Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
KiitosJään pois tästä keskustelusta. Kiitän kaikkia osallistujia.
Nyt unta palloon, katsoin nimittäin ohjelmalistasta että huomisen, tulisen debaatin aihe tulee aiheuttamaan monessa veret seisauttavia tuntemuksia.Jään pois tästä keskustelusta. Kiitän kaikkia osallistujia.
En kyllä ihmettelisi jos joku olisi huomannut valvontakamerasta, että joku on käynyt ovella ja tulisi sitten tänne riehumaan kun kaupat peruuntui.Täällä varmaan olisi myös kiellettyä kääntyä myyjän ovella pois ja sanoa ei kiitos, jos huomaa, ettei tuote ole odotetun kaltainen, sillä tarjous on sitova ja missään nimessä ei voi perua sun muut synttärisetit.
- Jos peruu oman YV-tarjouksensa 10 minuutissa ilman, että myyjä on asiaan reagoinut niin myynti ja elämä jatkuu..
Kyllä.Tästä varmaan vois poistaa tuon 10 min
Noutokaupan sopiminenkin (ensimmäisen kaupan yhteydessä) oli takkuista, sillä myyjä yritti vaihtaa aikaa juuri ennen sovittua aikaa ja osoite, jonka hän ilmoitti, ei ollut edes hänen oma osoitteensa, vaan hän saapui paikalle muualta päin.
Kirjoitin asiasta tänne sen takia, että minusta raportoitiin ylläpidolle. Onko käytäntö näissä tapauksissa siis se, että ylläpito ottaa suoraan yhteyttä tarpeen mukaan?
Kyseessä oli siis jonkun muun kodin piha, jossa odottelin myyjää jonkin aikaa ja huomasin hänen tulevan kävellen muualta päin paikalle ja lähti pois. En kysynyt syytä tälle oudolle järjestelylle, mutta en oikein ymmärtänyt, miksi kyseessä ei ollut jokin julkinen paikka.
Sen verran pakko tähän puuttua että pyysin kaverin Tori.fi kauppojen yhteydessä Virusmäentie 9 osoitteeseen joka on ravintolan etupiha. Ei kenenkään kotipiha. En tiedä mistä kaveri tuollaista saanut päähänsä/missä sitten kulkenut ennenkun näimme. Mutta nämä kaupat tehty Tori.Fi kautta joten ei varmaan kuulu tänne edes tuommoisesta puiminen...Tuosta olen samaa mieltä, toi olisi ns. harvinaisen perseestä. Pahimmillaan joutuisi selvittämään jollekin random tyypille (koirineen tjsp) miksi olen hänen pihassaan.
Samaten toki jos myyjä ei halua / pysty antamaan tietoja mitä pyydän niin ei jatkoon. Ei se kuitenkaan rakettitiedettä ole laittaa jotain kuvaa tai antaa tarkkoja hiiren tietoja (jolloin kysyjä eli minä itse voi selvittää ne sensorien tiedot). Eli en itsekään tietäisi mitä sensoreita jossain hiiressä on mitä myisin mutta olisi hyvinkin helppoa laittaa netistä esittely hiirestä ja ostaja saisi itse lukea sen. Eli laiskuutta sanoisin...
Lopetin vaikeana pitämäni asiakkaan kanssa kaupankäynnin tori.fi:ssä ja täällä jatkan samaa linjaa. Emme ole tehneet yhtään kauppaa tämän forumin sivuilla.
Kyse on eri tuotteista ja meillä on onnistunutta kauppahistoriaa. Myyjänä minä valitsen että otanko lisäkuvia tuotteesta vai en. Hänelle se vaan ei tunnu uppoavan kalloon että en ota lisäkuvia, en torissa enkä täällä. Jos torissa olen jo sopinut että kauppoja ei tule jossei kiinnosta tuote niillä tiedoilla. Niin miksi sen pitäisi muuttua täällä?Tästä sanoisin että ei näin. Eli vaikka irl tai jollain muulla alustalla ei kauppaa syntynyt. ELLEI KYSE ole selkeästä huijarista, ei pitäisi alkaa leimaamaan käyttäjiä. Tietysti jos kyseessä on henkilö joka niin täällä kuin torissa ja huuto.fi jne. kauppaa tavaraa dildoista perseen suristimeen, ottaa rahat ja on tunnettu siitä ei pitäisi erikseen alkaa levittelemään tunnuksista tietoja. Toki olisi hyvä JOS myy tuotetta myös muualla ilmoittaa siitä myynti/osto ilmoituksessa. Mutta ei siinäkään tarvitse erikseen laittaa linkkejä.
