Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Tuore tunnus ja kaikki 5 viestiä kauppa-alueelle. Silti jo useampi mennyt halpaan. :hmm:
Voi olla bannatun Fatal_Anoxia:n altteri. Kaveri myi hiukan samanlaista tavaraa Hämeenkyrö paikkakuntana (tietysti nämä voi huijata). Steamin ID oli nimenomaan nakkikiisseli, joka on tämän mahdollisen huijarin nimi foorumilla (voi olla hyvinkin sattumaa). Oli linkannut profiilinsa yhteen postaukseen, jossa myi pelejä Steamin kautta 20% alennuksella: Myyty - Mikä tahansa steam peli 20% alennuksella, mutta oli käynyt poistamassa linkin profiiliin, kun käry kävi Fatal_Anoxia:lla. 24.7.2022 viimeisin muokkaus. Ja ensimmäinen ilmoitus tähän ketjuun oli 16.7.2022. Tärkeä - Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Kaikki voi hyvinkin olla sattumaa, mutta lähinnä samanlaisia yhteensattumia, että oli pakko laittaa.

Edit: muutamat typot
 
Jälleen henkilötietojen jakamista
Ihan sama millä nimimerkillä huseeraa.
T.L kuitenkin nauttinut rahat eikä rahojen lähettäjä ole saanut tavaraansa niinkuin ei varmaan kukaan muukaan "halpaan" mennyt.
Tulen kirjoittamaan tämän koko nimen julkisesti jollei tämä T kykene palauttamaan rahoja.
Sain viestin että hoitaa viikonloppuna kaupat mutta sen jälkeen numeroni on estetty hänelle.
Pelaa siis vain aikaa mutta omapahan on häpeensä jos tälläisellä summalla haluaa nimensä julkiseksi ja rikosnimikkeen itselleen.
Helvetti että pistää vihaksi nämä vapaamatkustajat!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihan sama millä nimimerkillä huseeraa.
T.L kuitenkin nauttinut rahat eikä rahojen lähettäjä ole saanut tavaraansa niinkuin ei varmaan kukaan muukaan "halpaan" mennyt.
Tulen kirjoittamaan tämän koko nimen julkisesti jollei tämä T kykene palauttamaan rahoja.
Sain viestin että hoitaa viikonloppuna kaupat mutta sen jälkeen numeroni on estetty hänelle.
Pelaa siis vain aikaa mutta omapahan on häpeensä jos tälläisellä summalla haluaa nimensä julkiseksi ja rikosnimikkeen itselleen.
Helvetti että pistää vihaksi nämä vapaamatkustajat!

Julkisella keskustelupalstalla ei saa julkaista henkilötietoja. Kirjoitat rikosilmoituksen ja pistät negatiivisen kauppiaspalautteen hänen kättäjätunnuksen profiilin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sitä suuremmalla syyllä niitä ei saa julkaista. Näiden syytösten paikkansa pitävyyden tarkistaa kuitenkin poliisi, eikä palstan huutokuoro. Kyllä ne sitten julkaistaan, jos rikos on tarpeeksi vakava. :smoke:

Tämä, on useampia tapauksia missä käytetään kaverin, seurustelukumppanin, täysin tekaistua tai vaikka vanhempien tietoja. Monesti myös se aiheuttaa ihmetystä ja epäilyksiä (tai pitäisi aiheuttaa) että nimenä on ihan eri kuin pankkitiedoissa vastaanottajan nimi (eri sukupuolta tms jopa).

Joskus tuo on ihan OK (esim. äiti /vaimo tms) joskus taas yritetään selkeästi huijata.

Teoriassahan et tarvitse kuin jonkun sähköpostin mihin saat seurantakoodin jos tilaat jotain ja ehkä vielä saat jonkun toisen henkilön hakemaan sen automaatista. (Sekä vaikka jonkun postiluukusta laskusta varastetut henkilötiedot jos tilaat netistä sitä tavaraa aikomattakaan maksaa)

Tai toisinpäin tarvitset vaan jonkun tilin (vaikka kaverin jolle olet velkaa) ja näin "maksat" velkasi tai jopa vähän ylikin ja saat siitä rahaa (olet esim. velkaa 40€ ja pyydät tyypin tilinumeron, tilille tulee 300€ ja pyydät 250€ itsellesi jolloin olet maksanut 40€ velan ja 10€ korkoja). Tietysti tämä tyyppi voi joutua ongelmiin kun poliisi alkaa kyselemään rahoja jolloin voi olla aika vaikea näyttää että niistä nostetuista 300€ 250€ on annettu jollekin toiselle joka "tarvitsi ne käteisenä kun oli perjantai ilta ja hänellä tili kuulema toisessa pankissa" tjsp.
 
^kaikki (2) joudutte taatusti virkavallan kanssa tekemisiin jos toimii tuon viimeisen kappaleen mukaan.
 
^kaikki (2) joudutte taatusti virkavallan kanssa tekemisiin jos toimii tuon viimeisen kappaleen mukaan.

Kaverilla ei ole vieläkään negatiivista palautetta. Vai onko muiden kärsimys toissijaista? Vai onko strategiasi antaa kaverin kusettaa mahdollisimman montaa, jotta oikeuteen mennään varmemmin? Vai onko sulla jokin harhaluulo, että palauttaa rahat jos et brändää häntä palautteissa huijariksi, vaikka syytät ja jaat täällä henkilötietoja?
 
Kaverilla ei ole vieläkään negatiivista palautetta. Vai onko muiden kärsimys toissijaista? Vai onko strategiasi antaa kaverin kusettaa mahdollisimman montaa, jotta oikeuteen mennään varmemmin? Vai onko sulla jokin harhaluulo, että palauttaa rahat jos et brändää häntä palautteissa huijariksi, vaikka syytät ja jaat täällä henkilötietoja?
Tyypin ulosanti sellaista, että mikäköhän on homman nimi...
 
Helvetti että pistää vihaksi nämä vapaamatkustajat!

Sinun lipullasi vapaamatkustaa, kun et vieläkään ole aikaiseksi saanut jättää sitä negatiivista kauppiaspalautetta. Ei me muut voida sitä tehdä.
Ei tässä mitään nimiä tartte julkaista, että ihmiset osaavat varoa, vaan käyttää sitä foorumin kauppiaspalautejärjestelmää.
Nyt voisit itse ryhdistäytyä ja jättää sen palautteen tai saat vaan riehunnallasi itsellesi bannit, kun huijari jatkaa huijauksiaan niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.

Eli painat tuosta: @Nakkikiisseli
Sitten Kauppiaspalaute
Sitten Anna Palaute
Laitat siihen Negatiivinen ja kirjoitat jotain tyyliin "Otti rahat, ei lähettänyt tuotetta"
 
Valitettavasti @Nakkikiisseli paljastuikin sarjakusettajaksi. Logitech g pro x wireless -kuulokkeista maksettu 50 euroa on varmaan jo narkattu hyvän aikaa sitten. Olisi pitänyt nimi käyttää hakujen kautta ennen mobilepay maksun hyväksymistä, mutta väsyneenä jäi epähuomiossa tekemättä.
Soittelin tuossa myös mobilepaylle, että mitäs mieltä ne on tälläsestä liimatukasta joka käyttää teidän palvelua ihmisten huijaamiseen eikä hänellä ole aikomustakaan lähettää myytäviä tuotteita niin laittoivat herralta mobilepayn käyttökieltoon ja toivotti mukavaa päivänjatkoa.
Toivottavasti kaikki huijatuksi tulleet tekevät asiasta rikosilmoituksen, niin saadaan nistille merkintä rekisteriin vaikka siellä varmaan on jo ennestään vaikka mitä. Kaikenlaisia paskahousuja sitä leipä elättääkin :)
 
@stashender harmin paikka mutta hyvä kun sait kyseisen huijarin mobilepayn käyttökieltoon, tästä myös kysymykseni, riittikö siis yksi soitto, suullinen sanasi ja toisen käyttäjän puhelinnumero tämän myötä käyttökieltoon ?

Itseäni on huijattu 2-3 kertaa vuosien saatossa ja joka kerta olen tehnyt rikosilmoituksen vaikka summat ovat olleetkin pieniä.
 
Valitettavasti @Nakkikiisseli paljastuikin sarjakusettajaksi. Logitech g pro x wireless -kuulokkeista maksettu 50 euroa on varmaan jo narkattu hyvän aikaa sitten. Olisi pitänyt nimi käyttää hakujen kautta ennen mobilepay maksun hyväksymistä, mutta väsyneenä jäi epähuomiossa tekemättä.
Tätä en tajua, en sitten millään. Koristeeksiko nuo kauppiaspalautteet, tunnuksen ikä, viestien määrä ja viestihistoria on tarkoitettu?

Sinä olet jo kohta 5 vuotta ollut foorumin käyttäjä etkä osannut/hoksannut/muistanut tarkistaa kauppiapalautteita. Uudelta tunnukselta tämän vielä voi ymmärttää, mutta 5 vuotta?

Jos kauppiaspalautteita ei ole, niin silloin olisi pitänyt tarkistaa tunnuksen ikä ja viestien määrä. Nämä näkyy klikkaamalla siitä käyttäjän tunnuksen nimestä.

Sanotaan ettei uhria saisi syyllistää ja ettei huijatuksi tuleminen ole uhrin vika. Mutta joissain näinkin selvissä tapauksissa kyllä voi jo sanoa että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tai tässä tapauksessa lompakko.

Tätä en tarkoita ilkeilyllä, vaan enemmänkin varoituksen sanana muille ja toivon hartaasti että näin selvästä asiasta muut osaisi ottaa oppia. Jos yksi polttaa kätensä laittaessaan sen kuumalle levylle, niin luulisi muiden ymmärtävän ettei kättä kannata laittaa kuumalle levylle.

Loppuun totean vain että toivottavasti saat rahat vielä joskus takaisin ja opit jotain tästä tapauksesta.
 
Tätä en tajua, en sitten millään. Koristeeksiko nuo kauppiaspalautteet, tunnuksen ikä, viestien määrä ja viestihistoria on tarkoitettu?

Sinä olet jo kohta 5 vuotta ollut foorumin käyttäjä etkä osannut/hoksannut/muistanut tarkistaa kauppiapalautteita. Uudelta tunnukselta tämän vielä voi ymmärttää, mutta 5 vuotta?

Jos kauppiaspalautteita ei ole, niin silloin olisi pitänyt tarkistaa tunnuksen ikä ja viestien määrä. Nämä näkyy klikkaamalla siitä käyttäjän tunnuksen nimestä.

Sanotaan ettei uhria saisi syyllistää ja ettei huijatuksi tuleminen ole uhrin vika. Mutta joissain näinkin selvissä tapauksissa kyllä voi jo sanoa että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tai tässä tapauksessa lompakko.

Tätä en tarkoita ilkeilyllä, vaan enemmänkin varoituksen sanana muille ja toivon hartaasti että näin selvästä asiasta muut osaisi ottaa oppia. Jos yksi polttaa kätensä laittaessaan sen kuumalle levylle, niin luulisi muiden ymmärtävän ettei kättä kannata laittaa kuumalle levylle.

Loppuun totean vain että toivottavasti saat rahat vielä joskus takaisin ja opit jotain tästä tapauksesta.

Mieluummin luottaa ja pettyy - kuin että alkaa epäilemään ihan jokaista uutta tunnusta. Sitten ei maalla asuvat uudet tunnukset saa myytyä mitään. Tässä on vielä 50€ kyse, eikä kenenkään talous siihen kaadu. Eri asia, jos olisi 700€ näytönohjain.

Kauppiaspalautetta @Öppö ei ole vieläkään laittanut, ja se negatiivinen on käyttäjältä, jonka pyysit niitä tarkistamaan ennen kauppoja..

Ensimmäinen viestini MuroBBS:ään oli myynti-ilmoitus. Siellä kuulemma oli alan harrastajia, joille on helppo myydä.

Pahimmassa tapauksessa tulee semmoinen stigma syyllistetyille, että eivät kehtaa enää kertoa tulleensa huijatuiksi, pistävät vaan tappiot omaan piikkiinsä ja jatkavat hiljaa. Itsehän olen täällä kertomassa jo kympin huijauksesta ja vaikka sen kuvitteellisen kympin pelikoodin voin ostaa joltain uudelta käyttäjältä, kunhan näyttää siltä, että hänellä oikeasti on se.

--

Rikosilmoitus ja täällä valittaminen kannattaa kyllä aina. Ja mielellään niin, että rikosilmoituksella uhkaillaan ensin pari viikkoa ja sitten se vaan oikeasti tehdään. Poliisin resursseille helpompaa, jos ei tarvitse sitä tehdä. Ja tänne heti se negatiivinen palaute, niin muut ei mene huijarin ansaan.
 
Mieluummin luottaa ja pettyy - kuin että alkaa epäilemään ihan jokaista uutta tunnusta. Sitten ei maalla asuvat uudet tunnukset saa myytyä mitään. Tässä on vielä 50€ kyse, eikä kenenkään talous siihen kaadu. Eri asia, jos olisi 700€ näytönohjain.
Uudelta tunnukselta ei kannata ostaa postilla, vaan ajaa vaikka paikan päälle. Ostaa vasta kun se tunnus on kypsynyt joko kauppiaspalautteilla tai viestihistorialla. Myös tunnuksen ikääntyminen tuo pikkasen sitä turvaa, mutta vain pikkasen. Ja se on vähän voi voi, jos asuu maalla ja päättää että nyt haluan myydä täällä tuotteen x. Jos osallistuisi aktiivisesti keskusteluihin niin se herättäisi edes vähän luottamusta. Tämä on ylläpidon sanoin keskustelufoorumi, ei kauppapaikka.

Pahimmassa tapauksessa tulee semmoinen stigma syyllistetyille, että eivät kehtaa enää kertoa tulleensa huijaituksi, pistävät vaan tappiot omaan tiliinsä ja jatkavat hiljaa. Itsehän olen täällä kympin huijauksesta ja vaikka sen kuvitteellisen kympin pelikoodin voin ostaa joltain uudelta käyttäjältä, kunhan näyttää siltä, että hänellä oikeasti on se
Joo, ei ollut tarkoitus syyllistää ivaamismielessä, vaan enemmänkin etsimään ja ymmärtämään, mitä toiminnassaan voisi parantaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä en tajua, en sitten millään. Koristeeksiko nuo kauppiaspalautteet, tunnuksen ikä, viestien määrä ja viestihistoria on tarkoitettu?

Sinä olet jo kohta 5 vuotta ollut foorumin käyttäjä etkä osannut/hoksannut/muistanut tarkistaa kauppiapalautteita. Uudelta tunnukselta tämän vielä voi ymmärttää, mutta 5 vuotta?

Jos kauppiaspalautteita ei ole, niin silloin olisi pitänyt tarkistaa tunnuksen ikä ja viestien määrä. Nämä näkyy klikkaamalla siitä käyttäjän tunnuksen nimestä.

Sanotaan ettei uhria saisi syyllistää ja ettei huijatuksi tuleminen ole uhrin vika. Mutta joissain näinkin selvissä tapauksissa kyllä voi jo sanoa että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tai tässä tapauksessa lompakko.

Tätä en tarkoita ilkeilyllä, vaan enemmänkin varoituksen sanana muille ja toivon hartaasti että näin selvästä asiasta muut osaisi ottaa oppia. Jos yksi polttaa kätensä laittaessaan sen kuumalle levylle, niin luulisi muiden ymmärtävän ettei kättä kannata laittaa kuumalle levylle.

Loppuun totean vain että toivottavasti saat rahat vielä joskus takaisin ja opit jotain tästä tapauksesta.
Kyllä minä osaan tätä foorumia käyttää, mutta kai sä ymmärrät ettei sitä ihminen ole aina virkeimmillään. Eihän sitä nyt voi lähtökohtaisesti olettaa, että kaikki uudet tunnukset jolla ei ole palautteita on automaattisesti huijareita. Se on hienoa jos sä olet ylivarovaisella käytöksellästi onnistunut täysin välttymään huijareilta niin onneksi olkoon siitä!
 
Ja eihän uudet tunnukset saa palautteitakaan (Postitus) jos ei kauppoja hiero ensimmäisestä lähtien. Jos aina menee asetelmalla, että kaikki on huijareita yms. Varovaisuus on aina paikallaan en sitä kiellä.
 
@stashender harmin paikka mutta hyvä kun sait kyseisen huijarin mobilepayn käyttökieltoon, tästä myös kysymykseni, riittikö siis yksi soitto, suullinen sanasi ja toisen käyttäjän puhelinnumero tämän myötä käyttökieltoon ?

Itseäni on huijattu 2-3 kertaa vuosien saatossa ja joka kerta olen tehnyt rikosilmoituksen vaikka summat ovat olleetkin pieniä.
Kyllä yksi puhelu riitti ja ottavat kuulemma mielellään tälläisten sarjakusettajien nimiä ja numeroita tietoonsa sekä auttavat asiakkaitaan toimittamalla viranomaisille tietopyyntöjä.
 
Juu,
Kannattaa aina nuo ilmotella.
Useampi lievä, niin lähtee normina etiä päin.
Itekki tossa tein kuulustelut yhtä sankaria varten. Muutama kuukaus tosin meni ilmotuksesta.
 
Mutta niitä ensimmäisiä kauppoja ei tarvitse tehdä postitse, tai jos pitää postitse tehdä niin vaikka sitten niin, että tuote ensin (hyvillä palautteilla) varustetulle ostajalle, joka maksaa tuotteen sen saatuaan. Ja jos myyjä ei tuollaiseen prosessiin luota niin miksi ostajan pitäisi luottaa nollapalautteelliseen myyjään? Itsekin kun myyn Torissa jotain niin ymmärrän oikein hyvin, että ostajat haluavat mahdollisimman paljon kuvia ja muita todisteita ennen maksua.

Xboxin tapauksessa, jonka juuri Torissa myin niin ostin ennen maksua lähetyksen (10 euroa) eräänlaisena todisteena ostajalle, että olen oikeasti aikeissa lähettää paketin. Vaikka tuokaan ei sinällään vielä mitään todista, niin otin tietoisen riskin 10 euron menetykseen jos ostaja ei tuotetta maksakaan, mutta hyväksyin ja ymmärsin sen kun ostaja ottaa kuitenkin ottaa 400 euron riskin. Todennäköisesti tuokin ostaja oletti aluksi minua huijariksi, koska se on palautteettomassa ja ilman vahvaa vahvistautumista toimivassa kauppapaikassa vain tervettä käytöstä enkä ottanut siitä itseeni.
 
Soittelin tuossa myös mobilepaylle, että mitäs mieltä ne on tälläsestä liimatukasta joka käyttää teidän palvelua ihmisten huijaamiseen eikä hänellä ole aikomustakaan lähettää myytäviä tuotteita niin laittoivat herralta mobilepayn käyttökieltoon ja toivotti mukavaa päivänjatkoa.
Tämä on sinänsä ihan järkevä menettelytapa, mutta tulee myös muistaa, että löytyy muitakin tapoja siirtää rahaa kuin Mobilepay. Petokset jatkuvat, jos ovat jatkuakseen. Ainut minkä tuolla estää on se, että huijari ei pysty palauttamaan rahoja vaivattomasti. Melko usein kun näissä on kyse myös ihan vaan pikavippaamisesta. Itse olen pari kertaa tullut huijatuksi ja vastaavissa tapauksissa olen pistänyt maksupyyntöä Mobilepayssa. Kerran maksupyyntö hyväksyttiin ja en nähnyt tarpeelliseksi viedä asiaa eteenpäin.

Rikosilmoitus kannattaisi kuitenkin aina tehdä. Voi sen sitten aina vetää takaisin, jos ne rahat tosiaan palautuvat.
 
Mieluummin luottaa ja pettyy - kuin että alkaa epäilemään ihan jokaista uutta tunnusta. Sitten ei maalla asuvat uudet tunnukset saa myytyä mitään. Tässä on vielä 50€ kyse, eikä kenenkään talous siihen kaadu. Eri asia, jos olisi 700€ näytönohjain.

Niin ja sitten on myös tämmöisiä tapauksia, jossa myyjänä teet kaiken jotta toinen voi luottaa sinuun. Kuvat, tiedot, yms yms. Tarjoat vaikka noutoa tai viet itse perille. Kun kaikki taputeltu ja homma oli enemmän kuin ok, niin niitä positiivisia palautteita ei anneta myyjälle ollenkaan´, vaikka viimeisenä asiana sanottaisiin että vaihdetaan nyt vielä palautteet puolin ja toisin. Se ei kauheasti edesauta sitä kaupankäyntiä jatkossa. Ei enää siinä viitsisi alkaa pommittelemaan, että muistatko ja laitatko jotain palautetta, kun tyyliin sait tavaran kotiinkuljetuksella toiselle puolen suomea :D
 
Niin ja sitten on myös tämmöisiä tapauksia, jossa myyjänä teet kaiken jotta toinen voi luottaa sinuun. Kuvat, tiedot, yms yms. Tarjoat vaikka noutoa tai viet itse perille. Kun kaikki taputeltu ja homma oli enemmän kuin ok, niin niitä positiivisia palautteita ei anneta myyjälle ollenkaan´, vaikka viimeisenä asiana sanottaisiin että vaihdetaan nyt vielä palautteet puolin ja toisin. Se ei kauheasti edesauta sitä kaupankäyntiä jatkossa. Ei enää siinä viitsisi alkaa pommittelemaan, että muistatko ja laitatko jotain palautetta, kun tyyliin sait tavaran kotiinkuljetuksella toiselle puolen suomea :D
Tää on kyllä vittumaista, ja ainakin omasta mielestäni tuo on negatiivinen kokemus. Tuollaisessa tilanteessa reilusti vaan sille ostajalle negatiivista palautetta, kyllä se sitten saadaan vaihdettua tarvittaessa.
 
Niin ja sitten on myös tämmöisiä tapauksia, jossa myyjänä teet kaiken jotta toinen voi luottaa sinuun. Kuvat, tiedot, yms yms. Tarjoat vaikka noutoa tai viet itse perille. Kun kaikki taputeltu ja homma oli enemmän kuin ok, niin niitä positiivisia palautteita ei anneta myyjälle ollenkaan´, vaikka viimeisenä asiana sanottaisiin että vaihdetaan nyt vielä palautteet puolin ja toisin. Se ei kauheasti edesauta sitä kaupankäyntiä jatkossa. Ei enää siinä viitsisi alkaa pommittelemaan, että muistatko ja laitatko jotain palautetta, kun tyyliin sait tavaran kotiinkuljetuksella toiselle puolen suomea :D

Tämä on totta mutta eipä sille mitään voi. Itsekin käyn sen verran harvoin kauppaa että kyllähän tuo harmittaa mutta ajatellut asian siten että ollut tarpeeksi pitkään foorumilla, tehnyt kohtuullisesti kirjoituksia ja aika moni kuitenkin livetapaamisissa nähnyt jne. joten jos kaupat jäävät tekemättä ne sitten jäävät tekemättä.

Ei sitä ns. normaalina Suomalaisena kehtaa alkaa kinuamaan jälkikäteen "saisiko sen positiivisen palautteen kun sinullekin sellaisen olen antanut", jos toinen ei sitä tajua antaa vaikka olisin erikseen varmistanut että "tuote tuli perille kiitoksia vielä kaupasta" / kyselen että "onko tyytyväinen tuotteeseen kun seurannan mukaan on sen noutanut".
 
Tuollainen on kyllä ikävää. Olisi kyllä näppärää, jos jostain näkisi myös käyttäjän antamat kauppiaspalautteet niin se hieman kompensoisi tuota. Toki ei poistaisi sitä, että huijarit voisivat antaa keksittyjä palautteita satunnaisille käyttäjille ja näin luoda itselleen luotettavampaa mainetta, mutta ei ehkä hirveän realistinen skenaario. Tokihan tämäkin "ongelma" olisi ehkä estettävissä sillä, että palautteeseen pitää laittaa linkki myynti-ilmoitukseen, mutta tätä taas pitäisi erikseen valvoa kun järjestelmä ei siihen suoraan taivu eikä sitä pakolliseksikaan voisi laittaa, jos on käyty kauppaa pelkästään YV:n välityksellä.
 
Ei sitä ns. normaalina Suomalaisena kehtaa alkaa kinuamaan jälkikäteen "saisiko sen positiivisen palautteen kun sinullekin sellaisen olen antanut", jos toinen ei sitä tajua antaa vaikka olisin erikseen varmistanut että "tuote tuli perille kiitoksia vielä kaupasta" / kyselen että "onko tyytyväinen tuotteeseen kun seurannan mukaan on sen noutanut".

Juuri näin! Mielestäni jotkut asiat pitäisi olla itsestään selvyyksiä, mutta shit happens
 
Tämä on sinänsä ihan järkevä menettelytapa, mutta tulee myös muistaa, että löytyy muitakin tapoja siirtää rahaa kuin Mobilepay. Petokset jatkuvat, jos ovat jatkuakseen. Ainut minkä tuolla estää on se, että huijari ei pysty palauttamaan rahoja vaivattomasti. Melko usein kun näissä on kyse myös ihan vaan pikavippaamisesta. Itse olen pari kertaa tullut huijatuksi ja vastaavissa tapauksissa olen pistänyt maksupyyntöä Mobilepayssa. Kerran maksupyyntö hyväksyttiin ja en nähnyt tarpeelliseksi viedä asiaa eteenpäin.

Rikosilmoitus kannattaisi kuitenkin aina tehdä. Voi sen sitten aina vetää takaisin, jos ne rahat tosiaan palautuvat.
Tottakai löytyy, mutta nyt on se kätevin vaihtoehto ainakin poissa käytöstä. Mikäli huijari haluaa maksaa menetetyn 50 euroa takaisin niin voin ottaa sen vastaan tilisiirrolla. Se nyt on periaatteessa ihan sama onko rahat suoriltaan huijattu vai "lainattu", koska myytävä tuote ei ole minulle tullut ja lainaamisesta ei ole puhuttu mitään. Rikosilmoitus on tehty asiaan kuuluvine liitteineen niin huijari voi viranomaisille selvitellä, että miksi rahat on viety ja minne ne on käytetty :)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä minä osaan tätä foorumia käyttää, mutta kai sä ymmärrät ettei sitä ihminen ole aina virkeimmillään. Eihän sitä nyt voi lähtökohtaisesti olettaa, että kaikki uudet tunnukset jolla ei ole palautteita on automaattisesti huijareita. Se on hienoa jos sä olet ylivarovaisella käytöksellästi onnistunut täysin välttymään huijareilta niin onneksi olkoon siitä!
Itse tulin kerran huuto.netissä huijatuksi, kun en tajunnut palautteita katsoa. Tästälähtien olen aina tarkistanut palautteet sekä muut tunnuksen tiedot ja jättänyt ostamatta, jos ei nämä herätä luottamusta. Uusi tunnus voi hankkia sitä luottamusta tekemällä ostokauppoja sekä keskustelemalla täällä. 2 viikkoa vanha tunnus ja alle 5 viestiä sekä nekin kauppa-alueella omissa myynti-ilmoituksissa. Saattaahan tämä olla ihan aito tapaus, mutta riskit huijaukseen on liian suuret postituskaupoille.

Torissa ostan postilla vain vähemmän kysyttyä tavaraa, jolloin riski huijatuksi tulemiseen pienenee. Huijarit yleensä huijaa kysytyn elektroniikan(kuten näytönohjaimet) kanssa.

Mielestäni tämä ei ole ylivarovaisuutta, vaan normaalia toimintaa sekä turhien riskien välttämistä ja tämä on toiminut hyvin, sillä en ole tämän yhden tapauksen jälkeen tullut kertaakaan huijatuksi.
 
Itse tulin kerran huuto.netissä huijatuksi, kun en tajunnut palautteita katsoa. Tästälähtien olen aina tarkistanut palautteet sekä muut tunnuksen tiedot ja jättänyt ostamatta, jos ei nämä herätä luottamusta. Uusi tunnus voi hankkia sitä luottamusta tekemällä ostokauppoja sekä keskustelemalla täällä. 2 viikkoa vanha tunnus ja alle 5 viestiä sekä nekin kauppa-alueella omissa myynti-ilmoituksissa. Saattaahan tämä olla ihan aito tapaus, mutta riskit huijaukseen on liian suuret postituskaupoille.

Torissa ostan postilla vain vähemmän kysyttyä tavaraa, jolloin riski huijatuksi tulemiseen pienenee. Huijarit yleensä huijaa kysytyn elektroniikan(kuten näytönohjaimet) kanssa.

Mielestäni tämä ei ole ylivarovaisuutta, vaan normaalia toimintaa sekä turhien riskien välttämistä ja tämä on toiminut hyvin, sillä en ole tämän yhden tapauksen jälkeen tullut kertaakaan huijatuksi.
Juu no tästä on itselläkin reilusti yli kymmenen vuotta aikaa, kun olen viimeksi joutunut huijatuksi, joten kyllä sitä varovaisuutta on melko hyvin noudatettu. Mikäli joudut joskus huijatuksi, niin muistahan tulla tänne kertomaan siitä niin tullaan sitten porukalla jeesustelemaan, että olisit voinut olla vieläkin varovaisempi.
 
No juu, jeesustelua on, mutta tyyppi pistänyt puoli omaisuuttaan myyntiin maanantaina ja heti on porukka tyrkyttämässä rahoja tilille. Toki me kaikki joskus vähän herpaannutaan ja ei olla skarppina. Oppirahoja.
 
No juu, jeesustelua on, mutta tyyppi pistänyt puoli omaisuuttaan myyntiin maanantaina ja heti on porukka tyrkyttämässä rahoja tilille. Toki me kaikki joskus vähän herpaannutaan ja ei olla skarppina. Oppirahoja.
Näinhän se menee. Vaikka kyse ei ole mistään isoista summista niin periaatteista pidetään kiinni ja huijari maksaa tästä oppirahat myös :)
 
En jaksa tähän uskoa. Veikkaan että taustalla on oman elämän sankari, jota on luottotiedot ja työhalut meneet ajat sitten ja elää tt-tuella.
Kuvauksesi on todennäköisesti melko osuva, mutta saattaahan tälläinen kaveri tulla jossain vaiheessa järkiinsä ja rikosmerkinnät on sitten haittaamassa tulevaisuuden suunnittelua. Siinä tulee jossain vaiheessa varmasti mietittyä, että olisi kannattanut jättää huijaukset tekemättä :)
Tässä muuten liitteenä kuva, kun tämä nakkikiisseli on itse aikoinaan syytellyt muita huijaamisesta. Niin se vaan saattaa takki kääntyä yks kaks :rofl:
huijari_ulisee.png
 
Käyttäjän @wmw kanssa sovittiin näyttiskaupoista, kauppiaspalautteen perusteella asiallinen kaveri (vaikka ei nyt älyttömästi niitäkään) joten rahat maksuun 5päivää sitten. Kaverista ei sen jälkeen ole kuulunut mitään. Rahoja pyysin takasin ja laitoin vielä pyynnön mobpaylla, taitaa jäädä saamatta ja pitää väsätä ilmoitusta eteenpäin...
 
Käyttäjän @wmw kanssa sovittiin näyttiskaupoista, kauppiaspalautteen perusteella asiallinen kaveri (vaikka ei nyt älyttömästi niitäkään) joten rahat maksuun 5päivää sitten. Kaverista ei sen jälkeen ole kuulunut mitään. Rahoja pyysin takasin ja laitoin vielä pyynnön mobpaylla, taitaa jäädä saamatta ja pitää väsätä ilmoitusta eteenpäin...
Laita nyt ainakin negatiivista palautetta.
 
22 positiivista palautetta on kyllä jo sellainen määrä, etten haluaisi uskoa kusetukseen, mutta eihän ne sitä kyllä estäkään. Varsinkin kun mukana on vielä sellaisiakin palautteita, jossa on saatu kokeilla konetta ennen maksua ("Ostin konepaketin ilman näytönohjainta. Konetta sai testata ennen ostoa ja nouto onnistui lyhyellä varoitusajalla") niin kummallista imo.
 
22 positiivista palautetta on kyllä jo sellainen määrä, etten haluaisi uskoa kusetukseen, mutta eihän ne sitä kyllä estäkään. Varsinkin kun mukana on vielä sellaisiakin palautteita, jossa on saatu kokeilla konetta ennen maksua ("Ostin konepaketin ilman näytönohjainta. Konetta sai testata ennen ostoa ja nouto onnistui lyhyellä varoitusajalla") niin kummallista imo.
Joo tätä itsekkin kelasin mutta silti tää case on kyllä niin ihmeellinen kun täysin ristiriidassa palautteisiin. Kyllähän se ärsyttää kun +600€ menettää tässäkin jos ei nyt ihmettä tapahdu.
 
Joo tätä itsekkin kelasin mutta silti tää case on kyllä niin ihmeellinen kun täysin ristiriidassa palautteisiin. Kyllähän se ärsyttää kun +600€ menettää tässäkin jos ei nyt ihmettä tapahdu.
Eikä omapostissa näy että olisi lähetystä tulossa?
 
Käyttäjän @wmw kanssa sovittiin näyttiskaupoista, kauppiaspalautteen perusteella asiallinen kaveri (vaikka ei nyt älyttömästi niitäkään) joten rahat maksuun 5päivää sitten. Kaverista ei sen jälkeen ole kuulunut mitään. Rahoja pyysin takasin ja laitoin vielä pyynnön mobpaylla, taitaa jäädä saamatta ja pitää väsätä ilmoitusta eteenpäin...

Eli perjantaina maksoit, sitten oli lauantai sekä sunnuntai, maanantaina ei vielä ollut laittanut seurantatunnusta mutta ehkä jo tänään? Eli tuliko hieman liian nopeasti toimittua?

Mietin siis jos perjantaina maksoit, hän maanantaina katsoi tilin ja pakkasi tuotteen ja vaikka tiistaina vie postiin? Toki olisi kiva jos hän olisi jaksanut olla kotona viikonloppuna vastaamassa kysymyksiin mutta en tiedä sitten olisinko itsekään viitsinyt selittää miksi paketti ei ole kulkenut lauantaina tai sunnuntaina?

Vai tarkoititko että 5+2 päivää sitten (eli laskit vain arkipäiviä) jolloin olet toki jo ihan asian ytimessä, eli jos keskiviikkona rahat on maksettu olisi sen paketin pitänyt jo perjantaina tai viimeistään maanantaina olla postissa.

Edit: käyttäjä on " Viimeksi nähty perjantaina klo 22:24"

Eli hän ei välttämättä ole edes saanut viestejäsi tai ole tietoinen tästä suuresta hädästä jos perjantaina (mihin aikaan?) maksoit tuon ja jäit odottamaan postia. On tuo ainakin merkitty myydyksi.
 
Eli perjantaina maksoit, sitten oli lauantai sekä sunnuntai, maanantaina ei vielä ollut laittanut seurantatunnusta mutta ehkä jo tänään? Eli tuliko hieman liian nopeasti toimittua?

Mietin siis jos perjantaina maksoit, hän maanantaina katsoi tilin ja pakkasi tuotteen ja vaikka tiistaina vie postiin? Toki olisi kiva jos hän olisi jaksanut olla kotona viikonloppuna vastaamassa kysymyksiin mutta en tiedä sitten olisinko itsekään viitsinyt selittää miksi paketti ei ole kulkenut lauantaina tai sunnuntaina?

Vai tarkoititko että 5+2 päivää sitten (eli laskit vain arkipäiviä) jolloin olet toki jo ihan asian ytimessä, eli jos keskiviikkona rahat on maksettu olisi sen paketin pitänyt jo perjantaina tai viimeistään maanantaina olla postissa.
Maksoin torstaina, oli saanut maksun tilille jo kun kysyin asiasta että tuliko perille. Lupasi laittaa perjantaina-lauantaina postiin kortin. Minua ei haittaa vaikka ois laittanut tällä viikolla mutta voisi ilmoittaa asiasta / esteistä jos ei pysty luvattuna päivänä toimittamaan, eikä jättää täysin pimentoon tai olla vastaamatta mihinkään viesteihin.
 
Huhhuh! Nyt niitä jäitä hattuun. Jengi on täällä antamassa negatiivista palautetta, jos vastapuoli ei jostain syystä anna hyvin menneistä kaupoista palautetta.
Ja toinen epäilee huijariksi, jos torstaina maksettua tuotetta ei näy OmaPostissa vielä maanantaina.
 
Huhhuh! Nyt niitä jäitä hattuun. Jengi on täällä antamassa negatiivista palautetta, jos vastapuoli ei jostain syystä anna hyvin menneistä kaupoista palautetta.
Ja toinen epäilee huijariksi, jos torstaina maksettua tuotetta ei näy OmaPostissa vielä maanantaina.

Maksu näkynyt myyjällä Torstaina ja on luvannut postittaa Perjantaina/Lauantaina mutta näin ei ole tapahtunut. Lisäksi myyjältä täysi radiohiljaisuus ostajaa kohtaan Torstain jälkeen joten ostaja on täysin oikeutetusti huolissaan että mikä on homman nimi , isosta summasta kumminkin kyse. Kummasti aina löytyy näitä koijareiden/Pikavippaajien puolustajia
 
Huhhuh! Nyt niitä jäitä hattuun. Jengi on täällä antamassa negatiivista palautetta, jos vastapuoli ei jostain syystä anna hyvin menneistä kaupoista palautetta.
Ja toinen epäilee huijariksi, jos torstaina maksettua tuotetta ei näy OmaPostissa vielä maanantaina.

Sen paketin voi ostaa valmiiksi vaikka heti maksun saavuttua. Näkyy muuten heti OmaPostissa.
Tässä tilanteessa edes sitä ei ole tehty, joten olisin itsekkin huolissani ~700€ näytönohjaimen takia.
 
Sen paketin voi ostaa valmiiksi vaikka heti maksun saavuttua. Näkyy muuten heti OmaPostissa.
Tässä tilanteessa edes sitä ei ole tehty, joten olisin itsekkin huolissani ~700€ näytönohjaimen takia.
Näinhän se on, ostin viikko sitten näytön torista ja myyjä laittoi heti helpostikoodin vaikka ei ollut toimittanut edes vielä pakettia postiin. :coffee: Mutta katsotaan nyt miten käy ja toivotaan että parhainpäin. Tuskin kukaan muukaan odottelisi hamaan tulevaisuuteen sitä että saako mainita asiasta threadille ja milloin on lupa laittaa negatiivinen palaute. Lähtökohtaisesti meni minusta tuo pieleen kun veti radiohiljasuuden. Viikonlopun nyt laitoin sen piikkiin mutta oletin jo että olisi ollut jo yhteydessä asiasta.
 
Näinhän se on, ostin viikko sitten näytön torista ja myyjä laittoi heti helpostikoodin vaikka ei ollut toimittanut edes vielä pakettia postiin. :coffee: Mutta katsotaan nyt miten käy ja toivotaan että parhainpäin. Tuskin kukaan muukaan odottelisi hamaan tulevaisuuteen sitä että saako mainita asiasta threadille ja milloin on lupa laittaa negatiivinen palaute. Lähtökohtaisesti meni minusta tuo pieleen kun veti radiohiljasuuden. Viikonlopun nyt laitoin sen piikkiin mutta oletin jo että olisi ollut jo yhteydessä asiasta.
Jos olet foorumin kautta ottanut yhteyttä niin mahdollista on tosiaan, että ko. käyttäjä ei ole nähnytkään viestejäsi. Aina on kuitenkin olemassa se pieni mahdollisuus, että ko. käyttäjä on jäänyt tyyliin auton alle tmv, joten yhteydenotto on mahdotonta tai niin toissijainen asia, että ei onnistu. Odottelisin nyt viikon ja katsoisin asiaa uudemman kerran.
Jos sulla on myyjän puhelinnumero tjsp. niin kannattanee sitä kautta kysellä, mikä meno.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 357
Viestejä
4 510 304
Jäsenet
74 356
Uusin jäsen
bossteme

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom