittamaan tämän koko nimen julkisesti jollei tämä T kykene palauttamaan rahoja.
Sain viestin että hoitaa viikonloppuna kaupat mutta sen jälkeen numeroni on estetty hänelle.
Pelaa siis vain aikaa mutta omapahan on häpeensä jos tälläisellä summalla haluaa nimensä julkiseksi ja rikosnimikkeen itselleen.
Helvetti että pistää vihaksi nämä vapaamatkustajat!
Julkisella keskustelupalstalla ei saa julkaista henkilötietoja. Kirjoitat rikosilmoituksen ja pistät negatiivisen kauppiaspalautteen hänen kättäjätunnuksen profiilin.
Ei tuossa sanottu koko nimeä. Saman sukunimisiä voipi olla tuhansittain...
Sitä suuremmalla syyllä niitä ei saa julkaista. Näiden syytösten paikkansa pitävyyden tarkistaa kuitenkin poliisi, eikä palstan huutokuoro. Kyllä ne sitten julkaistaan, jos rikos on tarpeeksi vakava.
^kaikki (2) joudutte taatusti virkavallan kanssa tekemisiin jos toimii tuon viimeisen kappaleen mukaan.
Tyypin ulosanti sellaista, että mikäköhän on homman nimi...Kaverilla ei ole vieläkään negatiivista palautetta. Vai onko muiden kärsimys toissijaista? Vai onko strategiasi antaa kaverin kusettaa mahdollisimman montaa, jotta oikeuteen mennään varmemmin? Vai onko sulla jokin harhaluulo, että palauttaa rahat jos et brändää häntä palautteissa huijariksi, vaikka syytät ja jaat täällä henkilötietoja?
Helvetti että pistää vihaksi nämä vapaamatkustajat!
Tätä en tajua, en sitten millään. Koristeeksiko nuo kauppiaspalautteet, tunnuksen ikä, viestien määrä ja viestihistoria on tarkoitettu?Valitettavasti @Nakkikiisseli paljastuikin sarjakusettajaksi. Logitech g pro x wireless -kuulokkeista maksettu 50 euroa on varmaan jo narkattu hyvän aikaa sitten. Olisi pitänyt nimi käyttää hakujen kautta ennen mobilepay maksun hyväksymistä, mutta väsyneenä jäi epähuomiossa tekemättä.
Tätä en tajua, en sitten millään. Koristeeksiko nuo kauppiaspalautteet, tunnuksen ikä, viestien määrä ja viestihistoria on tarkoitettu?
Sinä olet jo kohta 5 vuotta ollut foorumin käyttäjä etkä osannut/hoksannut/muistanut tarkistaa kauppiapalautteita. Uudelta tunnukselta tämän vielä voi ymmärttää, mutta 5 vuotta?
Jos kauppiaspalautteita ei ole, niin silloin olisi pitänyt tarkistaa tunnuksen ikä ja viestien määrä. Nämä näkyy klikkaamalla siitä käyttäjän tunnuksen nimestä.
Sanotaan ettei uhria saisi syyllistää ja ettei huijatuksi tuleminen ole uhrin vika. Mutta joissain näinkin selvissä tapauksissa kyllä voi jo sanoa että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tai tässä tapauksessa lompakko.
Tätä en tarkoita ilkeilyllä, vaan enemmänkin varoituksen sanana muille ja toivon hartaasti että näin selvästä asiasta muut osaisi ottaa oppia. Jos yksi polttaa kätensä laittaessaan sen kuumalle levylle, niin luulisi muiden ymmärtävän ettei kättä kannata laittaa kuumalle levylle.
Loppuun totean vain että toivottavasti saat rahat vielä joskus takaisin ja opit jotain tästä tapauksesta.
Uudelta tunnukselta ei kannata ostaa postilla, vaan ajaa vaikka paikan päälle. Ostaa vasta kun se tunnus on kypsynyt joko kauppiaspalautteilla tai viestihistorialla. Myös tunnuksen ikääntyminen tuo pikkasen sitä turvaa, mutta vain pikkasen. Ja se on vähän voi voi, jos asuu maalla ja päättää että nyt haluan myydä täällä tuotteen x. Jos osallistuisi aktiivisesti keskusteluihin niin se herättäisi edes vähän luottamusta. Tämä on ylläpidon sanoin keskustelufoorumi, ei kauppapaikka.Mieluummin luottaa ja pettyy - kuin että alkaa epäilemään ihan jokaista uutta tunnusta. Sitten ei maalla asuvat uudet tunnukset saa myytyä mitään. Tässä on vielä 50€ kyse, eikä kenenkään talous siihen kaadu. Eri asia, jos olisi 700€ näytönohjain.
