Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä kuitenkin poikkeaa siltä osin, että ei ollut kryptoista kyse. MobilePaylla meni maksu minulta. Lisäksi lahjakortti oli myyntihetkellä toimiva, mutta käytetty vasta myöhemmin, kun samaa lahjakorttia on myyty useammalle kerralla ja vain ajan kysymys, kunnes se tulee lunastetuksi, jättäen muille vain näppejään nuoltavaksi.Tärkeä - Tunnuksia kaapattu - Myy lahjakortteja (Steam, Verkkokauppa.com)
Noin 20-30 TechBBS-käyttäjätunnusta on kaapattu. Tunnuksilla on yritetty kaupata Steamin ja Verkkokauppa.comin lahjakortteja, käyttäen maksutapoina kryptovaluuttoja (BTC, Eth ja LTC) Ylläpidon alustava oletus on, että kirjautumiseen on käytetty nettiin muista palveluista vuotaneita tunnuksia /...bbs.io-tech.fi
Itsekin tein kaupat 150e lahjakortista @Jerzie kanssa ja samaa tarinaa. Mitähän on käynyt kun palautteet kuitenkin kunnossa jne. Jos ei viikonlopun aikana kuulu niin teen myös rikosilmoituksen.
Kuulostaapa omituiselta. Eli jos kyseessä olisi X:n ostama puhelin osamaksulla ja ei tarkotuskaan maksaa vaan myydä vaan eteenpäin Y:lle niin voisiko liike siis hakea sen Y:ltä vaan ja todeta, että tee rikosilmotus.Näitä on ilmeisesti alettu jäljittämään ja peruttu jossain vaiheessa jopa (ilmeisesti?) huijarin lahjakortilla ostettuja lahjakortteja! Käyttäjä on täältä bannattu kun teki oheiset seuraaville ostajille.
Mitään ei minulle ole ilmoitettu, mutta kun 8kk oston jälkeen ylimääräiseksi jäänyttä korttia koitin käyttää oli se mitätöity.
Mitään vastausta en saanut vaan käskettiin vain tekemään rikosilmoitus. Siitä on nyt kuukausi eikä mitään ole kuulunut.
Saa nähdä tuleeko joku vielä hakemaan tuota tv:nkin minkä muilla korteilla ostin.
Muuten tuo homma toimi juurikin samalla kaavalla kuin nämä äskettäin mainitut.
Hyvää pohdintaa asiaan liittyen, mutta jotain hämärää tässä tapauksessa kyllä on juurikin tuon varausmaksun takia. Mikäli kaupat menevät maaliin asti normaalisti viikonlopun aikana, niin perun puheeni tällä keskustelupalstalla. Toki käyttäjä voi myös itse tulla selvittämään tilannetta, kun tägäsin hänet tähän keskusteluun mukaan. Harmillista toki tuon toisen käyttäjän kannalta, mutta toivotaan, että tähän saadaan selvyys.
Ihan mielenkiinnosta, minkä suuruinen varausmaksu ja minkä hintaluokan tuote on kyseessä? Puhutaanko siis renkaanpotkijat ilman ostoaietta häivyttämään tarkoitetusta kympistä vai tuotteen arvoon nähden sikäli merkittävästä etumaksusta että sen voisi ajatella olevan jo riittävä petoshyöty myyjälle jolla ei ole aiettakaan toimittaa tavaraa?
Varausmaksu kuulostaa omituiselta elekrtroniikkakaupoilla, mutta on aikas normaali käytäntö vaikkapa eläinkaupoilla, jota sellaisen taustan omaava elektroniikkakaupan noviisi saattaisi keksiä haluta soveltaa vaikka kalliimpien kuulokkeiden kauppaan. Ja onhan meitä muutenkin moneen junaan.
Mielenkiinnosta, te jotka olette rikosilmoituksen tehneet lievästä petoksesta ja haetaan rangaistusta niin oletteko ikinä saaneet rahoja takaisin? Entä tuleeko jotain tietoa itselle jos henkilö tästä sakkoihin tuomitaan?
Päivämäärä | Summa | Saatu takaisin | Tilanne |
2009-2010 | 23 € | 33.53€ | Maksettu |
2009-2010 | 23 € | Ulosotossa | |
2009-2010 | 45 € | 50 € | Maksettu |
2011 | 340 € | 763,67 € | Maksettu |
2020 | 50 € | Ulosotossa | |
2022 | 60 € | Rikosilmoitus Tehty | |
2022 | 80 € | Rikosilmoitus Tehty | |
6.3.2023 | 30 € | Rikosilmoitus Tehty | |
21.3.2023 | 45 € | Rikosilmoitus Tehty | |
7.4.2023 | 10 € | Ulosotossa | |
21.4.2023 | 30 € | Rikosilmoitus Tehty | |
Mennyt: | 736 € | ||
Tullut: | 813,67 € |
No, ainakin jos ostat varastetun tavaran, siitä ei tule lopullisesti omaisuuttasi, vaikka et olisi tietoinen tai epäilisikään mitään väärää. Näkisin, että lahjakortteja on mahdollisesti ostettu esim. maksutavalla, jota on vilpillisesti käytetty. Miksei varastettu luottokortti, tms. Silloinhan tuo olisi mahdollinen menettely. (Korjatkaa, jos olen väärässä.)
Puhutaan eri asiasta. Lue esim. Juristi vastaa: Ostin verkkokirpparilta uuden television todella halvalla. Mitä tapahtuu, jos se olikin varastettu? - RikosuhripäivystysVissiin ainoastaan osamaksussa menee noin. Niissä sopimuksissahan lukee, että tuote X on myyjäliikkeen omaisuutta kunnes se on maksettu kokonaan. Lain säädäntö tosin voisi sen osalta muuttua, että jos sulla on vaikkapa tuote jota myyt muttet koskaan toimita voisi ulosotto hakea sen tuotteen pois ja antaa uudelle omistajalle. Yhdessä noissa huijauksissa meinaan sillä huijarilla oli kyllä tuote kun sai laitettua niin paljon kuvia samasta laitteesta ja nimilapun yms. kanssa muttei vaan toimittanut sitä koskaan.
Kuulostaapa omituiselta. Eli jos kyseessä olisi X:n ostama puhelin osamaksulla ja ei tarkotuskaan maksaa vaan myydä vaan eteenpäin Y:lle niin voisiko liike siis hakea sen Y:ltä vaan ja todeta, että tee rikosilmotus.
Nyt on tärkeää huomata että varkaus ja anastus on eri asia kuin petos tai kavallus. Jos A kavaltaa tai petoksella vie B:ltä tavaran ja myy sen edelleen C:lle niin C voi tilanteesta riippuen saada vilpittömän mielen suojaa, jos C ei tiennyt eikä olisi pitänytkään tietää, että tuote on A:n hallussa vilpin kautta. Laki suojaa B:n omistusta pikkuisen vähemmän, jos tavara on ollut A:n hallussa B:n luvalla ja myötävaikutuksella ja A myy tavaran edelleen vaikkei olekaan sen omistaja. Periaatteessa siis B:n joka on myynyt tuotteen A:lle jollain osarijärjestelyllä pitäisi pystyä näyttämään, että C ei ole ollut vilpittömässä mielessä, jos aikoo hakea tavaran takaisin. Ja sitten on tietty se pikkujuttu, että omistajaksi itseään väittävän omatoimisuus ei näissä kyllä muutenkaan ole sallittua, joten on aika epätodennäköistä että liike tuohon lähtisi ja lähettäisi jonkun virolaisen osaavan velkasuhteiden selvittäjän Y:N luo kylään hakemaan tuotetta takaisin.
Onhan tämäkin myynyt tuhansien eurojen edestä lahjakortteja ja jatkuvasti tuntuu lisää jostain tulevan Myydään - Gigantti digilahjakortti 400e (320e) mikä mahtaa olla lahjakorttien alkuperä?Pakko kyllä kysyä, että mitä porukka miettii kun ostaa lahjakortteja kaverilta joka myy niitä jatkuvasti ja vielä eri kauppoihin? Kuvitteletteko oikeasti että ne on hankittu laillisesti/ilman jotain osamaksusäätöjä? Miettikää hetki miksi joku toimisi noin, että myy jatkuvalla syötöllä lahjakortteja eri liikkeisiin(jääden itse luonnollisesti aina tappiolle)? Syitä on tasan kaksi. 1) varastettua tavaraa muutetaan euroiksi 2) joku moniongelmainen pikavippaa minkä kerkeää niin kauan kun luottoa heruu. Kumpikin vaihtoehto ostajan kannalta moraalisesti hieman arveluttavaa. Mutta minkä ihminen ahneudelleen mahtaa.
Eri asia jos myydään jotain satunnaisia lahjakortteja mitkä saatu lahjaksi tai vastaavaa, mutta tollanen järjestelmällinen toiminta pitäisi olla hälytysmerkki jokaiselle ostajalle...
Pakko kyllä kysyä, että mitä porukka miettii kun ostaa lahjakortteja kaverilta joka myy niitä jatkuvasti ja vielä eri kauppoihin? Kuvitteletteko oikeasti että ne on hankittu laillisesti/ilman jotain osamaksusäätöjä? Miettikää hetki miksi joku toimisi noin, että myy jatkuvalla syötöllä lahjakortteja eri liikkeisiin(jääden itse luonnollisesti aina tappiolle)? Syitä on tasan kaksi. 1) varastettua tavaraa muutetaan euroiksi 2) joku moniongelmainen pikavippaa minkä kerkeää niin kauan kun luottoa heruu. Kumpikin vaihtoehto ostajan kannalta moraalisesti hieman arveluttavaa. Mutta minkä ihminen ahneudelleen mahtaa.
Eri asia jos myydään jotain satunnaisia lahjakortteja mitkä saatu lahjaksi tai vastaavaa, mutta tollanen järjestelmällinen toiminta pitäisi olla hälytysmerkki jokaiselle ostajalle...
Hyvin taas sisäistetty palauteet, kun "uhreja" näköjään lukuisia ja pidemmältäkin ajalta, mutta tuonne profiiliin oli ennen banneja ilmestynyt vaan 4 negaa ja nekin kaikki tältä päivältä
Tässä se ongelma onkin...Yleensä yritän aina selvittää ensin myyjän kanssa ennenkuin rupean suolaamaan julkisesti. Omat kauppani tein syyskuun alussa, mutta eilen katsoin huvikseen lahjakortin saldon sitten ostamisen jälkeen ja näytti että 1.10 käytetty. Tämän jälkeen vastasi kyllä asiallisesti tekstiviestiin että selvittää asian jonka jälkeen alkoi mykkäkoulu. Ja tänäänhän se sitten tämä kupletin juoni paljastui.
Eiköhän kaikki lahjakortteja alehintaan ostaneet ole tietoisia siitä että ne on väärin perustein hankittuja. Nistit myy zalando yms lahjakortteja tai hyvittävät velkojansa niillä.
Jos kauppoja ei ole syntynyt, miksi pitäisi jättää palautetta? Sen sijaan, jos kaupasta on jo sovittu ja myyjä (tai ostaja) alkaa sekoilemaan, ehdottomasti sitä palautetta.Tässä on ihan viimeaikaisia caseja, jossa se on huono idea ensin pistää negativiinen palaute. Esimerkiksi, kun myyjä laittoi ostajalle vastatarjouksen ja pyysi tarjoamaan enemmän -eikä ostaja vastannut mitään. Kauppoja ei edes syntynyt. Vähän kyllä odottaisin sen negatiivisen palautteen kanssa, sanotaanko seuraavaan päivään? Ei voi olla ylivoimaista.
Jos kauppoja ei ole syntynyt, miksi pitäisi jättää palautetta? Sen sijaan, jos kaupasta on jo sovittu ja myyjä (tai ostaja) alkaa sekoilemaan, ehdottomasti sitä palautetta.
Täällä oli joskus joku (nykyisin taitaa olla bannattu) käyttäjä, joka myyntiketjussa syytti minua ohi myymisestä. Oli halunnut sopia kaupat, mutta YV:ssä vielä yritti hintaa tinkiä. En vastannut siihen ja myin ketjussa enemmän tarjonneelle. (HP:ta ei kukaan tarjonnut kuitenkaan).
Ei se ollit ohi myymistä, kun ei ollut kaupasta sovittu. En ollut sitoutunut myymään hänelle, eikä mikään pakota vastaamaan (omasta mielestäni) typerään yksityisviestiin, jossa vielä tinkaa hintaa alemmas, kun ketjussa oli saanut muutkin käsittämään, että on valmis kaupat tekemään jo ehdotetulla hinnalla.
Tuosta ei mitään negaa tarvitse laittaa, enkä laittanut.
Eiköhän kaikki lahjakortteja alehintaan ostaneet ole tietoisia siitä että ne on väärin perustein hankittuja. Nistit myy zalando yms lahjakortteja tai hyvittävät velkojansa niillä.
Heh joo, helposti viesteistäni voisi saada käsityksen, että mustavalkoisesti pitäisi palautteita kohdella, mutta neutraalikin palaute on vaihtoehto.banaanin kanssa täysin samaa mieltä, turha sitä palautteen laittoa on odotella viikkoa, jos sekoilu myyjän osalta jatkuu päiviä, aika helposti ja nopeasti tunnistaa ”viivyttelyn”.
vähintäänkin neutraalia palautetta vois laittaa, missä varottelee mahdollisia uusia uhreja.
Jos kauppoja ei ole syntynyt, miksi pitäisi jättää palautetta? Sen sijaan, jos kaupasta on jo sovittu ja myyjä (tai ostaja) alkaa sekoilemaan, ehdottomasti sitä palautetta.
100% sopimusrikkomuksena tulkitsen ja negaa heti.Eli käytännössä pitäisikö sitten laittaa negatiivinen palaute koska ostaja ei toimi kuten sovittiin?
Just näin, jos kaupat on sovittu ja siitä ruvetaan luistamaan, palautetta vaan. Salonen tuossa ehkä ajoi enemmän takaa sitä, että jos mitään ei ole vielä sovittu, mutta myyjä rupeaa kyselemään ja säätämään, niin siitä en minäkään palautetta laittaisi.100% sopimusrikkomuksena tulkitsen ja negaa heti.
En ymmärrä, miksi täällä pitäisi "raadin" mielipidettä odottaa.
Kaupat sovittu ehdoilla XYZ, eli toimitaan XYZ mukaisesti. Ei? Negaa, ole hyvä.
Tosiaan kaupat tehtiin @Jerzie kanssa 5.10 kun hän otti yksityisviestillä yhteyttä ja tarjosi 150 euron lahjakorttia Verkkokauppa.comiin. Kaupat sujuivat normaalisti ja sain lahjakortin sähköpostiin. Testasin sen toimivuuden ja jätin positiivisen kauppiaspalautteen. Tarkoituksena oli tällä viikolla hyödyntää tuo lahjakortti ja tilata tarvitsemani retkeilytarvikkeet, mutta kortti ei enää toiminut eilen.
Tässä vaiheessa itselleni heräsi epäilys tähän toimintaan liittyen ja otin yhteyttä myyjään. Sain eilen vielä yksityisviestillä vastauksen, jossa hän lupasi selvittää asian kun hän pääsee töistä. Mitään ei ole kuulunut tähän mennessä. Selvitin tänään asiaa Verkkiksen aspan kanssa ja sain sieltä tiedon, että kyseinen lahjakortti on käytetty jo toiseen tavaraan ja sain myös tilausnumeron siihen. Kurkkasin myyjän kauppiaspalautteet, jonka jälkeen otin yhteyttä @banaani ja @Juuna sekä tiedustelin asiaa, että onkohan heille myyty samaa lahjakorttia. Selvisi ainakin nyt, että toiselle käyttäjistä on myyty sama lahjakortti kuin minulle.
Annan myyjälle tämän päivän aikaa selvittää asian ja rustaan itsekkin rikosilmoituksen mikäli asia ei selviä. Negatiivinen fiilis tästä kaupasta joka tapauksessa jäi, joten myös minun antamana positiivisen kauppiaspalautteen voi ylläpisto poistaa. Jätän tilalle negatiivisen kauppiaspalautteen.
Hyvin taas sisäistetty palauteet, kun "uhreja" näköjään lukuisia ja pidemmältäkin ajalta, mutta tuonne profiiliin oli ennen banneja ilmestynyt vaan 4 negaa ja nekin kaikki tältä päivältä
Juu ja tuota mieltä olin itsekin.Just näin, jos kaupat on sovittu ja siitä ruvetaan luistamaan, palautetta vaan. Salonen tuossa ehkä ajoi enemmän takaa sitä, että jos mitään ei ole vielä sovittu, mutta myyjä rupeaa kyselemään ja säätämään, niin siitä en minäkään palautetta laittaisi.
Suosittelen noudattamaan varovaisuutta käyttäjän @UjoUlla kanssa. Sovittiin kaupat Applen Airpodeista noudolla tulevalle viikonlopulle. Pienen keskustelun jälkeen olisi pitänyt maksaa kuulokkeista varausmaksua, johon en kuitenkaan suostunut. Olen ollut siinä oletuksessa, että saamme viikonlopun aikana kaupat maaliin kuulokkeista noudolla, jolloin maksan kuulokkeet noutaessa.
Tänään minuun otti yhteyttä toinen käyttäjä (@Z3iZ3i ), joka ilmoitti, että hän on ostanut kyseiset kuulokkeet jo aikaisemmin toiselta keskustelupalstalta, mutta ei ole tästä huolimatta koskaan saanut niitä. Keskustelupalstalla oleva kuulokkeiden sarjanumero ja kuitti täsmää täysin niihin, mitkä myyjä lähetti myös minulle. Pohdin tässä, että voinko nyt jo rustata negatiivisen kauppiaspalautteen, vaikka kauppoja ei ole edes syntynyt? Raportoin myös varalta tuon myynti-ilmoituksen, jolloin ylläpito on tietoinen asiasta.
Juu ja tuota mieltä olin itsekin.
Sen sijaan @Taneli- 'n toisessa esimerkissä pidän ihmeellisenä, että jos viikonlopun vietto on myyjällä varmasti jo etukäteen tiedossa, miksi ihmeessä siitä ei ilmoiteta etukäteen?!
Esim. olen itsekin laittanut viestiä ostajalle, että mulla muuten nyt tuli keikkaa enkä pääse asiaa hoitamaan, vasta ensi viikolla. Jatketaanko silloin, haluatko rahat takas? Pahoitteluni.
Ei. Ole. Vaikeaa.
Tästä on nyt tehty rikosilmoitus ainakin omasta toimesta. Kiitos kaikille osapuolille, jotka antoivat tarvittavia lisätietoja myyjästä rikosilmoitusta varten. Sain ainakin itse laitettua melko laajat tiedot kyseisestä myyjästä rikosilmoitukseen, joten nyt jää vain nähtäväksi, mitä tulevien kuukausien tai vuosien aikana tapahtuu. Useamman vuoden sai täälläkin tehdä kauppaa, ennen kuin joutui makselemaan oppirahoja tällä keskustelupalstalla.
Tein itse kaupat kyseisen käyttäjän kanssa 5.10 ja sain silloin tuotteen, jonka ostin. Kyseinen lahjakortti oli myös täysin toimiva, tästä syystä annoin käyttäjälle positiivisen kauppiaspalautteen. Omaa sinisilmäisyyttäni voin syyttää siitä, etten tehnyt tilausta kyseisellä lahjakortilla samantien vaan ajattelin, että ehdin tehdä sen myös myöhemmin. Olihan myyjällä kuitenkin n. 60 positiivista kauppiaspalautetta. Kuitenkin tilausta tällä viikolla tehdessä huomasin, että lahjakortti ei ollutkaan enää voimassa. Ajattelin aluksi, että on käynyt jokin inhimillinen erehdys ja lahjakorttini on vahingossa myyty eteenpäin. Näinpä annoin mahdollisuuden myyjälle selvittää asian ja hän lupasi myös palauttaa rahat, mikäli jotain hämminkiä on. Tämä olikin viimeinen viesti, jonka häneltä sain. Saatuani vahvistuksen, että toiselle käyttäjälle oli myyty sama lahjakortti niin rustasin myyjälle negatiivisen palautteen. Koen, että ennen tuon negatiivisen palautteen antamista on kuitenkin on oltava selkeä käsitys siitä, että mikä kaupoissa johti negatiiviseen palautteeseen.
Tää onkin muuten asia, josta kauppa-alueen säännöt ei sano mitään, ja josta pitäisi olla kyllä maininta. Joitakin sivuja takaperin oli kaveri, jolta kauppasopimuksen oman puolen täyttäminen ei sitten onnistunutkaan kun kertomansa mukaan oli armeijassa ja myytävä tuotekin vielä paketoimatta. Eli ellei muuta ole sovittu, osapuolten pitää kyetä viipymättä täyttämään osansa sopimuksesta. Tosin pitäisi kyllä tietää postituskaupassa, onko toimenpidejärjestys 1) rahat tilille ja 2) tavara postiin, vai jotain muuta.@Taneli-;
Jos ostaja pimittää tällaista tietoa ja kaipaa mustamaalata myyjää, voi tosiaan myyjä täällä esittää oman puolensa tarinasta myöskin, mutta viimeistään ylläpidon kanssa asian voi selvittää kuvatodistein käydystä keskustelusta. Ylläpito voi varoittaa tms. väärin toiminutta ostajaa ja selventää ilmaa täällä tarvittaessa sekä poistaa turhat palautteet.
Eli en siltikään näe mitään ongelmaa. Jos joku tarjoaa HP:n myynti-ilmoitukseeni ja YV:ssä kertookin, että vasta kuun lopussa tulee palkka ja maksaa silloin, niin siinä on jo peruste kaupan peruuntumiseen.
Tänään 13.10. ja tämä teoreettinen ostaja saakin rahaa tilille vasta 1.11.? En ole sitoutunut myymään sen takia, että ostohetkellä hintapyynnön tarjonnut ostaja on tehnyt niin rahalla, mitä hänellä ei ole.
Negaa ja ketjuun viesti, että myynnissä edelleen, koska ostaja osoittautui vilpilliseksi käytöksessään (halunnut epäreilun edun varaessaan tuotteen itselleen, johon ei rahaa sillä hetkellä).
Joku muu kuitenkin olisi voinut olla valmis maksamaan heti samana päivänä ja tehdä kaupat. Miksi tällainen ostaja, joka odottaa rahojaan äidiltään tms. pitäisi saada erikoiskohtelua?
Sanomatta selvää, ettei kauppoja ole, jos ostajalla ei rahaa maksaa ostamaansa tuotettaan.
Kysehän on juurikin vetkuilusta, joka ansaitsee negatiivista. Mitä etua muille on tehdä kauppaa hankalan ostajan kanssa, jos kukaan ei ole julkisesti sitä mieltä, että ostaja on hankala?Ongelma on siinä että monesti sillä ostajalla ei tunnu olevan kiire kommunikoida, siis enää sen jälkeen kun kaupat on sovittu. Eikä sitä tietysti myyjänä halua liikaa painostaa. Seuraavana päivänä ehkä kysymystä tulihan viesti missä tilitiedot varmasti perille? Mihin vastataan ehkä päivän viiveellä "juu, olen töissä, kiire, perille tuli".
Sitten kuitenkin pahimmillaan kiirehditään myyjää heti kun se raha on saatu viimein maksettua.
Eihän tuossa oikeasti olisi välttämättä ongelmaa jos ostaja heti kertoisi että: "tehdään kaupat nyt heti keskiviikkona. Laitan rahat perjantaina" mihin myyjä voisi todeta: "asia selvä, laitan pakettia sitten tiistaina postiin kun maanantai illasta palaan kotiin ja tarkistan että rahat ovat saapuneet, pitkä viikonloppu tiedossa jolloin en ole kotona. Ellet ehdi ENNEN perjantaina maksaa, päivän olen töissä ja lähden suoraan mökille sieltä". Tällöin molemmat olisivat (toivottavasti) tyytyväisiä.
Eli kommunikointi olisi hyvä asia. Säästyisi paljolta oletuksilta ja tämäkin ketju olisi ehkä hieman rauhallisempi (sekä enempi oikeat huijarit olisivat edustettuina)
Ehkä vähän näin on sattunut käymään. Olen miettinyt itse jonkinlaista escrow-palvelun tarjoamista, toki se vaatisi, että minuunkin voisi luottaa. Ja siltikin tällaisissa digitaalisissa tuotteissa, kuten lahjakorteissa ja muissa koodeissa, aina on riski että ostoksen hetkellä kaikkii näyttää hyvältä, mutta jälkeenpäin lakkaa toimimasta tms.Ihan yleisenä keskusteluna, luulenko vain vai onko täällä huijaukset viime aikoina yleistyneet? Viikottain saanut lukea tästä keskustelusta siitä kuinka joku on tullut huijatuksi tavalla tai toisella. Olen samalla ajatellut itsekseni, kun lukenut tätä keskustelua, että ei uskalla etäkauppoja enään tulevaisuudessa tehdäkkään paitsi jos itse on myymässä. Ainoastaan jos ostaa niin jatkossa F2F, nyt ainakin tämän oman kokemukseni jälkeen.
Taitaa vielä suurin osa tän palstan huijauksista tapahtua kun ihmiset luottavat postikauppoihin käyttäjien kanssa, joilla on 0 kauppiaspalautetta ja 2 viikkoa vanha tunnus...Pitää antaa omakin viisi senttinen tämän päivän tapahtuneeseen. Tulin myös itse huijatuksi @Jerzie osalta nyt viimeisen lahjakortin kanssa tällä viikolla. Tarjosi siis 150€ lahjakorttia 100€ hintaan. Olin tehnyt monia aikaisempia kauppoja hänen kanssaan joten ei tullut mieleen, että tämä olisi se, että tulisin huijatuksi. Etenkin kun kauppoja on sen verran tehty saman henkilön kanssa, että lahjakorteista saatu arvo kattaa tämän päivän menetetyt eurot. Olisi tosin tästäkin onnistuneet kaupat syntynyt, jos olisin heti kortin saatuani liittänyt sen johonki tilaukseen. Aikaisempien lahjakorttien kanssa näin olen tehnyt, joten varmistunut siltä, että lahjakortit ovat käytetty ja kiinnitetty minun tilauksiini.
Nyt on kuitenkin rikosilmoitus tehty, tiedossa vain nimi ja puhelinnumero, joten jos muilla on enemmän tietoa niin voi laittaa YV:llä jos on sallittua. Tosin, en tiedä pystyykö rikosilmoitusta enään päivittämään jälkikäteen, mutta ainakin on tiedossa jos se on mahdollista.
Ihan yleisenä keskusteluna, luulenko vain vai onko täällä huijaukset viime aikoina yleistyneet? Viikottain saanut lukea tästä keskustelusta siitä kuinka joku on tullut huijatuksi tavalla tai toisella. Olen samalla ajatellut itsekseni, kun lukenut tätä keskustelua, että ei uskalla etäkauppoja enään tulevaisuudessa tehdäkkään paitsi jos itse on myymässä. Ainoastaan jos ostaa niin jatkossa F2F, nyt ainakin tämän oman kokemukseni jälkeen.