Olen itsekin muistaakseni torissa myynyt samoin kuin täälläkin näytönohjainta (minkä myin sitten täällä). Eli se on täysin sallittua mutta siitä on hyvä olla maininta, joku "ilmoitus myös muualla" tjsp. riittää oikein hyvin.
En ole edes ilmoittanut käyttäjiä jotka ovat sekä täällä että Torissa myyneet muistaakseni Kindleä aikoinaan, samoilla teksteillä + kuvilla ja täällä ei ollut ilmoitusta että myynnissä myös muualla. Eli ehkä lepsua minulta mutta mielestäni tämä ketju on tarkoitettu täällä tapahtuviin myynteihin ja kaupankäymiseen ei yleisesti koko Suomen valtion sisällä tapahtuviin kauppoihin.
Toki jos postitse jotain liikkuu siinä tulee tietysti osoite annettua
Mikäs siinä jos et halua pakettia takaisin jos sitä ei haetaEi ole mitään syytä antaa omaa kotiosoitettaan pakettia lähetettäessä.
Mikäs siinä jos et halua pakettia takaisin jos sitä ei haeta
Eli tulevaisuudessa sitten kaikki laittaa saajan ja lähettäjän osoitteeksi postipisti .)Laittaa lähetys osoitteeksi sen Postipisteen osoitteen...
Eli tulevaisuudessa sitten kaikki laittaa saajan ja lähettäjän osoitteeksi postipisti .)
Ihan oikein toimit. Tyypin omien tekstien perusteella kyseinen henkilö on erittäin "vaikea" tapaus. Noista voi olla todella vaikea päästä eroon. Kannattaa blokata tyyppi kokonaan kaikkialta ja jos vielä ahdistelee, ilmoitus poliisille.Kyse on eri tuotteista ja meillä on onnistunutta kauppahistoriaa. Myyjänä minä valitsen että otanko lisäkuvia tuotteesta vai en. Hänelle se vaan ei tunnu uppoavan kalloon että en ota lisäkuvia, en torissa enkä täällä. Jos torissa olen jo sopinut että kauppoja ei tule jossei kiinnosta tuote niillä tiedoilla. Niin miksi sen pitäisi muuttua täällä?
en enään palaa tämähän aiheeseen tässä viestiketjussa.
Mitä nyt nopeasti katsoin viestiketjua läpi niin myyjä myi henkilölle joka oli 100% ostamassa. Itse laitoit että 99% varmuudella ostat (tarjoukset ovat kuitenkin sitovia). Kysyitkö myyjältä maksutietoja?Laitan tänne kun en oikein tiedä mitä ihmettä tapahtui. Kaupat oli sovittu tuotteesta (5600X) ja YV:ssä myyjän kysymästä jatkettu ja posti tiedot jne olinkin jo ehtynyt antamaan. Yhtäkkiä ei saa vastauksia enää ja ilmoituksessa lukee ''toistaiseksi vielä myynnissä''.![]()
YV:ssä annoin kyllä jo ymmärtää, että kaupat syntyy. Ei se mitään mun moka varmaan sitten.Mitä nyt nopeasti katsoin viestiketjua läpi niin myyjä myi henkilölle joka oli 100% ostamassa. Itse laitoit että 99% varmuudella ostat (tarjoukset ovat kuitenkin sitovia). Kysyitkö myyjältä maksutietoja?
No huh huh mitä tekstiä ..toivotin sinut hakemaan ihan multa kotoa ne kaiuttimet kun sanoin sulle en sla säätämän mitään enää ..@Mikael
Vastasi ostoilmoitukseeni ja yritti myydä minulle olematonta tavaraa. Samasta kaverista löytyy viestiketju hifiharrastajien keskustelupalstalta:
Huijari-Mikko iski jälleen
Täällä jossain ketju tällekin mutta en nyt hätäisesti etsien sitä löytänyt. Nimim "jaaskelainenmikko95" vastasi mun ostoilmoitukseen tori.fi palvelussa Onkyon SACD-soittimesta. Tarjous oli niin hyvä että lankesin. Rahat siirsin S-Pankin tilille nimelle Joona Mäkelä. Huijarin pankkitili FI31...foorumi.hifiharrastajat.org
Ja mitä hittoa en ole missään hifipalstoilla vain facebookissa se 10 eri myyntiryhmässä ..kannattas käydä katsomassa minun erinomaiset palautteet mitä vuosien myötä myynyt ja ostanut ..No huh huh mitä tekstiä ..toivotin sinut hakemaan ihan multa kotoa ne kaiuttimet kun sanoin sulle en sla säätämän mitään enää ..
No huh huh mitä tekstiä ..toivotin sinut hakemaan ihan multa kotoa ne kaiuttimet kun sanoin sulle en sla säätämän mitään enää ..
Mihinhän tämä olemattoman tavaran tieto perustuu?@Mikael
Vastasi ostoilmoitukseeni ja yritti myydä minulle olematonta tavaraa.
Tyyppi on kirjoittanut 700 viestiä, 6 vuoden aikana. En olisi epäilemässä huijausta. Vähän tuntuu että olet vetänyt hätiköidyt johtopäätökset.Ensimmäisen puhelinkeskustelun aikana oikein tyrkytit etäkauppoja, vaikka mainitsin myös noutomahdollisuudesta.
Pyysin sinulta tämän takia valokuvaa myymästäsi kaiutinparista paperilapun kera, jolloin muutitkin hyvin nopeasti mieltäsi ja pyysit noutamaan kaiuttimet. Pyysin tämän jälkeen sinulta vielä kerran kuvaa kaiuttimista, jotta meillä olisi molemmilla yhtäläinen näkemys kaiuttimien kunnosta. Kuvia ei vaan koskaan kuulunut.
Voit toimittaa valokuvat kaiuttimista paperilapulla tähän ketjuun, jolloin esitän nöyrimmät anteeksipyyntöni ja ostan kaiuttimet sinulta pois vaikka pieneen ylihintaan, jos olet vielä kaupantekotuulella. Jotenkin vain tuntuu, että tällaista ihmettä ei tule tapahtumaan.
Ja kaksi myyntipalautetta, joista molemmat nyt negaa. Ei näistä koskaan tiedä, mutta tuomita ei kannata vielä suuntaan eikä toiseen.Tyyppi on kirjoittanut 700 viestiä, 6 vuoden aikana. En olisi epäilemässä huijausta. Vähän tuntuu että olet vetänyt hätiköidyt johtopäätökset.
Ja jos kerta nouto onnistuu niin paikan päällä voi käydä toteamassa kaiuttimien kunnon, koekuunnella, tiedät myyjän osoitteen...
..kannattas käydä katsomassa minun erinomaiset palautteet mitä vuosien myötä myynyt ja ostanut ..
Mikael sanoi:Pitäiskö sittenkin tehdä niin että käyt ihan hakemassa kun käyt täälläpäin ja samalla kuuntelet niin ei tarvii säätää mitään . Ja säästys pakkauksien etsimiseltä ynnä muulta vaivalta ..Ei ne multa minnekkään häviä kun en oo laittanut myyntiinkään .. sitä paitsi on tää kuljetusalan lakkokin eivät liikahda minnekkään postista ennenkuin se loppuu ..
Tää oli ihan hauska, sen takia on erikseen kauppiaspalautteet. Kuinkahan moni on haksahtanut ”aktiivinen ja vanha käyttäjä, pakko olla luotettava”Tyyppi on kirjoittanut 700 viestiä, 6 vuoden aikana. En olisi epäilemässä huijausta. Vähän tuntuu että olet vetänyt hätiköidyt johtopäätökset.
No, aiemmin oli yksi negatiivinen palaute reilun kahden vuoden takaa, jossa oli myyty torin kautta välissä kalliimmalla. En tästä vetäisi vielä pitkälle meneviä johtopäätöksiä.Tää oli ihan hauska, sen takia on erikseen kauppiaspalautteet. Kuinkahan moni on haksahtanut ”aktiivinen ja vanha käyttäjä, pakko olla luotettava”![]()
Voit toimittaa valokuvat kaiuttimista paperilapulla tähän ketjuun, jolloin esitän nöyrimmät anteeksipyyntöni ja ostan kaiuttimet sinulta pois vaikka pieneen ylihintaan, jos olet vielä kaupantekotuulella. Jotenkin vain tuntuu, että tällaista ihmettä ei tule tapahtumaan.
Ko. käyttäjä on muutama vuosi sitten kysellyt myymäsi kaiuttimien perään. En nyt ihan suoraltaan tuomitsisi huijariksi, vai onko tässä meneillään kunnon long con![]()
Oikeastiko nyt meinaat, että jonkun kolmannen osapuolen pitäisi vielä lähteä räpsimään jotain kuvia Mikaelin oletetuista kaiuttimista? Mikael varmaan innolla ottaa vastaan ja kahvitkin keittää samalla. Vähän meinaa taas lähteä laukalle nämä skenaariot.Asuuko kukaan tuolla lähellä ja omistaa edes N73 tai jonkun kännykän millä voi kuvan ottaa nimilapun kera. Ei se ihan uusinta hifistelyä vaadi että kuvan saa nykyisin otettua.
Ootko nyt tosissasi? Huikea ketju kyllä.Tämän viestin takia sanoisin että kauppojen pitäisi tapahtua. Koska nyt on sana sanaa vastaan voisiko @Sampsa tai @Juha Kokkonen tulla ketjuun ja sanoa jotain. Eli jos ostaja on valmis ostamaan ja maksamaan jopa hieman ylihintaa ja myyjä tahtoisi myydä miksi homma ei etene? Asuuko kukaan tuolla lähellä ja omistaa edes N73 tai jonkun kännykän millä voi kuvan ottaa nimilapun kera. Ei se ihan uusinta hifistelyä vaadi että kuvan saa nykyisin otettua.
Vaikka myyjä tuntisi olonsa hieman loukatuksi (toki itsekin tuntisin vastaavassa tilanteessa) niin eiköhän se ylihinta kummasti mieltä lämmitä ja kauppojen luulisi menevän maaliin saakka, varsinkin kun kaveri on valmis matkaamaan 140km hakemaan ne kajarit.
eikö sulle ole jo annettu vastaus asiaan miksei kuvaa tule:Ensimmäisen puhelinkeskustelun aikana oikein tyrkytit etäkauppoja, vaikka mainitsin myös noutomahdollisuudesta.
Pyysin sinulta tämän takia valokuvaa myymästäsi kaiutinparista paperilapun kera, jolloin muutitkin hyvin nopeasti mieltäsi ja pyysit noutamaan kaiuttimet. Pyysin tämän jälkeen sinulta vielä kerran kuvaa kaiuttimista, jotta meillä olisi molemmilla yhtäläinen näkemys kaiuttimien kunnosta. Kuvia ei vaan koskaan kuulunut.
toivotin sinut hakemaan ihan multa kotoa ne kaiuttimet kun sanoin sulle en sla säätämän mitään enää ..
"Pyydän kuvia kaiuttimista toistamiseen, jotta voin varmistua niiden olevan myyjän ilmoittamassa "Mint"-kunnossa ja ettei minun tarvitse tehdä potentiaalisesti turhaa ajoreissua 140km per ajosuunta. Kysyn samalla, milloin voisin noutaa kaiuttimet. Tämän jälkeen en saa asiaan enää mitään vastausta, vaikka hän käy lukemassa viestit lähestulkoon heti niiden lähettämisen jälkeen."eikö sulle ole jo annettu vastaus asiaan miksei kuvaa tule: