Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Yritin tavata alkuperäistä viestiä, en nyt saanut selvää miten päätelty että laite on rikki, ja en nyt varma mikä yhteys asuntoon, Ethernet, DLS, Kaapelimodeemi, kuitu asuntoon tuskin.

Jos VDSL niin suositus toki käyttää operaattorin tarjoamia modeemeita, mutta kyllä perinteisesti muutkin toimii, helpottaa jos operaattorin vaatimat parametri, automaatti, saati sokkona voi olla työlästä ja aikaa vievää.

Jos se kupariethernet, niin ei peli välttämättä silloinkaan menetty, riippuu modeemi reittimen säätömahdollisuuksista, jos kaapelimodeemi, niin sitten tarvii sen kaapelmodeemin kaveriksi.
Puhuttiin toisesta reitittimestä mikä toimii kuituun yhdistettynä. Oletuksena siis pitäisi toimia mikä vaan reititin missä ethernet WAN.
 
Sinun kannattaa myös olla yhteydessä palveluntarjoajaasi, on täysin mahdollista että kyseinen malli toimii joillakin toimijoilla mutta ei enää kaikilla. Esim. Elisalla on pidempikin lista reitittimistä mitkä eivät heillä toimi mutta muilla palveluntarjoajilla voivat toimia. Yleensä siksi että ne ovat 3-5v+ vuotta vanhoja eivätkä saa enää päivityksiä joten tietoturva...

Mistä päästäisiin siihen että palautat ehkä reitittimen, sitä testataan, se toimii ja kumpikin osapuoli kokee että toinen on tehnyt vääryyttä..

Toki se olisi ns. reilua ilmoittaa myös myynti-ilmoituksessa kuten itse tein (ja kyllä se silti kaupaksi menee): "
Tuote:
-
Cisco EPH3825 (käyttämätön vanhempi varalaite, valmistajan tietoturvasertifikaatti vanhenee 2024 aikana Elisan verkossa)
"

Nyt oli ihan Ethernet reitittimestä kyse eikä kaapelimodeemista. Ei voi olla ettei toimisi jonkun operaattorin liittymällä.

Tuossa Zyxelissä on tosin myös VDSL-modeemi, joten on mahdollista että vaatii joidenkin asetusten laittamista sisään että ymmärtää yhdistää Ethernet WAN kautta eikä yritä muodostaa DSL-yhteyttä.
 
Puhuttiin toisesta reitittimestä mikä toimii kuituun yhdistettynä. Oletuksena siis pitäisi toimia mikä vaan reititin missä ethernet WAN.
Kiitos, Viesti historiasta löyty tälläinnen
Ostin täältä Zyxel T-56:n täysin toimivan Asus1750 tilalle , mutta ei toimi, vaikka olen kokeillut sen 10 kertaa. Zyxelin toiminto-valoista " internet" mollottaa punaisena. Macistä en saanut selaimella yhteyttä Zyxeliin mutta Windowsista se vihdoin onnistui mutta eipä siellä ollut mitään tehtävissä, kun yhteyttä ei kerran ole.
Onko mitään tehtävissä raadin mielestä?
Asus ilmeisesti ihan tavallinen WiFi reititin. (olisko RT-AC1750U)

Jos se toimii ko portista, niin se on varmistettu että oikea nousu.

Jos vika kuvaus on se että netti ei toimi, niin kuullostaa siltä että uusi laite säätämättä tuohon käyttöön (eli asetuksista modeemi pois, palomuuri reitin asetukset tarkistaa ja ethernet WAN käyttöön, siihen ilmeisesti tuki, ja toki hyvä tarkistaa että nousu oikeaan porttiin kytketty .

Kuitu tässä tapauksessa ilmeisesti tarkoittaa jotain taloyhtiö liittymää, kupari ethernetillä asuntoon.

Edit:
Kannatan edelleen jotain sopivaa "tuki" ketjua, tarvittavilla pohjatiedoilla, kuvineen,
 
Kiitos, Viesti historiasta löyty tälläinnen

Asus ilmeisesti ihan tavallinen WiFi reititin. (olisko RT-AC1750U)

Jos se toimii ko portista, niin se on varmistettu että oikea nousu.

Jos vika kuvaus on se että netti ei toimi, niin kuullostaa siltä että uusi laite säätämättä tuohon käyttöön (eli asetuksista modeemi pois, palomuuri reitin asetukset tarkistaa ja ethernet WAN käyttöön, siihen ilmeisesti tuki, ja toki hyvä tarkistaa että nousu oikeaan porttiin kytketty .

Kuitu tässä tapauksessa ilmeisesti tarkoittaa jotain taloyhtiö liittymää, kupari ethernetillä asuntoon.

Edit:
Kannatan edelleen jotain sopivaa "tuki" ketjua, tarvittavilla pohjatiedoilla, kuvineen,
AC1750 Toimii kuin junan vessa, kliseetä käyttäen. Zyxel n. 5 kertaa resetoitu ja asennuksessa ei munittu. Rikki mikä rikki.
 
Viitsisikö joku paikallinen foorumin jäsen tämän testata, joka hyvällä omatunnolla voi sanoa ymmärtävänsä laitteen päälle? 🤔 Saisi sitten puolueettoman lausunnon. Toki tässä nyt ollut molemmille osapuolille harmitusta jo. Olettaen, että kumpikaan ei huijaa.
No mulla oli yksi inssi mukana testaamassa, ja tänne sopii tulla myös joku foralainen testaamaan, sillä täällä sen pitää myös toimia, eikä muualla. Niin ja mitä syytä mulla ostajana olisi huijata, en ymmärrä?
 
Ilmeisesti myyjä on laittanut sinulle yksityisviestejä (mitä et ole kai lukenut), kannattaa ne lukea ensin. Myös tuo neuvo että ottaa kuvia ja yhteisesti sopivassa ketjussa tarkistaa asiat vielä kerran on ehkä se järkevin ratkaisu.

Eikä kyse ole siitä että huijaisit vaan parempi kuitenkin tarkistaa voiko kyseessä olla jonkinlainen väärinkäsitys / väärin kytkentä ennenkuin tästä tekee poliisiasiaa tai lähettelee tuotetta edestakaisin ja pahimmillaan toinen testaa ja toteaa että tuote toimii ja lähettää takaisin.
 
Ilmeisesti myyjä on laittanut sinulle yksityisviestejä (mitä et ole kai lukenut), kannattaa ne lukea ensin. Myös tuo neuvo että ottaa kuvia ja yhteisesti sopivassa ketjussa tarkistaa asiat vielä kerran on ehkä se järkevin ratkaisu.

Eikä kyse ole siitä että huijaisit vaan parempi kuitenkin tarkistaa voiko kyseessä olla jonkinlainen väärinkäsitys / väärin kytkentä ennenkuin tästä tekee poliisiasiaa tai lähettelee tuotetta edestakaisin ja pahimmillaan toinen testaa ja toteaa että tuote toimii ja lähettää takaisin.
No en nyt ihan niin tumpelo ole ettenkö muka olisi viestejä lukenut vai mistä sellaisen tiedon olet saanut? Kerro ihmeessä?
Kummallista jos minusta yritetään vihjaiillen tehdä syyllistä tähän keissiin joka nyt on pomminvarmasti kusetusta.
laitan tähän oheen sen kuvan jonka olen toimittanut myöskin myyjälle ja muista että en ole täällä ollut yksin testaamassa joten todistaja löytyy toimimattomuudelle.
20250703_113817_Original.jpeg
 
AC1750 Toimii kuin junan vessa, kliseetä käyttäen. Zyxel n. 5 kertaa resetoitu ja asennuksessa ei munittu. Rikki mikä rikki.

Sinä et silti anna myyjälle helppoa tapaa korjata virheensä. Tai annoit, mutta sitten kaveri ei päässytkään tai ei ollut edes olemassa. Nytkin pyydät häntä palauttamaan rahat, kun sinulla on vielä tuote.

En sano, että tämä on väärin, mutta myyjällä voi olla sinusta epäluuloja. Minä palauttaisin rahat, mutta myyjä voi ajatella , että olet "tyhmä käyttäjä, joka ei vaan osaa" ja pelkää, että et lähetä tuotetta ollenkaan takaisin.

No mulla oli yksi inssi mukana testaamassa, ja tänne sopii tulla myös joku foralainen testaamaan, sillä täällä sen pitää myös toimia, eikä muualla.

Täällä on tietoliikennetekniikan DI, joka sanoo, että et välttämättä tiedä näistä laitteista. Olet kuitenkin ostanut VDSL-modeemireitittimen, kun tarvitsit pelkkää reititintä.

--

Teillä on nyt pattitilanne.

Toki joku voisi tulla katsomaan, että se ei toimi. So what? Myyjä voi väittää, että sinä rikoit sen. Silloin todistustaakka olisi hänellä, että joskus on toiminut, mutta sinä haluat hänen palauttavan rahat, ennenkuin annat hänelle laitteen.
Voit myös tehdä rikosilmoituksen, mutta myyjä voi valehtelematta sanoa, että olisi ottanut laitteen ensin testaukseen ja sitten palauttanut rahat. Sinä vaan et suostunut.

--

Ehdotan edelleen, että myyjä maksaa paketin takaisin hänelle ja pistät reitittimen sinne. Jos se ei toimi, niin tämä ei maksa sinulle mitään, eikä estä rikosilmoituksen tekoa. Sitten on vielä suuremmat syyt, kun myyjä otti laitteenkin takaisin.

edit: en tunne myyjää. Enkä halua toimia välimiehenä tässä selvittelyssä. Ja paras tapa selvittää mahdollinen ongelma on pistää ketju tänne:
(siellä voi olla enemmän auttamishaluista porukkaa)

..mutta jos se nyt lähtee toimimaan, sinulle jää kuitenkin paha maku suuhun tästä koko ruljanssista, niin tässä ei kukaan voita. Joka tapauksessa, negatiivinen kauppiaspalaute on aiheellinen.
 
Viimeksi muokattu:
En minäkään sinulle rahoja palauttaisi , jos vaan väittäisit reitittimen olevan rikki. Ja pitäisit itselläsi, ennenkuin saat rahat.

Ei tulisi mieleenkään palauttaa rahoja ensin vastaavassa tilanteessa tai oikeastaan missään tilanteessa. Tässä on kyseessä vielä tuote, jonka kanssa näyttää olevan hankaluuksia toiminnan kanssa niin harkitsisin muutamaan kertaan ennen huijariksi haukkumista. Sekavan sepostuksen jälkeen vaikea uskoa, että olisi lähetetty tahallaan toimimaton 60€:n tuote ja hankittu tuon takia älytön selvittelyrumba päällensä.
 
No en nyt ihan niin tumpelo ole ettenkö muka olisi viestejä lukenut vai mistä sellaisen tiedon olet saanut? Kerro ihmeessä?
Kummallista jos minusta yritetään vihjaiillen tehdä syyllistä tähän keissiin joka nyt on pomminvarmasti kusetusta.
laitan tähän oheen sen kuvan jonka olen toimittanut myöskin myyjälle ja muista että en ole täällä ollut yksin testaamassa joten todistaja löytyy toimimattomuudelle.
20250703_113817_Original.jpeg
Laita kuva missä näkyy kytkennät.

Edit: ennen kun pillastut, niin tämä foorumi on täynnä vastaavia postauksia kaiken maailman mestareilta, jotka eivät syystä X voi kertoa kaikkea tarpeellista lähtötiedoiksi ja lopulta paljastuu user error jossain vaiheessa prosessia.
Toki on mahdollista että reititin on paskana, mutta aloitatko nyt laittamalla sen laitteen tarkan mallinumeron ja kuvat miten laitteet on nyt kytketty.
 
Laitoit nyt vaan linkin _omaan_ profiiliisi. Käytä @-merkkiä tägäykseen, niin ko. käyttäjälle menee ilmoitus siitä. Kas näin: @Lebensraum
Mistäköhän johtuu, että mouseoverilla näyttää, että kyseisellä käyttäjällä on kolme kauppiaspalautetta, mutta oikeasti niitä on vain kaksi? Ylläpito poistanut kostonegan tms?
 
Laita kuva missä näkyy kytkennät.

Edit: ennen kun pillastut, niin tämä foorumi on täynnä vastaavia postauksia kaiken maailman mestareilta, jotka eivät syystä X voi kertoa kaikkea tarpeellista lähtötiedoiksi ja lopulta paljastuu user error jossain vaiheessa prosessia.
Toki on mahdollista että reititin on paskana, mutta aloitatko nyt laittamalla sen laitteen tarkan mallinumeron ja kuvat miten laitteet on nyt kytketty.
Tätä mäkin odotan ^^

Jos oikeasti haluaa rahat takaisin ja purkaa kaupat niin kyllä kuvat laittaisin itse pikemmiten
 
Tätä mäkin odotan ^^

Jos oikeasti haluaa rahat takaisin ja purkaa kaupat niin kyllä kuvat laittaisin itse pikemmiten
Suotta kuvia laittamaan. Todennäköisesti estänyt mut, kuten blokkasin hänet viikonlopuksi 5-6.7. Tuossa 7.7. mennessä oli viikonloppukin välissä ja "arkena" kaupoista karkeasti se viikko tullut täyteen ja jo poliisikortti pelattu. Hän tehköön asiat juuri niin vaikeaksi kuin tahtoo. Puolestani asia voi mennä poliisille asti ja änkyröiköön sinnekin. Olin luvannut palata asiaan maanantaina, eli 7.7.

Hänellä profiili piilotettu, mutta silti kokee että on nappuloita stalkkailla muita? (laitoin myös piiloon omani nykyään). Jätti myös kätevästi mainitsematta Zyxeliin apuja kysellessään foorumilla, että aiempikin laite oikutellut jo jonkin aikaa - Lähdetään arvaamaan että DNA:lla yhteydet yskineet verkoissaan syystä tai toisesta. Nykyään Asus nähtävästi toimii ja hyvä niin.

1752671801987.png

1752671920360.png


Tässä viesti jonka laitoin 7.7. (rj11 ei varmaankaan ole oikea termi puhelinpiuhalle, mutta pointti onkin että olen yrittänyt hoitaa asiaa aivan riittävästi)

1752672205445.png


11.7. laitoin

1752672245133.png


Näiden lisäksi 2.7. kysyin viksummilta kavereiltani apua, jotka puljaa sairaaloiden+kaupunkien yms IT-infran kanssa, saaden vastauksen:

1752672352805.png



Jään odottelemaan polisiin yhteydenottoa. Nyt lähden nauttimaan keleistä, tänäänkin. En usko että enempää tulen "julkisesti" asiaa vatkaamaan. Laittakoon vaikka 10 negapalautetta, en aio laittaa ainoatakaan hänelle missään muodossa.

ps. spoilertageissa on avautuminen, kun hieman toisenlaista tapahtumasarjaa arjessa ja tuo naapurikyttääminen rasautti rusinat.
 
En ole pyytänyt kuvia. 7.7. mennessä oli viikonloppukin välissä ja "arkena" kaupoista karkeasti se viikko tullut täyteen ja jo poliisikortti pelattu. Hän tehköön asiat juuri niin vaikeaksi kuin tahtoo. Puolestani asia voi mennä poliisille asti ja änkyröiköön sinnekin.

Hänellä profiili piilotettu, mutta silti kokee että on nappuloita stalkkailla muita? (laitoin myös piiloon omani nykyään). Jätti myös kätevästi mainitsematta Zyxeliin apuja kysellessään foorumilla, että aiempikin laite oikutellut jo jonkin aikaa - Lähdetään arvaamaan että DNA:lla yhteydet yskineet verkoissaan syystä tai toisesta. Nykyään Asus nähtävästi toimii ja hyvä niin.

1752671801987.png

1752671920360.png


Tässä viesti jonka laitoin 7.7. (rj11 ei varmaankaan ole oikea termi puhelinpiuhalle, mutta pointti onkin että olen yrittänyt hoitaa asiaa aivan riittävästi)

1752672205445.png


11.7. laitoin

1752672245133.png


Näiden lisäksi 2.7. kysyin viksummilta kavereiltani apua, jotka puljaa sairaaloiden+kaupunkien yms IT-infran kanssa, saaden vastauksen:

1752672352805.png



Jään odottelemaan polisiin yhteydenottoa. Nyt lähden nauttimaan keleistä, tänäänkin.
Tätä pelkäsinkin..

Ostajassa nyt vika ja puhuu epätotta, kiitos selvennyksestä!

@iPhonelover

Selitäppäs?

Editti: Nautihan keleistä, ostaja turhan hätäinen nyt ja puhuu puoliksi totta ilmeisesti eikä viitsi tehdä pyydettyjä toimenpiteitä asian selvittämiseksi
 
Tätä pelkäsinkin..

Ostajassa nyt vika ja puhuu epätotta, kiitos selvennyksestä!

@iPhonelover

Selitäppäs?
Ei merkitystä kenessä vika. Laitetta takaisin odotellen ja hoidetaan homma kuntoon, miettimättä kenenkä syytä mikäkin - Se on joissain tapauksissa hieman vanhoollista. :kahvi: Ongelma ollut varmaankin se, että hän oli osaltani viikonlopun "blokattuna" ja ite varmaan avautumisteni johdosta olen vastaavasti hänen osaltaan vaimennettuna, täysin ymmärrettävää.

3.7. klo 9:45 avokin äityli oli aivo(lisäke)kasvainleikkauksessa, niin jokseenkin veti huuruun itellä tuo olettamus, että olen vastailemassa viesteihin välittömästi, kun vienyt neitoa muihin maisemiin ajattelemaan muita ja niihin pyörimisiin menee aikaa. Sekä oletus jatkuvasta asiakaspalvelusta, jos vaikka haluan vain huoletta lueskia foorumilta muiden kirjoituksia eri aiheista. Toisaalta kenenkään yksityiselämä ei kuulu toiselle/foorumille sen suuremmin, alkoi vain vituttamaan tivaaminen.

Tää on kaikesta huolimatta vain oma näkemys tähän tilanteeseen ja kukin kokee omalla tavallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei merkitystä kenessä vika. Laitetta takaisin odotellen ja hoidetaan homma kuntoon, unohtamatta kenenkä syytä mikäkin - Se on joissain tapauksissa hieman vanhoollista. :kahvi:
Toki mutta ei saa nyt kuitenkaan puhua ihan mitä sattuu, joten oli hyvä, että tulit kertomaan ja selventämään asian.
 
Toki mutta ei saa nyt kuitenkaan puhua ihan mitä sattuu, joten oli hyvä, että tulit kertomaan ja selventämään asian.
Onko hän, joka väittää että olen estänyt hänet, uskottavampi kuin minä? Nimittäin en ole estänyt häntä enkä ketään muutakaan tällä foorumilla ja jos olisin estänyt hänet, niin hän ei olisi nähnyt näitäkään kirjoituksia. ja se että olisin en olisi ollut kiinnostunut hänen avustaan on puppua, sillä me puhuimme puhelimessa ja silloin puhelun aikana jälleen uudemman kerran asensin zyxeli käyttöön mutta ilman tulosta.
Kun hän nyt on ilmaantunut tänne foorumille niin hän voisi nyt kertoa kaikille, että onko se reititin toiminut hänellä moitteetta, sillä tätähän ei ole minulle kertaakaan maininnut. Ja jos on toiminut niin hänellä on varmasti valokuvia asennuksesta jne. kuten minultakin nyt vaaditaan.
Tässä yksi valokuva toimimattomuudesta ja myyjä on tämänkin kuvan nähnyt kyllä
20250703_113817_Original.jpeg
 
Onko hän, joka väittää että olen estänyt hänet, uskottavampi kuin minä? Nimittäin en ole estänyt häntä enkä ketään muutakaan tällä foorumilla ja jos olisin estänyt hänet, niin hän ei olisi nähnyt näitäkään kirjoituksia. ja se että olisin en olisi ollut kiinnostunut hänen avustaan on puppua, sillä me puhuimme puhelimessa ja silloin puhelun aikana jälleen uudemman kerran asensin zyxeli käyttöön mutta ilman tulosta.
Kun hän nyt on ilmaantunut tänne foorumille niin hän voisi nyt kertoa kaikille, että onko se reititin toiminut hänellä moitteetta, sillä tätähän ei ole minulle kertaakaan maininnut. Ja jos on toiminut niin hänellä on varmasti valokuvia asennuksesta jne. kuten minultakin nyt vaaditaan.
Tässä yksi valokuva toimimattomuudesta ja myyjä on tämänkin kuvan nähnyt kyllä
20250703_113817_Original.jpeg
Tuo valokuva ei sinällään kerro mitään, koska kytkennät voi olla väärin. En tiedä pitääkö tuolle laitteelle kertoa erikseen asetuksissa käyttääkö ethernet WAN vai VDSL2?
 
Tässä yksi valokuva toimimattomuudesta ja myyjä on tämänkin kuvan nähnyt kyllä
Olisi hyvä nähdä takaa, kytkennöistä, se kuva. Kyllähän tuosta näkee että 4 valoa on vihreinä ja yksi punaisena mutta itse kytkentöjä ei tuollaisesta voi oikein nähdä. Mieti asiaa toiselta kantilta, jos joku pyytäisi apua ja laittaisi vain tuollaisen kuvan niin pystyisitkö auttamaan? Vai pyytäisitkö lisää kuvia...
 
Onko hän, joka väittää että olen estänyt hänet, uskottavampi kuin minä? Nimittäin en ole estänyt häntä enkä ketään muutakaan tällä foorumilla ja jos olisin estänyt hänet, niin hän ei olisi nähnyt näitäkään kirjoituksia. ja se että olisin en olisi ollut kiinnostunut hänen avustaan on puppua, sillä me puhuimme puhelimessa ja silloin puhelun aikana jälleen uudemman kerran asensin zyxeli käyttöön mutta ilman tulosta.
Kun hän nyt on ilmaantunut tänne foorumille niin hän voisi nyt kertoa kaikille, että onko se reititin toiminut hänellä moitteetta, sillä tätähän ei ole minulle kertaakaan maininnut. Ja jos on toiminut niin hänellä on varmasti valokuvia asennuksesta jne. kuten minultakin nyt vaaditaan.
Tässä yksi valokuva toimimattomuudesta ja myyjä on tämänkin kuvan nähnyt kyllä
20250703_113817_Original.jpeg
Tuo valokuva ei sinällään kerro mitään, koska kytkennät voi olla väärin. En tiedä pitääkö tuolle laitteelle kertoa erikseen asetuksissa käyttääkö ethernet WAN vai VDSL2?

Laittaisitko ystävällisesti kuvan kytkennöistä ja kokonaisuudesta, kuten pyydetty?
 
Olisi hyvä nähdä takaa, kytkennöistä, se kuva. Kyllähän tuosta näkee että 4 valoa on vihreinä ja yksi punaisena mutta itse kytkentöjä ei tuollaisesta voi oikein nähdä. Mieti asiaa toiselta kantilta, jos joku pyytäisi apua ja laittaisi vain tuollaisen kuvan niin pystyisitkö auttamaan? Vai pyytäisitkö lisää kuvia...

image.jpg


image.jpg


IMG_0103.jpeg
 
Tuohon No Devices Found voi auttaa, että laittaa Wifin päälle sivusta (kuva ei kuitenkaan ihan täysin sama malli ole, kun siinä on tuo DSL-portti):
1752675713501.png


Ei se kyllä korjaa punaista INTERNET-valoa.

Tässä on video, jossa lähisukulainen resetoidaan:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämä voi korjata jotain. Ei kyllä välttämättä.

--

Tuntuisi paremmalle, jos tälle olisi ketju Ongelmat-alueella.
 
Onko hän, joka väittää että olen estänyt hänet, uskottavampi kuin minä? Nimittäin en ole estänyt häntä enkä ketään muutakaan tällä foorumilla ja jos olisin estänyt hänet, niin hän ei olisi nähnyt näitäkään kirjoituksia. ja se että olisin en olisi ollut kiinnostunut hänen avustaan on puppua, sillä me puhuimme puhelimessa ja silloin puhelun aikana jälleen uudemman kerran asensin zyxeli käyttöön mutta ilman tulosta.
Kun hän nyt on ilmaantunut tänne foorumille niin hän voisi nyt kertoa kaikille, että onko se reititin toiminut hänellä moitteetta, sillä tätähän ei ole minulle kertaakaan maininnut. Ja jos on toiminut niin hänellä on varmasti valokuvia asennuksesta jne. kuten minultakin nyt vaaditaan.
Tässä yksi valokuva toimimattomuudesta ja myyjä on tämänkin kuvan nähnyt kyllä
20250703_113817_Original.jpeg
Laita takaisin, sitähän olet jo aiemmin kohkannut kuinka "tää oli tässä". Kiva homma että olet siis lukenut laittamani viestit 7.7. ja 11.7. joihin et ole reagoinut, nyt sitten kirjoitat tänne kuinka sua sorretaan. Tule nauttimaan kesästä ja laita reititin postiin samalla reissulla. :) Kohta muillakin tulee kesälomat päälle ja sitten odotellaan niiden yli, että saan vietyä laitetta heidän toimistolleen testiin.
 
Laita takaisin, sitähän olet jo aiemmin kohkannut kuinka "tää oli tässä". Kiva homma että olet siis lukenut laittamani viestit 7.7. ja 11.7. joihin et ole reagoinut, nyt sitten kirjoitat tänne kuinka sua sorretaan. Tule nauttimaan kesästä ja laita reititin postiin samalla reissulla
Taitaa olla tämä perus, että tuote ei kelpaa mutta en myöskään palauta..

Rahat takaisin ja kaupan purku, jos ei lähde toimimaan tai saa ostaja, miten olisi? @iPhonelover
 

Tuohon No Devices Found voi auttaa, että laittaa Wifin päälle sivusta (kuva ei kuitenkaan ihan täysin sama malli ole, kun siinä on tuo DSL-portti):
1752675713501.png


Ei se kyllä korjaa punaista INTERNET-valoa.

Tässä on video, jossa lähisukulainen resetoidaan:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämä voi korjata jotain. Ei kyllä välttämättä.

--

Tuntuisi paremmalle, jos tälle olisi ketju Ongelmat-alueella.

kuten aiemmin kirjotin niin resetoitu ainakin viisi kertaa
 
Taitaa olla tämä perus, että tuote ei kelpaa mutta en myöskään palauta..

Rahat takaisin ja kaupan purku, jos ei lähde toimimaan tai saa ostaja, miten olisi? @iPhonelover
Ei se varmaankaan toimi, syystä tai toisesta. Ompahan harrastamisen kohde itelle sadepäiville ja kerralla pitkä oppimäärä reitittimien elämästä. Ainoa mitä tajuan pääpiirteittäin on nuo eri standardien merkinnät sisältöineen, en muuta. Siksi viemässä laitteen saamaan tuomiota muualle.

Ehdotin aiemmin ilman yhtäkään laitetta välissä, että testaa pelkällä verkkopiuhalla seinään, saisi laiteongelmat rajattua pois välistä. Ei vaan ole nyt sellasia vehkeitä ostajalla.
 
Laita takaisin, sitähän olet jo aiemmin kohkannut kuinka "tää oli tässä". Kiva homma että olet siis lukenut laittamani viestit 7.7. ja 11.7. joihin et ole reagoinut, nyt sitten kirjoitat tänne kuinka sua sorretaan. Tule nauttimaan kesästä ja laita reititin postiin samalla reissulla. :) Kohta muillakin tulee kesälomat päälle ja sitten odotellaan niiden yli, että saan vietyä laitetta heidän toimistolleen testiin.
Sulla on mun tilinumero ja kun rahat näkyvät postituskuluineen niin lähetän takuuvarmasti laitteen.
Vastasitko jo siihen että onko laite toiminut sinulla?
 
kuten aiemmin kirjotin niin resetoitu ainakin viisi kertaa

Tässä nyt vielä tekoälyllä luotu ohje, minkä olet ehkä jo testannutkin mutta kuitenkin on juuri tuolle laitteelle ja juuri tuohon ongelmaan:
"
The "Oops,...No Devices?" error on a Zyxel T-56 router usually indicates a problem with the device's ability to connect to the internet or recognize connected devices. This could stem from various issues, including internet connection problems, incorrect settings, or even hardware malfunctions. Troubleshooting steps include checking internet connectivity, verifying device connections, and potentially resetting the router to factory defaults.


Here's a more detailed breakdown:
1. Check Internet Connection:
  • Verify physical connections:
    Ensure the Ethernet cables connecting the Zyxel T-56 to the wall and any other devices are securely plugged in.
  • Check internet source:
    Confirm that the internet service is active and functioning correctly. Try connecting a device directly to the modem to see if it gets internet access.
2. Verify Device Connectivity:
  • Check router's LED indicators:
    Refer to the router's manual or support documentation to understand the meaning of the LED indicators. Look for indicators related to power, internet, and Wi-Fi.
  • Check connected devices list:
    Access the Zyxel router's web interface (usually found at 192.168.1.1 or a similar address) and navigate to the connected devices section. Verify if the devices you expect to be connected are listed there.

  • Troubleshoot specific devices:
    If some devices connect while others don't, investigate those specific devices for Wi-Fi or network configuration issues.
3. Router Configuration and Settings:
  • Restart the router:
    A simple restart can clear temporary glitches.
  • Reset to factory defaults:
    If the problem persists, consider resetting the router to its factory settings. This will erase all custom configurations, so make sure to back up any important settings beforehand.

  • Check for PIN-code:
    If using a SIM card with a PIN, ensure the PIN is correctly entered in the router's settings.

  • Check APN settings:
    If using a SIM card, verify the APN settings are correct for your provider.

  • Check for proxy settings:
    Ensure no proxy settings are enabled that might be interfering with the connection.
4. Potential Hardware Issues:
  • Hardware connections:
    Check all physical connections, including power and cables, and make sure they are secure.
  • Router overheating:
    If the router is excessively hot, it might be malfunctioning. Ensure proper ventilation and consider contacting support if the problem persists.

  • Contact support:
    If none of the above steps resolve the issue, contact Zyxel support or your internet service provider for further assistance.
By systematically checking these potential causes and following the troubleshooting steps, you should be able to identify the root cause of the "Oops,...No Devices?" error and restore proper functionality to your Zyxel T-56 router.
"
 
Ei se varmaankaan toimi, syystä tai toisesta. Ompahan harrastamisen kohde itelle sadepäiville ja kerralla pitkä oppimäärä reitittimien elämästä. Ainoa mitä tajuan pääpiirteittäin on nuo eri standardien merkinnät sisältöineen, en muuta. Siksi viemässä laitteen saamaan tuomiota muualle.

Ehdotin aiemmin ilman yhtäkään laitetta välissä, että testaa pelkällä verkkopiuhalla seinään, saisi laiteongelmat rajattua pois välistä. Ei vaan ole nyt sellasia vehkeitä ostajalla.
Joo ehkä tässä tilanteessa viisainta perua kauppa, ostaja @iPhonelover palauttaa modeemin ja sinä rahat niin homma sillä selvä
 
Ei se varmaankaan toimi, syystä tai toisesta. Ompahan harrastamisen kohde itelle sadepäiville ja kerralla pitkä oppimäärä reitittimien elämästä. Ainoa mitä tajuan pääpiirteittäin on nuo eri standardien merkinnät sisältöineen, en muuta. Siksi viemässä laitteen saamaan tuomiota muualle.

Ehdotin aiemmin ilman yhtäkään laitetta välissä, että testaa pelkällä verkkopiuhalla seinään, saisi laiteongelmat rajattua pois välistä. Ei vaan ole nyt sellasia vehkeitä ostajalla.
kerroin sulle kaksi eri kertaa että olen testannut jakamosta verkkopiuhalla suoraan reitittimeen mutta et halua näköjään uskoa
 
Ei varmaan pitäisi puuttua tähän mutta perusasiana pääsetkö laitteen hallintaan?
Vanhemmissa zyxeleissä on mahdollisuus valita joko wan tai dsl tai sitten auto.

Laitteen kohdalta tämä on ongelma ei epärehellisyyttä.
ei onnistu eli yritetty on. Win11 edgellä näen laitteen mutta ei anna tehdä mitään kun ei ole Wi-Fiä
 
jos olet lukenut viestini niin sitä juuri olen nimenomaan ehdottanut ja siitä tuli kina kun ei sovi myyjälle

Myyjälle ei sovi rahan palautus ennen postitusta. Ja postikulujen maksaminen ennakkoon.
Myyjä on kyllä sanonut ottavansa laitteen takaisin, mutta näistä postituksista ja rahojen palautuksista ette ole päässeet sopuun.
 
Sulla on mun tilinumero ja kun rahat näkyvät postituskuluineen niin lähetän takuuvarmasti laitteen.
Vastasitko jo siihen että onko laite toiminut sinulla?
Se on viimeksi ollut Hollannissa piuhoissa ja toiminut. Nykyisessä asunnossa säästetty IT-infran verran - Olisi pitänyt katsoa ajatuksella muuttaessa. :kahvi: xDSL vain löytyy tällä hetkellä ja se rajoitettu 100M, niin en tee sillä yhteydellä mitään nopeudesta johtuen.

Aion pitää kiinni tavanomaisen kaupankäynnin periaatteista, kuten esim. aina että ensin laite takaisin ja sitten raheja palautukseen. Ehkä sun vaan kannattaa ottaa yhteys poliisiin, alkaa tuntumaan siltä.

Jos haluat tehdä vaikeasti, voin laittaa postien hinnan jahka näkyy laite tulossa. Sitten loput. Näissäkin useissa tapauksissa laitetaan ns. riita puoliksi ja postareiden verran vähennellen palautushinnoista - ei siten että myyjä kantaa kaiken vastuun yksinään.

Jos laite toimii, tuon sen kun Turkuun ajelen. Veikkaampa ettei toimi ja rahat takaisin, helpompi molemmille. Mutta on sille käyttöäkin kuten maininnut. Ja viimekädessä ranetus, tutkien ihan jo mielenkiinnosta laitteita kohtaan että miksei toimi.
 
Viimeksi muokattu:
Myyjälle ei sovi rahan palautus ennen postitusta. Ja postikulujen maksaminen ennakkoon.
Myyjä on kyllä sanonut ottavansa laitteen takaisin, mutta näistä postituksista ja rahojen palautuksista ette ole päässeet sopuun.
ensin rahat ja sitten laite kuten tapahtui minulle myydessäkin
 
Se on viimeksi ollut Hollannissa piuhoissa ja toiminut. Nykyisessä asunnossa säästetty IT-infran verran - Olisi pitänyt katsoa ajatuksella muuttaessa. :kahvi: xDSL vain löytyy tällä hetkellä ja se rajoitettu 100M, niin en tee sillä yhteydellä mitään nopeudesta johtuen.

Aion pitää kiinni tavanomaisen kaupankäynnin periaatteista, kuten esim. aina että ensin laite takaisin ja sitten raheja palautukseen. Ehkä sun vaan kannattaa ottaa yhteys poliisiin, alkaa tuntumaan siltä.
olisitko sinä lähettänyt laitteen minulle jos olisin maksanut vasta jälkikäteen? niin ja kiitos vastauksesta eli että laite ei ole toiminut sinulla
 
Se on viimeksi ollut Hollannissa piuhoissa ja toiminut. Nykyisessä asunnossa säästetty IT-infran verran - Olisi pitänyt katsoa ajatuksella muuttaessa. :kahvi: xDSL vain löytyy tällä hetkellä ja se rajoitettu 100M, niin en tee sillä yhteydellä mitään nopeudesta johtuen.

Aion pitää kiinni tavanomaisen kaupankäynnin periaatteista, kuten esim. aina että ensin laite takaisin ja sitten raheja palautukseen. Ehkä sun vaan kannattaa ottaa yhteys poliisiin, alkaa tuntumaan siltä.
ensin rahat ja sitten laite kuten tapahtui minulle myydessäkin
Käykö tämä vai pelkkä postitusrahat @iPhonelover :lle ja kun modeemi saapuu niin laitat rahat?
 
olisitko sinä lähettänyt laitteen minulle jos olisin maksanut vasta jälkikäteen? niin ja kiitos vastauksesta eli että laite ei ole toiminut sinulla
En. Siinäpä normaaleja yksityisten kaupankäynnin tapoja:

1) maksetaan ensin, postiin sitten
2) myyjälle laitteen palautus ja myyjä tarkastaa, jonka jälkeen asia kunnossa ja liikkeet sen mukaan mikä homma kulloinkin

Kakkoskohta varmaankin ostokrapulakäyttäytymistä varten muotoutunut aikojen saatossa. Nyt en epäile moista, vaan ihan vikaavikaa.
 
En. Siinäpä normaaleja yksityisten kaupankäynnin tapoja:

1) maksetaan ensin, postiin sitten
2) myyjälle laitteen palautus ja myyjä tarkastaa, jonka jälkeen asia kunnossa ja liikkeet sen mukaan mikä homma kulloinkin

Kakkoskohta varmaankin ostokrapulakäyttäytymistä varten muotoutunut aikojen saatossa. Nyt en epäile moista, vaan ihan vikaavikaa.
Tehkää kompromissi kuten ehdotit, puolet ja puolet.
 
Käykö tämä vai pelkkä postitusrahat @iPhonelover :lle ja kun modeemi saapuu niin laitat rahat?
valitettavasti uskoa siihen että postituskulujen lisäksi saisin loputkin rahat ei ole, sillä isällehän ne rahat menivät silloinkin, kun minä sen maksoin. Ja nythän vihdoinkin selvisi että laite ei ole toiminut hänellä itsellään vaan jossain muka Hollannissa 🫢
 
ei onnistu eli yritetty on. Win11 edgellä näen laitteen mutta ei anna tehdä mitään kun ei ole Wi-Fiä
Saatko kuitenkin ip osoitteen?
Testaus olisi parasta tehdä kaapelilla. Sulla joku lan valo palaa mutta wan on pimeä siirrä wan kaapeli lan porttiin syttyykö valo eli onko linja hengissä.

Mä saan susta kuvan että et ole tottunut säätäjä ja ennen haukkumista tämä olisi pitänyt käsitellä ehdotetussa foorumin ongelma osiossa.
Nyt asiat tuntuvat olevan lukko tilassa.
 
Tehkää kompromissi kuten ehdotit, puolet ja puolet.
7.7. ehdotin jo että kun näkyy pakettia tulossa niin laitan postien osalta raheja, kun ei kerta käy että kun laite ilmestyy tänne, niin palauttelen kerralla. En ole ollut edes vähentämässä posteja, joka ois tavallaan "vahingon jakoa" ja aika tavanomainen tapahtuma yksityisten kesken.

Sitten 16.7. myrsky alkaa. Hyvä homma.
 
Saatko kuitenkin ip osoitteen?
Testaus olisi parasta tehdä kaapelilla. Sulla joku lan valo palaa mutta wan on pimeä siirrä wan kaapeli lan porttiin syttyykö valo eli onko linja hengissä.

Mä saan susta kuvan että et ole tottunut säätäjä ja ennen haukkumista tämä olisi pitänyt käsitellä ehdotetussa foorumin ongelma osiossa.
Nyt asiat tuntuvat olevan lukko tilassa.
Macbookissa on vain usb liitännät. Olen säätänyt paljonkin 90 ja 2000 luvun alussa mutta nyttemmin vähemmän ja siitä syystä olen myöskin kaupankäynnissä luottanut aina myyjään jos jotakin olen tarvinnut. Jos olisin kuullut että laite on viimeksi toiminut jossakin Hollannissa, kuten myyjä nyt kertoi, niin en takuulla olisi ostanut.
 
ei onnistu eli yritetty on. Win11 edgellä näen laitteen mutta ei anna tehdä mitään kun ei ole Wi-Fiä
Oliko niin että MacBook käytössä ja Osx:llä ei saa yhteyttä? kannattaa varmistaa että oikeudet kunnossa, itselläkin on pari kertaa jonkun päivityksen yhteydessä nämä muuttuneet, eikä saa sitten mihinkään yhteyttä

In Sequoia (macOS 15), under Privacy and Security > Local Network, “Allow applications to find and communicate with devices on the local network” now requires permission to communicate with devices on the Local Network.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 415
Viestejä
4 901 873
Jäsenet
78 972
Uusin jäsen
janoinenlohi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom