Olin vielä vuosi sitten itsekin nollalla palautteella ja vaikka tunnus olikin ollut jo hetken niin en ollut laitellut täällä viestejä tai tehnyt mitään, joka olisi osoittanut, että olisin millään lailla aktiivinen käyttäjä. Ja silti joku minulta jotain alkoi ostamaan ja ensimmäinen meni vielä tilisiirrolla postiin
Huomasin kyllä itsekin, että oli uusi kaveri eikä palautteita, mutta siksi yritin varmistella taustoja paremmin vs. jos olisi ollut vanhempi tili ja useita palautteita. Toki saa olla omat periaatteet ettei missään tapauksessa tekisi jotain ja kyllähän sillä sitten välttyy kaikelta sen tekemisen riskeiltä.
Jos kaveri olisi ollut millään tavalla aktiivinen tuon maanantain jälkeen, laittanut viestiä, lukenut viestit, vastannut puhelimeen, pitänyt puhelinta edes auki, niin kyllä, silloin olisi hätiköityä. Tässä tilanteessa en kuitenkaan itse näe hätiköidyksi ja annoinhan minä hänelle perjantaille asti nyt aikaa. Tänne postasin asiasta sen takia, että jos sattuu kaverilla olemaan muita kauppoja menossa ja kauppakumppani sattuu tämän lukemaan niin voi olla hereillä. Sitten jos tälle saadaan onnellinen loppu niin toki tulen tänne siitä ilmoittamaan eikä kenenkään järkevän tule tätä postausta käyttää kaveria vastaan
Pitäköön sitten vaikka minua hätiköivänä hermoheikkona, nou hätä.
Jos sieltä kriittisimmät tiedot (esim. hetun loppuosan jättää pois) niin aika vähiin taitaa hyötykäyttö sen jälkeen jäädä käsin napatulla kuvalla. Jos tekisit jonkun tarkan skannauksen ja/tai jätät kaikki tiedot näkyviin niin sitten totta kai lisää ammuksia huijarille.
Tässä tilanteessa se antoi luottoa, kun henkkarin myöntäjä oli P-Karjalan poliisi (Joensuu) ja nimi täsmäsi kaverin antamiin yhteystietoihin, Mobilepay-tiliin (ml. toinen etunimi) sekä tilisiirron vastaanottajaan eikä vaan johonkin noista / jossain olisi ollut ristiriitaa muihin.