Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
annoin kyllä tuotteen ensimmäiselle hp antaneelle…@kokki15 on kyllä koomista vedota sääntöjen tietämättömyyten, kun jokaisen kauppa-alueella vasemmassa ylänurkassa on ne säännöt ja oikein punaisella kirjoitettu.
![]()
Eiköhän kyse ole vaan ahneudesta ja huonosta kaupankäynnistä. Surkea aloitus kaupankäynnille tällä foorumilla.
Ahaa, tosiaan.. JooaR oli siis tehnyt kauppaa myöhään lauantai-iltana ja heti seuraavana aamuna sunnuntaina oli tuotu asia tänne puitavaksi? Voisi sitä nyt hieman odottaa.
Kaupat meni siis lopulta hyvin, mut jätettiin sit vielä kuitenki se mainitsematta ja korjaamatta väärinkäsitystä täällä.
Ei todellakaan jatkoon.
Jospa tsekkaisit kokin viimeisimmän kauppiaspalautteen.Mitäs mitäs? Mitä näet tässä tapahtuneen? JooaR voi trokata noita tai olla trokaamatta, mutta minusta tuntuu, että sinulla on jotain käyttäjää vastaan..
Minä tulkitsen näin tapahtuneen:
ke: JooaR: : "550€ nouto"
to: kokki15 : "575"
to: kokki15 "Juu katson tuleeko vielä parempaa tarjousta"
to: kokki15: "tämä käy tuu yv" vastauksena JooaR ke-viestiin "550€ nouto"
to: JooaR YV: "haen pois varmaankin viikonlopun aikana"
to: kokki15 YV: "OK! Laitan viestiä sitten kun olen kotona"
la: kokki15 YV: "Saan varmaan paremman tarjouksen koneesta, joten myyn sen varmaan sille jos et vain maksa samaa hintaa siitä"
la: JooaR YV: "Foorumin sääntöjen mukaan.."
la: kokki15 YV: "En kyllä huomaa mitään säännöissä."
la: kokki15 YV: "Olisiko millään mahdollista, että myisin sen tuolle toiselle, kun.."
*kokki15 myy tuotteen HP:n tarjonneelle*
Tuossa ei ole yhtään mitään vikaa? Ei ollenkaan? Ihan sääntöjen mukaan menee?
Jospa tsekkaisit kokin viimeisimmän kauppiaspalautteen.
Mikä sarkasmi?Valitan, sarkasmidetektorini oli pois päältä. En huomannut katsoa kauppiaspalautetta. Haen takkini.
Mikä sarkasmi?
Mitä mie en nyt ymmärrä. Onko sulle edelleen epäselvää, että ko. kaksikko teki lopulta kaupat sovitusti sunnuntaina? Toisin ku väität, kokki15 ei myynyt toiselle. Se ei vain ilmene, ku on jaettu vain keskeneräinen keskustelu.Miten kaupat on menneet hyvin, jos sovitut kaupat peruuntui ja myyjä myi toiselle kalliimmalla?
Kaikki on nyt ok, screenshotin jälkeen kokki15 seuraava päivänä kertoi tulleensa katumapäälle ja halusi hoitaa kaupat reilusti. Kävin koneen häneltä hakemassa. Loppuhyvin kaikki hyvin.jep
Ehkä olisi ollut parempi kysyä jostain toisesta viestiketjusta, kun täällä on tarkoitus keskustella täällä tapahtuneista kaupoista, eikä mistään Nettiauton pommeista.Kysytääs nyt täältä vaikka ehkä sopivampikin ketju löytyisi.
Huono kauppakokemus käyttäjän @peeceec kanssa.
Teki tietokoneen osista tarjouksen jonka hyväksyin. Tämän jälkeen alkoi vielä privalla tinkaamaan hinnasta ja kun sanoin että foorumilla tehdyt tarjoukset ovat sitovia ei vastannut enää viesteihin. En voi suositella.
Laitoin joMelkein itse laittaisin jo kauppiaspalautetta tuossa vaiheessa.
Sovin yv:ll'ä kaupat @RektR3kt kanssa joka lupasi illalla siirtää rahat tästä todiste yv viesteissä.. sitten kun illalla kyselin asiaa ei ollutkaan enään valmis maksamaan tuotetta kun sai toisen lähempää.. välttelisin kauppoja kyseisen henkilön kanssa.
Myyty - Ryzen 5 1600, ASRock AB350 Gaming K4, G.Skill Ripjaws V 2x8 3200 C16 - Lappeenranta
Myytävä tuote: Ryzen 5 1600, ASRock Fatal1ty AB350 Gaming K4, G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB Hinta: Pakettina: €175 Erikseen Mb: €30 CPU: €70 Ram: €90 Tuote ostettu (mistä ja milloin): Mindfactory.De/2017 Kuitti löytyy (takuu voimassa): Ei/Ei Muuta huomioitavaa: Tästä jollekkin hyvät...bbs.io-tech.fi
Tuotteet hinnoiteltu erikseen, huudan ensimmäisenä hp:n emolevystä ja myyjä myy koko paketin jollekin toiselle. Ajaako tällaiset klasuulit kuten "Myyn mielummin kaikki samalla kun erikseen" sääntöjen yli? Muistan ainakin sen ylläpidon linjauksen että jos toimitustavoissa on nouto/posti, mutta ilmoituksessa lukee "nouto etusijalla", niin tällä lausahduksella ei ole mitään virkaa.
Tässähän kävi vielä niin että kokopaketista ei edes tarjottu HP:tä.Myyty - Ryzen 5 1600, ASRock AB350 Gaming K4, G.Skill Ripjaws V 2x8 3200 C16 - Lappeenranta
Myytävä tuote: Ryzen 5 1600, ASRock Fatal1ty AB350 Gaming K4, G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB Hinta: Pakettina: €175 Erikseen Mb: €30 CPU: €70 Ram: €90 Tuote ostettu (mistä ja milloin): Mindfactory.De/2017 Kuitti löytyy (takuu voimassa): Ei/Ei Muuta huomioitavaa: Tästä jollekkin hyvät...bbs.io-tech.fi
Tuotteet hinnoiteltu erikseen, huudan ensimmäisenä hp:n emolevystä ja myyjä myy koko paketin jollekin toiselle. Ajaako tällaiset klasuulit kuten "Myyn mielummin kaikki samalla kun erikseen" sääntöjen yli? Muistan ainakin sen ylläpidon linjauksen että jos toimitustavoissa on nouto/posti, mutta ilmoituksessa lukee "nouto etusijalla", niin tällä lausahduksella ei ole mitään virkaa.
Myyty - Ryzen 5 1600, ASRock AB350 Gaming K4, G.Skill Ripjaws V 2x8 3200 C16 - Lappeenranta
Huijaus epäily käyttäjä @peeceec
Sovittu kaupat ostoilmoituksessani viime torstaina GTX 1650 ja 140 €. Tiedossa annetut 2 puhelinnumeroa, sähköposti sekä tilinumero.
Raha vaihtoi torstaina omistajaa, jonka jälkeen täydellinen hiljaisuus.
Olen toki yrittänyt soittaa ja laittaa viestiä annettuihin numeroihin ja säpoon tuloksetta.
Ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen jos en kuule mitään tähän iltaan mennessä.
Huijaus epäily käyttäjä @peeceec
Sovittu kaupat ostoilmoituksessani viime torstaina GTX 1650 ja 140 €. Tiedossa annetut 2 puhelinnumeroa, sähköposti sekä tilinumero.
Olen toki yrittänyt soittaa ja laittaa viestiä annettuihin numeroihin ja säpoon tuloksetta.
Jeps, itse "ostin" myös @peeceec -nimiseltä käyttäjältä 4690K+emo+jäähy-setin ja maksoin viime keskiviikkona. Laitoin juuri WhatsAppissa viestiä, että vuorokauden sisällä jos ei ole kamat postissa, rikosilmoitus lähtee tulille. Tähän asti on vastaillut whatsapissa (joskin viiveellä), myöskin nimi ja asuinpaikka on tiedossa. Itse maksoin Pivolla, joten virkavallalta jäljitys kyllä onnistuu. Kyseessä oli pikkusumma (60€), mutta kyllähän tuo nyt vituttaa jos harakoille meni.
Laitoin itse jo negatiivisen palautteen, sillä riippumatta saanko koskaan ostamaani komponenttia, kokemus oli kaiken kaikkiaan pyllysyä.Jeps, itse "ostin" myös @peeceec -nimiseltä käyttäjältä 4690K+emo+jäähy-setin ja maksoin viime keskiviikkona. Laitoin juuri WhatsAppissa viestiä, että vuorokauden sisällä jos ei ole kamat postissa, rikosilmoitus lähtee tulille. Tähän asti on vastaillut whatsapissa (joskin viiveellä), myöskin nimi ja asuinpaikka on tiedossa. Itse maksoin Pivolla, joten virkavallalta jäljitys kyllä onnistuu. Kyseessä oli pikkusumma (60€), mutta kyllähän tuo nyt vituttaa jos harakoille meni.
Juu kyllä, jälkiviisaana, uusi käyttäjä ja epäilyttävän halpa hinta olisi pitänyt soittaa kelloja, mutta tulipahan nyt se ensimmäinen täydellinen kämmi 18 vuoden internet-kaupankäynnin aikana. Oppirahoja
Edit: Tosiaan kun huomiseen asti annoin aikaa, laitan sitten asianmukaisen palautteen.
Oisko se palaute pitäny laittaa tonne "myyntihistoriaan", kun kaveri kuitenkin sinulle oli myymässä eikä sinulta ostamassa?Laitoin itse jo negatiivisen palautteen, sillä riippumatta saanko koskaan ostamaani komponenttia, kokemus oli kaiken kaikkiaan pyllysyä.
Joo, nyt siellä näkyy Röinö myyjänä. Ylläpito varmaan voinee siirtää.Oisko se palaute pitäny laittaa tonne "myyntihistoriaan", kun kaveri kuitenkin sinulle oli myymässä eikä sinulta ostamassa?
Oisko se palaute pitäny laittaa tonne "myyntihistoriaan", kun kaveri kuitenkin sinulle oli myymässä eikä sinulta ostamassa?
Joo, meni epähuomiossa väärin päin, kiitos huomioista. Mahtavaa jos tuon voi siirtää.Joo, nyt siellä näkyy Röinö myyjänä. Ylläpito varmaan voinee siirtää.
Joo, nyt siellä näkyy Röinö myyjänä. Ylläpito varmaan voinee siirtää.
Tehkää uus palaute myyntipuolelle ja ylläpitoa voi pyytää poistaan väärä palaute. Ei voi siirtää.Joo, meni epähuomiossa väärin päin, kiitos huomioista. Mahtavaa jos tuon voi siirtää.
Olenko ainoa kenen silmään osuu tuo että ostit häneltä GTX 1650? Kyseinen nimimerkki tarjotteli sinulle msi 980 gaming 4gb näytönohjainta, missä vaiheessa se vaihtui GTX 1650? Toinen käyttäjä siellä toki oli sinulle Asus tuf Gtx 1650 näyttistä tarjonnut.Huijaus epäily käyttäjä @peeceec
Samaa kanssa katoin ja ihmettelin.Olenko ainoa kenen silmään osuu tuo että ostit häneltä GTX 1650? Kyseinen nimimerkki tarjotteli sinulle msi 980 gaming 4gb näytönohjainta, missä vaiheessa se vaihtui GTX 1650? Toinen käyttäjä siellä toki oli sinulle Asus tuf Gtx 1650 näyttistä tarjonnut.
Olenko ainoa kenen silmään osuu tuo että ostit häneltä GTX 1650? Kyseinen nimimerkki tarjotteli sinulle msi 980 gaming 4gb näytönohjainta, missä vaiheessa se vaihtui GTX 1650? Toinen käyttäjä siellä toki oli sinulle Asus tuf Gtx 1650 näyttistä tarjonnut.
En kyllä tiedä, onko viestiä muokattu välissä, aika varma olen, että oli GTX 1650. Joka tapauksessa ennen maksua kun laitoin käyttäjälle sähköpostia, otsikkona oli "1650 näyttis", jolloin luulisi viimeistään hälytyskellojen sanoneen, että eri näyttiksestä kyse.Samaa kanssa katoin ja ihmettelin.
Ehkä ajatukset menny vaa sekaisin,kun lainasit kahta eri tarjousta yhtä aikaa ja sit peeceec tarjos myymään 980:n 140 eurolla, jota sille toiselle tarjosit gtx 1650:stä. Tekee kyl tapauksesta entistä selkeemmän huijauksen.En kyllä tiedä, onko viestiä muokattu välissä, aika varma olen, että oli GTX 1650. Joka tapauksessa ennen maksua kun laitoin käyttäjälle sähköpostia, otsikkona oli "1650 näyttis", jolloin luulisi viimeistään hälytyskellojen sanoneen, että eri näyttiksestä kyse.
Oli tämä sitten 980 tai 1650, niin mitään ei ole kuulunut. Viime torstain sähköpostin otsikon mukaan 1650.
Voi olla ja sehän on toki sitten minun erehdykseni, mutta ei poista sitä faktaa, että skämmättiin 140 euroa. Kyllä tässä kohtaa olisi se 140 euroa 980 posteineen mennyt kanssa. Syön hattuni sen suhteen jos meni malli sekaisin, mutta kaiken muun suhteen on tuo aika pyllystä.Ehkä ajatukset menny vaa sekaisin,kun lainasit kahta eri tarjousta yhtä aikaa ja sit peeceec tarjos myymään 140 eurolla, jota sille toiselle tarjosit gtx 1650:stä.
Lainaukseen ei viestin muokkaukset taida tepsiäEn kyllä tiedä, onko viestiä muokattu välissä, aika varma olen, että oli GTX 1650. Joka tapauksessa ennen maksua kun laitoin käyttäjälle sähköpostia, otsikkona oli "1650 näyttis", jolloin luulisi viimeistään hälytyskellojen sanoneen, että eri näyttiksestä kyse.
Oli tämä sitten 980 tai 1650, niin mitään ei ole kuulunut. Viime torstain sähköpostin otsikon mukaan 1650.
Tänään jätetty rikosilmoitus, antaa virkavallan hoitaa tästä eteenpäin, en jaksa päätäni enää vaivata. Eli lyhyesti: välttäkääpä kaupantekoa @peeceec kanssa, ellette halua rahoittaa jonkun liimanhaistelua saamatta mitään vastineeksi.Jeps, itse "ostin" myös @peeceec -nimiseltä käyttäjältä 4690K+emo+jäähy-setin ja maksoin viime keskiviikkona. Laitoin juuri WhatsAppissa viestiä, että vuorokauden sisällä jos ei ole kamat postissa, rikosilmoitus lähtee tulille. Tähän asti on vastaillut whatsapissa (joskin viiveellä), myöskin nimi ja asuinpaikka on tiedossa. Itse maksoin Pivolla, joten virkavallalta jäljitys kyllä onnistuu. Kyseessä oli pikkusumma (60€), mutta kyllähän tuo nyt vituttaa jos harakoille meni.
Juu kyllä, jälkiviisaana, uusi käyttäjä ja epäilyttävän halpa hinta olisi pitänyt soittaa kelloja, mutta tulipahan nyt se ensimmäinen täydellinen kämmi 18 vuoden internet-kaupankäynnin aikana. Oppirahoja
Edit: Tosiaan kun huomiseen asti annoin aikaa, laitan sitten asianmukaisen palautteen.
@Nukkuva ja @Aapovee34 sapiskaa kaupoista, jätetään asia tähän, mutta säännöt on säännöt.
Asianomaiset kyllä tietävät.Hieman kyseenalaista tägätä porukkaa epärehellisiin kaupankävijöihin, olla avaamatta asiaa ja olla laittamatta kauppiaspalautteita.
Asianomaiset kyllä tietävät.
Tarjosin ensimmäisenä HP:n noudolla ketjuun, mutta tavara meni Aapovee34:lle. YV:llä kuittasin noudon myyjälle, ennen vastaavaa tarjousta.
"Tuote on oltava ostettavissa foorumin kautta ja myytävä ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle ostajalle."
Kuten sanoin, niin YV:llä vastasin myyjälle ennen kuin Aapovee tarjosi saman tarjouksen kuin minä. Oman ehdollisen tarjoukseni ja YV:n välissä oli 5 min.Tarjosit ehdollisen HP, sillä ehdolla että saat järjestettyä noudon. Olisiko myyjän pitänyt istua tumput suorana odottamassa, että perut kaupat illalla? Vähän nyt jotain rotia hävyttömyyteen.
Todisteiden valossa edittisi oli vasta joskus lähempänä puoltayötä ja tavara jo saanut siinä vaiheessa tulevan omistajansa. Ja vaikka puhuisitkin totta, niin tuollainen "tietäjät tietää... en sais kertoo koska säännöt mutta tietäjät tietää..." on sellaista nollapostausripulia notta voi ristus, ja miten ihmeessä ostaja on edes mitenkään syyllinen tuohon myyjän kikkailuun?Kuten sanoin, niin YV:llä vastasin myyjälle ennen kuin Aapovee tarjosi saman tarjouksen kuin minä. Oman ehdollisen tarjoukseni ja YV:n välissä oli 5 min.
Kyllä tuolta inboxista löytyy tarvittava aikaleima todisteeksi.Todisteiden valossa edittisi oli vasta joskus lähempänä puoltayötä ja tavara jo saanut siinä vaiheessa tulevan omistajansa. Ja vaikka puhuisitkin totta, niin tuollainen "tietäjät tietää... en sais kertoo koska säännöt mutta tietäjät tietää..." on sellaista nollapostausripulia notta voi ristus, ja miten ihmeessä ostaja on edes mitenkään syyllinen tuohon myyjän kikkailuun?