Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, mutta jos rahoja ei ole siirretty vastaanottajan tilille, voisi posti tällöin ehkä palauttaa rahat.Uskallan väittää, että posti ei tule kyllä palauttamaan mitään rahoja tuon suhteen etenkään, jos rahat on keretty siirtää vastaanottajan tilille.
Joo, mutta jos rahoja ei ole siirretty vastaanottajan tilille, voisi posti tällöin ehkä palauttaa rahat.
Sovittiin kyseisen henkilön kanssa kaupat myymästäni näytönohjaimesta lauantaina 16.10.2021. Myynti-ilmoitus: https://bbs.io-tech.fi/threads/pali...b-fullcover-blokki-rauma.347788/#post-9618897
Tätä kirjoittaessa tiistaina 19.10.2021 en ole saanut vieläkään rahoja näytönohjaimesta, enkä selitystä sille miksi maksua ei ole tullut. Kalis ei ole myöskään ilmoittanut aikeista perua kauppoja. Kalis on viimeisen viestin kirjoittamisen jälkeen ollut foorumilla paikalla, joten mahdollisuus vastaamiseen on ollut Myös muilla on ollut henkilön kanssa ongelmia mikä entisestään vahvistaa epäilyjä.
Alla yksityisviestikeskustelu (henkilökohtaiset tiedot poistettu):
![]()
![]()
Kalisin antamat osoitetiedot ovat olemassa olevia, eivät kuitenkaan välttämättä henkilön oikea osoite. Annettu puhelinnumero ja kaupunki matchaavat Fonecta Callerin mukaan, mutta Fonecta antaa eri katuosoitteen.
Annettu osoite on Google Mapsin mukaan olemassa oleva osoite ja sijaitsee n. 3.5km päässä Fonectan antamasta osoitteesta.
Kalis on myös muiden henkilöiden kanssa sopinut kauppoja ilman aikeita saattaa kauppoja loppuun, alla olevat lainaukset ovat Kalisin viime lauantaina ja sunnuntaina sopimista kaupoista.
Lainaus ketjusta: https://bbs.io-tech.fi/threads/asus...aming-turku-haemeenlinna.349452/#post-9618822
Lainaus ketjusta: Myydään - DDR4 Muistikitti - G.Skill Trident Z F4-3600C17D-16GTZ - AKAA
Homma pitäisi mennä niin että noudettaessa saisi myyjän silmien alla tarkistaa paketin sisällön ennen maksua ja päättää lunastaako vai eikö lunasta. Ja tämä olisi palvelu jota posti myy haluamallaan hinnalla. Nykyinen postiennakko pitäisi poistaa, koska siitä ei hyödy kukaan muu kuin posti.ymmärtäähän sen ettei postilla ole halua lisätä työtunteja setviäkseen kusetuscaseja mutta eikö tota postiennakkomaksua vois säilytellä sen 24h ennenkuin se lähtee postilta eteenpäin?
ainiin, jokuhan siihenkin pitää palkata.
ja miten tää sit toimis ku jotkut rupeis käymään kotona lisäämässä ne tiiliskivet pakettiin ja menis rahoja lunastamaan takaisin, näyttiksen ollessa jo koneessa kiinni![]()
Mulla sujui Kaliksen kanssa kaupat hyvin, maksu tuli nopeasti ja on noutanut tuotteen juuri Postista. Myin 1070 näytönohjaimen:
Tosiaan muutama henkilö tuli kyseleen mitenkä on Kalis:sin kanssa kaupat sujuneet ja pyysivät pistää tänne ketjuun lopputuloksen. Joten siis myin kyseiselle herralle näyttiksen ja lähetin sen postiennakolla sunnuntaina ja nyt keskiviikkona makso postiennakon ja nouti näyttiksen postista, joten minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa kyseisestä herrasta. Eli toisin sanoen kaupat onnistu.
Muista käydä antamassa kauppiaspalaute.Nyt kun olen kuullut Kalis :ta enemmän positiivista palautetta, eikä kenelläkään ole ollut suuria ongelmia hänen kanssaan, myönnän että oma reaktioni tilanteeseen oli ylimitoitettu ja pyydän anteeksi Kalisille aiheuttamaani mainehaittaa. En usko että hänellä on ollut aikomuksena huijata keneltäkään rahaa. Kalis on kertonut yksityisviestillä että kaupankäyntisäännöt tarjousten tekemisten suhteen eivät olleet hänelle täysin selvät ja tulevaisuudessa ei tee tarjouksia jos ei ole sitoutunut ostamaan tuotetta. Uskon että tulevaisuudessa hän pitää kiinni tästä periaatteesta ja kaupankäynti hänen kanssaan sujuu ilman ongelmia.![]()
Sori multa jäi lukematta toi että kaupat peruuntui. Toki voit laittaa palautteen kaupoista, koska ne oli kuitenkin sovittu.Voiko kauppiaspalautetta antaa kaupasta joka ei ole toteutunut![]()
Kaikki eivät niin hätäisiä ole että heti paketin hakisivat vaikka suotavaahan se varsinkin noiden automaattien kanssa olisi että kierto olisi nopeaa, välillä kun tuppaavat olemaan täynnä. Eikä kaikkia myöskään kiinnosta pitää yhteyttä sen jälkeen kun suurimmat muodollisuudet on tehty (lukee viestit muttei reagoi). Itse en siis tälläinen todellakaan ole mutta tiedän että tälläisiä ihmisiä on, kun heitä olen kohdannut. Joten en tältä pohjalta usko että tapauksessasi on mitään erikoista tekeillä, ostaja ei vain ole kerennyt pakettia syystä tai toisesta vielä noutaa.Hieman erikoinen case tällä kertaa. Liekköhän kellään kokemuksia vastaavasta: Elikkäs möin tietokoneen oheislaitteen, ostaja maksoi tuotteen nopsaan, laittoi yhteystietonsa jne, ja seuraavana päivänä pistin paketin postiin. Seurantakoodin tietenkin lähetin ostajalle. Paketti on seurantatietojen mukaan ollut noudettavissa 5 päivää, ja viikon noutoaikahan noissa on ennenkuin paketti palautetaan takaisin minulle. Noh, olen pariin otteeseen muistutellut ostajaa, että noutaisi pakettinsa jottei se palaudu bumerangina takaisin itselleni. Ostaja on nähnyt viestit muttei reagoi niihin mitenkään. Seurannan mukaan vastaanottajalle on lähetetty myös muistutusviesti paketin noudosta eilen. Mitähän ostaja tässä tilanteessa suunnittelee? Koettaako väittää etten ole lähettänyt pakettia vai mikä homma? Kaikki yksityisviestikeskustelut on tallessa, jossa antoi yhteystietonsa, ja lähetin vastaanottajalle myös kuvan paketin lähetyksestä, jossa näkyy automaatilla omat, sekä hänen yhteystietonsa. Ja tosiaan tuo seurantahan nyt on kokonaisuudessaan OmaPostissani. Hankala uskoa, että tässä jotain jekutusta yritettäisiin, ellei ostaja koita alkaa vaatia rahojaan takaisin tai jotain muuta vastaavaa. Noh, katsellaan parin päivän kuluttua onko paketti noudettu vai lähteekö tulemaan takaisin päin!
Hieman erikoinen case tällä kertaa. Liekköhän kellään kokemuksia vastaavasta: Elikkäs möin tietokoneen oheislaitteen, ostaja maksoi tuotteen nopsaan, laittoi yhteystietonsa jne, ja seuraavana päivänä pistin paketin postiin. Seurantakoodin tietenkin lähetin ostajalle. Paketti on seurantatietojen mukaan ollut noudettavissa 5 päivää, ja viikon noutoaikahan noissa on ennenkuin paketti palautetaan takaisin minulle. Noh, olen pariin otteeseen muistutellut ostajaa, että noutaisi pakettinsa jottei se palaudu bumerangina takaisin itselleni. Ostaja on nähnyt viestit muttei reagoi niihin mitenkään. Seurannan mukaan vastaanottajalle on lähetetty myös muistutusviesti paketin noudosta eilen. Mitähän ostaja tässä tilanteessa suunnittelee? Koettaako väittää etten ole lähettänyt pakettia vai mikä homma? Kaikki yksityisviestikeskustelut on tallessa, jossa antoi yhteystietonsa, ja lähetin vastaanottajalle myös kuvan paketin lähetyksestä, jossa näkyy automaatilla omat, sekä hänen yhteystietonsa. Ja tosiaan tuo seurantahan nyt on kokonaisuudessaan OmaPostissani. Hankala uskoa, että tässä jotain jekutusta yritettäisiin, ellei ostaja koita alkaa vaatia rahojaan takaisin tai jotain muuta vastaavaa. Noh, katsellaan parin päivän kuluttua onko paketti noudettu vai lähteekö tulemaan takaisin päin!
Elikkäs möin tietokoneen oheislaitteen, ostaja maksoi tuotteen nopsaan, laittoi yhteystietonsa jne, ja seuraavana päivänä pistin paketin postiin. Seurantakoodin tietenkin lähetin ostajalle. Paketti on seurantatietojen mukaan ollut noudettavissa 5 päivää, ja viikon noutoaikahan noissa on ennenkuin paketti palautetaan takaisin minulle. Noh, olen pariin otteeseen muistutellut ostajaa, että noutaisi pakettinsa jottei se palaudu bumerangina takaisin itselleni. Ostaja on nähnyt viestit muttei reagoi niihin mitenkään. Seurannan mukaan vastaanottajalle on lähetetty myös muistutusviesti paketin noudosta eilen. Mitähän ostaja tässä tilanteessa suunnittelee?
Jätä paketti postin huoleksi, he kyllä sen osaavat hävittää.Itselleni heräisi lähinnä mieleen kysymys että miten pitäisi toimia pitkällä tähtäimellä.
Eli kun olet kuitenkin rahat saanut ja paketin lähettänyt, jos paketti tulee takaisin etkä nouda sitä
Eikös se tavaran omistajuus vaihdu silloin kun rahat ovat tilillä, joten myyjän ei tarvitse enää toisen tavaroista huolehtia kunhan postitusvelvoitteesta huolehtinut? No joka tapauksessa turha kuumotella asiasta kun näissä asioissa kukaan ei ole halukas oikeuteen viemään asiaa jonka häviää varmasti.Jätä paketti postin huoleksi, he kyllä sen osaavat hävittää.
Entä jos tekee kauppaa juuri ennen reissuun lähtöä ja paketti palautuukin reissun aikana? Eihän se minun ongelma enää ole. Toki voin auttaa asian selvityksessä, mutten itse koe olevani velvollinen tuollaisessa tapauksessa a) noutamaan pakettia (ja ehkä lähettämään uudelleen) b) palauttamaan rahoja, mikäli en ole lähettämääni tuotetta myöskään saanut takaisin.
Mutta tämähän on täysin hypoteettista spekulointia.
Tuo tuotteen omistajuuden vaihdos postikaupoissa ei ole ihan noin yksinkertainen. Postin näkökulmasta lähettäjä on paketin omistaja kunnes paketti on luovutettu vastaanottajalle. Itseasiassa taitaa mennä samalla lailla myös lainopillisessa mielessä ajatusleikkinä jos lähettäisit (vaikka satunnaiselle) vastaanottajalle jotain laitonta.Eikös se tavaran omistajuus vaihdu silloin kun rahat ovat tilillä, joten myyjän ei tarvitse enää toisen tavaroista huolehtia kunhan postitusvelvoitteesta huolehtinut? No joka tapauksessa turha kuumotella asiasta kun näissä asioissa kukaan ei ole halukas oikeuteen viemään asiaa jonka häviää varmasti.
Kaksi toisistaan irralla olevaa asiaa:Tuo tuotteen omistajuuden vaihdos postikaupoissa ei ole ihan noin yksinkertainen. Postin näkökulmasta lähettäjä on paketin omistaja kunnes paketti on luovutettu vastaanottajalle. Itseasiassa taitaa mennä samalla lailla myös lainopillisessa mielessä ajatusleikkinä jos lähettäisit (vaikka satunnaiselle) vastaanottajalle jotain laitonta.
Vastaanottajan vastuu ja velvollisuudet tuotetta kohtaan alkavat vasta vastaanottamisen jälkeen.
Mikäli tuotetta ei nouda postista niin tuotteen toimittamisyrityksestä ja säilyttämisestä aiheutuneet kulut voi vähentää mahdollisesti palautettavasta ennakkomaksusta.
Onhan tuo tilanne mahdollinen jos posti/mh vie paketin noudettavaksi esim 5km päähän ja vastaanottajalla ei ole järkevää mahdollisuutta pakettia noutaa. Nimimerkillä viimeisimmän pakettini jouduin hakemaan noin 5km päästä jossa ei muuten olisi tullut käytyä. Onneksi on auto taloudessa.
Olen itse pohtinut, mitä kautta helpoimmin onnistuisi ns. sosiaalinen verkostoituminen eri puolella maata asuvien sellaisten henkilöiden kanssa, jotka pystyn profiloimaan luotettaviksi. Käytin tätä optiota kesällä, kun Oulussa oli tuote, jonka tahdoin, ja tiesin discord-palvelun kautta luotettavan henkilön joka asuu siellä. Hän nouti tuotteen puolestani ja lähetti sen minulle. Siirsin hänelle ennakolta tuotteen hinnan sekä muutaman kympin vaivannäön palkkaa.Offtopic nrm.2:
Jos kukaan on tietoinen komponenti kusetuksista ja haluaisi asiaa hieman minulle avata olisin kiitollinen
Tälläinen postituspalveluketju on jo luotu.Mahtaisiko millekään yhtenäisemmälle "luotettavien noutajien ja edelleenlähettäjien" hakufoorumille olla nostetta
Itse olen saanut kerran peruttua tilisiirron käymällä suoraan pankissa ja selittämässä tilanteen. Oli se kyllä aika moista veivaamista, että suostuivat perumaan, mutta onnistui kuitenkin. Epäilen myös että posti ei tee asialle mitään, mutta pankki voisi jäädyttää/perua siirron, jos raha ei ole vielä vaihtanut omistajaa. Ainakin näin jatkoja ajatellen, jos muille sattuu samanmoinen ongelma eteen.Koitan tätä, kiitos
olen useaan kertaan ollut toriin yhteydessä tästä tunnistautumis käyttöön otosta ja aina sama laulu: se niitten mukaan vaikeuttaa ilmoitusten tekemistä siinä osin että eivät ole sitä ottaneet käyttöön vaikka itse siis tiedostaa huijareiden ison määrän, torin kun pitää olla pienen vaivan kauppapaikka missä tavaran saa helposti ilmoitettua. ja paskanmarjat, mobiili/netti pankilla tähän toimenpiteeseen ei montaa sekunttia kuluisi aikaa...Itse olen saanut kerran peruttua tilisiirron käymällä suoraan pankissa ja selittämässä tilanteen. Oli se kyllä aika moista veivaamista, että suostuivat perumaan, mutta onnistui kuitenkin. Epäilen myös että posti ei tee asialle mitään, mutta pankki voisi jäädyttää/perua siirron, jos raha ei ole vielä vaihtanut omistajaa. Ainakin näin jatkoja ajatellen, jos muille sattuu samanmoinen ongelma eteen.
Edit: Jatkossa Torin kautta kauppoja tekeville tipsi. Jos tili on tehty kuluvan kuukauden aikana tai 1-2kk aiemmin niin suosittelen suurta varovaisuutta. Ainakin lapin alueella on sama kaveri luonut tilejä varmaan kymmenkunta ja postaa samoja tuotteita eri kuvakulmista myyntiin eri tiedoilla ja aina 1-2kk välein tekee uuden tilin, kun aiempi poistettu. Ihmettelen suuresti, miksi Tori ei vielä ole ottanut käyttöön esim. suomi.fi tunnistusta profiilin luomisen yhteyteen.
Todennäköisesti ylläpidolliset seikat ja kustannukset ovat syynä. Tuo henkilötietorekisteri -laki tuo omat velvoitteensa ja sitten, kun puhutaan henkilön tunnistautumisesta niin entistä enemmän tarkkuutta lisää. Käsittääkseni tuo suomi.fi on myös lisenssoitu järjestelmä, eli sekin maksaa jonkin verran torille. Toivon toki, että tuommonen joskus tulisi, mutta voi mennä hetki.Ihmettelen suuresti, miksi Tori ei vielä ole ottanut käyttöön esim. suomi.fi tunnistusta profiilin luomisen yhteyteen.
Toivon todella, että tuo oli vain yksittäisen pankkivirkailijan epäpätevyyttä. Ei paljoa naurattaisi, jos omat postiennakkorahat jäädytettäisiin, kun joku roudaisi vanhoja dvd-levyjä pankkiin ja selittäisi, että häntä on ”huijattu”.Itse olen saanut kerran peruttua tilisiirron käymällä suoraan pankissa ja selittämässä tilanteen. Oli se kyllä aika moista veivaamista, että suostuivat perumaan, mutta onnistui kuitenkin. Epäilen myös että posti ei tee asialle mitään, mutta pankki voisi jäädyttää/perua siirron, jos raha ei ole vielä vaihtanut omistajaa. Ainakin näin jatkoja ajatellen, jos muille sattuu samanmoinen ongelma eteen.
Kyseessä oli tosiaan tilisiirto kyseessä ei siis suoranaisesti postiennakon maksaminen, vaan tässä tapauksessa eri aiheeseen täysin liittyvä ja tästäkin taitanee olla jo se useampi vuosi aikaa. En tiedä mitkä käytännöt pankeilla nykysin on. Jos nyt ajatellaan tilanne, että asiakas x ostaa tuotteen ja maksaa sen postiennakolla ja noutaa tuotteen. Paketin sisältö paljastuu aivan eriksi, kuin mistä sovittu. Asiakas x tekee asiasta rikosilmoituksen ja lompsii tämän jälkeen rikosilmoituksen kera pankinvirkailijan luokse, niin jännällä odottaisin mitenhän tähän suhtauduttaisiin?Toivon todella, että tuo oli vain yksittäisen pankkivirkailijan epäpätemättömyyttä. Ei paljoa naurattaisi, jos omat postiennakkorahat jäädytettäisiin, kun joku roudaisi vanhoja dvd-levyjä pankkiin ja selittäisi, että häntä on ”huijattu”.
Enkä missään nimessä väitä sinua huijariksi, mutta ymmärrät varmaan itsekin mikä ongelma tuossa on, jos tilisiirtoja voisi perua vain yksipuolisesti yhden ihmisen tarinoiden perusteella.
Kyseessä oli tosiaan tilisiirto kyseessä ei siis suoranaisesti postiennakon maksaminen, vaan tässä tapauksessa eri aiheeseen täysin liittyvä ja tästäkin taitanee olla jo se useampi vuosi aikaa. En tiedä mitkä käytännöt pankeilla nykysin on. Jos nyt ajatellaan tilanne, että asiakas x ostaa tuotteen ja maksaa sen postiennakolla ja noutaa tuotteen. Paketin sisältö paljastuu aivan eriksi, kuin mistä sovittu. Asiakas x tekee asiasta rikosilmoituksen ja lompsii tämän jälkeen rikosilmoituksen kera pankinvirkailijan luokse, niin jännällä odottaisin mitenhän tähän suhtauduttaisiin?
Merkillistä tosiaan että vaikka nettikaupat ja maksuliikenne muuten kuin käteilessä on arkipäivää aikan monella näyttää olevan tuo toiminta aika hakusessa jos tulee on gelmiaRikosilmoitksen voi tehdä mistä vaan ja peruuttaa vaikka seuraavana päivänä. Eiköhän ne pankissakin tiedä, että vain virkavallan virallisia reittejä pitkin tulevat rahaliikenteen katkaisut ja vastaavat noteerataan eikä mitään yksityishenkilöiden räpellyksiä. Erikoista tosiaan, että olet joskus näin saanut tehtyä. Voisi olla virkailijalla kuumottavat paikat työnpuolesta jos olisi avittanut huijaria sekaantumalla tilisiirtoihin.
Pakko tuohon käteiseenkin ottaa kantaa. Eräälle kaverilleni nimittäin kävi myyntitilanteessa siten, että ostaja maksoi väärennetyllä rahalla. Seteli oli erittäin hyvin kopioitu (poliisikin totesi saman), mutta tietokone tunnisti väärennetyn rahan. Tuossakin kyseessä oli reilu tonni. Tuon takia itse suhtaudun myös käteiseen jo nykyisin hieman epäillen, jollei sitten ole laitetta jolla testata rahan aitous. Kaverikin joutui melkoisen selvityksen kohteeksi tuon takia, vaikka itse hän ei ollut mitään rikosta tehnytkään.Tätä triidiä varmaan moni lukee useammin kuin tori triidiä niin pistetään tänne. Vaikka ei koske tätä foorumia.
Nyt on 3x parin kk sisään osunut todennäköinen rahat eri tililtä ja tuote mulle heti huijari. Joten älkää luovuttako ennen kuin oikeasti näkyy tilillä.
Eka perinteinen muokattu screenshotti minkä euroja ei koskaan näkynyt ja ostaja myönsi huijauksen.
Toinen nouto, mutta maksu vain handelsbankkenista. Pivoa ei saanut asennettua ja kun vastasin, että hätätapauksessa käteinenkin käy ettei jää kaupat siitä kiinni niin radiohiljaisuus.
Tänään yksi pyysi tuomaan lohjan suuntaan +50€ toimitusmaksua vastaan. Kun vastasin ok ja kerroin mitkä maksutavat ilmoitettiin taas, että handelsbankkenista onnistuu tilisiirto. Kuittasin, että ei valitettavasti onnistu tuotteen luovutus ennen kuin rahat näkyy tilillä niin toivotettiin onnea kun en luota arkistotunnuksiin... Pivoon tai käteiseen ei tälläkertaa regoitu mitenkään.
Hinnat olleet yli 1000€ ja itselle ei käy mobilepay joten sitä en ole edes tarjonnut. Varmaksi noita paria ei tietenkään voi sano, mutta jos pivon asennus on ylivoimainen tai käteiseen siiryminen omien digitaalisen rajoitteiden takia ja edellytetään myyjältä sokeaa luottamista tilisiirtoon mikä ei näy tilillä niin kyllä se 95% omissa silmissä huijjari on.
Vähän nyt kyllä ihmetyttää tämä ajatusmailma miksi olisin tässä tilanteessa millään tavalla korvausvelvollinen.
Melekonen epeli. Jättäisin kyllä kaverin vaatimukset omaan arvoonsa ja jos alkaa enemmän spammaan/häriköimään niin ignoreen. Jos kortti todettu ostajankin puolesta toimvaksi ja testattu paikan päällä niin eipä tuossa mitään jälkivaatimuksia voi esittää.Möin näyttökortin omasta puolesta toimivana, mutta uusi käyttäjä totesi testailun jälkeen rikkinäiseksi ja lähetti takuuseen ja vaatii minulta 400€ hyvitystä, kun möin rikkinäisen kortin hänen mielestä omalla testailulla.(mikä itsellä kyllä omissa peleissä toimi)
Sanoin et voin rahat palauttaa ja ottaa kortin takaisin, mutta sanoi ettei anna rikkinäisen tilalle uutta, eli siis jimssille lähtenyt rma:han.
Kortissa takuu voimassa ja kuitit yms. annettu uudelle omistajalle.
Vein kortin vielä hänelle suoraan kotiin, siitä tuli mieleen hassu seikka: Tökkäs kortin silloin suoraan koneeseen kiinni kun oli virtapiuha kiinni ja psu 1 asennossa. Näyttiksestä sytty virtapiuha paikkoihin punaset valot, kun lisävirtapiuhat eivät olleet kiinni. Tästä en kyllä sanonut mitään. Superpositionia ajeli ja totesi toimivaksi.
Vähän nyt kyllä ihmetyttää tämä ajatusmailma miksi olisin tässä tilanteessa millään tavalla korvausvelvollinen.
katso liitettä 714721
Sanoin et voin rahat palauttaa ja ottaa kortin takaisin, mutta sanoi ettei anna rikkinäisen tilalle uutta, eli siis jimssille lähtenyt rma:han.
Blokkiin tuollaiset ja jatkat elämääsi.Käyttäjä nimi Torwulf, kaks viestiä koko palstalla ja ettinyt vaan korttia täältä.
Jep, ja huutelee varkaaksi ja kusettajaksiÖö. Siis. Ostaja meinaa että maksat 400e korvauksia vaikka hän on saamassa uuden kortin tilalle?
Jep, ja huutelee varkaaksi ja kusettajaksi
Käyttäjä nimi Bommero_90. Myynyt minulle tietoisesti rikkinäisen näytönohjaimen, toimivan hinnalla ilmoittamatta missään kohtaan että kyseessä on tosiaan rikkinäinen näytönohjain. Jonka jälkeen hän on tehnyt minusta vääriä ilmoituksia.
Jos testasit sen itse ostohetkellä ja toimi niin ei se silloin mikään rikkinäinen ollut.Käyttäjä nimi Bommero_90. Myynyt minulle tietoisesti rikkinäisen näytönohjaimen, toimivan hinnalla ilmoittamatta missään kohtaan että kyseessä on tosiaan rikkinäinen näytönohjain. Jonka jälkeen hän on tehnyt minusta vääriä ilmoituksia.