Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
En tiedä minne pitäisi laittaa, mutta ohjeistuksena nykyään olisi hyvä sellainen, ettei mihinkään kuvankaappaukseen nettipankista sun muista voi enää nykyään uskoa eikä luottaa. Ne on naurettavan helppo väärentää.

Enkä nyt tosiaankaan väitä, että tässä tapauksessa olisi niin, mutta ihan yleisenä varoituksena, ettei niihin kannata luottaa.
 

Kalis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.08.2021
Viestejä
114
Salajuonet voi jättää sikseen, tililtäni lähti siirtämäni raha eikä ainakaan vielä ole tullut takaisin. Pitää huomenna soittaa Nordeaan ja kysyä olenko nyt maksanu es-makelle viikkorahat.
Hagez kuitenki linkasi sivuston mistä pystyy tarkistamaan onko tilin iban olemassa, mikä kertoi ettei ole.

Nyt vielä offtopickina pankin vaihto on edessä, nordeasta ei ole muutakuin pelkkää harmia.
Mobiepaytä&siirtoa ja mitään muuta sovellusta en saa ladattua ilman että marsisin nordean kontorille passi käessä todentamaan henkilöllisyyden ja saamaan jonkun activointikoodin mobiili pankkiin, passia minulla ei ole koskaan ollut enkä jaksa tätä varten sitä hommata

Offtopic nrm.2:
Jos kukaan on tietoinen komponenti kusetuksista ja haluaisi asiaa hieman minulle avata olisin kiitollinen
Ostin torista viimeviikolla RTX 3070FE mallin hintaan 740e postiennakolla, myyjä laittoi whatsapissa timestampilla kortin pakkauksesta, sekä kaikki vaikutti siltä miten kaupan kuuluisi käydä, perjantaina kun posti saapui myyjä hiilosti minua se postista hakemaan, niinkuin olisin tehnyt muutenkin.
No maksoin 740e postienakko maksun netissä ja hain tuotteen ja tässä sen sisältö, eli ps2 ohjainta&laturia%kaukosäädinta sun muuta paskaa. Oli sentään vanhan mallin 2,5" samsung ssd sisällä. Paketissa myyjän osoite ja tiedot, asuu hämeenlissa johon kemistä on pitkä matka.
Mitään ilmoitusta en ole asiasta tehnyt vielä
 

Liitteet

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 064
Offtopic nrm.2:
Jos kukaan on tietoinen komponenti kusetuksista ja haluaisi asiaa hieman minulle avata olisin kiitollinen
Ostin torista viimeviikolla RTX 3070FE mallin hintaan 740e postiennakolla, myyjä laittoi whatsapissa timestampilla kortin pakkauksesta, sekä kaikki vaikutti siltä miten kaupan kuuluisi käydä, perjantaina kun posti saapui myyjä hiilosti minua se postista hakemaan, niinkuin olisin tehnyt muutenkin.
No maksoin 740e postienakko maksun netissä ja hain tuotteen ja tässä sen sisältö, eli ps2 ohjainta&laturia%kaukosäädinta sun muuta paskaa. Oli sentään vanhan mallin 2,5" samsung ssd sisällä. Paketissa myyjän osoite ja tiedot, asuu hämeenlissa johon kemistä on pitkä matka.
Mitään ilmoitusta en ole asiasta tehnyt vielä
Ota yhteyttä myyjään ja kysy mikä on oikein homman nimi. Jos pystyt, ehkä kannattaa käydä myyjän luona paikan päällä juttelemassa. Vaadi rahoja takaisin ja uhkaa rikosilmoituksella ja jos ei rahoja näy niin rikosilmoitusta kehiin.

Niin ja ota viestinvaihto talteen VÄLITTÖMÄSTI, ennenkuin hän mahdollisesti kykenee poistamaan viestejä.
 

Kalis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.08.2021
Viestejä
114
Myyjä siis asuu hämeenlinnassa ja minä torniossa, myyjä siis whatsapp viedeolla kyseli miten pakkaa näyttärin helpoiten, selitteli että lyön sen tuohon villasukan väliin ja että kylläse siinä pysyy tsm. No sama villasukka oli kyllä paketin mukana mutta paketin hän täytti kaikella paskalla, en usko että rikosilmoituksella uhkaaminen vaikuttaa yhtään mitään, hän varmasti myy kyseistä tuotetta useasti viikon aikana torissa

Käessä oli pääkallo tatuointi ja sormissa pistooli tai joku vastaava, saman facebook profiilin löysin myös
 

Kalis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.08.2021
Viestejä
114
Tuntuu turhalta tehdä poliisille ilmoitus, kaverilla varmasti ulosotossa kymmeniätuhansia
 

Liitteet

Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Tuntuu turhalta tehdä poliisille ilmoitus, kaverilla varmasti ulosotossa kymmeniätuhansia
Noh, kaverilla voi olla senverran petoksia alla, että jossainvaihessa tulisi ihan istumista :hmm: Ei tuo iso vaiva ole tehdä, varsinkin kun ihan merkittävästä summasta kyse.

Torista erittäin riskialtista ostaa näyttiksiä postilla: narkkeja, marokon prinssejä ja muita rinkanhiveltäjiä täynnä.
Ilmossa sanotaan muuten FE, mutta tuo kuvassa on OEM, mollemmissa tapauksissa reippaasti alle markkinahinnan on myymässä, aina hyvin epäilyttävää.
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 064
Tuli juuri mieleen että posti voisi ehkä palauttaa rahat sulle, kun kerran postiennakolla maksoit. Eli postiin vain yhteyttä ja selität tilanteen sekä toivot parasta.
 

Kalis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.08.2021
Viestejä
114
Saatoin itse muistaa vain väärin että oli fe, olisi pitänyt varmaan toimia heti su/ma käydä postin kontorilla jos he oisivat jotenkin voineet katkaista tuon maksun.
Tässä nyt näkee että ei sillä ole mitään väliä maksaako rahat ensin vai ottaako postiennakolla, vituttaa vaan enemmän kun postiennakko paketti on täynnä paskaa

Ne rahat on jo narkattu.
Mutta itse korttihäneltä kuitenkin löytyy, pitäisi keksiä joku muukin syy lähtä hämeenlinnaan käymään niin voisin käydä ovella, mulla kuitenkin kokoa löytyy sen verran että tekee tiukkaa noita customloop vehkeita kasata, enkä meinaa ylipainoa.
Muttei tällä mitään väliä kuinka iso kaappi sinne ovelle tulee kun jos tälläinen nisti kusettaa rahaa about 5k viikossa niin taitaa kaappikin ottaa puukosta muutaman iskun tai sitten sähkötolpan metalli runkosta itse tehdyn pumppu haulikon kudon vatsaan
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Tuli juuri mieleen että posti voisi ehkä palauttaa rahat sulle, kun kerran postiennakolla maksoit. Eli postiin vain yhteyttä ja selität tilanteen sekä toivot parasta.
Uskallan väittää, että posti ei tule kyllä palauttamaan mitään rahoja tuon suhteen etenkään, jos rahat on keretty siirtää vastaanottajan tilille. Noista tulisi varmaan miljoonaluokan vahingot vuodessa postille, jos jokaisen postiennakkokusetuksen kohdalla alkaisivat palauttelemaan rahoja. Voihan sitä toki kysyä, mutta epäilen.
Tuossa on syy miksi torissa postikaupat on aina riski, etenkin kalliimpien ostosten kohdalla. En ainakaan itse uskaltaisi lähteä tuolla palautesysteemillä kalliille kaupoille postiste. F2F kaupat testauksen kanssa asia erikseen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Eipä taida posti palautella mitään rahoja kun he toimivat vain maksunvälittäjänä kahden yksityishenkilön välisessä rahdinkuljetuksessa. Mikään mahdollinen huijaus joka tässä yhteydessä tapahtuu ei ole postin vastuulla eikä heiltä tule saamaan mitään takaisin vaikka avaisi paketin tiskillä ja se olisi täynnä pikkukiviä.

Postiennakoissa postin osuus on vastaanottaa maksu ennen kuin luovuttaa lähetyksen vastaanottajalle ja välittää rahat lähettäjälle, siinä se. Mitään lisäturvaa postiennakko ei tarjoa kummallekaan osapuolelle ennakkomaksuun verrattuna kun ei noita postiennakkoja enää nykyään saa avata ennen maksua.

Joskus aiemmin ku postiennakon sai avata ja sisällön todentaa ennen maksua siitä oli vielä jotain turvaa ostajalle, ettei nyt ihan vanhoja tyynyjä tai pikkukivia lähetelty, mutta nykyään kun pakettia ei saa aukaista ennen maksua, eikä maksun vastaanottamisen ja paketin luovuttamisen jälkeen posti ota enää mistään asiasta vastuuta mihinkään suuntaan ei tuosta ole enää mitään iloa.

Etenkin myyjän kannalta postiennakko on tänä päivänä ihan järjetön ratkaisu kun parhaimmillaankaan siitä ei ole muuta etua kuin se, että persaukinen ostaja voi vinguttaa postiennakon luottokortille, mutta pahimmillaan ostaja jättää paketin hakematta jolloin myyjän osaksi jää maksaa rahtikulut kahteen suuntaan sekä postiennakkomaksu ja hakea myymänsä tuote takaisin postista. Tämän takia itse en lähetä mitään postiennakolla ellei ostaja laita mulle 50 euroa ennakkosuoritusta tilille joka kattaa sitten postimaksut sekä vitutuslisän jos paketti jääkin lunastamatta.

Ongelmallista tässä on myös se, että todella monet ihmiset eivät tiedä että postiennakkoa ei saa enää nykyään tarkastaa ennen maksua. Posti on muuttanut tämän jo vuosia sitten mutta edelleenkin jos netistä hakee tietoa niin saa eteensä paljon linkkejä joissa posti, poliisi, nettikirppiksen pitäjä ja turun tuomiokapituli suosittelevat postiennakon käyttämistä koska sillä voi suojautua huijauksia vastaan ja lähetyksen saa avata ja tarkastaa ennen maksua...
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Salajuonet voi jättää sikseen, tililtäni lähti siirtämäni raha eikä ainakaan vielä ole tullut takaisin. Pitää huomenna soittaa Nordeaan ja kysyä olenko nyt maksanu es-makelle viikkorahat.
Hagez kuitenki linkasi sivuston mistä pystyy tarkistamaan onko tilin iban olemassa, mikä kertoi ettei ole.

Nyt vielä offtopickina pankin vaihto on edessä, nordeasta ei ole muutakuin pelkkää harmia.
Mobiepaytä&siirtoa ja mitään muuta sovellusta en saa ladattua ilman että marsisin nordean kontorille passi käessä todentamaan henkilöllisyyden ja saamaan jonkun activointikoodin mobiili pankkiin, passia minulla ei ole koskaan ollut enkä jaksa tätä varten sitä hommata

Offtopic nrm.2:
Jos kukaan on tietoinen komponenti kusetuksista ja haluaisi asiaa hieman minulle avata olisin kiitollinen
Ostin torista viimeviikolla RTX 3070FE mallin hintaan 740e postiennakolla, myyjä laittoi whatsapissa timestampilla kortin pakkauksesta, sekä kaikki vaikutti siltä miten kaupan kuuluisi käydä, perjantaina kun posti saapui myyjä hiilosti minua se postista hakemaan, niinkuin olisin tehnyt muutenkin.
No maksoin 740e postienakko maksun netissä ja hain tuotteen ja tässä sen sisältö, eli ps2 ohjainta&laturia%kaukosäädinta sun muuta paskaa. Oli sentään vanhan mallin 2,5" samsung ssd sisällä. Paketissa myyjän osoite ja tiedot, asuu hämeenlissa johon kemistä on pitkä matka.
Mitään ilmoitusta en ole asiasta tehnyt vielä
Muuhun en ota kantaa, mutta vaatiiko Mobilepay tosiaan mobiilipankin, eikä ihan vain verkkopankki kelpaa? Itse muistelen kun tuon otin joskus käyttöön, että lähinnä vaati kortin numeron, henkilötunnuksen ja tilinumeron.

Nykyiset vaatimukset on nähtävästi nämä:
  • Älypuhelin – katso tekniset vaatimukset.
  • Suomalainen matkapuhelinnumero (myös prepaid).
  • Suomalainen verkkopankkitunnus.
  • Suomalainen henkilötunnus.
  • Vakituinen osoite Euroopan talousalueella (EEA), jonka pystymme varmentamaan antamiesi tuntemistietojen perusteella.
  • Suomalainen Debit- tai Credit-kortti.
  • Suomalainen pankkitili.
  • Sähköpostiosoite.
  • Sinun on oltava vähintään 15-vuotias.
 

Kalis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.08.2021
Viestejä
114
Muuhun en ota kantaa, mutta vaatiiko Mobilepay tosiaan mobiilipankin, eikä ihan vain verkkopankki kelpaa? Itse muistelen kun tuon otin joskus käyttöön, että lähinnä vaati kortin numeron, henkilötunnuksen ja tilinumeron.

Nykyiset vaatimukset on nähtävästi nämä:
  • Älypuhelin – katso tekniset vaatimukset.
  • Suomalainen matkapuhelinnumero (myös prepaid).
  • Suomalainen verkkopankkitunnus.
  • Suomalainen henkilötunnus.
  • Vakituinen osoite Euroopan talousalueella (EEA), jonka pystymme varmentamaan antamiesi tuntemistietojen perusteella.
  • Suomalainen Debit- tai Credit-kortti.
  • Suomalainen pankkitili.
  • Sähköpostiosoite.
  • Sinun on oltava vähintään 15-vuotias.
On mulla on mobileplay, siirto ja kaikki mahdolliset sovellukset useita kertoja, ainakun puhelin hajosi näiden sovellusten uusiminen ei ollutkaan niin helppoa vaan piti marssia nordean kontorille hakemaan jokin aktivointikoodi, sitten jossain vaiheessa se aktivointi koodi lähetettiin postissa pelkästään. Entiedä onnistuinko rikkomaan niin monta pankkikorttia, vai sitten hukkkaamaan itse tunnusluvut, nordea lähetti mulle tälläiset offline "laskimen" millä pääsen kirjautumaan nettipankkiin sisälle.
Tämän jälkeen en ilman passia saa lunastettua uutta aktivointikoodia nettipankkiin. Omasta huolimattomuudesta toki kysymys kun ei kysy kortit ehjänä mutta paska pankki jokatapauksessa
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
691
Nettipankista löytyy tuo aktivointikoodi myös. Itse ainakin nordeasta sen löysin.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 064
Uskallan väittää, että posti ei tule kyllä palauttamaan mitään rahoja tuon suhteen etenkään, jos rahat on keretty siirtää vastaanottajan tilille.
Joo, mutta jos rahoja ei ole siirretty vastaanottajan tilille, voisi posti tällöin ehkä palauttaa rahat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Joo, mutta jos rahoja ei ole siirretty vastaanottajan tilille, voisi posti tällöin ehkä palauttaa rahat.
Jotenkin vaikea kuvitella, että pysäyttäisi vaikka voisi. Eiköhän ne mene automaatti maksuun samantien. Ja vaikka ei ja sinne joku paketinlunastaja tulisi suoraan autolta takaisin, että lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon ettei pakettini sisältö ollut sitä mitä piti. Niin miksi ihmeessä posti ottaisi riskin sotkeentua tuollaiseen leikkiin. Hyvällä tuurilla kusetettaisiin vaan toiseen suuntaan (se paketissa ollut näyttis on autossa ja esitellään tädille tyhjää loottaa) ja tällöin posti ottaa osaa kauppatapahtumaan ja vastuuta siitä. Ei mitään järkeä postin kannalta. Sen takia ne sen tiskillä avaus leikinkin on lopettaneet kun työllistää ihan liikaa. Joonkun 15€ postiennakko rahan takia kannata ottaa yhtään enempää töitä firmaan sisään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Posti itsekin antaa vähän väärän kuvan tuosta postiennakosta mielestäni.

Myyjän plussat
- Turvaa etenkin arvokkaampien kauppojen tekemiseen

En kyllä ymmärrä miten?
- Paketti luovutetaan vastaanottajalle vasta maksun jälkeen
Järkevä myyjä ei lähetä pakettia, ennenkuin maksu näkyy tilillä, eli sama asia

Ostajan plussat
- Et lähetä rahaa etukäteen kenellekään tuntemattomalle

Mitä hyötyä, koska et kuitenkaan voi varmistaa paketin sisältöä ennakkkoon ilman maksamista, joka sentään mainitaan tuolla sivulla myöhemmin.
- Pienempi riski tulla huijatuksi
Mitenkähän muka pienempi riski, taitaa vaan kiinnostaa tuo palvelusta saatu lisämaksu Postia.

Ja tosiaan näyttäisi olevan täysin automatisoitu prosessi, joten ei taida Postin henkilökuntaa alkaa kiinnostaa pysäyttelee maksuja jälkikäteen, etenkin kun ei voi mitenkään todistaa paketin sisällön aitoutta.
Summa siirtyy automaattisesti Postilta lähettäjälle 2-4 pankkipäivän kuluessa.


Periaatteessa postiennakko vaatii huijarilta enemmän vaivannäköä, eli pakko se paketti tehdä, pakata sinne edes jotain ja lähettää se, mikä saattaa vähentää intoa yrittää huijata, kuin ns. "perinteisellä" tavalla, eli ei lähetä maksun jälkeen mitään. Eli voihan tuolla vähän kai saada "turvaa", mutta toisaalta lisää sitten rehdin myyjän riskiä, että ostaja tulee "katumapäälle" eikä haekaan pakettia ja tulee turhia kustannuksia. Tuota voi tietenkin myyjänä yrittää vähentää pyytämällä ennakkoon ylimääräisiä maksuja varalta, joka taasen mahdollistaa myös huijarin pyytämään niitä ja ei ikinä lähetä pakettia.
Summa summarum, ei ole mitään varmaa keinoa, jolla voisi huijareilta suojautua, aina jokin "porsaanreikä" löytyy käytetystä metodista, joita Posti mahdollistaa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
7
Sovittiin kyseisen henkilön kanssa kaupat myymästäni näytönohjaimesta lauantaina 16.10.2021. Myynti-ilmoitus: https://bbs.io-tech.fi/threads/pali...b-fullcover-blokki-rauma.347788/#post-9618897

Tätä kirjoittaessa tiistaina 19.10.2021 en ole saanut vieläkään rahoja näytönohjaimesta, enkä selitystä sille miksi maksua ei ole tullut. Kalis ei ole myöskään ilmoittanut aikeista perua kauppoja. Kalis on viimeisen viestin kirjoittamisen jälkeen ollut foorumilla paikalla, joten mahdollisuus vastaamiseen on ollut Myös muilla on ollut henkilön kanssa ongelmia mikä entisestään vahvistaa epäilyjä.

Alla yksityisviestikeskustelu (henkilökohtaiset tiedot poistettu):




Kalisin antamat osoitetiedot ovat olemassa olevia, eivät kuitenkaan välttämättä henkilön oikea osoite. Annettu puhelinnumero ja kaupunki matchaavat Fonecta Callerin mukaan, mutta Fonecta antaa eri katuosoitteen.
Annettu osoite on Google Mapsin mukaan olemassa oleva osoite ja sijaitsee n. 3.5km päässä Fonectan antamasta osoitteesta.

Kalis on myös muiden henkilöiden kanssa sopinut kauppoja ilman aikeita saattaa kauppoja loppuun, alla olevat lainaukset ovat Kalisin viime lauantaina ja sunnuntaina sopimista kaupoista.

Lainaus ketjusta: https://bbs.io-tech.fi/threads/asus...aming-turku-haemeenlinna.349452/#post-9618822


Lainaus ketjusta: Myydään - DDR4 Muistikitti - G.Skill Trident Z F4-3600C17D-16GTZ - AKAA
Tosiaan muutama henkilö tuli kyseleen mitenkä on Kalis:sin kanssa kaupat sujuneet ja pyysivät pistää tänne ketjuun lopputuloksen. Joten siis myin kyseiselle herralle näyttiksen ja lähetin sen postiennakolla sunnuntaina ja nyt keskiviikkona makso postiennakon ja nouti näyttiksen postista, joten minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa kyseisestä herrasta. Eli toisin sanoen kaupat onnistu.
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 054
ymmärtäähän sen ettei postilla ole halua lisätä työtunteja setviäkseen kusetuscaseja mutta eikö tota postiennakkomaksua vois säilytellä sen 24h ennenkuin se lähtee postilta eteenpäin?

ainiin, jokuhan siihenkin pitää palkata.

ja miten tää sit toimis ku jotkut rupeis käymään kotona lisäämässä ne tiiliskivet pakettiin ja menis rahoja lunastamaan takaisin, näyttiksen ollessa jo koneessa kiinni :smoke:
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 064
ymmärtäähän sen ettei postilla ole halua lisätä työtunteja setviäkseen kusetuscaseja mutta eikö tota postiennakkomaksua vois säilytellä sen 24h ennenkuin se lähtee postilta eteenpäin?

ainiin, jokuhan siihenkin pitää palkata.

ja miten tää sit toimis ku jotkut rupeis käymään kotona lisäämässä ne tiiliskivet pakettiin ja menis rahoja lunastamaan takaisin, näyttiksen ollessa jo koneessa kiinni :smoke:
Homma pitäisi mennä niin että noudettaessa saisi myyjän silmien alla tarkistaa paketin sisällön ennen maksua ja päättää lunastaako vai eikö lunasta. Ja tämä olisi palvelu jota posti myy haluamallaan hinnalla. Nykyinen postiennakko pitäisi poistaa, koska siitä ei hyödy kukaan muu kuin posti.
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
43
Mulla sujui Kaliksen kanssa kaupat hyvin, maksu tuli nopeasti ja on noutanut tuotteen juuri Postista. Myin 1070 näytönohjaimen:

Tosiaan muutama henkilö tuli kyseleen mitenkä on Kalis:sin kanssa kaupat sujuneet ja pyysivät pistää tänne ketjuun lopputuloksen. Joten siis myin kyseiselle herralle näyttiksen ja lähetin sen postiennakolla sunnuntaina ja nyt keskiviikkona makso postiennakon ja nouti näyttiksen postista, joten minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa kyseisestä herrasta. Eli toisin sanoen kaupat onnistu.
Nyt kun olen kuullut Kalis :ta enemmän positiivista palautetta, eikä kenelläkään ole ollut suuria ongelmia hänen kanssaan, myönnän että oma reaktioni tilanteeseen oli ylimitoitettu ja pyydän anteeksi Kalisille aiheuttamaani mainehaittaa. En usko että hänellä on ollut aikomuksena huijata keneltäkään rahaa. Kalis on kertonut yksityisviestillä että kaupankäyntisäännöt tarjousten tekemisten suhteen eivät olleet hänelle täysin selvät ja tulevaisuudessa ei tee tarjouksia jos ei ole sitoutunut ostamaan tuotetta. Uskon että tulevaisuudessa hän pitää kiinni tästä periaatteesta ja kaupankäynti hänen kanssaan sujuu ilman ongelmia. :kippis:
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 064
Nyt kun olen kuullut Kalis :ta enemmän positiivista palautetta, eikä kenelläkään ole ollut suuria ongelmia hänen kanssaan, myönnän että oma reaktioni tilanteeseen oli ylimitoitettu ja pyydän anteeksi Kalisille aiheuttamaani mainehaittaa. En usko että hänellä on ollut aikomuksena huijata keneltäkään rahaa. Kalis on kertonut yksityisviestillä että kaupankäyntisäännöt tarjousten tekemisten suhteen eivät olleet hänelle täysin selvät ja tulevaisuudessa ei tee tarjouksia jos ei ole sitoutunut ostamaan tuotetta. Uskon että tulevaisuudessa hän pitää kiinni tästä periaatteesta ja kaupankäynti hänen kanssaan sujuu ilman ongelmia. :kippis:
Muista käydä antamassa kauppiaspalaute.
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
127
Hieman erikoinen case tällä kertaa. Liekköhän kellään kokemuksia vastaavasta: Elikkäs möin tietokoneen oheislaitteen, ostaja maksoi tuotteen nopsaan, laittoi yhteystietonsa jne, ja seuraavana päivänä pistin paketin postiin. Seurantakoodin tietenkin lähetin ostajalle. Paketti on seurantatietojen mukaan ollut noudettavissa 5 päivää, ja viikon noutoaikahan noissa on ennenkuin paketti palautetaan takaisin minulle. Noh, olen pariin otteeseen muistutellut ostajaa, että noutaisi pakettinsa jottei se palaudu bumerangina takaisin itselleni. Ostaja on nähnyt viestit muttei reagoi niihin mitenkään. Seurannan mukaan vastaanottajalle on lähetetty myös muistutusviesti paketin noudosta eilen. Mitähän ostaja tässä tilanteessa suunnittelee? Koettaako väittää etten ole lähettänyt pakettia vai mikä homma? Kaikki yksityisviestikeskustelut on tallessa, jossa antoi yhteystietonsa, ja lähetin vastaanottajalle myös kuvan paketin lähetyksestä, jossa näkyy automaatilla omat, sekä hänen yhteystietonsa. Ja tosiaan tuo seurantahan nyt on kokonaisuudessaan OmaPostissani. Hankala uskoa, että tässä jotain jekutusta yritettäisiin, ellei ostaja koita alkaa vaatia rahojaan takaisin tai jotain muuta vastaavaa. Noh, katsellaan parin päivän kuluttua onko paketti noudettu vai lähteekö tulemaan takaisin päin!
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
340
Hieman erikoinen case tällä kertaa. Liekköhän kellään kokemuksia vastaavasta: Elikkäs möin tietokoneen oheislaitteen, ostaja maksoi tuotteen nopsaan, laittoi yhteystietonsa jne, ja seuraavana päivänä pistin paketin postiin. Seurantakoodin tietenkin lähetin ostajalle. Paketti on seurantatietojen mukaan ollut noudettavissa 5 päivää, ja viikon noutoaikahan noissa on ennenkuin paketti palautetaan takaisin minulle. Noh, olen pariin otteeseen muistutellut ostajaa, että noutaisi pakettinsa jottei se palaudu bumerangina takaisin itselleni. Ostaja on nähnyt viestit muttei reagoi niihin mitenkään. Seurannan mukaan vastaanottajalle on lähetetty myös muistutusviesti paketin noudosta eilen. Mitähän ostaja tässä tilanteessa suunnittelee? Koettaako väittää etten ole lähettänyt pakettia vai mikä homma? Kaikki yksityisviestikeskustelut on tallessa, jossa antoi yhteystietonsa, ja lähetin vastaanottajalle myös kuvan paketin lähetyksestä, jossa näkyy automaatilla omat, sekä hänen yhteystietonsa. Ja tosiaan tuo seurantahan nyt on kokonaisuudessaan OmaPostissani. Hankala uskoa, että tässä jotain jekutusta yritettäisiin, ellei ostaja koita alkaa vaatia rahojaan takaisin tai jotain muuta vastaavaa. Noh, katsellaan parin päivän kuluttua onko paketti noudettu vai lähteekö tulemaan takaisin päin!
Kaikki eivät niin hätäisiä ole että heti paketin hakisivat vaikka suotavaahan se varsinkin noiden automaattien kanssa olisi että kierto olisi nopeaa, välillä kun tuppaavat olemaan täynnä. Eikä kaikkia myöskään kiinnosta pitää yhteyttä sen jälkeen kun suurimmat muodollisuudet on tehty (lukee viestit muttei reagoi). Itse en siis tälläinen todellakaan ole mutta tiedän että tälläisiä ihmisiä on, kun heitä olen kohdannut. Joten en tältä pohjalta usko että tapauksessasi on mitään erikoista tekeillä, ostaja ei vain ole kerennyt pakettia syystä tai toisesta vielä noutaa.
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
127
Kaikki eivät niin hätäisiä ole että heti paketin hakisivat vaikka suotavaahan se varsinkin noiden automaattien kanssa olisi että kierto olisi nopeaa, välillä kun tuppaavat olemaan täynnä. Eikä kaikkia myöskään kiinnosta pitää yhteyttä sen jälkeen kun suurimmat muodollisuudet on tehty (lukee viestit muttei reagoi). Itse en siis tälläinen todellakaan ole mutta tiedän että tälläisiä ihmisiä on, kun heitä olen kohdannut. Joten en tältä pohjalta usko että tapauksessasi on mitään erikoista tekeillä, ostaja ei vain ole kerennyt pakettia syystä tai toisesta vielä noutaa.
Joo ei ole ihan yks tai kaks kertaa kun itselleni tuleva paketti on ohjautunut muualle kun alkup. noutopaikan automaatti ollut täynnä.. Ihmeellistä toimintaa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
Hieman erikoinen case tällä kertaa. Liekköhän kellään kokemuksia vastaavasta: Elikkäs möin tietokoneen oheislaitteen, ostaja maksoi tuotteen nopsaan, laittoi yhteystietonsa jne, ja seuraavana päivänä pistin paketin postiin. Seurantakoodin tietenkin lähetin ostajalle. Paketti on seurantatietojen mukaan ollut noudettavissa 5 päivää, ja viikon noutoaikahan noissa on ennenkuin paketti palautetaan takaisin minulle. Noh, olen pariin otteeseen muistutellut ostajaa, että noutaisi pakettinsa jottei se palaudu bumerangina takaisin itselleni. Ostaja on nähnyt viestit muttei reagoi niihin mitenkään. Seurannan mukaan vastaanottajalle on lähetetty myös muistutusviesti paketin noudosta eilen. Mitähän ostaja tässä tilanteessa suunnittelee? Koettaako väittää etten ole lähettänyt pakettia vai mikä homma? Kaikki yksityisviestikeskustelut on tallessa, jossa antoi yhteystietonsa, ja lähetin vastaanottajalle myös kuvan paketin lähetyksestä, jossa näkyy automaatilla omat, sekä hänen yhteystietonsa. Ja tosiaan tuo seurantahan nyt on kokonaisuudessaan OmaPostissani. Hankala uskoa, että tässä jotain jekutusta yritettäisiin, ellei ostaja koita alkaa vaatia rahojaan takaisin tai jotain muuta vastaavaa. Noh, katsellaan parin päivän kuluttua onko paketti noudettu vai lähteekö tulemaan takaisin päin!
Itselleni heräisi lähinnä mieleen kysymys että miten pitäisi toimia pitkällä tähtäimellä.
Eli kun olet kuitenkin rahat saanut ja paketin lähettänyt, jos paketti tulee takaisin etkä nouda sitä (eihän se ole enää sinun eikä sinulla ole oikeastaan oikeutta noutaa sitä.. ..koska toinen on sen maksanut) voiko hän valittaa asiasta tai mitä siitä voi seurata?

Toisaalta teoriassa jos noudat tuotteen takaisin ja säilytät sitä niin jos esim. vuosien kuluttua tulee haastetta oikeuteen että ostaja ei ole saanut tuotettaan voitko sitten pyytää häneltä vuosien varastointi maksuja tms. varsinkin jos sinulla on kaikki viestittely tallessa...

Hieman hankalaksi menee. Eli jos et nouda pakettia takaisin sellaisen palautuessa voidaanko siitä sitten syytellä ja valittaa? Toisaalta jos noudat oletko silloin syyllistynyt johonkin, koska teoriassa otat silloin vastaan toisen omaisuutta vaikka posti sen sinulle tuokin.

Mietin ihan lakiteknisesti, mitä voi tehdä jos toinen ei vain hae pakettia ja alkaa myöhemmin vaatimaan ties mitä?
 
Liittynyt
19.10.2020
Viestejä
221
Kaikki helpoin jos tulee takas ja jotain kuluja niin kulut pois ja summa takasin ostajan tilille. Sen jälkeen kun rahat on palautunut ostajalle niin tuotehaun on sun taas. Ja siitä että ei ole saanut tuotetta ei voi syyttää kun itseään.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Elikkäs möin tietokoneen oheislaitteen, ostaja maksoi tuotteen nopsaan, laittoi yhteystietonsa jne, ja seuraavana päivänä pistin paketin postiin. Seurantakoodin tietenkin lähetin ostajalle. Paketti on seurantatietojen mukaan ollut noudettavissa 5 päivää, ja viikon noutoaikahan noissa on ennenkuin paketti palautetaan takaisin minulle. Noh, olen pariin otteeseen muistutellut ostajaa, että noutaisi pakettinsa jottei se palaudu bumerangina takaisin itselleni. Ostaja on nähnyt viestit muttei reagoi niihin mitenkään. Seurannan mukaan vastaanottajalle on lähetetty myös muistutusviesti paketin noudosta eilen. Mitähän ostaja tässä tilanteessa suunnittelee?
Ei kannata kehitellä ongelmia asioista, jotka eivät oikeasti ole ongelmia. Sitä voi jossitella niin monesta muustakin asiasta, mutta yleensä aivan turhaan. Sä olet omat velvollisuutesi hoitanut ja 99,9 prosentin varmuudella osta kyllä käy hakemassa sen paketin, kunhan kiireiltään ehtii. Turha rakentaa etukäteen mitään skenaariota, että mitähän ostaja tässä mahtaa suunnitella.

Jos oikeasti kävisi niin, että paketti palautuu sinulle, eikä ostaja enää vastaa viesteihin, niin palataan siinä kohtaa uudestaan asiaan :)
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
520
Itselleni heräisi lähinnä mieleen kysymys että miten pitäisi toimia pitkällä tähtäimellä.
Eli kun olet kuitenkin rahat saanut ja paketin lähettänyt, jos paketti tulee takaisin etkä nouda sitä
Jätä paketti postin huoleksi, he kyllä sen osaavat hävittää.
Entä jos tekee kauppaa juuri ennen reissuun lähtöä ja paketti palautuukin reissun aikana? Eihän se minun ongelma enää ole. Toki voin auttaa asian selvityksessä, mutten itse koe olevani velvollinen tuollaisessa tapauksessa a) noutamaan pakettia (ja ehkä lähettämään uudelleen) b) palauttamaan rahoja, mikäli en ole lähettämääni tuotetta myöskään saanut takaisin.
Mutta tämähän on täysin hypoteettista spekulointia.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
532
Jätä paketti postin huoleksi, he kyllä sen osaavat hävittää.
Entä jos tekee kauppaa juuri ennen reissuun lähtöä ja paketti palautuukin reissun aikana? Eihän se minun ongelma enää ole. Toki voin auttaa asian selvityksessä, mutten itse koe olevani velvollinen tuollaisessa tapauksessa a) noutamaan pakettia (ja ehkä lähettämään uudelleen) b) palauttamaan rahoja, mikäli en ole lähettämääni tuotetta myöskään saanut takaisin.
Mutta tämähän on täysin hypoteettista spekulointia.
Eikös se tavaran omistajuus vaihdu silloin kun rahat ovat tilillä, joten myyjän ei tarvitse enää toisen tavaroista huolehtia kunhan postitusvelvoitteesta huolehtinut? No joka tapauksessa turha kuumotella asiasta kun näissä asioissa kukaan ei ole halukas oikeuteen viemään asiaa jonka häviää varmasti.
 

Nom

homo debilis obēsus
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Mielestäni ihmisillä on jonkinlainen asennevamma, jos eivät palautunutta pakettia suostu lähettämään uudelleen, jos ostaja korvaa siitä aiheutuneet kulut. Mitään huijausmahdollisuutta ei tuossa kuitenkaan suoraan ole.

Yleensä sille voi olla jokin erittäin hyvä syy, jos joku ei hae pakettia postista. Nyt vähän inhimillisyysabilityä kehiin niin kaikilla on mukavampaa tehdä kauppaa. :tup:

Toivoisin myös (ja luultavasti moni muukin), että skenaariospekulaatiot hoidetaan jossakin toisessa ketjussa ja että tähän ketjuun ilmoitetaan ensisijaisesti Huonot kauppiaskokemukset Nimimerkin kera - eikä niinkään yleistä spekulointia, jos joku ei hae pakettiaan heti.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
374
Eikös se tavaran omistajuus vaihdu silloin kun rahat ovat tilillä, joten myyjän ei tarvitse enää toisen tavaroista huolehtia kunhan postitusvelvoitteesta huolehtinut? No joka tapauksessa turha kuumotella asiasta kun näissä asioissa kukaan ei ole halukas oikeuteen viemään asiaa jonka häviää varmasti.
Tuo tuotteen omistajuuden vaihdos postikaupoissa ei ole ihan noin yksinkertainen. Postin näkökulmasta lähettäjä on paketin omistaja kunnes paketti on luovutettu vastaanottajalle. Itseasiassa taitaa mennä samalla lailla myös lainopillisessa mielessä ajatusleikkinä jos lähettäisit (vaikka satunnaiselle) vastaanottajalle jotain laitonta.
Vastaanottajan vastuu ja velvollisuudet tuotetta kohtaan alkavat vasta vastaanottamisen jälkeen.
Mikäli tuotetta ei nouda postista niin tuotteen toimittamisyrityksestä ja säilyttämisestä aiheutuneet kulut voi vähentää mahdollisesti palautettavasta ennakkomaksusta.

Onhan tuo tilanne mahdollinen jos posti/mh vie paketin noudettavaksi esim 5km päähän ja vastaanottajalla ei ole järkevää mahdollisuutta pakettia noutaa. Nimimerkillä viimeisimmän pakettini jouduin hakemaan noin 5km päästä jossa ei muuten olisi tullut käytyä. Onneksi on auto taloudessa.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Tuo tuotteen omistajuuden vaihdos postikaupoissa ei ole ihan noin yksinkertainen. Postin näkökulmasta lähettäjä on paketin omistaja kunnes paketti on luovutettu vastaanottajalle. Itseasiassa taitaa mennä samalla lailla myös lainopillisessa mielessä ajatusleikkinä jos lähettäisit (vaikka satunnaiselle) vastaanottajalle jotain laitonta.
Vastaanottajan vastuu ja velvollisuudet tuotetta kohtaan alkavat vasta vastaanottamisen jälkeen.
Mikäli tuotetta ei nouda postista niin tuotteen toimittamisyrityksestä ja säilyttämisestä aiheutuneet kulut voi vähentää mahdollisesti palautettavasta ennakkomaksusta.

Onhan tuo tilanne mahdollinen jos posti/mh vie paketin noudettavaksi esim 5km päähän ja vastaanottajalla ei ole järkevää mahdollisuutta pakettia noutaa. Nimimerkillä viimeisimmän pakettini jouduin hakemaan noin 5km päästä jossa ei muuten olisi tullut käytyä. Onneksi on auto taloudessa.
Kaksi toisistaan irralla olevaa asiaa:
Kauppalain mukaan tavarariski ja omistajuus siirtyy ostajalle, kun tavara on asetettu ostajan käytettäväksi sovittuna aikana.
15 §

Jos kaupan kohteena on kuljetettavana oleva tavara, vaaranvastuu siirtyy ostajalle kaupantekohetkellä, jollei olosuhteista ilmene, että hän on ottanut vaaranvastuun kantaakseen siitä lähtien, kun tavara on luovutettu kuljetusasiakirjan antaneen rahdinkuljettajan hallintaan. Myyjä vastaa kuitenkin aina menetyksestä tai vahingosta, josta hän tiesi tai hänen olisi pitänyt tietää kaupantekohetkellä mutta josta hän ei ole ilmoittanut ostajalle.
Huumepaketin lähettäjälle seuraamukset tulevat rikoslain perusteella.

Myyjä voi postittaa tuon kuluja vastaan uudestaan, tai vaan jättää postin hoitoon. Voi olla ostajalle tullut vaikka sairaalareissu, tai vaikka jäänyt ryyppyputki päälle. Harvemmin kuitenkaan maksettua tavaraa ilman syytä jätetään noutamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2018
Viestejä
188
Mitä tuohon Kalis:n tarjoukseen tulee, niin omasta puolestani vain ajattelin, että asia oli häneltä unohtunut tms.
Missään vaiheessa ei mitään huijauksen yritystä edes käynyt mielessä, joten no hätä. :thumbsup: Näitä sattuu aina sillontällön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Noutamatta jääneestä paketista tulee 2x postikulut. Tämän takia postiennakko on syvältä.

Eli jos ostaja jättää noutamatta paketin postista, siitä tulee 3x postikulut (lähetys-palautus-lähetys). Tämä on varmasti maksettu hinnassa, ja tavara on palautuessaan mielestäni vielä ostajan omaisuutta.

Ihan ehdotuksena, itse hoitaisin asian näin: säilytän pakettia kuukauden ja ostaja voi sinä aikana maksaa minulle 2x postikulut, että lähetän uudelleen. Jos ostaja ei halua, niin palautan rahat -10€ (vaivasta ja postikuluista takaisinpäin). Jos ostaja ei ole missään yhteydessä, tästä tulee vaikeampaa, mutta se on niinkuin hänen tavara ja jos sen myy eteenpäin, niin pitää rahat palauttaa (-kulut).

Joka tapauksessa, kannattaa tässä tapauksessa stressata paljon vähemmän, kun rahat sait jo. Pahin tapaus on, että se sieltä palautuu ja joudut ostajaa potkimaan, että saat rahat (-kulut) palautettua. Silti, sinulta meni vain aikaa - ja tietenkin se stressi siitä paketinnoutamisesta. En itse stressaisi.

Posti voi lähettää sen paketin vaikka minne. Itse olen hakenut paketteja tänä syksynä parista etnisestä kaupasta ja viime kesänä kirpputorilta 5km päästä (oli iso paketti).

Kannattaa vaan tehdä siitä kaupankäynnistä helppo kokemus, eikä stressata turhasta. Kyllä se siitä.
 

McLandman

Matkaaja
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
599
Offtopic nrm.2:
Jos kukaan on tietoinen komponenti kusetuksista ja haluaisi asiaa hieman minulle avata olisin kiitollinen
Olen itse pohtinut, mitä kautta helpoimmin onnistuisi ns. sosiaalinen verkostoituminen eri puolella maata asuvien sellaisten henkilöiden kanssa, jotka pystyn profiloimaan luotettaviksi. Käytin tätä optiota kesällä, kun Oulussa oli tuote, jonka tahdoin, ja tiesin discord-palvelun kautta luotettavan henkilön joka asuu siellä. Hän nouti tuotteen puolestani ja lähetti sen minulle. Siirsin hänelle ennakolta tuotteen hinnan sekä muutaman kympin vaivannäön palkkaa.

Käytin samaa menetelmää kerran myös Helsingin osalta. Itse asun Tampereella joten maksamani noin viidenkympin vaivanpalkka oli tosin käytännössä sama kuin jos olisin itse autolla hakenut. Mutta säästin viiden tunnin ajomatkat ja autoani.

Tämä foorumi sekä huuto.net helpottaa kauppiaspalaute-ominaisuuden takia luotettavuutta, mutta koska merkittävä osa kiinnostavista laitteista on myynnissä Torissa, niin olen pohtinut, miten olisi helpointa luoda sosiaalinen verkosto - joka koostuu riittävän luotettavista henkilöistä - noutaman tuote paikallisesti ja edelleenlähettämään se ostajalle. Luulisin, että monikin olisi viitseliäs muutaman kympin vaivan palkalla sen suorittamaan.

Tällä hetkellä sosiaalisten kontaktien luominen netin välityksellä vieraista maakunnista on itse kunkin oman kekseliäisyyden varassa. Mahtaisiko millekään yhtenäisemmälle "luotettavien noutajien ja edelleenlähettäjien" hakufoorumille olla nostetta.

Tämä tuli vain mieleen.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 064
Mahtaisiko millekään yhtenäisemmälle "luotettavien noutajien ja edelleenlähettäjien" hakufoorumille olla nostetta
Tälläinen postituspalveluketju on jo luotu.


Sieltä kokeilemaan onnea, jos on tarvetta.
 
Liittynyt
30.03.2020
Viestejä
122
Koitan tätä, kiitos
Itse olen saanut kerran peruttua tilisiirron käymällä suoraan pankissa ja selittämässä tilanteen. Oli se kyllä aika moista veivaamista, että suostuivat perumaan, mutta onnistui kuitenkin. Epäilen myös että posti ei tee asialle mitään, mutta pankki voisi jäädyttää/perua siirron, jos raha ei ole vielä vaihtanut omistajaa. Ainakin näin jatkoja ajatellen, jos muille sattuu samanmoinen ongelma eteen.

Edit: Jatkossa Torin kautta kauppoja tekeville tipsi. Jos tili on tehty kuluvan kuukauden aikana tai 1-2kk aiemmin niin suosittelen suurta varovaisuutta. Ainakin lapin alueella on sama kaveri luonut tilejä varmaan kymmenkunta ja postaa samoja tuotteita eri kuvakulmista myyntiin eri tiedoilla ja aina 1-2kk välein tekee uuden tilin, kun aiempi poistettu. Ihmettelen suuresti, miksi Tori ei vielä ole ottanut käyttöön esim. suomi.fi tunnistusta profiilin luomisen yhteyteen.
 

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
Itse olen saanut kerran peruttua tilisiirron käymällä suoraan pankissa ja selittämässä tilanteen. Oli se kyllä aika moista veivaamista, että suostuivat perumaan, mutta onnistui kuitenkin. Epäilen myös että posti ei tee asialle mitään, mutta pankki voisi jäädyttää/perua siirron, jos raha ei ole vielä vaihtanut omistajaa. Ainakin näin jatkoja ajatellen, jos muille sattuu samanmoinen ongelma eteen.

Edit: Jatkossa Torin kautta kauppoja tekeville tipsi. Jos tili on tehty kuluvan kuukauden aikana tai 1-2kk aiemmin niin suosittelen suurta varovaisuutta. Ainakin lapin alueella on sama kaveri luonut tilejä varmaan kymmenkunta ja postaa samoja tuotteita eri kuvakulmista myyntiin eri tiedoilla ja aina 1-2kk välein tekee uuden tilin, kun aiempi poistettu. Ihmettelen suuresti, miksi Tori ei vielä ole ottanut käyttöön esim. suomi.fi tunnistusta profiilin luomisen yhteyteen.
olen useaan kertaan ollut toriin yhteydessä tästä tunnistautumis käyttöön otosta ja aina sama laulu: se niitten mukaan vaikeuttaa ilmoitusten tekemistä siinä osin että eivät ole sitä ottaneet käyttöön vaikka itse siis tiedostaa huijareiden ison määrän, torin kun pitää olla pienen vaivan kauppapaikka missä tavaran saa helposti ilmoitettua. ja paskanmarjat, mobiili/netti pankilla tähän toimenpiteeseen ei montaa sekunttia kuluisi aikaa...
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Ihmettelen suuresti, miksi Tori ei vielä ole ottanut käyttöön esim. suomi.fi tunnistusta profiilin luomisen yhteyteen.
Todennäköisesti ylläpidolliset seikat ja kustannukset ovat syynä. Tuo henkilötietorekisteri -laki tuo omat velvoitteensa ja sitten, kun puhutaan henkilön tunnistautumisesta niin entistä enemmän tarkkuutta lisää. Käsittääkseni tuo suomi.fi on myös lisenssoitu järjestelmä, eli sekin maksaa jonkin verran torille. Toivon toki, että tuommonen joskus tulisi, mutta voi mennä hetki.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 003
Itse olen saanut kerran peruttua tilisiirron käymällä suoraan pankissa ja selittämässä tilanteen. Oli se kyllä aika moista veivaamista, että suostuivat perumaan, mutta onnistui kuitenkin. Epäilen myös että posti ei tee asialle mitään, mutta pankki voisi jäädyttää/perua siirron, jos raha ei ole vielä vaihtanut omistajaa. Ainakin näin jatkoja ajatellen, jos muille sattuu samanmoinen ongelma eteen.
Toivon todella, että tuo oli vain yksittäisen pankkivirkailijan epäpätevyyttä. Ei paljoa naurattaisi, jos omat postiennakkorahat jäädytettäisiin, kun joku roudaisi vanhoja dvd-levyjä pankkiin ja selittäisi, että häntä on ”huijattu”.

Enkä missään nimessä väitä sinua huijariksi, mutta ymmärrät varmaan itsekin mikä ongelma tuossa on, jos tilisiirtoja voisi perua vain yksipuolisesti yhden ihmisen tarinoiden perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.03.2020
Viestejä
122
Toivon todella, että tuo oli vain yksittäisen pankkivirkailijan epäpätemättömyyttä. Ei paljoa naurattaisi, jos omat postiennakkorahat jäädytettäisiin, kun joku roudaisi vanhoja dvd-levyjä pankkiin ja selittäisi, että häntä on ”huijattu”.

Enkä missään nimessä väitä sinua huijariksi, mutta ymmärrät varmaan itsekin mikä ongelma tuossa on, jos tilisiirtoja voisi perua vain yksipuolisesti yhden ihmisen tarinoiden perusteella.
Kyseessä oli tosiaan tilisiirto kyseessä ei siis suoranaisesti postiennakon maksaminen, vaan tässä tapauksessa eri aiheeseen täysin liittyvä ja tästäkin taitanee olla jo se useampi vuosi aikaa. En tiedä mitkä käytännöt pankeilla nykysin on. Jos nyt ajatellaan tilanne, että asiakas x ostaa tuotteen ja maksaa sen postiennakolla ja noutaa tuotteen. Paketin sisältö paljastuu aivan eriksi, kuin mistä sovittu. Asiakas x tekee asiasta rikosilmoituksen ja lompsii tämän jälkeen rikosilmoituksen kera pankinvirkailijan luokse, niin jännällä odottaisin mitenhän tähän suhtauduttaisiin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Kyseessä oli tosiaan tilisiirto kyseessä ei siis suoranaisesti postiennakon maksaminen, vaan tässä tapauksessa eri aiheeseen täysin liittyvä ja tästäkin taitanee olla jo se useampi vuosi aikaa. En tiedä mitkä käytännöt pankeilla nykysin on. Jos nyt ajatellaan tilanne, että asiakas x ostaa tuotteen ja maksaa sen postiennakolla ja noutaa tuotteen. Paketin sisältö paljastuu aivan eriksi, kuin mistä sovittu. Asiakas x tekee asiasta rikosilmoituksen ja lompsii tämän jälkeen rikosilmoituksen kera pankinvirkailijan luokse, niin jännällä odottaisin mitenhän tähän suhtauduttaisiin?
Rikosilmoitksen voi tehdä mistä vaan ja peruuttaa vaikka seuraavana päivänä. Eiköhän ne pankissakin tiedä, että vain virkavallan virallisia reittejä pitkin tulevat rahaliikenteen katkaisut ja vastaavat noteerataan eikä mitään yksityishenkilöiden räpellyksiä. Erikoista tosiaan, että olet joskus näin saanut tehtyä. Voisi olla virkailijalla kuumottavat paikat työnpuolesta jos olisi avittanut huijaria sekaantumalla tilisiirtoihin.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
64
Rikosilmoitksen voi tehdä mistä vaan ja peruuttaa vaikka seuraavana päivänä. Eiköhän ne pankissakin tiedä, että vain virkavallan virallisia reittejä pitkin tulevat rahaliikenteen katkaisut ja vastaavat noteerataan eikä mitään yksityishenkilöiden räpellyksiä. Erikoista tosiaan, että olet joskus näin saanut tehtyä. Voisi olla virkailijalla kuumottavat paikat työnpuolesta jos olisi avittanut huijaria sekaantumalla tilisiirtoihin.
Merkillistä tosiaan että vaikka nettikaupat ja maksuliikenne muuten kuin käteilessä on arkipäivää aikan monella näyttää olevan tuo toiminta aika hakusessa jos tulee on gelmia:)

Oishan se aika huimaa jos pankkivirkailija voisi noin vain mennä toesten tileille maksuja perumaan tai muuttelemaan ja toinen juttu sekin että jos joku huijaa niin tuskin sellaisella on edes rahaa sen jälkeen tilillä kun se on sinne mennyt vaan melko var masti nostettu jo tai siirrety toiselle tilille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 647
Viestejä
4 197 275
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom