Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
304
Tohtisko poppoo täällä lähettää 250e tuotetta Juhnoooo käyttäjälle siten että hän maksaa tuotteen saatuaan itselleen postitse?
Ei luota minuhun koska mulla vaan kaks kauppiaspalautetta ja varmaan kaikki yhtä mieltä että postia turha ruokkia 10e postiennakkomaksulla jos molemmissa päissä vaan kaks epäilevää tuomasta. :hmm:

Kaverilla 22 positiivista palautetta täällä.
Itse en koskaan lähetä mitään ennen kuin rahat näkyvät tililläni, jos ostaja ei sitä hyväksy niin silloin hän saa etsiä tuotteen jostakin muualta. Maksu etukäteen on joka tapauksessa hyvin pitkälti normikäytäntö kuluttajien välisissä nettikaupoissa.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Tohtisko poppoo täällä lähettää 250e tuotetta Juhnoooo käyttäjälle siten että hän maksaa tuotteen saatuaan itselleen postitse?
Ei luota minuhun koska mulla vaan kaks kauppiaspalautetta ja varmaan kaikki yhtä mieltä että postia turha ruokkia 10e postiennakkomaksulla jos molemmissa päissä vaan kaks epäilevää tuomasta. :hmm:

Kaverilla 22 positiivista palautetta täällä.
Lähettäisin jos:
-ei tarpeeksi omia palautteita
-ostajalla tarpeeksi palautteita
-ei pelkkiä kauppapalstan viestejä, eikä uusi jäsen
-tuote sen verran halpa, ettei harmita yhtä kirosanaa kauempaa jos rahat jää saamatta

Ja olen kerran uutena myyjänä lähettänyt n. 20-25€ tuotteen
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
129
Huomautus - asiaton käytös
Tohtisko poppoo täällä lähettää 250e tuotetta Juhnoooo käyttäjälle siten että hän maksaa tuotteen saatuaan itselleen postitse?
Ei, kuten useimmat on todenneet niin raha ensin. Pyydä ostajaa painumaan vittuun ja etsimään toinen ilmoitus.
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
70
Voihan tuotteesta ottaa kuvan lapun kera missä on nimimerkki ja pvm todisteeksi että tavara on fyysisesti myyjällä. Itse en ilman maksua lähettäisi.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 144
Haluaisitko jopa perustella mielipiteesi? Ei näy ainakaan palautteiden perusteella edes yhteisiä kauppoja sinulta ja Juhnoolta?
Yli 2 vuotta vanha tunnus, 10 onnistunutta myyntiä ja 12 onnistunutta ostoa antaa kyllä luotettavan kuvan.

Se on sitten jokaisen oma asia riittääkö nämä vakuuttamaan rehellisyydestä, vai ei.
 
Liittynyt
11.11.2021
Viestejä
158
Yli 2 vuotta vanha tunnus, 10 onnistunutta myyntiä ja 12 onnistunutta ostoa antaa kyllä luotettavan kuvan.

Se on sitten jokaisen oma asia riittääkö nämä vakuuttamaan rehellisyydestä, vai ei.
Toisaalta vaikka 100 positiivistakaan palautetta ja 7 vuotta vanha käyttäjä ei anna mitään takuuta sille, etteikö ostaja voisi tehdä jonkun arvokkaamman tavaran kohdalla ns. exitin. Mutta jos myyjästä ei ole mitään historiaa niin ihan varteenotettava ehdotus ostajalta vähetää riskiään halvempien tavaroiden kaupassa. Se periaate kusetetuksi tulemisesta saattaa ärsyttää usein enemmän kuin menetetty summa.
 
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
193
Haluaisitko jopa perustella mielipiteesi? Ei näy ainakaan palautteiden perusteella edes yhteisiä kauppoja sinulta ja Juhnoolta?
Hyvät palautteet yleisesti ja viestejä hyvä määrä foorumille. Lisäksi vähän vanhempi tunnus jo. Kaikki toki mahdollista, mutta kyllä hänelle tuottee todennäköisesti uskaltaisin lähettää. Jos tuote olisi yli 500€ niin miettisin varmaan uudemman kerran. En sano, että suinpäin olisin hänelle lähettämässä suorilta vaan rauhassa odottelisin, että tuleeko toista ostajaa, joka maksaa tavaran etukäteen. Kait sitä vähän sinisilmäinen kehtaa vielä edes täällä foorumilla olla ;)
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 144
Toisaalta vaikka 100 positiivistakaan palautetta ja 7 vuotta vanha käyttäjä ei anna mitään takuuta sille, etteikö ostaja voisi tehdä jonkun arvokkaamman tavaran kohdalla ns. exitin. Mutta jos myyjästä ei ole mitään historiaa niin ihan varteenotettava ehdotus ostajalta vähetää riskiään halvempien tavaroiden kaupassa. Se periaate kusetetuksi tulemisesta saattaa ärsyttää usein enemmän kuin menetetty summa.
Tai etteikö tunnus olisi tullut varastetuksi!
Tällä logiikalla et voi ostaa mitään koskaan etukäteismaksulla ja vaikka ostaisit noudolla, tuotteessa voi olla vaikka mitä piileviä vikoja joista myyjä ei ole kertonut, tai olla väärennös, yms.

Pointti on, että mitä eroa on ostaa hyvillä palautteilla olevalta etukäteismaksulla vs myydä hyvillä palautteilla olevalle ennen maksua postitettuna.

Edit. Lisätty puuttuva sana selkeyttämään.
 
Viimeksi muokattu:

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
671
Itse taas sanoisin, että Juhnooona luottaisin Janneronttiin. Muista viesteistä näkee hyvin, että olet saanut uuden laitteen vanhan tilalle ja siksi myyt eli ei ole mikään tuulesta temmattu RTX 4090 mitä kaupataan YV:llä puoleen hintaan.

Edit: yksi vaihtoehto on tietysti jakaa luottamus puoliksi eli myyjä lähettää tuotteen kun on saanut puolet kauppasummasta ja ostaja maksaa loput, kun saa tuotteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 867
Sanon nyt( taas kerran ) että en lähettäisi mitään kenellekkään mitään ennenkuin rahat on tilillä, ihan sama mikä historia/palaute( vaikka oma kauppias historia on puhdas nolla, harvoin myyn tai ostan mitään ). Mutta on vain oma mielipide

E: Kerran muroaikoina lähetin kun ostaja laittoi (väärennetyn) kuitin maksusta kun oli kiire saada tavara. Sain toki rahat myöhemmin taistelun jälkeen mutta se opetti kerrasta
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Tohtisko poppoo täällä lähettää 250e tuotetta Juhnoooo käyttäjälle siten että hän maksaa tuotteen saatuaan itselleen postitse?
Ei luota minuhun koska mulla vaan kaks kauppiaspalautetta ja varmaan kaikki yhtä mieltä että postia turha ruokkia 10e postiennakkomaksulla jos molemmissa päissä vaan kaks epäilevää tuomasta. :hmm:

Kaverilla 22 positiivista palautetta täällä.
Kyllä itse uskaltaisin, jos on kyse semmoisesta tuotteesta mikä ei mene välittömästi kaupaksi, eli ei olisi ostajia jonoksi asti. Jos taas olisi paljon halukkaita ostajia niin myisin sille joka suostuu rahat maksamaan tilille ensin. Tässä kuitenkin se tilanne, että Juhnolla on paljon positiivisia kauppapalautteita ja sinulla vain pari, joten ymmärän että hän ei halua maksaa etukäteen. Jos tilanteen kääntää toisin päin, että Juhno olisi jotain myymässä, niin uskon kyllä että hänen palautehistoriallaan iso osa olisi valmis maksamaan tuotteen etukäteen, en näe mikä tilanteesta tekee erilaisen jos ostaja haluaakin tuotteen ensin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Sanotaan nyt vielä tähän, että mikään pakko ei ole lähettää sitä pakettia, jos "maksu tuotteen saapuessa" ei kelpaa. Mikään sääntö ei pakota siihen.

Jos ei tälläinen järjestely kelpaa, se ei kelpaa ja tee kaupat jonkun muun kanssa. Tästä ei saa antaa negatiivista palautetta kumpikaan (ehdottamisesta tai kieltäytymisestä).

Jos järjestely käy, niin tee kaupat (omalla vastuulla) ja vähän kyllä ostaja on velvoitettu laittamaan sen jälkeen sen positiivisen palautteen, tai menee jo v*ttuilun puolelle.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 406
Kuten tuossa yllä Nightuser jo totesi, tämä ketju on tarkoitettuy epärehellisistä kaupankävijöistä ja huonoista kauppakokemuksista keskustelemiseen, ketjua ei siis ole tarkoitettu mihinkään toisista käyttäjistä mielipiteiden kyselemiseen. Siihen tarkoitukseen on olemassa kauppiaspalautejärjestelmä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 703
Voihan tuotteesta ottaa kuvan lapun kera missä on nimimerkki ja pvm todisteeksi että tavara on fyysisesti myyjällä. Itse en ilman maksua lähettäisi.
Ai- teknologia alkaa kuvankäsittelyssä olla niin taitava että henkilökohtaisesti alan karttamaan tätäkin vaihtoehtoa (siis jos tuntematon myyjä kuvia todisteena tarjoaa). Erittäin pystyvä (ilmainen) Ai löytyy jo Edgen selaimessa ja sillä saa helposti väsäiltyä. Toki useimmat koijjarit ottaa jälkijunassa vasta koppia teknologian suhteen huijaustavoista, mutta sanoisin että nyt ollaan siinä pisteessä tavara noutamalla/ maksu runsaan positiivisen palautteen kaverille järkevintä.

Eli kuvia tiliotteista todisteena maksuista tai kuvia tavaroista, edes sen nimimerkin kanssa en pitäisi nykyään hyvänä todisteena.
Tiivistetään: Kaikki kuvamateriaali mitä voit saada tuntemattomalta oli se tiliotteista, henkilötiedoista, tavaroista ynm, entistä varovaisempi oltava.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Iltoja, tulin kysymään, että mitkä olis teidän mielestä semmosia varmoja keinoja millä myyjä voi todistaa olevansa oikea henkilö kauppaamassa oikeaa tuotetta rehellisin aikein?

Itse keksin, että voisin lähettää paketin meikän duunipaikalta, kun olen kerta verkkokaupan varastolla töissä. Paketti tulee tällöin firman nimellä, ja sen voi yhdistää suoraan minuun kun teen vielä pakettitarran omilla tunnuksillani. Keksittekö tämmöisestä suunnitelmasta mitään plot holeja?
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 700
En nyt ole ihan varma että mitä yrität sanoa, mutta eihän tuo todista mitenkään siinä myyntivaiheessa ennen kauppojen sopimista ja rahansiirtoa, että sulla on tuote ja olet kuka sanot olevasi. Kyllähän ihan Postin kautta lähtevät paketit (tai pakettikoodit) yhdistyy lähettäjään jollain tiedoilla sitten kun paketti lähtee liikkeelle.

Myynti-ilmoituksessa oleva kuva tuotteesta ja vaikka ajokortista siinä päällä sen todistaisi, mutta en itse myyjänä kyllä alkaisi henkkareista kuvia ottamaan ostajalle.

Ja niinkuin tuossa yllä sanottiin, niin tämä ketju on huonoista kauppakokemuksista keskustelua varten, eli jatkot mielellään johonkin toiseen ketjuun.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Iltoja, tulin kysymään, että mitkä olis teidän mielestä semmosia varmoja keinoja millä myyjä voi todistaa olevansa oikea henkilö kauppaamassa oikeaa tuotetta rehellisin aikein?

Itse keksin, että voisin lähettää paketin meikän duunipaikalta, kun olen kerta verkkokaupan varastolla töissä. Paketti tulee tällöin firman nimellä, ja sen voi yhdistää suoraan minuun kun teen vielä pakettitarran omilla tunnuksillani. Keksittekö tämmöisestä suunnitelmasta mitään plot holeja?
Lähinnä ainoa on kaupat kasvokkain ja silloin raha myös vaihtaa omistajaa. Eli ostaja voi nähdä tuotteen ja maksaa vasta sitten.

Tuossa sinun suunnitelmassasi: otaksun että ostajan täytyy luottaa sinuun ja maksaa ensin. Sitten plot hole on: mitä jos et vaan lähetä mitään? Tai sanot että olet lähettänyt ja että verkkokaupan paketti on tulossa, soita vaikka numeroon XXX XXXXXXX ja kysy kyseisen firman johtajalta onko siellä kaveri nimeltä (esim.) Ari Porokara töissä (sitten tulee tietysti tieto että on) ja ostaja teoriassa voi ehkä uskoa että juuri sinä olet siellä töissä.. mutta mitä sitten kun sinä olet saanut rahat mutta ostaja ei saa pakettia sieltä "verkkokaupasta" missä olet töissä ja ihan googlaamallakin löytyy nimesi joten pitäisi olla luotettavaa.. :hammer:
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Lähinnä ainoa on kaupat kasvokkain ja silloin raha myös vaihtaa omistajaa. Eli ostaja voi nähdä tuotteen ja maksaa vasta sitten.

Tuossa sinun suunnitelmassasi: otaksun että ostajan täytyy luottaa sinuun ja maksaa ensin. Sitten plot hole on: mitä jos et vaan lähetä mitään? Tai sanot että olet lähettänyt ja että verkkokaupan paketti on tulossa, soita vaikka numeroon XXX XXXXXXX ja kysy kyseisen firman johtajalta onko siellä kaveri nimeltä (esim.) Ari Porokara töissä (sitten tulee tietysti tieto että on) ja ostaja teoriassa voi ehkä uskoa että juuri sinä olet siellä töissä.. mutta mitä sitten kun sinä olet saanut rahat mutta ostaja ei saa pakettia sieltä "verkkokaupasta" missä olet töissä ja ihan googlaamallakin löytyy nimesi joten pitäisi olla luotettavaa.. :hammer:
Jatkoin täällä: Yleinen Kauppa-alueen keskustelu !
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
203
Suljen osaltani täällä aloitetun keskustelun Juhnoooo nimisen käyttäjän kanssa kun mietin tuota etukäteen postittamista, tämä siksi tähän ketjuun vielä kun se täällä aloitettiin ja ettei kenellekään jää kummastakaan, minusta tai hänestä epärehellinen kauppakumppani mielikuvaa kun nimimerkki täällä kerta esillä oli.

Eli loppuviimein tehtiin kaupat loppuun ihan perinteiseen rahat tilille -> paketti postiin tyylillä eilen. Maksu tuli nopeasti ja paketin kiikutin heti postin huomaan.

Tuon omistuskirje-kuvan toimitin hänelle mitä joku oli aiemmin ehdottanutkin täällä keskustelussa ja samaan kuvaan änkesin myös uuden laitteen mikä korvasi minulla tämän myynnissä olleen. Lisäksi tulin karvan verran hinnassa vastaan niin saatiin asiallisesti kaupat maaliin. Jätin kaupoista positiivisen palautteen ja odotan saavani sellaisen myös kun tavara ennättää perille. :)
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 683
Siis tinkiikö Juhnoooo sen jälkeen vielä kun hinnasta on jo sovittu, vai annoitko alennusta omaa hyvyyttäsi?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9
Onko seuravanlaiseen asiaan tietoa ?

Ostin toisaalta lahjakortin. Ostin sillä lahjakortilla uuden lahjakortin omaan nimiini, ettei vahingossakaan myyjä käytä sitä, taikka myy uudestaan.

Nyt kävi ilmi, että alkuperäinen lahjakortti oli ostettu laskulla ja jätetty maksamatta. Nyt yritys on jäädyttänyt omiin nimiini ostetun lahjakortin.

Voiko yritys jäädyttää lahjakortin, joka ei käytännössä ole se lahjakortti, josta lasku on maksamatta ? Mietin vain, että yritys ei ole varmaan edes rikosilmoitusta tehnyt petoksesta alkuperäisen "lahjakortin ostajasta", kun sai vain jäädytettyä uuden lahjakortin, jota ei keretty käyttää. Jätti sitten ostajan tappioksi, eli minun, vaikka itse myynyt laskulla lahjakortteja. Ei taida olla mitään kiinnostusta asiaan edes enään.
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
165
Onko seuravanlaiseen asiaan tietoa ?

Ostin toisaalta lahjakortin. Ostin sillä lahjakortilla uuden lahjakortin omaan nimiini, ettei vahingossakaan myyjä käytä sitä, taikka myy uudestaan.

Nyt kävi ilmi, että alkuperäinen lahjakortti oli ostettu laskulla ja jätetty maksamatta. Nyt yritys on jäädyttänyt omiin nimiini ostetun lahjakortin.

Voiko yritys jäädyttää lahjakortin, joka ei käytännössä ole se lahjakortti, josta lasku on maksamatta ? Mietin vain, että yritys ei ole varmaan edes rikosilmoitusta tehnyt petoksesta alkuperäisen "lahjakortin ostajasta", kun sai vain jäädytettyä uuden lahjakortin, jota ei keretty käyttää. Jätti sitten ostajan tappioksi, eli minun, vaikka itse myynyt laskulla lahjakortteja. Ei taida olla mitään kiinnostusta asiaan edes enään.
Samantyyppisiä juttuja ollaan keskusteltu aiemmin lahjakorteista täällä, ehkä ne auttavat jotain vastaamaan kysymykseesi.

Tässä viestissä on ostettu lahjakortti lahjakortilla joka oltiin mitätöity myöhemmin.

Samoin samalla sivulla keskustellaan myös jos lahjakortteja on ostettu vilpillisellä maksutavalla:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 187
Nimimerkistä @Tero83 juuri tehty rikosilmoitus.
Vielä Mobilepaylle asiasta ilmoittelen.

Modet, laittakaahan herra bänniin.
 
Liittynyt
24.10.2022
Viestejä
75
Tapaus esjokke, tein kaupat 980ti näytönohjaimesta huomenna perjantaina viikko mennyt eikä ole mitään kuulunut, tänään torstaina koittanut 3kertaa soittaa numeroon minkä antoi mobilepay maksuun. Olen myös laittanut tekstiviestiä kyseiseen numeroon sekä mobilepay viesti hommaan. Ilmeisesti kyseessä huijari, vaikka kauppias palautteessa positiivinen vaikutelma. Harmittaa suunnattomasti pojan puolesta kun ei saa vieläkään konetta kuntoon, ja rahaa ei ole ylimääräisiä hirveesti muutenkaan. Maanantaina rikosilmoitus jos ei huomenna ole näytönohjain ilmestynyt vaikka teleporttaamalla koneeseen kiinni. Anteeksi kirjoitus virheet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 133
Tapaus esjokke, tein kaupat 980ti näytönohjaimesta huomenna perjantaina viikko mennyt eikä ole mitään kuulunut, tänään torstaina koittanut 3kertaa soittaa numeroon minkä antoi mobilepay maksuun. Olen myös laittanut tekstiviestiä kyseiseen numeroon sekä mobilepay viesti hommaan. Ilmeisesti kyseessä huijari, vaikka kauppias palautteessa positiivinen vaikutelma. Harmittaa suunnattomasti pojan puolesta kun ei saa vieläkään konetta kuntoon, ja rahaa ei ole ylimääräisiä hirveesti muutenkaan. Maanantaina rikosilmoitus jos ei huomenna ole näytönohjain ilmestynyt vaikka teleporttaamalla koneeseen kiinni. Anteeksi kirjoitus virheet.
Tyypillä ollut myynnissä huomattavasti arvokkaampaakin tavaraa (mm. RTX 3070) jonka ilmeisesti oikeasti myynytkin ja sitten alkaa kusettamaan jonkun taskurahoilla irtoavan vanhan näyttiksen kanssa? Kuulostaa vähän "pikavipiltä".
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 700
Tapaus esjokke, tein kaupat 980ti näytönohjaimesta huomenna perjantaina viikko mennyt eikä ole mitään kuulunut, tänään torstaina koittanut 3kertaa soittaa numeroon minkä antoi mobilepay maksuun. Olen myös laittanut tekstiviestiä kyseiseen numeroon sekä mobilepay viesti hommaan. Ilmeisesti kyseessä huijari, vaikka kauppias palautteessa positiivinen vaikutelma. Harmittaa suunnattomasti pojan puolesta kun ei saa vieläkään konetta kuntoon, ja rahaa ei ole ylimääräisiä hirveesti muutenkaan. Maanantaina rikosilmoitus jos ei huomenna ole näytönohjain ilmestynyt vaikka teleporttaamalla koneeseen kiinni. Anteeksi kirjoitus virheet.
Onhan toi kauppiaspalaute tosiaan aika hyvän näköinen, joku muukin saattaisi ostaa kun on pelkkää positiivista palautetta, jos ei olisi käyttäjä bannattuna nyt. Jostain syystä ei yhtään negatiivista palautetta, mikä lienee syy tähän?
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 741
Tuollainen yhteiläisyyttä löytyi ilmosta, jossa joku tarjonnut mutta perunut tarjouksen, kun todennut mertsiksi, joka aikaisemminkin hillunut myyjänä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 133
Onhan toi kauppiaspalaute tosiaan aika hyvän näköinen, joku muukin saattaisi ostaa kun on pelkkää positiivista palautetta, jos ei olisi käyttäjä bannattuna nyt. Jostain syystä ei yhtään negatiivista palautetta, mikä lienee syy tähän?
Olisi hyvä jos kauppiaspalautteeseen pitäisi myös kirjoittaa mitä tavaraa on myyty. Positiivisia palautteita voi olla vaikka sata mutta entä jos ne on kaikki SER-kierrätyksestä tai ilmaiseksi saatua halpaa rojua jota myydään eteenpäin jotta saadaan rahoitettua alkoholismia/päivän piriannos/tms. ja sitten joku päivä saadaankin kätöseen vähän arvokkaampaa tavaraa jolla kerätä pikavippejä pitkin myyntipalstoja?
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 700
Olisi hyvä jos kauppiaspalautteeseen pitäisi myös kirjoittaa mitä tavaraa on myyty. Positiivisia palautteita voi olla vaikka sata mutta entä jos ne on kaikki SER-kierrätyksestä tai ilmaiseksi saatua halpaa rojua jota myydään eteenpäin jotta saadaan rahoitettua alkoholismia/päivän piriannos/tms. ja sitten joku päivä saadaankin kätöseen vähän arvokkaampaa tavaraa jolla kerätä pikavippejä pitkin myyntipalstoja?
Olisihan se hyvä, mutta nyt oli esimerkkinä taas tuollainen kusettava käyttäjä jolla pelkkää positiivista palautetta. Saattaisin kuvitella että joku tähänkin ketjuun viime aikoina kirjoittanut henkilö olisi saattanut negatiivista laittaa.
 
Liittynyt
05.12.2023
Viestejä
35
Olisihan se hyvä, mutta nyt oli esimerkkinä taas tuollainen kusettava käyttäjä jolla pelkkää positiivista palautetta. Saattaisin kuvitella että joku tähänkin ketjuun viime aikoina kirjoittanut henkilö olisi saattanut negatiivista laittaa.
Mitä sitä bannatuille käyttäjille enää palautetta pistämään? Jos kaupat tehty viime perjantaina ja nyt on herännyt epäily huijauksesta niin missä välissä se palaute olisi pitänyt antaa?

Tai en tiedä, ainakin minulle tuo punainen BANNED teksti on isompi hälytysmerkki kuin negatiiviset palautteet.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 700
Mitä sitä bannatuille käyttäjille enää palautetta pistämään? Jos kaupat tehty viime perjantaina ja nyt on herännyt epäily huijauksesta niin missä välissä se palaute olisi pitänyt antaa?

Tai en tiedä, ainakin minulle tuo punainen BANNED teksti on isompi hälytysmerkki kuin negatiiviset palautteet.
Näinhän se on, mutta ei ole ensimmäinen kerta kun joku tulee kertomaan huijarista mutta ei ole itse sitä palautetta antanut, niin ajattelin taas muistuttaa asiasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Mitä sitä bannatuille käyttäjille enää palautetta pistämään? Jos kaupat tehty viime perjantaina ja nyt on herännyt epäily huijauksesta niin missä välissä se palaute olisi pitänyt antaa?

Tai en tiedä, ainakin minulle tuo punainen BANNED teksti on isompi hälytysmerkki kuin negatiiviset palautteet.
Bannit voi olla väliaikaiset. Sitten voi jatkaa taas rötöstelyä, kun pääsee niistä.
Niitä negatiivisia palautteita voi antaa jo siitä, että postitus on viivästynyt , eikä myyjä vastaa viesteihin.

edit: tämä siis on ystävällinen kehotus laittaa huijareille nopeasti negatiivinen palaute. Tai vähintään neutraali. Niin muut tietävät varoa.
Jos palaute jää antamatta, niin ehtii vielä huijata muitakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
200
Ostin esjokkelta vanhan radeon 2900 näyttiksen hiukan reilun kympin hintaan posteineen, joten melko pieni kauppa kyseessä. Paketti tuli kuitenkin hyvin perille, joten siksi annoin myös positiivisen palautteen. Kieltämättä olin hieman skeptinen suht tuoreen käyttäjän suhteen, mutta ajattelin, että tokkopa kukaan viitsisi kusettaa tuollaisella osalla ja pienellä hinnalla, joten päätin tehdä kaupat. Inhottavaa vain nyt, että se mun antama positiivinen palaute onkin toiminut vipuvartena mahdollisessa kusetuksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Ostin esjokkelta vanhan radeon 2900 näyttiksen hiukan reilun kympin hintaan posteineen, joten melko pieni kauppa kyseessä. Paketti tuli kuitenkin hyvin perille, joten siksi annoin myös positiivisen palautteen. Kieltämättä olin hieman skeptinen suht tuoreen käyttäjän suhteen, mutta ajattelin, että tokkopa kukaan viitsisi kusettaa tuollaisella osalla ja pienellä hinnalla, joten päätin tehdä kaupat. Inhottavaa vain nyt, että se mun antama positiivinen palaute onkin toiminut vipuvartena mahdollisessa kusetuksessa.
Et sinä voinut tietää, että käyttäjä alkaa kusettamaan. Ei ole sinun vika tämä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
337
Ostin esjokkelta vanhan radeon 2900 näyttiksen hiukan reilun kympin hintaan posteineen, joten melko pieni kauppa kyseessä. Paketti tuli kuitenkin hyvin perille, joten siksi annoin myös positiivisen palautteen. Kieltämättä olin hieman skeptinen suht tuoreen käyttäjän suhteen, mutta ajattelin, että tokkopa kukaan viitsisi kusettaa tuollaisella osalla ja pienellä hinnalla, joten päätin tehdä kaupat. Inhottavaa vain nyt, että se mun antama positiivinen palaute onkin toiminut vipuvartena mahdollisessa kusetuksessa.
Sinun kohdallasi kaupasta jäänyt positiivinen kuva ja päätit antaa positiivisen palautteen, en näe tilaa murehtimiselle. Muutenkin palautteet ovat vapaaehtoisia.

Omalla kohdalla palautetta antaessa koitan tuoda ilmi kommenttikentässä, mikä toi positiivisen kuvan kaupasta. En näe ongelmaa saadessani neutraalin palautteen kommenttina "Hyvät kaupat".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 187
Kannattaa laittaa tuosta rikosilmoituksesta ylläpidolle viestiä, jos et jo niin tehnyt.
On ilmottu.

Tänään otti yllättäen tekstarilla yhteyttä.
Sanoi että paketti palautunut ja ettei ole huijaus :D
Ei vastannut mun uteluihin.
Mutta seurantaa, saati tuotetta ei ole näkynyt. Annoin vielä sauman palauttaa rahat niin voisin rikosilomkin vetää pois.
 
Liittynyt
02.09.2022
Viestejä
79
Well, if that was an real accident, then it was a good lesson to check the authenticity of the goods in the future, before selling them as genuine. :psmoke:
Lukaisin muutamat viesti taaksepäin ja vaikuttaa olevan kyllä rehtiä touhua, voihan sitä todella mennä lankaan. Tällainen tuli aiemmin vastaan, joten tarkkana saa olla, niin myös myyjä kuin ostaja: Verkossa myydään tarkkoja kopioita Apple-kuulokkeista – nämä merkit paljastavat väärennöksen
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 527
Viestejä
4 202 630
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom