Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Selkeyttäisi jos ohjeissakin/säännöissä lukisi noin. Nyt ei lue.
No joku järki pitäisi olla, kohta haluat varmaan sääntöihin kirjattavaksi, että "ilmoituksessa täytyy lukea mikä tuote on myynnissä" :facepalm:

Jos ilmoitus sanoo että "Myyn" ja siihen joku kommentoi "ostan", ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvää kenellekään.
 
No joku järki pitäisi olla, kohta haluat varmaan sääntöihin kirjattavaksi, että "ilmoituksessa täytyy lukea mikä tuote on myynnissä" :facepalm:

Jos ilmoitus sanoo että "Myyn" ja siihen joku kommentoi "ostan", ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvää kenellekään.
Ja sitten seuraavaksi sanoo, että toi hinta on aika kova mulle. Tarjoan xxx euroa. Se siitä selvyydestä siinä...ja ylläoleva keskustelu lienen jo osoittaa, ettei kaikki ajattele samalla tavalla. Tässäkin tapauksessa vaatii vain hieman ohjeistuksen muokkausta, ei uutta . Kuten kaikessa asioita voi kehittää...useimmiten
 
Ja sitten seuraavaksi sanoo, että toi hinta on aika kova mulle. Tarjoan xxx euroa. Se siitä selvyydestä siinä...ja ylläoleva keskustelu lienen jo osoittaa, ettei kaikki ajattele samalla tavalla. Tässäkin tapauksessa vaatii vain hieman ohjeistuksen muokkausta, ei uutta . Kuten kaikessa asioita voi kehittää...useimmiten
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla

Miten paljon selvemmin tuo pitäisi ilmaista? Ilmoituksessa on hinta ja jos ostaja sanoo "ostan" niin se on silloin hintapyynnön tarjous ja hinta sopii ostajalle.
Maalaisjärjen käyttö on sallittua.
 
Ja sitten seuraavaksi sanoo, että toi hinta on aika kova mulle. Tarjoan xxx euroa. Se siitä selvyydestä siinä...ja ylläoleva keskustelu lienen jo osoittaa, ettei kaikki ajattele samalla tavalla. Tässäkin tapauksessa vaatii vain hieman ohjeistuksen muokkausta, ei uutta . Kuten kaikessa asioita voi kehittää...useimmiten
Kannattaisi varmaan sanoa sitten ensimmäisessä viestissä jo se hinta mitä on valmis maksamaan, jos se on alle pyynnin.
 
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla

Miten paljon selvemmin tuo pitäisi ilmaista? Ilmoituksessa on hinta ja jos ostaja sanoo "ostan" niin se on silloin hintapyynnön tarjous ja hinta sopii ostajalle.
Maalaisjärjen käyttö on sallittua.
Maalaisjärki ei ole kiistatilanteissa kovin pätevä, vaan silloin katsotaan säännöt/ohjeet. Ja ohjeiden mukaan pelkkä ostan ei ole sitova. Aika yksinkertaista. On erikoista kuinka ylimielisesti jengi suhtautuu ohjeistuksen kehittämiseen, jolloin kiistatilanteet vähenee. Säännöt/ohjeet ei ole koskaan täydellisiä, mutta niistä voi tehdä jatkuvalla kehittämisellä parempia.
 
Maalaisjärki ei ole kiistatilanteissa kovin pätevä, vaan silloin katsotaan säännöt/ohjeet. Ja ohjeiden mukaan pelkkä ostan ei ole sitova. Aika yksinkertaista. On erikoista kuinka ylimielisesti jengi suhtautuu ohjeistuksen kehittämiseen, jolloin kiistatilanteet vähenee. Säännöt/ohjeet ei ole koskaan täydellisiä, mutta niistä voi tehdä jatkuvalla kehittämisellä parempia.
Ei todellakaan näin, tarjotaan selkeästi hinta ja jos ilmoittaa ostavansa tuotteen niin se tarkoittaa HP eikä mitään epäselviä tarjouksia.
Kyllä se "ostan" on sitova.

"- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla"
 
Kyllä se "ostan" on sitova.

"- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla"
Se on tullut selväksi. Joten miksi se ei voisi lukea ohjeissa? Nyt ei lue. Mutta eipä tästä enempää. Kehitys on välillä kovin takkuista, kun ihmiset sitä tekee.
 
Trollaatko? :D Meno melko apukoulu jos kirkkaammat kuin päivänselvät asiat tulee olla kirjoitettuna auki selkosuomella.

Etsit ratkaisua ongelmaan jota ei ole, tai on korkeintaan venkoilevan yksilön kauppatavoissa. Aloita vaikka kehitys omasta itsestäsi, saattaa arki helpottua.
Säännöissä kuitenkin taitaa olla maininta henkilökohtaisuuksiin menemisestä. Enkä näe siihen syytä vain siksi, että olen erimieltä kanssasi .
 
Ei oikeasti voi olla näin helvetin hankalaa kaupankäynti..... Toisella tavara jota haluaa myydä ja toinen haluaa sen sun myymän tavaran ostaa? Tää vaatii kohta helvetti Oik.Lis. paprut et tätä menoa tajuaa.
 
Kannattaisi varmaan sanoa sitten ensimmäisessä viestissä jo se hinta mitä on valmis maksamaan, jos se on alle pyynnin.

Periaatteessa totta. Mutta mietitään asiaa nyt myyjän sekä ostajan kannalta:
JOS myyjä kirjoittaa:
Tarjouksessa tuote X, myyntihinta 1000€ mutta voin tarvittaessa tiputtaa hintaa aina 500€ saakka <= uskoisin että kovin moni yrittäisi tarjota 500€ ja siitä nostella vaikka eurolla ylöspäin ja ellei joku todella kovasti tuotetta tahtoisi niin ei sitä 1000€ hintaa tarjoaisi (vaikka sillä heti tuotteen saisikin).

JOS ostaja kirjoittaa:
Tarjoan 300€ mutta tarvittaessa voin tulla ylöspäin tuonne 500€ saakka <= uskoisin että se myyjä "ihan yllättäen" alkaisi hivuta hintaa ylöspäin kunnes saisi sen 500€ eikä kirjoittaisi "jos ei nyt tule parempia tarjouksia illan mittaan niin myyn sulle tuolla 300€ hinnalla".

Eli teoriassa olisi toki hyvä jos sekä ostaja että myyjä ihan selkeästi kertoisivat mitä hintaa ehdottavat kauppahinnaksi sekä mihin hintaan sen kaupan suostuvat tekemään. Yleensä näin ei vain esim. yllämainituista syistä tehdä.
 
Eli teoriassa olisi toki hyvä jos sekä ostaja että myyjä ihan selkeästi kertoisivat mitä hintaa ehdottavat kauppahinnaksi sekä mihin hintaan sen kaupan suostuvat tekemään. Yleensä näin ei vain esim. yllämainituista syistä tehdä.
Sä ajattelet tän liian vaikeasti. Myyjä ehdottaa kauppahintaa x kun laittaa myyntiin. Ostaja joko ehdottaa hänen mielestään sopivaa kauppahintaa tai hyväksyy myyjän ehdottaman kauppahinnan.

Jos ostaja ehdottaa hänen mielestään sopivaa kauppahintaa, niin myyjä joko hyväksyy sen tai hylkää sen. Jos myyjä hylkää sen hän voi pitäytyä omassa aiemmassa ehdotuksessa tai tulla vastaan kauppa hinnassa. Molemmissa tapauksissa pallo on ostajalla, kuten oli ennen ostajan tarjousta.
 
Lienee-sanan käyttö kannattaa jättää pois, tai vaihtoehtoisesti opetella käyttämään sitä. Tämä tosin on oma näkemys, rusinani rasahtelee aina kun ulosanti tasoa lienee-on. :kahvi:
Lienee jo osoittavan

Tuota noin, ei tuokaa ole oikeaa käyttöä. Tässä tapauksessa se olisi pelkkä "osoittanee". Lienee on olla-verbin potentiaalimuoto, eli toi sun esimerkki olisi ilman potentiaalin mukana tulevaa arvailua "on jo osoittaa"
 
Sä ajattelet tän liian vaikeasti. Myyjä ehdottaa kauppahintaa x kun laittaa myyntiin. Ostaja joko ehdottaa hänen mielestään sopivaa kauppahintaa tai hyväksyy myyjän ehdottaman kauppahinnan.

Jos ostaja ehdottaa hänen mielestään sopivaa kauppahintaa, niin myyjä joko hyväksyy sen tai hylkää sen. Jos myyjä hylkää sen hän voi pitäytyä omassa aiemmassa ehdotuksessa tai tulla vastaan kauppa hinnassa. Molemmissa tapauksissa pallo on ostajalla, kuten oli ennen ostajan tarjousta.

Pyrinkin vastaamaan tähän:

Kannattaisi varmaan sanoa sitten ensimmäisessä viestissä jo se hinta mitä on valmis maksamaan, jos se on alle pyynnin.

Eli ns. tinkimistä ei pahemmin pääsisi tapahtumaan jos jo ensimmäisessä viestissä potentiaalinen ostaja sanoisi paitsi sen tarjouksensa myös sen hinnan mitä olisi maksimissaan valmis maksamaan tuotteesta (otaksuen että se hinta olisi alle pyyntihinnan).

Edit: tietysti olen 100% samaa mieltä siitä että jos joku kirjoittaa ketjuun tai laittaa yksityisviestiä "ostan tuotteen" tyylillä niin hän sitoutuu silloin maksamaan sen pyyntihinnan. Ei sitä enää jälkikäteen aleta kyselemään "käykö jos maksan tyhjillä pulloilla?" tai "ei ihan rahat riitä, jos maksan osan nyt ja loput myöhemmin?".
 
@oxmilk jätä piikittelyt ja henkilökohtaisuudet pois keskustelusta, @JukkisKukkis käytä foorumin lainaus-toimintoa, ei montaa peräkkäistä viestiä ketjuun, kiitos.

Mielipiteet ja näkemykset näyttäisi jo muutenkin tulleen tästä asiasta selväksi, ei se siitä jankkaamalla enää mihinkään muutu.
Ehdottomasti näin. Nostan käden virheen merkiksi. Sotkin ammatti puolen asioita harraste puoleen ja nehän on kaksi erillistä asiaa..
 
Ostaja joko ehdottaa hänen mielestään sopivaa kauppahintaa tai hyväksyy myyjän ehdottaman kauppahinnan.
Just näin. Tätä yksinkertaisemmaksi tätä ei vaan enää saa mitenkään väännettyä :thumbsup:

Jos ostaja ei ilmoita heti ensimmäisessä viestissään omasta mielestään sopivaa hintaa, ts. tarjoa jotain, vaan ilmoittaa ostavansa, se on juurikin myyjän ehdottaman hinnan hyväksyntä.
 
Pyrinkin vastaamaan tähän:



Eli ns. tinkimistä ei pahemmin pääsisi tapahtumaan jos jo ensimmäisessä viestissä potentiaalinen ostaja sanoisi paitsi sen tarjouksensa myös sen hinnan mitä olisi maksimissaan valmis maksamaan tuotteesta (otaksuen että se hinta olisi alle pyyntihinnan).
Itse ymmärsin tuon viestin että nimenomaan kehotettiin tekemään tarjous tuotteesta, jos ei myyjän hinta miellytä. Ei että kerrotaan se lopullinen hinta minne asti voi venyä.
 
Voikohan tässä tapauksessa jättää negatiivisen palautteen:

Sovittiin Intelin verkkokortista hinta x postikuluineen. Myyjän kanssa kommunikointi on vaikeahkoa ja maksun jälkeen laitoin hänelle osoitteeksi näin:

Oma Nimi
Automaatti: Kauppakeskus X
Postinumero Paikkakunta
Puhelinnumeroni

Missään kohtaa ei puhuttu kirjeestä, mutta nyt selvisi (lukuisten pommittelujen jälkeen) että myyjä on laittanut kirjeenä "paketin" menemään... Omiin "tapoihin" kuuluu se, että jos kirjeenä lähetetään tavara (varsinkin komponentti) niin asiasta sovitaan erikseen. Ja tässä tapauksessa, kun tuo sana "automaatti" on selvästi merkitty. Tämä automaatti tieto, on jostain syystä täysin ignoroitu tässä.

Soittelin nyt asiasta postiin, niin nyt saan tuonne kauppakeskukseen soitella ja anella että kirjeen/paketin meikäläiselle luovuttavat, tai lähtee postilla selvitykseen, tai palautuu loppupeleissä lähettäjälle. Myös kun tuossa lukee tuo kauppakeskus sana, niin siltikin myyjä laittoi "paketti tulee sun kotiin"... Mutta kuten todettua, kommunikaatio on tässä ollut haasteena.
 
Voikohan tässä tapauksessa jättää negatiivisen palautteen:

Sovittiin Intelin verkkokortista hinta x postikuluineen. Myyjän kanssa kommunikointi on vaikeahkoa ja maksun jälkeen laitoin hänelle osoitteeksi näin:

Oma Nimi
Automaatti: Kauppakeskus X
Postinumero Paikkakunta
Puhelinnumeroni

Missään kohtaa ei puhuttu kirjeestä, mutta nyt selvisi (lukuisten pommittelujen jälkeen) että myyjä on laittanut kirjeenä "paketin" menemään... Omiin "tapoihin" kuuluu se, että jos kirjeenä lähetetään tavara (varsinkin komponentti) niin asiasta sovitaan erikseen. Ja tässä tapauksessa, kun tuo sana "automaatti" on selvästi merkitty. Tämä automaatti tieto, on jostain syystä täysin ignoroitu tässä.

Soittelin nyt asiasta postiin, niin nyt saan tuonne kauppakeskukseen soitella ja anella että kirjeen/paketin meikäläiselle luovuttavat, tai lähtee postilla selvitykseen, tai palautuu loppupeleissä lähettäjälle. Myös kun tuossa lukee tuo kauppakeskus sana, niin siltikin myyjä laittoi "paketti tulee sun kotiin"... Mutta kuten todettua, kommunikaatio on tässä ollut haasteena.
Eli siis laittoi kirjeenä tulemaan normaalisti? Vai xxs pakettina? Miten saa kirjeen lähetettyä ilman osotetta?

Melkein odottelisin et jos tuote on kumminkin täysin toimiva ja saat sen sovitulla summalla itsellesi, niin henk koht tyytyisin neutraaliin palautteeseen. Kun ei tuo kovin positiivista käyntiä ole.

Itse teen tarjouksessa selkeästi ilmi että tarjoan x euroa sisältäen smartit. Niin ei tule mitään mahdollisuutta väärinymmärrykseen.
 
Eli siis laittoi kirjeenä tulemaan normaalisti? Vai xxs pakettina? Miten saa kirjeen lähetettyä ilman osotetta?
Tämä onkin hyvä kysymys. Kirjeenä totesi laittavansa, mutta kyllähän minkä vaan paketin voi lähettää jos _joku_ osoite on tiedossa. Teknisestihän tuo laittamani tieto on osoite.

Melkein odottelisin et jos tuote on kumminkin täysin toimiva ja saat sen sovitulla summalla itsellesi, niin henk koht tyytyisin neutraaliin palautteeseen. Kun ei tuo kovin positiivista käyntiä ole.
Itse teen tarjouksessa selkeästi ilmi että tarjoan x euroa sisältäen smartit. Niin ei tule mitään mahdollisuutta väärinymmärrykseen.
Täytyykin laittaa takaraivoon tuo smartit tieto. Oletin, että koska automaatti sana on mainittu ja että osoitteena on "kauppakeskus x", että myyjä tajuaa etten ihan nyt taida kauppakeskuksessa asua.
Jos olisin tiennyt että tuo kirjeenä tulee, niin olisin tarjoutunut lisää kyllä maksamaan paketista tai laittanut kotiosoitteeni. (Jos myyjä olisi tämän kirje asian tarkentanut). Mutta nyt kun löysät on jo housuissa, niin eipä se itku taida tässä kohtaa enää auttaa.
 
Täytyykin laittaa takaraivoon tuo smartit tieto. Oletin, että koska automaatti sana on mainittu ja että osoitteena on "kauppakeskus x", että myyjä tajuaa etten ihan nyt taida kauppakeskuksessa asua.
Jos olisin tiennyt että tuo kirjeenä tulee, niin olisin tarjoutunut lisää kyllä maksamaan paketista tai laittanut kotiosoitteeni. (Jos myyjä olisi tämän kirje asian tarkentanut). Mutta nyt kun löysät on jo housuissa, niin eipä se itku taida tässä kohtaa enää auttaa.
Juu, Kyllä sitä itsekin olis olettanut, että tuo tieto riittää. Ja itse olisin tuosta saanut kyllä kiinni. Mutta nykypäivänä pitää kaikki vaan tarkentaa ettei jää mitään oletuksen varaan.. Amerriikkatouhuihin on lähdettävä et pitää olla kirjotettu auki kaikki oletukset.. :(
 
Vähän tässä nyt taas kuulostaa siltä, että sekä ostaja että myyjä on molemmat pyrkineet tinkimään ne postikulut pois/minimiin. Mikä on tuollaisten halpojen verkkokorttien ym. kohdalla ihan ymmärrettävääkin. Toimitustapavalinnasta en siis ehkä moittisi, mutta jos annettu automaatin tiedot ja laitettu vaan osoitteella kauppakeskukseen, niin eihän se nyt ihan nappiin mennyt.

Ja kyllähän kirjeen saa lähetettyä vaikka osoitteella "Aku Ankka, Kuopio". Sen kun lätkii merkit päälle ja jättää laatikkoon tai postiin. Siellä se menee Postilla osoiteselvitykseen, ja se sitten toimitetaan jos järjellinen osoite löytyy. Ja palautetaan lähettäjälle jos lähettäjän tiedot on kirjeessä eikä vastaanottajaa saada selville.
 
Kyse voi olla huijauksesta (ei seurantakoodia) tai sitten kuten arveltu että mahdollisimman halvalla yritetty mennä (käytetty vanhaa ikimerkkiä tms) mutta ei tuo ihan nappiin tietysti ole mennyt.
Tiedä sitten onko laittanut vastaanottajan puhelinnumeroa koska muuten se menee varmaan kauppakeskukseen posteihin mistä palauttavat postille tyylillä "täällä K-Market Jounin Kauppa - Ylläksellä ei ole kuin Sampo Kaulanen, väärä osoite".

Lisäksi jos se menee kaupan posteihin en tiedä viitsivätkö ne sieltä erikseen soittaa mahdolliseen numeroon (vaikka sekä lähettäjän että vastaanottajan olisi merkitty) ennenkuin laittavat takaisin postiin vastaanottajan osoite sutattuna ja tiedolla "väärä osoite".
 
Kyse voi olla huijauksesta (ei seurantakoodia) tai sitten kuten arveltu että mahdollisimman halvalla yritetty mennä (käytetty vanhaa ikimerkkiä tms) mutta ei tuo ihan nappiin tietysti ole mennyt.
Tiedä sitten onko laittanut vastaanottajan puhelinnumeroa koska muuten se menee varmaan kauppakeskukseen posteihin mistä palauttavat postille tyylillä "täällä K-Market Jounin Kauppa - Ylläksellä ei ole kuin Sampo Kaulanen, väärä osoite".

Lisäksi jos se menee kaupan posteihin en tiedä viitsivätkö ne sieltä erikseen soittaa mahdolliseen numeroon (vaikka sekä lähettäjän että vastaanottajan olisi merkitty) ennenkuin laittavat takaisin postiin vastaanottajan osoite sutattuna ja tiedolla "väärä osoite".
Tätä kusetus potentiaalia olen itsekin miettinyt. Aikaisemmin historiassa kun on selvinnyt (ennen lähetystä) että myyjä on kirjeenä meinannut lähettää. Niin tuon seurantakoodin puuttumisen + hitauden johdosta olen tarjoutunut sen muutaman euron ylimääräistä tarjoutunut maksamaan, jotta paketti voidaan päivittää normaaliksi paketti-lähetykseksi.

Ihan jo tämän säädön selvitykseen on mennyt tuo muutama euro puhelinlaskujen merkeissä. Lopulta kauppakeskuksen päällikkö lupasi että mikäli kirje heille saapuu niin voin sen infosta käydä hakemassa. Vannoin, ettei kyseessä ole TOR lähetys :)
 
Voikohan tässä tapauksessa jättää negatiivisen palautteen:
Myyjän kanssa kommunikointi on vaikeahkoa ja maksun jälkeen laitoin hänelle osoitteeksi näin:

Oma Nimi
Automaatti: Kauppakeskus X
Postinumero Paikkakunta
Puhelinnumeroni

Osoitetiedot kannattaa aina antaa lähettäjälle, koska varsinkin postin asiointipisteissä osoitteeseen lähettäminen (ja sitä kautta lähipostiin tai lähiautomaattiin) on huomattavasti selkeämpi prosessi. Verkostakin pakettia maksaessa nuo ovat pakollisia tietoja lähipostiin lähettäessä.

Turhan nopeasti eskaloitui myöskin negatiivisesta kauppapalautteesta noitajahtiin ja huijarisyytöksiin. Myyjän profiili ei vaikuta millään lailla epäilyttävältä, vaan kyseessä lienee pelkästään ruotsinkielinen kaveri.
 
Osoitetiedot kannattaa aina antaa lähettäjälle, koska varsinkin postin asiointipisteissä osoitteeseen lähettäminen (ja sitä kautta lähipostiin tai lähiautomaattiin) on huomattavasti selkeämpi prosessi. Verkostakin pakettia maksaessa nuo ovat pakollisia tietoja lähipostiin lähettäessä.
Noin 50+ kauppaa tehneenä kaiken kaikkiaan täältä, sekä Torin kautta ostajana kuin myyjänäkin niin smartpostitse lähettäessä et tarvitse ostajan kotiosoitetta. Ainoastaan sen lokeron johon haluat lähettää paketin. Kertaakaan ei ole ongelmia tullut, Posti ei edes kysy tätä kun Postin sivuilta teen tilauksen.

Kun taas lähipiirissä on tapaus jolla kaupat ei menneetkään odotusten mukaisesti ja myyjä rupesi erinäistä kiusaa tekemään kun tiesi kotiosoitteen. Toki tämä sitten toisen rikosilmoituksen teki, mutta kun ikinä et voi tietää mitä siellä näytön toisella puolella korvien välissä liikkuu, jos jommalle kummalle osapuolelle tulee kaupasta pahamieli. Tällaiset tilanteet on (onneksi) todella harvinaisia puolin ja toisin. Mutta jos myyjä ei _välttämättä_ sitä osoite tietoa tarvitse, niin ainakaan itse en kelle tahansa randomille halua kotiosoitetta levitellä. Puhelinnumeron vaihto on suhteellisen helppoa, kotiosoitteen osalta joutuu vähän enemmän työtä tekemään.

Turhan nopeasti eskaloitui myöskin negatiivisesta kauppapalautteesta noitajahtiin ja huijarisyytöksiin. Myyjän profiili ei vaikuta millään lailla epäilyttävältä, vaan kyseessä lienee pelkästään ruotsinkielinen kaveri.
En ollut vielä negatiivista palautetta pistänyt. Sen takia täällä yleistä "kansan" mielipidettä tähän kysyin, että onko tässä tilanteessa kohtuullista. Huijari-asiasta (en ainakaan tarkoituksella) flirttaillut kyseisen myyjän suuntaan. Mutta jos kerrot automaatin tiedot ja myyjä päättää lopulta kirjeitse lähettää (ilman seurantatunnusta) niin en varmaan ole ainoa, jolla ainakin ajatuksen tasolla tulee kyseinenkin elementti mieleen.

Tuosta ruotsin kielestä vielä: Puhun itse välttävää ruotsia ja sujuvaa englantia. Myyjältä kysyin että puhuuko hän sujuvammin englantia, vastauksena sain että englantia puhuu, mutta kuitenkin jatkoi suomeksi kommunikointia.
 
Toki myyjällä olis pitänyt vähän kellot soida että mihin sitä kirjettä on laittamassa (kun nyt oletetaan että se kirje on oikeasti lähtenyt) mutta toki mitä selkeämmin aina sekä ostaja että myyjä sen toimitustavan sopii niin sitä paremmin kaupat menevät
 
En tunne kyseinen henkilö ollenkaan, enkä myynyt mitään näytönohjaimia hänelle. Todennököisesti joku asenne ongelma..Laittanut negatiivinen kauppiaspalautteen.
Screenshot_20220525-075538_Chrome.jpg
 
Liittyyköhän tää siihen keissiin, mitä puitii myös esim facen puolella? En oo varma, mutta siis olis ollu vielä sellanen, että kaupat tehty tosiaan noin 8 kk aikasemmin Torissa ja sitten oli valittanu facen puolella ja sit vielä tännekkin negatiivista palautetta? :D

Edit: Luonut tosiaan tunnuksensa joulukuussa 2021 ja oli kesällä 2021 ostanut tuon näytönohjaimen, joten ei se ainakaan täällä ole kauppoja tehnyt..

Edit2: Ja solidtonin kanssa ollut kanssa jotain säätöä samalla käyttäjällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittyyköhän tää siihen keissiin, mitä puitii myös esim facen puolella? En oo varma, mutta siis olis ollu vielä sellanen, että kaupat tehty tosiaan noin 8 kk aikasemmin Torissa ja sitten oli valittanu facen puolella ja sit vielä tännekkin negatiivista palautetta? :D

Edit: Luonut tosiaan tunnuksensa joulukuussa 2021 ja oli kesällä 2021 ostanut tuon näytönohjaimen, joten ei se ainakaan täällä ole kauppoja tehnyt..

Edit2: Ja solidtonin kanssa ollut kanssa jotain säätöä samalla käyttäjällä.
En ole niin tarkasti tutkinut asian, mutta olen myynyt aikonaan yhden rigin ja olen edelleen ostajan kanssa kontaktissa whatsapin kautta.. Sanotaanko vaikka hän olisi ostanut minulta kyseisen näyönohjaimen viime kesänä, niin miksi antaa helmikuussa palautteen? :). Aika jänne keissi kyllä...
 
En ole niin tarkasti tutkinut asian, mutta olen myynyt aikonaan yhden rigin ja olen edelleen ostajan kanssa kontaktissa whatsapin kautta.. Sanotaanko vaikka hän olisi ostanut minulta kyseisen näyönohjaimen viime kesänä, niin miksi antaa helmikuussa palautteen? :). Aika jänne keissi kyllä...

Yhteys ylläpitoon.

Mikäli kaupoissa olisi ongelmia niin ne setvitään silloin, eikä yli puolen vuoden jälkeen. Eikä muilla foorumeilla tehdyistä kaupoista kuulu tänne laittaa kauppiaspalautetta.
 
Disclaimer: Kävin kauppaa foorumin ulkopuolisen kaverin välikätenä. Oma taloudellinen vahinkoni on 0€ ja teen tätä periaatteesta.

@Hookz

Ostin yhdellä kertaa kaksi eri tuotetta sis. postikulut -hinnoilla, sillä myyjän mukaan paketit olivat valmiiksi pakattuina, eikä tarpeeksi suurta laatikkoa ole, joten postikulut aiheutuvat kahdesti. Myyjä lähetti yhden paketin, johon kommentoi että löysi kuitenkin isomman laatikon jolla postitus sujuu, mutta sen suuresta koosta johtuen postikulut olivat samanhintaiset. Postissa oli tavallisen kokoinen pieni laatikko osille myyjän selityksistä huolimatta. Minun kokemus on että maksoin myyjälle kaksista postikuluista, joista toinen realisoitui ja toinen jäi myyjälle kotiinpäin.

Olin myös yhteydessä myyjään, joka kommentoi asian menneen oikein, sillä 69€ sis. postikulut + 59€ sis. postikulut = 128€. Kaupasta jäi huonot kokemukset, sillä myyjä tarjosi oma-aloitteisesti selitykset ensin kahdesta paketista ja sitten yhdestä, vaikka kumpikaan ei lopulta pitänyt paikkansa. Pienestä asiasta kyse, mutta kaupat eivät tapahtuneet sovitusti eikä myyjä ollut sovitteluhaluinen, niin jätän julkisen palautteen negatiivisesta kokemuksesta.
 
Disclaimer: Kävin kauppaa foorumin ulkopuolisen kaverin välikätenä. Oma taloudellinen vahinkoni on 0€ ja teen tätä periaatteesta.

@Hookz

Ostin yhdellä kertaa kaksi eri tuotetta sis. postikulut -hinnoilla, sillä myyjän mukaan paketit olivat valmiiksi pakattuina, eikä tarpeeksi suurta laatikkoa ole, joten postikulut aiheutuvat kahdesti. Myyjä lähetti yhden paketin, johon kommentoi että löysi kuitenkin isomman laatikon jolla postitus sujuu, mutta sen suuresta koosta johtuen postikulut olivat samanhintaiset. Postissa oli tavallisen kokoinen pieni laatikko osille myyjän selityksistä huolimatta. Minun kokemus on että maksoin myyjälle kaksista postikuluista, joista toinen realisoitui ja toinen jäi myyjälle kotiinpäin.

Olin myös yhteydessä myyjään, joka kommentoi asian menneen oikein, sillä 69€ sis. postikulut + 59€ sis. postikulut = 128€. Kaupasta jäi huonot kokemukset, sillä myyjä tarjosi oma-aloitteisesti selitykset ensin kahdesta paketista ja sitten yhdestä, vaikka kumpikaan ei lopulta pitänyt paikkansa. Pienestä asiasta kyse, mutta kaupat eivät tapahtuneet sovitusti eikä myyjä ollut sovitteluhaluinen, niin jätän julkisen palautteen negatiivisesta kokemuksesta.
Noh maksoit siis ton 128e? Molemmissa siis hp pyynti oli postikuluineen. Jos molemmista hp:n tarjosit, nii sit tarjosit ton 128e yhteensä. Mikä tässä on ongelma? Hassu hintapyynti kyllä, postittamalla myy halvemmalla? :D Näin siis käsitin, että saman hinnan pulittaisin noutamalla, jos hp:n tarjoaisin. Sinänsä kyl epäselvä pyynti.
 
Noh maksoit siis ton 128e? Molemmissa siis hp pyynti oli postikuluineen. Jos molemmista hp:n tarjosit, nii sit tarjosit ton 128e yhteensä. Mikä tässä on ongelma? Hassu hintapyynti kyllä, postittamalla myy halvemmalla? :D Näin siis käsitin, että saman hinnan pulittaisin noutamalla, jos hp:n tarjoaisin. Sinänsä kyl epäselvä pyynti.

Tarjosin alle pyynnin, huomioiden erot postikulujen yhdistämisessä. Tarkalleen 110€, tarjosinhan kuitenkin kahdesta tuotteesta kerralla. Suostuin myyjän selitykseen kahden paketin lähettämisestä, käytännön syistä. Minun näkemys on että myyjä veti toisten postikulujen verran välistä, tarjoten edellämainitut selitykset syiksi sille, ettei postikuluja voinut yhdistää.

edit: Vaikka maksoin sovussa hinnan, mielestäni kaupat eivät tapahtuneet sovitusti, ja myyjä hyötyi tästä rahallisesti. Jonkun mielestä vääryyttä tässä ei välttämättä ole, minun mielestä ei ole hyvän tavan mukaista, jonka takia jätin julkisen palautteen huonoista kauppakokemuksista.
 
Tarjosin alle pyynnin, huomioiden erot postikulujen yhdistämisessä. Tarkalleen 110€, tarjosinhan kuitenkin kahdesta tuotteesta kerralla. Suostuin myyjän selitykseen kahden paketin lähettämisestä, käytännön syistä. Minun näkemys on että myyjä veti toisten postikulujen verran välistä, tarjoten edellämainitut selitykset syiksi sille, ettei postikuluja voinut yhdistää.

edit: Vaikka maksoin sovussa hinnan, mielestäni kaupat eivät tapahtuneet sovitusti, ja myyjä hyötyi tästä rahallisesti. Jonkun mielestä vääryyttä tässä ei välttämättä ole, minun mielestä ei ole hyvän tavan mukaista, jonka takia jätin julkisen palautteen huonoista kauppakokemuksista.
Juu, no sit eri asia ja toisaalla ei. Jos tarjosit 110e sis. postikulut, nii myyjähän lähettää millä tavalla ikinä haluaakaan, sisältyyhän hintaan jo kulut. Vai onko tässä vielä joku lisätarina? en edelleenkää ihan ymmärrä negapalautetta.

edit: vai, että tarjosit ton 110e, mut maksoit 128e, koska myyjän mukaan ei onnistunut halvemmalla (yhtenä pakettina) lähettää?
 
Viimeksi muokattu:
Rautalangasta vielä, myyjän mukaan postikuluja ei voinut yhdistää, jonka takia maksoin kahden paketin lähettämisestä. Myyjä lähetti kuitenkin yhden. Sis. postit -hinnassa noutohinta on halvempi, kuten toisessa ketjussakin näin mainittiin. Tarjosin vähemmän, johon myyjä ei tullut vastaan ja sanoi että joutuu maksamaan kulut kahdesti, jonka takia sovussa suostuin maksamaan täydet hinnat molemmista, sisältyen omat postikulunsa.

Jos tämä on näin epäselvä ulkopuolisille tahoille myös, nielen tappioni. Negatiivinen kokemus se on joka tapauksessa, epäselvyyksistä ja selityksistä johtuen.
 
Jos tämä on näin epäselvä ulkopuolisille tahoille myös, nielen tappioni. Negatiivinen kokemus se on joka tapauksessa, epäselvyyksistä ja selityksistä johtuen.
On vähän epäselvää kun ei näe mitä on tarjottu. Mielestäni noilla hinnoilla ei sinällään ole väliä vaan sillä mitä on sovittu.
Jos kaupat ja hinta sovitaan sisältäen postit niin sehän ei tavallaan ostajalle kuulu paljonko postit myyjälle maksaa, mun puolesta vaikka kuljettaisi paketin itse postilaatikkoon ohi kulkiessan.
Mikäli sovittu hinta on "jotain + postit" niin silloin tupla postien periminen on väärin. Samoin myös jos ostaja maksaa ylimääräistä esim seurantakoodista/pakettiautomaatista (postin xxs-xs paketit) ja ei seurantakoodia tai pakettiautomaatti/noutopistepalvelua koskaan saa.
Edit: Varmasti tuollainen voi harmittaa jos myyjä vähän "juksannut" että sai paremman hinnan tjms. Ajattele positiivisesti, oli halvat oppirahat. :)
 
Viimeksi muokattu:
Itse kokisin sen että lähetys saapuu nopeammin ja on vain yksi paketti parempana. Tietysti jos maksaisin extraa siitä että niitä paketteja tulee kaksi kappaletta ja myyjä erikseen siihen vedoten ei suostuisi laskemaan hintaa jäisi siitä huijattu maku. Voi sitä hintaa muutenkin nostaa tai ei vain suostua myymään liian alhaisella hinnalla ilman että alkaa muokkaamaan noita sovittuja ehtoja. Tosin se että esim. 2-3 päivän sisällä kaveri toisikin paketit autolla olisi tietysti myös OK, aivan sama se minulle olisi miten ne paketit tulevat. Onko posti, matkahuolto vai kaverin kaveri kunhan ne saan tarpeeksi nopeasti ja niitä on se sovittu määrä + tuotteet ovat mitä sovittiin.
 
Itse myös näkisin asian, että ei tuosta nyt kuitenkaan Positiivinen kokemus jää. Et vähintäänkin Neutraalin laittaisin myös itse varsinkin jos on erikseen kysytty, että saako postit samaan ja erikseen vedotaan siihen, että ei onnistu..

Toki toinen puoli on, että on tarjottu HP:t sisältäen postit ja niillä hinnoilla tuotteet tulevat perille, niin teoriassa pitäisi olla tyytyväinen, mutta tuo kommunikointi kun ei ole täysin avattu tähän, niin vaikeampi ottaa sen puoleen kantaa, että ansaitseeko jopa negan. Myyjänä, mikäli erikseen maininnut, että ei saa samaan laatikkoon -> tulee kahdet postit -> laittaakin samaan laatikkoon, että selviää yksillä posteilla, niin kyllä tuossa huijattu olo tulee.

Mutta jos siis olet vaan tarjonnut 110e yhteensä joka EI olisi ollut 128e - yhdet postit niin tuosta on vaikea lähteä taasen nojaamaan suuntaan tai toiseen näin ulkopuolisena..
 
Myyjänä, mikäli erikseen maininnut, että ei saa samaan laatikkoon -> tulee kahdet postit -> laittaakin samaan laatikkoon, että selviää yksillä posteilla, niin kyllä tuossa huijattu olo tulee.

Tässä kaiken ydin. Suostuin kuitenkin alkuperäisiin hintoihin tinkausyrityksestä ja sitä seuranneesta kysymyksestä pakettien yhdistämisestä huolimatta, sujuvoittaakseni kaupan käyntiä. Osat menivät kuitenkin kaverille joka tyytyi hintoihin. Mielestäni maksoin ylimääräistä joka tuli mennä Postin palveluihin, jonka myyjä laittoi omaan taskuunsa.

Enempää en vaivaudu enää asiaa puimaan, negatiivinen kokemus.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 285
Viestejä
4 507 864
Jäsenet
74 348
Uusin jäsen
Jalkaväkimiina

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom