- Liittynyt
- 10.10.2017
- Viestejä
- 246
OP ainakin herjaa heti jos virheellinen iban jota ei olemassa.Luulisi että pankki ei antaisi edes tilisiirron lähteä virheelliseen osoitteeseen, mutta näin on tällä kertaa käynyt.
OP ainakin herjaa heti jos virheellinen iban jota ei olemassa.Luulisi että pankki ei antaisi edes tilisiirron lähteä virheelliseen osoitteeseen, mutta näin on tällä kertaa käynyt.
Ota yhteyttä myyjään ja kysy mikä on oikein homman nimi. Jos pystyt, ehkä kannattaa käydä myyjän luona paikan päällä juttelemassa. Vaadi rahoja takaisin ja uhkaa rikosilmoituksella ja jos ei rahoja näy niin rikosilmoitusta kehiin.Offtopic nrm.2:
Jos kukaan on tietoinen komponenti kusetuksista ja haluaisi asiaa hieman minulle avata olisin kiitollinen
Ostin torista viimeviikolla RTX 3070FE mallin hintaan 740e postiennakolla, myyjä laittoi whatsapissa timestampilla kortin pakkauksesta, sekä kaikki vaikutti siltä miten kaupan kuuluisi käydä, perjantaina kun posti saapui myyjä hiilosti minua se postista hakemaan, niinkuin olisin tehnyt muutenkin.
No maksoin 740e postienakko maksun netissä ja hain tuotteen ja tässä sen sisältö, eli ps2 ohjainta&laturia%kaukosäädinta sun muuta paskaa. Oli sentään vanhan mallin 2,5" samsung ssd sisällä. Paketissa myyjän osoite ja tiedot, asuu hämeenlissa johon kemistä on pitkä matka.
Mitään ilmoitusta en ole asiasta tehnyt vielä
Noh, kaverilla voi olla senverran petoksia alla, että jossainvaihessa tulisi ihan istumista Ei tuo iso vaiva ole tehdä, varsinkin kun ihan merkittävästä summasta kyse.Tuntuu turhalta tehdä poliisille ilmoitus, kaverilla varmasti ulosotossa kymmeniätuhansia
Ne rahat on jo narkattu.pääkallo tatuointi ja sormissa pistooli
Mutta itse korttihäneltä kuitenkin löytyy, pitäisi keksiä joku muukin syy lähtä hämeenlinnaan käymään niin voisin käydä ovella, mulla kuitenkin kokoa löytyy sen verran että tekee tiukkaa noita customloop vehkeita kasata, enkä meinaa ylipainoa.Ne rahat on jo narkattu.
Koitan tätä, kiitosTuli juuri mieleen että posti voisi ehkä palauttaa rahat sulle, kun kerran postiennakolla maksoit. Eli postiin vain yhteyttä ja selität tilanteen sekä toivot parasta.
Uskallan väittää, että posti ei tule kyllä palauttamaan mitään rahoja tuon suhteen etenkään, jos rahat on keretty siirtää vastaanottajan tilille. Noista tulisi varmaan miljoonaluokan vahingot vuodessa postille, jos jokaisen postiennakkokusetuksen kohdalla alkaisivat palauttelemaan rahoja. Voihan sitä toki kysyä, mutta epäilen.Tuli juuri mieleen että posti voisi ehkä palauttaa rahat sulle, kun kerran postiennakolla maksoit. Eli postiin vain yhteyttä ja selität tilanteen sekä toivot parasta.
Muuhun en ota kantaa, mutta vaatiiko Mobilepay tosiaan mobiilipankin, eikä ihan vain verkkopankki kelpaa? Itse muistelen kun tuon otin joskus käyttöön, että lähinnä vaati kortin numeron, henkilötunnuksen ja tilinumeron.Salajuonet voi jättää sikseen, tililtäni lähti siirtämäni raha eikä ainakaan vielä ole tullut takaisin. Pitää huomenna soittaa Nordeaan ja kysyä olenko nyt maksanu es-makelle viikkorahat.
Hagez kuitenki linkasi sivuston mistä pystyy tarkistamaan onko tilin iban olemassa, mikä kertoi ettei ole.
Nyt vielä offtopickina pankin vaihto on edessä, nordeasta ei ole muutakuin pelkkää harmia.
Mobiepaytä&siirtoa ja mitään muuta sovellusta en saa ladattua ilman että marsisin nordean kontorille passi käessä todentamaan henkilöllisyyden ja saamaan jonkun activointikoodin mobiili pankkiin, passia minulla ei ole koskaan ollut enkä jaksa tätä varten sitä hommata
Offtopic nrm.2:
Jos kukaan on tietoinen komponenti kusetuksista ja haluaisi asiaa hieman minulle avata olisin kiitollinen
Ostin torista viimeviikolla RTX 3070FE mallin hintaan 740e postiennakolla, myyjä laittoi whatsapissa timestampilla kortin pakkauksesta, sekä kaikki vaikutti siltä miten kaupan kuuluisi käydä, perjantaina kun posti saapui myyjä hiilosti minua se postista hakemaan, niinkuin olisin tehnyt muutenkin.
No maksoin 740e postienakko maksun netissä ja hain tuotteen ja tässä sen sisältö, eli ps2 ohjainta&laturia%kaukosäädinta sun muuta paskaa. Oli sentään vanhan mallin 2,5" samsung ssd sisällä. Paketissa myyjän osoite ja tiedot, asuu hämeenlissa johon kemistä on pitkä matka.
Mitään ilmoitusta en ole asiasta tehnyt vielä
On mulla on mobileplay, siirto ja kaikki mahdolliset sovellukset useita kertoja, ainakun puhelin hajosi näiden sovellusten uusiminen ei ollutkaan niin helppoa vaan piti marssia nordean kontorille hakemaan jokin aktivointikoodi, sitten jossain vaiheessa se aktivointi koodi lähetettiin postissa pelkästään. Entiedä onnistuinko rikkomaan niin monta pankkikorttia, vai sitten hukkkaamaan itse tunnusluvut, nordea lähetti mulle tälläiset offline "laskimen" millä pääsen kirjautumaan nettipankkiin sisälle.Muuhun en ota kantaa, mutta vaatiiko Mobilepay tosiaan mobiilipankin, eikä ihan vain verkkopankki kelpaa? Itse muistelen kun tuon otin joskus käyttöön, että lähinnä vaati kortin numeron, henkilötunnuksen ja tilinumeron.
Nykyiset vaatimukset on nähtävästi nämä:
- Älypuhelin – katso tekniset vaatimukset.
- Suomalainen matkapuhelinnumero (myös prepaid).
- Suomalainen verkkopankkitunnus.
- Suomalainen henkilötunnus.
- Vakituinen osoite Euroopan talousalueella (EEA), jonka pystymme varmentamaan antamiesi tuntemistietojen perusteella.
- Suomalainen Debit- tai Credit-kortti.
- Suomalainen pankkitili.
- Sähköpostiosoite.
- Sinun on oltava vähintään 15-vuotias.
Joo, mutta jos rahoja ei ole siirretty vastaanottajan tilille, voisi posti tällöin ehkä palauttaa rahat.Uskallan väittää, että posti ei tule kyllä palauttamaan mitään rahoja tuon suhteen etenkään, jos rahat on keretty siirtää vastaanottajan tilille.
Jotenkin vaikea kuvitella, että pysäyttäisi vaikka voisi. Eiköhän ne mene automaatti maksuun samantien. Ja vaikka ei ja sinne joku paketinlunastaja tulisi suoraan autolta takaisin, että lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon ettei pakettini sisältö ollut sitä mitä piti. Niin miksi ihmeessä posti ottaisi riskin sotkeentua tuollaiseen leikkiin. Hyvällä tuurilla kusetettaisiin vaan toiseen suuntaan (se paketissa ollut näyttis on autossa ja esitellään tädille tyhjää loottaa) ja tällöin posti ottaa osaa kauppatapahtumaan ja vastuuta siitä. Ei mitään järkeä postin kannalta. Sen takia ne sen tiskillä avaus leikinkin on lopettaneet kun työllistää ihan liikaa. Joonkun 15€ postiennakko rahan takia kannata ottaa yhtään enempää töitä firmaan sisään.Joo, mutta jos rahoja ei ole siirretty vastaanottajan tilille, voisi posti tällöin ehkä palauttaa rahat.
Tosiaan muutama henkilö tuli kyseleen mitenkä on Kalis:sin kanssa kaupat sujuneet ja pyysivät pistää tänne ketjuun lopputuloksen. Joten siis myin kyseiselle herralle näyttiksen ja lähetin sen postiennakolla sunnuntaina ja nyt keskiviikkona makso postiennakon ja nouti näyttiksen postista, joten minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa kyseisestä herrasta. Eli toisin sanoen kaupat onnistu.Sovittiin kyseisen henkilön kanssa kaupat myymästäni näytönohjaimesta lauantaina 16.10.2021. Myynti-ilmoitus: https://bbs.io-tech.fi/threads/pali...b-fullcover-blokki-rauma.347788/#post-9618897
Tätä kirjoittaessa tiistaina 19.10.2021 en ole saanut vieläkään rahoja näytönohjaimesta, enkä selitystä sille miksi maksua ei ole tullut. Kalis ei ole myöskään ilmoittanut aikeista perua kauppoja. Kalis on viimeisen viestin kirjoittamisen jälkeen ollut foorumilla paikalla, joten mahdollisuus vastaamiseen on ollut Myös muilla on ollut henkilön kanssa ongelmia mikä entisestään vahvistaa epäilyjä.
Alla yksityisviestikeskustelu (henkilökohtaiset tiedot poistettu):
Kalisin antamat osoitetiedot ovat olemassa olevia, eivät kuitenkaan välttämättä henkilön oikea osoite. Annettu puhelinnumero ja kaupunki matchaavat Fonecta Callerin mukaan, mutta Fonecta antaa eri katuosoitteen.
Annettu osoite on Google Mapsin mukaan olemassa oleva osoite ja sijaitsee n. 3.5km päässä Fonectan antamasta osoitteesta.
Kalis on myös muiden henkilöiden kanssa sopinut kauppoja ilman aikeita saattaa kauppoja loppuun, alla olevat lainaukset ovat Kalisin viime lauantaina ja sunnuntaina sopimista kaupoista.
Lainaus ketjusta: https://bbs.io-tech.fi/threads/asus...aming-turku-haemeenlinna.349452/#post-9618822
Lainaus ketjusta: Myydään - DDR4 Muistikitti - G.Skill Trident Z F4-3600C17D-16GTZ - AKAA
Homma pitäisi mennä niin että noudettaessa saisi myyjän silmien alla tarkistaa paketin sisällön ennen maksua ja päättää lunastaako vai eikö lunasta. Ja tämä olisi palvelu jota posti myy haluamallaan hinnalla. Nykyinen postiennakko pitäisi poistaa, koska siitä ei hyödy kukaan muu kuin posti.ymmärtäähän sen ettei postilla ole halua lisätä työtunteja setviäkseen kusetuscaseja mutta eikö tota postiennakkomaksua vois säilytellä sen 24h ennenkuin se lähtee postilta eteenpäin?
ainiin, jokuhan siihenkin pitää palkata.
ja miten tää sit toimis ku jotkut rupeis käymään kotona lisäämässä ne tiiliskivet pakettiin ja menis rahoja lunastamaan takaisin, näyttiksen ollessa jo koneessa kiinni
Mulla sujui Kaliksen kanssa kaupat hyvin, maksu tuli nopeasti ja on noutanut tuotteen juuri Postista. Myin 1070 näytönohjaimen:
Nyt kun olen kuullut Kalis :ta enemmän positiivista palautetta, eikä kenelläkään ole ollut suuria ongelmia hänen kanssaan, myönnän että oma reaktioni tilanteeseen oli ylimitoitettu ja pyydän anteeksi Kalisille aiheuttamaani mainehaittaa. En usko että hänellä on ollut aikomuksena huijata keneltäkään rahaa. Kalis on kertonut yksityisviestillä että kaupankäyntisäännöt tarjousten tekemisten suhteen eivät olleet hänelle täysin selvät ja tulevaisuudessa ei tee tarjouksia jos ei ole sitoutunut ostamaan tuotetta. Uskon että tulevaisuudessa hän pitää kiinni tästä periaatteesta ja kaupankäynti hänen kanssaan sujuu ilman ongelmia.Tosiaan muutama henkilö tuli kyseleen mitenkä on Kalis:sin kanssa kaupat sujuneet ja pyysivät pistää tänne ketjuun lopputuloksen. Joten siis myin kyseiselle herralle näyttiksen ja lähetin sen postiennakolla sunnuntaina ja nyt keskiviikkona makso postiennakon ja nouti näyttiksen postista, joten minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa kyseisestä herrasta. Eli toisin sanoen kaupat onnistu.
Muista käydä antamassa kauppiaspalaute.Nyt kun olen kuullut Kalis :ta enemmän positiivista palautetta, eikä kenelläkään ole ollut suuria ongelmia hänen kanssaan, myönnän että oma reaktioni tilanteeseen oli ylimitoitettu ja pyydän anteeksi Kalisille aiheuttamaani mainehaittaa. En usko että hänellä on ollut aikomuksena huijata keneltäkään rahaa. Kalis on kertonut yksityisviestillä että kaupankäyntisäännöt tarjousten tekemisten suhteen eivät olleet hänelle täysin selvät ja tulevaisuudessa ei tee tarjouksia jos ei ole sitoutunut ostamaan tuotetta. Uskon että tulevaisuudessa hän pitää kiinni tästä periaatteesta ja kaupankäynti hänen kanssaan sujuu ilman ongelmia.
Sori multa jäi lukematta toi että kaupat peruuntui. Toki voit laittaa palautteen kaupoista, koska ne oli kuitenkin sovittu.Voiko kauppiaspalautetta antaa kaupasta joka ei ole toteutunut
Kaikki eivät niin hätäisiä ole että heti paketin hakisivat vaikka suotavaahan se varsinkin noiden automaattien kanssa olisi että kierto olisi nopeaa, välillä kun tuppaavat olemaan täynnä. Eikä kaikkia myöskään kiinnosta pitää yhteyttä sen jälkeen kun suurimmat muodollisuudet on tehty (lukee viestit muttei reagoi). Itse en siis tälläinen todellakaan ole mutta tiedän että tälläisiä ihmisiä on, kun heitä olen kohdannut. Joten en tältä pohjalta usko että tapauksessasi on mitään erikoista tekeillä, ostaja ei vain ole kerennyt pakettia syystä tai toisesta vielä noutaa.Hieman erikoinen case tällä kertaa. Liekköhän kellään kokemuksia vastaavasta: Elikkäs möin tietokoneen oheislaitteen, ostaja maksoi tuotteen nopsaan, laittoi yhteystietonsa jne, ja seuraavana päivänä pistin paketin postiin. Seurantakoodin tietenkin lähetin ostajalle. Paketti on seurantatietojen mukaan ollut noudettavissa 5 päivää, ja viikon noutoaikahan noissa on ennenkuin paketti palautetaan takaisin minulle. Noh, olen pariin otteeseen muistutellut ostajaa, että noutaisi pakettinsa jottei se palaudu bumerangina takaisin itselleni. Ostaja on nähnyt viestit muttei reagoi niihin mitenkään. Seurannan mukaan vastaanottajalle on lähetetty myös muistutusviesti paketin noudosta eilen. Mitähän ostaja tässä tilanteessa suunnittelee? Koettaako väittää etten ole lähettänyt pakettia vai mikä homma? Kaikki yksityisviestikeskustelut on tallessa, jossa antoi yhteystietonsa, ja lähetin vastaanottajalle myös kuvan paketin lähetyksestä, jossa näkyy automaatilla omat, sekä hänen yhteystietonsa. Ja tosiaan tuo seurantahan nyt on kokonaisuudessaan OmaPostissani. Hankala uskoa, että tässä jotain jekutusta yritettäisiin, ellei ostaja koita alkaa vaatia rahojaan takaisin tai jotain muuta vastaavaa. Noh, katsellaan parin päivän kuluttua onko paketti noudettu vai lähteekö tulemaan takaisin päin!
Joo ei ole ihan yks tai kaks kertaa kun itselleni tuleva paketti on ohjautunut muualle kun alkup. noutopaikan automaatti ollut täynnä.. Ihmeellistä toimintaa.Kaikki eivät niin hätäisiä ole että heti paketin hakisivat vaikka suotavaahan se varsinkin noiden automaattien kanssa olisi että kierto olisi nopeaa, välillä kun tuppaavat olemaan täynnä. Eikä kaikkia myöskään kiinnosta pitää yhteyttä sen jälkeen kun suurimmat muodollisuudet on tehty (lukee viestit muttei reagoi). Itse en siis tälläinen todellakaan ole mutta tiedän että tälläisiä ihmisiä on, kun heitä olen kohdannut. Joten en tältä pohjalta usko että tapauksessasi on mitään erikoista tekeillä, ostaja ei vain ole kerennyt pakettia syystä tai toisesta vielä noutaa.
Itselleni heräisi lähinnä mieleen kysymys että miten pitäisi toimia pitkällä tähtäimellä.Hieman erikoinen case tällä kertaa. Liekköhän kellään kokemuksia vastaavasta: Elikkäs möin tietokoneen oheislaitteen, ostaja maksoi tuotteen nopsaan, laittoi yhteystietonsa jne, ja seuraavana päivänä pistin paketin postiin. Seurantakoodin tietenkin lähetin ostajalle. Paketti on seurantatietojen mukaan ollut noudettavissa 5 päivää, ja viikon noutoaikahan noissa on ennenkuin paketti palautetaan takaisin minulle. Noh, olen pariin otteeseen muistutellut ostajaa, että noutaisi pakettinsa jottei se palaudu bumerangina takaisin itselleni. Ostaja on nähnyt viestit muttei reagoi niihin mitenkään. Seurannan mukaan vastaanottajalle on lähetetty myös muistutusviesti paketin noudosta eilen. Mitähän ostaja tässä tilanteessa suunnittelee? Koettaako väittää etten ole lähettänyt pakettia vai mikä homma? Kaikki yksityisviestikeskustelut on tallessa, jossa antoi yhteystietonsa, ja lähetin vastaanottajalle myös kuvan paketin lähetyksestä, jossa näkyy automaatilla omat, sekä hänen yhteystietonsa. Ja tosiaan tuo seurantahan nyt on kokonaisuudessaan OmaPostissani. Hankala uskoa, että tässä jotain jekutusta yritettäisiin, ellei ostaja koita alkaa vaatia rahojaan takaisin tai jotain muuta vastaavaa. Noh, katsellaan parin päivän kuluttua onko paketti noudettu vai lähteekö tulemaan takaisin päin!
Ei kannata kehitellä ongelmia asioista, jotka eivät oikeasti ole ongelmia. Sitä voi jossitella niin monesta muustakin asiasta, mutta yleensä aivan turhaan. Sä olet omat velvollisuutesi hoitanut ja 99,9 prosentin varmuudella osta kyllä käy hakemassa sen paketin, kunhan kiireiltään ehtii. Turha rakentaa etukäteen mitään skenaariota, että mitähän ostaja tässä mahtaa suunnitella.Elikkäs möin tietokoneen oheislaitteen, ostaja maksoi tuotteen nopsaan, laittoi yhteystietonsa jne, ja seuraavana päivänä pistin paketin postiin. Seurantakoodin tietenkin lähetin ostajalle. Paketti on seurantatietojen mukaan ollut noudettavissa 5 päivää, ja viikon noutoaikahan noissa on ennenkuin paketti palautetaan takaisin minulle. Noh, olen pariin otteeseen muistutellut ostajaa, että noutaisi pakettinsa jottei se palaudu bumerangina takaisin itselleni. Ostaja on nähnyt viestit muttei reagoi niihin mitenkään. Seurannan mukaan vastaanottajalle on lähetetty myös muistutusviesti paketin noudosta eilen. Mitähän ostaja tässä tilanteessa suunnittelee?
Jätä paketti postin huoleksi, he kyllä sen osaavat hävittää.Itselleni heräisi lähinnä mieleen kysymys että miten pitäisi toimia pitkällä tähtäimellä.
Eli kun olet kuitenkin rahat saanut ja paketin lähettänyt, jos paketti tulee takaisin etkä nouda sitä
Eikös se tavaran omistajuus vaihdu silloin kun rahat ovat tilillä, joten myyjän ei tarvitse enää toisen tavaroista huolehtia kunhan postitusvelvoitteesta huolehtinut? No joka tapauksessa turha kuumotella asiasta kun näissä asioissa kukaan ei ole halukas oikeuteen viemään asiaa jonka häviää varmasti.Jätä paketti postin huoleksi, he kyllä sen osaavat hävittää.
Entä jos tekee kauppaa juuri ennen reissuun lähtöä ja paketti palautuukin reissun aikana? Eihän se minun ongelma enää ole. Toki voin auttaa asian selvityksessä, mutten itse koe olevani velvollinen tuollaisessa tapauksessa a) noutamaan pakettia (ja ehkä lähettämään uudelleen) b) palauttamaan rahoja, mikäli en ole lähettämääni tuotetta myöskään saanut takaisin.
Mutta tämähän on täysin hypoteettista spekulointia.
Tuo tuotteen omistajuuden vaihdos postikaupoissa ei ole ihan noin yksinkertainen. Postin näkökulmasta lähettäjä on paketin omistaja kunnes paketti on luovutettu vastaanottajalle. Itseasiassa taitaa mennä samalla lailla myös lainopillisessa mielessä ajatusleikkinä jos lähettäisit (vaikka satunnaiselle) vastaanottajalle jotain laitonta.Eikös se tavaran omistajuus vaihdu silloin kun rahat ovat tilillä, joten myyjän ei tarvitse enää toisen tavaroista huolehtia kunhan postitusvelvoitteesta huolehtinut? No joka tapauksessa turha kuumotella asiasta kun näissä asioissa kukaan ei ole halukas oikeuteen viemään asiaa jonka häviää varmasti.
Kaksi toisistaan irralla olevaa asiaa:Tuo tuotteen omistajuuden vaihdos postikaupoissa ei ole ihan noin yksinkertainen. Postin näkökulmasta lähettäjä on paketin omistaja kunnes paketti on luovutettu vastaanottajalle. Itseasiassa taitaa mennä samalla lailla myös lainopillisessa mielessä ajatusleikkinä jos lähettäisit (vaikka satunnaiselle) vastaanottajalle jotain laitonta.
Vastaanottajan vastuu ja velvollisuudet tuotetta kohtaan alkavat vasta vastaanottamisen jälkeen.
Mikäli tuotetta ei nouda postista niin tuotteen toimittamisyrityksestä ja säilyttämisestä aiheutuneet kulut voi vähentää mahdollisesti palautettavasta ennakkomaksusta.
Onhan tuo tilanne mahdollinen jos posti/mh vie paketin noudettavaksi esim 5km päähän ja vastaanottajalla ei ole järkevää mahdollisuutta pakettia noutaa. Nimimerkillä viimeisimmän pakettini jouduin hakemaan noin 5km päästä jossa ei muuten olisi tullut käytyä. Onneksi on auto taloudessa.
Olen itse pohtinut, mitä kautta helpoimmin onnistuisi ns. sosiaalinen verkostoituminen eri puolella maata asuvien sellaisten henkilöiden kanssa, jotka pystyn profiloimaan luotettaviksi. Käytin tätä optiota kesällä, kun Oulussa oli tuote, jonka tahdoin, ja tiesin discord-palvelun kautta luotettavan henkilön joka asuu siellä. Hän nouti tuotteen puolestani ja lähetti sen minulle. Siirsin hänelle ennakolta tuotteen hinnan sekä muutaman kympin vaivannäön palkkaa.Offtopic nrm.2:
Jos kukaan on tietoinen komponenti kusetuksista ja haluaisi asiaa hieman minulle avata olisin kiitollinen
Tälläinen postituspalveluketju on jo luotu.Mahtaisiko millekään yhtenäisemmälle "luotettavien noutajien ja edelleenlähettäjien" hakufoorumille olla nostetta
Itse olen saanut kerran peruttua tilisiirron käymällä suoraan pankissa ja selittämässä tilanteen. Oli se kyllä aika moista veivaamista, että suostuivat perumaan, mutta onnistui kuitenkin. Epäilen myös että posti ei tee asialle mitään, mutta pankki voisi jäädyttää/perua siirron, jos raha ei ole vielä vaihtanut omistajaa. Ainakin näin jatkoja ajatellen, jos muille sattuu samanmoinen ongelma eteen.Koitan tätä, kiitos
olen useaan kertaan ollut toriin yhteydessä tästä tunnistautumis käyttöön otosta ja aina sama laulu: se niitten mukaan vaikeuttaa ilmoitusten tekemistä siinä osin että eivät ole sitä ottaneet käyttöön vaikka itse siis tiedostaa huijareiden ison määrän, torin kun pitää olla pienen vaivan kauppapaikka missä tavaran saa helposti ilmoitettua. ja paskanmarjat, mobiili/netti pankilla tähän toimenpiteeseen ei montaa sekunttia kuluisi aikaa...Itse olen saanut kerran peruttua tilisiirron käymällä suoraan pankissa ja selittämässä tilanteen. Oli se kyllä aika moista veivaamista, että suostuivat perumaan, mutta onnistui kuitenkin. Epäilen myös että posti ei tee asialle mitään, mutta pankki voisi jäädyttää/perua siirron, jos raha ei ole vielä vaihtanut omistajaa. Ainakin näin jatkoja ajatellen, jos muille sattuu samanmoinen ongelma eteen.
Edit: Jatkossa Torin kautta kauppoja tekeville tipsi. Jos tili on tehty kuluvan kuukauden aikana tai 1-2kk aiemmin niin suosittelen suurta varovaisuutta. Ainakin lapin alueella on sama kaveri luonut tilejä varmaan kymmenkunta ja postaa samoja tuotteita eri kuvakulmista myyntiin eri tiedoilla ja aina 1-2kk välein tekee uuden tilin, kun aiempi poistettu. Ihmettelen suuresti, miksi Tori ei vielä ole ottanut käyttöön esim. suomi.fi tunnistusta profiilin luomisen yhteyteen.
Todennäköisesti ylläpidolliset seikat ja kustannukset ovat syynä. Tuo henkilötietorekisteri -laki tuo omat velvoitteensa ja sitten, kun puhutaan henkilön tunnistautumisesta niin entistä enemmän tarkkuutta lisää. Käsittääkseni tuo suomi.fi on myös lisenssoitu järjestelmä, eli sekin maksaa jonkin verran torille. Toivon toki, että tuommonen joskus tulisi, mutta voi mennä hetki.Ihmettelen suuresti, miksi Tori ei vielä ole ottanut käyttöön esim. suomi.fi tunnistusta profiilin luomisen yhteyteen.
Toivon todella, että tuo oli vain yksittäisen pankkivirkailijan epäpätevyyttä. Ei paljoa naurattaisi, jos omat postiennakkorahat jäädytettäisiin, kun joku roudaisi vanhoja dvd-levyjä pankkiin ja selittäisi, että häntä on ”huijattu”.Itse olen saanut kerran peruttua tilisiirron käymällä suoraan pankissa ja selittämässä tilanteen. Oli se kyllä aika moista veivaamista, että suostuivat perumaan, mutta onnistui kuitenkin. Epäilen myös että posti ei tee asialle mitään, mutta pankki voisi jäädyttää/perua siirron, jos raha ei ole vielä vaihtanut omistajaa. Ainakin näin jatkoja ajatellen, jos muille sattuu samanmoinen ongelma eteen.
Kyseessä oli tosiaan tilisiirto kyseessä ei siis suoranaisesti postiennakon maksaminen, vaan tässä tapauksessa eri aiheeseen täysin liittyvä ja tästäkin taitanee olla jo se useampi vuosi aikaa. En tiedä mitkä käytännöt pankeilla nykysin on. Jos nyt ajatellaan tilanne, että asiakas x ostaa tuotteen ja maksaa sen postiennakolla ja noutaa tuotteen. Paketin sisältö paljastuu aivan eriksi, kuin mistä sovittu. Asiakas x tekee asiasta rikosilmoituksen ja lompsii tämän jälkeen rikosilmoituksen kera pankinvirkailijan luokse, niin jännällä odottaisin mitenhän tähän suhtauduttaisiin?Toivon todella, että tuo oli vain yksittäisen pankkivirkailijan epäpätemättömyyttä. Ei paljoa naurattaisi, jos omat postiennakkorahat jäädytettäisiin, kun joku roudaisi vanhoja dvd-levyjä pankkiin ja selittäisi, että häntä on ”huijattu”.
Enkä missään nimessä väitä sinua huijariksi, mutta ymmärrät varmaan itsekin mikä ongelma tuossa on, jos tilisiirtoja voisi perua vain yksipuolisesti yhden ihmisen tarinoiden perusteella.
Rikosilmoitksen voi tehdä mistä vaan ja peruuttaa vaikka seuraavana päivänä. Eiköhän ne pankissakin tiedä, että vain virkavallan virallisia reittejä pitkin tulevat rahaliikenteen katkaisut ja vastaavat noteerataan eikä mitään yksityishenkilöiden räpellyksiä. Erikoista tosiaan, että olet joskus näin saanut tehtyä. Voisi olla virkailijalla kuumottavat paikat työnpuolesta jos olisi avittanut huijaria sekaantumalla tilisiirtoihin.Kyseessä oli tosiaan tilisiirto kyseessä ei siis suoranaisesti postiennakon maksaminen, vaan tässä tapauksessa eri aiheeseen täysin liittyvä ja tästäkin taitanee olla jo se useampi vuosi aikaa. En tiedä mitkä käytännöt pankeilla nykysin on. Jos nyt ajatellaan tilanne, että asiakas x ostaa tuotteen ja maksaa sen postiennakolla ja noutaa tuotteen. Paketin sisältö paljastuu aivan eriksi, kuin mistä sovittu. Asiakas x tekee asiasta rikosilmoituksen ja lompsii tämän jälkeen rikosilmoituksen kera pankinvirkailijan luokse, niin jännällä odottaisin mitenhän tähän suhtauduttaisiin?
Merkillistä tosiaan että vaikka nettikaupat ja maksuliikenne muuten kuin käteilessä on arkipäivää aikan monella näyttää olevan tuo toiminta aika hakusessa jos tulee on gelmiaRikosilmoitksen voi tehdä mistä vaan ja peruuttaa vaikka seuraavana päivänä. Eiköhän ne pankissakin tiedä, että vain virkavallan virallisia reittejä pitkin tulevat rahaliikenteen katkaisut ja vastaavat noteerataan eikä mitään yksityishenkilöiden räpellyksiä. Erikoista tosiaan, että olet joskus näin saanut tehtyä. Voisi olla virkailijalla kuumottavat paikat työnpuolesta jos olisi avittanut huijaria sekaantumalla tilisiirtoihin.