Joo, ei ollut tarkoitus syyllistää ivaamismielessä, vaan enemmänkin etsimään ja ymmärtämään, mitä toiminnassaan voisi parantaa.Pahimmassa tapauksessa tulee semmoinen stigma syyllistetyille, että eivät kehtaa enää kertoa tulleensa huijaituksi, pistävät vaan tappiot omaan tiliinsä ja jatkavat hiljaa. Itsehän olen täällä kympin huijauksesta ja vaikka sen kuvitteellisen kympin pelikoodin voin ostaa joltain uudelta käyttäjältä, kunhan näyttää siltä, että hänellä oikeasti on se
Kyllä minä osaan tätä foorumia käyttää, mutta kai sä ymmärrät ettei sitä ihminen ole aina virkeimmillään. Eihän sitä nyt voi lähtökohtaisesti olettaa, että kaikki uudet tunnukset jolla ei ole palautteita on automaattisesti huijareita. Se on hienoa jos sä olet ylivarovaisella käytöksellästi onnistunut täysin välttymään huijareilta niin onneksi olkoon siitä!Tätä en tajua, en sitten millään. Koristeeksiko nuo kauppiaspalautteet, tunnuksen ikä, viestien määrä ja viestihistoria on tarkoitettu?
Sinä olet jo kohta 5 vuotta ollut foorumin käyttäjä etkä osannut/hoksannut/muistanut tarkistaa kauppiapalautteita. Uudelta tunnukselta tämän vielä voi ymmärttää, mutta 5 vuotta?
Jos kauppiaspalautteita ei ole, niin silloin olisi pitänyt tarkistaa tunnuksen ikä ja viestien määrä. Nämä näkyy klikkaamalla siitä käyttäjän tunnuksen nimestä.
Sanotaan ettei uhria saisi syyllistää ja ettei huijatuksi tuleminen ole uhrin vika. Mutta joissain näinkin selvissä tapauksissa kyllä voi jo sanoa että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tai tässä tapauksessa lompakko.
Tätä en tarkoita ilkeilyllä, vaan enemmänkin varoituksen sanana muille ja toivon hartaasti että näin selvästä asiasta muut osaisi ottaa oppia. Jos yksi polttaa kätensä laittaessaan sen kuumalle levylle, niin luulisi muiden ymmärtävän ettei kättä kannata laittaa kuumalle levylle.
Loppuun totean vain että toivottavasti saat rahat vielä joskus takaisin ja opit jotain tästä tapauksesta.
Kyllä yksi puhelu riitti ja ottavat kuulemma mielellään tälläisten sarjakusettajien nimiä ja numeroita tietoonsa sekä auttavat asiakkaitaan toimittamalla viranomaisille tietopyyntöjä.@stashender harmin paikka mutta hyvä kun sait kyseisen huijarin mobilepayn käyttökieltoon, tästä myös kysymykseni, riittikö siis yksi soitto, suullinen sanasi ja toisen käyttäjän puhelinnumero tämän myötä käyttökieltoon ?
Itseäni on huijattu 2-3 kertaa vuosien saatossa ja joka kerta olen tehnyt rikosilmoituksen vaikka summat ovat olleetkin pieniä.
Tämä on sinänsä ihan järkevä menettelytapa, mutta tulee myös muistaa, että löytyy muitakin tapoja siirtää rahaa kuin Mobilepay. Petokset jatkuvat, jos ovat jatkuakseen. Ainut minkä tuolla estää on se, että huijari ei pysty palauttamaan rahoja vaivattomasti. Melko usein kun näissä on kyse myös ihan vaan pikavippaamisesta. Itse olen pari kertaa tullut huijatuksi ja vastaavissa tapauksissa olen pistänyt maksupyyntöä Mobilepayssa. Kerran maksupyyntö hyväksyttiin ja en nähnyt tarpeelliseksi viedä asiaa eteenpäin.Soittelin tuossa myös mobilepaylle, että mitäs mieltä ne on tälläsestä liimatukasta joka käyttää teidän palvelua ihmisten huijaamiseen eikä hänellä ole aikomustakaan lähettää myytäviä tuotteita niin laittoivat herralta mobilepayn käyttökieltoon ja toivotti mukavaa päivänjatkoa.
Mieluummin luottaa ja pettyy - kuin että alkaa epäilemään ihan jokaista uutta tunnusta. Sitten ei maalla asuvat uudet tunnukset saa myytyä mitään. Tässä on vielä 50€ kyse, eikä kenenkään talous siihen kaadu. Eri asia, jos olisi 700€ näytönohjain.
Tää on kyllä vittumaista, ja ainakin omasta mielestäni tuo on negatiivinen kokemus. Tuollaisessa tilanteessa reilusti vaan sille ostajalle negatiivista palautetta, kyllä se sitten saadaan vaihdettua tarvittaessa.Niin ja sitten on myös tämmöisiä tapauksia, jossa myyjänä teet kaiken jotta toinen voi luottaa sinuun. Kuvat, tiedot, yms yms. Tarjoat vaikka noutoa tai viet itse perille. Kun kaikki taputeltu ja homma oli enemmän kuin ok, niin niitä positiivisia palautteita ei anneta myyjälle ollenkaan´, vaikka viimeisenä asiana sanottaisiin että vaihdetaan nyt vielä palautteet puolin ja toisin. Se ei kauheasti edesauta sitä kaupankäyntiä jatkossa. Ei enää siinä viitsisi alkaa pommittelemaan, että muistatko ja laitatko jotain palautetta, kun tyyliin sait tavaran kotiinkuljetuksella toiselle puolen suomea
Niin ja sitten on myös tämmöisiä tapauksia, jossa myyjänä teet kaiken jotta toinen voi luottaa sinuun. Kuvat, tiedot, yms yms. Tarjoat vaikka noutoa tai viet itse perille. Kun kaikki taputeltu ja homma oli enemmän kuin ok, niin niitä positiivisia palautteita ei anneta myyjälle ollenkaan´, vaikka viimeisenä asiana sanottaisiin että vaihdetaan nyt vielä palautteet puolin ja toisin. Se ei kauheasti edesauta sitä kaupankäyntiä jatkossa. Ei enää siinä viitsisi alkaa pommittelemaan, että muistatko ja laitatko jotain palautetta, kun tyyliin sait tavaran kotiinkuljetuksella toiselle puolen suomea
Ei sitä ns. normaalina Suomalaisena kehtaa alkaa kinuamaan jälkikäteen "saisiko sen positiivisen palautteen kun sinullekin sellaisen olen antanut", jos toinen ei sitä tajua antaa vaikka olisin erikseen varmistanut että "tuote tuli perille kiitoksia vielä kaupasta" / kyselen että "onko tyytyväinen tuotteeseen kun seurannan mukaan on sen noutanut".
Tottakai löytyy, mutta nyt on se kätevin vaihtoehto ainakin poissa käytöstä. Mikäli huijari haluaa maksaa menetetyn 50 euroa takaisin niin voin ottaa sen vastaan tilisiirrolla. Se nyt on periaatteessa ihan sama onko rahat suoriltaan huijattu vai "lainattu", koska myytävä tuote ei ole minulle tullut ja lainaamisesta ei ole puhuttu mitään. Rikosilmoitus on tehty asiaan kuuluvine liitteineen niin huijari voi viranomaisille selvitellä, että miksi rahat on viety ja minne ne on käytettyTämä on sinänsä ihan järkevä menettelytapa, mutta tulee myös muistaa, että löytyy muitakin tapoja siirtää rahaa kuin Mobilepay. Petokset jatkuvat, jos ovat jatkuakseen. Ainut minkä tuolla estää on se, että huijari ei pysty palauttamaan rahoja vaivattomasti. Melko usein kun näissä on kyse myös ihan vaan pikavippaamisesta. Itse olen pari kertaa tullut huijatuksi ja vastaavissa tapauksissa olen pistänyt maksupyyntöä Mobilepayssa. Kerran maksupyyntö hyväksyttiin ja en nähnyt tarpeelliseksi viedä asiaa eteenpäin.
Rikosilmoitus kannattaisi kuitenkin aina tehdä. Voi sen sitten aina vetää takaisin, jos ne rahat tosiaan palautuvat.
Itse tulin kerran huuto.netissä huijatuksi, kun en tajunnut palautteita katsoa. Tästälähtien olen aina tarkistanut palautteet sekä muut tunnuksen tiedot ja jättänyt ostamatta, jos ei nämä herätä luottamusta. Uusi tunnus voi hankkia sitä luottamusta tekemällä ostokauppoja sekä keskustelemalla täällä. 2 viikkoa vanha tunnus ja alle 5 viestiä sekä nekin kauppa-alueella omissa myynti-ilmoituksissa. Saattaahan tämä olla ihan aito tapaus, mutta riskit huijaukseen on liian suuret postituskaupoille.Kyllä minä osaan tätä foorumia käyttää, mutta kai sä ymmärrät ettei sitä ihminen ole aina virkeimmillään. Eihän sitä nyt voi lähtökohtaisesti olettaa, että kaikki uudet tunnukset jolla ei ole palautteita on automaattisesti huijareita. Se on hienoa jos sä olet ylivarovaisella käytöksellästi onnistunut täysin välttymään huijareilta niin onneksi olkoon siitä!
Juu no tästä on itselläkin reilusti yli kymmenen vuotta aikaa, kun olen viimeksi joutunut huijatuksi, joten kyllä sitä varovaisuutta on melko hyvin noudatettu. Mikäli joudut joskus huijatuksi, niin muistahan tulla tänne kertomaan siitä niin tullaan sitten porukalla jeesustelemaan, että olisit voinut olla vieläkin varovaisempi.Itse tulin kerran huuto.netissä huijatuksi, kun en tajunnut palautteita katsoa. Tästälähtien olen aina tarkistanut palautteet sekä muut tunnuksen tiedot ja jättänyt ostamatta, jos ei nämä herätä luottamusta. Uusi tunnus voi hankkia sitä luottamusta tekemällä ostokauppoja sekä keskustelemalla täällä. 2 viikkoa vanha tunnus ja alle 5 viestiä sekä nekin kauppa-alueella omissa myynti-ilmoituksissa. Saattaahan tämä olla ihan aito tapaus, mutta riskit huijaukseen on liian suuret postituskaupoille.
Torissa ostan postilla vain vähemmän kysyttyä tavaraa, jolloin riski huijatuksi tulemiseen pienenee. Huijarit yleensä huijaa kysytyn elektroniikan(kuten näytönohjaimet) kanssa.
Mielestäni tämä ei ole ylivarovaisuutta, vaan normaalia toimintaa sekä turhien riskien välttämistä ja tämä on toiminut hyvin, sillä en ole tämän yhden tapauksen jälkeen tullut kertaakaan huijatuksi.
Näinhän se menee. Vaikka kyse ei ole mistään isoista summista niin periaatteista pidetään kiinni ja huijari maksaa tästä oppirahat myösNo juu, jeesustelua on, mutta tyyppi pistänyt puoli omaisuuttaan myyntiin maanantaina ja heti on porukka tyrkyttämässä rahoja tilille. Toki me kaikki joskus vähän herpaannutaan ja ei olla skarppina. Oppirahoja.
En jaksa tähän uskoa. Veikkaan että taustalla on oman elämän sankari, jota on luottotiedot ja työhalut meneet ajat sitten ja elää tt-tuella.huijari maksaa tästä oppirahat myös
Kuvauksesi on todennäköisesti melko osuva, mutta saattaahan tälläinen kaveri tulla jossain vaiheessa järkiinsä ja rikosmerkinnät on sitten haittaamassa tulevaisuuden suunnittelua. Siinä tulee jossain vaiheessa varmasti mietittyä, että olisi kannattanut jättää huijaukset tekemättäEn jaksa tähän uskoa. Veikkaan että taustalla on oman elämän sankari, jota on luottotiedot ja työhalut meneet ajat sitten ja elää tt-tuella.
Laita nyt ainakin negatiivista palautetta.Käyttäjän @wmw kanssa sovittiin näyttiskaupoista, kauppiaspalautteen perusteella asiallinen kaveri (vaikka ei nyt älyttömästi niitäkään) joten rahat maksuun 5päivää sitten. Kaverista ei sen jälkeen ole kuulunut mitään. Rahoja pyysin takasin ja laitoin vielä pyynnön mobpaylla, taitaa jäädä saamatta ja pitää väsätä ilmoitusta eteenpäin...
Joo tätä itsekkin kelasin mutta silti tää case on kyllä niin ihmeellinen kun täysin ristiriidassa palautteisiin. Kyllähän se ärsyttää kun +600€ menettää tässäkin jos ei nyt ihmettä tapahdu.22 positiivista palautetta on kyllä jo sellainen määrä, etten haluaisi uskoa kusetukseen, mutta eihän ne sitä kyllä estäkään. Varsinkin kun mukana on vielä sellaisiakin palautteita, jossa on saatu kokeilla konetta ennen maksua ("Ostin konepaketin ilman näytönohjainta. Konetta sai testata ennen ostoa ja nouto onnistui lyhyellä varoitusajalla") niin kummallista imo.
Eikä omapostissa näy että olisi lähetystä tulossa?Joo tätä itsekkin kelasin mutta silti tää case on kyllä niin ihmeellinen kun täysin ristiriidassa palautteisiin. Kyllähän se ärsyttää kun +600€ menettää tässäkin jos ei nyt ihmettä tapahdu.
Olen kyllä katsonut ja koittanut kysyä käyttäjältä asiastaEikä omapostissa näy että olisi lähetystä tulossa?
Käyttäjän @wmw kanssa sovittiin näyttiskaupoista, kauppiaspalautteen perusteella asiallinen kaveri (vaikka ei nyt älyttömästi niitäkään) joten rahat maksuun 5päivää sitten. Kaverista ei sen jälkeen ole kuulunut mitään. Rahoja pyysin takasin ja laitoin vielä pyynnön mobpaylla, taitaa jäädä saamatta ja pitää väsätä ilmoitusta eteenpäin...
Maksoin torstaina, oli saanut maksun tilille jo kun kysyin asiasta että tuliko perille. Lupasi laittaa perjantaina-lauantaina postiin kortin. Minua ei haittaa vaikka ois laittanut tällä viikolla mutta voisi ilmoittaa asiasta / esteistä jos ei pysty luvattuna päivänä toimittamaan, eikä jättää täysin pimentoon tai olla vastaamatta mihinkään viesteihin.Eli perjantaina maksoit, sitten oli lauantai sekä sunnuntai, maanantaina ei vielä ollut laittanut seurantatunnusta mutta ehkä jo tänään? Eli tuliko hieman liian nopeasti toimittua?
Mietin siis jos perjantaina maksoit, hän maanantaina katsoi tilin ja pakkasi tuotteen ja vaikka tiistaina vie postiin? Toki olisi kiva jos hän olisi jaksanut olla kotona viikonloppuna vastaamassa kysymyksiin mutta en tiedä sitten olisinko itsekään viitsinyt selittää miksi paketti ei ole kulkenut lauantaina tai sunnuntaina?
Vai tarkoititko että 5+2 päivää sitten (eli laskit vain arkipäiviä) jolloin olet toki jo ihan asian ytimessä, eli jos keskiviikkona rahat on maksettu olisi sen paketin pitänyt jo perjantaina tai viimeistään maanantaina olla postissa.
Huhhuh! Nyt niitä jäitä hattuun. Jengi on täällä antamassa negatiivista palautetta, jos vastapuoli ei jostain syystä anna hyvin menneistä kaupoista palautetta.
Ja toinen epäilee huijariksi, jos torstaina maksettua tuotetta ei näy OmaPostissa vielä maanantaina.
Huhhuh! Nyt niitä jäitä hattuun. Jengi on täällä antamassa negatiivista palautetta, jos vastapuoli ei jostain syystä anna hyvin menneistä kaupoista palautetta.
Ja toinen epäilee huijariksi, jos torstaina maksettua tuotetta ei näy OmaPostissa vielä maanantaina.
Näinhän se on, ostin viikko sitten näytön torista ja myyjä laittoi heti helpostikoodin vaikka ei ollut toimittanut edes vielä pakettia postiin. Mutta katsotaan nyt miten käy ja toivotaan että parhainpäin. Tuskin kukaan muukaan odottelisi hamaan tulevaisuuteen sitä että saako mainita asiasta threadille ja milloin on lupa laittaa negatiivinen palaute. Lähtökohtaisesti meni minusta tuo pieleen kun veti radiohiljasuuden. Viikonlopun nyt laitoin sen piikkiin mutta oletin jo että olisi ollut jo yhteydessä asiasta.Sen paketin voi ostaa valmiiksi vaikka heti maksun saavuttua. Näkyy muuten heti OmaPostissa.
Tässä tilanteessa edes sitä ei ole tehty, joten olisin itsekkin huolissani ~700€ näytönohjaimen takia.
Jos olet foorumin kautta ottanut yhteyttä niin mahdollista on tosiaan, että ko. käyttäjä ei ole nähnytkään viestejäsi. Aina on kuitenkin olemassa se pieni mahdollisuus, että ko. käyttäjä on jäänyt tyyliin auton alle tmv, joten yhteydenotto on mahdotonta tai niin toissijainen asia, että ei onnistu. Odottelisin nyt viikon ja katsoisin asiaa uudemman kerran.Näinhän se on, ostin viikko sitten näytön torista ja myyjä laittoi heti helpostikoodin vaikka ei ollut toimittanut edes vielä pakettia postiin. Mutta katsotaan nyt miten käy ja toivotaan että parhainpäin. Tuskin kukaan muukaan odottelisi hamaan tulevaisuuteen sitä että saako mainita asiasta threadille ja milloin on lupa laittaa negatiivinen palaute. Lähtökohtaisesti meni minusta tuo pieleen kun veti radiohiljasuuden. Viikonlopun nyt laitoin sen piikkiin mutta oletin jo että olisi ollut jo yhteydessä asiasta.