Olisin voinut maksaa tuotteen etukäteen, jos olisit sitä pyytänyt. Ilmoitit kuitenkin seuraavana päivänä, että sait tuotteesta paremman hinnan ja laite on nyt myyty toiselle. Meillä oli sovittuna kaupat, noutoajankohta ja kellonaika. Tehdessäni tarjouksen ilmoitin samassa yhteydessä, että noudan tiistaina, johon suostuit. Kerroin yksityisviestillä vielä suoraan, että pääsen tiistaina tytön harrastuksen jälkeen, eli n. klo 18 hakemaan laitteen.
Tässä tapauksessa vain toinen osapuoli oli sitoutunut kauppaan. Minä luotin, että myyt laitteen, kuten oli sovittu. Sinä et luottanut, että ostan laitteen, kuten olin sopinut.
Sait mielipahan negatiivisesta palautteesta, joka tuli viiden euron tähden. Minä sain pahan mielen, kun en saanut kaipaamaani Chromecastia sopimuksesta huolimatta.
Mikäli olisit ilmoittanut, että sait 20€ tarjouksen ja olisit kysynyt korotanko tarjoukseni siihen, niin olisin suostunut. Tämäkin olisi mennyt kaupankäynnin sääntöjen mukaan väärin, mutta ainakin kauppiaspalaute olisi noussut neutraaliksi.