Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Kyllä ite ainakin oon jollain tapaa samaa mieltä. En mieltäni ihan hirveesti pahoita jos joku sattuis perumaan tarjouksen hyvästä syystä (saatan itse joskus syyllistyä samaan) mutta just tommosten sarjahuutojen vuoksi se sääntö siellä on ja sitä olettaisin kaupankävijöiden noudattavan.jeesus sentään mikä itkupotkuraivari
Erikoisten harrastusten pariin yleensä kertyy vähän erikoisempia ihmisiä. Normaalissa elämässä heihin ei missään törmäisi, mutta nettiin pääsee jokaisesta tönöstä ja kivenkolosta nykyään.Jälleen kerran kyllä ei palsta petä, kun pitää yksinkertaisista asioista harrasta harvinaisen paljon aivojumppaa
Erikoisten harrastusten pariin yleensä kertyy vähän erikoisempia ihmisiä. Normaalissa elämässä heihin ei missään törmäisi, mutta nettiin pääsee jokaisesta tönöstä ja kivenkolosta nykyään.
Pikemminkin näyttä että muut ovat mielensä pahoittaneet hsalosen tuotua ilmi hupihuutelu. On se kumma kun hupihuutelua pidetään normaalina, jos sen hupihuudon ehtii peruuttaa ennen myyjän vastausta.Kyllä tässä on joku muu nyt mielensä pahoittanut kuin tuo alkuperäinen tarjoaja, kun vieläkin pitää samasta aiheesta kirjoittaa
Pikemminkin näyttä että muut ovat mielensä pahoittaneet hsalosen tuotua ilmi hupihuutelu. On se kumma kun hupihuutelua pidetään normaalina, jos sen hupihuudon ehtii peruuttaa ennen myyjän vastausta.
Samaa mieltä olen. Nythän kaveri perui n. 10 min sisään tarjouksen, pahoitteluiden kera. Ei sen takia pidä väittää, että kyseessä olisi epärehellinen kaupankävijä..Kyllä ite ainakin oon jollain tapaa samaa mieltä. En mieltäni ihan hirveesti pahoita jos joku sattuis perumaan tarjouksen hyvästä syystä (saatan itse joskus syyllistyä samaan) mutta just tommosten sarjahuutojen vuoksi se sääntö siellä on ja sitä olettaisin kaupankävijöiden noudattavan.
Toisin sanoen kaveri oli hyvinkin rehellinen kaupankävijä, sillä hän ilmoitti pikaisesti tarjouksen antamisen jälkeen että peruu kaupat vs olisi jättänyt keskustelun/kaupan kesken.Samaa mieltä olen. Nythän kaveri perui n. 10 min sisään tarjouksen, pahoitteluiden kera. Ei sen takia pidä väittää, että kyseessä olisi epärehellinen kaupakävijä..
Ennemmin tässä tulee mielet pahoitettua kun teikäläiset pitää tuota 10min sisään tehtyä peruutusta näinkin vakavana asiana, varsinkin kun myyjä ei siihen itse tarjoukseen edes ehtinyt reagoida. Ei saatanaPikemminkin näyttä että muut ovat mielensä pahoittaneet hsalosen tuotua ilmi hupihuutelu. On se kumma kun hupihuutelua pidetään normaalina, jos sen hupihuudon ehtii peruuttaa ennen myyjän vastausta.
Eikö tätä epäkohtaa olisi saanut tuoda julki?Ennemmin tässä tulee mielet pahoitettua kun teikäläiset pitää tuota 10min sisään tehtyä peruutusta näinkin vakavana asiana, varsinkin kun myyjä ei siihen itse tarjoukseen edes ehtinyt reagoida. Ei saatana
Se on Timppa aivan se ja sama kuinka monta kertaa joku ehtii tarjota ja perua, jos siihen ensimmäiseen viestiin ei ole ehtinyt reagoida mitenkään. Se on sama kun ei olisi saanut sitä tarjousta alunperinkäänEikö tätä epäkohtaa olisi saanut tuoda julki?
En ole missään vaiheessa ottanut kantaa tuon vakavuuteen. Todennut vain että ehkä sitä tarjousta voisi miettiä hetken pidempään, ettei tarvii peruutella ja kun kerta on joutunut peruuttamaan, niin voisi miettiä tekiöitä taustalla, jotta jatkossa pystyy sitoutumaan tekemminsä tarjouksiin.
Mutta ei kai sitten. Ehkä tämä on liikaa pyydetty malttamattomilta ihmislapsilta ja on täysin ok tehdä vaikka miljoona tarjousta ja peruuttaa ne ennen myyjän vastausta.
Hyvää jatkoa.
Eikö tätä epäkohtaa olisi saanut tuoda julki?
En ole missään vaiheessa ottanut kantaa tuon vakavuuteen. Todennut vain että ehkä sitä tarjousta voisi miettiä hetken pidempään, ettei tarvii peruutella ja kun kerta on joutunut peruuttamaan, niin voisi miettiä tekiöitä taustalla, jotta jatkossa pystyy sitoutumaan tekemminsä tarjouksiin.
Mutta ei kai sitten. Ehkä tämä on liikaa pyydetty malttamattomilta ihmislapsilta ja on täysin ok tehdä vaikka miljoona tarjousta ja peruuttaa ne ennen myyjän vastausta.
Hyvää jatkoa.
Yksi ja puoli sivua miinus kiinteistökaupan kiemuratOlette nyt kaksi sivua ruoskineet käyttäjää, jota ei ole edes tagattu tähän keskusteluun. Jos myyjä ei ehdi edes lukea viestiä, mitä helvetin väliä sillä peruutetulla tarjouksella on? Edes potentiaaliset muut ostajat eivät ole menneet ohi, koska HP on tarjottu YV:llä. Mitä helvettiä tämä teidän vouhotus oikeasti on? Sinä ja @hsalonen olette täällä joka päivä lässyttämässä jotain turhaa.
Oma kritiikki on kokoajan kohdistunut toimintaan yleisellä tasolla. Käyttäjää ei ole tagattu, koska ei ole ollut tarvetta. Itse en edes enään muista käyttäjän nimimerkkiä, joten miten ihmeessä voi keskustella tästä toiminnasta, yleieellä tasolla, ilman että se on jonkun mielestä käyttäjän ruoskimista.Olette nyt kaksi sivua ruoskineet käyttäjää, jota ei ole edes tagattu tähän keskusteluun. Jos myyjä ei ehdi edes lukea viestiä, mitä helvetin väliä sillä peruutetulla tarjouksella on? Edes potentiaaliset muut ostajat eivät ole menneet ohi, koska HP on tarjottu YV:llä. Mitä helvettiä tämä teidän vouhotus oikeasti on? Sinä ja @hsalonen olette täällä joka päivä lässyttämässä jotain turhaa.
KiitosJään pois tästä keskustelusta. Kiitän kaikkia osallistujia.
Nyt unta palloon, katsoin nimittäin ohjelmalistasta että huomisen, tulisen debaatin aihe tulee aiheuttamaan monessa veret seisauttavia tuntemuksia.Jään pois tästä keskustelusta. Kiitän kaikkia osallistujia.
En kyllä ihmettelisi jos joku olisi huomannut valvontakamerasta, että joku on käynyt ovella ja tulisi sitten tänne riehumaan kun kaupat peruuntui.Täällä varmaan olisi myös kiellettyä kääntyä myyjän ovella pois ja sanoa ei kiitos, jos huomaa, ettei tuote ole odotetun kaltainen, sillä tarjous on sitova ja missään nimessä ei voi perua sun muut synttärisetit.
- Jos peruu oman YV-tarjouksensa 10 minuutissa ilman, että myyjä on asiaan reagoinut niin myynti ja elämä jatkuu..
Kyllä.Tästä varmaan vois poistaa tuon 10 min
Noutokaupan sopiminenkin (ensimmäisen kaupan yhteydessä) oli takkuista, sillä myyjä yritti vaihtaa aikaa juuri ennen sovittua aikaa ja osoite, jonka hän ilmoitti, ei ollut edes hänen oma osoitteensa, vaan hän saapui paikalle muualta päin.
Kirjoitin asiasta tänne sen takia, että minusta raportoitiin ylläpidolle. Onko käytäntö näissä tapauksissa siis se, että ylläpito ottaa suoraan yhteyttä tarpeen mukaan?
Kyseessä oli siis jonkun muun kodin piha, jossa odottelin myyjää jonkin aikaa ja huomasin hänen tulevan kävellen muualta päin paikalle ja lähti pois. En kysynyt syytä tälle oudolle järjestelylle, mutta en oikein ymmärtänyt, miksi kyseessä ei ollut jokin julkinen paikka.
Sen verran pakko tähän puuttua että pyysin kaverin Tori.fi kauppojen yhteydessä Virusmäentie 9 osoitteeseen joka on ravintolan etupiha. Ei kenenkään kotipiha. En tiedä mistä kaveri tuollaista saanut päähänsä/missä sitten kulkenut ennenkun näimme. Mutta nämä kaupat tehty Tori.Fi kautta joten ei varmaan kuulu tänne edes tuommoisesta puiminen...Tuosta olen samaa mieltä, toi olisi ns. harvinaisen perseestä. Pahimmillaan joutuisi selvittämään jollekin random tyypille (koirineen tjsp) miksi olen hänen pihassaan.
Samaten toki jos myyjä ei halua / pysty antamaan tietoja mitä pyydän niin ei jatkoon. Ei se kuitenkaan rakettitiedettä ole laittaa jotain kuvaa tai antaa tarkkoja hiiren tietoja (jolloin kysyjä eli minä itse voi selvittää ne sensorien tiedot). Eli en itsekään tietäisi mitä sensoreita jossain hiiressä on mitä myisin mutta olisi hyvinkin helppoa laittaa netistä esittely hiirestä ja ostaja saisi itse lukea sen. Eli laiskuutta sanoisin...
Lopetin vaikeana pitämäni asiakkaan kanssa kaupankäynnin tori.fi:ssä ja täällä jatkan samaa linjaa. Emme ole tehneet yhtään kauppaa tämän forumin sivuilla.
Kyse on eri tuotteista ja meillä on onnistunutta kauppahistoriaa. Myyjänä minä valitsen että otanko lisäkuvia tuotteesta vai en. Hänelle se vaan ei tunnu uppoavan kalloon että en ota lisäkuvia, en torissa enkä täällä. Jos torissa olen jo sopinut että kauppoja ei tule jossei kiinnosta tuote niillä tiedoilla. Niin miksi sen pitäisi muuttua täällä?Tästä sanoisin että ei näin. Eli vaikka irl tai jollain muulla alustalla ei kauppaa syntynyt. ELLEI KYSE ole selkeästä huijarista, ei pitäisi alkaa leimaamaan käyttäjiä. Tietysti jos kyseessä on henkilö joka niin täällä kuin torissa ja huuto.fi jne. kauppaa tavaraa dildoista perseen suristimeen, ottaa rahat ja on tunnettu siitä ei pitäisi erikseen alkaa levittelemään tunnuksista tietoja. Toki olisi hyvä JOS myy tuotetta myös muualla ilmoittaa siitä myynti/osto ilmoituksessa. Mutta ei siinäkään tarvitse erikseen laittaa linkkejä.
Olen itsekin muistaakseni torissa myynyt samoin kuin täälläkin näytönohjainta (minkä myin sitten täällä). Eli se on täysin sallittua mutta siitä on hyvä olla maininta, joku "ilmoitus myös muualla" tjsp. riittää oikein hyvin.
En ole edes ilmoittanut käyttäjiä jotka ovat sekä täällä että Torissa myyneet muistaakseni Kindleä aikoinaan, samoilla teksteillä + kuvilla ja täällä ei ollut ilmoitusta että myynnissä myös muualla. Eli ehkä lepsua minulta mutta mielestäni tämä ketju on tarkoitettu täällä tapahtuviin myynteihin ja kaupankäymiseen ei yleisesti koko Suomen valtion sisällä tapahtuviin kauppoihin.
Toki jos postitse jotain liikkuu siinä tulee tietysti osoite annettua
Mikäs siinä jos et halua pakettia takaisin jos sitä ei haetaEi ole mitään syytä antaa omaa kotiosoitettaan pakettia lähetettäessä.
Mikäs siinä jos et halua pakettia takaisin jos sitä ei haeta
Eli tulevaisuudessa sitten kaikki laittaa saajan ja lähettäjän osoitteeksi postipisti .)Laittaa lähetys osoitteeksi sen Postipisteen osoitteen...
Eli tulevaisuudessa sitten kaikki laittaa saajan ja lähettäjän osoitteeksi postipisti .)
Ihan oikein toimit. Tyypin omien tekstien perusteella kyseinen henkilö on erittäin "vaikea" tapaus. Noista voi olla todella vaikea päästä eroon. Kannattaa blokata tyyppi kokonaan kaikkialta ja jos vielä ahdistelee, ilmoitus poliisille.Kyse on eri tuotteista ja meillä on onnistunutta kauppahistoriaa. Myyjänä minä valitsen että otanko lisäkuvia tuotteesta vai en. Hänelle se vaan ei tunnu uppoavan kalloon että en ota lisäkuvia, en torissa enkä täällä. Jos torissa olen jo sopinut että kauppoja ei tule jossei kiinnosta tuote niillä tiedoilla. Niin miksi sen pitäisi muuttua täällä?
en enään palaa tämähän aiheeseen tässä viestiketjussa.
Mitä nyt nopeasti katsoin viestiketjua läpi niin myyjä myi henkilölle joka oli 100% ostamassa. Itse laitoit että 99% varmuudella ostat (tarjoukset ovat kuitenkin sitovia). Kysyitkö myyjältä maksutietoja?Laitan tänne kun en oikein tiedä mitä ihmettä tapahtui. Kaupat oli sovittu tuotteesta (5600X) ja YV:ssä myyjän kysymästä jatkettu ja posti tiedot jne olinkin jo ehtynyt antamaan. Yhtäkkiä ei saa vastauksia enää ja ilmoituksessa lukee ''toistaiseksi vielä myynnissä''.
YV:ssä annoin kyllä jo ymmärtää, että kaupat syntyy. Ei se mitään mun moka varmaan sitten.Mitä nyt nopeasti katsoin viestiketjua läpi niin myyjä myi henkilölle joka oli 100% ostamassa. Itse laitoit että 99% varmuudella ostat (tarjoukset ovat kuitenkin sitovia). Kysyitkö myyjältä maksutietoja?